- Forum
- /
- Product forum
- /
- Dell 15.6 inch Inspiron Laptop met AMD Llano A8-3520M quadcore processor, Radeon™ Dual Graphics!
| Starter | Bericht | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 20-01-2012 00:00
Dell 15.6 inch Inspiron Laptop met AMD Llano A8-3520M quadcore processor, Radeon™ Dual Graphics!Vroeger was een laptop op alle gebieden het kleine broertje van de desktop computer. Een stuk kleiner qua formaat en met veel minder mogelijkheden en schijfruimte. Deze Dell Inspiron M5110 beschikt echter over AMD’s nieuwe rekenwondertje A8-3520m APU die is uitgevoerd als een quad-core en draait op 1,6/2,5 GHz (AMD Turbo Core-Techonolgie). De geïntegreerde 1GB AMD Radeon™ Dual Graphics heeft niet 1 maar 2 krachtige Radeon™ DirectX11 grafische processoren met maar liefst 400 shader units die je de ultieme gaming performance boost geven wanneer dat nodig is. De Dell is 4GB DDR3, 1333MHz RAM geheugen toebedeeld, en je kunt dit zelf nog uitbreiden tot een totaal van 8GB. Al die kracht komt visueel tot uitdrukking op het 15.6 inch WLED HD scherm met een resolutie van 1366 x 768 pixels. De cover van deze fijne laptop is uitgevoerd in ‘Diamond Black’. De slanke behuizing huisvest verder een 500GB harde schijf, een 1 megapixel HD webcam, multitouch touchpad, WiFi 802.11g/n en Bluetooth 3.0 en een geheugenkaartlezer die onder andere SD-, SDHC-, MMC en MS-Pro kaartjes slikt. Ook qua aansluitingen is de Dell Inspiron ruim bedeeld, met een HDMI 1.3v, een VGA, een fast Ethernet, een USB 2.0 en drie (3!) USB 3.0 aansluitingen en natuurlijk een koptelefoon en microfoon aansluiting. Al die prachtige techniek wordt aangestuurd door een 64 bits Windows 7 Home Premium besturingssysteem met Office Starter en een dertig dagen trial van McAfee voorgeinstalleerd. We zouden nog uren door kunnen gaan, maar dat doen we niet. Geniet gewoon van de kwaliteit, kracht en prestaties van deze Dell Inspiron M5110 met AMD Quad-Core A8-3520M Accelerated Processor (APU) met Radeon™ HD 6640G2 Dual Graphics (HD6620 + HD6470–1GB) 15.6 inch WLED scherm. Voor een iBOOD prijsje natuurlijk.
|
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 12:42
hoe vergelijkt deze met deze? is 40 euro duurder..bij wehkamp..ook aanbieding vandaag Samsung NP300E7A-S01NL |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 12:54
Goede prijs kwaliteit voor dit dell notebook! Hoopte al dat er eentje zou komen, valt precies in mijn budget. |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 14:18
@Dellexpert Ik zie op de Dell website ook een Inspiron N5110 staan. http://www.dell.com/nl/p/inspiron-laptops.aspx?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn#!facets=41103~0~199307&p=1 Deze is weliswaar €100 duurder, maar krijg ik daar niet veel meer waar voor mijn geld voor? ( i7 processor, 6 GB mem, 750 GB HDD met 7200 RPM, Videokaart1 GB NVIDIA® GeForce® GT 525M (Quad Core) Of is dat geen losse videokaart, maar geintregreerde chip met aanzienlijk mindere prestaties dan de Ibood aanbieding?
|
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 14:39
Verschil zit hem erin dat de CPU krachtiger is, meer intern geheugen, grotere disk. De GT 525M is een dedicated videokaart, videokaart in de iBOOD machine is krachtiger dan de GT 525M. |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 14:34
@Dell-Expert ik zag dat mijn link hierboven verhaspeld was. Ik probeer het nog een keer. Moet zijn: http://www.dell.com/nl/p/inspiron-laptops.aspx?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn#!facets=41103~0~199307&p=1 |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 14:36
Dat lukt dus kennelijk niet. i.i.g staan de laptop en de specs wel op de website van Dell zelf ;-) |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 14:41
Ik had hem al gevonden :), mijn reactie staat bij je eerste bericht. |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 14:47
Dankjewel voor je reactie. |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 14:57
Ik lees teveel moeilijke termen hier.(voor mij !) Dus effe simpel is dit een koopje of zijn er in deze prijsklasse vergelijkbare en of zelfs betere te vinden. Ik zoek ook een laptop die een aantal jaartjes meegaat en niet bang is voor een beetje audio en video bewerking.
En uhh is 15.6 scherm groot genoeg of zijn er meer liefhebbers van een groter beeldscherm. (17,3 bijvoorbeeld)
|
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 15:22
Met dit notebook moet je makkelijk een aantal jaartjes vooruit kunnen. Het schermformaat is erg persoonlijk. 17″ is als desktop vervanger interessant maar wel groot en zwaar waarbij de werktijd op de accu aanzienlijk minder is dan bij een 15″. Je moet rekenen dat ongeveer 50-60% van het totale energie verbruik door het beeldscherm komt… een groter scherm van gelijkwaardige kwaliteit verbruikt dus altijd meer.. Dit NB is voorzien van Dual Graphics waarbij indien nodig beide grafische chips samen werken voor een extra performance boost. Mocht deze performance niet nodig zijn wordt automatisch een chip uitgeschakeld waardoor je langer op de accu kunt werken. |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 15:42
Nog wat uitleg mbt de technisch termen die hier gebruikt zijn (misschien handig) AMD Radeon™ Dual Graphics Combineert twee krachtige grafische Radeon™-processors om de graphics en gamingprestaties dramatisch te verbeteren Gebruik de kracht van twee wanneer De kracht van Radeon™ vermenigvuldigd. AMD Turbo Core-technologie Stelt de prestaties automatisch in op basis van de vraag om extra prestaties te leveren wanneer u die het meeste nodig hebt. Helpt de werktijd op de accu te verlengen wanneer u ze niet nodig hebt Geweldige hoge prestaties wanneer Hogere prestaties op aanvraag. Quad-Core Processor Combineer eenvoudig productiviteit en entertainment. Met meer cores kunt u meer tegelijkertijd doen en zware taken sneller afhandelen Geniet van quad-core-prestaties en de snelheid van het licht, zelfs wanneer Doe het allemaal met quad-core-prestaties en de snelheid van het licht. |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 16:30
Met interesse heb ik de discussies tot nu toe gevolgd. Hoewel ik al in 1983 mijn eerste IBM-PC aanschafte en dus niet geheel onbekend ben met de materie moet ik toegeven dat veel van wat hier wordt gezegd voor mij puur theoretisch is. Wel heb ik over de jaren met een fors aantal pc´s en later laptops gewerkt en ik moet eerlijk zeggen dat het enige merk dat nooit echt problemen gaf voor mij Dell was. Ik werk momenteel met een Latitude E6400 laptop van Dell, alles foutloos. Edoch, ik heb wel enkele verkoop/suggesties voor iBood en Dell. 1. A die technische gegevens zijn weliswaar van groot belang maar mijns inziens zou je heel wat gebruikers beter aanspreken wanneer je met een omschrijving van het DOEL van een computer of laptop begint. Zo heb ik bijvoorbeeld jarenlang gedacht dat ik de best denkbare grafische kaart nodig zou hebben als ik met programma´s als Photoshop en Vegas wilde werken (foto en filmbewerking) tot een deskundig persoon me erop wees dat die dure kaarten alleen maar zin hadden als je vrij gecompliceerde spelletjes wilde spelen. Met een indicatie als “deze pc is bedoeld voor spelletjes speelders ofte wel gamers” weet een gebruiker als ik dat het niet voor mij bedoeld is. Maar ook omgekeerd, “dit is een typische pc voor alle bureauwerkzaamheden, foto en filmbewerkingen” zou dan een goede waarschuwing zijn dat je daar geen ingewikkelde spellen mee moet gaan willen spelen. 2. Voor DELL de vraag, Hebben jullie soms aandelen in het bedrijf van meneer Mickey$oft dat je je computers bij definitie niet beschikbaar maakt voor Linux gebruikers? Iedereen die met Linux werkt wordt door jullie gedwongen om of maar een ander merk te kopen, of een volstrekt zinloos Windhoos systeem te kopen. Bovendien betekent dt tegenwoordig ook nog eens dat je het niet als apart pakketje met CD krijgt aangeleverd waardoor je het ook niet kan doorverkopen aan iemand die er wel iets aan heeft. Ik begrijp echt niet waarom jullie deze koppelverkoop proberen af te dwingen. Het kost je gewoon klanten. |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 20:31
Iemand met 3 jaar meer ervaring in de IT dan ik, mooi :-) Als het mag even een kleine aanvulling op punt 1. Inderdaad, soms kijk ik ook terug op de tijd dat het OS uit drie 360kb diskettes bestond… Tijden veranderen, hardware dus ook… Fijne avond! |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 18:35
@AMD-Expert ik zag bij een webshop deze laptop staan voor 499,- is deze vergelijkbaar beter of juist niet? Specificaties Productbeschrijving Beeldscherm Processor RAM Grafische kaart Harde schijf Optische opslag Webcam Accu Aansluitingen Netwerk Besturingssysteem Gewicht Afmetingen (BxDxH) Kaartlezer |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 20:11
De processor van deze machine is of een Phenom II of een A6-3400M. (Phenom II is een cpu uit de vorige generatie). De A6 wordt lager gepositioneerd dan een A8 en heeft ook een minder krachtige grafische processor aan boord. Het is dus echt afhankelijk wat je van je NB verwacht. Voor beide is wat te zeggen en uiteindelijk is het natuurlijk ook hoeveel budget je beschikbaar hebt. Hieronder de verschillen: Prestaties benchmark 3D Vantage van de AMD A8 = 3005 punten (A8 3500 met HD6620 graphics) |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 18:43
@amd expert:
Ik ben gewend aan desktops maar wil nu een laptop kopen. Ik wil eigenlijk de spellen die nu uit zijn (de nieuwste Call of Duty of Battlefield 3) er op spelen. Ook hoop ik dat de laptop zelf snel is met opstarten en dergelijke. Kun je daar iets meer over zeggen, want ik heb er verder weinig verstand van. |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 19:59
@ Vloetje. Call of Duty en Battlefield 3 zijn games die behoorllijk wat vergen van een grafische kaart. |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 20:25
@Expert Ik zie deze laptop wel zitten, maar heb hem met enige spoed nodig (uiterlijk 1 februari a.s.). |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 20:44
Ikzelf ben geen medewerker van Ibood maar heb even voor je gebeld. Het is geen probleem om dit NB voor 1 Feb in huis te hebben. Ik zal je naam voor alle zekerheid nog even doorsturen naar Ibood. Fijne avond. |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 22:37
Is dit nu met een Querty of Azerty toetsenbord? Er zijn twee verschillende fora en in beide staat iets anders … |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 23:07
@Dell expert … weet jij hoe dit zit? |
|||||||
|
#
Bericht: 21-01-2012 01:57
Voor de Belgische klanten ging het om een AZERTY, en voor de Nederlandse om een QWERTY. |
|||||||
|
#
Bericht: 20-01-2012 22:56
Tip: op de benchmark site ctrl-f en toets je processor nr in die je wilt vergelijken en je vind hem snel! |
|||||||
|
#
Bericht: 31-01-2012 10:03
Heeft iemand zijn laptop al ontvangen? Ik kreeg donderdag 26-01-2012 al een email van ibood dat de laptop verzonden was maar ik heb hem nu nogsteeds niet. De status op postnl track & trace is als volgt: 26.01.2012: De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar Via mijn pakket is de laatste status(26.01.2012): Zending word voorbereid. Is het pakket eigenlijk al wel verzonden? of is die blijven haken bij post nl? |
|||||||
|
#
Bericht: 31-01-2012 11:13
Beste, er kunnen verschillende scenario’s zijn. Gezien ik geen klantenservice medewerker ben, kan ik enkel gokken. 1. pakket heeft het distributie centrum niet verlaten, 2. pakket is door distributie vergeten te scannen 3. pakket is door de post dienst vergeten te scannen 4. pakket is wel mee gegaan, maar door drukte en weekend niet verder gegaan in traject en gaat vandaag verder. 5. pakket is wel meegegaan, maar heeft vertraging door de sneeuwval zoals je ziet, een hele hoop giswerk. Mijn advies, wacht vandaag even af. Gezien er op zaterdag en maandag geen pakketpost leveringen hoeven plaats te vinden. (gebeurd wel, maar ze hoeven dit niet). Heb je morgen vroeg geen pakket en is je status ook niet gewijzigd, neem dan contact op met de klantenservice. Zij kunnen als enige een onderzoek opstarten om te kijken waar het pakket blijft. |
|||||||
|
#
Bericht: 31-01-2012 11:34
Bedankt voor de snelle reactie. Mvg, |
|||||||
|
#
Bericht: 31-01-2012 22:37
@Dell-ExpertIk wil graag mijn Harddisk vervangen door een OCZ Vertex 3 Solid State Drive. Maar ik heb de laptop 2 x los gehaald maar kom niet verder dan het toetsenbord. Met de handleiding gevolgd te hebben. Heeft u nog tips?http://support.dell.com/support/edocs/systems/insM511R/du/sm/hd-assem.htm#wp1192085 Verder zeeeeer tevreden over de laptop. |
|||||||