- Forum
- /
- Product forum
- /
- Mio 5 inch navigatie met LIVE TMC, LifeTime Kaart Updates (heel Europa) en IQ Routes. Hoe actueel wil jij je kaarten?
| Starter | Bericht | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 23-01-2012 00:00
Mio 5 inch navigatie met LIVE TMC, LifeTime Kaart Updates (heel Europa) en IQ Routes. Hoe actueel wil jij je kaarten?Ze kunnen wel zeggen ‘niets is zo veranderlijk als het weer’, maar wat ons betreft zou je net zo goed kunnen zeggen ‘niets is zo veranderlijk als het wegennet’. Hoe vaak gebeurt het niet dat je ‘Truus’ je een kruispunt op stuurt welke inmiddels een rotonde blijkt te zijn, dat je een afslag moet nemen die ineens honderd meter verderop blijkt te liggen of dat er in de, volgens je navigatie, ‘middle of nowhere’ ineens een complete woonwijk uit de grond is gestampt? Dat een kruispunt inmiddels een rotonde is geworden valt nog te overzien, maar het wordt vervelender als afritten heel ergens anders zijn dan waar je navigatie aangeeft, en ook je weg vinden in een woonwijk die volgens je navigatie alleen uit weiland bestaat is nogal frustrerend. Met de nieuwe Mio Spirit 685 komt er een einde aan een hoop frustraties in het verkeer. Samen met Mio hebben we een mooi voorstel voor je: zorg jij goed voor hun Spirit 685, dan zorgen zij goed voor jou. Gedurende de hele levensduur van het toestel worden de kaarten van geheel Europa (44 landen) zonder kosten geupdate! LifeTime Kaart Updates noemt Mio dit. Normaal niet op deze uitvoering van de Mio 685, maar vandaag bij iBOOD wél! Nu heb je dus altijd een navigatiesysteem dat optimaal in staat is om je veilig en snel naar je bestemming te leiden. En dat niet alleen, de Mio presenteert ook nieuw geopende restaurants, musea en andere plekken die je absoluut gezien moet hebben. Dankzij SiRFInstantFixII wordt je GPS-positie zeer snel bepaald en kun je lekker snel op weg. Verder zorgt de nog accuratere en snellere LIVE verkeersinformatie ervoor dat je minder vaak in een file terecht komt, iets wat je niet alleen tijd, maar ook nog meer frustratie scheelt. En je loopt minder risico om te laat op je bestemming aan te komen. Onderweg wordt je real-time de eerste drie maanden gratis op de hoogte gehouden van de mobiele flitspalen in België en Nederland. Hierdoor weet je exact wat de gevaarlijke punten zijn, waardoor je op tijd je snelheid kunt minderen en je dus ‘veiliger’ rijdt ;). De IQ Routes™ functie van de Mio Spirit berekent de route die op dat moment het meest optimaal is, op basis van informatie die is verkregen van miljoenen weggebruikers uit het verleden. Zo bereik je jouw bestemming zo efficiënt mogelijk, op elk moment van de dag. Met de nieuwe Route Opties zie je voor vertrek niet één., maar vier verschillende routes op het scherm: de snelste, kortste, makkelijkste en de zuinigste. Aan jou de keuze wat het beste uitkomt. De nieuwe ParkeerAssistentie functie laat je automatisch een lijst van parkeerplaatsen zien zodra je binnen een straal van 1 km van je bestemming komt, en dankzij de voetgangersmodus wandel je gemakkelijk van je parkeerplaats naar je bestemming. Daarnaast leert de Mio dankzij de LearnMe Pro™ functie van je rijstijl en worden de routes op jouw voorkeuren afgestemd. Op het scherm zie je op welke punten je route is verbeterd en hoe dit de aankomsttijd beïnvloedt. De Spirit-software omvat ook realistische weergaven van knooppunten in 3D die overeenkomen met grote verkeersborden. Zo heb je meer tijd om te begrijpen wat je kunt verwachten als je een afslag of kruispunt nadert. Ook weet je vanaf nu waar je bent wanneer je een tunnel inrijdt, want de Tunnelbegeleiding simuleert waar in de tunnel je je bevindt. Om het plaatje compleet te maken wordt de Spirit 685 LIVE TMC geleverd met een krachtige reisplanner, waarmee je thuis achter je pc via MioMore Desktop of direct op het toestel je trips kunt plannen, meerdere stops kunt instellen en prioriteit kunt geven aan de beste route, én deze vooraf in de simulatiemodus kunt bekijken. Tot slot willen we ook de huurkaarten voor 3, 7 of 30 dagen niet vergeten te vermelden, want deze zijn natuurlijk ideaal voor als je een weekendje weg gaat naar een land dat niet binnen de 44 inbegrepen kaarten valt maar daarvoor geen dure nieuwe kaarten wilt aanschaffen. Met de Mio Spirit 685 LIVE TMC wordt navigeren nog makkelijker. Vindt de plaats van bestemming sneller en betrouwbaarder dan ooit met de Mio Spirit navigatie met LIVE TMC verkeersinformatie en unieke Lifetime Kaart Updates!
![]()
|
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:01
Eerste reactie, wel mooi dingetje heb net mijn rijbewijs. ff een nachtje over slapen |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:12
@Mio-Expert Er wordt niets vermeld van vaste flitslocaties. Worden deze weergegeven en zoja worden deze mee geupdate bij de lifetime kaart updates. Alvast bedankt. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:17
Voor de vaste flitspalen zit er een trail pakket op van 3 maanden… |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:40
ik neem aan andersom… maar desalniettemin mooie iBood, heb ‘m alleen zelf niet nodig |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 07:04
Natuurlijk niet andersom! Mobiele flitser verplaatsen zich namelijk, dus die moet je Life bijhouden. Vaste flitslocaties blijven over het algemeen heel lang op dezelfde plek. Dus eenmaal vastgelegd in een kaart blijven ze ook lang actueel. Lijkt me niet zo ingewikkeld! |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 14:31
Volgens mij bedoelde leon-noel dat het trial pakket van 3 maanden voor de mobiele flitscamera’s is, en niet voor de vaste flitspalen. ‘Andersom’ dus. Lijkt me niet zo ingewikkeld! |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:13
ik lees hier in de beschrijving dat je kaarten kan huren voor een bepaalde periode, maar welke kaarten zitten er standaard bij? |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:16
Kaarten van West- en Oost-Europa (44 landen) |
|||||||
|
#
“Tot slot willen we ook de huurkaarten voor 3, 7 of 30 dagen niet vergeten te vermelden, want deze zijn natuurlijk ideaal voor als je een weekendje weg gaat naar een land dat niet binnen de 44 inbegrepen kaarten valt maar daarvoor geen dure nieuwe kaarten wilt aanschaffen.”
http://eu.mio.com/nl_nl/mio-spirit-685-live-tmc_kaarten.htm =) Klein beetje research, en je hebt je antwoord. @Mio-Expert: Het is laat, maakt niet uit ;-) |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:18
Standaard zit geheel europa op het apparaat pre-loaded, 44 landen |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:19
“ Volledige Europa (44 landen): Andorra, België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, San Marino, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechische Republiek, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Vaticaanstad, Zweden, Zwitserland en MRE (Hoofdwegen van Europa): Albanië, Bosnië-Herzegovina, Macedonië, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Roemenië, Servië, Wit-Rusland Een toestel met de kaarten van geheel Europa is voorzien van 23 landen voorgeïnstalleerd op uw toestel, en de kaarten van de overige 21 Oost Europese landen staan reeds geactiveerd op de bijgeleverde DVD. Uw toestel heeft niet voloende geheugen om alle 44 landen tegelijkertijd op uw toestel te plaatsen, en via de DVD kunt u gemakkelijk kaarten wisselen, verwijderen of toevoegen.” |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:15
@Mio-expert: “LIVE TMC: 3 maanden gratis LIVE locaties van mobiele flitspalen” Op welke database is deze service gebaseerd? Coyote? Of op een eigen meldingsserver die steunt op het aantal gebruikers/verkenners? Of gewoon op de aangekondigde mobiele controles? |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:20
De mobiele flitscamera’s zijn gebaseerd op Q-musiq |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:36
Live TMC kent meerdere voordelen dan slechts de weergave van mobiele flits locaties. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:15
Lang niet gek natuurlijk, voor dit geld met lifetime map updates. Ik heb alleen de 686 (vergelijkbaar) al eens gehad en ben toch terug gegaan naar tomtom. Deze mio was soms net niet snel en accuraat genoeg op belangrijke knooppunten, dan gaf hij aan nog 500 meter bijvorbeeld terwijl ik al bij e afslag was. |
|||||||
|
#
Flitspaalverklikker zit erin xtremetime Maar, adviesprijs is wel te hoog mijn gedacht. Hier kost ie 24/7 maar 149euries: http://www.gpsshop.be/product/132175/mio-spirit-685-live-tmc.html Ook jammer da der ma 2GB intern geheugen is en niet uitbreidbaar?! Das een heel groot nadeel! Bedankt, ma nee dank u. Jammer, want nieuw GPS’je zou wel is handig zijn. Mijn garmin v jaaaaaren geleden (was zelfs nog goedkoper dan dit spel!) had ook 2GB en zelfs uitbreidbaar. Die 2GB zit direct vol.. |
|||||||
|
#
Het apparaat waar u naar verwijst is een gelijk apparaat maar dan zonder de life time maps. |
|||||||
|
#
Vo die verklikker moet je blijkbaar bijbetalen na 3 maand!? o_O Heeft dit ding eigenlijk ook een voordeel naast het grote duidelijke scherm? :s |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:21
Alle voordelen zijn na te lezen in de aanbieding |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:23
Idd zonder life time maps, daar heb je een punt. Niet gezien. Ma die 4Gb, daar staat nix van in de beschrijving. Volgens elders is er maar 2GB beschikbaar.. Lijkt me ontzettend weinig.. Niet overtuigd.. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:26
Zelfs op officiele site staat da der maar 2GB inzit! http://eu.mio.com/en_eu/mio-spirit-685_specifications.htm |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:29
Dat is correct, tm november had Mio de devices uitgerust met 2GB en de nieuwe units vanaf december hebben 4gb aan boord en dus alle landen pre-loaded. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:31
Mio heeft in december de nieuwe producten uitgerust met 4GB. Dit zodat alle landen pre-loaded kunnen worden. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:54
Beste, Persoonlijk denk ik dat je dit best ook in de productomschrijving zou opnemen. Dit is namelijk een punt waarom ik de mio 680 van de makro promotie (voor dezelfde prijs) niet heb genomen. Natuurlijk is 2Gb genoeg daar je telkens de nieuwste kaarten kan downloaden, maar toch. (Te meer de concurrerende modellen van TT juist wel 4 Gb hadden). |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 07:10
Nederland zeurland! Een antwoord krijgen en dan toch blijven twijfelen. Koop je hem toch gewoon niet! Ik ben echt niet geïnteresseerd in het feit dat je geen vertrouwen hebt in de antwoorden van de productexpert. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 10:57
Mijn excuses indien ik verkeerd overkwam. Ik heb hem na het antwoord van de product expert juist wel aangekocht. En wou er dus enkel op wijzen dat indien die info ook in het overzicht stond misschien nog meerdere mensen direct zouden toehappen dat is alles ;) |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 12:32
Je kwam helemaal niet verkeerd over ;) Zork14 had het vrees ik over mij.. (en vind hem dan zelf een zeurpiet in feite, want ik wilde gwn te weten komen waar deze GPS in uitblinkt tov zijn concurrenten.. Mag dat ajb? o.O ) |
|||||||
|
#
Bericht: 07-02-2012 09:26
Ik probeer de kaarten te updaten en er zit maar 2 GB in. En zodra ik de voedingskabel uittrek valt het toestel uit? |
|||||||
|
#
Live tmc is wel weer erg leuk en blijvend gratis. Door samenwerking met verkeersinfodienst en qmusic ontvang je uitgebreide tms variant met mobiele flitslokaties. Bij tomtom betaal je voor Live (die volgens verschillende test nog wel iets beter werkt) na 1 jaar 50 euro per jaar ofzo. Bij deze mio dus niet en zeker icm lifetime map updates meer dan leuke aanbieding. Maar persoonlijk heb toch recent gekozen voor een oude vertrouwde tt via 125 |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:39
@Mio-Expert Kun je mp3 speler oortjes aansluiten op dit apparaat? |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:48
Nee dat is niet mogelijk… |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 01:13
heb je een link? kan hem niet vinden namelijk. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:54
@Mio-Expert. Wat is de kost prijs om er een maand de kaarten van USA en Canada op te zetten en zo ja kan dit ook langer dan een maand? |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:57
http://eu.mio.com/shop/index.php?cPath=81&filter_id=120&listing=1 Op deze link zijn de prijzen voor huurkaarten terug te vinden. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 00:58
uiteraard kun je het een maand verlengen… |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 01:05
@Mio-Expert. Bij het aankopen van de North America Downloadable map staat dit toestel wel niet vermeld. Compatibility These downloadable maps will only work on the following Sat Navs: Mio Spirit 370 |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 01:15
Dat is dan een fout op de website, dank voor het melden. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 01:40
Edited by: Renate |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 01:44
Beste Lutfi, Deze aanbieding is exclusief voor Ibood. Groet |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 01:54
@Mio-Expert In de recensies lees ik dat de kaarten niet up to date zijn. Hoe is dit mogelijk en is dit probleem inmiddels verholpen. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 01:58
U ontvangt 4 x per jaar een update. groet |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 02:15
Beste mensen, welterusten voor nu. Groet |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 03:52
hallo is , LIVE TMC: Gratis LIVE verkeersinformatie via rds ??? |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 08:45
Correct! |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 07:21
Dus de kaart van Polen staan ook op deze GPS ? |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 08:45
Ja geheel Europa, dus ook Polen |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 07:36
ik twijfel echt heel erg. Ik ben dringend op zoek naar een goede navigatiesysteem. (was laatst een paar minuten te laat voor de tomtom-ibood) Dit lijkt me een hele mooie aanbieding en heb net heel veel reviews gelezen. In allemaal lees je terug dat Mio het net niet haalt bij tom² . Dat tom² net iets accurater etc. is. Wat is bovenal zoek is betrouwbaarheid. Liever een duur systeem waar ik 100% op kan vertrouwen dan een 98% goedkoper. Zijn er mensen die deze objectief kunnen aanraden of zal ik toch opzoek gaan naar een Tomtom? |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 07:46
Ja, zeker aan te raden! Ik heb zelf al een aantal jaren Mio, eerst met de Nav’n'go iGo software, nu heb ik al een paar jaar de M405T met eigen Mio software, en beide functioneren erg goed. Snel, accuraat, nooit problemen mee (gehad). Daarnaast heel degelijk uitgevoerd, sterk spul. Mooie aanbieding, maar ja, heb er nu geen nodig, omdat mijn huidige Mio nog prima functioneert na enkele jaren. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 08:12
tnx. je hebt me overtuigd. ik heb ‘m besteld. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 07:44
Krijg je de verkeersinfo alleen in Nederland of ook in Europa? |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 08:47
de TMC functie is van toepassing op geheel Europa, de LIVE TMC functie voor Benelux ( en enkele andere landen maar dat mag officieel niet vermeld worden ) |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 08:12
@Mio-Expert Kan je op dit toestel locaties invoeren met coördinaten?
|
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 08:47
nee dat is niet mogelijk |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 10:16
Ben je dat zeker? Op mijn 687 gaat dit wel! Dit ging ook op mijn vorige Mio. Ik dacht dat het verschil tussen de 685 & 687 enkel zat in de AV-poort, spraakbediening en Blue Tooth? (zie http://livetmc.mio.com/toestellen) |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 08:14
kan je stemmen toevoegen of zitter er bij? |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 08:42
Stemmen zitten erbij maar kunnen uiteraard ook worden toegevoegd |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 08:31
@Mio-Expert Een vraagje over de live-TMC. Hierbij werken jullie samen met touring Mobilis. Is dit zowel voor België als Nederland? Hoe zit het met Duitsland & Frankrijk, werkt daar live-TMC eveneens? Bij een grote concurrent van jullie wordt er buiten LIVE-TMC ook gebruik gemaakt met de data die de navigaties systemen zelf doorgeven en het gsm netwerk van een grote provider. Doen jullie dit ook? |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 08:44
LIVE TMC werkt in geheel Benelux. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:02
Zit er een mogelijkheid in om uw gsm te koppelen aan de Mio (carkit)? En wat gebeurt er na de 3 maanden vaste flitspalen? Kostprijs? Bedankt |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:14
Er zit geen carkit functie op dit device. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:04
@Mio-Expert Ik lees dat je geen GPS coordinaten kunt invoeren, maar krijg je ze wel in beeld? |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:12
Beste, Groet |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:10
Voor mio expert Zijn dit fabrieks nieuwe navigatie”s of zijn dit reflush/refresch. Navi’s. Zijn alleen voor de NL markt? |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:13
Volledig nieuw en dus geen refurbish modellen |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:15
@ Mio expert Zijn er kaarten te huur/te koop van Zuid Afrika? |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:31
|
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:24
@Mio-Expert Ik lees hier boven over de geheimzinnigheid wat betreft LIVE TMC. Voor mij is verkeersinformatie heel belangrijk. Dat het apparaat zelf een betere route kiest als onderweg blijkt dat er file is en er een beter alternatief is. Echter, België is voor mij niet interessant, maar Duitsland is dat wel. Ik zoek dus verkeersinfo NL & D. Wat heb ik dan (extra) nodig als ik deze navigatie zou bestellen? En waarom de geheimzinnigheid rond de dekking? |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:33
Dit device heeft TMC en zal dus ook in Duitsland obv de files op uw route u alternatieven bieden. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:35
Oke, omdat ik zie dat TMC alleen voor de Benelux geldt, en Duitsland valt daar doorgaans niet onder. Dus out of the box werkt het ook in Duitsland? |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:49
Voor duitsland is het wel een basic TMC, voor andere landen zoals frankrijk zit er een premium TMC op. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:59
En het verschil is? Ik ben namelijk geen MIO gebruiker, maar overweeg het. Ik wil alleen wel weten wat ik nou eigenlijk koop aan diensten. Ik zie ” LIVE TMC: Gratis LIVE verkeersinformatie” in de beschrijving, maar in dit draadje zie ik alleen Benelux en dat het ’stiekem’ werkt in Frankrijk, nu ook in Duitsland volgens de expert maar nu hier weer dat het basic is en Frankrijk premium. Wat koop ik nou aan verkeersinformatie? Ik raak de weg een beetje kwijt momenteel. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 10:20
TMC prviders zijn er veel, in elk land zijn er gratise en betalende (premium). BENELUX = LIFE TMC van touring mobilis = betalende TMC (door mio) Een toestel verkocht in Benelux bevat mogelijkheid tot ontvangen van premium tmc in het buitenland maar dit mogen zij niet vermelden…. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 10:26
Ah, oke. Dus ik krijg gewoon in Duitsland verkeersinformatie bij aankoop van deze navigatie. Prima, dát is wat ik wilde weten. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:27
@ Mio expert Beste, |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:29
Beste, groet |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:34
@ expert :Ivm die tmc, zit dan de Tmc ontvanger in het toestel dan? of moet je deze achteraf nog bijkopen? |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:37
is inclusief. |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:43
@ Mio expert Kan je dit toestel ook zon instellen, dat hij automatisch aangaat wanneer er stroom op komt (bij het starten van de auto) |
|||||||
|
#
Bericht: 23-01-2012 09:53
Helaas niet, je moet het toestel handmatig in/uitschakelen. |
|||||||