- Forum
- /
- Product forum
- /
- Ontketen het potentieel van je WiFi netwerk met de Belkin Dual-Band Wireless Range Extender!
| Starter | Bericht | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 27-01-2012 00:00
Ontketen het potentieel van je WiFi netwerk met de Belkin Dual-Band Wireless Range Extender!Veel producten die zijn bedoeld om de dekking van je draadloze netwerk te vergroten leveren niet wat ze beloven, zijn afhankelijk van een router met WDS, zijn bijna onmogelijk te installeren, of al het voorgaande. Nou, op de iBOOD van vandaag is geen van dat alles van toepassing. Met de Belkin Dual Band WiFi Range Extender kun je gewoon al je huidige WiFi apparatuur behouden en toch het bereik van je netwerk vergroten en daarmee zogenaamde ‘dode zones’ elimineren. En niet alleen op 2.4GHz, maar tegelijkertijd óók op 5GHz! Hiermee heb je dus de vrijheid om door je hele huis en tuin te dwalen en toch toegang te hebben tot internet, zonder dat je ook maar een seconde over de dekking van je WiFI hoeft na te denken. De Belkin is compatible met wireless a/b/g/n routers, gateways en apparatuur van je internetprovider en heeft een maximale link rate van 2x 300Mbps. Door de vier ethernetpoorten kun je de extender ook gebruiken als wireless adapter om bijvoorbeeld Blu-ray®-spelers, game consoles, DVR’s en internet TV’s aan te sluiten. Je hoeft je vanaf nu dus geen zorgen meer te maken over de dekking van je netwerk maar ook niet over de beveiliging van dat netwerk, aangezien de extender uiteraard beveiliging door middel van encryptie met behulp van WPA/WPA2/WEP ondersteunt. Ontketen de kracht van je netwerk en doe meer, op meer plaatsen in en om het huis, met de Belkin Dual Band Wireless Range Extender!
|
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 00:02
goeier aanbieding top diezen aanbiedings! |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 00:06
Dat klinkt als iets wat ik kan gebruiken! M’n huidige netwerk voldeed in m’n oude huis prima, maar de plafonds in nieuwbouw lijken toch meer tegen te houden! Van de 40mbit blijven er aan de andere kant van m’n huis slechts 3 over. Aan welke snelheid mag ik denken als ik er 1 zo’n apparaat tussenzet? En als ik er twee koop? Kunnen ze het uitgebreide signaal nogmaals vergroten? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 00:58
Al gedacht aan homeplugs? Via het elekticiteitsnet… grootste gedeelte van de snelheid blijft behouden. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 02:53
300N heeft een ‘link speed’ van 300Mbps, op zowel de 2.4 als de 5Ghz. In de praktijk hou je daar zelf ongeveer 75-85Mbps van over maximaal, op 2.4Ghz. Typisch is zo’n 55-65Mbps. Op de 5Ghz is dat iets meer. Wel is het zo dat 5Ghz op een kortere golflengte werkt, waardoor deze gevoeliger is voor de omgeving. Dit betekend in de praktijk dat 5Ghz sneller is op kortere afstanden, en 2.4Ghz op langere afstanden. Nu is het ook nog zo dat Wi-Fi werkt op half-duplex. Dat is, om-en-om verzenden en ontvangen. Daardoor wordt de snelheid voor de apparaten die weer (draadloos) verbonden zijn met de Extender gehalveerd. Oftewel, in de praktijk haal je ongeveer 37-42Mbps maximaal, en typisch zo’n 25-32Mbps. Op de 5Ghz iets meer. Zet je nog een tweede Extender achter een eerste Extender dan wordt het nogmaals gehalveerd. Etc. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 10:38
Snelheid is altijd erg afhankelijk van omgeving, en dus moeijlijk om een indruk te geven. Maar waneer u tussen de twee verdiepingen zo een sterke verschil hebt dan zou ik wel verwachten dat de range extender voor een duidelijk verbetering zou kunnen zorgen. U zou daarmee niet meer dan 20Mbps kunnen verwachten, en mischien is het veiliger om op 12-15Mbps te rekenen, maar het is in ieder geval nog beter dan wat u nu krijgt. De reden waarom u niet meer dan 20Mbps kunt verwachten is dat de extender alle datapaketten die door de router of iedere client verstuurd worden een voor een op het andere netwerk gedeelte herhaalt. Dat betekent dat alle datapaketten van alle apparaten (router en clients) op het originele netwerk worden herhaald op het ‘extended’ netwerk gedeelte (zowel 2.4 als ook 5 GHz), en anders om ook. Dus het hoeveelheid verkeer op het netwerk wordt verdubbeld, waardoor de bandbreedte effectief gehalveerd kan worden. Dit is de manier waarop alle range extenders (ook repeaters genoemd) werken. Bij gebruik van 2 range extenders wordt bandbreedte dus 2 keer gehalveerd, daarom is het beter om maar eentje te gebruiken, waneer dat voldoende berijk en goede signaalsterkte geeft, overal waar u het nodig heeft. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 00:10
Edited by: Jos |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 00:12
@product-expert: als ik nu een 54Mbps wifi heb kan deze daar dan mee? en wat is dan mn maximale snelhed? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 01:13
Het is altijd zo dat de langzaamste snelheid wordt meegenomen… dit omdat t nou eenmaal een snelheid hoger als dat niet aankan
|
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 01:19
Als u deze via bedraad onder hetzelfde SSID(netwerknaam) laat uitzenden zal de wireless client automatich de best ontvangende router kiezen.
Simpel gezegd. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 02:56
54Mbps Wi-Fi is de “G” standaard, welke deze Extender ook ondersteund. Zoals ik boven heb aangegeven is 54Mbps de ‘link speed’, waar je voor eigen gebruik dan ongeveer 20-25Mbps van over houdt. Zoals ook boven aangegeven wordt de snelheid achter een Extender gehalveerd, dus dan hou je ongeveer 10-12Mbps over. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 10:25
Men kan dit apparaat idd met een 802.11g router verbinden. In dat geval blijft de verbinding tussen router en range extender op maximaal 54Mbps. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 00:14
@Belkin-Expert, |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 01:22
Als ik u was was ik dan gegaan voor Richtantennes, en niet voor 360(omni) antennes. zoek maar eens op google naar “yagi” of “Helix” antennes in de 2,4ghz of 5ghz band. het kost alleen maar onnodige energie om 2 apparaten aan te sluiten terwijl het ook met 1 of uw huidige setup kan.
Uiteraard kan u gewoon 2 van deze apparaten aansluiten. vergeet alleen niet als deze als extender werken versteken ze het signaal wat ze binnen krijgen. en niet op de een of andere magische manier ineens 100% signaalsterkte versterken. dit kan alleen als ze via kabel met de hoofd router/switch verbonden zijn. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 10:22
Het is mogelijk om 2 aan te sluiten. Maar men moet wel rekening houden met het feit dat de extender alle datapaketten die door de router of iedere client verstuurd worden een voor een op het andere netwerk gedeelte herhaalt. Dat betekent dat alle datapaketten van alle apparaten (router en clients) op het originele netwerk worden herhaald op het ‘extended’ netwerk gedeelte (zowel 2.4 als ook 5 GHz), en anders om ook. Dus het hoeveelheid verkeer op het netwerk wordt verdubbeld, waardoor de bandbreedte effectief gehalveerd kan worden. Dit is de manier waarop alle range extenders (ook repeaters genoemd) werken. Bij gebruik van 2 range extenders wordt bandbreedte dus 2 keer gehalveerd. Maar waneer een draadloze verbinding zwak is zal de bandbreedte sowieso laag zijn, dus waneer uw momenteel een erg zwakke (of zelfs geen) verbinding in de schuur hebt, dan zou het met een range extender daartussen duidelijk beter moeten zijn.
|
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 00:16
kijk dat benne nou nuttige extenders, niet alleen dat laffe 2.4ghz maar óók 5ghz, gelijk 2 besteld voor in de mansion :D |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 01:24
Tis maar wat je laf noemt. Jammer dat 5ghz een paar keer zo zwak is als 2,4ghz :P.
Het lijkt allemaal wel mooi die hogere nummertjes maar uiteindelijk gaat men er alleen maar op achteruit. De golflengte is namelijk zo klein dat het lastiger door beton of vloeibare stoffen kan. denk aan een muur of luchtvocht. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 23:48
Op een hogere frequentie heb je ook minder vermogen nodig. De signalen gedragen zich ook anders en daarom is een strategische opstelling van router, eventuele repeaters en access points noodzakelijk. Een meter verder en de situatie is totaal anders wat betreft signaal. Kwestie van experimenteren. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 00:19
Best goede aanbieding.
Goedkoopste op het net € 68.90,-
Hoop op positief antwoord van expert, dan koop ik er 2 |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 00:25
niet dat mijn huis nou zo groot is maar ik heb echt g*dvergeten veel last van blank spots, zeg maar. aantal mensen heeft al gezegd dat het met de constructie van mn huis te maken heeft. ga ik er met deze sowieso op vooruit? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 01:26
ligt er aan wat je wil, ga je via bekabeld een nieuw AP inrichten dan waarschijnlijk wel. als repeater waarschijnlijk niet. De repeater versterkt enkel het signaal wat het binnen krijgt.
Denk aan wanneer 1 persoon staat te schreeuwen op 100m van de ander. als de 2 persoon dan maar de helft hoort kan deze ook maar de helft doorvertellen aan persoon 3. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 00:26
Goeie aanbieding!
wat is de snelheid van de lan poorten? 10/100/1000? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 00:37
Een beetje apart dat ze dit zelfs op hun eigen productpagina niet precies noemen. Maar de term “Fast Ethernet” staat in netwerktermen voor 100 Mbit/s. http://en.wikipedia.org/wiki/Fast_Ethernet Ik vermoed dus dat dit 100 Mbit/s zal zijn. @Nuuwbie: als ik nu een 54Mbps wifi heb kan deze daar dan mee? en wat is dan mn maximale snelhed? - Je verbindt gewoon met dat netwerk en vervolgens stuurt deze extender dat signaal weer door. De snelheid zal dus nooit boven de 54Mbps liggen in dit geval. (Echter betwijfel ik of de gemiddelde consument dit ooit zal merken, omdat het gemiddelde internetabonnement rond de 20Mbit/s ligt en ook die snelheid wordt zelden volledig gehaald.) |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 00:34
Waar staat de prijs? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 00:36
Op de openingspagina http://www.ibood.com/nl/nl/index/ |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 00:39
Jammer dat de LAN poorten Fast ethernet (100MB) zijn en niet gigabit. Bovendien wordt in verschillende reviews het bereik op de 5Ghz band als bedroevend ervaren. Ik laat deze daarom maar passeren. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 00:44
Aangezien er via de draadloze verbinding toch maar 300 Mbit/s theoretisch verstuurd kan worden zal dat niet heel veel uitmaken. Zeker niet als je vervolgens alle 4 de ethernetpoorten vult en dus theoretisch 400Mbit/s kan benaderen via deze extender.
Let op dat dit geen router is en dus geen gigabit WAN poort heeft voor de aanvoer en verdeling van de internetverbinding (welke meestal sowieso maar rond de 20 Mbit/s ligt). |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 01:28
In zekere zin heb je gelijk Termie,
Behalve als er mensen zijn die dit apparaat ook als switch willen gebruiken. zodat ze niet 2 kabels hoeven te leggen naar dezelfde ruimte. maar gewoon 1Gigabit die zowel dit AP van data voorziet als een dichtbestaande Computer of ander ethernet apparaat. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 03:11
Hoe goed draadloos werkt (op 2.4 en op 5Ghz) is afhankelijk van de omgeving, en is voor niemand gelijk. In mijn geval had ik een draadloze router verbonden direct op een modem in de meterkast. Op een bepaalde plek in mijn huiskamer draadloze verbinding naar deze router niet optimaal. Ik heb toen een 5Ghz wireless bridge oplossing gebruikt. De ene wireless bridge verbonden met het modem, de andere wireless bridge op de betreffende plek in de huiskamer. En de router is vervolgens met kabel verbonden met de tweede wireless bridge. En bij mij werkt dat een stuk beter. Een bijkomend voordeel is, omdat de router nu in de huiskamer staat (meer centraal in het huis) hebben de computers ook een betere draadloze verbinding met de router. Oude situatie: Nieuwe situatie: |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 00:59
Even dacht ik “JA” maar toen realiseerde ik me dat ik het verkeerd begrepen had. Ik heb zo´n ding nodig maar dan omgekeerd, een ONTVANGST antenne met tweeweg versterking. Vaak kom ik op reis bij een plek als een Mc Donald´s die adverteert met gratis Internet via WiFi maar dan is het restaurant te vol en de plek waar we onze camper kunnen parkeren net ietsjes buiten bereik. Ik zoek al een hele tijd naar een goede antenne, schotelmodel of harkje, dat ik draaibaar op de camper kan monteren om zo mijn bereik wat te vergroten. Van mede kampeerders hoor ik zo´n zelfde verhaal.
Zouden jullie eens willen omkijken of daar niet een keer een leuk aanbod voor mogelijk is? Het gaat mij overigens alleen om het 2.4 GHz bereik, onderweg door Europa ben ik nog nooit iets anders tegengekomen. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 01:30
Check google eens naar***. hier staan zat 2,4ghz antennes op en USB adapters die een SMA aansluiting hebben. En natuurlijk kan je die antennes ook op een SMA aansluiting van een router/repeater monteren waardoor je je eigen netwerkje kan hosten wat een kopie is van Mc donalts bv. Edited by: Renate |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 02:14
Nighthunter, thanks voor je uitleg. Maar als je een wifi router hebt met ingebouwde antenne dan kom je bij ** niet weg met een versterkende antenne (die kan je nergens op aansluiten). Klopt dat? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 11:29
Het is dan niet Plug en Play idd. De mogelijkheid bestaat wel, het ligt er aan als u een beetje technisch aangelegd bent. Binnen in de router zitten ook gewoon antennes die gesoldeerd zijn op het PCB(Printplaat) Deze zijn los te solderen waarna er een connector aan te solderen zal zijn. Helaas vervalt dan wel in de meeste gevallen je garantie. Anders kunt u altijd een USB adapter halen met SMA aansluiting of een goedkoop 2e hands routertje die dit ook heeft. Ik mag helaas geen reclame maken maar er zijn routers op custom firmware(tomato, DD-WRT) of die dit standaard al in te stellen valt, waar het vermogen aangepast kan worden waardoor het makkelijker is om terug te zenden. want de Mc zal geen richtantenne hebben:P waardoor dus meer vermogen nodig is om terug te zenden dan ontvangen. Alleen meer vermogen zegt niet alles. meeste Chinese kopieën zijn niet rieel(denk bv aan een 6000mW USB adapter terwijl usb theoretisch maximaal 2500mW kan leveren, en is vanaf 1 watt toch echt actieve koeling nodig.) en tevens zal de hoeveelheid storing ook toenemen wanneer het vermogen te hoog wordt. tis echt een kwestie van elke keer afstellen en proberen.
ps. ik maakte geen reclame ik verwees enkel naar extreme koopjes :P, maar nee ff zonder grappen sorry ik snap hem. |
|||||||
|
#
Bericht: 29-01-2012 18:31
Edited by: Renate Edited by: Renate |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 01:01
Jammer dat ze deze in BE niet aanbieden ;). Zeer handig en mooi toestel. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 01:07
Maar, het is dus niet dat ik een ‘belkin’ apparaatje aan de router hang en deze als zodanig naar het tweede ‘belkin’ point transporteer? Deze vangt gewoon het signaal op van mijn bestaande wireless router? Dan hoop ik dat deze een betere signaal krijgt dan mijn huidige laptop – want die is suboptimaal. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 01:15
@Belkin-Expert werkt deze WDS smaak ook icm een Cisco EPC3925 Ziggo kabelmodem/router? Mijn ervaring is dat WDS en WDS nogal eens verschillen en ik las ergens dat WDS alleen werkt tussen zelfde chipsets.
|
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 01:33
WDS heeft niks te maken met de gezamenlijke wireless AP’s die u gebruikt in uw netwerk.
Enkel tussen het desbetreffende AP en uw Wireless Client. over het algemeen is het gewoon een vaststaand protocol die op elk device hetzelfde is. theoretisch moet het dus altijd werken. in praktijk blijkt het vaak signaal storing te zijn waardoor de authenticatie niet geheel verloopt en dus wordt afgebroken. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 01:46
Je verwart WDS met WPS. WDS is mijns inziens een betere oplossing dan een extender. Als je 2 routers met WDS gebruikt: op het moment dat je buiten de range van router 1 komt, switch je automatisch naar router 2 zonder dat de verbinding verbreekt. WDS is wel heel kieskeurig qua compatibiliteit en lastig in te stellen. 2 dezelfde routers is aan te raden. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 10:09
Dit apparaat gebruikt en ondersteunt WDS niet. Het is een repeater. WDS is wat efficienter qua netwerkoverlast dan een repeater, omdat WDS niet alle datapaketten herhaalt. Maar zoals DavX schreef is het wat minder compatibel tussen verschillende chipsets, en moeilijker om in te stellen. Een repeater heeft zulke problemen niet, het werkt met vrijwel alle routers, en is moeilijker om in te stellen omdat men alleen maar de SSID en netwerksleutel van het originele netwerk moet aangeven. En niet, zoals bij WDS, er ook voor zorgen dat allebij de netwerken op hetzelfde kanal zijn en dezelfde beveiligingsleutel gebruiken. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 11:31
Klopt, ik zag het gisteravond waarschijnlijk niet helemaal goed. was al laat :P |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 01:34
Kan iemand mij verstellen hoe dit apparaat precies werkt? Stel dat je de modem op de benedenverdieping hebt hangen en nu geen bereik hebt in de rest van het huis, kan je deze range extender dan boven neerzetten en draadloos het signaal versterken? Of moet hij per se bekabeld aangesloten worden op je huidige netwerk? Alvast bedankt! |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 02:07
Signaal wordt draadloos versterkt, hierbij link naar (engelstalige) gebruiksaanwijzing: http://cache-www.belkin.com/support/dl/MAN_F9K1106_8820-00923_A00_Dual-Band_WRX.PDF |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 03:17
De Extender wordt alleen aangesloten op stroom. Hij maakt draadloos verbinding met je router (of modemrouter), en zendt dat signaal opnieuw uit. De extender wordt dus ergens strategisch geplaatst in huis, binnen het het bereik van de router (of modemrouter). Zeg maar, ergens halverwege de plek waar de router staat en waar de computer staat. Als bijkomstigheid kan je op deze Extender ook nog PC’s en andere apparaten aansluiten. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 02:18
In mijn huis heb ik in de meterkast mijn modem en router staan. In mijn woonkamer staat mijn video/audioset. Begrijp ik goed dat ik nu een ethernetkabel in mijn video/audio meubel steek en dan in dit apparaat (en dit apparaat weer draadloos verbinding heeft met mijn router) en zo alsnog een netwerk verbinding heb? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 03:18
Dat is juist |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 03:34
@Belkin-Expert 1. Ik heb een simultaneous dualband router. Wanneer ik WPS gebruik, verbindt de Extender dan zowel op 2.4 als op 5Ghz, of moet ik dit toch handmatig configureren? 2. De Extender is geen router, maar zit er wel een switch in? Oftewel, als ik twee PC’s aansluit op de Extender op de LAN poorten, en ik kopieer iets van de ene PC naar de ander. Wordt het dan PC1 > Extender > PC2. Of wordt het dan PC1 > Extender > draadloze router (heen en terug) > Extender > PC2? Als ik iets kopieer van de ene PC naar de andere, aangesloten op de Extender, dan is het onwenselijk/inefficient om dit ook nog draadloos via de router te laten lopen. Afhankelijk van hoe deze Extender werkt zou het kunnen dat ik een losse wireless bridge + een router kan vervangen door deze Extender. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 03:47
3. Indien router en Extender verbonden zijn op 5Ghz, en Extender en PC op 2.4Ghz klopt mijn aanname dan dat je op de PC beschikt op de volledige bandbreedte? Oftewel, via deze constructie omzijl je de beperking dat Wi-Fi werkt op half-duplex? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 09:31
@Belkin-Expert 4. Is het mogelijk om (eventueel door middel van WPS) twee van deze Extenders draadloos te koppelen, om zo een wireless bridge te creeren? Extender1 wordt dan bijvoorbeeld via een LAN poort verbonden met een modem, en Extender2 wordt verbonden met PC’s. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 09:54
1: Voorlopig werkt de verbinding tussen dit apparaat en het originele netwerk alleen op 2.4 GHz of 5 GHz en niet allebij tegelijk. Wij werken wel aan een firmware update waarmee het mogelijk zal zijn gelijktijdig zowel op 2.4 en 5GHz met het originele netwerk te verbinden. Voor de verbindingen naar de computers toe biedt het apparaat natuurlijk zowel 2.5GHz en 5 GHz signalen aan. 2: Voor het verbinden van bedrade computers draadloos met het netwerk is de F7D4555as eigenlijk een meer geschickte product. Maar in allebij de producten zit er een switch ingebouwd. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 10:00
Nee, want de extender herhaalt alle datapaketten die door de router of iedere client verstuurd worden een voor een op het andere netwerk gedeelte. Dat betekent dat alle datapaketten van alle apparaten (router en clients) op het originele netwerk worden herhaald op het ‘extended’ netwerk gedeelte (zowel 2.4 als ook 5 GHz), en anders om ook. Dus het hoeveelheid verkeer op het netwerk wordt verdubbeld. Dit is de manier waarop alle range extenders (ook repeaters genoemd) werken. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 10:01
Daar zou ik in plaats van Extender 2 een Smart TV Link 4 port (F7D4555as) aanbevelen. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 06:26
Ik heb op zolder vrijwel geen Wifi-bereik. Mooie aanbieding dus! Ik stond op het punt te bestellen toen ik me herinnerde dat ik nog een akkefietje met iBood heb openstaan, waardoor ik nu toch maar afzie van de bestelling.
|
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 06:35
@belkin-expert: maakt deze een eigen SSID aan waar ik me op moet aanmelden/ of kan ik het ook zo instellen dat ie de SSID van mijn eigen netwerk overneemt zodat ik met al mijn apparaten automatisch aanmeld op het extended netwerk? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 09:42
De Range Extender gebruikt standaard een SSID die van het originele netwerk afwijkt (hiij zet gewoon ‘_xt’ achter de SSID van het originele netwerk), maar men kan hem ook instellen om dezelfde SSID te gebruiken
|
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 07:09
Kan ik deze Belkin gebruik om als bridge te laten werken? Het liujkt me een ideaal apparaat om m’n mediaplayer, PS3 en Onkyo van Internet ontsluiting te voorzien. Dus bedraad naar de Belkin en de Belkin aanmelding in m’n Wlan. Kan dat zoals ik het voor ogen heb? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 09:41
Waneer u alleen maar een aantal bedraaden apparaten draadloos met een router wilt verbinden, is het meest geschickte product daarvoor de Smart TV Link 4 Port, modelnummer F7D4555as. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 11:38
@expert met de Smart TV Link 4 Port, ben je paar tientjes duurder uit. Waarom is deze niet/minder aan te raden voor bovenstaande situatie? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 08:08
Hmm, zoiets heb ik eigenlijk wel nodig MAAR…. voor enkele tientjes meer heb ik ook een Netgear router die dit ook kan. en daar kan je wel weer wat meer mee…. ik laat hem gaan. @iBood, wanneer komt die Netgear weer voorbij? ;-) |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 08:39
@Belkin-Expert
ik deel het internet met de buurman (bij hem staat de router), helaas heb ik niet overal even goede dekking in mijn appartement. ook is het niet mogelijk om een internet kabel te leggen van zijn naar mijn appartement. Daarom vroeg ik mij af of ik deze Belkin kan gebruiken om het draadloze signaal op te vangen (op de plek waar ik die het beste ontvang in mijn huis) en te versterken, of door de sturen via een van de ethernet poorten (in mijn huis heb ik namelijk wel ethernet kabels). alvast bedankt voor u reactie |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 08:57
ik heb dezelfde vraag als |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 09:03
@Belkin-Expert: als het signaal van de originele wifi zwakker wordt en de telefoon of de laptop pikt het signaal van deze op (als je vanuit het bereik van de originele wifi beneden loopt met je laptop/foon naar zolder waar dan dit apparaat staat) switch je foon/laptop dan automatisch naar dit signaal? ik heb nu namelijk een soortgelijk apparaat (op de eerste verdieping) en die zendt onder een eigen ssid uit. als ik dan met mn laptop naar boven loop en de originele wifi verbinding lanzaam kwijt raakt en de extender steeds sterker wordt, dan blijft de laptop/foon vasthouden aan het originele wifi signaal en denkt niet bij zichzelf ‘laat ik eens overschakelen naar het sterkere signaal van de extender’. resultaat is dat ik dan op de zolder zit met 2 vebindingen:1 hele sterke van de extender en 1 hele zwakke van de originele wifi, maar de laptop/foon schakelt echt niet uit zichzelf om naar de sterke, dus dat moet je dan elke keer handmatig doen.
|
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 09:39
Het hangt ervan af hoe men het apparaat instelt. Waneer men hem onder een eigen SSID gebruikt zou hetzelfde met dit apparaat gebeuren. Maar waneer men hem dezelfde SSID en netwerksleutel geeft als het originele netwerk, dan kan iedere computer automatisch het signaal pakken, wat op dat locatie en moment het sterkst is. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 09:08
Een dual band concurrent Wifi router met 100 Mbps (Fast Ethernet) poorten?? Het ‘volle potentieel’ van UPC/Ziggo/KPN’s hoogste internet aanbiedingen is niet eens te halen.. Doet me denken aan een Ferrari op fietsbanden.. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 18:38
Met een 300Mbps 802.11n WLAN verbinding krijgt men een maximale throughput van net boven de 100Mbps. Maar, aangezien dat een repeater sowieso alle datapaketten op het netwerk moet herhalen op het andere netwerkgedeelte, waardoor het hoeveelheid verkeer verdubbeld en de throughput effectief gehalveerd wordt, zouden Gigabit poorten sowieso bijna geen verschil maken. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 09:11
Werkt deze ook probleemloos met mijn airtport extreme van apple
|
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 18:31
Hij werkt met vrijwel alle draadloze routers. De Apple Airport Extreme is nog niet specifiek getest, maar er is geen reden waarom hij niet met onze Range Extender zou werken. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 09:15
@Belkin-Expert Is het ook mogelijk de wireless extender functie uit te schakelen en het apparaat alleen als wireless bridge te gebruiken? In principe heb ik alleen de behoefte om een aantal apparaten (tv, mediaplayer en nog zo wat) die dicht bij elkaar staan en allemaal alleen UTP aansluitingen hebben aan mijn wireless netwerk te hangen. Gaat dat werken? Zo nee, krijgt het apparaat een eigen SSID (die afwijkt van de SSID van het originele netwerk)? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 09:34
Waneer u alleen maar een aantal bedraaden apparaten draadloos met een router wilt verbinden, is het meest geschickte product daarvoor de Smart TV Link 4 Port, modelnummer F7D4555as. De Range Extender gebruikt standaard een SSID die van het originele netwerk afwijkt (hiij zet gewoon ‘_xt’ achter de SSID van het originele netwerk), maar men kan hem ook instellen om dezelfde SSID te gebruiken |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 09:17
AAN DE EXPERT: ik heb al een Fritz 7270 met Fritz 300E extender (werkt overigens super). Wil graag extra bereik in de tuin. Kan ik deze Belkin extender opnemen in het bestaande netwerk en hoe dient deze te worden aangesloten. De 300E gaat via het stopkontakt? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 10:41
Ja u kunt hem of met het originele netwerk verbinden, of met de 300E, het maakt op zich niet uit, hij gaat in allebij de gevallen werken. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 10:58
Bedankt voor het antwoord! Hoe wordt hij aangesloten, op de bestaande router of ergens in een stopkontakt? |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 18:24
Hij wordt draadloos verbonden, of met het signaal van de bestaande router, of dat van de 300E. Verder heeft hij alleen maar stroom nodig. |
|||||||
|
#
Bericht: 27-01-2012 09:41
@Belkin-Expert
Omdat ik weinig informatie over dit specifieke product kan vinden op zowel het internet als op de site van Belkin zelf hoop ik dat u mij antwoord kunt geven op de volgende vragen: Fungeren de netwerkpoorten op dit apparaat ook als “internet aanvoer” of is deze alleen draadloos te verbinden met onze router? In hoeverre blijft dit apparaat stabiel als het gelijktijdig het draadloze netwerk moet verzorgen voor een apparaat of 10?
Bij voorbaat dank,
Sjoerd
|
|||||||