- Forum
- /
- Product forum
- /
- Koud buiten, warm binnen met de Honeywell Heavy Duty Fan Heater met 2500W en een volledig metalen behuizing!
| Starter | Bericht | |
|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 01-02-2012 00:00
Koud buiten, warm binnen met de Honeywell Heavy Duty Fan Heater met 2500W en een volledig metalen behuizing!Koud buiten? Koud? Vraag Reinier Paping, winnaar van de Elfstedentocht van ‘63 maar eens naar kou. “Kou zit tussen de oren” zal hij waarschijnlijk zeggen. Respect voor zijn prestatie natuurlijk, maar als hier de verwarming uitvalt hebben wij toch echt liever gewoon warme oren. Niet dat we met oorwarmers, wanten en een deken of drie op de bank gaan zitten verkneukelen. Kom zeg. Nee, wij zetten gewoon deze machtige Honeywell CZ2104E Heavy Duty Fan Heater aan! Met een capaciteit van 2500 Watt produceert deze kachel in no-time een weldadige warmte in kamers met een oppervlakte tot 30 vierkante meter. En door zijn extreem robuuste en volledig metalen constructie is het ding ook ideaal voor gebruik in garages, kelder of workshops. Het grote standoppervlak met glijdvaste rubberen voeten, de gepatenteerde kinderveiligheid, omvalbescherming en temperatuurbegrenzing zorgen bij het gebruik voor maximale zekerheid. Ook is de Honeywell uitgerust met een automatische omvalschakelaar die de kachel uit zet als hij per ongeluk omvalt. Deze ferme reus van Honeywell heeft een regelbare thermostaat voor constante kamertemperaturen en heeft een automatische vorst-monitor die de verwarming inschakelt wanneer de temperatuur onder de +5 °C zakt. Zorg voor een warme en gezellige ruimte met deze Honeywell Heavy Duty Fan Heater!
![]() |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 00:00
Humm lkkr warm, maar helaas niet nodig. Wel een goede IBOOD in deze tijd! |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 00:02
Hoeveel geluid produceert ie? |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 00:04
Mooi ding en een besparing op de gas rekening. |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 00:13
Gelukkig vreet dit ding geen stroom….. |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 00:15
Dat bedoel ik. |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 00:16
Alleen jammer dat stroom verwarming bijna 3 X duurder is als gas. :( |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 01:17
Je moet je toch eens beter op de hoogte stellen: Een uur electrisch verwarmen op 2000watt kost 0,45ct per uur Een uur op gas verwarmen kost 13ct per uur. Daarbij is de CO2 uitstoot bij electriciteit 3x zo hoog dan bij gas.
|
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 01:21
Blijft toch een besparing op de gasrekening. |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 01:43
Een uur electrisch verwarmen op 2000watt kost 0,45ct per uur Dat klopt niet. Het moet zijn: 45ct per uur. |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 06:14
@Willi1954 Nee, helemaal geen besparing. Lees het ff als €0,45 Dan klopt het wel. |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 09:29
Dan heeft wil1954 nog steeds gelijk :) Het blijft een besparing op de gasrekening. |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 18:11
Vorige week heb ik de test gedaan, de even dagen op gas en de oneven dagen elektrisch Ikzelf heb een condensatiegasketel (gas) en toch verwarm ik elektrisch, maar dan wel met een warmtepomp, en blijkbaar is dit nog net een tikkeltje goedkoper en dag men huis verwarmen op gas bij het verwarmen op gas zou dit me gemiddeld per dag een 7,5 euro kosten, en de dagen dat ik elektriciteit verbruikte heb ik voor 7euro elektriciteit verbruikt (waar dan ook het elektrisch fornuis/tv/homecinema en al de rest in verrekend zitten.) met dit soort vuurtjes zou de rekening effectief wel drie keer zo hoog liggen… |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 22:19
Dan word de rekening van de elektriciteit wel hoger, maar het blijft inderdaad een besparing op de gasrekening :)
|
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 00:09
Kou tussen de oren? ach ja, ik hou het hoofd koel :P |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 00:15
hmmmm 2500 Watt, mag je wel niet teveel andere dingen aan het doen zijn op die groep, anders klappen meteen de stoppen er uit en heb je het alsnog koud ;) zou dit werken om een schuurtje wat droger te krijgen? |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 00:16
Niet als hij onder water staat |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 00:20
Prima! besteld voor op de boot. Is een flinke joekel van 30m die er ’s winters niet uit gaat, maar die wel elke week gebruikt wordt. om nou elke keer dat het een week vriest alle cv leidingen en de barleiding af te sluiten… tot voor kort moesten we regelmatig het weerbericht in de gaten houden om de cv aan te zetten om te voorkomen dat de leidingen zouden knappen, denk dat met 2 van deze joekels aan boord we ons geen zorgen hoeven maken! |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 00:25
Soort mini Karel Doorman ? |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 00:23
ik weet niet wat het is, woon in een vooroorlogse woning maar heb wel een nieuwe CV ketel en eigenlijk elk jaar in de winter is er wel één week waarin de CV er even mee ophoudt. Heel fijn. Vorige keer kreeg ik van de monteur een electrisch warmertje, maar dat gaf niet echt veel. Deze maar gewoon besteld, want ziet er uit alsof die mijn huis wel warm kan houden! |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 00:37
2 stuks? Denk je dat de stoppen dat aankunnen RookVlees? En, heel leuk die 2500W, maar wat is eigenlijk het rendement van dat ding?Ik stook liever zuinig dan 2500W waar weinig warmte vanaf komt…Is halogeen niet veel zuiniger dan dit ding? |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 19:44
Ooit natuurkunde gehad op school? Als je daar goed had opgelet, had je geweten dat het een kunst was om andere energie op te wekken dan warmte. Zo hadden we jaren lang de gloeilamp, die meer warmte gaf dan licht. Je begrijpt de strekking van dit verhaal wel: het rendement van zo’n ding is zo goed als 100% of denk je dat hij licht geeft? ;) Maar goed, het blijft natuurlijk een energieverslinder. Als bescherming tegen bevriezen van leidingen is hij denk ik ideaal. Zo’n kacheltje is veel goedkoper dan de schade die je zou kunnen oplopen. Bedenk ook dat hij de ruimte niet tot 20C hoeft te verwarmen, maar gewoon een paar graden boven nul. |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 00:45
Hallo foxathome, plempen bij Theopposites S.V.P. zijn Yacht ligt waarschijnlijk in Antibes ( Côte d’Azur ) |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 00:46
energie label z ? |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 00:52
Elektrisch verwarmen heeft een laag rendement, is daarom dus duur en niet interessant. Ik heb een 3,5 kw elektrische verwarming in de schuur staan voor als ik aan het prullen ben, maar eigenlijk haalt dat ook niet veel uit. Heb je echt een ruimte die je warm wil houden in de winter, neem dan een gas verwarming of hang een radiator op en koppel deze aan de cv. Bij contact vol gebruik = 2500 watt = 2,5 KwH = voor de consument 2,5 x 0,25 = 0,75 euro/uur Daarbij wil ik wel zeggen dat het opzich een goede aanbieding is, mooie robuust product voor de prijs. Maar ik wil mensen afraden dit continu te gebruiken. Eerder leuk voor in nood of andere tijdelijke/lastige situaties. |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 19:48
Ik geloof dat je het begrip rendement niet kent. Dat ding heeft een rendement van 100%. Wat je bedoelt is dat electriciteit duurder is dan gas. De kJ-s die je aan warmte opwekt met het kacheltje zijn relatief duur. Ik lees dat je een 3,5 kW verwarming hebt in je schuur en dat die het zaakje niet warm kan houden. Dat betekent dat de schuur òf heel groot is òf behoorlijk slecht geisoleerd. Misschien kun je beter investeren in een goede isolatie dan in welke vorm van verwarming dan ook? |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 00:56
op sorry 2.5 x 0.25 is natuurlijk 6.25 euro/uur…… tijd om te gaan slapen |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 00:59
sorry 0.625 natuurlijk, sjonge jonge |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 01:05
@ ArthurD |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 01:27
Kan ik vier van deze apparaten in hetzelfde stopcontact steken ? Ik heb een aantal planten staan die erg veel hitte nodig hebben om te overleven. Alvast bedankt voor de reactie! |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 01:28
Jaja… Plantjes… |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 01:32
Ja zeker , wel 1 voor 1 |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 18:17
vier is wel heeeel veel… er vanuitgaan dat er maar 220V op je stopcontact zit, komt dit ongeveer neer op 2,5Kw/220V=11,36A dus op een kring van 16 of 20 A kan je maximaal 1 vuurtje plaatsen… (ook rekening houden met de kostprijs van de elektriciteit..) |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 18:54
die planten zijn toch wel voor eigen gebruik heh? haha |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 01:37
Hmm, volledig metalen behuizing?? Zal dat niet ook erg warm worden dan ? |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 01:58
Als tie voorover valt heb je niet veel aan de metalen behuizing want dan valt ie op z’n relatief kwetsbare bedieningsknoppen. En over het genoemde ‘lage’ rendement: dit is 100%, d.w.z. alle Watts worden omgezet in warmte, en alle warmte die het ding produceert komt effectief in de ruimte. Echter is de capaciteit (beter: het vermogen) te laag om een fatsoenlijke ruimte te verwarmen (en bovendien erg duur in gebruik bij fulltime gebruik). Wel geschikt voor tijdelijke bijverwarming of als vorst-bescherming. Maar daarin onderscheid ie zich niet van andere, goedkopere, elektrische kacheltjes.
|
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 06:36
Nonsense. Zo fragiel zijn die knoppen niet. Ik heb ze gehad van toimado en een of andere onbekend merk. Weleens ongevallen, nooit iets mee gebeurd. Die waren niet heavy duty als je weet wat dat inhoud. Het rendement van dit soort kacheltjes is zo’n 40% die andere 60% ben je kwijt.En die 40% warmte blijft niet lang hangen. Overzicht rendement van soorten verwarming: http://www.duurzaamthuis.nl/energie/verwarming Electrische(bijverwarming) http://www.duurzaamthuis.nl/energie/verwarming/elektrische-kachel |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 12:51
Demoleman je kent er niets van, het rendement van dit ding praktisch 100%; het rendement van een gemiddelde elektrische centrale in belgie/nederland is 40% dus als je 1kwh gas verbrandt in een elektrische centrale komt er 0.4kwh elektriciteit uit en daarmee maak je met deze kachel 0.4kwh warmte.. Als je thuis 1kwh gas verbrandt in je gaskachel dan krijg je 0.9kwh warmte, dus als je in “primaire energie” rekent is een gaskachel beter; maar dit heeft niets met rendement van het toestel te maken |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 13:15
Jammer dan dat je niet weet dat je eenheid geen “kwh” moet gebruiken maar “kWh” Je moet toch deze link even nalezen. 0.4kWh is 40% van 1kWh (100%) http://www.duurzaamthuis.nl/energie/verwarming Wat je daadwerkelijk aan warmte krijgt is je rendement, m.a.w. 40% http://nl.wikipedia.org/wiki/Rendement_%28energie%29 Exact hetzelfde als jij schrijft :)
|
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 16:46
je snapt er echt niets van… Het rendement van deze kachel is warmte die eruit komt gedeeld door elektrische energie die erin gaat. Dit ding trekt 2500W uit het stopcontact en daar komt dan ook 2500W warmte uit ! 100% rendement dus ! Dat daarvoor 6250W gas moet verbrand worden heeft niets met het rendement te maken! Had dit ding maar 40% rendement gehad ging het 2500W uit de muur trekken en maar 1000W warmte geven, wat ABSURD zou zijn. Je hebt wss niet lang naar school geweest en ook gezond verstand is ver te zoeken. |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 19:53
Flamingworm, je hebt helemaal gelijk! Helaas zijn er ook velen die heel gauw vergeten was ze op school geleerd hebben… “Ja, dat was theorie, maar de praktijk is anders.” Ben wel blij dat er nog heldere lichten rondlopen! |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 02:21
Ik zou deze als bijverwarming in de (bijna vrijstaande) schuur/garage willen aanschaffen vanwege de ‘Automatische vorst-monitor’ (en als noodkachel mocht de cv in huis uitvallen). Met het huidig weer moeten we de groente en fruit die er normaal ligt in huis halen omdat het nu ook in de schuur vriest. Het oppervlakte van de schuur zal nog geen 20 m2 zijn en verder heeft het een normaal gebruik (wat kasten, stellingen, fietsen e.d., werkbankje en gereedschap). Maar nu ben ik wel benieuwd naar rekensommetje wat me dat bijvoorbeeld per vriesdag gaat kosten. De genoemde sommetjes noemen de kosten per uur bij continu gebruik. Maar kan iemand ook iets zinnigs zeggen over hoe vaak / hoe lang zo’n kachel zal aangaan en branden om de garage/schuur een beetje boven 0 graden te houden? |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 05:31
Door deze vragen worden natuurkundigen rijk!! De reden waarom men kosten/uur kunnen opgeven komt doordat de ruimte isolatie te grotere rol speelt van het verbruik t.o.v. de mogelijke warmte-opbrengst van zo een kachel om een ruimte “warm” te houden. M.a.w. zeer ruwe inschatting (voor boven de nul graden celsius, zeer slecht geïsoleerde ruimte en redelijke constant temperatuur!!) zou zo een apparaat 1/6 deel van een dag (ongeveer 2 uur aanstaan in een periode van 4/5 uur(??)) aan moeten. |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 05:38
sorry mijn berekening spreek zich zelf tegen, want het moet een periode van 8/9 uren zijn ipv 4/5uren! |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 06:25
Op basis van 45ct per uur er vanuit gaande dat je hem ongeveer 5 maanden (herfst/winter) 2 uur per dag gebruikt kom je ongeveer uit op €135,- p/j. Het lijkt mij dat je die centen beter aan isolatie uitgeeft. Ik heb cv maar staat nu uit, 14c is het hier. Extra aangekleed warm genoeg. |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 07:23
mooi optijd ibood bedankt! moet komend weekend helaas weer ff een aantal uurtjes sleutelen aan mn auto, maar zag dat met deze kou niet zo zitten op de betonnen vloer van mn ONVERWARMDE garage :D deze maar besteld, is wel niet het weekend binnen, maar ik stel het wel uit naar volgend weekend |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 07:43
Kan die 5 °C ingesteld worden op een andere temperatuur, bijvoorbeeld 0° C? Zou toch mooi zijn als je bijv. een serre wil vorstvrij houden? |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 08:19
Met mijn dak vol zonnepanelen heb ik gratis elektriciteit en nog een premie bovenop. Elke kWh levert me 0,55 euro op. Dit is dus ideaal om wat bij te warmen in de garage. En op dagen zoals vandaag, als de 2de wagen buiten staat, even een verlengkabel en dit ding in de auto, is die op 2 minuten heel warm en ontdooid. Bestellen dus. |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 08:46
Kan iemand de IP waarde van dit ding vinden. Ik heb er een nieuwe nodig voor de badkamer. Maar ben niet helemaal zeker dat deze in de badkamer mag. hij zou in een hoekje komen, komt normaal geen water, maar het wordt wel vochtig.
Greetz |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 13:24
Niet te vinden. Ook niet in de handleiding http://www.gebruikershandleiding.com/download.asp?download_id=251576 |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 09:22
Lijkt me een handig apparaat vooral als het kouder wordt in de ruimte dan 5 graden, koop er 1 voor mijn serre. |
|
|
#
Bericht: 08-02-2012 12:35
Ik heb het apparaat ontvangen, maar kan in de gebruiksaanwijzing nergens terugvinden hoe de functionaliteit werkt dat het apparaat zichzelf inschakeld als het onder de 5 graden komt. Werkt dit door de termostaat in te stellen? |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 10:04
Misschien een domme vraag, maar kan hij ook koelen als je de fan aanzet en de thermostaat terugdraait? Dan zou hij in de zomer ook nog nuttig kunnen zijn.. |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 10:21
4 standen: Uit, koude lucht, 1250 W en extra sterke 2500 W verwarming |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 10:51
Heb er een paar nodig maar kan er maar eentje bestellen ! Weet iemand raad ? |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 10:57
helaas geen geweldige aanbieding, scheelt n euro of 6. heb deze al in vele online winkels voor ongeveer dezelfde prijs gezien zoals bij: http://www.klimaatinhuis.nl/product/71078287/honeywell-cz2104-kachel.html of http://honeywell.zercom.eu/index.php?dispatch=products.view&product_id=110679 maja, 6 euro is 6 euro en had em toch al nodig :) en nee, dit is niet 1tje voor in de badkamer!! dit is n ‘bouwblower’. voor de badkamer heb je kleinere van kunstof. |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 13:31
+€2,- omdat op die eerste link de porto €7,- is en bij ibood €8,95 de winst is dus totaal €4,05 @EIGuimaro Bij een DOA dient er omgeruild te worden tegen een werkend exemplaar. *** Edited by: Renate |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 13:17
Hi, ik heb het per direct doorgestuurd naar de klantenservice. Zij nemen zo snel mogelijk contact met u op met een correcte oplossing. Edited by: Admin |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 13:57
Ik heb je bericht doorgestuurd naar CS met het verzoek alsnog contact met je op te nemen. Mocht je het nog willen weten: Het telefoonnummer van de klantenservice staat onderaan de FAQ. Ik wil je overigens wel vragen de volgende keer te reageren in het topic van het product waar het om gaat, ook die reacties worden door ons gelezen. Edited by: Vincent |
|
|
#
Bericht: 01-02-2012 16:02
Het is een goede toestel , maar die blazer doet helaas veel geluid ! |
|