- Forum
- /
- Product forum
- /
- Goed voor je gemoedsrust: Norton 360™ versie 5 met gratis upgrade naar 6.0 én gratis PNY 16GB USB stick!
| Starter | Bericht | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 02-02-2012 00:00
Goed voor je gemoedsrust: Norton 360™ versie 5 met gratis upgrade naar 6.0 én gratis PNY 16GB USB stick!Wat je bewaart op je harde schijven, apparaten en op het internet is veel meer dan data alleen. Het is je leven. Het is wat je het meest waard is. Het zijn dierbare herinneringen van wat je met familie of vrienden allemaal hebt gedaan. Met net zoveel strijdbaarheid waarmee jij je vrienden en familie zou willen behoeden tegen al het kwaad in de wereld wil jij natuurlijk ook je digitale herinneringen verdedigen tegen ongure types op het interwebz. Want waar zou je zijn zonder? En dus schakel je bescherming van Norton in. Je kunt immers nooit teveel bescherming hebben. Daarom biedt Norton 360™ een uitgebreide en gebruiksvriendelijke bescherming die je identiteit, je computer en je belangrijke bestanden tegen vrijwel elke bedreiging verdedigt. Norton 360 versie 5 bevat PC-Afstelling, die automatisch belangrijke computerinstellingen nauwkeurig afstemt, geheugen vrijmaakt en onnodige bestanden verwijdert zodat je PC op-ti-maal blijft draaien. Want niets is zo frustrerend als een computer die steeds maar trager wordt, toch? Daarom is dit de snelste en minst belastende alles-in-één beveiligingsoplossing. Norton 360 omvat ook automatische lokale- of online- backups om je bestanden niet alleen tegen virussen te beschermen, maar ook tegen verlies. Makkelijker kan trouwens echt niet! je hoeft het maar één keer in te stellen en hebt er verder geen omkijken meer naar. Mocht het noodlot toch toeslaan, dan kun je met een paar simpele klikken je bestanden onmiddelijk weer herstellen. Omdat wij weten hoe gruwelijk belangrijk jouw bestanden, foto’s en muziek zijn krijg je er een PNY Attaché USB 2.0 stick bij met een capaciteit van 16GB die je natuurlijk kunt gebruiken voor van alles en nog wat, maar je krijgt hem om veilig je backups op te kunnen maken. Niet alleen op je PC, ook wanneer je het internet op gaat zorgt Norton dat je beschermt bent door je bijvoorbeeld in zoekresultaten al te waarschuwen voor onveilige websites en op een veilige manier je gebruikersnaam en wachtwoorden te onthouden en deze ook voor je invoert. Nu kun je dus zoeken, gebruik maken van sociale netwerksites, online winkelen of bankieren zonder bang te zijn dat je wordt opgelicht. Je kunt zelfs direct vanuit Norton 360 je Facebook-prikbord en nieuwsfeeds op onveilige links controleren. Je kunt met een gerust hart e-mailen, chatten en bestanden downloaden, want de toonaangevende Insight-technologie blokkeert bijna 100% van de virussen en wordt zelfs om de 5 tot 145 minuten bijgewerkt zodat je nieuwe bedreigingen altijd een stap voor blijft. Bovendien kun je als je nu versie 5 neemt, straks GRATIS upgraden naar versie 6.0. En niet alleen jij, je kunt deze Norton 360 ook nog op 2 andere PC’s installeren. Stop virussen, spam en andere bedreigingen. Maak back-ups van je belangrijke bestanden. Bescherm je online identiteit en houdt je computer in topvorm, met Norton 360™ versie 5 met gratis PNY 16GB USB stick!
![]() ![]() Meer over Norton producten
|
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:01
Altijd handig.. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 12:34
Edited by: Renate Vanaf nu zul je de forum regels in acht moeten nemen net als elke andere persoon. Elke verdere post in dit topic wordt verwijderd. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:01
Bestaat Norton nog? Mijn advies: Microsoft Security Essentials (gratis en zo’n beetje de beste uit alle tests) |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:06
Zo mag ik het horen ! Anti Virus is een basisrecht, daar zou inderdaad geen koopverplichting aan moeten zijn. Ik gebruik die ook en doet alles Minstens zo goed! |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:07
Helemaal mee eensch, vormt ook weinig extra systeembelasting, en voor ze nop. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:10
yep zo scoort Microsoft het laagst op detectie http://www.av-test.org/en/tests/test-reports/novdec-2011/ |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:15
Beste Jens, Ik zou als ik u was nog eens wat recente tests nakijken. MSE bevindt zich doorgaans in de onderste regionen qua beveiliging en detectie. Daarnaast gaat het tegenwoordig niet zozeer om AntiVirus, maar meer om Identiteits fraude en phishing. Iets waar het door u genoemde pakket helaas niet in uitblinkt. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:31
moet gewoon gratis zijn ;) |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:31
Norton? Vroeger gebruikte dat altijd zoveel geheugen dat je er niet echt blij van werd. Hoe zit dat nu? MS Security Essentials is niet echt iets waar je je pc op wil laten vertrouwen |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:35
Mee eens, Norton express. Verder is het zo dat als een producent een gratisch product weggeeft, altijd wel iets waardevols voor hem is. Je kunt gewoon er aan wennen: je moet betalen voor de diensten dat je krijgt. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:37
Die test is anders behoorlijk recent en door een onafhankelijke organisatie getest. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:39
Stoort me niet. Mits je zelf weet welke sites je wel en niet kan vertrouwen (zo iets weet je gewoonweg als je 2x nadenkt voor je ergens naar toe surft, maar oke nooit 100% zeker natuurlijk), is dit pakket ruim voldoende. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:53
Was het maar alleen in 2007 en 2008. Ik ben al sinds 2001 volledig over op een alternatief omdat het toen al helemaal de systeembronnen helemaal vol deed lopen. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 01:07
Microsoft Security Essentials is idd de beste onder de gratis virusscanners. echter is het altijd de vraag: hoe kun je een goede test doen met virusscanners… het is eigenlijk vrijwel onmogelijk… de 2 grote tests die worden gehouden verschillen dan ook nogal. Bovendien is het telkens een momentopname… http://www.av-comparatives.org/en/comparativesreviews/summary-reports http://www.av-test.org/en/tests/test-reports/novdec-2011/ Opzich is het een mooie prijs voor 3 pc’s en een usb stick maar ik ben inmiddels toch overgestapt op een concurrent sinds een aantal jaar. Overigens is het backup gedeelte een beetje jammer, zoals met de meeste betaalde producten. Wat je eigenlijk wilt voor backup, is een systeem dat bestanden maakt die je altijd kan blijven lezen, en het liefst ook nog even met AES versleuteld zijn. Daarom gebruik ik het gratis Cobian Backup: http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm die o.a 7-zip archieven kan maken die stukken kleiner zijn dan zip of rar :D Voor de rest, zoals ik al zei, prima prijs voor beveiliging voor 3 pc’s… al zitten er wat overbodige dingetjes in. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 07:21
How how how. Maar norton (wel internet security) was het beste product met minste verbruik pc en meeste detectie. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 07:47
Norton is een prima programma tegenwoordig. Ik draai het hier ook op mijn pc, die nu toch al meer dan 3 jaar oud is, en dat gaat perfect. Ik heb nooit in de gaten dat hij het systeem vertraagt. Natuurlijk houdt ik mijn systeem ook gewoon op orde ipv alle vertragingen op de virusscanner af te schuiven. Dat kan misschien ook helpen.
|
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 07:56
@demoleman Ja natuurlijk, dus jij werkt ook voor niks? We kunnen niet allemaal onze huur/hypotheek in natura betalen!
|
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 08:13
Met Microsoft heb ik geen goede ervaring. Ik dacht dat mijn toetsenbord kapot was omdat de aanhalingstekens het niet deden, totdat ik een ander toetsenbord gebruikte. Deze had hetzelfde probleem. Het bleek de Antivirus van Microsoft te zijn die de registerkey voor die toets steeds wijzigde zodat deze onbruikbaar werd. Virusscanner uitgeschakeld en het probleem was opgelost. Ik heb in het verleden Norton gebruikt en er nooit klachten over gehad. Ik gebruikte echter zo weinig functies dat ik op een ‘eenvoudig’ antivirus/firewall-pakket ben overgestapt. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:02
Norton staat bekend om de hoge systeembelasting. Zijn er mensen die ervaring met deze versie hebben en daar iets over kunnen vertellen? |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:12
Beste Erik, Norton heeft in het verleden (2007 & 2008) inderdaad producten uitgebracht die systemen duidelijk vertraagden. Sinds 2009 is dit opgelost en staat Norton sindsdien op nummer 1 qua performance en snelheid. Sinds 2009 is Norton de winnaar van vrijwel iedere test en wordt door PassMark als lichtste security getest. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:16
ik heb norton 360 (versie 5) in gebruik en deze zware belasting vormt zeker een probleem. Een anti-virus programma heeft als taak een virus te identificeren en uit te schakelen. Een virus is een ‘programma’ wat bijvoorbeeld een taak uitvoert die niet gewenst is. Norton 360 vertraagd je computer (ongewenst) en je zou dus kunnen concluderen dat dit een virus is. Het vertraagd inderdaad uw systeem maar is dan ook een goed werkend antivirus-programma. Ik schakel hem uit tijdens het gamen en in tijdens het downloaden en bij minder zware taken, anders gaat het gewoon te traag (tenzij u een high end (gaming)pc heeft). Hopend u voldoende te hebben geïnformeerd over mijn ervaring met dit product. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:24
Beste Jaap, Dank voor uw reactie. Door de manier van scannen, waarbij bestanden die eenmaal gescand zijn niet nogmaals worden gescand tenzij de signature wordt aangepast. Daardoor hoeft de software niet meer permanent actief te zijn om te scannen naar virussen. Mocht het zo zijn dat u een pc heeft die jonger is dan twee jaar, en last hebben van vertragingen, verzoek ik u contact op te nemen met onze klantenservice. Dit is namelijk niet gebruikelijk. Het nummer is : +31 (0) 20 5040 539. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:25
Dank je voor je reactie Jaap, dit neem ik mee in mijn keuze. Ik ga er denk ik dus wel een nachtje over slapen. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 01:13
@Norton-Expert
Dus als het goed werkt wanneer het vloeiend werkt op een PC van jonger dan twee jaar, dan is het geen vertragend product? Sorry, maar als u deze norm aanhoudt, dan legt u de lat wel èrg laag.
Sowieso heb je mensen die een nieuwere computer zwaarder belasten (relatief gezien) dan andere mensen met een oudere computer. Op die manier kun je dus door de zwaardere belasting op de nieuwere computer procentueel gezien meer last hebben van Norton dan mensen die op een oudere computer bijv. alleen maar internetten.
Een antivirus of anderszins beveiligend programma moet gewoon zo min mogelijk van de systeembronnen vergen. Of het nu loopt op een flinke workstation of op een oudere PC moet niet meegenomen worden tijdens het ontwerp. Zo min mogelijk moet het credo zijn. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 07:22
Heb in PCM gelezen dat norton heel goed geavuleerd is. Volgens de test zelfs het minste. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 07:51
…eh… dus als ik het goed lees zorgt dit norton wèl voor vertragingen op een pc van 3 jaar oud? op b.v. een socket 775 systeem? …en is dat dan normaal te noemen?
|
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 09:32
Ik werk met een oudere PC en Norton Internet Security. Probleemloos en zonder vertragingen. Dit in tegenstelling tot McAfee die regelmatig alles tot stilstand bracht. Ik heb inmiddels Norton op 5 PCs draaien, waaronder een niet bijzonder snelle notebook. Naar volle tevredenheid. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 09:40
Norton 360 Werkte prima op mijn oude PC. Het is waar dat Norton vroeger echt waardeloos was, maar sinds ik vorig jaar 360 gratis mocht testen, ben ik echt wel overtuigd. Norton belast je systeem vele malen minder dan bijvoorbeeld Panda of AVG. Heeft geen irritante pop-ups die nergens op slaan. Het enige nadeel vind ik dat Norton niet echt een overzichtelijke interface heeft en je, je er echt goed in moet verdiepen voor dat je deftig je instellingen kan tunen. Prijs technisch is Norton sowieso best redelijk. Normaal €90,- voor 3 pc’s. Vergeleken met gratis scanners is dat misschien veel, maar 360 is wel een totaal pakket waar een virusscanner maar een deel van is. AVG, Avast en Panda heb ik al zoveel miserie mee gehad, dat die hier echt niet meer binnen komen. Bij mij komt deze aanbieding op een prachtig moment gezien mijn vorige abbo bijna afloopt en ik mijn gegevens kwijt gespeeld ben. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 20:29
http://www.gadget-review.org/norton-internet-security-2012-review Over het algemeen is de Norton-software beter en beter geworden de afgelopen jaren, terwijl het minder en minder CPU en RAM verbruikt, maar toch merken we hier en daar dat onze review-PC soms trager werkt. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 21:50
Bedankt voor jullie uitgebreide reacties. Norton verdient ik mijn ogen een tweede kans, ik heb ‘m dus besteld. :) |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:03
norton heeft heel wat consumenten verloren omdat zij vroeger je systeem vertraagden. Gelukkig hebben ze dat in orde gebracht en is Norton vandaag de dag een goed, snel en betrouwbaar merk |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:03
Leuk, maar tegenwoordig zijn er voldoende gratis alternatieven te vinden die in de meeste gevallen zelfs beter presteren dan de betaalde antivirusprogramma’s. Daar hou ik het dan ook liever bij. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:04
even recap: - met gratis upgrade naar versie 6 heb dit zelf niet nodig want werk godbless met een Mac, maar lijkt me zo te zien een mooie aanbieding |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 10:30
Hoezo niet nodig omdat je een MAC hebt? Alsof er geen virussen zijn voor MAC xD Er is ook Norton for MAC :O |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 17:12
Zo goed als geen die op grote schaal worden verspreid, inderdaad. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 20:24
Voor de volledigheid wil ik u graag wijzen op onderstaande 3 artikelen van de afgelopen weken. Het klopt inderdaad dat ervoor Apple weinig virussen zijn. Echter is de grootste bedreiging de identiteit en financiele gegevens van de Apple gebruiker. Safari is in dat opzicht niet minder risicovol dan IE, Chrome of FireFox. Door de toenemende groei van het aantal gebruikers is nu steeds vaker de Apple gebruiker doelwit van malware. Het was niet zozeer het veiliger was op een Mac, het ging er om dat er onvoldoende critische massa was om een aanval lucratief te maken. Dat is inmiddels anders.http://www.security.nl/artikel/39654/1/Apple-klanten_doelwit_phishingaanval.html
|
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:06
Haha, Norton was altijd het eerste wat ik van de voorgeinstalleerde windows pc’s/laptops haalde :) Enorme belasting van het systeem. Er zijn zat gratis antivirus programma’s die minimaal zo goed werken…alleen gaan ze dan een stuk efficienter met de systeem resources om… |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:17
Beste NeoAndersom, |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:24
Keurig dat mijn ervaring niet ontkend wordt. In 2009 overgestapt op Mac, dus zou heel goed kunnen dat er veel verbeterd is. Was ook wel ruimte voor ;) |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 01:10
En ik mag hopen dat je beveiling hebt op je mac? want die praatjes over dat er geen virussen zijn voor macs zijn complete onzin! “ik heb nog nooit wat gemerkt van virussen” is ook geen goede rede :p |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 10:25
Nope :) Je hebt gelijk, ze zijn er, maar inderdaad nog nooit wat van gemerkt en dat zegt toch ook wel wat. Hou wel van een beetje risico ;) Gelukkig is dat risico een stuk kleiner dan met een windows PC. Waar ik zelfs met goede virusscanner minimaal 1 keer per jaar een virus had wat toch door de virusscanner kwam en minimaal 100 onterechte meldingen dat een bestand een virus zou bevatten… Dus als ik moet kiezen dan hou ik het voorlopig nog even zo… |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:07
Computertotaal over beveiliging: http://computertotaal.nl/software/22332-security-anno-2011.html toch stof om over na te denken ondanks dat het om 2011 gaat, de dreiging is nu ook wel reeël |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:13
Ik ben een zeer tevreden gebruiker. De backupfunctie en systeemoptimalisatie zijn superhandige extra’s. Security essentials is langs geen kanten te vergelijken. ik werk in een pc-winkel en krijg geregeld pc’s binnen met virussen waar microsoft niets tegenhield. Het is een soort vals vertrouwen. Veel beter dan niets, maar geen complete bescherming. Te zware systeembelasting is niet het geval voor 360 versie 5. Ik ben alleen zelf heel teleurgesteld dat ik hiervoor 79,90 euro heb betaald in downloadversie zonder usb:-( |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:14
NA jaren Norton geweert te hebben, heb ik ondertussen 3 jaar terug Norton. Eerst 2 jaar Internet Security, en nu 360. Met een beetje deftige pc, ondervind je totaal niets meer van slowdown. (als ze dit uberhaubt nog hebben). Groot voordeel is ook de Online backup. Dit is zowat de enige software waar ik graag geld voor neerleg, zeker als kleine KMO hou ik het graag veilig. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:15
Staat in winkels aan 79€ dus is een mooie aanbieding! Niet dat ik er 1tje neem! Lang leve de mac! :)
Btw, heb 100den klanten die ik een Norton aan verkoop, die komen alvast ieder jaar trouw terug dus zo slecht (lees vertraging van het systeem) zal het niet zijn :)
|
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:50
Er zijn ook honderden mensen die producten van Apple kopen omdat “iedereen dit doet”, en maar voor lief nemen dat ze slechte service, geen ondersteunig voor niet-apple producten, en tracking van hun persoonsgegevens krijgen. Maargoed, hier val jij zelf ook onder dus ik verwacht niet dat je dat begrijpt.
Wat ik hiermee wil zeggen is: Alleen al omdat er veel mensen zijn die het doen, betekend het nog niet dat het per definitie goed is. Jaarlijks krijgen ook een paar miljoen mensen een verkeersboete, betekend niet dat een verkeersovertreding begaan goed is. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 01:32
Wederom eens met mark-k (jammer dat je alleen 2x betekenD met een -d schrijft, maar goed..). Mensen zijn nu eenmaal kuddevolk en doen ook hetzelfde totdat er verandering plaats moet vinden. Dus om daarom te stellen dat als mensen terugkomen het automatisch een goed product is is een vreemde aanname. Mensen zijn gewoon onwetend over alternatieven.
Nogmaals; ik wil hierbij niet zeggen dat ik negatief tegenover Norton sta. Heb gehoord dat ze idd flink zijn verbeterd op gebied van snelheid, daar hebben ze mij iig in het verleden verloren. Tevens betaal ik zelf geen 79 euro voor een jaar antivirus omdat ik dat gewoon belachelijk veel geld vind voor een dergelijk pakket. Of ‘virusprotectie’ nou duur is of niet, gratis alternatieven zijn voor mij afdoende en tevens hoef ik m’n pc maar om de paar jaar opnieuw te installeren vanwege stroperig wordend OS. Maar ik kan me dus goed voorstellen dat voor de meer amateuristische gebruiker dit zeker een goede optie kan zijn. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:17
liever gratis of betaalde software? ik weet het wel, |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:18
Ik vermoed dat de productexpert wel een waaier aan nadelen kan vertellen over “gratis antivirus” |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:37
Beste Benzy, Bedankt voor de voorzet… Dat klopt inderdaad. Om maar even met de meest voor de hand liggende te beginnen. Gratis AntiVirus software is een tool om je aan een betaald pakket te helpen van die fabrikant en is een marketing middel. De software beschermt maar beperkt en als het al malware herkent, moet men vaak gaan betalen om het verwijderd te krijgen nog naast het feit dat je dan al besmet bent en het kwaad dus al geschied is. Welke kwaliteit mag je verwachten van iets dat gratis wordt gegeven door een commerciele inistelling? Daar bovenop: Als je naar je verzekeraar zou bellen om je huis te verzekeren, en de verzekeraar vraagt of je de gratis verzekering wilt of de betaalde verzekering, zou je dat dan vertrouwen? We hebben het hier over een pc. Die voor veel mensen wordt gezien als eerste levensbehoefte waar men al hun foto’s, bankgegegevens, mail en identiteitsgegevens op opslaat. Zelfs voor de volledige prijs van 79,00 euro is dat dus slechts een paar euro per maand voor de zekerheid dat je goed beschermt bent. Tenslotte geldt voor gratis software in het algemeen : Als je er niet voor betaald, dan gebruik je geen product, maar dan ben JIJ het product. Jouw gegevens worden dan vaak doorverkocht om uiteindelijk geld mee te verdienen. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:47
AVG free heeft gewoon een reclamebanner onderin de system utilities staan. Geen dingen hoeven te kopen om virussen te verwijderen. Als een virusscanner dat doet is het geen virusscanner maar malware.
Verder werkt gratis antivirus software altijd even goed als de betaalde versie, op de punten die meegeleverd zijn uiteraard. Als ze ervoor zorgen dat het niet goed werkt schieten ze zichzelf in hun been aangezien mensen hun scanner dan ook nooit zullen kopen.
Als laatste, je verhaaltje over een verzekeraar, die proberen niets te voorkomen, hun taak is het uitbetalen als er iets gebeurd, niet het voorkomen dat er iets gebeurd, die kunnen daar helemaal niks aan veranderen. Dit is dus een heel andere tak. Zij moeten geld krijgen door jou een premie te laten betalen zodat ze de andere mensen uit kunnen betalen als er iets gebeurd. Een virusscanner hoeft nooit iemand uit te betalen en heeft dus ook een stuk minder geld nodig. Hierdoor is het gewoon mogelijk om gratis afgeslankte versies te leveren. Maargoed, ik ken Symantec al iets langer en dat kun je inderdaad vergelijken met een verzekeringsmaatschappij: Veel te duur, alleen maar betalen en als er eens iets is wordt je afgescheept met veel te weinig. Het enige verschil is dat je bij een verzekeraar dan nog tenminste iets van je centen terugziet. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 01:08
De vergelijking met concrete reallife situaties als het om IT-vraagstukken gaat, gaan nooit goed. Zo ook nu. Producten als Avira scoren gewoon erg goed in anti-virustests en je kan hier gewoon prima op vertrouwen. Bedenk je verder dat en Avira of AVG en zeker Microsoft ook commerciële belangen hebben bij het goed werken van hun gratis producten (waar overigens wel gewoon een verdienmodel achter zit.
De leidende publicatie op het gebied van malware is virusbulletin. In de meest recente test (December 2011), die ook nog eens uitgevoerd is op Windows 7 professional, faalt Norton gewoon. Check: http://www.virusbtn.com/vb100/archive/test?recent=1
In de test van AV-Comparatives scoort Norton wel goed, maar kiezen zij voor Kaspersky als de topkeus, en Avira, Bitdefender, ESET, F-Secure als andere goede kandidaten. Niet Norton dus volgens de twee leidende instanties op dit gebied. Dus zo’n winnaar die altijd op nummer één zou uitkomen is het niet.
Neemt niet weg dat Norton 360 gewoon een leuk product is. Ziet er goed uit, en is gebruiksvriendelijk (hoewel AV-Comparatives het gecompliceerd vind, zo beschrijven zij in hun rapport van eveneens december 2011). Waar ik naast het negatieve oordeel van Antivirus Bulletin op afknap is de paternalistische GUI, die mij vertelt dat ik op niet-antivirus gerelateerde zaken mijn zaken niet goed voor elkaar heb. De firewall is dan nog tot daar aan toe. Maar privacy protectie, backup en zelfs of mijn PC ‘getuned’ is (in 9 van de 10 gevallen heeft iets dergelijks sowieso een averechts effect) heeft mijn antivirus niets over te zeggen. Kàn ook niet, aangezien het meestal gewoon een bewuste keuze is. En je kan het ook niet uitzetten oid (of hier wel? Dat ik het in de GUI dus helemaal niet meer zie?). O.m. Panda en Bitdefender maken zich hier ook schuldig aan (deze laatste is dus wel een absolute topper maar om deze reden nooit een optie voor mij). |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 01:13
mark-k heeft hier helemaal gelijk… Begrijpelijk wil de Norton-expert z’n product graag verkopen, en het is op zich ook logisch dat je voor een betaald product net dat beetje meer aan extra’s mee krijgt dan bij een gratis product.
Echter; om de aanname te maken dat gratis virusscanners slechts beperkt beschermen en er betaald dient te worden om malware te verwijderen wordt mijns inziens toch echt een verkeerd beeld gecreëerd. Daarna de overtreffende trap door te stellen dat je gegevens vaak worden doorverkocht… tsja.. dan ben je gewoon fout bezig. Er zijn genoeg gratis softwarepakketten welke zijn gemaakt door hobbyisten, of bedrijven welke uitgebreidere pakketten aanbieden. Betekent niet per definitie dat een gratis product niet afdoende is. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 07:59
Norton is en blijft een goede keuze als het gaat om functionaliteit… maar ik als thuisgebruiker blijf het absurd vinden dat ik jaarlijks mijn beurs moet trekken om opnieuw te betalen voor meer van hetzelfde. Dat is toch ook niet het geval met normale software (windows..ms office etc..) Van software mag je verwachten dat het onbeperkt bruikbaar is (zeker voor 79 euro) en ondersteund wordt. Wanneer het tijd wordt om het product te upgraden mag je verwachten dat dit voor een lager bedrag kan als wat Norton jaarlijks rekent… Ik vind dat een beetje vergelijkbaar met Printers en printerinkt. Het product is goedkoop maar de winst wordt door de fabrikant achteraf alsnog gehaald met de vervolgkosten…
|
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 09:41
Man wat kraam jij toch een onzin uit. “Verder werkt gratis antivirus software altijd even goed als de betaalde versie, op de punten die meegeleverd zijn uiteraard”. Waar haal je het vandaan? De kwaliteit van antivirus software is met name afhankelijk van de detectiealgorithmen en de mate waarin de scanning up to date gehouden wordt. Je dacht toch niet werkelijk dat alle pakketten (gratis c.q. betaald) met dezelfde algorithmen werken ? En dacht je dat iemand die zijn product gratis weggeeft, in staat is scanning op hetzelfde niveau te houden als de bedrijven die daar serieus in investeren? Natuurlijk niet, dit vergt grote investeringen in tijd en geld. Kortom, gratis zal vrijwel altijd minder van kwaliteit zijn, tenzij ze hun inkomsten ergens anders vandaan halen. En dan kun je je afvragen of ‘gratis’ nog wel juist is. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 09:42
Dat antwoord was bedoeld als reactie op mark-k |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 12:06
@svliegen, Een gratis virusscanner werkt wel degelijk net zo goed als de betaalde, waarmee ik dus wil zeggen de betaalde versie van dezelfde fabrikant. Je denkt toch niet dat ze voor de gratis versie een heel nieuw product gaan maken, zodat hij slechter wordt dan de betaalde, waardoor ze dus betalende klanten mislopen. Want zeg nou zelf, zou jij een product kopen bij een bedrijf waarmee je een slechte ervaring hebt (de gratis versie), of die bewust producten maar half afgemaakt aflevert? Ik in elk geval niet.
Dat de gratis virusscanner van merk X niet hetzelfde is als de betaalde van merk Y klopt idd, maar ten eerste had ik het daar niet over en ten tweede zit er tussen alle merken verschil en kunnen gratis scanners dus beter zijn dan betaalde van andere merken. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:20
op de homepage van Norton zie je trouwens een mooi overzicht wat je bij 360 allemaal meer krijgt dan bij Antivirus bijv. http://antivirus.norton.com/norton/ps/3up_fr_fr_navnis360t3.html?om_sem_cid=hho_sem_ic:nl:ggl:nl:b|kw0000143127&country=NL&OVMTC=Exact&site=&creative=10123496709&OVKEY=norton&adpos=1t1 |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:20
Prima software, alleen in mijn ogen zijn gratis varianten goed genoeg voor de normale internetter. Als je niet als een malloot op elke willekeurige banner drukt of elk willekeurig bestand download zonder te kijken zijn de gratis alternatieven -zonder namen te noemen, want zal niet mogen gok ik- ruim voldoende. Ik vind het ook ronduit belachelijk dat een virusscanner altijd maar een jaar geldig is, om vervolgens weer een nieuw duur pakket te moeten kopen. Bv Windows 7 is als software ook oneindig geldig, en komt ook regelmatig met updates. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:54
Beste Sneeuwpop, Juist voor de normale internetter is gratis een risico. Men gedraagt zich dan namelijk juist alsof ze goed beveiligd zijn en denkt overal op te kunnen klikken terwijl dit nu net niet het geval is. Bij beveiligigsproducten koopt men in het algemeen een abonnement op een product. Vandaar de termijn van één jaar. Het is daarna wel mogelijk om het abonnement enkel of de updates voort te zetten en de nieuwe definitief e.d. binnen te halen zonder de laatste engine te gebruiken, terwijl iemand die een volledig abonnement heeft, altijd recht heeft op de meest recente versie van onze producten. Onderhoud aan beveiligingsproducten is een extreem dure zaak, vandaar dat er geld gevraagd wordt voor een abonnement op deze dienst. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 01:38
Dan verschillen wij hierin van mening :) Juist voor de gewone internetter is dit voldoende. Nadeel van gratis software is welliswaar dat je bijvoorbeeld security gaten kan krijgen (bv avg virusscanner, windows firewall, super antispyware), maar dat is die meerprijs van 80 (of in dit geval 46) euro niet waard. Dat het onderhouden van deze software geld kost snap ik, alleen er zijn genoeg fabrikanten die dit oplossen met andere middelen (zoals hierboven al genoemd: een banner). |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:23
Hoe groot is het verschil (in detectie etc etc) met de gratis versie van Avira antivir??? En is de firewall niet dubbelop, aangezien windows zelf ook al een firewall heeft?? |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 01:02
Het verschil is €39,95 Ik gebruik gewoon Avast behalve op deze Mac, niets. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 03:07
schakel dan de ingebouwde Windows firewall uit en schakel enkel die van Norton 360 in. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:25
@ Product Expert. Ik ben al jarenlang trouwe klant van Norton, maar mijn huidige Norton-abonnement loopt nog 289 dagen, merk ik. Ik kan met uw mooie aanbieding dus niets aanvangen wellicht? |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:50
Jawel, dat kan zeker. Deze versie leent zich niet direct om de ugraden naar 289+366 dagen. Echter is de code aan het einde van uw huidige abonnement te gebruiken wanneer het afloopt. Als u het product koopt, de code inscant en in uw agenda plaatst om u eraan te herinneren dat u deze in oktober moet ingeven, krijgt u dan weer 366 dagen abonnement bijgeschreven. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:27
Microsoft Security Essentials, gratis… Jammer trouwens van de trage USB-stick. Met die snelheid een film van 8GB overknaller duurt langgggggggg. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:46
Beste Foxathome, Norton heeft het afgelopen jaar meer producttest gewonnen dan de concurrentie bij elkaar. Het aantal tests waar we niet als nummer 1 uit kwamen in Nederland is op één hand te tellen. Ik zou inderdaad eerst de tests nakijken en vervolgens Norton kopen. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 01:21
Ik haal er zo toch al heel wat uit de reacties van iedereen: http://www.av-comparatives.org/ http://www.virusbtn.com/vb100/archive/test?recent=1 http://www.av-test.org/en/tests/test-reports/novdec-2011/ Allemaal recent en onafhankelijk…. Overigens wil ik daar helemaal niet mee zeggen dat Norton TEGENWOORDIG een ondeugdelijk product is hoor, maar om nou te zeggen dat ze altijd de beste zijn… |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:35
de tijd dat Norton je pc traag maakte is wel voorbij hoor mensen, mocht het bij jou thuis toch het geval zijn lijkt het me een typisch gevalletje van doe-eens-nieuwe-pc-kopen-of-leer-hoe-het-écht-werkt |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:38
Hmm, Norton antivirus. De slechtste beveiliging die ik ooit gehad heb. Toen ik Norton gebruikte een aantal keren een trojan gehad, met de melding van we kunnen dit helaas niet verwijderen, PC moeten formatteren om er vanaf te geraken. Na 3 keer maar eens NOD32 geinstalleerd, en toen ik daar een keer wat mee had werd het ook netjes verwijderd en kon ik verder.
Verder is Norton ook behoorlijk systeembelastend, het zal je pc zeker vertragen. Nee voor mij nooit meer die overpriced Symantec crap, veel te dure, niet naar behorend werkende, systeembelastende rotzooi als je het mij vraagt. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:43
Beste Mark, Norton heeft in het verleden (2007 & 2008) inderdaad producten uitgebracht die systemen duidelijk vertraagden. Sinds 2009 is dit opgelost en staat Norton sindsdien op nummer 1 qua performance en snelheid. Sinds 2009 is Norton de winnaar van vrijwel iedere test en wordt door PassMark als lichtste security getest. NoD32 maakt inderdaad prima beveiligingsproducten. Het prijsniveau daarvan is ongeveer gelijk aan dat van Norton in de meeste winkels. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 07:51
Onder welke steen heb jij de afgelopen jaren gelegen mark-k? Je leeft duidelijk nog in het verleden en zit appels met peren te vergelijken! NOD32 is zooooo 2008, tijden veranderen mijn vriend, NOD32 is dood/achterhaald/ouderwets en speelt tegenwoordig geen enkele rol van betekenis meer! Koop eens voor de verandering een computermagazine en lees eens wat anti-virus testjes door zou ik zeggen. Ik hecht aan die bevindingen meer waarde dan aan de loze kreet “de slechte beveiliging die ik ooit heb gehad” De slechtste beveiliging is de gebruikers zelf, vandaar waarschijnlijk je conclusie ;)
|
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 12:13
@jbnl100, Ik had het niet over tegenwoordig, maar over wat ik in het verleden gehad heb. Vandaar ook de kreeg “slechtste beveiliging die ik ooit heb gehad”, omdat ik hem nu allang niet meer heb. Ik zeg alleen wat ik een aantal jaar geleden gedaan heb, en toen was NOD32 wel nog een goed product (wat ze nu zijn doe ik geen uitspraken over omdat ik er echt allang niks meer van gezien heb). Ook was Norton toen echt hele grote troep die bij mij niks gefixt kreeg, dat was mijn ervaring bij verschillende computers van verschillende personen. Een notitie voor jou, ervaringen komen altijd uit het verleden, dus om ervaringen te delen moet je altijd terug naar iets dat vroeger is gebeurd. Helaas dat je dit niet snapt.
Verder hoef ik geen boekjes te kopen om wat over virusscanners te weten te komen aangezien ik denk ik meer van dit soort dingen weet dan jij. Ik raad jou aan om een cursus begrijpend lezen te volgen aangezien je bij het woordje TOEN nog niet eens snapt dat het in het verleden was.
Oh en een gebruiker is geen slechte beveiliging, een gebruiker is helemaal geen beveiliging. De gebruiker is het grootste beveiligingsrisico, dat is iets heel anders. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 15:03
@jbnl100
Niets mis met een andere mening, mits deze gestoeld is op een deugdelijke onderbouwing. Jouw kreet is dat dus niet. Nod32 achterhaalt? Eset’s Nod32 stoot gewoon mee met alle heavyweights, en doet dat inderdaad al sinds het begin, en nu nogsteeds. Check hun trackrecord in de tests van Virusbulletin en AV-Comparatives, en kon dan nog maar eens terug. Nod32 is gewoon een ontzettend betrouwbare oplossing en heeft een paar jaar geleden veel aanhang vergaard, omdat het voor een schappelijke prijs een goede no-nonsense product aanbood dat weinig belasting legde op je systeembronnen (en weinig belasting gaat dan over computers met nog geen 256 MB aan RAM geheugen), en in test gewoon als beste eruit kwam. In recente tijden zijn andere commerciële pakketten bij ze in de buurt gekomen, maar nog steeds doet Nod32 gewoon mee met de besten.
En “computermagazines”?? Sorry, maar dacht je werkelijk dat die betrouwbaarder waren dan gespecialiseerde publicaties als AV-Comparatives en helemaal Virus Bulletin?? Als je dat denkt, dan klopt de hele basis van je redenatie niet eens. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 15:11
@mark-k Interessant zeg… Je hebt het niet over tegenwoordig, maar zegt wel ”Verder is Norton ook behoorlijk systeembelasten”, verwarrend hoor en dat heeft niks met begrijpend lezen te maken dacht ik zo! In feite zit je eerst een hoop onzin uit te kramen en dan vervolgens probeer je ook nog voor betweter door te gaan, dat zal niet meevallen zeg. Wat jij, door je eigen dommigheid, een eeuw geleden heb ervaren met nota bene een totaal ander product is toch totaal niet relevant in deze! Vanwege deze dommigheid trok ik mijn conclusie, dat jij alles bent behalve een ‘echte’ doorgewinterde IT-er. Dus door je domme ‘bevinding’ van een eeuw geleden, kreeg je van mij slechts een ’simpele’ reactie op maat, om eens recente computermagazines te lezen! Je moet immers ergens je informatie vandaan halen nietwaar, beschouw het maar als vakliteratuur voor de leek! Al met al om je er op te attenderen dat je bevindingen niet meer van deze tijd zijn en dus het vermelden niet waard! En nu ga je ook nog denken dat je meer weet van ‘dit soort dingen’ dan ik… Dat is gelukkig je goed recht, maar wederom totaal niet relevant! Je komt nu over als een persoontje met een hele grote mond i.c.m. met de welbekende lange teentjes/korte lontje. Ik zelf , afgestudeerd in 1989 aan de TU-Delf / Informatietechnologie, met vele jaren ervaring (en die zijn sporen inmiddels heeft verdiend) zal de “ik denk dat ik meer weet dan jij”-opmerkingen nooit gebruiken! Zo te meer je weet, zo te meer ga je beseffen dat je eigenlijk helemaal niks weet… Dus ik laat je maar in je waarde. Maar jij als kenner in deze behoor wel te weten dat anti-virus programma’s vallen en/of staan met de definities en aangezien deze constant worden bijgewerkt, moet je nooit te hard van stapel lopen met je bevindingen. Wat vandaag een topproduct blijkt te zijn, kan morgen dus opeens waardeloos blijken te zijn en andersom. En natuurlijk is de gebruiker het grootste beveiligingsrisico, en desondanks kan de gebruiker/mens zelf een zéér slechte beveiliging zijn, denk daar maar eens over na… er is meer in het leven dan een simpele MCSE-cursus. Succes.
B eveiliging is niet alleen zaak voor de internet providers, politie, it-afdeling, maar ook een zaak de persoon in questie! Sterkte.
|
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 16:11
NOD32 achterhaald…, is misschien een beetje te ironisch bedoeld! Het is mijn inziens niet meer wat het is geweest en daar zijn feiten genoeg van dacht ik zo. Men teert nog op de goede naam/prestaties van weleer, toen waren ze de beste in alles, nu (helaas) niet meer!
Vroeger (wat jaartjes geleden) was ik dus ook een trouwe en heel belangrijk ook nog een ‘betalende’ gebruiker van NOD32, maar toen was toen en nu is nu. De trouwe NOD32 aanhang is jaren geleden niet voor niets ontstaan, prijs/kwaliteit/detectie was top enz., maar tegenwoordig is er gelukkig wat meer keus.
Echter je zegt het eigenlijk zelf al, je praat over computers met 256MB RAM on board i.c.m. systeembelasting! Welkom in 2012, elke smartphone heeft toch al meer dan dat, kom op zeg, daar kan je je toch niet meer druk over maken! Norton is heden ten dage qua performance/geheugengebruik en systeembronnen toch best redelijk tot goed, zeker als je het vergelijkt met NOD32.
Elk bekend programma draait zo nu en dan eens mee in de top, wat nu op plek 1 staat, staat bij een volgende test opeens weer op plek 3 en vice versa. Wisseling van de wacht zullen we maar zeggen.
Wat betreft, de computermagazines/publicaties zoals AV-Comparatives etc. heb je volkomen gelijk. Het slechts een momentopname, daarom ook de verschillende bevindingen tussen de gebruikerservaringen / computermagazines / websites, waarvan sommige al dan niet commercieel beïnvloedbaar zijn! Dus je eigen logische verstand gebruiken wil ook nog wel eens helpen. Er gaat niks boven eigen bevindingen, maar niet iedereen heeft daar de tijd/kennis voor.
|
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 19:19
@jbnl100:
Met je bewering blijf je nog altijd bij jouw eigen mening. Als je wetenschappelijk onderwijs genoten hebt, weet je dat je zonder deugdelijke bron in een discussie als dit helemaal niets zegt. Virus Bulltin, houdt de trackrecord bij van alle virusscanners. Jij zegt dat een product de ene keer top is, en de andere keer weer niet. Nod32 heeft voor het laatst gefaald in 2002. En dat was ook nog eens een test die op Linux gebaseerd is. Norton heeft de kernel opnieuw opgebouwd, dus vandaar dat ze daar geen uitgebreide geschiedenis van hebben. Maar de laatste test in december, daar faalde dit pakket. Waar kies je dan voor? Een pakket dat zich al jaren stade houdt, met een bedrijf erachter dat al jaren goed presteert (Eset dus)? Of een bedrijf dat meermaals hun product opnieuw moest uitvinden en meermaals faalde in diezelfde periode (Symantec met hun Norton product. De corporate editie was wel een goed product, maar is op een gegeven moment verdwenen)?? Je zegt dat het slechts een momentopname is. Maar dat is niet meer zo wanneer je meerdere momentopnames hebt, om de 2/3 maanden over de afgelopen 10 jaar. En als er één antivirusmaker is die groot genoeg is en commercieel genoeg is om de minder onafhankelijke instanties te beïnvloeden, dan is het wel Symantec. Dus ook dat is geen argument in deze. Maar sowieso gaat het in een onderzoek als die van Virus Bulletin, gewoon om simpele kwantitatieve methodiek. Het is normatief op basis van een statische cijfermatige score. Iets voldoet wel of niet. En Norton voldeed niet. En kwa verschillen tussen de uitkomsten van verschillende tests: Eset Nod32 scoort altijd goed.
Wat betreft de systeembelasting, wat boeit het dat het vroeger over trage computers ging? het gaat om het principe van goed code schrijven waarmee je aangeeft dat je capabele mensen in dienst hebt die voor functionaliteit die niet veel nodig heeft, deze bronnen ook niet laat gebruiken en deze dus over hebt voor andere zaken. Svchost.exe en verschillende programma’s gebruiken op momenten gewoon dat wat er beschikbaar is om hetgeen waar zij op gericht zijn, zo soepel mogelijk te laten verlopen. Het argument ‘ach, ik heb de ruimte/capaciteit’ slaat natuurlijk nergens op. Het gaat erom dat ik geen bronnen wil inleveren wanneer dit niet nodig is. Ook al heb ik het te geven. |
|||||||
|
#
Bericht: 03-02-2012 13:01
@Xaobotnik Ja, ik blijf bij mijn mening en ik hoop dat dat mag… Overigens mijn mening is als volgt: 1) All-In-One Software blinkt nagenoeg nooit overal goed in uit, dus dat is een afweging die je zelf maakt; 2) Voor de huis-tuin-en-keuken gebruiker is een totaalpakket echter wel wenselijk, wel zo gemakkelijk en toch altijd redelijk tot goed beveiligd; 3) Ervaren gebruikers gaan liever voor verschillende toepassingen omdat ze zo voor elk onderdeel het beste van het beste (denken/hopen) te hebben. Echter aparte software kost wel weer meer geheugen/systeembronnen/vertraging enz. dus voor ieder wat wils! — Overigens juist door het wetenschappelijk onderwijs, weet je dat ‘meten is weten’ en dat het heel belangrijk is wie en/of wat er gemeten wordt en/of onder welke omstandigheden enz. Daarom zoals eerder gezegd, testen (goed/slecht) zeggen veel… maar zeker niet alles! Want iedere test, uit computermagazines en/of door die van de (door zichzelf benoemde) officiële instanties (wij van wc-eend niveau) daar kan je met een heel klein beetje logica zo door heen prikken! Het is maar net welke pet je wilt opzetten! Als je dat allemaal beseft, dan realiseer je je ook, dat het allemaal veel geschreeuw en weinig wol is! Vandaar ook waarschijnlijk de praktijksituatie… met name heel veel keuze aan softwarepakketten en dat iedere test weer wat anders zegt en gelukkig ook maar.
En wat betreft je systeembelasting… De systeembelasting, snelheid, resourcegebruik en geheugengebruik van Norton (2010/2011/2012) zijn gewoon goed te noemen, zeker in vergelijking met andere softwarepakketten van niveau. En met minimale systeemeisen van CPU >=300Mhz /RAM 256MB, zit het mijn inziens ook wel goed! Natuurlijk zullen er wellicht betere zijn, maar bieden die dan ook dezelfde functionaliteit? Mensen die het tegendeel beweren worden veelal geleidt door negatieve ervaringen uit het verleden en/of hebben zich laten beïnvloeden door de media en/of begrijpen helemaal niets van de configuratie van het softwarepakket. Bovendien het éne totaalpakket is het andere niet, dus logischerwijs dat er al dan niet meer/minder systeembronnen worden gebruikt! Eset vs Symantec… Ik heb juist respect voor een bedrijf, Symantec in dit geval, dat de moeite/tijd/kennis/geld heeft om een product van de grond af aan opnieuw op te bouwen omdat het voorgaande niet naar tevredenheid was. Resultaat is wel, dat het nu niet meer weg te denken is voor een hele grote groep tevreden klanten! Dat jij vasthoudt aan de Eset-denkwijze… veelal bij het oude blijven, dat is je goed recht, ik denk er het mijne van. Zeker als je zelf programmeert op niveau dan besef je wat je op je hals haalt, andere kiezen meestal voor de gemakkelijkste weg, veelal oude zooi in een nieuw jasje/doosje (voor de duidelijkheid daar bedoel ik overigens niet Eset mee.) |
|||||||
|
#
Bericht: 03-02-2012 22:06
“Meten is weten” Dat is onzin. Kwantitatief onderzoek dient niet voor niets aangevuld te worden met elaborerende passages. Kwalitatief onderzoek vult kwantitatief onderzoek dan ook regelmatig aan aangezien kwantitatief onderzoek gewoon tekort komt om het hele kader te bedekken. Het soort onzin-praatjes als ‘meten is weten’ wordt in het WO juist helemaal niet gebruikt. Op de middelbare school in de natuurkundeles misschien. Toegespits op dit onderwerp: Hoe kun je de gebruiksvriendelijkheid meten die AV-Comparatives heeft meegenomen? En jouw mening slaat gewoon nergens op wanneer je het hebt over ‘uit de tijd, achterhaalt’. Alsof er een modetrent relevant is bij de werking van een antivirus.
Over die instanties, begin jij over ‘wij van WC-eend’ Alsof die instanties belangen hebben bij het goed scoren van een zeker product oftewel gewoon Eset zelf zijn. Lees jij die onderzoeken wel? De methodiek is gewoon open. Alle factoren zijn bekend bij Virus-Bulletin. En in een duidelijk matrix is ook gewoon duidelijk uiteengezet wie, hoe scoort.
Sorry, maar wat dit betreft roep je dus onzin, en niets anders.
Wat de systeembelasting betreft zeg ik nergens dat Norton het niet goed doet. Generaal genoemen dan. Want uit meerdere gebruikerservaringen blijkt dat het geheugen gebruik van Norton onder bepaalde omstandigheden, enorm toeneemt. Verder kwam ik op dit onderwerp aan de hand van de reputatie van Nod32. Nu is het niet relevant meer, omdat ze het beiden goed doen.
Het respect dat hij voor Symantec hebt, is ook misplaatst. Symantec moest wel, omdat het niet goed scoorde in tests, en het geheugengebruik enorm was. Commercieel werkte hun product niet meer, en dus moesten ze opnieuw beginnen. Het primaire doel is immers het verdienen van geld, en wanneer je een product hebt dat mensen niet meer willen, moet je een ander product aanbieden. |
|||||||
|
#
Bericht: 04-02-2012 04:02
@Xaobotnik Meten is (nog steeds) weten… Dit wordt wel degelijk toegepast in het WO, zeker voor een ‘echte’ (bėta) studie is dat de basis in het lab en natuurlijk komt er veel meer bij kijken, dacht dat dat wel duidelijk voor je was! Met alleen geklets uit de dikke speknek, gebeurt er niet veel in de IT-techniek (vandaar ook al die overheidsblunders op IT-gebied, te véél speknekken!), maar dat terzijde. Na de onderbouwingen en technische rapportage mogen de alfa’s er mee aan de slag. Wat in de praktijk neerkomt op het welbekende commerciële geleuter in het kwadraat om het al dan niet in het juiste vat te gieten en/of om het commercieel verder uit te melken middels presentatie van het zoveelste rapport. Anti-virusmakers en per definitie dus ook de bijbehorende instanties en uitgeverijen hebben uiteindelijk allemaal een commercieel doel voor ogen. De schoorsteen moet immers blijven roken, nietwaar? Een handige bijkomstigheid van een open methodiek, is het anticiperen in deze, vandaar ook dat sommige ontwikkelaars hier handig op inspelen (en de rest als bijkomstigheid zien), de één doet dit wat geniepiger dan de ander, maar of je vervolgens een algemeen goed product neerzet is vers twee. Men houdt zich over het algemeen genomen maar wat graag aan het werk. En ja, ik lees die onderzoeken (zoals gebruikelijk), vandaar mijn mening in deze. Ik hecht in deze meer waarde aan mijn eigen bevindingen met hier en daar wat ondersteuning door publicaties van derden. Voor mij zijn dit allen slechts momentopnames! De updates van de softwarepakketten vliegen je letterlijk om de oren en dan gelden er opeens hele andere grafiekjes en begint het hele commerciële circus weer opnieuw. Vandaar dat ik ook nooit blindvaar op één product van een bepaald merk, omdat deze ooit toevallig in 2008 als zeer goed was getest. Vandaag is het pakket X, morgen kan het zomaar pakket Y zijn en overmorgen is het waarschijnlijk pakket X versie 2.0. Als er door bepaalde software (ik noem bewust géén naam) slechter op verouderde of juist onbekende virussen wordt gedetecteerd, dan is ’uit de tijd’ (modetrent zoals je wilt) zeker relevant voor de werking van een anti-virus. Je mededeling inzake de enorme toename van het geheugengebruik onder bepaalde omstandigheden (geconstateerd door verschillende gebruikers van Norton). Wat moet je daar nou van zeggen, ik persoonlijk herken dit niet, maar wie ben ik. Daarom meten is weten, weet je nog? Welke omstandigheden? Is het reproduceerbaar? Wat verstaan ze onder enorme toename? Elk pakket heeft logischerwijze een toename v/h geheugengebruik als hij (te veel) specifieke taken aan het uitvoeren is! Zijn het gebruikers die weten hoe ze het één en ander moeten configureren?, over welke versie van Norton spreken we? welk besturingssysteem?, cpu?, ram? enz. Je ziet het, allemaal vaag geleuter, waar je helemaal niks mee kan! Kijk in je geliefde publicaties op dit gebied en constateer de feiten inzake algemeen geheugengebruik en resourcegebruik en interpreteer dit met je eigen logica om zo tot een zinnige conclusie te komen, dan zal je zien dat het allemaal wel mee valt. Totaalpakketten met alle toeters en bellen volledig ingeschakeld, doen nu eenmaal heel veel spontaan uit zich zelf en als een gebruiker net op dat moment dan ook nog zelf aan het prutsen is, krijg je vreemde bevindingen. Verder, respect is iets wat je moet verdienen, mijn inziens is dit wel degelijk van toepassing op Symantec, dus helemaal niet misplaats. Een product beter willen/moeten maken is immers altijd een goed uitgangspunt voor een producent, ook al is winst het uitgangspunt in deze, iedereen wil tenslotte centjes verdienen, de klant wordt er uiteindelijk ook beter van. Er zijn producenten die een nieuwe verpakkingsdoos en een zielige extra optie zoals game-mode, al een verhoging van het versienummer waard vinden. Ter info, ik heb gelukkig géén aandelen in Symantec en/of Eset, een ieder moet maar voor zich zelf beslissen wat hij er van vindt.
|
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:54
Norton. Vroeger bloatware op nieuwe laptops, bijna altijd meteen eraf gegooid. Natuurlijk is Norton wat verbeterd tegenwoordig, maar ik moet wel zeggen dat ook andere virusscanners beter worden. En omdat in verleden ervoor gezorgd heeft dat ik anti-Norton ben, ga ik hier ook niet zo snel toegeven en ben met andere scanner in zee gegaan. Kortom; waarom moet op bijna elke nieuwe pc weer Norton zijn… Laat de klant toch zelf kiezen uit diverse virusscanner oplossingen, net zoals je kan kiezen welke browser je wilt gebruiken. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:59
Beste MrDummy, Door standaard op nummer 1 te eindigen in test van o.a. PassMark (de standaard voor performance tests) hebben we het stigma van bloatware ruim achter ons gelaten. Ik kan me voorstellen dat u daardoor geen voorkeur heeft voor Norton. Momenteel is het zo dat Norton nog slechts op twee van de A merken laptops wordt voorgeïnstalleerd. HP en PB. Bij de rest werden de placement fee’s voor iedere verkochte machine dusdanig hoog dat we daar niet meer voor wilden betalen… Mocht het zijn dat u het toch misschien wel zou willen proberen, er geldt een 60 dagen niet goed, geld terug. U kunt het dan via Symantec retourneren tegen volledige vergoeding, ongeacht de reden waarom u niet 100% tevreden bent. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 00:56
#expert mijn huidige Norton abonnement loopt af in juni. Kan ik deze versie nu kopen en in juni installeren? Ik vind het anders een beetje zonde van mijn geld een half jaar gebruikersgenot te verliezen. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 01:00
Jazeker, dat kan! |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 01:02
Beste iBood klanten, Bedankt voor de overwegend positieve reacties. Vanaf morgenochtend ben ik er weer om te reageren op uw vragen. Welterusten. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 01:04
@Norton-Expert Dus als ik het goed begrijp kan ik, als huidige gebruiker van Norton 360, over een paar maanden alleen de code van deze gekochte versie invoeren en kan ik er weer een jaartje tegenaan….? |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 09:00
Dat klopt inderdaad. U krijgt binnen uw geldige abonnementsperiode altijd de laatste beschikbare versie. Over drie weken wordt Norton 360 6.0 uitgebracht welke u via de automatische update module ontvangt. U kunt over een paar maanden inderdaad de code invoeren en daarmee uw abonnement voortzetten. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 01:04
@Product Expert Ik heb nog 6 licenties liggen van internet security 2011 die ik eerst nog wil installeren op mijn verschillende PC’s. Kan ik deze aanbieinden dan nu kopen en die licenties pas binnen pakweg 380 (yep, installatie is geen topprioriteit) dagen activeren ?
|
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 09:03
Dat kan inderdaad. De activatie codes van Norton Internet Security 2011 blijven daarnaast geldig. De activatiecode van een product geeft recht op 366 dagen, ongeacht de versie. De softeware wordt namelijk altijd ge-update naar de meest recente versie. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 01:40
Wat heb ik medelijden met de product expert. Als ik zo snel zoek, vind ik verschillende die wel zeggen dat het de beste is of toch in de top 3. En vergeet niet dat het hier gaat om een 360, dus een all-in-1 pakkage met van alles erop en eraan!
Ik heb zelf Norton 360 v3 toen gehad, en ik was er reuze tevreden over!(Beter dan Avast, MSE of Kaspersky). Bedankt Ibood!
|
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 01:55
Aan al de mensen die het beter weten doe je zelf dan toch ook aardig mee, niet? Ik ben het met je eens dat testen verschillend van elkaar zijn. Daarom vind ik ook dat je niet per definitie kan zeggen dat Norton de beste zou zijn, en dat heb in ieder geval ik hier proberen aan te geven (om een beetje kritisch te blijven). Ik zie uit de verschillende reviews dat alle scanners een beetje hetzelfde presteren, met een aantal die wat beter zijn, en een aantal die wat slechter zijn. Overigens zie ik Kaspersky daar vaak helemaal bovenaan staan, maar uit je reactie lees ik dat je daar zelf wat minder gecharmeerd van bent. Het is natuurlijk prima dat jij op zoek bent naar een totaalpakket. En vele anderen zullen dit ook graag hebben, vooral ook als je graag alles bij elkaar ziet en graag een kant en klaar pakket hebt. Tevens ook voor amateurs is dat een relatief veilige en prima optie om zo veilig mogelijk te zijn. Sommigen, zoals ik, zijn daar echter minder van gecharmeerd. Dat kan ook.. On topic: Natuurlijk zijn er mensen die het altijd beter weten, maar er zijn ook mensen die gewoon een kritische noot willen toevoegen. Gewoon om het van meerdere kanten te bekijken. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 15:10
@hortz
Zeer makkelijk wat je hier stelt. Er zijn meerderen die onafhankelijke tests noemen, en dus niet alleen op eigen, persoonlijke voorspraak, maar ook op die van gespecialiseerde publicaties iets beweren. Dat jij er tevreden over bent, is leuk voor jezelf. Maar de ware autoriteiten zijn die publicerende instanties, en die zeggen gewoon iets anders dan Norton. Mag toch best gezegd worden? |
|||||||
|
#
Bericht: 03-02-2012 11:58
Daarom moet je ook altijd naar het totale plaatje kijken, wat heeft het ‘gehele’ pakket te bieden… Gelukkig is er keuze vrijheid ;)
|
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 01:52
Ik zelf was nooit zo fan van Norton. Ik heb een licentie gratis gekregen en sinds dien ben ik helemaal om. Vroeger was het echt — programma maar tegenwoordig loop goed stabiel en goed je merkt niks meer van. Heb zelf nu 2011 versie en ben zeer tevreden! Ze hebben mij overtuigd. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 01:53
Mooi product voor een mooie prijs. Ontdek het nu pas! Norton was vroeger ook altijd al goed, maar belastte het systeem nogal. In tussen is dat allemaal keurig opgelost. NOD32 etc. waren vroeger beter kwa belasting, maar Norton heeft zich altijd als beste weten te kwalificeren, en bewijst dat nu nog steeds. De zgn. gratis varianten van bv Miso zijn aardig, maar bieden onvoldoende bescherming als je wat meer avontuurlijke sites bezoekt. Dit kan ook heel toevallig zijn, mind you. Ik koop het niet omdat ik via mijn werk al een legaal access to een eveneens goede scanner heb…duh. Maar modje, kun niet al de niet terzake doende reacties van wannabee experts er uit gooien? Voor de anderen: koop een Apple, mieskasters uit Verwegistan kunnen zich een dergelijk apparaat niet permitteren, daar zet je al een pc-tje voor een paar eurie in elkaar, een ill. XPtje en doe maar……….. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 02:12
Als de mod dan als eerste jouw verhaal kan verwijderen… Echt nergens op gebaseerd (behalve je eigen gedachtekronkels dan) en toegevoegde waarde is 0,0. Lees alleen die laatste zin (of 2 wat mij betreft) eens terug…. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 03:12
geniet van je auto zonder pedalen… want daar kan je mac toch wel mee vergelijken. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 01:55
Jaap561973 # Bericht: 02-02-2012 00:16
ik heb norton 360 (versie 5) in gebruik en deze zware belasting vormt zeker een probleem. Een anti-virus programma heeft als taak een virus te identificeren en uit te schakelen. Een virus is een ‘programma’ wat bijvoorbeeld een taak uitvoert die niet gewenst is. Norton 360 vertraagd je computer (ongewenst) en je zou dus kunnen concluderen dat dit een virus is. Het vertraagd inderdaad uw systeem maar is dan ook een goed werkend antivirus-programma. Ik schakel hem uit tijdens het gamen en in tijdens het downloaden en bij minder zware taken, anders gaat het gewoon te traag (tenzij u een high end (gaming)pc heeft). Hopend u voldoende te hebben geïnformeerd over mijn ervaring met dit product. =============================================================================== Japie heeft gelijk. Dit programma vertraagd mijn systeem ook terwijl ik geen oud beestje heb.
Intel core i7-2760QM CPU @ 2.40 GHz,2401 MHz,4.. 8 gig geheugen en een hardcore video kaart toch merk ik het gelijk als het virus programma zijn werk doet (Dit is erg irritant als je muziek luistert of aan het gamen bent). Je hebt gewoon hoge systeem eisen nodig om de virus scanner te kunnen laten draaien(omgekeerde wereld). Het werkt wel goed eerlijk is eerlijk maar ik demk dat hier toch nog een keer naar gekeken moet worden.
|
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 09:10
Specifiek voor gaming en video en dergelijke hebben alle Norton producten een feature ingebouwd die ervoor zorgt dat zodra er toepassingen op fullscreen worden gedraaid, het Norton product in ’silent’ mode gaat. Dat zorgt ervoor dat de geheugenbelasting wordt geredureerd to 8mb van het interne geheugen tijdens het draaien in silent modus. Daarnaast is een feature ingebouwd in de software die aangeeft waardoor het systeem daadwerkelijk wordt vertraagd op dat moment. Wat ik zelf regelmatig meemaak is dat tijdens vertragingen (als ik die bemerk) er veel systeembronnen worden opgeslokt door “System Idle Processes” en door “SVCHost”. Deze worden beide niet beïnvloed door Norton software, maar door het besturingssysteem. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 02:08
“60 dagen niet goed geld terug garantie. Gemakkelijk via de klantenservice.” Laat ik er even de site op naslaan: Opsturen: Voor de duidelijkheid, A4 papier is dus 21,0 x 29,7 cm… lekker gemakkelijk dus idd.. Vervolgens opsturen naar: “Wanneer u niet alle vereiste items verstrekt, kan uw restitutieaanvraag worden geweigerd.” Prima dat een niet goed geld terug optie wordt aangeboden, maar om nou te zeggen dat dit een simpele procedure is…. |
|||||||
|
#
Bericht: 02-02-2012 09:16
Beste Martijn, Bedankt voor je reactie. Die beschrijving is overgenomen vanuit ons hoofdkantoor in de VS. Ik geef toe dat de referentie naar het papierformaat er bureaucratisch overkomt. Wanneer het aankoopbewijs en de CD worden verzonden, wordt het aankoopbedrag + verzendkosten (naar Dublin) gerestitueerd. Dat is meer dan dat de meeste Nederlandse online verkopers doen, daar worden de verzendkosten die u maakt voor de verzending niet terugbetaald. Voor de rest is het proces min of meer gelijk aan de Nederlandse norm. Het opsturen van de aankoopbon + het product is toch niet ongebruikelijk? U hoeft er in ieder geval niet voor terug naar de winkel. |
|||||||