- Forum
- /
- Product forum
- /
- TriplePack HDGear High Speed v1.4 HDMI-kabels van 2 meter met Ethernet & Audio Return Channel
| Starter | Bericht | |
|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 03-02-2012 00:00
TriplePack HDGear High Speed v1.4 HDMI-kabels van 2 meter met Ethernet & Audio Return ChannelJe Blu-ray-speler, 7.1 home cinema set, HD TV, PlayStation3, Xbox360 en natuurlijk je toekomstige 3D-TV zijn volledig waardeloos! Tenminste, als je niet beschikt over de beste HDMI-kabels. Want om al je HD beeld-en geluid materiaal in de best mogelijke kwaliteit van de bron naar je scherm te krijgen heb je het beste materiaal nodig. En met deze TriplePack HDGear High Speed HDMIv1.4 kabels van 2 meter haal je precies die kwaliteit in huis. Met deze kabels stuur je namelijk elk HD signaal snel en zonder interferencie door, onder andere door de vergulde pluggen. Maar wat voornamelijk bijdraagt aan de hoge kwaliteit is wel de dubbele bescherming van de kabel. Hierdoor behoren storingen in het signaal door signaalverlies definitief tot het verleden. Digital Surround Sound, of het nu THX, DTS of Dolby Digital is, wordt loepzuiver doorgegeven. Maar deze kabels geven ook elk HD-formaat vlijmscherp door tot een maximale resolutie van 4096×2160p. Twee keer zo scherp als de huidige HD resolutie dus, dus pas maar op dat je je er niet aan snijdt! Misschien dat je zelfs wel een zonnebril op moet zetten, of beter, een 3D bril natuurlijk. Want in tegenstelling tot de ‘ouderwetse’ HDMI 1.3 kabels, zijn deze snelle kabels met een doorvoersnelheid van 10,2 Gbp wél geschikt voor het doorgeven van 3D-beelden. Klaar voor de toekomst en geen enkel detail aan beeld of geluid meer hoeven missen met deze TriplePack HDGear High Speed v1.4 HDMI-kabels van 2 meter!
![]() ![]() ![]() |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 00:05
Edited by: Renate |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 00:10
Binnen 6 maanden krijg je de verzendkosten van iBood ook vergoed. Maar daarna is het inderdaad vrij waardeloos gezien de prijs die je nu betaalt, en de kosten die je voor verzenden maakt. Daarnaast kun je iBood-kennende wel effe wachten voordat je geholpen wordt.
Die goedkope HDMI-kabels zijn ook allemaal 1.4-spec tegenwoordig. Zijn eigenlijk amper achtergebleven toen 1.4 geïntroduceerd werd. Technisch zal er net als bij de vorige versies ook niet zoveel verschil zijn dat dit zoveel investeringen vergt om aan die norm te voldoen. Maar goed, 20 euro inclusief verzenden voor 3 kabels is niet duur. Al moet ik zeggen dat ik ze liever egaal gekleurd heb. Waarom zou je die witte lijnen erdoor willen hebben? Gewoon helemaal zwart (of wit) valt minder op. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 00:17
Dankje om te vermelden dat iBOOD verzendkosten vergoed. Dat wist ik niet, heb hier nog zoiets staan waarvan ik dacht ‘gooi het maar beter weg’. Zal binnenkort eens met de klantendienst bellen. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 00:23
hdmi kabels zijn nou eenmaal nogal gevoelig omdat er zoveel draadjes door zo’n kabel lopen. Als er 1 kapot gaat door een kabel iets te ver te draaien kun je al een onbruikbare kabel hebben. Deze kabels zijn dan ook niet slecht, het ontwerp van hdmi is gewoon nogal bagger qua tegen een stootje kunnen :) |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 01:21
HDMI kabels nogal gevoelig? Die ik heb zijn gewoon robuust en bevestigd met een goede connector. Juist bv scart kabels zijn heel gevoelig. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 03:02
Vind ik onzin, scart gebruik ik al zo’n 30 jaar en nog nooit problemen gehad. Met hdmi kabels al verschillende problemen gehad en niet alleen kabels van iBood. HDMI kabels zijn niet bedoeld om constant te versteken maar bij sommige goedkopere kabels heb ik de indruk dat, vooral de connector, het wel heel vlug begeefd. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 13:38
Probleem van HDMI is tegelijkertijd ook de sterkte. Het beeld is 100% of helemaal niets (met een kleine tussenfase waarin je bijv. geluid en beeld out of sync hebt). Bij scart kan een goede kabel verschil uitmaken met een slechte. Als de kabel beschadigd is heb je dan nog steeds beeld. Gewoon een analoog vs digitaal verhaal. Dat HDMI-kabels gevoeliger zijn klopt dus in principe wel. Maar je moet wel net pech hebben wanneer je een kabel treft die niet werkt. Persoonlijk heb ik minimaal 15 apparaten hier staan die met een dergelijk signaal werken, en ook bij anderen apparatuur aangesloten, en ik heb nog nooit problemen gehad. ‘Gevoelig’ is dus een overdreven label. Maar tov scart heb je inderdaad meer kans op merkbare schade. De kabels zijn natuurlijk ook dunner en breken sneller. Maar goed, nogmaals, ik heb hier nooit problemen mee gehad. En bij mij staan sommigen gewoon onder stress, en ik ben altijd voor de goedkoopste opties gegaan. |
|
|
#
Leuk en goed geprijsd, |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 00:06
Heb er nog eentje ongebruikt liggen in verpakking van de vorige keer; |
|
|
#
Alweer ? , de HDGear High Speed v1.4 HDMI-kabels zijn wel goed.Heb ze nog van enige tijd geleden. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 00:07
Gekocht gewoon! |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 00:07
Same here, zeer tevreden van. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 00:16
Niet de goedkoopste maar toch vééél beter dan wat die bedriegers bij Vanden Borre durven vragen voor een HDMI kabel die niets meer kan dan deze kabels. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 00:23
Was ik net naar op zoek… afgelopen week een Samsung UE46D7000 + Harman Kardon 370 aangekocht zonder kabels, in de hoop dat iBood ze zou hebben. :-) 3 x 2 = 6! = 32 euro #peanuts |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 00:52
Niks duur 3 voor EUR 18,90 ……. gekocht! |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 00:56
Net besteld. Heb er nu even niks aan maar weet zeker dat het later altijd goed van toepassing kan komen. Ibood, bedankt weer! |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 01:00
Voor de mensen die het nog niet weten: HDMI is digitaal!!!De kwaliteit van de kabel is niet van belang. Een kabel van 100 Euro geeft hetzelfde beeld als 1 van 3 Euro van de Action.Alleen hoe snel hij kapot gaat ligt misschien een beetje aan de sterkte van de materialen.Gold plated??? Wat een onzin!!! Zonde van al dat ‘goud’… |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 01:25
Daar gaan we weer. voor de zoveelste keer HDMI HEEFT NIKS TE MAKEN MET DIGITAAL!!. Digitaal is niks anders dan 5volt en 0volt. 0 of een 1. hier kan echter net zo goed storing optreden. weliswaar minder dan bij frequentie modulatie, maar het is wel degelijk mogelijk. dan is 100 euro wel heel overdreven(ligt aan welke afstand) maar het verschil tussen een kabel van 2 euro en 20 a 30 is wel degelijk zichtbaar. Ik kom dagelijks processoren tegen die verkeerde Floating points bereken doordat er storing is geweest op 1 van de digitale adres en data lijnen. Het enige wat digitaal inhoud is de manier van communiceren. dit houd niet automatisch in dat er geen fouten optreden. het is gewoon een fancy naam. Gold plated heeft niet zo direct wat te maken met de signaal overdracht, maar meer tegen corrosie die ontstaat bij normale aluminium of andere metalen connectoren. Dit zodat er geen dead spots ontstaan op ten duur.
|
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 02:47
OMG, als ik dergelijke reactie lees kan ik niet laten om te reageren, MET links naar info: “De High-Definition Multimedia Interface (HDMI) is een aansluiting voor audio- en videosignalen in ongecomprimeerde digitale vorm.” Wel degelijk DIGITAAL dus. En wat betreft je 0 en 5V, dat zijn digitale niveau’s van de jaren 80 Maak je huiswerk (google) en zoek maar een met welke differentiaalniveau’s HDMI gespecifieerd is. En als jij storingen kan detecteren in je floatingpoint processoren door te meten op je datalijnen dat je spanning hebt dan introduceer jij al een fout door je meting zelf.
|
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 22:03
nighthunter heeft wel gelijk. maar ik heb zelf wel eens testen gedaan met een monster kabel van 399 en een kabel van 3 euro bij action. Weerstanden maakte geen drol uit op zn afstand. En data verbinding bleef continue het zelfde. Ben zelf ook van mening dat dure kabels geen zin hebben. Maar het verhaal van 0 en 5v klopt wel hoor. Heb hier dagelijks op mijn werk mee te maken. Maar omdat je over een korte afstand praat met een relatieve lage data stroom. Kan de zender en de ontvanger de data makkelijk nog 5x opvragen voordat het problemen opgeeft. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 01:06
Ik heb Monster HDMI cable van €140 ik heb hem met deze HDGear vergeleken met de film Avatar blu-ray en er zit echt weinig verschil in, deze kabels zijn echt goed raad hem aan voor iedereen! Ik heb ook goedkope HDMi kabel gekocht van action en die zijn niet zo goed geeft slecht beeld (kan geen goede kleuren weergeven) maar deze HDGear wel! |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 22:03
gast dit heeftt totaal niks met kleur te maken, is data overdracht???????????????????????????????? digitaal dus |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 01:14
wil ik ze bestellen, werkt Ideal niet, nouja morgen nog een keer proberen, weltrusten:) |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 05:04
Ik heb absoluut geen kennis en geen ervaring met HDMI. Kan ik hiermee mijn samsung 3D TV mee aansluiten? Moet wel met HDMI, maar hebben alle soorten HDMI een 3D functie? Ik zag namelijk dat ze bij Mediamarkt kabels hebben waarop vermeld staat dat ze geschikt zijn voor 3D en ze hebben ook kabels waar dat niet op staat. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 05:58
Ja, dus. Voor 3D heb je V1.4 nodig. Ethernet niet, leuk dat het erop zit bij deze set, maar voor 3D heb je het niet nodig. V1,3 en lager is niet geschikt voor 3D. Ethernet kun je wel gebruiken wanneer je internet op je TV hebt en een kabeltje minder wilt trekken. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 07:10
Dank voor je perfecte info Frank-b! Heb ze gelijk besteld! |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 15:58
Mooi zo, want bij de grote ketens zullen ze je een véél te dure kabel verkopen, gecombineerd met de grootste leugens die er bestaan. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 07:11
Let op: prijsvergelijkingen alleen met link en met identiek product. Edited by: Admin |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 07:37
Heb een vraagje over de 1.4HDMI kabels. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 09:38
Handleidingen van je toestellen eens grondig doorlezen op hdmi/ethernet connectviteit. Wie weet moeten er wat dingen in hun respectievelijke menu’s ingesteld worden. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 08:08
Wat is ethernet eigenlijk precies? |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 09:21
|
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 13:43
Deze wiki heeft hansie1 echt helemaal niets aan. Ik zal dan wel zo vrij zijn: Ethernet is gewoon een internetsignaal in dit geval. Dit betekent dat je via deze HDMI-kabels een internetsignaal kan doorgeven. Dit is iets dat gewoon bij de HDMI 1.4 specificatie hoort. Als je apparaten HDMI 1.4-compatibel zijn, kunnen ze dus wanneer ze gebruik maken van internet (bijv. een TV voor verschillende live-diensten zoals Smart TV) via de HDMI kabel dit signaal al krijgen. Als je TV dan aangesloten is op een versterker, en die versterker (die ook HDMI 1.4 ondersteunt) is al gekoppeld aan het internet, dan hoef je je TV niet ook nog eens aan het internet te koppelen. Een wiki waar je wèl wat aan hebt: http://nl.wikipedia.org/wiki/HDMI#HDMI_1.4
|
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 08:17
Tx voor de commentaren. Lijkt me prima. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 08:25
Vorige keer de duo pack gekocht en meer da tevreden over, en voor dit geld drie TOP. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 08:39
Een vraag! Heb een televisie welke eigenlijk een digitaal beeld aankan, maar wil vanaf laptop op de televisie kunnen kijken. Ik heb bij ziggo zo’n kastje (recorder) waar een hdmi (in/uit?)gang op zit. Als ik deze kabels koop, en vanuit laptop in de recorder steek, kan die recorder dat beeld dan naar de televisie sturen? (doet ie dat bv dan via de scart welke van van recorder naar tv loopt? of is die hdmi gang alléén een uitgang welke bedoelt is om vanaf recorder naar televisie te gaan? Erg bedankt! Ben nog een brookie op dit gebied! |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 09:44
De aansluiting op je kastje van ziggo zal enkel een HDMI-uitgang zijn, wat je wil gaat dus niet werken. Je zou je laptop op een of andere manier direct op je TV moeten aansluiten. Als je laptop een VGA-uitgang heeft dan is het wel mogelijk een VGA naar Scart kabel aan te sluiten. Je geeft aan dat je TV Digitaal beeld aan kan? Welke aansluitingen zijn dan op je TV aanwezig? |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 10:14
bedankt voor bericht! maar er zat een typ foutje in, ik bedoel geen digitaal beeld. Helaas zit er geen vga uitgang op mijn laptop.. het gaat voor mij dus niet lukken om vanaf deze laptop op de huidige televisie series te kijken. Helaas! Geen ibood-koop voor mij vandaag. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 08:47
Mijn tv hangt 3 cm van de muur af. Alle hdmi aansluitingen zitten bij elke tv aan de achterkant. Waarom niet vaker kabels met HAAKSE aansluitingen? |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 21:47
waar haal je de info vandaan dat alle tv’s achteraansluitingen hebben? Mijn scherm hangt strak tegen de wand en heeft gewoon onderaansluitingen. Daarentegen heeft mijn “goedkope”scherm op de slaapkamer inderdaad achteraansluitingen. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 08:49
Het is interferentie, niet interferencie en waarom zou de bandbreedte hoger zijn met koperen kabels, het signaal is digitaal en gebruikt een vaste hoeveelheid bandbreedte en ik neem aan dat met Gbp Gbps bedoelt wordt. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 08:58
Ik heb de kabels van de vorige ronde gekocht en ze doen het prima. De kabels zijn bij mij niet stuk gegaan en beeld is goed. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 09:34
Ik gebruik deze al een héle tijd, aangekocht bij een vorige aanbieding. Is niks mee, werken prima :p |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 09:41
Volgens mij heeft een recorder alleen uitgangen, zowel hdmi als scart. Dit kan dus niet als ingang gebruikt worden, vanuit je laptop. Waarom hang je je laptop niet direct aan je tv met hdmi? Denk er ook aan de de meeste laptops (hangt van model af) alleen een mini-hdmi uitgang hebben dit is een kleinere versie van de hdmi connector. En ik zou dan ook de scart die nu van je recorder (decoder volgens mij?) vervangen door hdmi, heb je ook meteen beeld waarvoor je je abonnement betaald. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 10:29
Perfect, zocht nog een paar HDMI kabels. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 10:41
Ik heb ook weer twee setjes besteld. Deze van HDGear zijn AAN! Ik heb ook van goedkopere kabels gebruik gemaakt en het klopt dat je over een afstand van twee meter niet veel kans hebt op storing maar het kan wel (daadwerkelijk meegemaakt bij een goedkope kabel). Maar wat mij het meeste stoort bij goedkopre kabels is dat de aansluiting vaak ook van mindere kwaliteit is en sneller kapot gaat (maw geen contact meer met het apparaat waarop je het aansluit). Dat heb ik bij deze van HDGear nog niet meegemaakt (ze voelen ook erg degelijk aan). |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 13:46
Dat is wanneer je net pech hebt. Bij de Action kosten HDMI/kabels bijv. 2 euro. Nooit problemen mee gehad. En dat van die 2 meter is ook veel te weinig. Ik heb een HDMI kabel van 15 euro liggen, ongeveer 15 euro voor betaald via eBay, en nooit problemen mee gehad. Deze HDGear dingen zijn zeker niet slecht, en we moeten niet vergeten dat dit ook gewoon een zeer lage prijs is, en deze dus onder de catagorie ´goedkope HDMI/kabels´ vallen. HDGear is geen topmerk ofzo. En dat heb je bij HDMI/kabls ook niet nodig. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 11:08
Waarom wordt dit pas over een week verzonden eigenlijk? |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 11:45
De langere levertijd ligt aan het systeem dat iBOOD hanteert. Voordat een aanbieding online komt worden er afspraken gemaakt met de leveranciers over het product, de specificaties, de aantallen, prijzen en levertijden. Nadat deze afspraken rond zijn gaat de aanbieding 24 uur lang online. De eerste werkdag Nadat de aanbieding is gesloten worden alle orders gezamenlijk in in batch naar de leverancier gestuurd. Deze verzamelt, verpakt en verzend de items. De zending gaat dan over het algemeen naar het distributie centrum. Het distributie centrum verwerkt over het algemeen de batch dezelfde dag nog. Deze wordt dan weer uitelkaar getrokken. Zij bepalen dan in welke volgorde dat er verzonden zal worden en maken de pakketten klaar voor verzending. Meestal vertrekken de pakketten dan nog dezelfde avond richting klant. Op dat moment ontvang je dan een track and trace code. De post levert dan het grootste gedeelde de dag erna voor 22.00u savonds. Je begrijpt in de aantallen waarin iBOOD verkoopt is dit hele proces vaak een groot karwij. Elk klein probleem kan meteen voor grote vertragingen zorgen. De levertijd is het enige nadeel aan dit proces. Door op deze wijze te werken kan iBOOD heel aantrekkelijk werken, het geld dat ze besparen rekenen ze in het voordeel van de klant door op de eindprijs. Hopelijk geeft je deze info wat meer zicht in onze werkwijze. |
|
|
#
Bericht: 03-02-2012 12:11
Edited by: Renate |
|