- Forum
- /
- Product forum
- /
- SPY: 100% legale flitspaalverklikker voor meer dan 40 landen, met altijd gratis updates!
| Starter | Bericht | |
|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 06-02-2012 00:00
SPY: 100% legale flitspaalverklikker voor meer dan 40 landen, met altijd gratis updates!Vanaf vandaag zul je wat anders moeten verzinnen voor de vulling van de kattenbak, want boetes voor snelheidsovertredingen zullen er niet meer op de mat vallen. De Mr. Handsfree SPY waarschuwt namelijk 100% legaal voor snelheidscontroles in meer dan 40 landen! De SPY is een GPS-ontvanger met geïntegreerde Sirf III GPS-antenne heeft 70.000 geheugenplaatsen, waar je gratis en onbeperkt databases naar kunt downloaden met alle vaste flitspalen van maximaal 42 landen, waaronder alle landen van Europa. Bovendien waarschuwt deze vriendelijke vriend ook voor plekken waar mobiele controles in West-Europa vaak te vinden zijn. Afhankelijk van de geldende snelheidslimiet en jouw werkelijke snelheid waarschuwt de SPY 100, 300 of 500 meter van tevoren door het geven van een geluid & LED-waarschuwing, zodat je nog op tijd kunt remmen, indien nodig. Door het geïntegreerde zonnepaneel wordt de Spy eigenlijk continu opgeladen, en je zult de bijgeleverde oplader dus maar weinig in de sigarettenaansteker steken. Laten we wel zijn: de Mr.Handsfree hoeft maar een of twee keer zijn ‘ding’ te doen om je aankoop van vandaag terug te verdienen! Bevestig de Mr.Handsfree SPY stevig aan de voorruit van je auto met de zuignappen en je bent klaar om te minderen met boetes!
![]() |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:02
Ik heb er een, het idee is erg handig. Maar de updates kloppen totaal niet, hij piept zeer regelmatig als er totaal niks is. Maar piept ook weleens niet als er wel wat staat (vast). Hij zit op 10% van de tijd maar goed waardoor je het totaal gaat negeren, beetje nutteloos daardoor. Als ze nu eens de codering zouden vrijgeven zodat je zelf een bestand kon maken die zou kloppen zou het nuttig zijn, nu is het helaas nutteloos. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:21
Ben het met je eens. Heb er zelf ook een en kom regelmatig flitspalen tegen waarbij het ding dus niet piept (voorbeeld: N65 – Tilburg – Vught/den Bosch). Ook die er al jaren staan… Moet zeggen dat mijn ervaring is dat het percentage dattie juist piept wel iets hoger is dan 10% maar bij zoiets zou je echt op 99% moeten zitten (een foutje daargelaten dus). Anders heb je er nog niet veel aan; een systeem dat af en toe niet werkt is niet betrouwbaar op deze manier. Bovendien piept ie mijns inziens redelijk laat. Het is dat ik een vrij alerte rijder ben, maar het zou zo kunnen dat wanneer je niet oplet je behoorlijk in de ankers kan. Voor degene die het toch wil gaan proberen: voordeel is dat het echt een klein apparaatje is (zo groot als een usbstick), en dat je het gemakkelijk net boven je binnenspiegel kan ophangen (althans dat heb ik gedaan: valt het minder op). |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 07:58
Hi Vincent Veg.. en Martijntjuh, Mrhandsfree heeft 2 databases: voor de vaste flitsers (die zorgt dat de SPY piept bij de vaste flitslocaties) en een database voor de vaste en mobiele flitsers (die zorgt dat de SPY piept bij vaste flitsers en bij veelgebruikte mobiele flitslocaties). Als er sprake is van teveel meldingen wordt meestal de 2e database gebruikt. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 08:26
Die van Europa is alleen met mobiel EN vaste locaties, los is er helemaal niet? En dan kan ik wel locaties doorgeven, maar als er gewoon op http://www.flitsservice.nl/ gekeken wordt is het nog beter. Of geef het vrij hoe we zelf palen er op kunnen zetten, want voor nu is het nutteloos. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 12:10
Edited by: Renate |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 18:19
@expert: je kan toch niet verwachten dat ik iedere keer een mail stuur… Dit apparaat is er juist om mij te attenderen.. |
|
|
#
Bericht: 13-02-2012 11:45
En ik krijg dat ding helemaal niet aan de praat. Zowel via windows xp als windows 7 wordt het apparaat niet herkend en zijn geen stuurprogramma’s te vinden. Das meestal nooit een probleem met een usb device, nu dus wel. |
|
|
#
Bericht: 13-02-2012 12:10
Beste Paul, neem even contact op met de klantenservice van mr handsfree, zij helpen goed en snel en zullen vast antwoord weten. |
|
|
#
Bericht: 14-02-2012 11:35
Zelfde probleem. Heb 2 mails gestuurd naar Handsfree…..nog geen antwoord. |
|
|
#
Bericht: 14-02-2012 14:26
Ik heb contact opgenomen en wacht af. Moet nog wel even kwijt dat in de handleiding die in het klantencentrum deel van de website staat sprake is van een cd-rom. Maar het gaat hier om een usb. Kortom onduidelijkheid troef is nog steeds van toepassing. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:02
niets voor mij, alleen benieuwd hoe het werkt.. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:03
Klinkt wel interessant. Hoe werkt het downloaden van de flitspalen? Welk format? Waar gaan we die updates vinden? |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:08
Een text bestand waarbij de coordinaten gecodeerd zijn en ze geven niet vrij hoe dit te decoderen/coderen is. Ze zijn te downloaden van hun website. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:03
voor de te hard rijders onder ons. Als je je gewoon aan je snelheid houdt heb je dit niet nodig. ;-) [leugen aan] ik rijd nooit te hard [leugen uit] |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 07:59
Hi Vbentley, |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 21:01
en mensen die zeuren dat ze een bekeuring krijgen van maar 3 km p/u te hard; houd rekening dat je op de teller waarschijnlijk al 10 km p/u harder hebt gereden. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:06
heb gehoord dat ze in zwitserland tomtoms hebben ingevorderd omdat er flitslocaties in staan, hoe is dit dan anders? |
|
|
#
Dit is niet anders, alleen lijkt dit ding op een telefoon bluetooth ding dus de kans is daarmee stukken kleiner :p |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 08:02
Hi freepack88, |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 08:26
Er zit volgens mij geen uitzet functie op, hij gaat enkel vanzelf uit (na een X tijd geen signaal) |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 09:16
dus 100% legaal, maar in zwitserland ff verbergen |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 18:21
@Vincent Vega: powerknop ingedrukt houden… gaattie aardig uit hoor.. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:07
daarbij komt: als je dan toch te hard gaat rijden, wees dan ook een man en accepteer de boete.. |
|
|
#
Wel lastig als het een vrouw is. ;-) |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 09:22
das alleen maar makkelijker: “schat, ik ben thuis. ik heb boetes voor je meegenomen” |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:07
Ik verkoop een goedkopere manier aan de helft van de prijs: niet te hard rijden. ;-) Graag even storten op… |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:11
In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland zijn apparaten die waarschuwen voor flitsers verboden. ”Uitzetten” is niet genoeg. De informatie mag gewoon niet in een apparaat zitten. “Niet te hard rijden” is een non-argument. Iedereen rijdt wel eens per ongeluk iets te hard. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 08:04
Hi MaVaNi, |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:11
ik heb er ook al één |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:16
Ik fiets nooit te hard en dan nog: ik heb geen kentekenplaat die ze kunnen fotograferen. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:16
Meer mensen hier met exact dit ding, en ervaring dus? (veel vals, hoeveel procent correct??) |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:27
Zie voor m’n reactie hierboven de reactie op Vincent Vega… Percentage heb ik geen idee. Toevallig heb ik een maand of 2 geleden getest op de N65: Tilburg – Vught. Van de ik geloof 5 flitspalen piepte ie bij 3 stuks. Maar ik heb geen idee of dat representatief is. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 08:10
Hi Hackwerk en Martijntjuh, We zullen die N65 eens controleren voor de volgende update. We streven naar een zo accuraat mogelijke database. De GPS nauwkeurigheid is bij de meesten wel bekend van de navigatiesystemen. Diezelfde nauwkeurigheid zit ook in de SPY. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:19
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 08:14
Hi Padraigh, |
|
|
#
Bericht: 07-02-2012 04:47
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:25
http://www.youtube.com/watch?v=umlHJC_pYRE Maar ik twijfel nog , nachtje over slapen … |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:33
Waarin verschilt dit juist van mijn TomTom die ook vaste flitspalen aangeeft? |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 09:13
@jonasRoss: De SPY is een innovatief product en houdt rekening met: de rij-richting , de snelheid die je mag rijden op de weg waar de flits locatie zelf staat en past zich daar op en aan EN geeft je dan een audio/visuele melding bij overschrijding van de juiste snelheid. Tevens zijn de update’s gratis en hebben we een optie voor de database met meest freqente mobiele snelheidscontrole’s ter keuze…tevens is het voordeel dat je dit kan laten hangen in de wagen (zeer klein) en dat je je TomTom niet altijd moet aanzetten als deze niet nodig is! |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:37
Helemaal met je eens Vincent, het advies dat je gewooon niet te hard moet rijden vind ik ook volledig nutteloos. Iedereen let wel eens even niet op en 50 euro heb je zo aan de kont voor een paar km/h te hard. Wat dat betreft hoeft dit ding je maar 1 keer te waarschuwen en je hebt hem terugverdiend. Mijn TomTom waarschuwt met ook wel, maar die heb ik niet altijd aan staan. Denk dat ik dit koopje dus maar in mn auto ga hangen |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:39
Jonas, tom tom staat niet altijd aan en flitspaal updates kosten geld. Bij dit systeem niet, toch? |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 09:14
@keuzeskeuze: Inderdaad bij de SPY zijn de updates gratis en blijven gratis!! |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 00:58
Ik heb ook zo eentje maar gebruik hem niet meer. 1) Het zonnepaneeltje om hem op te laden werkt ronduit slecht. Overlaatst in het zuiden van Frankrijk hem ’s nachts via USB volledig opgeladen en dan het ding goed in het licht aan de (propere) voorruit gehangen. Het ding was al leeg vooralleer ik de Frans-Belgische grens over was. Dus, reken er maar op dat je hem via de bijgeleverde kabel aan je auto-aansteker mag hangen… 2) Sinds kort ook een nieuwe firmawagen met ingebouwde TomTom (en flitspaal verklikker). Die werkt meer dan voldoende. Of mensen die een SmartPhone met GPS functionaliteit hebben, kijk eerder daar eens welke apps je erop kan installeren. Nog even ter info over de accuraatheid van de Spy, daar was ik ook niet super tevreden van op de terugweg uit Frankrijk en dat was dan met de kaarten nog de dag ervoor geupdated. Ik had hem wel rond de 40 EUR betaald denk ik, nu staat ie weer wat minder. Voor mensen die geen smartphone of GPS met flitspaalverklikker hebben is de Spy wel een ok-ish oplossing. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 09:37
@breydel: Helaas dat u de Spy niet meer gebruikt. We krijgen juist veel positieve reacties van gebruikers over heel europa. Toch zouden we graag zien dat u hem wel weer gaat gebruiken: 1. Het zonnepaneeltje dat ingebouwd is werkt mede afhankelijk van de hoeveelheid licht en lichtsterkte, dat is zo bij alle zonnepanelen. We leveren geen kabel bij dit product (ook nooit gehad) maar een AUTOLADER waar deze SPY ingezet kan worden tijdens het gebruik. Dit betekent dus tijdens het gebruik dat de SPY altijd aan kan blijven en tevens geladen kan worden! |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 01:05
wel jammer dat er zoveel slechte berichten hier over zijn. Over mrhandsfree zelf geen slechtwoord. heb in twee autos mrhandsfree carkit en ben er zeer tevreden over. Jammer dat dit ding niet met bluetooth te verbinden is aan je telefoon of tablet. Dat je de gps kan gebruiken. zoals met het tablet van gisteren. en over te hard rijden. Op die achterlijke a2 is het telkens weer wat anders. 100, 80 100, 120 130, etc etc. Dus kan wel handig zijn! Iedereen rijd wel eens te hard |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 09:42
@roundlet: We zien niet veel slechte berichten, en hebben dit ook niet…maar het kan zijn dat de mensen die de SPY reeds hebben en gebruiken er een oudere database en firmware in de SPY hebben zitten die echterhaald is…we verzoeken deze mensen dan ook graag om de laatste update in de SPY te plaatsen en ze zullen dan merken dat het probleem is opgelost! |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 18:27
Ter aanvulling: ik heb zelf ook de SPY gps flitser en ik ben er ook niet negatief over. Ondanks het ding wat laat piept vind ik het een leuke gadget. Echter, zelfs met de laatste firmware, mist ie gewoon wat flitsers. Dus zoals genoemd bijv. op de N65 (beide richtingen). Heb uit m’n hoofd zo geen andere concrete voorbeelden die ik zo kan opnoemen maar weet wel dat ik het vaker meegemaakt heb. Moet ook zeggen dat ik meestal rijd op voor mij bekende stukken dus wel weet waar ze staan, maar het zou juist mooi zijn als ie overal correct piept zodat ik nog chiller in de wagen zit. Om te mailen bij iedere flitspaal die ik zie waarbij ie niet piept.. tsja, dat vind ik erg veel moeite om eerlijk te zijn.. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 01:09
iedereen heeft wel eens slechte ervaringen met producten. Maandag morgen producten worden helaas ook nog steeds gemaakt. Beetje kort door de bocht…… heb zelf wel goede ervaringen met mr handsfree |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 09:46
@roundlet: Indien iemand slechte ervaringen zou hebben dan verzoeken we mensen een email te sturen naar support@mrhandsfree.com waar ze dan binnen de 48uur geholpen zullen worden met een directe oplossing! We vinden het fijn dat jij wel goede ervaringen hebt met MrHandsfree zoals vele anderen! |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 01:15
Wel mooi, om 1 uur in de morgen op maandag beginnen over maandagmorgenproducten. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 01:23
Zojuist gekocht! Ben die boetes zat. Rijd veel op (voor mij) onbekende plekken van t land. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 01:27
Zonde van het geld. Gewoon Flitsmeister app op je telefoon en je krijgt real time meldingen van alle flitspalen, mobiele controles, laserguns, etc. Bovendien meldingen van files. Tot nog toe altijd accuraat! Kosten? een paar euries! |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 09:50
@m_jetje: Niet iedereen heeft een Smartphone met een app en een daarbijbehorende databundel om continu en real-time online data te kunnen gebruiken en binnehalen…de SPY daarentegen heeft dit alles niet nodig (voor vaste locaties, traject controle’s, roodlichtcamera’s etc). De kosten voor de updates zijn zelfs geheel gratis! Tevens hoef je je SPY niet te bedienen zoals je dat wel met een smartphone moet doen…echt handsfree. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 18:28
Idd, en je kan tegelijkertijd lekker weglullen met je telefoon! |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 01:33
Ik zou zeggen, maak een versie met Wifi welke voor me deur geparkeerd elke ochtend de mobiele controles van het internet plukt en ik zou direct verkocht zijn. Vaste flitsers zijn nou net diegene waar ik me geen zorgen over maak.. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 09:53
@AirJonn: Helaas is het dan nog steeds zo dat dit al snel achterhaald zou zijn omdat na 30min de meeste locaties al niet meer kloppen/verdewenen zijn…we hebben wel een database waarbij de meest frequente en gebruikte mobiele locaties vermeld staan en gemeld worden door de Spy! Deze kunt u ook gratis downloaden van onze website. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 01:44
nou voor iedereen zo goedkoop en het werkt ??? ik heb nog een stinger en dat was de enige die wel werkt wel duur in aanschaf als ze nog verkrijgbaar zijn nadeel bij benzine stations piep ie ook maar alles geeft ie aan staat een flitspaal iut piep ie niet en niet in alle palen zitten cameras enige optie niet te hard rijden |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 18:31
Stinger met scanner is verboden hè. Bovendien hebben we het dan over een geheel andere prijsklasse. Daarbij komt dat je tegenwoordig dan ook weer een lasershield zou moeten aanschaffen (anti radardetector-detector) dus je bent me een flink pak geld kwijt voordat je klaar bent! Ben het wel met je eens dat de enige optie is zeker geen boetes te krijgen je altijd aan de snelheid houden. Vervolgens ook dus nooit meer inhalen (want dan ga je vlug te snel) en niet in slaap vallen vanwege de saaie ritten ;-). |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 07:23
Ik begrijp al de reacties niet in de trend van: iedereen rijd al eens te hard, je let even niet op… Dan is dit toch geen oplossing? Je kan op bijna elke gps een (auditieve) waarschuwing inbouwen die je hiervoor verwittigd. IMO veel efficienter. Wees eerlijk, als je dit koopt is het omdat je sneller dan aangewezen wilt rijden met een lager risico voor boetes. Vind je flitspalen een excuus om de staatskas te spijzen? Pest de politiekers dan door je aan de snelheid te houden! In één klap verhoog je ook je eigen veiligheid en die van andere weggebruikers. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 09:55
@albadalejo: Zie antwoord eerder hierboven voor gebruik in verhouding met GPS. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 07:59
Ik heb dit dingetje ook. Begint te pas en te onpas te piepen. Daarom doe ik zelfs de moeite niet meer om het aan te zetten. Vraagje voor diegenen die beweren dat verboden zou zij om met iets rond te rijden waarin de flitslocaties zijn opgeslagen. Gaan ze mijn vrouw dan ook invorderen als ze naast mij zit? Zij weet ondertussen ook al heel wat flitspalen staan en waarschuwt me telkens feilloos. Zo ja, eent tip voor de mannen die van hun vrouw afwillen….. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 09:57
@armada: Heeft u onze laatste update en firmware update reeds in uw SPY geladen? Zo niet dan verzoeken we u dit te proberen en ons te laten weten wat het resultaat is? We willen uw graag helpen via support@mrhandsfree.com! |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 08:03
Mijn auto wordt in maart 8j, ik heb nu 354.000 en rij dus wat af. De ingebouwde GPS heeft GEEN flitspaal verklikker en een apart toestel heb ik ook niet. Toch vier ik deze maand (jammer ik weet niet meer welke datum) dat het 20 (ja TWINTIG) jaar geleden is dat ik nog een bekeuring gekregen heb om te hard te rijden. Toch ben ik nooit te laat. Dit is volgens mij het bewijs dat het ook anders kan als je met aandacht en verantwoordelijkheid met de wagen rijdt. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 09:30
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz….. Met de moderne wagen is 120km/u op de autoSNELweg gewoon achterhaald… Wanneer het te druk is en het verkeer het niet toelaat gaat de snelheid op de baan automatisch naar beneden. Maar om op een zomeravond 120km/u te gaan rijden op een quasi lege autostrade … Laat staan zoals in NL 80, daar waar je soms tot 5 rijstroken naast mekaar hebt… De rijopleiding daarentegen zou gerust wat strenger mogen, zodat de bestuurders die op de baan komen toch enig idee hebben waar ze mee bezig zijn. Ontopic : Heb een concurerend product(coyote) gebruikt, zeer tevreden van. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 08:19
@ltcdrdatax Applaus voor jezelf! We zijn allemaal mensen, mensen maken fouten en dus gaat het wel eens mis. Dat zal nooit veranderen. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 08:43
tja dat doet mijn tomtom ook!!!! en alweer kastje voor het raam!!!!! |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 10:03
@goseca: De Spy is dermate klein dat deze zonder problemen in (bijv.) de linkerbovenhoek geplaatst kan worden waardoor deze in zijn geheel niet opvalt, niet in de weg zit en tevens automatisch bijgeladen zal worden. |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 09:18
Mensen -en daar vallen helaas ook rijinstructeurs onder- gebruiken de maximum snelheid maar al te vaak als minimum snelheid. Zo worden de bestuurders in spé al verpest door continu maar vast 5km boven het maximum te rijden. ! verschil met rij-instructeurs is dat deze wel degelijk inhouden als het niet meer mogelijk is deze snelheid te rijden. Maar zo worden wel de huftertjes gekweekt die je van je motorfiets rijden omdat jij je wel aan de snelheid houdt, of omdat ze ‘even niet opletten’ |
|
|
#
Bericht: 06-02-2012 18:39
Dat je van je motorfiets wordt gereden is meer een kwestie dat mensen niet opletten in de auto.. Met je motor: leuk en aardig maar je kiest zelf op zo’n ding te gaan zitten. Ik snap wel dat het je frustreert maar mensen letten in het algemeen gewoon niet op, deal with it. Je zou zelf ook meer afstand kunnen houden en zorgen dat je gezien wordt. Tevens claimen motorfietsen vaak een veel hogere snelheid op de weg, dan moet je ook maar omgaan met de consequenties. |
|