- Forum
- /
- Product forum
- /
- Belkin Share Wireless N Router 300Mbps met USB poort en Dual-plane antennes met MIMO-technologie
| Starter | Bericht | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 09-02-2012 00:00
Belkin Share Wireless N Router 300Mbps met USB poort en Dual-plane antennes met MIMO-technologie“Huh, wat is nou weer een Share Wireless Router?” Horen we je denken. Wel, dat is niet alleen een krachtige draadloze N router met een geweldige snelheid van 300Mbps en een formidabele dekking. Maar ook de meest eenvoudige en tevens toch meest ultieme manier om een USB apparaat in je netwerk te delen! Doordat deze router voorzien is van een USB poort kun je er bijvoorbeeld een printer aan hangen en vervolgens met de Print Genie App ervoor zorgen dat je vanaf elke computer die bedraad of draadloos met je netwerk is verbonden je documentjes kunt printen. Of je hangt er een USB harde schijf aan en hebt zo in een mum van tijd een handige netwerk schrijf die vanaf je hele netwerk bereikbaar is. Ideaal voor het centraal opslaan van je media bijvoorbeeld. Behalve de handige Print Genie App is de Belkin ook voorzien van een Self-Healing App die problemen in je netwerk detecteert, en ze ook voor je oplost. Mocht jouw aandacht vereist zijn, dan krijg je een melding op je scherm zodat je niet in de gaten hoeft te houden of er misschien wellicht een statuslampje op de router brandt. Maar de Belkin is voorzien van nog een handige App; de Memory Safe App. Wanneer je een harde schijf op de router hebt aangesloten maakt deze App automatisch back-ups van je waardevolle bestanden! Het gebruik van Dual-plane antennes en Mimo-technologie levert drie-dimensionale signalen op die hun signaalsterkte niet verliezen. Zelfs niet door de muren en vloeren in jouw huis. Codering volgens WPS/WPA2 en voorgeconfigureerde beveiligingsinstellingen zorgen ervoor dat je veilig en snel aan de slag kunt. Met een druk op de Wi-Fi Protected Setup (WPS)-knop zorg je voor een veilige verbinding voor je computers en andere apparaten. Binnen een paar minuten heb je een veilig draadloos netwerk. Drie eenvoudige stappen. Even deze Belkin uitpakken en je zit zo op internet!
|
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:39
Zo, besteld! Mag dan niet de snelste zijn maar als ik snelheid wil heb ik altijd het draadje nog. Dit is gewoon heel handig om extra bewegingsruimte met de laptop te hebben binnen mijn kamer. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:40
Als ik nu nog met een internet draad werk. En dus ook helemaal geen router of modum ofzo heb. Kan ik deze dan gewoon aansluiten op mijn internet kabel? |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:21
Waneer uw computer gelijk op internet zit nadat u hem opstart, zonder enige verificatie met gebruikersnaam en wachtwoord, dan is uw verbinding dynamisch. In dat geval zal het zonder probleem werken.
|
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:46
@ belkin-Expert: |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:28
Voor zover ik kan zien lijkt Wi-Fi Media connect geen open standaard te zijn, maar een eigen system van Philips. Ik kan dus niet zeggen of het gaat werken of niet. Waneer WMC gewoon standaard TCP/IP protocollen gebruikt, dan is er geen reden waarom het niet zou moeten werken. Mocht het zo zijn, dat WMC ondersteuning voor speciale netwerkprotocollen vereist, dan zou het waarschijnlijk niet werken. Ik zou aannemen dat WMC gewoon standard TCP/IP gebruikt en dat het zou werken, maar ik kan het niet bevestigen zonder daar meer over te weten. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 12:07
@Belkin-Expert: Is deze router ook te gebruiken als Wifi versterker? Ik kom namelijk nu niet tot aan zolder dus ik wil op de tussenverdieping een Wifi versterker plaatsen. Is dit product daar geschikt voor? |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:30
Hij kan wel als access point worden gebruikt (met een bedraade verbinding terug naar de hoofdrouter), maar niet als draadloze repeater. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:47
Een draadloze repeater wil je ook niet, dat kost je de halve bandbreedte! |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 12:25
Zou je deze ook kunnen gebruiken om het WIFI signaal van een andere WIFI router te versterken? (dus een Range extender) |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 12:26
Ow, ik zie nu dat Baart89 dezelfde vraag heeft.. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:50
Dit apparaat kan wel als access point worden gebruikt (met een bedraade verbinding terug naar de hoofdrouter), maar niet als draadloze repeater.
|
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 13:12
Ik ben een digibeet, een leek dus op dit gebied. Daarom wellicht “domme” vragen: Moet deze router op een usb-aansluiting van de pc aangesloten worden ? Ik heb een draadloze internetverbinding die soms uitvalt omdat er een muur zit tussen router en pc, plus een grote afstand. Kan deze router dat probleem oplossen? Wat is het maximale bereik van de router van pc tot wireless router bij telefoon-aansluitpunt? Zijn er nog meer mogelijkheden met deze router? bijvoorbeeld verbinding van pc naar tv (wat moet ik dan in pc-ingang in tv stoppen?) verbinding van pc naar printer (wat moet ik dan in usb-ingang in pc en printer stoppen?). |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:41
De USB poort is bedoeld om u de mogelijkheid te geven een printer of een USB harde schijf in het netwerk te kunnen delen. U sluit een USB printer op de router aan, en dan kunnen alle computers waarop de router software is geinstalleerd gebruik van de printer maken. Bereik is heel sterk van omgeving afhankelijk (aanwezigheid van andere signalen, constructie van het gebouw enzovoort), en daarom is het niet echt mogelijk een indruk te geven. De router gebruiken om uw TV met uw computer te verbinden zou alleen maar mogelijk zijn waneer in de TV of Wi-Fi of een bedrade netwerk poort ingebouwd is. En wat u daarmee zou kunnen doen zou afhankelijk zijn van welke diensten de TV aanbiedt |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 13:21
Ik zie al 2 vragen of hij ook te gebruiken is als WIFI repeater – range Extender. Wil ik ook wel weten maar ik zie geen antwoord van de Expert |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 13:43
Ik vraag me dit ook al een tijdje af ik dacht ik hoef geen reply te gaan typen omdat zoveel mensen deze vraag al hebben |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:48
Nee, wel als access point. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 13:47
Top apparaat ! Ik heb er al zo een (denk ik ziet dr het zelfde uit) en werkt geweldig met mijn glasvezel
|
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 13:55
Hallo BELKIN EXPERT . ik zie nu al 6 mensen die willen weten of hij ook te gebruiken is als WIFI repeater – range Extender. Het wordt toch geen GROUPON vraag . pas boven de 10 mensen antwoord |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:33
Hij kan wel als access point worden gebruikt (met een bedraade verbinding terug naar de hoofdrouter), maar niet als draadloze repeater.
|
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 14:07
@Belkin-Expert: Zoals zoveel anderen is ook mijn vraag is deze Belkin router te gebruiken als wifi repeater??????????? |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:51
Het product kan wel als access point worden gebruikt (met een bedraade verbinding terug naar de hoofdrouter), maar niet als draadloze repeater.
|
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 14:44
Ook hier de vraag of je deze router kan gebruiker als wifi extender. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 14:46
Ctrl C + Ctrl V: Ook hier de vraag of je deze router kan gebruiker als wifi extender.
(Special thx to svenmik) |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:25
Vraag voor product expert:
Kan ik multicast signalen uitschakelen voor het wireless gedeelte? Mijn huidige router kan dat niet, waardoor wireless internet niet meer werkt als iemand naar Telfort TV zit te kijken.
|
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:26
@Belkin-Expert Kan ik multicast signalen uitschakelen voor het wireless gedeelte? Mijn huidige router kan dat niet, waardoor wireless internet niet meer werkt als iemand naar Telfort TV zit te kijken. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:31
Er bestaat geen optie om Multicast voor bepaalde netwerkgedeeltes in of uit te schakelen |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:36
@Belkin-Expert ik heb een modem van ziggo alles in 1……laptop werkt wel met wifi, vaste pc boven met gigaset siemens 108 geen bereik. Als ik deze router in de modem prik, zal de vaste pc dan wel internetverbinding hebben ??? |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:58
Het is niet mogelijk voor mij om te zeggen of de draadloze bereik van onze apparaat beter zou zijn in uw omgeving zonder de twee aparaten naast elkaar te testen. Ik zou in ieder geval niet verwachten dat het bereik minder zou zijn dan het ziggo apparaat, en zou hopen dat hij wat beter zou zijn, maar dat zou alleen maar te bevestigen zijn door de twee modellen naast elkaar te testen, wat natuurlijk niet vandaag te doen is. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 16:01
@Belkin-Expert dank voor je reactie |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:42
Is de Belkin bruikbaar als access point? P |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:44
Ja |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:44
@Belkin-Expert ik vind deze belofte wel hard,Het gebruik van Dual-plane antennes en Mimo-technologie levert drie-dimensionale signalen op die hun signaalsterkte niet verliezen. Zelfs niet door de muren en vloeren in jouw huis. En wat als dit niet zo is want zulke beloftes kan je niet maken. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:50
Wat moet iedereen nou met een range extender? Als je dan al signaal hebt is er geen bandbreedte meer over! Gewoon een kabeltje trekken of Devolo-like oplossing kiezen, danwel een router met betere antennes (of hoger vermogen met custom firmware).
|
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 16:00
Klopt niet range extrender zal geen invloed hebben op je internet snelheid.
Daarin tegen. Devolo is gevoelig met stroom netwerken.
Verlies van devolo heeft meer verlies kwa snelheid dan een wirless router ;) |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 17:38
Je moet toch eens wat meer dit forum lezen patje86144. Natuurlijk klopt de uitspraak over die range extender wel. Iedere repeater eet bandbreedte op. Dat is zo by design en daar is geen discussie over mogelijk. Bij een wireless repeater verlies je bij iedere repeatstap minstens de helft van de bandbreedte. Misschien moet jij je toch eens in de materie verdiepen voor je hier mensen op het verkeerde been gaat zetten. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 16:22
Wat voor USB HD deel mogelijkheden heeft ie? en snel? sterk genoeg om een Full HD file te delen naar een XBMC apparaat? |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 16:23
Stond ook in een review die boven staat: “Applicaties moeten uitgevoerd worden op pc voor delen bestanden” dus kan ik bij de gedeelde files met een niet windows/mac pc? |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 17:11
Zo net 2 besteld, voor deze prijs een 300n router kon ik het niet laten om er 2 op voorraad te nemen. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 19:16
Wanneer komen jullie eindelijk eens met een fritzbox.Het liefst een 7390. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 19:30
Gaat dit ook werken met openwrt? |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 22:25
Uurtje geleden een besteld, zou een bevestigingsmail krijgen, deze is echter nog steeds niet binnen. Het bedrag is wel afgeschreven … ik neem aan dat dat voldoende bewijs is dat ik op tijd heb betaald … en dat de bevestigingsmail nog komt?
Lijkt me verder een prima routertje voor dat geld. Eindelijk draadloos op mijn laptop! |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 23:42
Hallo we hebben het hier over een routertje van 2 joeten… alle waar naar zijn geld. Dat is altijd al zo geweest en zal altijd ook blijven. Ik ga het gewoon proberen, hupsakee opzouten met die KPN “toegang voor iedereen” Fritzbox en me 4 Mbit lijntje via koper. Straks op mijn Lijbrandt fiber dit apparaat even configgen en lekker werken met het apparaat hopelijk. Heb geen grachtenpand maar een 4 kamer flatje en hopelijk bereik zat. Printertje sharen en ev harddisk. Dat laatste verwacht ik geen wonderen van, maar goed, een NAS-je kan altijd nog. Weer een toppertje iBood, ik ga er mee aan de slag. Dank u beleefd! |
|||||||
|
#
Bericht: 18-02-2012 15:33
Voor 17 euro was deze snelle router echt een koopje. 453MHz broadcom cpu, 64MB ram, 8MB flash, usb. Ik heb gelijk Tomato erop gezet volgens stappen 1 t/m 5 op http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=665738 met tomato-F7D3302-1.28.7495.3MIPSR2-Toastman-RT-Mini.bin van http://www.4shared.com/dir/v1BuINP3/Toastman_Builds.html#dir=150506271 i.p.v. dd-wrt. Nu nog zien hoe stabiel die is.
|
|||||||
|
#
Bericht: 19-02-2012 13:49
Ik zag deze post er niet tussen staan, dus ik doe een poging. Ik heb de Belkin gekocht om de printmogelijkheid te gebruiken. Belkin router werkt goed. Internet werkt. Ik zie de printer staan en kan de eigenschappen van de printer bekijken veranderen. Echter als ik een opdracht geef komt de opdracht in de wachtrij, alleen gebeurt er verder niets! De opdracht wordt niet afgedrukt en blijft in de wachtrij staan. Iemand enig idee? |
|||||||