- Forum
- /
- Product forum
- /
- Belkin Play Draadloze Dual-Band N Router: Maximale snelheid en prestaties voor zware mediatoepassingen
| Starter | Bericht | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 09-02-2012 00:00
Belkin Play Draadloze Dual-Band N Router: Maximale snelheid en prestaties voor zware mediatoepassingenZoek je maximale snelheid en prestaties voor zware mediatoepassingen? Gevonden! Want deze Belkin N router gebruikt twee frequentiebanden tegelijk en is dus Dual-Band, 2,4 GHz: Perfect voor data- en webverkeer en het delen van bestanden en foto’s, 5 GHz: Perfect voor het streamen van media en voor games! De seciaal geplaatste antennes en Mimo-technologie zorgen voor het beste bereik voor veeleisende toepassingen thuis, en een continu signaal maakt een ononderbroken gebruik van het netwerk mogelijk voor alle gebruikers en applicaties. Over applicaties gesproken, de Belkin is uitgerust met nogal wat apps. Music Mover is bijvoorbeeld een app waarmee je mp3’s uit je muziekbibliotheek afspeelt op je stereo-installatie, helemaal draadloos. Sluit een externe harde schijf met daarop jouw muziek aan op de router. Vervolgens gaat jouw muziek van je computer naar je stereo via een apparaat als de Xbox 360® of PlayStation® 3. Zie je door de bomen het bos niet meer in je muziekbibliotheek? Music Labeler is een app die automatisch meer dan 40 miljoen nummers scant op internet en zo voor al je nummers de titel, de artiest en het genre opzoekt. Swingen maar! Even iets printen is nog ook nooit zo gemakkelijk geweest. Je sluit gewoon een compatibele printer aan op de Belkin-router, en met PRINT GENIE druk je draadloos, overal in huis, af vanaf alle computers in het netwerk. Self-Healing is een app die problemen automatisch detecteert en oplost, en routinematig scans uitvoert om je het beste draadloze kanaal te bezorgen. Als je ergens naar moet kijken, krijg je hiervan gewoon bericht op het scherm. En dat is een stuk gemakkelijker dan knipperende lampjes ergens verstopt onder een bureau!
|
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 00:09
Hallo. Ik wil dit kopen, maar ik zie geen “Bestel Nu / Koop Nu” knopje. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 00:11
Neen ,Er staat IK BESTEL EREEN……………. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 00:13
Sorry Er staat Ik Neem ER EEN…. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 00:15
livesoca: |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 00:13
Wat is de snelheid van de 4 LAN-poorten? Gigabit? Blijkbaar is die info niet makkelijk te vinden… |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:07
LAN poorten zijn 10/100 Mbps |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 00:14
@Product Expert Even voor de zekerheid. Ik heb op dit moment een router van Telenet waarmee mijn internet in huis wordt verdeeld. Het Wifi signaal hiervoor is te zwak om tot in mijn kelder te ontvangen. Als ik nu via Powerline in mijn kelder opnieuw connecteer met deze router, kan ik die dan als gebruiken om Wifi uit te zenden, zodat ik daar ook draadloos op internet kan? (Uiteraard onder een andere routeradres dan mijn Telenet router; bv: 192.168.1.8) |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 00:29
Dit zal zeker lukken. Vanuit de powerline steek je je netwerkkabel in de WAN-poort van de router, waarop de router het inkomende internetsignaal draadloos kan verzenden naar elke PC die je wil. Enig nadeel is natuurlijk dat je geen bestanden zal kunnen delen tussen computers verbonden met de router en computers verbonden met je telenet-router aangezien deze 2 pc’s in een ander netwerk zullen zitten. In jouw geval is het misschien interessanter om een range-extender te kopen, die quasi hetzelfde werkt maar met dat verschil dat alle verbonden apparaten zich wel nog in hetzelfde netwerk bevinden.. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 09:13
Ik heb dezelfde situatie… @Belkin_Expert: Kan je deze router ook configureren als wireless access point? Ik had vroeger een belkin router waarmee dit perfect mogelijk was… |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 09:56
Volgens mij kan ie gewoon een verbinding leggen tussen een LAN (niet WAN!) poort en die powerline. Al wat binnenkomt over die powerline wordt dan automatisch ‘herhaald’ op de wifi IMHO. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:12
Ja. Het zou in dat geval wel aan te raden zijn dat men hem als Access Point instellt, maar het zou werken. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 19:25
Als je de dhcp functie in deze router uitzet zodat hij reageert als switch zou het mss wel lukken om ook met de andere pc’s die via telenet wireless modem-router zijn geconnecteerd bestanden te delen. Als dat lukt heb je een 2e wifi-netwerk maar de telenet modem-router deelt als enige de ipadressen uit op je netwerk. Wel een nadeel aan je opstelling, al het snelheids verlies ivm internetverbinding dat je hebt via de pwl verbinding zit natuurlijk ook op je router op die manier. Maar bij een goede pwl doorvoer (het kan bij sommige electriciteits netwerken snel zijn) heb je daar niet veel last van. Ah zie nu pas de reactie vd expert hieronder, ‘instellen als accespoint’ is dus meestal gelijk aan: dhcp uitschakelen en switch creeëren. Vermoedelijk is er in deze router 1 simpele optie omschreven als ‘acces point mode’ waardoor je meestal niet veel moet doen buiten dat je ‘de acces point mode’ inschakelt |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 00:16
Mod ik krijg letterlijk deze melding……….de verwachte verzenddatum is 30 november 1999……?????????????????? |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 17:03
Is ondertussen al 21 februari gevonden… Best wel lang dus.. :p |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 00:25
@Belkin-Expert: Ondersteunt deze router alle USB-printers? En hoe moet deze printer dan geconfigureerd worden, via een TCP-IP printerpoort? Kan je de printer een fixed-IP geven? Is de range van het netwerk instelbaar, hiermee bedoel ik of je zelf kan kiezen bvb 192.168.0.xxx of 192.168.192.xxx (hiermee bedoel ik of je resp. de “0″ en de “192″ range zelf kan instellen of niet) Kan je door middel van een USB-hub een HDD en een printer aansluiten? dit alles zou voor mij de drempel kunnen zijn om het product al dan niet aan te schaffen… :) alvast bedankt! |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 00:31
Nog een bijkomende vraag: Hoe groot is het bereik van dit toestel? Ik stel me toch wat vragen aangezien er geen enkele externe antenne te zien is aan het toestel. Is een statement als ‘overal bereik, hoe groot je woning ook is’ dan niet een beetje een gevaarlijke uitspraak? |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:10
ik heb momenteel een lichter model van Belkin (surf+), en het bereik met deze is perfect! Heb nu zelfs deze besteld hier omdat ie nog beter is, en ‘t ook een Belkin is ;) |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:19
Het zou natuurlijk nooit mogelijk zijn om alle USB printers te testen, maar het werkt met vrijwel alle printers. Er wordt geen TCP/IP printerpoort gebruikt, alles wordt via de software van de router afgehandeld. Die software maakt de netwerk laag voor de printerstuurpogramma helemaal doorzichtig, dus de stuurprogramma communiceert met de printer alsof hij direct was aangesloten, daarom zouden vrijwel alle printers moet werken, maar zoals ik al aangaf, is het niet mogelijk om ze allemaal te testen. IP range van het netwerk staat standard op 192.168.2.x, maar kan wel door de gebruiker veranderd worden. Een USB hub gebruiken om printer en harde schijf te kunnen aansluiten werkt wel. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:56
Ok, bedankt voor de antwoorden! Ik bestel hem dan ook :) |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 00:29
@Belkin-Expert: worden in de mediaspelerfunctie ondertitels ondersteund? Zodat filmbestanden samen met .srt-bestanden naar bv een ps3 gestreamd kunnen worden?
Bedankt! |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 00:37
@Belkin_Expert: Hoeveel “virtuele servers” (port mappings) kan je aanmaken in dit model? En als bijkomende vraag, wat is de snelheid van de LAN poorten? |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 00:38
Of is m’n F5D8235-4 nog niet aan vervanging toe? :) |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:48
Poorten zijn 10/100Mbps. Men kan 20 regels voor virtuele servers instellen. Maar het is ook mogelijk om in een regel een reeks van poorten te openen in plaats van maar een individuele poort. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 00:49
@Belkin-expert: Zeker even bevestigen of het megabit of gigabit lan poorten zijn,… Zie weinig nut voor een N+N router met megabitpoorten (wat hier het geval lijkt) tenzij je draadloos van en naar de router streamt… Iets wat je net probeert te vermijden…
Naar mijn mening? Megabitpoorten op bg netwerk routers, gigabit op N netwerk, al de rest snap ik niet… |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 01:06
10/100Mbps dus… |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 08:14
Dat is jouw mening maar slechts 3 op 8 heeft 1 Gbit/s in volgende vergelijking van 8 poulaire routers. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:24
Het zijn 10/100Mbps poorten. En aangezien dat op een 802.11n 300Mbps verbinding de throughput ook bij een optimale draadloze verbinding nooit meer dan 115-120Mbps zal zijn (en meestal minder – soms duidelijk minder - dan 100Mbps bij grotere afstanden of als er wat storing is) zou een verschil in de praktijk nauwelijks te merken zijn. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 01:16
Als het echt een Play Max is zouden het Gbit poorten moeten zijn. Ik heb er eentje staan hier met Gbit. Wel tevreden van. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 01:18
Ik heb wel ander model n° FD4301 V1 Dus mss toch een andere |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 01:21
|
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 08:02
@Belkin-expert: Heeft deze een guest functie? |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:45
Ja |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 09:08
weet iemand of dit kan werken met kotnet? |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:51
Dit product ondersteunt de volgende verbindingstypes: Dynamic Waneer Kotnet een van de bovenstaande verbindingstypes gebruikt moet het werken. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 09:35
wij hebben telenet maar hebben er een routerke bijgezet zodat ik met de toren en de dochter met de laptop op kunnen het routerke werkt nu niet meer goed, zou deze router de huidige kunnen vervangen,de toren word aangesloten met kabel de laptop draadloos!! |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:12
zal perfect werken crispie, ik doe dit nu met een lichter Belkin model (2 pc’s aan kabel, laptop & tablet draadloos) Je moet enkel maar 1x paswoord ingeven bij draadloos, bij bekabeld gewoon maar kabel inpluggen & het werkt. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 09:41
@Belkin_Expert : zijn de LAN poorten gigabit? // zit er een firewall in ? |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:04
LAN poorten zijn 10/100. Ja, daar zit een NAT en SPI Firewall in |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 10:04
@Belkin_Expert : Gaat het hier nu om een Play of een Play Max? titel: Belkin Play Draadloze Dual-Band N Router detail: * Play Max Wireless N Router met 300 Mbps |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:03
Het gaat om de Play. Modellnummer F7D4302 |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 10:39
@Belkin_Expert: worden in de mediaspelerfunctie ondertitels ondersteund? Zodat filmbestanden samen met .srt-bestanden naar bv een ps3 gestreamd kunnen worden?
Bedankt! |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:03
er is geen mogelijkheid om aparte bestanden met ondertitels te gebruiken. Ondertitels die direkt in het videobestand zitten zullen natuurlijk wel worden weergegeven, maar het is niet mogelijk om aparte bestanden met ondertitelen te gebruiken, want die worden niet door de UPnP server als media bestanden herkent. Ik heb nog geen UPnP media server gezien die in staat is ook ondertitel bestanden te gebruiken, normaal gesproken gaat dat alleen maar waneer men iets zoals VLC via SMB gebruikt. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:15
@ Belkin_Expert: wat zijn de grootste verschillen / verbeteringen bij deze router vergeleken met de Belkin Surf+ Wireless Router (model nummer: F7D2301ed )? |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:29
Verschillen zin: Play heeft dual-band (2.4GHz en ook 5GHz). 5 GHz is veel minder bezet een daarom beter voer toepassingen die hogere bandbreedte eisen hebben |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 12:32
ik neem aan dat ie automatisch naar 5 GHz gaat bij zwaar verkeer? of moet dit ingesteld worden? |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:23
@Belkin_Expert Ik ken hier maar heel weinig van maar valt deze te gebruiken met Mac of maakt dat totaal niet uit? Heb gehoord dat dat niet met alle routers gaat maar denk dat zij er ook niet veel van weten, vandaar mijn vraag :-) |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 11:26
Ja, werkt prima met Mac. Maakt inderdaad niet veel uit of men Mac of Windows gebruikt. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 12:14
Beste, |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 12:14
@Belkin_Expert Wat is het bereik van deze router? Liefst een praktische waarde indien mogelijk. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 14:32
Beste, Ik heb een tijd geleden bij Ibood de Netgear 5GHz Wireless-N HD Kit gekocht. link: http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/30333-netgear-wnhde111-5-ghz-wireless-n-access-pointbridge-review Nu is mijn vraag of deze makkelijk kunnen connecteren op deze router en ik op die manier HD content kan streamen? alvast bedankt |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:13
Ja, hij moet zonder probleem met onze router werken. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 14:35
@Belkin_Expert Kan de data op de harde schijf van over het internet benaderd worden? (mbv dyndns en portforwarding, telenet blokkeert alles onder poort 2000 ofzo) |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 14:52
ofzo…. http://klantenservice.telenet.be/content/welke-internetpoorten-blokkeert-telenet (googlen is toch moeilijk)
en dan nog blokkeren ze niet alles onder de 1023, de standaard poorten smtp:25 of pop:110, FTP, etc… staan natuurlijk gewoon open. Maar alles wat niet tot een standaard protocol behoort onder 1023 is natuurlijk gewoon dicht. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:15
Toegang op de harde schijf vanuit Internet is niet mogelijk |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:09
@Belkin_Expert |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:19
De router kan, naast de meegeleverde PC software op CD, ook via een ingebouwde web pagina worden geconfigureerd. U hoeft alleen draadloos met de router te verbinden en dan in de Internet browser van de tablet de pagina http://192.168.2.1 te openen om opdeze pagina te komen. Indien uw Internet verbinding dynamisch is hoeft u normaal gesproken helemaal niiks te configureren, vooral waneer u de modem opnieuw opstart voordat u de router verbindt. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:41
@expert: Kun je deze makkelijk uit en aan doen zonder dat je opnieuw dingen moet instellen? |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 20:20
iemand anders die dit weet? |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:55
Jammer dit deze aanbieding maar 1 dag geldt. Ik moet dit nl. thuis nog eens bespreken, want ouders en nieuwe technologie … Hoeveel kost deze router in de Krëfel / Media Markt / Saturn / … ? |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 16:32
Vandenborre: 99.90€ |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 15:57
@Belkin_Expert Deze router kan perfect 1 PC + 1 powerline (1 pc + digibox) + 2 laptops voorzien? Kan ik ervoor zorgen dat het IP-adres van de powerline niet aangepast wordt? Want Telenet-digiboxen werken niet meer als het IP vervangen wordt door de router :s nu moet ik me redden met een switch vóór de router :s |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 16:33
dat gaat niet. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 16:35
alhoewel, mss als je hem als acces point/switch instelt (dhcp uitschakelen), maar dan heb je wel geen echt intern netwerk meer. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 18:07
Vraag: Ik heb telenet en dit komt binnen aan mijn meterkast in mijn garage. Ik heb een kabel doorgetrokken tot mijn woonkamer (eerst door mn waskot, dan mijn berging, dan de gang en dan pas in mn woonkamer) maar met 1 UTP kabel heb ik te weinig (en mijn draadloze verbinding is ook niet optimaal). Zou deze router dan geschikt zijn om zowel meerdere UTP’s te hebben en om een veel sterker draadloos signaal te hebben? Zoja, dan bestel ik deze meteen (mooie prijs) |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 18:52
ja als je huidige router of wireless modem in die meterkast staat dan zal dit je wifi signaal in en overal rondom je woonkamer natuurlijk verbeteren. Je moet wel geen wonderen verwachten van dit “standaard model”. Je kan dan ook nog 4 extra toestellen (pc’s, spelconsoles, etc…) aansluiten via kabel. Je digicorder interactief aansluiten kan mss alleen als je hem instelt als switch. Instellen als switch is ook wel aan te raden als je een wireless modem hebt van telenet, dan is dat de dhcp voor heel je netwerk (degene die ip adressen toewijst voor al je apparaten). Ook belangrijk dat als je hem niet instelt als switch dat je iprange verschilt tov telenet wireless modem. Maar product expert meldde hier dat de belkin in “IP range van het netwerk staat standard op 192.168.2.x, maar kan wel door de gebruiker veranderd worden.”, dat is dus een andere range dan de standaard range vd telenet modem (192.168.0.x) waardoor het zou moeten lukken. Eventueel DMZ instellen op het ip vd router in de telenet instellingen. |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 20:34
Man man man, wou hem kopen, veranderd de status zonet in “uitverkocht” ARGH |
|||||||
|
#
Bericht: 09-02-2012 20:55
Weet iemand wat zoiets verbruikt in standby en in werking? Schakelt die zich zelf uit wanneer geen werking? Zulke info vind je nergens terug. Heb er één gekocht ter vervanging van mijn oude Belkin G router die ik telkens moest recetten tijdens het internetten. |
|||||||
|
#
Bericht: 10-02-2012 19:13
kun je ze nog bestellen voor 16,95 zoals het gister was ik hoor het geraag mvg Robert liefst vanavond nog |
|||||||
|
#
Bericht: 13-02-2012 12:47
Nee, dit is niet mogelijk. Lees even de FAQ voor de werking van iBOOD. |
|||||||