- Forum
- /
- Product forum
- /
- Richardson Sheffield Messenblok Gripi met verwisselbare inserts en optimale comfortabele grip!
| Starter | Bericht | |
|---|---|---|
| iBOOD |
# Bericht: 11-02-2012 00:00
Richardson Sheffield Messenblok Gripi met verwisselbare inserts en optimale comfortabele grip!Snijden op het scherpst van de snede: dat doe je met deze 5-delige Richardson Sheffield Messenset. Geen kipfilet, wortel of champignon kan jou nog de baas met deze vlijmscherpe messen. Binnen een handomdraai maak je immers alle groenten en vlees een kopje kleiner. Dunne reepjes, ronde plakjes, filetjes, figuurtjes, aardappelschilletjes, aardappelpartjes; niets is jou nog te gek met dit uitgebreide arsenaal aan vlijmscherp snijmateriaal. Voor ieder klusje een mesje dus. Het Gripi messenblok wordt geleverd inclusief vijf messen: een fruitmesje, keukenmes, koksmes van 20 cm, vleesmes en een broodmes. Met deze set haal je dus in een keer de belangrijkste basismessen in huis en berg je ze veilig op in het mooie messenblok. De messen zijn voorzien van een vlijmscherpe Martensitisch roestvrij stalen lemmet met een vlijmscherpe snede. Het heft van de messen is soft touch en zorgt voor een optimale comfortabele grip, zelfs wanneer het mes of je handen nat zijn. Het messenblok is gemaakt van kunststof en heeft een bijzondere vormgeving. Het messenblok wordt daarnaast geleverd met vier kleurige opzetstukken waarmee je een persoonlijke touch op het messenblok kunt aanbrengen. Kies voor een rood opzetstuk wanneer je rode accenten in je keuken hebt, of kies voor een zwart opzetstuk wanneer je keuken al kleurig genoeg is. Zo veranderd het messenblok met je interieur mee! Het merk Richardson Sheffield staat garant voor innovatieve producten van hoge kwaliteit. De ontwerpen van het merk zijn origineel en onmisbaar in de hedendaagse keuken. De set is vaatwasmachinebestendig en heeft een fabrieksgarantie van maar liefst 25 jaar!
![]() |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 00:20
zijn er 2 soorten messensets ??? |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 00:21
Dit is voor de Belgen, de andere (zigzag vorm) zijn voor de Nederlanders |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 00:24
mmmm jammer, zigzag vind ik een raar ding |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 02:15
@ ibood : wanneer komt den Nilfisk stofzuiger ( zonder filters ) terug te koop op Uwe site…? Dank U Wel ibood. |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 08:03
Wat ik niet goed begrijp, een degelijk professioneel koksmes kost normaal ongeveer 250 eur voor één enkel mes.En hier een ganse blok voor deze lage prijs. Er moet toch echt verschil zijn niet? |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 08:09
Ik heb er 1 besteld. Mooi als vervanging voor die botte Ikea dingen die ik nu heb. |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 09:32
@denisdm
Dat komt omdat professionele messen een lemmet en een heft uit 1 stuk hebben waarna later het heft wordt afgewerkt met een grip. Verder moet er een compromis gesloten worden qua legering. Ofwel maak je een mes dat hardt is(scherp is en blijft) maar roest of een mes dat niet roest maar zachter is (en dus ook sneller bot is) Al de rest is eigenlijk bijzaak en kan mee in de categorie van de audiokabel fabeltjes. Soit, als slager koop ik gewoon goeie messen van rond de 100€ stuk, niet te licht niet te zwaar met een goed gewichtsbalans en wet ik die dagelijks en slijp ik die wekelijks. In mijn prive keuken heb ik gewoon een degelijk messenblok van een no-name firma zonder poespas dat ik vervang wanneer ik het beu ben. Zijn die sneller bot ? ja. Is dat een probleem ? niet echt hé. Tuurlijk had ik ook graag messen gehad van een Chinees die deze in een steenoven smeed, ze eigenhandig sleept en ze daarna tot in de puntjes afwerkt. Maar maakt dat een messenblok van 100€ slecht ? Koopt u een goedkope set, leer koken en ga daarna naar een speciaal handel om een set messen dat bij u past. Niet omgekeerd :-) |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 09:36
@denisdm: inderdaad ik maak mij ook altijd die bedenking. Het ziet er echt een mooie set uit maar zou echt eens graag scherpe messen hebben die toch even meegaan. Kunnen deze messen goed gescherpt worden met een wetstaal?? Ik heb een mes ooit gekregen van Tupperware (koksmes van 30-40 euro) maar als ik dat met zo’n wetstaal probeer te scherpen dan gaat dat van geen kanten. Ik ben geen chef of zo maar heb toch de techniek een beetje geleerd van een beenhouwer en doe het toch goed. Scherp krijg ik het mes niet dus ik denk dat het aan het materiaal ligt. Iemand wat kennis hierover??? Zou graag de mensen kopen maar wil weten of het echt de moeite is. Alvast bedankt!! |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 11:05
Ofwel is de foto verkeerd ofwel kloppen de maten van de messen niet Er staan 3 messen van 20 cm bij en op de foto staan er maar 2 van die lengte |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 12:02
@droopy144 …. Een bot mes krijg je met een wetstaal niet scherp natuurlijk daarvoor hoeft het geslepen te worden. Je slijpt een scherpe kant aan een mes, met het gebruik gaat die scherpe kant omplooien, met een wetstaal zet je die scherpe kant terug min of meer recht. Van zodra die scherpe kant afbreekt is je mes bot, en een bot mes mag je zoveel wetten als je wil, die krijg je niet meer scherp zonder te slijpen. |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 19:28
Gekocht! Stond deze week op mijn zusje haar verjaardagslijstje, dus die zal hopelijk superblij zijn hiermee… |
|
|
#
Bericht: 11-02-2012 20:40
Met veel plezier wil ik iedereen zeggen dat wij deze messenblok in huis hebben en er zeer tevreden van zijn. Wij hebben meerdere soorten messen, maar deze zijn voor ons (betere thuisgebruik) de favorieten. Wij scherpen deze met wetstones en dit lukt perfect. Deze kijken naar de kruiden en ze zijn er al door. Veel plezier voor de andere die deze gaan kopen. |
|
|
#
Bericht: 29-02-2012 12:41
Zeer tevreden. Levering was correct en de messen zijn scherper dan verwacht. Ook ligt het evenwichtspunt van het mes mooi in het midden (net zoals bij m’n Global messen) wat het mes zeer aangenaam maakt om met te werken. Prijs kwaliteit zeker een aanrader! |
|
|
#
Bericht: 29-02-2012 12:44
Zeer tevreden. Correct ontvangen en de messen zijn scherper dan ik had verwacht. Ook ligt het evenwichtspunt van de messen mooi in het midden (net zoals bij m’n Global messen) wat het zeer aangenaam maakt om er met te werken. Een Een echte aanrader! |
|
|
#
Bericht: 29-02-2012 12:45
Zeer tevreden. Correct ontvangen en de messen zijn scherper dan ik had verwacht. Ook ligt het evenwichtspunt van de messen mooi in het midden (net zoals bij m’n Global messen) wat het zeer aangenaam maakt om er met te werken. Een Een echte aanrader! |
|