26 mei 2015 om 11:21
iBOOD
Jabra Reviewactie

We hebben weer een fraaie primeur te pakken voor jullie. We hebben namelijk acht supervette Jabra Vega headphones binnengekregen en mogen deze door jullie, onze beste vrienden, laten testen!

Wat maakt de Jabra Vega volgens ons zo vet?

Om te beginnen is het een zeer uniek model en zijn er slechts twee webshops in Nederland die dit model actief voeren. Nu snappen wij dat dit een headphone niet per direct goed maakt, maar het volgende wel: De over-ear headphone geeft namelijk een kraakhelder Dolby-geluid met krachtige basprestaties. Dankzij de ingebouwde actieve Noise-cancelling blokkeer je zelfs tot 99% van het omgevingsgeluid, zodat jij je echt tot in de studio waant wanneer je geniet van je favoriete artiest. Mocht je toch even uit je bubbel willen gaan en horen wat men om je heen precies zegt, dan druk je op de eavesdrop-knop. Hierdoor schakel je de externe microfoon in, die vervolgens door de speaker laat horen wat er om je heen gezegd wordt. Best vet toch, Mr Bond? Dezelfde externe microfoon wordt uiteraard ook gebruikt voor het voeren van telefoongesprekken.

Zelf ervaren?

We snappen dat je voor een headphone als deze wel warm loopt en deze dolgraag wilt testen. Maar voordat je deze headphone kunt testen, moet je ons natuurlijk overtuigen. Schrijf op dit forum, in ongeveer 200-250 woorden, waarom jij en alléén jij goed genoeg bent om deze supervette headphone te testen en reviewen. Wanneer we jou uitkiezen help je met jouw uitgebreide review anderen bij het maken van een goede keuze voor een headset en nadat je review uiteindelijk is goedgekeurd door Kieskeurig mag je de headphone gewoon houden, post wel even de link naar jouw review hier in het forum ;).

Wanneer maken we de gelukkige reviewers bekend?

Woensdag 3 juni 2015 a.s., hier op het forum!

Specificaties van de Jabra Vega hierrr

27 mei 2015 om 02:51
robotloepie Gebruiker

Vanuit een audio technisch standpunt bekeken, verkeren wij momenteel in duistere tijden. Waar op visueel gebied de Sky the limit schijnt te zijn (4K werd 8K en zal naar alle waarschijnlijkheid weldra opgevolgd worden door een standaard die pas optimaal door ons gewaardeerd zal kunnen worden zodra het menselijk ras in staat is zichzelf te kruisen met havik’s), zijn wij onze audio dusdanig aan het verkleinen dat er weinig meer overblijft dan de muzikale equivalent van een kartonnen washandje.

We hebben een punt bereikt waarin, als we niet oppassen, we zo gewend raken aan de neutraliteit waarin onze standaard meegeleverde oordopjes MP3 klanken aan ons voorschotelen, onze oren daadwerkelijk zouden kunnen imploderen wanneer deze worden blootgesteld aan “echte” muziek. Aan mooie “ware” middentonen, lage bassen die niet alleen dienen om ons medepagagiers te voorzien van gehoorbeschadiging maar muziek een emotionele diepgang meegeven… en een loepzuiver hoog segment dat kleur toevoegt aan het haast overweldigende geluidspalet.

Niet voor niets heb ik voor een hippe appeltjes telefoon gekozen met een vrijwel onmeetbare hoeveelheid gigabits. Want als ik muziek wil luisteren op mijn trouwe metgezel, dan niets minder dan de hoogst haalbare kwaliteit. Ook neem ik nog dikwijls mijn oldskool discmannetje mee uit huis. Beide in combinatie met mijn ruim 20 jaar ingespeelde sennheiser HD-25 1 (vaak getracht te vervangen, nimmer geëvenaard).

Ook thuis op audio gebied graag zo goed als financieel haalbaar. Een fijne warme (uit losse elementen opgestelde) installatie en heerlijke speakers zowel in de kamer als naast de computer (dankzij een magistrale ibood deal).

Ik denk… Nee, WEET dat ik, middels mijn muzikale achtergrond en onze met (véél) tijd en liefde opgebouwde verzameling (bovengemiddeld) geschikte apparatuur (ook op game en film gebied) een enorm goede kandidaat ben om met een weloverwogen en onpartijdige recensie op de proppen te komen.

27 mei 2015 om 02:59
robotloepie Gebruiker

Tevens heb ik tattooages en een baard!

27 mei 2015 om 07:56
VitalHendrikx Gebruiker

Hey Ibood,

Als dagelijkse muziekbeluisteraar hou ik van vele stijlen en no better way to listen dan met een ultieme headphone. Heb er al een paar thuis waarmee ik me helemaal terug kan trekken en dat is een druk huis met kids natuurlijk ook af en toe nodig om je sanity te bewaren. Ook ben ik een fervent film liefhebber, en een comfortabele headphone die de 2 uurtjes film makkelijk meedoet op mijn oren maakt de kijk- en luisterervaring enkel beter.

Bij mij krijg je dan ineens ook een multiple-person reactie want die headphones zullen niet enkel door mij in mijn retreat-momenten getest worden, maar ook door de kids in hun gaming-environment of wanneer zij eens nood hebben aan afzondering en hun film of muziek.

Ik kom vlot uit mijn woorden, ben rechtuit en eerlijk en jullie gaan de beoordeling krijgen die past bij de headphone die ik hopelijk mag uittesten van jullie.

En wie weet, wordt dit een eerste van vele samenwerkingen met jullie :)

Greetz from Belgium,

Vital

btw : ben vlot viertalig, dus als je de review ook nog eens in andere talen wil (Frans/Engels/Duits) dan is dat als opgeleide tolk in deze talen ook nog eens geen problem :)

27 mei 2015 om 09:17
nazarenne Gebruiker

Beste Ibood,

Ik ben student en reeds vanaf mijn tienerjaren gepassioneerd door muziek. Aanvankelijk gebeurde dit enkel door het verzamelen van allerhande stijlen. Vanaf mijn 16j ben ik beginnen draaien met mijn broer op feestjes van lokale jeugdbewegingen en later studentenclubs. Dit maakt ons tot de geschikte testers voor de Jabra hoofdtelefoon.

Om te beginnen maak ik vaak een mix tijdens het pendelen van en naar unief. Hiervoor gebruik ik momenteel oortjes van Sennheiser, maar deze dempen geen omgevingsgeluid. Hierdoor is het moeilijk om de beats juist te krijgen en de key van de tracks. Ik zou de Jabra op het aspect van geluidsdemping dus uitvoerig kunnen testen op de trein. Vervolgens zijn mijn broer en ik reeds in het bezit van 2 “high-end” headphones, namelijk de Pioneer HDJ2000 en de Sennheiser HD25. We kunnen daarom de Jabra vergelijken met deze producten voornamelijk op het vlak van geluidskwaliteit, maar zeker en vast ook bouwkwaliteit. Tot slot heb ik na jaren verzamelen een uitgebreide muziekcollectie (+/- 35000 nummers), elke stijl komt dus aan bod. De laatste tijd schaffen we ook meer FLAC files aan voor de beste kwaliteit. Daarom kocht ik een mp3-speler aan die dit ondersteunt (FIIO X5). Dit alles laat toe om de Jabra tot aan zijn limiet te testen.

Conclusie: Als DJ moet je kunnen vertrouwen om je materiaal. Het is makkelijk om thuis de ideale setting te creëren om een product te testen. Daarna besluit je dat dit de beste hoofdtelefoon is, want alle parameters waren ideaal. ECHTER wanneer de hoofdtelefoon een gig kan doorstaan (hoewel hij hier misschien niet voor is gebouwd), dan kan je stellen dat hij op elk gebied kan worden gebruikt. Volgens mij moet je een product testen tot aan zijn grenzen. Dit maakt mij de geschikte tester.

Groetjes,

Tom

27 mei 2015 om 10:21
dvrooij Gebruiker

Hallo iBOOD,

Ik ben Dennis, en met mijn jarenlange ervaring als muzikant heb ik mijn gehoor op een hoog niveau weten te brengen. Om hier wat verder op in te gaan, ik ben 19 jaar en ben al 13 jaar actief als muzikant (drummer/slagwerker) bij verschillende bandjes en orkesten. Als ik even geen muziek maak, ben ik wel naar muziek aan het luisteren of schrijf ik muziek voor orkesten. Hiervoor is het belangrijk om een goede audio-output te hebben zodat ik mijn arrangementen vlekkeloos kan schrijven.

Het is bij het testen belangrijk dat je rekening houd met verschillende zaken. De uitspraak “de headphone is goed” is geen goede uitspraak. Je moet veel onderdelen meenemen in je oordeel voordat je kunt beslissen of een headphone van goede kwaliteit is. Echter, dit zal met Jabra niet snel een twijfel-geval zijn.

Ook luister ik veel verschillende muziekstijlen, waardoor ik de test niet op één bepaald vlak uitvoer, maar op alle vlakken van muziek kan uitvoeren zodat ik een zo goed mogelijk beeld kan scheppen van de kwaliteit van de headphone.

Natuurlijk is de geluidskwaliteit van groot belang. Maar ook het gevoel van de headphone moet goed zijn. Hij moet ook “lekker zitten”.

Door me bezig te houden met bovengenoemde punten en gebruik te maken van mijn ervaring als muzikant en “ervaren luisteraar van muziek” weet ik zeker dat ik de aangewezen persoon ben om deze schitterend mooie headphone te testen.

Groetjes,

Dennis van Rooij

27 mei 2015 om 10:56
rentopia Gebruiker

Hoi iBood,

Enkele jaren terug heb ik mijn audioapparatuur een opmerkelijke upgrade cadeau gedaan. De meegeleverde in-ears van bij mijn smartphone werden de door iBood verkochte Fischer Audio Eterna’s en mijn goedkope hoofdtelefoon werd vervangen door een beyerdynamic dt990, een grado sr125, een sennheiser HD 25 en nog enkele hoofdtelefoons uit de hogere klasses. Pas wanneer je high-end audiomateriaal in bezit hebt, weet je welke meerwaarde het kan bieden. Op die moment beslis je dat je gewoon niet meer zonder wil, of je portefeuille het nu wil of niet…

Nu, op meerdere audiofielenfora (waarvan het bekendste head-fi.org is) is men vaak vrij argwanend wat noise-cancelling betreft: het zou nog niet op punt staan en de geluidskwaliteit zou te wensen overlaten. Vooralsnog heb ik nog maar éénmalig de proef op de som kunnen nemen, namelijk bij een goedkoper budgetmodel dat ik tijdelijk mocht gebruiken van een kennis. Helaas moest ik de kenners gelijk geven en schakelde ik al snel terug over naar mijn vorige modellen.

Tegenwoordig breng ik echter heel wat tijd in de trein door, en dan merk ik dat ik graag zeker ben dat ik niet gestoord word (of anderen stoor) met mijn muziek. Daarom heb ik vaak op het punt gestaan om speciaal voor die gelegenheden tot de aankoop van een noise-cancelling hoofdtelefoon over te gaan. Tot nu toe is dat er nog niet van gekomen, al is het toch een kleine droom aan het worden. Benieuwd of iBood hier iets aan kan veranderen :)

27 mei 2015 om 11:03
franco10 Gebruiker

Beste iBood/Jabra,

Ik wil heel graag geloven dat een groot deel van de iBood forum bezoekers audiofielen zijn en inmiddels bakken aan audio-apparatuur hebben. Sommige zijn daarin zo overtuigd dat waarschijnlijk het halve bestuur van de Nederlandse DJ&Producer vereniging hier al heeft gereageerd. Ik ben DJ noch producer, maar net als de meeste bezoekers van sites als Kieskeurig.nl ben ik gewoon iemand die heel veel muziek luistert en dit graag op een kwalitatief goede manier doet. Daarnaast zie ik niet zo goed waardoor ik al mijn hele leven de veel op gehoor doe, ik hoor daarom piepjes en kraakjes bovengemiddeld.

Naast de technisch perfecte reviews die onderbouwd zijn met frequenties en dergelijke zijn reviews van iemand die gewoon lekker muziek wil luisteren ook van belang. Mensen begrijpen dat beter en kunnen zich sneller identificeren met iemand die gewoon op zoek is naar een lekkere koptelefoon. Dus naast de review van een bestuurslid van de plaatselijke DJ club is het ook handig om te weten wat Jan met de korte achternaam maar met grote oren vind van zo’n koptelefoon.

Ik schrijf helder en overzichtelijk, waardoor mensen de review makkelijker lezen. Ik zal niet schrijven over frequentiebereiken maar over de frequentie van boze blikken van die puffende en zuchtende mensen in stiltecoupes. Of over puffen en zuchten die ik zelf niet demonstratief moet uiten in de trein omdat ik door de Noice Cancelling de altijd ongelofelijk interessante telefoongesprekken van anderen in te trein niet meer hoef aan te horen.

Tot horens!

Franco

27 mei 2015 om 11:44
kquenten Gebruiker

Hallo iBood/Jabra,

Graag zou ik deze Jabra Vega willen testen! Nu kan ik hele mooie praatjes houden over mijn achtergrond. Zo heb ik natuurkunde gestudeerd en afgestudeerd in audiologie waarbij ik onderzoek heb gedaan naar het gehoor en hoorapparaten. Of dat ik momenteel voor mijn werk veelvuldig moet vliegen en de noice cancellation dus goed zou kunnen testen. Of dat ik thuis diverse koptelefoons heb, van in ear tot over ear. Alhoewel al het bovenstaande waar is denk ik niet dat het daar echt over gaat.

Naar mijn idee gaat het niet om allerlei mooie praatjes maar om wat de boy/girl next door er van zal vinden. Gewoon de persoon die het leuk vind om onbezorgd naar muziek te luisteren. De persoon die verschillende muziekstijlen wil leusteren. De persoon die dit op verschillende locaties doet en daarbij soms wel en soms niet noice cancellation wil gebruiken. En dat dan allemaal zonder allerlei ongemakken als pijn aan de oren door verkeerde oorschelpen, apparaten die kapot gaan, het altijd netjes moeten opbergen, snelle slijtage, etc. De persoon die gewoon hard moet sparen voor zijn geld en een weloverwogen keuze wil maken omdat hij/zij zijn geld maar een keer kan en wil uitgeven aan een goede koptelefoon.

En naar mijn idee kan ik voldoen aan het beeld van de boy next door. En als ik dan af en toe mijn werk en/of vooropleiding kan gebruiken om nog net een beetje extra te kunnen vertellen waar iemand normaal niet aan zou denken, dat lijkt me alleen maar mooi meegenomen!

Groet,

Kees

27 mei 2015 om 12:04
dinkelstefan Gebruiker

Hey Ibood!

Ik en een goede vriend van mij zijn twee studenten die recentelijk een gamebedrijf hebben opgericht. Wij zijn allebei erg fanatieke audio gebruikers en besteden ook veel aandacht aan het geluid in onze game(s). Wij kunnen deze headphones dus goed gebruiken tijdens het testen en ontwikkelen van onze game(s)! En als een start-up bedrijf zou dit ook een enorme meevaller voor ons zijn!

Groeten,

Stefan

27 mei 2015 om 12:08
David_Vdb Gebruiker

Hoi Ibood!

Als Jabra Revo Limited edition user (van Ibood uiteraard) was ik al direct gesmolten voor deze over-ear koptelefoon van Jabra! Net nu ik ook van plan was om een Jabra Move te kopen voor mijn vriendin, stoot op ik deze stuiter. Jezus wat een mooie over-ear. Dankzij Ibood ben ik gewoonweg ook helemaal voor Jabra gevallen. Geweldig merk met superieure bouw- en geluidskwaliteit. Dankzij de Jabra Sound app kan ik ook gewoon het geluid aan mijn normen aanpassen. Aangezien ik nogal een breed scala aan genres beluister is dit uitermate handig. Waarom zou ik deze nu eens graag willen tester/reviewen? Wel de on-ear is super voor on the move, maar een over-ear (met noise cancelling!) is super voor achter de bureau. Aangezien ik student communicatiewetenschappen ben en samen met mijn vriendin op een studio zit, heb ik nogal weinig stilte bij het studeren. Uiteraard komt deze koptelefoon dan als geroepen. Ik heb nu de jabra revo ruim een jaartje in gebruik en zal deze dan ook zeker ter vergelijking gebruiken. Ik heb trouwens nog maar weinig Jabra Vega reviews gezien, dus ik gooi naast de geschreven review er ook nog wel een youtube filmpje erbij, desnoods  zelfs in 4 talen. Met deze knaller doe ik dat met plezier. Een beetje meer brand recognition, daar zorg ik wel voor Jabra, als jullie maar topproducten blijven produceren.

peace!

David vdb

27 mei 2015 om 13:44
MathieuM08 Gebruiker

Hey Ibood,

Mooie headphone! Waarschijnlijk is mijn technische kennis van muziek minder dan sommige mensen hier, maar ik zoek nu al een tijdje een goede gesloten headphone. Ik heb een paar weken terug de jabra wireless in-ears gekocht en ben er uitermate tevreden van.  Die gebruik ik voor het lopen en tijdens het fietsen. Maar als je niet zoveel moet bewegen is een headphone toch gemakkelijker. Nu heb ik thuis een Shure open back headphone (SRH1440) en ik moet zeggen dat dit 1 van mijn beste aankopen is geweest. Met die hoofdtelefoon kan ik uren muziek beluisteren of gamen, zonder dat mijn oren pijn beginnen doen of te warm hebben. Het enige nadeel is dat het een open koptelefoon is, dus ik kan die enkel gebruiken als ik alleen ben. Daarom zoek ik nu een goede gesloten headphone, waarbij ik geen andere mensen stoor en die ik toch een paar uur kan ophouden, zonder dat het me irriteert, zodat ik me niet moet afzonderen van de andere inwonenden. Voorlopig is mijn zoektocht zonder resultaat. Ofwel lekt de hoofdtelefoon toch nog te veel muziek naar buiten ofwel zit hij niet goed. Wat voor mij ook belangrijk is, is dat de bas niet overdreven is. Ik hou wel van een beetje extra bas, maar het mag mijn muziek niet vervormen. Aangezien ik van jullie andere producten tevreden ben van het geluid, hoop ik dat deze perfect rond de oren zit, zonder dat mijn oren oververhit geraken J Ik ben ook wel benieuwd naar die eavesdrop-functie.  ( na de specs te hebben bekeken kan ik al opmerken dat de “detachable cable” al een geweldig pluspunt is. De kabel is het eerste dat stuk gaat bij mij J )

Ik hoor het wel wie bij de gelukkige is. Alvast proficiat aan iedereen die hem mag testen. Het lijkt mij op het eerste zicht een geweldige headphone.

Met vriendelijke groeten,

Mathieu.

27 mei 2015 om 13:59
freekfc Gebruiker

Hallo,

In tegenstelling tot, wat lijkt, de meeste op dit forum, ben ik geen audiofiel. Wat maakt mij dan een goede tester? Ik ben liefhebber van, vrijwel, alle genres. Daarnaast zit ik tijdens mijn werk dagelijks muziek te luisteren. Dit om mijzelf compleet te kunnen focussen op de werkzaamheden. 
Om lastige vragen van mijn collega’s tegen te gaan komt Noise-canceling erg goed uit!

Ik heb geen lange mail om jullie te overtuigen, misschien dat mijn korte berichtje juist opvalt.

mvg,
Freek

27 mei 2015 om 14:44
PascalDegryze Gebruiker

Beste, als ingenieur en muzikant, zijnde trompettist, akoestisch en elektrisch gitarist, saxofoonist en pianist heb ik niet alleen een gevoelig en getrained oor, maar ben uiterst kritisch en analytisch betreffende muziek en geluid, alsook gebruiksvriendelijkheid en duurzaamheid van high-end audio equipment.

Daarom heeft het destijds ook meer dan 3 maand gekost met research en het bezoek aan een 10-tal hifi en muziek winkels om uiteindelijk een hoofdtelefoon te vinden als opvolger voor mijn Sony MDR, zijnde een Beyerdynamic dt 770 pro 250 ohm. Niet de 80 Ohm versie, want die had een te uitgesproken bas-response, en minder verfijnde hoge tonen, natuurlijk bedoeld voor de portabele toestellen met een minder krachtige driver. Wat de revue gepasseerd heeft, maar het net niet gehaald heeft owv te lineair en te onnatuurlijk klinkend, te veel bassen, te modderig en dof, te klemmend op het hoofd, te kleine oorschelpen, of spijtig genoeg een open model terwijl meer geluidsisolatie nodig was… zijn oa Sennheiser HD 598 en HD-25, Shure SRH 840 en 940, Beyerdynamic DT 990 pro (althans naar mijn mening het beste qua prijs/kwaliteit voor klassieke muziek).

Dus willen jullie weten waarom jullie al dan niet voor deze Jabra Vega moeten kiezen, geef me dan de mogelijkheid het over mijn oorschelpen te krijgen.

mvg, Pascal Degryze

27 mei 2015 om 15:03
herckens2707 Gebruiker

Beste Ibood,

Ik zal jullie zo kort mogelijk uitleggen waarom ik de geschikte persoon ben om deze koptelefoon uit te testen.

Eerst en vooral heb ik 7 jaar muziek gestudeerd en speel ik gitaar dus mijn oor is goed getrained en is  klankkwaliteit dus geen optie maar een must. Ik ben ook student en zit dus regelmatig op de bus maar ook in de bib om te studeren en daar zou ik dus perfect de noise-cancelling capaciteiten van deze koptelefoon kunnen testen. Om een koptelefoon langdurig op je hoofd te kunnen houden is over-ear het meest aangeraden concept dus dit zou ik dan natuurlijk ook graag testen. Als student ben je ook veel op weg en zal ik dus de kans hebben om te testen hoe duurzaam deze headset wel degelijk is. Ik luister ook naar verschillende soorten muziek van klassiek voor het studeren, naar rock om op te staan en in de avond wat house. Daarnaast zou ik graag zelf eens een review schrijven in plaats van iemand anders zijn review te moeten lezen wat ik vaak doe. Ik ben dus ook vertrouwd met het concept van een goede review.

Hopelijk voldoe ik hiermee aan alle eisen die jullie stellen.

David

hopelijk

27 mei 2015 om 15:52
niehofk Gebruiker

Beste Ibood,

Als je écht wilt weten of dit zeer unieke model zo vet is, stuur maar op – dan weet je het zeker.

Ik ’spaar’ headphones, niet vanwege het feit dat ik ze nou zo mooi vind, maar omdat ik té kritisch ben en altijd weer denk dat er iets beters moet komen.
Ik ben niet snel tevreden met wat ik hoor. Elke brom, spat, kras, ruis of onbalans in laag midden of hoge frequenties gaan voor de bijl op mijn oren.

Er zijn maar weinig nootjes in de studio die ontsnappen aan mijn oren. Daarbij stel ik dus hele hoge eisen aan mijn audio apparatuur. Monitoren, actief/passief, inear p/a, huiskamer audio en dan mijn voorraad headphones. Het moet allemaal uitsluitend 100% zuiver, vol en helder klinken anders gaat het over.

Ik ben benieuwd of jullie het aandurven deze headphone aan mijn test bloot te stellen.

Groetjes Karsten

27 mei 2015 om 16:15
Moderator Coert iBOOD Moderator

Man, man, man, wat een reacties al! Het is een fantastisch om te lezen hoe graag men deze headphones wil testen. Gelukkig loopt de actie nog even en kunnen nog veel meer mensen meedoen! Schrijf dus snel een goed verhaal en wie weet test jij binnenkort deze nieuwe headphones in de trein, op je werk of waar je dan ook naar je favoriete hits luistert!

^Coert

27 mei 2015 om 16:28
EmielGroendijk Gebruiker

Beste iBOOD,

Mijn hele leven al ben ik een fan geweest van een groot scala aan muziek. Ik luister gedurende de hele dag muziek en doe dit het liefst met goede headphones of goede speakers. Ik zou het erg tof vinden als ik de Jabra Vega zou mogen testen omdat ik een groot fan ben van headphones en het altijd erg gaaf vindt om nieuwe gadgets uit te proberen. Tevens ben ik in staat een uitgebreide en goede review te schrijven die voor andere klanten de doorslag kan geven om dit product ook aan te schaffen. Naast het feit dat ik een grote liefde voor muziek heb denk ik dat ik ook op andere punten een meerwaarde kan brengen in het testen van de Jabra Vega. Als student ben ik veel aan het bewegen en bevind ik mij in vele verschillende situaties. Overal waar ik heen ga luister ik muziek en zo kan ik naast de audiokwaliteit ook testen hoe goed dit product functioneert als je het test in verschillende omgevingen. Ik zou het een eer vinden dit product te mogen testen en zal mijn uiterste best doen een kwalitatieve review te schrijven.

Mvg,

Emiel

27 mei 2015 om 17:07
tommkee13 Gebruiker

Beste,

Ik ben zelf een dj/producer die dagelijks bezig is met muziek. Als het niet draaien is dan is het luister naar de nieuwe hits. Is het zelfs dat niet, dan ben ik thuis mijn eigen beats aant het maken. Ik ben zelf wel iemand dat heel kritisch is op geluid. Als ik het al niet goed vindt hoe kan ik anderen er dan van laten genieten? Hier gaat het natuurlijk niet over de kwaliteit van de muziek maar over de kwaliteit van hoe het liedje er uit komt. Ik ben zeker en vast bereid om deze hoofdtelefoon eens grondig te onder zoeken en mijn mening uitgebreid neer te pennen.

Ik heb namelijk al veel hoofdtelefoons getest om de betere eruit te halen om tijdens het draaien de goede kwaliteit te kunnen horen. Ik heb namelijk nu een 4 tal hoofdtelefoons liggen die ik uit een groot aantal had geselecteerd en zou deze dan ook heel graag willen beoordelen.

Het gaat mij ook niet alleen om de kwaliteit van de muziek dat er uitkomt maar, ook hoe comfortabel hij is, hoe stevig hij in elkaar zit, kan ik heb makkelijk menen?, …

Ik hoop dat ik deze kans krijg een jullie een eerlijke recensie kan geven!

Alvast bedankt.

27 mei 2015 om 17:10
dauphin Gebruiker

Ik ben gek op allerlei muziek, Pianoconcerten tijdens het werk, of lekkere chansons in de trein. Maar soms ook gewoon radio 1 of radio 2 in het weekende. Met 1 minder goed werkend oor is kwaliteit noodzaak. Om anderen niet te laten ‘meegenieten’ is een koptelefoon of zijn oortjes een vereiste. Die laatste doen vaak pijn aan mijn oren en gaan snel kapot. Een mooie classy koptelefoon voor een 55jarig hoofd is lastig te vinden. Ik vind dit dus echt een mooie.. Mag ik testen?

27 mei 2015 om 20:45
Lieseee Gebruiker

Beste Ibood/Jabra

Jabra is voor mij geen onbekend merk meer, sinds vorig jaar ben ik via Ibood eigenaar van de Jabra Revo wireless. Sindsdien ben ik er niet meer van te scheiden. De gemakkelijkheid van het gebruik, het strakke design en vooral ik dat sublieme geluid. Dan nog te zwijgen over de batterijduur, deze gaat echt 10x langer mee dan aangegeven. Ik kon deze dan ook alleen maar aan iedereen aanraden. Het enige spijtige is dat deze headsets zo moeilijk te vinden zijn in brick & mortar winkels. Althans niet in Limburg/Vlaams-Brabant.

De Jabra Vega ziet er mij dan ook weer een subliem pareltje van uitermate kwaliteit uit. Een all-in around-ear koptelefoon, hier zou mijn vriend pas jaloers van worden. Ik zou hem bijvoorbeeld kunnen gebruik wanneer hij weer begint te zagen om mijn Jabra Revo te lenen. Enfin, reviews schrijven is ook niets nieuw voor mij. Bij de meeste aangekochte high-end apparaten heb ik op de verkoopsite een aardig lapje tekst geschreven. Reviews zijn tegenwoordig dan ook helemaal niet onbelangrijk meer en kunnen de consument op het laatste moment toch nog net over de streep trekken. Deze taak zal ik dan ook wel zeer serieus op mij nemen.

Met vriendelijke groetjes

Liese

27 mei 2015 om 22:50
holycamel Gebruiker

Beste iBood, Voor mijn werk ben ik verantwoordelijk voor communicatie en heb inmiddels meer dan 300 Jabra Pro 2400 headsets gekocht voor m.n. het callcenter binnen mijn bedrijf. Jabra is niet zomaar een keuze, dit is gegarandeerde kwaliteit in vergelijking met andere merken.Privé ben ik een fanatieke muziekliefhebber, de tickets voor Werchter liggen al weer klaar en kan niet wachten op meer. Helaas heeft de muziek inmiddels zijn tol geëist en heeft deze vijftiger de nodige gehoorschade waardoor ik heel selectief moet zijn. Jabra heeft voor mij zijn kwaliteit bewezen en wil mij via deze weg graag opgeven voor dit nieuwe veelbelovende product.Met vriendelijk groet,Jan

27 mei 2015 om 23:20
wiard73 Gebruiker

Hi,

Ik ben 42 jaar, ervaren muzikant en luister met veel plezier naar de meest uiteenlopende soorten muziek. Ik heb een uitstekend gehoor en altijd erg zuinig op mijn oren. Wanneer ik een headphone aanschaf ben ik altijd uitgebreid aan het vergelijken. Ik ervaar dan vaak grote verschillen.

Ik ben nu al een tijd opzoek naar een goede headphone met ingebouwde microfoon dus naast dat het mij een leuke uitdaging lijkt om een goede review te schrijven zou ik deze headphone ook aan de echte gebruikerstest willen onderwerpen, een die minstens drie jaar duurt :-)).

Wiard

27 mei 2015 om 23:26
Kwelder Gebruiker

De Kwelder 1.23

Waarom deze reviewer zo ontzettend goed is? Dat is alleen maar iets wat je moet ervaren. Deze reviewer zet zijn kwaliteiten bijzonder goed in. Ik heb dit model nu zo’n 23 jaar in mijn bezit en ik heb nog geen moment spijt van mijn aanschaf. Dankzij zijn snelle processor gaat het werken met dit prachtmodel ontzettend vloeiend en het past zich automatisch aan aan nieuwe omstandigheden. Ach goed, in 23 jaar kan zo’n ding wel eens wat haperingen hebben, maar deze zijn verder niet storend. Als onderdeel van een coverband functioneert dit type ‘Kwelder’ als gitarist met een fijn gehoor. Deze kwaliteiten zijn ook prima in te zetten voor een klas, wat dit product ook veelvuldig, voor zijn eigen groep, doet. Omdat dit type een goed gehoor heeft leent dat zich prima om een extra accessoire toe te voegen in de vorm van een Jabra Vega. Helaas past de naam niet volledig bij het hoofdmodel, aangezien deze nog wel eens een stuk vlees eet.

Specificaties

Met spetterende specificaties onder de motorkap blijft de ‘Kwelder’ je verbazen! De Kwelder beschikt over een uitwendige waterleiding, een goed stel hersenen en voor de rest bezit deze zelfverkopende gadgetmagneet wat je van een zelfverkopende gadgetmagneet mag verwachten! Het goede stel hersenen zorgt voor leuke, prettig leesbare reviews en hier heeft een site als KiesKeurig alleen maar profijt van.

Aanschaf

Met een aanschafwaarde van een testmodel ‘Jabra Vega’ kunt u deze review-baas al in huis halen. Voor deze prijs zou ik hem niet laten liggen (of staan, of zitten, het is maar net hoe je het bekijkt).

Kwelder

27 mei 2015 om 23:58
erepatat Gebruiker

Beste,

Ik ben enorm kieskeurig bij de keuze van mijn koptelefoons, ik heb er dan ook maar twee: een Shure SRH 940 voor zijn extreem neutrale klank en een setje Ultimate Ears triple-fi 10 voor hun ultieme geluid (beter vind je niet onder de 1000 euro, ik heb dan ook reserve-setje aangezien ze uit roulatie zijn) en de enorme passieve geluidsonderdrukking. Ik ben wel eens benieuwd wat actieve geluidsonderdrukking hier kan tegenover stellen.

Versta me niet verkeerd, ik help vrienden en familie die een pak minder willen besteden ook aan de voor hen perfecte set oren :-). Niet iedereen houdt immers van neutrale klanken.

28 mei 2015 om 00:03
mariusjr Gebruiker

Ik wil graag deze koptelefoon testen omdat ik denk dat ik daar de juiste persoon voor ben. Waarom? Omdat ik al jaren ervaring heb met het schrijven van reviews, en met enig regelmaat hier ook prijzen mee win vanwege de grote kwaliteit van deze reviews en zeker vanwege de grote uitgebreidheid en niet te vergeten de totale objectiviteit van deze reviews. Oftewel, zonder geslijm of met een gekleurde bril op!

Ik ben geen groot deskundige op het gebied van koptelefoons, maar wel een groot muziekliefhebber, en ik zal de ambassadeur zijn van de gemiddelde gebruiker, en mijn review dus opbouwen vanuit het oog/oorpunt van de gemiddelde gebruiker. Oftewel, praktisch en pragmatisch.

Ik heb diverse koptelefoons in mijn bezit waarmee ik in verschillende situaties en met verschillende muzieksoorten deze koptelefoon kan uittesten en vergelijken waarbij ik de ervaringen dus in mijn review kan verwerken.

28 mei 2015 om 00:15
eruijl Gebruiker

Hi iBood,

Mijn midlifecrisis heeft naast de aanschaf van een cabriolet ook geleid tot het oppakken van m’n oude DJ hobby. Als ik even tijd beschikbaar heb schuif ik achter m’n Pioneer DJ set.

Daarnaast loopt muziek als een rode draad door mijn leven en er gaat geen dag voorbij of ik zit te browsen in Spotify, Soundcloud en de 8 Terabytes muziek op mijn NAS.

Uiteraard gaan een hoop van deze muziekactiviteiten gepaard met het gebruik van een koptelefoon.

Ik heb de afgelopen jaren ervaring opgedaan met meerdere gerenommeerde merken koptelefoons (wisselende ervaringen) en denk dat ik zeer goed in staat ben om de kwaliteit van deze Jabra Vega en de toepasbaarheid op verschillende vlakken te beoordelen.

28 mei 2015 om 00:16
Peewee1978 Gebruiker

Waarom ben ik een geschikte kandidaat? ik zou niet weten waarom niet.

Ps less is more

28 mei 2015 om 00:19
Megapaul Gebruiker

Ik heb verschillende koptelefoons in het bezit gehad. Momenteel gebruik ik de Jabra Revo waar ik zeer tevreden over ben. Een bijkomstigheid is dat je niet zoveel mensen een Jabra koptelefoon ziet dragen, heel veel mensen weten gewoon (nog) niet wat voor kwaliteit Jabra heeft te bieden. Hopelijk mag ik de Jabra Vega reviewen en kan ik met deze objectieve review laten zien wat de Jabra Vega heeft te bieden. Punten die er onder andere in voor komen zijn:

Pasvorm, bouwkwaliteit/duurzaamheid, omgevingsgeluid, de meeluister functie (eavesdrop-knop), gesprekskwaliteit, werking van de Jabra Sound app en natuurkijk de geluidskwaliteit bij verschillende muziekgenre’s.

Nadat jij mijn review heb gelezen weet je precies wat de Jabra Vega in zijn mars heeft.

28 mei 2015 om 00:23
Phoenix85NL Gebruiker

Hi iBOOD,

Waarom ik een goede keuze als tester zou zijn voor deze Jabra headset?

Ik werk al heel wat jaartjes als manager in een grote telecomwinkel en heb in deze tijd diverse headsets kunnen testen. Naast het werken in de sector waar Jabra bekend is geworden, heb ik erg veel vertrouwen in de headsets van Jabra. Ik ben momenteel in het bezit van een Jabra Revo headset en naar mijn mening is deze headset tot nu toe ongeëvenaard in deze prijsklasse.

Ik zal in de periode waarin ik dit product kan testen gebruik kunnen maken van diverse apparaten waar het apparaat op getest kan worden. Daarnaast ben ik een groot muziek-, game- en filmliefhebber. Deze headset zal door mij dus op vrijwel elk vlak grondig getest gaan worden! Mocht dit product goed bevallen, dan zal hij ook zeker aangeraden gaan worden aan klanten tijdens mijn dagelijks werk!

Met vriendelijke groet,

Roy

28 mei 2015 om 00:27
hanskoni Gebruiker

Een Jabra Vega testen. Mijn ultieme kans, maar ook voor Jabra!

Sinds enkele jaren ben ik werkzaam in een open kantooromgeving. Dit heeft voordelen maar mogelijk ook nadelen, nl concentratievermogen door bv omgevingsgeluiden.

Een voorgestelde methode om dit te testen heeft men toegejuicht nl een hoofdtelefoon. De test met hoofdtelefoon kan starten zodra ik er een meeneem. Mijn probleem is dat ik geen hoofdtelefoon ter beschikking heb.

Wat helemaal te gek zou zijn voor Jabra en voor mezelf is dat ik 5 dagen en 8h per dag de 99% noice reduction kan testen en tevens snel weer contact kan krijgen met mij omgeving door de tune in en out functie. Als de nieuwe Jabra Vega mijn verwachtingen waar maakt, kan het zomaar zijn dat nog 60 van mijn collegae zullen volgen.

Thanks for your confidence!!

28 mei 2015 om 00:45
fwoooosh Gebruiker

Ik wil de headset graag testen. Ik zou deze gebruiken voor multimedia & gaming.
Door de jaren heen al enkele headsets versleten dus kan wel met 1 en ander vergelijken

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.