11 februari 2017 om 00:00
iBOOD

Apple iPhone 5s refurb

Apple iPhone 5s refurb

Heb je een SIM-only abonnement en is je huidige telefoon nodig aan vervanging toe? En wil jij nu ook weleens zo'n geweldige, gebruiksvriendelijk, handzame en snelle iPhone 5s scoren voor een goede prijs? Dit is je kans! Kies uit een refurbished toestel met 16 GB, 32 GB of 64 GB geheugen. Maar wees snel, anders grijp je ernaast!

11 februari 2017 om 09:51
Dirkmx125 Gebruiker

Is dit een simlockvrije telefoon? Zo nee, welke provider komt erbij?

Beantwoorden

11 februari 2017 om 10:08
GijsvL Gebruiker

Yes zijn simlock vrij!

Beantwoorden

11 februari 2017 om 10:59
Dirkmx125 Gebruiker

Maar er staat: “heb je op dit moment een sim only dan is deze wat voor jou.” Op dit moment heb ik gwn prepaid zonder abonnement. Kan dat ook gewoon?

Beantwoorden

11 februari 2017 om 11:08
Moderator Paul Moderator

Prepaid kan ook gewoon.

Beantwoorden

11 februari 2017 om 10:41
crazy_r Gebruiker

Wat voor een SIM gaat hierin?

Ik zoek eigenlijk nog een goede MP speler (spotify) voor op vakantie. Hoelang kan ik muziek luisteren op deze telefoon?

Eventueel om meteen een vakantie telefoon te hebben, zodat ik mijn eigenlijk telefoon niet mee hoef te namen.

Beantwoorden

11 februari 2017 om 11:11
Moderator Paul Moderator

Hallo crazy,

De iPhone 5s maakt gebruikt van een nano-simkaart. 
Hoelang je muziek kunt luisteren op de telefoon is mij niet bekend.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

11 februari 2017 om 12:33
mmmlemmens Gebruiker

Je kunt ongeveer 40 uur muziek luisteren (offline dus zonder internet en display uit). Normaliter is dit ongeveer 4 maal zolang als de spreektijd die rond de 10 uur moet liggen. Het aantal uren is natuurlijk wel afhankelijk welke codec gebruikt wordt (i.v.m. de CPU belasting) en of andere zaken als Bluetooth, GPS en Apps die CPU capaciteit vergen op de achtergrond actief zijn. Daarnaast zal het stand-by zijn van je telefoon ook energie vergen, maar als je de “grootverbruikers” in toom houdt moet je makkelijk een hele dag muziek kunnen luisteren. Let er ook even op dat refurbished toestellen al wat accu slijtage kunnen hebben.

Beantwoorden

11 februari 2017 om 17:19
Neopikkie Gebruiker

Hoi Crazy,

Je kan je huidige sim gewoon zelf op maat knippen.

Dit is erg simpel en je kn hier filmpjes van vinden op YouTube.

Je knipt de huidige sim gewoon rondom naar de juiste maat en ja je knip daar ook een stuk van het metaal weg, maar dit is geen probleem.

Succes als het zover mocht komen.

Gr

Beantwoorden

11 februari 2017 om 17:32
crazy_r Gebruiker

Bedankt. Ik heb een nano sim. Nu alleen even nadenken of ik hem wil hebben.

Prijs technisch scheelt die niet zoveel met een ipod generatie 6. Maar ik kan er dan ook mee bellen als ik wil. Maakt het wel gemakkelijkers om er altijd maar 1 device mee te nemen.

En apple werkt gewoon goed…. Afgezien de itunes draak. Dat is eigenlijk de redenen waarom ik hem nog niet heb, maar daar zou ik wel mee kunnen leven denk ik.

Beantwoorden

11 februari 2017 om 18:46
travelboy22 Gebruiker

Ik heb ene besteld maar zou er graag nog 1 willen bijbestellen . Moet ik dan 2 maal verzendingskosten betalen of kan dit toegevoegd worden tot één bestelling ?

Beantwoorden

11 februari 2017 om 19:33
Moderator Paul Moderator

Hallo travelboy,

Achteraf een bestelling laten aanpassen is niet mogelijk. Maar je kunt het wel zelf doen: 
- een nieuwe bestelling plaatsen voor 2 stuks
- vorige bestelling annuleren via Mijn iBOOD – bestelling – service verzoek – Annulering
Het bedrag van de geannuleerde bestelling zal binnen enkele dagen weer teruggestort worden.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

11 februari 2017 om 22:16
razor911 Gebruiker

Dit blijft toch een fantastische telefoon.

Beantwoorden

12 februari 2017 om 11:09
Susantigoon Gebruiker
12 februari 2017 om 09:56
masterminder Gebruiker

HAllo, welke “grade” hebben de telefoons? Meestal wordt dat aangeduid met een A, B of C? Hoor het graag, bij voorbaat dank!

Beantwoorden

12 februari 2017 om 11:19
Susantigoon Gebruiker

Grade A is gloednieuw, mint enz., maar met dit:  “behuizing lichte zichtbare krassen”…”batterij minimaal op 80%”…”accessoires nieuw en geen originele Apple”… is grade B het hoogst haalbare.

Beantwoorden

13 februari 2017 om 09:57
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi masterminder,

Onze leverancier hanteert geen grades.

Bij de verschillende deals vind je alle informatie over aan welke eisen de telefoons voldoen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

12 februari 2017 om 15:15
sarahverguts Gebruiker

Hoe werkt het in verband met garantie? Moet de telefoon dan weer naar ibood verzonden worden en wie kan je dan contacteren?

Beantwoorden

13 februari 2017 om 09:38

Hoi Sarah,

Je kunt dan via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek aanmaken. Je ontvangt dan verdere instructies van ons! De garantie zal via ons en het reparatiecentrum waar wij mee werken verlopen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

13 februari 2017 om 00:34
warmbakkertje Gebruiker

Kan je deze Iphone kopen en als die dan teveel gebruiksporen heeft naar je verwachting terug sturen en je geld terug krijgen?

Beantwoorden

13 februari 2017 om 00:45
Arjan P Gebruiker

Je kan alles wat je online koopt binnen twee weken na ontvangst terugsturen zonder opgaaf van reden. Bij iBood betaal je dan wel zelf de  terugstuurkosten.

Beantwoorden

13 februari 2017 om 01:39
Moderator Paul Moderator

Dat klopt, je mag binnen de zichttermijn van 14 dagen het toestel terugsturen als het niet bevalt.

Beantwoorden

13 februari 2017 om 00:43
Ron72 Gebruiker

Een 2e hands toestel met de techniek van 4 jaar geleden. Ik sla deze over.

Beantwoorden

13 februari 2017 om 08:20
rschip Gebruiker

Bedenk wel dat dit toestel bij de introductie van de Iphone 7s geen nieuwe updates meer gaat krijgen.

Beantwoorden

11 juli 2017 om 20:39
ceuppene Gebruiker

ibood,

in februari toestel besteld, maandje laten liggen in de kast omdat ik een firma gsm had, toen proberen te activeren, wat niet lukte omwille van het feit dat de vorige eigenaar de “vingerafdruk” instelling heeft gebruikt en deze was niet uit het toestel gewist, dus naar de apple store gegaan en deze (zeer behulpzame) mensen hebben het na enige tijd kunnen rechtzetten, respect !!

maar: toestel moet bijna elke dag opgeladen worden, terwijl ik helemaal geen grootgebruiker ben, dus terug naar Apple store, zij hebben het toestel gescreend, en nu blijkt dat de batterij slechts 70.2% capaciteit over heeft, hetgeen bij Apple onaanvaardbaar is, daar hanteren ze >80% rendement voor elke batterij, zoniet wordt deze vervangen.

Dus; toestel doet het nu (na heel wat gedoe), maar zit snel zonder voldoende batterijvermogen, van een “refurbish” is hier weinig sprake, aangezien het niet volledig opnieuw de fabrieksinstellingen kreeg, dit is nog moeten gebeuren door derden.

dit is reeds de tweede iphone die ik bestelde bij ibood, de eerste was geproduceerd in Colombia, niet bruikbaar in Belgie dus, wel na enige tijd (4 weken) centen terug gekregen, maar moeten investeren in een tijdelijk toestel om verder te kunnen, hetgeen nu alweer gaat moeten gebeuren, aangezien ik geen volledige dag haal met een opgeladen batterij.

ik meld dit op het forum omdat ik geen enkele rubriek vind die mijn probleem zou kunnen behandelen, zo slim is men wel bij ibood, ga je naar garantie moet je terug naar een “formulier” en het toestel opsturen,een serviceverzoek aanmaken, ga je naar andere rubrieken aanvaardt het systeem dit niet, bla bal bla…., dus enige manier is het forum. ik wilde gewoon een vraag beantwoord hebben ivm de batterij van mijn toestel.

Reufurbishen betekent alles opkuisen en vervangen wat niet meer voldoet, dit is hier duidelijk niet aan de orde, een batterij kost 59€, blijkbaar is dit niet haalbaar voor ibood, terwijl het bij Apple wel kan.

besluit: laatste iphone of gsm ooit gekocht bij ibood.

Beantwoorden

12 juli 2017 om 09:50

Hoi ceuppene,

We hebben je case intern doorgegeven. Mijn collega komt hierover z.s.m. bij je terug.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

29 augustus 2017 om 13:27
ceuppene Gebruiker

Voila, toestel terug gestuurd naar ibood,batterij van 70,2% (voor een “refurb”), toestel laadt sinds een maand niet meer op, toen onmiddellijk opgestuurd, zit nog met iCloud gegevens van de vorige eigenaar, hetgeen men bij bood zelfs niet merkt !! dus: toestel is onbruikbaar vanaf dit moment !

na ontvangst van mijn toestel stuurt bood mij foto’s van krassen en “valschade” op het huis van het toestel, maar die waren er al toen het bij mij geleverd werd, ik dacht toen dat die minimale schade wel aanvaardbaar was voor een “refurb”.

nu zegt men bij bood dat IK het toestel beschadigd heb, ik heb het slechts 1 week gebruikt, wat ik perfect kan aantonen in de “history”, wat dus absurd is, zij hebben dit toestel toch zelf ook gecontroleerd voor verkoop (denk ik toch).

dus, mijn garantie vervalt, ik ben 260€ armer en nog steeds zonder iPhone !! bij apple vinden ze zulk een refurb onaanvaardbaar, ze hanteren 88% batterijvermogen terwijl dit toestel slechts 70% heeft, er zijn ook meer dan 1000 oplaadbeurten gedaan op 3 jaar tijd, dit soort toestellen worden bij apple zelfs niet meer gerefurbished !!

bij deze heeft ibood het laatste artikel verkocht aan ons, en we hebben een hele lijst van aankopen te tonen. reclame van mond tot mond doet het nog altijd goed, niet vergeten ibood ….

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.