20 februari 2017 om 00:00
iBOOD

Telestar Satelliet

Product expert aanwezig

Telestar Satelliet
Alles voor Satelliet TV 

Zijn de zenders die jij wil bekijken niet beschikbaar in Nederland? Ben je op zoek naar satellietequipment? Dit is je kans! In deze Flash Sale vind je alles wat je nodig hebt om Satelliet TV te ontvangen.  

20 februari 2017 om 00:31
mrdummy Gebruiker

Ik wil even fout melden:

Imperial HD5 Mini Satellietontvanger

Deze converter heb je nodig om het signaal van je schotel om te zetten naar een lagere frequentie. Dit kastje converteert het signaal en stuurt het via een coax-kabel naar je digitale satellietontvanger.

De converter is geschikt voor aansluiting op 4 of meer verschillende ontvangers. Handig wanneer je bijvoorbeeld in meerdere kamers televisie wil kijken.

Dit is fout. Het is gewoon kleine ONTVANGER geen CONVERTER. Graag meteen teskt goed zetten. Ik heb ook PDF gelezen en daar staat gewoon dat het ontvanger is.

Beantwoorden

20 februari 2017 om 01:03
Moderator Paul Moderator

Dank voor de opmerkzaamheid. Ik heb het doorgegeven aan de tekstschrijvers.

Beantwoorden

20 februari 2017 om 09:36
Official Product Expert Telestar-Expert Official Product Expert

Beste mrdummy,

hartelijk dank voor uw reactie. De Imperial HD5 Mini is inderdaad een free to air DVB-S2 (satelliet) ontvanger / receiver. Met deze setop box heeft men de mogelijkheid alle free to air satellietzenders te ontvangen. On top heeft men een 12 maanden gratis Redlight TV ( 3 zenders). Deze 3 zenders zijn te ontvangen via de orbit positie Hotbird. (13 graden oost)

Beantwoorden

20 februari 2017 om 00:35
delot2011 Gebruiker

Iedereen maakt wel eens fouten. Jij tikt het woord tekst bijvoorbeeld fout.

Beantwoorden

20 februari 2017 om 00:37
mrdummy Gebruiker

Er is geen edit knopje, dus ik heb even pech…

Beantwoorden

20 februari 2017 om 01:41
razerr Gebruiker

over: ISIO STC Satellietontvanger

wat zijn de grootste verschillen/voordelen tegenover een digitale tv ontvanger die we dagdagelijks in huis hebben?

Beantwoorden

20 februari 2017 om 09:48

Beste Razerr,

grootste verschillen/voordelen zitten hem voornamelijk in volgende:

- deze hoogwaardige HDTV ontvanger is een receiver met geintegreerde double-quattrotuner voor de ontvangst van digitae satelliet televisie, digitale kabel televisie, DVB-T en Internet/HbbTV. Dus 4 verschillende bronnen

- men kan additionele tuners bijblaatsen… bijv. 2x DVB-S2 of DVB-T/C

- het toestel heeft een swap in bay voor 2,5″ HDD. Zo is men uiterst flexibel

- het toestel heeft 2 CI+ Slots voor het plaasten van pay tv modules (CAM + Smartcard bijv. Canadigitaal/TV Vlaanderen)

- al met al grote diversiteit

- voor alle technische info´s verwijs ik ook graag naar https://www.technisat.com/en_XX/TECHNICORDER-ISIO-STC/352-1637-10127/?article=0003/4730

Dus al met al de grote flexibiliteit, diversiteit en hoogwaardige duitse kwaliteit.

Hopende de vraag zo naar wens beantwoord te hebben.

Mvg

Beantwoorden

20 februari 2017 om 06:35
Juliette.Van Gebruiker

Welke zenders kun je kijken en heb je alleen dat nodig of moet je nog andere dingen hebben vo te kun kijkn na tv bv een single sateliet en zo’n standaard bakje van 39 euro

Mvg

Beantwoorden

20 februari 2017 om 09:59

Beste Juliette.Van,

dit is afhankelijk van het toestel, de aangepeilde Orbit positie, mogelijkheid tot het inzetten van een pay tv module etc.

Men heeft inderdaad ook een schotel (inclusief LNB) nodig om het signaal te ontvangen.

Elke ontvanger heeft sowieso toegang tot het free to air (onversleutelde) zenderpakket wat via de aangepeilde orbitpositie wordt uitgestraald. En er zijn honderden gratis free to air zenders te ontvangen.  Een voorbeeld voor bijv. Astra 1 is te vinden via http://nl.kingofsat.net/pos-19.2E-fta.php

en bijv. http://www.satellietentv.nl/free-tv-astra1 (waar men de gratis duitse zenders kan terug vinden)

Let op voor de nederlandse zenders heeft men altijd een ontvanger nodig met CI Slot en een CAM module met Smartcard (Pay TV Abonnement)

Mvg

Beantwoorden

20 februari 2017 om 08:07
smuttio Gebruiker

volgens de specificaties hebben de goedkopere ontvangers geen ondersteuning voor AC3/dolby digital. in de praktijk komt dit er op neer dat bij een aantal HD zenders geen geluid te horen zal zijn.

Beantwoorden

20 februari 2017 om 10:09

Beste smuttio,

het geluid wordt natuurlijk wel weergegeven via de HDMI. (dus er is altijd geluid te horen)

Mvg

Beantwoorden

21 februari 2017 om 09:07
smuttio Gebruiker

hoe dan? er is een flink aantal kanalen dat enkel (vnl. HD) kanalen dat enkel ac3 meestreamt. zonder ac3 decoder lijkt het me redelijk stil blijven, ook via hdmi

Beantwoorden

21 februari 2017 om 18:49
adonis30 Gebruiker

Beste smuttio,

jij leest dit foutief in de specs! De USB poort ondersteunt dit niet… de ontvanger natuurlijk wel zoals eigenlijk alle HDTV ontvangers!

Beantwoorden

20 februari 2017 om 09:28
Hamishi Gebruiker

Is de Technisat ISIO STC een 4k/UHD versie? Indien niet lijkt het een uitloop model te zijn.

Beantwoorden

20 februari 2017 om 10:12

Beste Hamishi,

dit is inderdaad geen 4K/UHD ontvanger maar een hoogwaardige HDTV ontvanger met quattro twin tuner.

Het model is definitief actueel en zeker niet uitlopend.

Natuurlijk is er ook een 4K ontvanger in de line up…  https://www.technisat.com/en_XX/DIGIT-ISIO-STC/352-1637-10861/

Hopende zo naar wens verder geholpen te hebben.

Mvg

Beantwoorden

20 februari 2017 om 09:42
edzesee Gebruiker

Ik wil graag tv kijken in een tuinhuisje; er is alleen 220V stroom aanwezig. Geen internet, kabel. Welke apparaten heb ik dan nodig? Ik wil alleen de zenders NPO 1,2 en 3

Beantwoorden

20 februari 2017 om 10:30

Beste edzesee,

In dit scenario is wellicht een DVB-T ontvanger met passende DVB-T antenne de eenvoudigste en goedkoopste oplossing, mits er DVB-T ontvangst is in de regio waar het tuinhuisje staat.

Natuurlijk kan men ook een TechniCorder ISIO STC inzetten met een aangesloten DVB-T Antenne waarbij dit wel een duurdere oplossing is voor alleen maar NPO 1,2 en 3 te ontvangen. Dit is zinvoller als men additioneel ook free to air zenders (of paytv zenders, indien men abonemment heeft met module en smartcard) wil bekijken via satelliet. Men dient dan natuurlijk wel een satellietschotel te plaatsen.

Er zijn alvast diverse opties… afhankelijk van wat men wil en hoe het budget hiervoor is.

Mvg

Beantwoorden

20 februari 2017 om 10:30
Egelkees Gebruiker

In Nederland kun je via de ether (DVB-T) gratis NPO 1, 2 en 3 en een regionale zender ontvangen. Met behulp van een DVB-T antenne en een DVB-T ontvanger (de meeste nieuwe tv’s hebben een ingebouwde DVB-T ontvanger, anders gebruik je een digitennekastje) is het mogelijk een digitaal TV-signaal op te vangen, zonder dat daarvoor een abonnement bij een distributeur hoeft te worden afgesloten.

Naast gratis ontvangst via de ether is het mogelijk om NPO 1, 2 en 3 gratis te streamen vanaf npo.nl en vanuit de NPO-app voor tablet en smartphone. Voor (schotel)kijkers in het buitenland is BVN, het Beste van Vlaanderen en Nederland, gratis beschikbaar.

Beantwoorden

20 februari 2017 om 10:18
razerr Gebruiker

Dus in het bezit zijn van een schotelantenne is een vereiste?

Beantwoorden

20 februari 2017 om 10:33

Beste Razerr,

Indien men de ontvanger inzet voor satelliet TV is dit correct. (de TechniCorder ISIO STC heeft natuurlijk additioneel boven op de 2 ingebouwde satelliet tuners ook nog een DVB-T en DVB-C tuner geintegreerd).

Mvg

Beantwoorden

20 februari 2017 om 10:49
dmesdary Gebruiker

cccam in een linux box en dan heb je 10.000en zenders voor een paar tientjes per jaar.

Beantwoorden

20 februari 2017 om 10:56
looneybeer Gebruiker

Ik zoek een setje voor in de caravan met tv en internet wat raad je mij dan aan

Beantwoorden

20 februari 2017 om 13:26

Beste Looneybeer,

dat is natuurlijk zeer afhankelijk van het budget wat hiervoor ingezet kan en mag worden. Tevens ook van de programma´s welke men graag zou willen ontvangen. (en de benodigde ábonnementen voor de pay tv zenderpakketten, mits gewenst)

Mvg

Beantwoorden

20 februari 2017 om 13:45
looneybeer Gebruiker

Laten we zeggen een basis pakket voor nl zenders en internet 20mb/s rond €500

Beantwoorden

20 februari 2017 om 11:09
jwijnstra Gebruiker

Goedemorgen,

Ook ik zit even met een vraag ik zie twee LNB’s de een wordt “Telestar Quattro LNB Converter” genoemd en de ander “Telestar Quad LNB” wat is precies het verschil tussen beide modellen?

Hoor het graag

Vast bedankt!

Mvg

Beantwoorden

20 februari 2017 om 15:10

Beste jwijnstra,

De Telestar QUAD LNB is een digitale LNB welke geschikt is om 4 deelnemers (ontvangers) met DVB-S/S2 signaal te voorzien.

De Telestar Quattro LNB is een digitale LNB om meerdere deelnemers (ook >4 ontvangers) met DVB-S/S2 signaal te voorzien. Deze LNB kan alleen met een multiswitch gebruikt worden. Het aantal deelnemers is afkanelijk van de multiswitch welke gebruikt wordt.

Bekijk ook eens onderstaande link waar een aansluit diagram te vinden is.

https://www.telestar.de/assetsFS/downloads/assets/medias/docus/64/DB_LNBs_de.pdf

Hopende zo naar wens verder geholpen te hebben.

Mvg

Beantwoorden

20 februari 2017 om 12:20
1RoadRunner Gebruiker

Goedemiddag,

Begrijp ik goed dat ik met deze, Digiflat Rapid Air Sattellietantenne/Sat IP – Router niet alleen tv kan kijken en radio kan luisteren maar ook nog kan internetten? Wat heb ik dan hier bij nog nodig om al die functies te laten werken?En kan ik dan ook mijn campingsetje, schotel en decoder, de deur uit doen? Ook nog wel belangrijk, wat zijn dan de kosten als ik via deze optie wil internetten?

Beantwoorden

20 februari 2017 om 15:54

Beste 1RoadRunner,

dat is niet correct…. De geintegreerde SAT>IP LNB en 802.11 AC router stelt u in staat om met tot wel 8 mobiele devices (bijv. tablet, smartphone, TV met Sat-IP Client of SAT>IP Wifi dongle, DVB-S2 STB met Sat-IP Client functionaliteit of gaming consoles met passende software of App) op het DVB-S/S2 signaal toe te grijpen. Dus men heeft bijv. de mogelijkheid om met een tablet (iOS, Android en Windows), smartphone of TV met SAT>IP functionaliteit op deze signalen toe te grijpen om vervolgens TV te kunnen kijken op deze devices (FTA zenders) zonder dat er een kabel getrokken dient te worden. De router creeert een eigen netwerk hiervoor. Natuurlijk kan deze hoogwaardige volautomatische schotel ook gewoon bedraad op een TV of ontvanger aangesloten worden. (bijv. de reeds bestaande STB/TV in caravan of camper)

Verder is natuurlijk een groot voordeel dat men nooit meer lang hoeft te zoeken naar de juiste satelliet gezien de uitrichting volledig automatisch gebeurd. Er zijn 9 orbit posities reeds voorgeinstalleerd (meest populaire zoals Astra 1 t/m 4, Hotbird, Turksat, etc). Verdere 3 orbitposities kunnen vrij geprogrammeerd worden. Tevens is deze eenvoudig te installeren dankzij het compacte formaat, omvangrijke montage accessoires en de levering in een handige draagkoffer.

Hopende zo naar wens verder geholpen te hebben.

Mvg

Beantwoorden

20 februari 2017 om 21:40
Binnenmars Gebruiker

Mooi bla bla antwoord, maar je hebt voor internetten via satelliet nog steeds een abonnement/provider nodig, dat is meestal duurder dan een via de kabel/glasvezel, ook nog eens trager en meestal met een datalimiet.

Beantwoorden

21 februari 2017 om 09:07

Beste Binnenmars,

hartelijk dank voor je reactie.
Je hebt natuurlijk gelijk… om te kunnen internetten heb je altijd een provider en abonnement nodig, dit geldt voor alle vormen van internet (en er staat ook nergens dat dit niet zo is). Groot voordeel van onze Digiflat Rapid Air is dat men draadloos op het TV signaal (satelliet) kan toegrijpen en dus geen kabels hoeft te trekken (waardoor men zaken kan beschadigen en wat meestal optisch ook niet zo mooi uitziet). Men kan met tot wel 8 eind-devices op het signaal toegrijpen.

Fijne dag…

Mvg

Beantwoorden

20 februari 2017 om 18:35
TS79 Gebruiker

Ik kan de Imperial HD 5 Mini alleen maar aanbevelen. Eenvoudige bediening en 12v. Perfect achter de TV weggewerkt.

Ideaal voor de ontvangst van de duitse zenders (fta) zonder kosten en ook geregeld meegenomen op de camping met een klein schoteltje… mooi voor sport te kunnen volgen en het nieuws.

Beantwoorden

22 februari 2017 om 08:18
wazz Gebruiker

Hallo, ik ben aan het uitkijken om tv vlaanderen te installeren op mijn stacaravan. Kan ik deze apparatuur daarvoor gebruiken en wat heb ik daarvoor nog extra nodig?

Beantwoorden

22 februari 2017 om 20:51
TS79 Gebruiker

Voor TV Vlaanderen kun je de TechniCorder ISIO STC prima gebruiken dank Fastscan (NL/B zenderlijst meteen in goede volgorde) en ci+ slot voor TV Vlaanderen (module met kaart). Je hebt dan dus alleen nog een TV Vlaanderen (abo) Module met smartcard nodig en een 80 cm schotel met duo lnb incl. wat coax kabels en klaar is kees.

Beantwoorden

22 februari 2017 om 13:09
hymertje644g Gebruiker

Is deze ontvanger nu wel of niet voorzien van CI-slots, want in de specs lees ik dit niet terug?

Beantwoorden

22 februari 2017 om 13:15
hymertje644g Gebruiker

Het betreft de Imperial 5HD mini

Beantwoorden

22 februari 2017 om 20:43
TS79 Gebruiker

De Imperial HD 5 mini heeft geen CI slots…. de TechniSat ISIO STC heeft er 2 :-)

Dus dan kun je het beste voor de TechniSat gaan.

Beantwoorden

22 februari 2017 om 13:51
chay1992 Gebruiker

@product expert en forum,

Ik ben niet bekend/thuis in deze producten maar ik zou graag voor een kennis een ontvanger/sateliet willen aansluiten die aziatische zenders weergeeft zoals het daar in land van herkomst op de buis komt.

Welke zou ik moeten nemen en is het makkelijk in te stellen dat het alle zenders van bijvoorbeeld Vietnam of China ontvangt? Dat er tijdverschil in zit, lijkt mij logisch.

Bij voorbaat bedankt!

Beantwoorden

22 februari 2017 om 21:07
TS79 Gebruiker

Kijk eens naar http://www.apple.lyngsat-stream.com/tvcountry/Asia.html

Je kunt free to air (gratis) volgende Aziatische zenders via satelliet bekijken…. (kan dus met al deze ontvangers mits goed uitgerichte schotel)

Chinese en Koreaanse zenders

CCTV 4
CCTV-R
CNC World

CCTV 9 Documentary
CCTV F
JSTV

CCTV E
Phoenix InfoNews
Jiangsu TV

CCTV News
BON TV
PCNE – Phoenix Chinese News & Entertainment

CCTV-A
CNC World
Arirang TV

CGN TV
KBS World HD
NTD TV (New Tang Dynasty TV)

MAC TV (15.0W)
Da Ai TV (15.0W)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.