4 maart 2017 om 00:00
iBOOD

HP Elite

HP Elite
Éen woord: Elite

Laptop of tablet, groot of klein, met de Elite-serie van HP kán je eigenlijk niet verkeerd kiezen!

15 maart 2017 om 14:54
boefmans Gebruiker

Zojuist de X2 uitgepakt, maar geen toetsenbord aangetroffen. Dat zou toch meegeleverd worden?

Beantwoorden

15 maart 2017 om 15:00
Rissos Gebruiker

Ik heb mijn X2 ook uitgepakt en hij zat er ook niet bij. Ik heb gebeld naar Ibood, ze zouden me vandaag nog terug bellen met meer informatie

Beantwoorden

15 maart 2017 om 15:01
Rissos Gebruiker

Ik heb er ook 2 besteld, ik heb daarvan eentje uitgepakt. Er zat inderdaad geen toetsenbord bij, terwijl ze wel duidelijk hebben gemeld dat het erbij zou zitten… in de omschrijving als in het forum 2 maal.

Beantwoorden

15 maart 2017 om 15:01
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi allen,

We merken dat diverse producten niet geheel overeenkomen met de producten zoals wij ze hebben aangeboden op onze website, onze excuses hiervoor.

Om dit probleem zo goed mogelijk in beeld te krijgen én op te lossen, willen we jullie vragen om via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek “Wrong Delivery” aan te maken. Zo kunnen wij achterhalen hoeveel klanten een verkeerd product hebben ontvangen en wat er precies fout is gegaan.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

15 maart 2017 om 18:54
SegaLove Gebruiker

diverse? zeg maar gerust niets.!

Beantwoorden

15 maart 2017 om 20:12
motormuis001 Gebruiker

Ach, daar is onze praatjesmaker ook weer. :-(

Helaas heb je zo te zien deze keer wél gelijk …

Beantwoorden

15 maart 2017 om 15:08
Eddy1980 Gebruiker

Zojuist mijn HP Elite X2 ontvangen, echter zonder het beloofde toetsenbord erbij. Reeds contact gehad met de klantenservice en blijk niet de enige te zijn. De oplossing is er nog niet echter hoop dat het toetsenbord alsnog geleverd gaat worden. Meer personen die de Elite X2 hebben ontvangen zonder toetsenbord? Zijn er ook klanten die de elite X2 met toetsenbord hebben ontvangen?

Gr,

Eddy

Beantwoorden

15 maart 2017 om 15:17
boefmans Gebruiker

Ik vrees dat er geen enkele X2 met toetsenbord is geleverd. Heb zojuist het gevraagde serviceverzoek ingediend. De toezegging hier op het forum dat het toestenbord op zeker meegeleverd werd, was voor mij bepalend om te kopen. Het zou Ibood sieren iedereen een alsnog een toetsenbord toe te zenden.

Beantwoorden

15 maart 2017 om 18:52
SegaLove Gebruiker

idem hier…geen toetsenbord…………….

Beantwoorden

15 maart 2017 om 15:27
boefmans Gebruiker

Nou, dat gaat lekker vandaag. Nooit problemen met Ibood, nu blijkt niet alleen bij de X2 het toetsenbord te ontbreken, de 850 G3 blijkt een AZERTY toetsenbord te hebben i.t.t. wat in de omschrijving staat. De tweede “wrong delivery” van vandaag. Jammer, de Elitebook 1030 die ik eerder deze week ontving is een geweldig apparaat, het wachten waard, maar nu gaat Ibood flink de mist in.

Beantwoorden

15 maart 2017 om 16:03
Eddy1980 Gebruiker

Jammer, was gisteren nacht net te laat met bestellen van de 1030. Helaas net uitverkocht. Voor welk bedrag werd deze begin maart aangeboden?

Beantwoorden

15 maart 2017 om 16:12
Eddy1980 Gebruiker

Beste iBood (moderator), indien er geen toetsenbord geleverd kan worden voor de Elite X2 dan zou ik graag een voorstel zien van de HP elitebook 1030 g1 die vannacht om 0.00 werd aangeboden voor 699 euro als compensatie. Gr Eddy

Beantwoorden

15 maart 2017 om 15:29
krycekz Gebruiker

Net mijn 820 G3 uitgepakt en opgestart. Helaas geen Windows. 
Graag snel een oplossing IBood, want nu kan ik hem nog steeds niet gebruiken (mijn FreeDos skills zijn wat roestig geworden de laatste jaren)

Service verzoek aangemaakt

Beantwoorden

15 maart 2017 om 15:33
dragon2 Gebruiker

Hier idem.

Beantwoorden

15 maart 2017 om 19:17
steven86 Gebruiker

Hier idem

Beantwoorden

15 maart 2017 om 20:51
Robil Gebruiker

Helaas hetzelfde hier….

Beantwoorden

15 maart 2017 om 23:52
fjwillemsen Gebruiker

Hier ook hetzelfde verhaal… geen Windows

Beantwoorden

15 maart 2017 om 16:58
Waterstraal Gebruiker

Hier zojuist de 850 G3 ontvangen met AZERTY indeling…. Inmiddels een service verzoek aangemaakt en een notitie laten maken via de telefoon.

Aan dit topic te zien is er behoorlijk wat fout gegaan! :(

@iBood: hoe snel denken jullie dit op te lossen?

Beantwoorden

15 maart 2017 om 17:05

Hoi Waterstraal,

Daar durf ik momenteel geen uitspraken over te doen. Dit zal afhangen van meerdere factoren.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

15 maart 2017 om 17:24
catherinetheo Gebruiker

Beste iBood (moderator), indien er geen juist SSD en 1080p beeldscherm geleverd kan worden voor de Elite 820 G3 dan zou ik graag een voorstel zien van de HP elitebook 1030 g1 die vannacht om 0.00 werd aangeboden voor 699 euro als compensatie. Gr Theo

Beantwoorden

15 maart 2017 om 17:32
Moderator Paul Moderator

Beste Theo,

De klantenservice zal aan de slag gaan met alle ingediende service verzoeken en op zoek gaan naar een oplossing. De HP Elitebook 1030 G1 was een deal in een opruimingssale en is inmiddels uitverkocht / niet meer voorradig.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

23 maart 2017 om 15:44
dragon2 Gebruiker

Vraag anders of je 1 van de retourgestuurde laptops kan krijgen. Bv de 820 van mij of van hupkedupke, als ibood er dan een windows licentie bijdoet en je zelf een touchscreen OK vindt dan heb je een laptop volgens specs.

Beantwoorden

15 maart 2017 om 18:05
motormuis001 Gebruiker

Wow, zo te zien hoor ik eens een keertje bij de mazzelaars. Op mijn 850 zit een QWERTY-toetsenbord in elk geval. Verder tot dusver alleen maar peanuts te melden. Zo is men blijkbaar vergeten de omdoos een beetje op te vullen, met als gevolg een hoop gerammel onderweg. En op de laptop-doos zitten de resten van een slordig halfverwijderde MediaMarkt sticker, dus het lijkt een winkeldochter. Voordat ik hem aanzet laad ik de accu maar eens op. En daarbij valt me op dat er niet één LEDje brandt. Hij staat intussen wel 31 Watt te verbruiken, die meteen weer naar 0 gaan als ik de voeding afkoppel. Vingerafdrukscanner zit er niet op, maar die was ook niet beloofd. Behalve dan door die blaaskaak, en iBOOD kwam niet op het idee om dat te ontkennen, wat ik ze wel kwalijk neem.

Wordt vervolgd.

Beantwoorden

15 maart 2017 om 20:09
motormuis001 Gebruiker

Het vervolg: er zit maar 8 GB i.p.v. de beloofde 16 GB werkgeheugen in. Gezien alle andere reacties, en iBOOD een beetje kennende, gaat het oplossen van alle problemen maanden kosten. Dus lijkt het me veiliger om maar weer snel het ding terug te sturen. Meteen maar een RMA aanvragen. Heel jammer, want verder lijkt het me een aardig apparaat.

Beantwoorden

15 maart 2017 om 18:47
SegaLove Gebruiker

Hallo ibood,

Elite X2 2-in-1 tablet ontvangen, zit geen toetsenbord bij!!

gaarne oplosing!

Beantwoorden

15 maart 2017 om 19:11
Moderator Paul Moderator

Hallo SegaLove,

Graag een service verzoek indienen, zoals Bas hierboven aangeeft.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

15 maart 2017 om 20:47
guidowentzler Gebruiker

Ook geen windows hier. Hoor graag spoedig over wat er mis is?

Met democratische groet

Guido

Beantwoorden

17 maart 2017 om 11:20

Hoi Guido,

Wat er precies fout is gegaan, is momenteel bij mij nog niet duidelijk. Wel weten we dat onze omschrijving niet geheel overeenkomt met de uitgeleverde laptops. Zou je via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek “Wrong Delivery” willen indienen?

Groeten,
Bas

Beantwoorden

15 maart 2017 om 21:28
psk1980 Gebruiker

Ik heb zojuist de laptop binnen gekregen, en het toetsenbord is niet QWERTY zoals in de specificaties staat, maar AZERTY.

Beantwoorden

17 maart 2017 om 11:21

Hoi psk1980,

Zoals je ongetwijfeld in dit topic gelezen zult hebben, ben je niet de enige met dit probleem. Zou je via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek “Wrong Delivery” willen indienen?

Groeten,
Bas

Beantwoorden

15 maart 2017 om 21:49
biginski Gebruiker

De 820 G3 ontvangen. Alle specificaties kloppen echter Windows 10 Pro versie staat er niet op. Wel FreeDos. Melding aangemaakt en ik verlang toezending van een OEM lincentie van Windows 10 Pro per omgaande.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 08:20
AnneFleur1981 Gebruiker

Tsja IBood, wat kan ik zeggen. Gisteren één grote teleurstelling bij het uitpakken. Bij het uitpakken van de HP Elitebook 850 G3 blijkt dat er een AZERTY- toetsenbord op zit. Laptop direct weer in de doos gedaan. Verder niet meer gekeken of de overige specs wél klopten. Na alle bovenstaande reacties gelezen te hebben, twijfel ik of het toetsenbord het enige is dat niet klopte. Waardeloze service dit. Tweede slechte ervaring mbt leveren van bestelde producten. Hopelijk trekken jullie dit recht en leveren jullie alsnog de HP elitebook 850 G3 zoals in de productspecificaties staat!

Beantwoorden

17 maart 2017 om 11:19

Hoi Anne Fleur,

Ik snap de teleurstelling. Heb je al een serviceverzoek “Wrong Delivery” aangemaakt?

Wij zijn momenteel druk bezig een goede oplossing te zoeken.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

16 maart 2017 om 10:28
hupkedupke Gebruiker

Ik heb gisteren de 820 G3 ontvangen. Helaas een glimmend scherm ipv beloofde mat en geen Windows 7 Pro maar FreeDOS.

Wat jammer is: ik had nav mijn aanschaf op iBood al een 512GB Samsung 850 Pro en 2×8 GB Dual Channel Memory gekocht, dus als ik de 820 retour stuur zit ik daar mee. Ben zwaar teleurgesteld, gisteren een mail gestuurd naar klantenservice maar ik denk dat het er op neer zal komen dat deze laptop retour gaat en ik met 400 euro aan uitbreidingen blijf zitten. :-(

Beantwoorden

16 maart 2017 om 15:30
motormuis001 Gebruiker

Wat is het probleem? Als je die SSD en memory via een webshop hebt gekocht kun je die toch ook weer terugsturen! Alleen heb je dan nog geen nieuw speeltje.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 19:46
dragon2 Gebruiker

Sjips ja nu je het zegt, de mijne heeft ook een glimmend scherm. Helaas een dealbreaker voor mij :-(

Beantwoorden

18 maart 2017 om 09:32
biginski Gebruiker

Maar wel een aanraakscherm….. Check BIOS om er achter te komen of dat bij jou zo is. Simpel overigens want het werkt in het BIOS. Ik zou trouwens tevreden gesteld zijn als er een vergoeding komt om Windows 10 Pro aan te schaffen.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 15:44
motormuis001 Gebruiker

Ik kijk net op de site van HP, en zie daar tot mijn grote schrik dat er een critical firmware update klaar staat voor mijn 850 G3. Te oordelen naar de mogelijke consequenties van het niet-updaten leek me dat een nuttige tip om door te geven.

Beantwoorden

16 maart 2017 om 18:41
Frankcoo Gebruiker

Beste modurator Paul, mijn HP elitebook 840 G3 is ook geleverd, helaas rammelt de ventilator (tikked geluid), Hoe gaan wij dit oplossen?

Beantwoorden

16 maart 2017 om 19:33
Moderator Paul Moderator

Hallo Frankcoo,

Dat is erg vervelend. Ik wil je vragen om via Mijn iBOOD een service verzoek (DOA) voor deze bestelling in te dienen. Een medewerker is al druk bezig om voor de reeds gemelde gevallen een oplossing te zoeken en de service verzoeken zijn daarbij nodig om de verschillende klachten over de verschillende producten binnen deze sale in kaart te krijgen.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

16 maart 2017 om 23:45
Frankcoo Gebruiker

Beste Paul, ik had gisteren al DOA melding gedaan helaas geen helemaal reactie terug. Kan ik dit probleem rechtsreeks te melden bij HP service desk voor reparatie?  ik wil graag weten of wat voor maatregeling er zijn? inruilen, reparatie of geld terug…? of mogelijkheid bestaat dat jullie mij gewoon een nieuwe ventilator opsturen?

Beantwoorden

16 maart 2017 om 23:55
Moderator Paul Moderator

Je zult helaas iets meer geduld moeten hebben. Het is niet mogelijk om op zo’n korte termijn al een oplossing te bieden. Zodra de klantenservice hierover informatie heeft zullen ze contact met je opnemen.

Beantwoorden

17 maart 2017 om 14:36
Frankcoo Gebruiker

Paul, heb jij nog een nieuwe HP elitebook 840 G3 op voorraad?

Rij ik dan even bij jullie langs om in te ruilen.

Beantwoorden

17 maart 2017 om 15:40
Moderator Paul Moderator

Beste Frankcoo,

Dat gaat helaas niet. Je hebt vandaag een email ontvangen van de klantenservice. 
Heb je dat bericht al gezien? (check ook spamfilter voor de zekerheid)

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

17 maart 2017 om 16:43
Eddy1980 Gebruiker

Hoi Paul, heeft iedereen bericht ontvangen van iBood of alleen Frankcoo? Ik heb namelijk geen reactie gekregen op mijn service verzoek van de klantenservice. Is er enig idee wanneer wij iets te horen krijgen?

Gr,

Eddy

Beantwoorden

17 maart 2017 om 16:53

Hi Eddy,

De vraag van Frankcoo ging over een defect product i.p.v. een verkeerde levering.

Jij hoort later vandaag een mail te krijgen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

22 maart 2017 om 21:29
Frankcoo Gebruiker

Paul, vandaag is de ventilator gerepareerd door de monteur van HP. Ik start snel deze HP Elitebook 840 G3 laptop op merk ik dat het scherm een 768p x 1366 is in plaats van de beloofde 1080p x 1920. Althans maakte de monteur van HP ook dezelfde opmerking als ik! Paul hoe kan dit en hoe lossen wij dit op? kan het scherm alleen vervangen worden?

Beantwoorden

16 maart 2017 om 20:22
Eddy1980 Gebruiker

Hoi Paul of andere Moderator,

Wat nu te doen met de HP Elite X2 waarbij het toetsenbord niet is meegestuurd.
Kan ik de Elite X2 starten en testen zonder toetsenbord waarbij de mogelijkheid bestaat dat het toestel terug gestuurd wordt.
Als er namelijk geen toetsenbord nageleverd wordt zal het product voor mij niet interessant zijn.
Is er al duidelijk wat de oplossing gaat worden voor de missende toetsenborden?

Verneem graag van u,  

Gr,

Eddy

Beantwoorden

17 maart 2017 om 11:16

Hoi Eddy,

Je hebt recht op een zichttermijn van 14 dagen en kunt je tablet dus gewoon even testen.

Het moge overigens duidelijk zijn dat je niet aan het tablet vastzit als wij onverhoopt binnen 14 dagen geen oplossing kunnen bieden. Dat we een verkeerd product hebben geleverd dan we hebben beschreven, staat los van deze 14 dagen :-)

Op dit moment kan ik nog niks beloven over de mogelijke oplossing, hier wordt momenteel hard aan gewerkt.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 maart 2017 om 07:10
pjonge Gebruiker

Beste gebruikers,

Mijn HP EliteBook 840 G3 is inmiddels geleverd, helaas voorzien van een onjuist beeldscherm. HD (1366×766) i.p.v. de omschreven FHD (1920×1080 = 1080p).

Ik ben benieuwd of er meerdere gebruikers zijn met dit issue?

(@Moderator, dit is reeds aangemeld als service verzoek)

mvgr,

Paul

Beantwoorden

22 maart 2017 om 21:19
Frankcoo Gebruiker

Ik ook , shits vandaag is de ventilator gerepareerd en start ik de nieuwe HP 840 G3 opp en zie ik een scherm van 1366×768 ipv beloofde 1920×1080. Paul hoe lossen wij dit weer op?

Beantwoorden

24 maart 2017 om 14:00
pjonge Gebruiker

Beste iBood,

Ik ben inmiddels ruim een week en 2 service verzoeken verder, maar tot op heden heb ik nog geen enkele reactie mogen ontvangen.

De 14 dagen zichttermijn is bijna afgelopen en ik zit met een verkeerd geleverde laptop in mijn maag.

Daarnaast ben ik erg benieuwd wanneer ik de juiste laptop mag ontvangen, deze is ten slotte 3 weken geleden al betaald.

mvgr, 
Paul

Beantwoorden

24 maart 2017 om 14:07

Hoi Paul,

Vreemd dat je nog niks hebt gehoord. Ik ga mijn collega vragen je van de juiste informatie te voorzien.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 maart 2017 om 10:08
boefmans Gebruiker

Heeft iemand de Elite X2 in gebruik genomen?

Volgens de omschrijving zou je met je vingerafdruk in moeten kunnen loggen. Maar op de achterkant, waar deze zou moeten zitten, lijkt het erop dat er een plastic afdekking zit. Niet de sensor zoals ik die van andere HP-modellen ken.

Kan iemand mij vertellen of het toch een werkende sensor is, zoals beloofd?

Bij voorbaat dank.

Edited by: Bas iBOOD
Dubbelpost verwijderd :-)

Beantwoorden

17 maart 2017 om 11:06
Eddy1980 Gebruiker

Hoi Boefmans, heb de achterzijde van mijn Elite X2 bekeken en zoals je aangeeft lijkt het niet op de vingerafdruk scanner zoals op deze afbeelding: 
http://www.laptopmag.com/images/wp/purch-api/incontent/2015/11/x2-fingerprint-reader_675403.jpg

Helaas ook nog niet getest omdat ik nog steeds wachtende ben op mijn bovenstaande vraag of ik de tablet mag testen en alsnog mag retourneren als blijkt dat iBood niet aan de levering van het  toetsenbord kan voldoen. Dus graag zou ik van de moderator iets vernemen.

Gr

Eddy

Beantwoorden

Hoi Eddy,

Je hebt recht op een zichttermijn van 14 dagen en kunt je tablet dus gewoon even testen.

Het moge overigens duidelijk zijn dat je niet aan het tablet vastzit als wij onverhoopt binnen 14 dagen geen oplossing kunnen bieden. Dat we een verkeerd product hebben geleverd dan we hebben beschreven, staat los van deze 14 dagen :-)

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 maart 2017 om 12:50
motormuis001 Gebruiker

@Bas: O.K., dat is goed om te horen!

Beantwoorden

17 maart 2017 om 13:23
Eddy1980 Gebruiker

Boefmans,

Ik heb zojuist even de specificaties aan de zijkant van de verpakking bekeken.
Hier staat de volgende code: N4E81AV QTY 1 No Fingerprint Reader 1012

Ook even de garantie bekeken op de website van HP met het serial nummer: Hier wordt aangegeven dat de garantie verloop op 18 oct 2017.

Hoe zit dit precies iBood?

Gr,

Eddy

Beantwoorden

17 maart 2017 om 13:31

Hoi Eddy,

Het is mij niet bekend waarom de HP website dat aangeeft. Wel kan ik je melden dat je gewoon 2 jaar garantie hebt en zult krijgen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 maart 2017 om 13:50
boefmans Gebruiker

Bedankt Eddy,

Dat bevestigt mijn vermoeden. Dat zal dan wel voor alle geleverde X2’s gelden. Maar waarschijnlijk niet opgevallen omdat mensen het apparaat ongemoeid hebben gelaten vanwege het ontbrekende toetsenbord.

Dat zijn al twee redenen om tot retournering over te gaan. Ben benieuwd wat de update vandaag ons aan informatie gaat brengen.

Beantwoorden

17 maart 2017 om 10:58
motormuis001 Gebruiker

Hé iBOOD, zou het langzaamaan niet netjes zijn om alle klanten van deze Flash Sale een mailtje te sturen, met daarin de waarschuwing dat ze goed moeten kijken of het door hun ontvangen product wel aan de voorgespiegelde specificaties voldoet? En doe er dan een paar hints bij voor de niet zo goed ingewijde gebruikers, waarmee ze de werkelijke eigenschappen kunnen controleren. En niet te vergeten de specs, per model, zoals jullie die destijds opgaven. Aangevuld met de juiste antwoorden op de vragen, die tijdens de sale hier gesteld werden, en die jullie ons nog steeds schuldig zijn.

Beantwoorden

Hoi motormuis,

We willen vandaag inderdaad alle klanten een update sturen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 maart 2017 om 12:31
motormuis001 Gebruiker

Dat is mooi.

Misschien kunnen jullie dan ook het volgende toelichten, of ontzenuwen. Voor ondersteuning stuurt de site van HP-Nederland mij vanwege het typenummer meteen door naar de Amerikaanse site, die uiteraard in het Engels is. Ik neem aan dat problemen tijdens en na de garantieperiode ook in Amerika opgelost zullen worden, áls er al wat ondernomen wordt. Met als gevolg hoge verzendkosten en lange wachttijden. En dan te bedenken dat veel mensen het Engels niet voldoende machtig zijn om met zo’n grootmacht als HP in discussie te gaan. Zie ik het goed? Zo ja, zou het dan niet netjes zijn om de klanten ook daarop te wijzen? Nu, en in de toekomst bij soortgelijke deals?

Beantwoorden

17 maart 2017 om 13:40

Hi Motormuis,

Als je gebruik wilt maken van de garantie, kun je via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek indienen. Je ontvangt dan per mail instructies over de verdere afwikkeling van de garantie met HP Nederland.

Ik reken er op dat je geen contact hoeft op te nemen met HP Amerika. Mocht dit onverwachts toch wél het geval zijn en je bent de Engelse taal niet machtig, dan helpen we je daar uiteraard graag mee. Eventuele verzendkosten bij garantie-issues vergoeden wij. Maar nogmaals: Ik ga er niet vanuit dat je contact hoeft op te nemen met HP in de Verenigde staten.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 maart 2017 om 14:38
motormuis001 Gebruiker

Hoi Bas,

Ik bewonder jouw loyaliteit. Maar een beroep doen op míjn vertrouwen in iBOOD gaat me eerlijk gezegd een beetje te ver. Daarvoor is de rugdekking van PayPal me toch nog te beperkt.

Ik neem aan, dat bij een gerenommeerd merk als HP de kans op problemen relatief klein is. Maar zolang de maandagmorgen nog een onderdeel van de werkweek is … En dan ben je als klant met een US/CN versie overgeleverd aan de policy van zo’n kolos. Tegenover de zakelijke klant zijn ze nog wel eens toeschietelijk, bij particulieren begint het meestal met ontmoedigen. En dan delf je snel het onderspit …

Beantwoorden

17 maart 2017 om 11:18

Hoi allen,

Voor de zekerheid plaats ik onderstaand bericht nogmaals:

We merken dat diverse producten niet geheel overeenkomen met de producten zoals wij ze hebben aangeboden op onze website, onze excuses hiervoor.

Om dit probleem zo goed mogelijk in beeld te krijgen én op te lossen, willen we jullie vragen om via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek “Wrong Delivery” aan te maken. Zo kunnen wij achterhalen hoeveel klanten een verkeerd product hebben ontvangen en wat er precies fout is gegaan.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

19 maart 2017 om 13:00
Sandfirden Gebruiker

Ook ik heb helaas een verkeerde levering gekregen. Het geleverde bevat: -een verkeerd toetsenbord (Spaanstalig), -een verkeerde harde schijf (zit een 500 gig mechanische harde schijf in, in plaats van de beloofde 256 gigabyte SSD) -en een verkeerd scherm (niet 1920x 1080 pixels maar 1366 x 768 pixels). Melding inmiddels aangemaakt.

Beantwoorden

22 maart 2017 om 22:12
Sandfirden Gebruiker

beste Bas, ik heb 19 maart een service-verzoek aangemaakt, zoals gevraagd, maar verder nog helemaal niks van jullie gehoord of een mail gezien van hoe verder. Graag een reactie!

Beantwoorden

23 maart 2017 om 11:02

Hoi Sandfirden,

Ik verwacht dat je deze week meer informatie zult ontvangen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

18 maart 2017 om 00:46
motormuis001 Gebruiker

Quote: “…. een beroep doen op míjn vertrouwen in iBOOD gaat me eerlijk gezegd een beetje te ver.”

Is er iemand, die het op 17 maart om 11:16 uur beloofde mailtje ontvangen heeft? Ik heb niks gezien. Dat wordt dus wachten tot maandag, op z’n vroegst. Dat duurt me te lang. Het serviceverzoek veranderen in een RMA-aanvraag, of intrekken en een nieuw maken, gaat niet. Dan straks maar weer een geschil openen bij PayPal. Ze vragen er gewoon om.

Beantwoorden

18 maart 2017 om 03:07
Moderator Paul Moderator

Beste motormuis,

Er is in de loop van de middag een email uitgegaan naar de klanten. De tekst van deze email begint met: “Kort geleden heb je van ons de {productnaam} ontvangen en meerdere klanten hebben bij ons aangegeven dat de specificaties niet overeenkomen met het product dat is geleverd.”
Blijkbaar is dit bericht niet bij jou aangekomen (ik neem aan dat je ook in het spamfilter hebt gekeken).
Ik zal navragen hoe het kan dat jij dit emailbericht niet ontvangen hebt.
(jij had de Elitebook 850 G3 besteld, begrijp ik uit voorgaande posts?)

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

18 maart 2017 om 09:47
motormuis001 Gebruiker

Hoi Paul,

Ik heb gezocht, maar ook in de filters is niets blijven hangen. Maar eerlijk gezegd gaat er sinds MicroSoft vorig jaar zijn e-mail-app totaal heeft omgegooid wel vaker wat mis.

Is het een idee om de algemene strekking van de mailtjes, of de inhoud per product, ook hier nog eens te herhalen? Of verander anders het knopje ‘Pers’ onderaan in ‘Nieuws’, en zet de inhoud van de mails ook daarin. Neem een voorbeeld aan supermarkten en zo, en wees open over dit soort dingen. Trek eens af en toe het boetekleed aan, meestal wordt dat door de klanten erg gewaardeerd.

Ben

Beantwoorden

18 maart 2017 om 10:03
dragon2 Gebruiker

Zo spannend was dat mailtje niet:

Beste [voornaam],

Kort geleden heb je van ons de HP [type] [sku] ontvangen en meerdere klanten hebben bij ons aangegeven dat de specificaties niet overeenkomen met het product dat is geleverd.
Dit vinden we natuurlijk erg vervelend en daarom willen we je vragen om het volgende te doen:

Als je nog geen service verzoek hebt aangemaakt, willen we je vragen om dit alsnog te toen in je ‘Mijn iBOOD’. Bij ‘Bestellingen & Service’ kun je een service verzoek indienen met de titel ‘onjuiste levering’.
Aan de hand van de service verzoeken gaan wij in kaart brengen wat er verkeerd staat in de specificaties.
Deze verzamelde informatie zullen we aan de leverancier geven en samen met hem op zoek gaan naar een passende oplossing.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak en we hopen je in de loop van volgende week van een update en meer informatie te kunnen voorzien.

Namens het hele team bij iBOOD wensen we je een fijn weekend!

Vriendelijke groeten,
iBOOD Customer Service

Beantwoorden

18 maart 2017 om 10:20
Waterstraal Gebruiker

Wat hebben we precies aan dit mailtje? Er staat niets in wat hier op het forum nog niet is gemeld… Wanneer weten jullie en wij meer?

Groetjes,

Mike

Beantwoorden

18 maart 2017 om 11:41
motormuis001 Gebruiker

De passage “Aan de hand van de service verzoeken gaan wij in kaart brengen wat er verkeerd staat in de specificaties.” doet mij het ergste vermoeden. Ze slaat namelijk nergens op. Die specs zijn voor ons de aanleiding geweest om te bestellen. Ook als ze fout waren. En wij mogen er van uit gaan dat jullie leveren wat je belooft. Dus verzin maar een manier om ons tevreden te stellen. En ga geen smoezen verzinnen. Er zijn destijds naar aanleiding van die specs talloze vragen gesteld, en jullie hebben categorisch geweigerd om die te beantwoorden. Zelfs twee weken later is er nog geen een echt beantwoord. Sterker nog, als ik fouten aantoon verwijderen jullie soms mijn reactie. Hoogste tijd om je verlies te nemen en ons ruimhartig te compenseren, lijkt me.

Beantwoorden

19 maart 2017 om 09:03
mstolte Gebruiker

Ik heb de specs nog eens nagekeken nadat ik mijn serviceverzoek heb ingediend, en het blijkt dat ik naast geen Windows, ook een glanzend (touchscreen..) scherm heb gekregen in plaats van een mat scherm.

Beantwoorden

19 maart 2017 om 14:52
motormuis001 Gebruiker

Ik kom net tot de ontdekking, dat de netwerk-kaart niet doet wat ze zou moeten doen. Ze haalt geen 1 Gbps maar blijft bij 100 Mbps hangen. De driver is weliswaar al 19 maanden oud, maar volgens Windows nog up-to-date. Googelen leert dat er wel vaker problemen met deze Intel I219-LM zijn. Ook daarvoor graag een snelle oplossing. Dat mag een nieuw onderdeel zijn, dat ik er zelf in schroef. Maar dan wil ik wel een goeie compensatie voor het verlies van de garantie. Idem voor het ontbrekende geheugenbankje, wat dan wel precies hetzelfde moet zijn als wat er al in zit. Maar liever een nieuw gepaard setje, dan lever ik het nu aanwezige bankje wel weer in.

Beantwoorden

20 maart 2017 om 10:15
motormuis001 Gebruiker

Upgraden van Win7 naar Win10AU helpt ook niet, ethernet blijft 100 Mb/s. Ideeën?

Beantwoorden

20 maart 2017 om 10:48
dragon2 Gebruiker

<helpdesk mode>Een andere pc/laptop met diezelfde netwerkkabel heeft wel gigabit?</mode>

Beantwoorden

20 maart 2017 om 11:14
motormuis001 Gebruiker

Wat kan er mis gaan met een nieuwe kabel, recht uit de verpakking?  Maar je hebt gelijk, en ik schaam me kapot. Een minstens 15 jaar oude, heel lange, geknikte en versleten uitziende kabel waar de clips al lang geleden van afgebroken zijn, doet het namelijk wél …

Bedankt voor de tip, en excuses!

Beantwoorden

20 maart 2017 om 11:18
dragon2 Gebruiker

Hah hah fijn dat je geholpen bent ;-)

Standaard helpdesk vragen:

1) Zit de stekker erin

2) Is het de GOEDE stekker :-D

Beantwoorden

20 maart 2017 om 13:04
motormuis001 Gebruiker

De stekker zat er wel in, en het was de goeie stekker. Maar nu ik IN die stekkers kijk zie ik dat het een 4-aderige kabel is. :-( Geen idee hoe ik daar nou weer aan kom. Alle andere zijn wél 8-aderig. Wat fabrikanten meeleveren is toch doorgaans niet apart verpakt, volgens mij …

Beantwoorden

20 maart 2017 om 10:33
motormuis001 Gebruiker

En toen kwam de retourbon binnen. Is het “Pakbon- / OUT-nummer” hetzelfde als het “EORI Number”?

Maar ik geef nog steeds de voorkeur aan het voldoen aan de opgegeven specificaties i.p.v. terugsturen.

Beantwoorden

20 maart 2017 om 10:42

Hoi motormuis,

Jouw OUT-nummer is OUT/1320411.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

20 maart 2017 om 10:54
motormuis001 Gebruiker

Thanks, dat had ik zelf niet kunnen verzinnen. En zelfs nu ik het weet zie ik het nergens staan, niet op de pakbon, noch op de rekening, en zelfs niet op het etiket. Wordt dit jullie nieuwe probleem, of is dit nummer gelijk voor iedereen?

Beantwoorden

20 maart 2017 om 11:05

Hi motormuis,

Dit nummer is voor iedereen anders. In het geval dat alle laptops teruggestuurd moeten/mogen worden, zullen we iedereen zijn/haar OUT-nummer toesturen. Dit had ook bij jou moeten gebeuren.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

20 maart 2017 om 20:55
Waterstraal Gebruiker

Had ik ook een retourbon moeten ontvangen? Of een email?

Ik heb namelijk nog nul komma nul gehoord… En we zijn al weer bijna een week verder. Is de analyse al af? Ik zou graag willen horen hoe dit wordt opgelost.

Alvast dank voor uw antwoord.

Mike

Beantwoorden

20 maart 2017 om 22:20
Moderator Paul Moderator

Hallo Mike,

Ik heb jouw vraag doorgezet naar de klantenservice.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

20 maart 2017 om 13:46
motormuis001 Gebruiker

Normaal gesproken ben ik blij met een persoonlijke benadering. Maar nu zorgen jullie daarmee alleen maar voor vertraging. Dat kan natuurlijk de bedoeling zijn. Maar het lijkt me slimmer om open kaart te spelen. Langzamerhand moeten jullie toch weten welke verschillen er zijn tussen de opgegeven specs en de afgeleverde laptops. Stuur alle afnemers een tabel met de geconstateerde afwijkingen, geef aan welke vergoeding je wilt geven voor het ongemak, en geef klanten die daar niet mee akkoord gaan een wat ruimere termijn om hun apparaat te retourneren. Met de bedragen kun je sturen hoeveel retouren je wilt hebben. Hoe ruimhartiger de vergoeding, des te minder refurbs heb je erna.  Makkelijk zat toch? En doe het maar heel snel, want anders krijgen we straks weer de smoes van ‘de overstelpende drukte vanwege de hunt.’

Beantwoorden

20 maart 2017 om 22:28
Eddy1980 Gebruiker

Hoi iBood,

Ik denk dat bij iBood nu wel duidelijk mag zijn dat er weinig klopt van de bestellingen die gedaan zijn via de HP Flash.
Ik heb een Elite X2 besteld waar geen toetsenbord bij zit en ook geen fingerprint scanner. De gegevens voor wat betreft de garantie op de HP site zijn ook incorrect.

Dit zal voor een ieder zijn die een Elite X2 heeft besteld via iBood. Neem aan dat de oplossing redelijk voor handen ligt. Klanten voorzien van het beloofde toetsenbord en een compensatie voor de missende fingerprint module.

Het probleem doet zich voort dat de 14 dagen bedenktijd steeds dichterbij komen. Daarnaast is het niet mogelijk om een serviceverzoek in te dienen voor het terugsturen van het product omdat er reeds een serviceverzoek is ingediend voor het missende toetsenbord.

Wanneer kunnen wij een passend voorstel verwachten of de mogelijkheid tot het terugsturen van het product?

Beantwoorden

21 maart 2017 om 00:08
Moderator Paul Moderator

Beste Eddy,

Ik zal jouw bericht doorgeven aan de klantenservice. Voor wat betreft de bedenktijd hoef je je geen zorgen te maken. Je hebt binnen de termijn aangegeven dat er iets anders geleverd is dan aangegeven. Bovendien staat in de verzonden email van iBOOD een nieuwe datum waarvoor je de keuze bekend kunt maken.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

21 maart 2017 om 00:49
Eddy1980 Gebruiker

Hoi Paul,

Je geeft het volgende aan:

Bovendien staat in de verzonden email van iBOOD een nieuwe datum waarvoor je de keuze bekend kunt maken.

Ik heb geen email ontvangen waarin een nieuwe datum staat waarin ik de keuze kan maken. Ook is er geen keuze voorgelegd. Is er al meer bekend? Het enige emailtje wat ik van iBood heb ontvangen is:

Als je nog geen service verzoek hebt aangemaakt, willen we je vragen om dit alsnog te toen in je ‘Mijn iBOOD’. Bij ‘Bestellingen & Service’ kun je een service verzoek indienen met de titel ‘onjuiste levering’.
Aan de hand van de service verzoeken gaan wij in kaart brengen wat er verkeerd staat in de specificaties.
Deze verzamelde informatie zullen we aan de leverancier geven en samen met hem op zoek gaan naar een passende oplossing.

Gr Eddy

Beantwoorden

21 maart 2017 om 09:46
Rissos Gebruiker

Hallo Paul,

Is er een foutje met het verzenden van die mails? Want ik heb die mail ook niet ontvangen waarbij ik een keuze mag maken of krijgen sommige mensen wel een “special” treatment van iBood?

Gr,

Marco

Beantwoorden

21 maart 2017 om 09:46
motormuis001 Gebruiker

Ik heb vrijdag niks ontvangen. Maar gisteren kreeg ik wél een mailtje met de volgende inhoud:

Beste Ben,

Bedankt voor je berichten op het forum.

Je hebt voor het weekend op vrijdag een e-mail bericht ontvangen, waarin verdere informatie over de levering van jouw HP EliteBook 850 G3 L3D24AV wordt aangegeven. We willen je vragen om verdere berichtgeving hierover af te wachten. Mocht je niet willen wachten op verdere informatie dan kun je uiteraard jouw pakket binnen 14 dagen na bezorging terug sturen middels het retour formulier in de bijlage.

Zodra jouw pakket retour is verwerkt, zal het aankoopbedrag binnen 5-10 werkdagen gecrediteerd worden op de manier waarop door jou is betaald.

Mochten er nog onduidelijkheden of vragen zijn naar aanleiding van dit bericht, laat het ons dan gerust weten!

Met vriendelijke groet,

Naoual
Customer Specialist iBOOD.com

De termijn van 2 weken voor een retour is dus wel degelijk nog steeds van kracht!
Mijn antwoord:

Je kunt me nou wel bedanken voor mijn berichten op het forum, maar blijkbaar heb je ze niet gelezen. Ik heb namelijk gemeld dat ik vrijdag helemaal niets ontvangen heb. En als jullie er blij mee waren zou je me niet regelmatig censureren.

Ik wil die laptop helemaal niet terugsturen. Maar waarom duurt het zo lang voordat jullie met een voorstel over die laptops komen? Zó moeilijk kan dat toch niet zijn?

Ineens ligt de termijn van 14 dagen voor de retourzending weer op tafel, terwijl er in het forum al een paar maal is verkondigd dat die termijn verlengd wordt om ons een keuze te geven áls jullie komen met een voorstel. Wat is het nou?

Beantwoorden

21 maart 2017 om 12:37
kaafzal Gebruiker

Hallo Eddy,

Ik heb net met ibood klantenservice gesproken. Over 14 dagen bedenktijd hoef je zorgen te maken omdat je al binnen 14 dagen een serviceverzoek ingediend hebt. Dus je kunt je product na 14 dagen ook retouren d.w.z. als je met de oplossing van ibood niet mee eens bent. Hopelijk voor vrijdag horen wij iets te krijgen. Hopelijk bieden ze wel een redelijk oplossing aan.

Groeten,

K.

Beantwoorden

21 maart 2017 om 15:05
motormuis001 Gebruiker

Hallo K.,

Ik twijfel niet aan de goeie wil van enkele medewerkers van iBOOD. En al evenmin aan jouw optimisme. Maar helaas geven mijn ervaringen met iBOOD geen enkele aanleiding om dat optimisme te delen. Als puntje bij paaltje komt worden de uitspraken van Paul overruled, en heeft jouw telefoongesprek nooit plaatsgevonden, dat is mijn overtuiging. Ga maar na. Dat mailtje van vrijdag is beslist niet naar alle HP-klanten gestuurd, zelfs niet eens aan alle reclamanten. En dat daar een nieuwe retourdatum in zou staan blijkt ook al niet waar te zijn.

Intussen begint me een beetje duidelijker te worden waarom een oplossing op zich laat wachten. Het ontbrekende geheugenbankje in mijn laptop is namelijk hier helemaal niet op de markt. En twee verschillende merken is niet zo’n goed idee, aangezien voor een optimale werking gepaarde modules aanbevolen worden. Dat gaat in de papieren lopen.

Beantwoorden

21 maart 2017 om 11:01
boefmans Gebruiker

Morgen is er een week voorbij sinds ik twee meldingen gedaan heb. Alleen voor de X2 heb ik het algemene “wacht-even-af”-e-mailtje gehad. Op de melding van de 850G3 met AZERTY toetsenbord heb ik nog helemaal geen reactie gehad.

Ik heb jarenlang de nodige dingen bij Ibood gekocht, zonder problemen. Onlangs nog de 1030 meegepikt, geen enkel probleem mee. Maar dit is schandalig. Ik heb ook geen vertrouwen in een mogelijke oplossing meer.

De enige optie voor de 850 is een complete omruil, maar dan moet Ibood ergens een partij op de kop kunnen tikken. En als dat van dezelfde leverancier is, moeten we maar afwachten of de specs dan wel kloppen.

Heel misschien is er nog iets mogelijk voor de X2 (alsnog toetsenbord, compensatie voor ontbrekende vingerprintscanner), maar ik ben de hele toestand beu, ik wil ervan af.

Graag wil ik dan ook de “wrong delivery” meldingen omzetten in een verzoek tot retournering.  Ibood, graag een melding hoe ik de beide fout-leveringen zo snel mogelijk kan retourneren.

Beantwoorden

21 maart 2017 om 11:08
Moderator Paul Moderator

Ik heb jouw bericht doorgezet naar de klantenservice zodat zij het verder kunnen oppakken.

Beantwoorden

21 maart 2017 om 11:16
dragon2 Gebruiker

Ik heb dat ook geprobeerd, via een serviceverzoek, maar nog geen reactie. Ik heb niks aan een 820 met glimmend touchscreen ik zoek mat. En windows.

Graag mijne ook doorzetten.

Edited by: Paul done :)

Beantwoorden

21 maart 2017 om 11:21
boefmans Gebruiker

Paul,

Vriendelijk bedankt. Ik hoop dat je collega’s daar ook zo snel zijn als jij  ;-)

Beantwoorden

21 maart 2017 om 15:47
boefmans Gebruiker

De retourinstructies zijn net via e-mail binnengekomen. Bedankt.

Beantwoorden

23 maart 2017 om 15:31
dragon2 Gebruiker

Ook bedankt, mijn laptop is reeds retour.

Als ik ibood was, windows erbij en deze b820 is dan een mooi alternatief voor iemand die een touchscreen een plus vindt/niet perse een mat scherm zoekt: ssd,  resolutie en toetsenbord zijn verder allemaal volgens specs namelijk.

Beantwoorden

21 maart 2017 om 12:48
Waterstraal Gebruiker

Ik krijg serieus nu net een mailtje dat ik mijn laptop retour kan zenden!… Ik mag hopen dat het een grapje is? Ik zit al een week op een oplossing te wachten en dan krijg ik dit? Dit is geen oplossing ibood. Ik wil mijn laptop! Ik wil een oplossing zoals beloofd! Retourneren had ik zelf ook meteen kunnen doen, dat is geen oplossing. Ik voel me echt enorm misleid…

@ibood graag zsm een reactie, want ik weet zeker dat ik niet de enige ben die nu echt woedend begint te worden…

Groetjes,

Mike

Ik quote:

—————

Hoi allen,

Om dit probleem zo goed mogelijk in beeld te krijgen én op te lossen, willen we jullie vragen om via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek “Wrong Delivery” aan te maken. Zo kunnen wij achterhalen hoeveel klanten een verkeerd product hebben ontvangen en wat er precies fout is gegaan.

Groeten,Bas

—————

Beantwoorden

21 maart 2017 om 16:22
Eddy1980 Gebruiker

Hoi Mike,

Dit is zeker niet de oplossing die men voor ogen heeft.
Ook ik heb zojuist een email ontvangen van iBood waarin de mogelijkheid geboden wordt om het product (Elite X2) te retourneren. Echter wacht ik nog steeds op de oplossing (compensatie voor fingerprint en het naleveren van een toetsenbord). 

Echter wil ik even van iBood weten hoe ze met de volgende situatie omgaan: De bedenkperiode van 14 dagen is verlopen. iBood geeft na deze periode van 14 dagen te kennen dat zij niet het toetsenbord kunnen leveren zoals aangeboden en bied als compensatie een tegoedbon aan. Als ik hier niet mee akkoord ga kan ik dan alsnog het product retourneren en het totaalbedrag teruggestort krijgen op mijn rekening?

Gr,

Eddy

Beantwoorden

22 maart 2017 om 20:15
Waterstraal Gebruiker

@ibood graag een reactie hierop. Wordt er nog gezocht naar een oplossing of niet?

Groetjes,

Mike

Beantwoorden

23 maart 2017 om 11:08

We verwachten deze week nog meer informatie toe te sturen.

@Eddy: Als het ons lukt een oplossing te bieden anders dan retourneren en je bent niet tevreden met deze oplossing, dan kun je er voor kiezen jouw laptop terug te sturen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

23 maart 2017 om 13:50
Waterstraal Gebruiker

Beste Bas,

Er wordt bij mij niet de indruk gewekt dat er aan een goede oplossing gewerkt wordt getuige dit mailtje wat ik heb mogen ontvangen:

——–

Beste Mike, Bedankt voor je bericht!Ik kan me voorstellen dat je hierover niet tevreden bent. We hebben contact opgenomen met onze leverancier met de vraag of de laptops omgeruild konden worden. Dit is helaas niet het geval. Daarnaast hebben wij helaas geen voorraad van de laptop met het juiste toetsenbord en kopen we deze niet elders in. Het enige wat we kunnen doen is de laptop retour nemen en het aankoopbedrag terugstorten. Excuses voor het ongemak. Om je enigszins tegemoet te komen ontvang je hierbij een kortingscode t.w.v. €5,00 te besteden bij je eventuele volgende aankoop. De code is geldig tot 21-09-2017:XXXXXXXXXXXXWe zien jouw retour zending tegemoet en wensen je een fijne dag toe!

Mochten er nog onduidelijkheden of vragen zijn naar aanleiding van dit bericht, laat het ons dan gerust weten!

Met vriendelijke groet,

Yvette
Customer Specialist iBOOD.com
———–

Wat moet ik hier van maken? Wordt er nou nog wel serieus aan een oplossing gewerkt waar ik mijn bestelde product mag ontvangen? Zo te zien wordt het tijd om mijn rechtsbijstandverzekering te gaan bellen.

Graag spoedig een reactie…

Gr,
Mike

Beantwoorden

23 maart 2017 om 14:53
motormuis001 Gebruiker

Allemachtig, Mike, hoe heb je dát voor elkaar gekregen? Een vette waardebon! Blijkbaar heb je bij deze toko een wit voetje gehaald. Gelukkig krijg je er een verlengde geldigheidsduur van 6 maanden op, want het wordt nog een hele opgave om die in één keer op te maken. Of mag je ze in gedeeltes besteden?

Maar alle gekheid op een stokje: dit klinkt echt verontrustend. Ik voel een flash sale met HP-refurbs aankomen. En dat de leverancier de dingen niet meer terug wil zien zal er wel mee te maken hebben dat het volgens mij Amerikaanse refurbs zijn, die hier gedumpt worden. Is bij de jouwe de garantie ook al een tijdje aan het lopen?

Ik wacht nog even op het voorstel van morgen. Als dat me niet bevalt schakel ik morgenavond PayPal in, en maandagmorgen mijn rechtsbijstandverzekering. Misschien maar eens nadenken over een Stichting iBOOD-claim.

Beantwoorden

21 maart 2017 om 18:04
motormuis001 Gebruiker

De aanprijzing onder de foto, helemaal bovenaan de pagina, begint langzaamaan hilarisch te worden:

“Éen woord: Elite

Laptop of tablet, groot of klein, met de Elite-serie van HP kán je eigenlijk niet verkeerd kiezen!”

Eigenlijk niet, nee. Laat dat maar aan iBOOD over, die weten de feestvreugde altijd wel te verkloten …

Beantwoorden

21 maart 2017 om 23:33
motormuis001 Gebruiker

Nog minder hilarisch vind ik het volgende:

In navolging van Eddy1980 heb ik ook eens even naar de garantietermijn gekeken. Die blijkt tot 17 november 2019 te lopen. Op zichzelf beter dan wat iBOOD aanbiedt. Maar volgens mij wijst dat op een oorspronkelijke duur van 3 jaar, waarvan inmiddels dus 4 maanden voorbij zijn. Ik heb hem niet aangemeld voor garantie, dus dat moet iemand anders gedaan hebben. Ik heb in elk geval nog nooit meegemaakt dat een fabrikant de garantieperiode maar alvast laat ingaan, en dat je die na aankoop kunt corrigeren.

Als ik hier niet heel gauw een goede verklaring voor krijg neem ik aan dat ik belazerd word. En dan vrees ik dat me maar één ding te doen staat.

Beantwoorden

22 maart 2017 om 12:15
hupkedupke Gebruiker

Rustaaaagh!

Beantwoorden

23 maart 2017 om 15:39
dragon2 Gebruiker

Ik wel, een HP gekocht via Amazon was ook al aangemeld voor garantie, met als naam de Amazon verkoper. Wellicht heeft die datum dus iets te maken met ‘uit het magazijn bij HP gaan’, of met DOM.

Ik kon het in ieder geval via HP support nog wel aanpassen (met moeite), moest ook wel omdat ik nog niet eens een jaar garantie had en ik daardoor een bios update niet meer kon downloaden. Over 3 jaar min een beetje zou ik me zeker niet druk maken. Dat is langer dan verwacht dus prima toch.

Beantwoorden

24 maart 2017 om 00:12
motormuis001 Gebruiker

Ik word voor support meteen doorgelinkt naar de Noord-Amerikaanse tak van HP. En die mogen me niet helpen. Dan blijft er van de garantie dus niets over, al duurt die in naam 20 jaar.

Beantwoorden

21 maart 2017 om 22:37
hupkedupke Gebruiker

@ Paul moderator: zou je voor mij de retourprocedure ook een vriendelijk duwtje in de goede richting willen geven? Behalve de algemene mail verder nog niets vernomen. Dankjewel​ alvast.

Beantwoorden

22 maart 2017 om 12:14
hupkedupke Gebruiker

Geregeld, dankje Paul!

Beantwoorden

22 maart 2017 om 13:56
motormuis001 Gebruiker

Dus jij neemt genoegen met geld terug? Dat is je goede recht. Ik niet. Daarvoor heb ik het laatste jaar veel te veel tegenvallers terug moeten sturen. Dat er af en toe een foutje gemaakt wordt vind ik tot daar aan toe. Maar de constante onwil om die fouten op een nette manier toe te geven en recht te trekken, daar moet maar eens verandering in komen. Al die lyrische verhalen over soms de grootst mogelijke zooi. De ontbrekende of foutieve specificaties van producten, die wél de moeite waard lijken. Als ik ze daar op wijs snappen ze het niet, ontkennen het, of ze halen botweg mijn reactie weg. Laatst nog een LED-armatuur waarin TL-lampen zaten. Niks corrigeren, wél censureren. Ik heb er echt schoon genoeg van.

Mij is een hele mooie laptop voorgespiegeld, die me maar ten dele geleverd is. En ik zal hem krijgen ook. Hoogste tijd om de onderste steen maar eens boven te halen. En een beetje steun van andere gedupeerden, van jullie dus, zou daarbij welkom zijn. Je vindt me onder dezelfde naam bij hotmail.com.

Beantwoorden

22 maart 2017 om 15:25
Eddy1980 Gebruiker

Hoi Motormuis001, ben het met je eens. Terug sturen is te gemakkelijk. Ze hebben niet geleverd wat er beloofd is.
Heb hier al een paar keer gevraagd wat de stand van zaken is en hoe iBood denkt deze op te lossen. Ook een vraag gesteld met betrekking tot het retoursturen na 14 dagen als blijkt dat iBood niks kan regelen. Ze schetsen het beeld in gesprek te zijn met de leverancier van het product. Tot nu toe moeten wij maar afwachten wat het resultaat hiervan zal zijn.

Het is wel erg gemakkelijk om een retour ticket vanuit iBood aan de klanten te versturen. Waarschijnlijk dan ook op eigen kosten terug sturen. iBood maakt hier een fout en zij moeten deze corrigeren. Als ik mijn product retour ga sturen moeten zij zeker de verzendkosten voor het terugsturen vergoeden daar het product niet voldoet aan de specificaties die zij beloofd hebben.

Alsnog verwacht ik op korte termijn een reactie van iBood. Op mijn vraag van 21 maart 2017 om 16:22

Gr, Eddy

Beantwoorden

22 maart 2017 om 15:37
Eddy1980 Gebruiker

Ik zie net dat de retourticket die ik heb gekregen een antwoordnummer is. Dus iBood betaald wel de eventuele kosten voor het terugsturen. Alsnog ben ik blij met de Elite X2 en hoop ik dat het toetsenbord alsnog wordt toegestuurd.

Net nog even contact gehad met iBood klantenservice, waar ik direct geholpen ben ondanks dat er een hunt gaande is. Daar afgesproken dat het product ook na 14 dagen retour gestuurd mag worden als iBood uiteindelijk niet met een geschikte oplossing komt.

Gr Eddy

Beantwoorden

22 maart 2017 om 16:29
motormuis001 Gebruiker

Inderdaad, dat is wél beter dan vroeger. Als je het voor elkaar krijgt dat ze toegeven een fout gemaakt te hebben krijg je een antwoordnummer. Hebben ze je ook dat OUT-nummer gemaild, dat je per sé moet vermelden op het adreslabel?

Ik wil deze laptop graag houden, maar alleen als ik een goeie compensatie krijg voor het missende geheugen. En voor het verlies van de garantie, want dat gaat geheid gebeuren als ik dat geheugen zelf koop en het er zelf in zet. Apropos garantie, hoe zou ik kunnen achterhalen of het een refurb is vanwege die al lopende garantietermijn? Eens kijken of HP-NL daar iets over te melden heeft …

Beantwoorden

22 maart 2017 om 23:56
motormuis001 Gebruiker

HP-NL stuurt me door naar de VS, en daar krijg ik te horen: “My apologies,we are not authorized to provide service for other countries”. Kastje-muur verhaal dus. En je zult zien, zo gaat het straks ook met de garantie als ik een defecte laptop heb.

Intussen heb ik wél een mailtje waarin iBOOD schrijft dat de retourtermijn langer is dan 2 weken, vanwege de problemen. Dat is wat ik wilde zien, toezeggingen via de telefoon of door moderatoren hebben nou eenmaal minder gewicht. Straks halen ze dit forum offline en kunnen we het schudden. Maar vrijdag gaan we het verlossende woord te horen krijgen. Ik doe tot dan vast geen oog meer dicht.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.