8 maart 2017 om 00:00
iBOOD

Y-Cam Beveiliging

Product expert aanwezig

Y-Cam Beveiliging
Een veilig huis

Met Y-Cam's innovatieve drie-laagse beveiligingssysteem en bewezen IP camera's, ben je verzekerd van een veilig huis. Wat er ook gebeurt en wanneer dit ook gebeurt, dit systeem laat je direct via je smartphone weten wat er zich afspeelt. 

Daarnaast hoef je niet bang te zijn voor complexe installaties: met Y-Cam is het een kwestie van aansluiten en gaan. Je huis beveiligen was nog nooit zo gemakkelijk.

Product Expert
Onze Product Expert zal tussen 8 en 10 maart gedurende de dag aanwezig zijn op het forum; graag je vragen in het Engels stellen.

8 maart 2017 om 00:01
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi allen,

Onze Product Expert is Engels. Graag alle vragen dus in het Engels stellen, om te zorgen dat ze zo goed mogelijk beantwoord kunnen worden.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

8 maart 2017 om 00:26
fedjavanhusen Gebruiker

Are these camera’s compatible witn a Synology NAS? Can i make them part of my private network and use the Synology for storage?

Beantwoorden

8 maart 2017 om 09:04
Mark.casteels Gebruiker

Vorige keer melding gekregen dat dit niet kan.  Deze reeks werkt enkel met hun software en cloud opslag.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 10:05
Official Product Expert Y-Cam-Experte Official Product Expert

Our Cloud Based cameras use your internet connection to upload video clips when motion is detected. These video clips are sent to your secure account in our Cloud Platform. It is not possible for our cameras to transmit the video to your NAS.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 02:44
mrkchang Gebruiker

Uitstekende ervaringen met de Y-CAM Evo indoor camera: heel makkelijke installatie, goed beeld, goede app (android en iOS). En natuurlijk gratis 7 dagen opslag beelden op de y-cam server. In januari 2017 gekocht bij iBood, daarna een 2e elders, en dit wordt nu de derde. Do I need to say more?

Voor info zie ook: http://nl-nl.forum.ibood.com/flash-sales/01636-170112/y-cam-home-monitors/

Beantwoorden

8 maart 2017 om 09:59

Thank you for your feedback.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 07:54
DieterM93 Gebruiker

Y-Cam Outdoor HD Pro Camera
- Kan deze aangesloten worden zonder de hele unit? Dus alleen de camera?
- Kan deze zonder stroom aangesloten worden, dus alleen via PoE?
- Heeft deze een pan en of tilt functie?

Beantwoorden

8 maart 2017 om 10:00

Our cameras can be installed separately.

The Outdoor HD Pro can be connected with PoE. You need a switch or injector that is 802.3af compliant and provides a minimum of 13W power per port.

We do not have cameras with pan or tilt.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 08:32
wittie6510 Gebruiker

Ik vind persoonlijk deze nog redelijk prijzig. Laat ons zeggen ik heb ondertussen 4 camera’s plug&play in de kast liggen ( ander merk) Ik krijg ze gewoon niet aangesloten. Tis gemakkelijk 2 min ja, als je weet wat je moet doen. Uiteindelijk heb ik voor de mijne via YouTube met geluk eentje kunnen installeren maar kon alleen thuis bekijken. Buitens huis kreeg ik nooit beeld. Heb alles geprobeerd zonder resultaat. Dat deze anders werkt en goede kwaliteit opleverd zoals hier de gebruiker beschrijft, daar twijfel ik niet over. Maar als ik weer 100€ ga uitgeven voir iets dat in de kast beland, is dat een spijtige zaak. Ik kan of ben niet zo slim om deze in werking te krijgen. Ze zouden voor mij al een instelateur moeten meeleveren.  BTW heb het niet over dit product wel te verstaan! Gewoon persoonlijke ervaring over algemene camera’s . Het blijft chinees voor mij. En als ik zeker wist dat ik deze in werking kreeg, zou ik hem evt wel kopen.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 10:31
Composthumus Gebruiker

Maar wat hebben wij aan deze informatie? Ander merk, andere camera, misschien andere prijsklasse.

Tipje: Vraag familie of bekenden om het voor je te installeren.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 10:59

If you are not sure how to install or use our cameras then you can email our support team homehelp@y-cam.com

We will do our best to help resolve the issues you have.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 08:58
spykes22 Gebruiker

Weer eens eentje besteld voor aan het huis heb al een paar standaard cubes hier binnnens huis werken perfect !

had ook wel eens  de “oude” 1080 y-cam voor buiten geinstalleerd ging wel goed op een NAS

nu maar op de proef cloud service deze variant schijnt niet te werken met de NAS !

het is ook 2017 alles is icloud based

Beantwoorden

8 maart 2017 om 10:03

We no longer manufacture or sell traditional network cameras. We found that a lot of customers did not understand how to install these types of cameras.

We launched our Cloud Based solution over 5 years ago now, with the aim of our cameras being plug and play. There is no need for recording equipment and using your internet connection we will store your video clips off site.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 10:37
Centurion58 Gebruiker

Hello Y-Cam Experte,

Two years ago I bought 2 Y-Cam Cube HD 1080 camera’s.

I have two questions for you.

1. Is it possible to store my video in your Cloud? If yes, how should I do this?

2. The video color of one of my camera is not what it should be. How can I fix this?

Rgrds.

Lall

Beantwoorden

8 maart 2017 om 11:01

It is not possible to store video clips from the IP network cameras to our cloud platform.

If resetting the camera has now worked, then you will need to get in contact with our support team at homehelp@y-cam.com

Beantwoorden

8 maart 2017 om 10:09
Edouhofstra Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Ik heb je melding intern doorgezet, zodat je z.s.m. duidelijkheid kunt ontvangen. Om hier on-topic te blijven heb ik je reactie hier even weggehaald.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 11:34
FJansen Gebruiker

Heb de vorige keer de Ycam Cube HD gekocht. Helaas vertelt niemand erbij dat het een oud model is en Ycam geen ondersteuning meer verleent, geen app waar hij op werkt niets te vinden op hun site. WAARDELOOS

Hoeveel vertrouwen kan ik er in hebben dat deze ook niet vervangen worden binnen een jaar en ik er niets aan heb. Je kan alleen opnemen in hun cloud. Wat als mijn verbinding te slecht is en ik lokaal wil opnemen? Kan dat dan niet?

Ik zou hem niet kopen maar gewoon iets meer uitgeven aan een goed apparaat dat het zeker doet.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:06

Our cloud based cameras have been available for over 5 years now, and recently we have launched Y-cam Protect which also utilises our Cloud Platform. This is what we are focusing on going forwards.

Ultimately the IP network cameras like the Cube meant the user needed the user to have technical experience to set the camera up and to store video on storage devices. Support articles for these cameras can be found at http://ipsupport.y-cam.com/kb

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:23
FJansen Gebruiker

That’s nice but only expensive software or not for mac, and most important. Nobody told me when I bought the camera that i would not be able to use it because Ycam stopt the support.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:13
Freddio Gebruiker

Hallo,

Wat is nou het verschil tussen de Evo en de Homemonitor?

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:34

Y-cam Evo is our newest indoor camera, and was launched 7 months ago. It is set up using your iPhone or Android smartphone, and is a WiFi only device.

The Indoor HDS camera has the ability to be set up to use an Ethernet or WiFi connection.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:19
fromholland Gebruiker

Hi,

Does this solution support geofencing: will automatically turn on/off based on the location of one (or more) mobile phone(s)?

Does it support IFTTT?

Does it support HomeKit?

Thanks.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 12:36

Our cameras will work with Location Recording using the GPS from your mobile phone. Location Recording at this time only works with one phone. There is no geofencing for the Protect System, as the Protect System can also be armed/disarmed using remote controls as well.

IFTTT or HomeKit is not supported.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 13:07
HKluivert Gebruiker

Are the 2 sensors compatible with the RFXCom transmitter and Domoticz? Or, in other words, which protocol do they use, and does RFXCom understand that protocol already?

I like the styling and the price of these sensors and if Domoticz can communicate with them, I can use them to trigger switches from other brands (KaKu, HomeEasy).

Beantwoorden

8 maart 2017 om 14:18

Our Motion Sensors, Access Sensors and Remotes are designed to work with our Y-cam Protect System.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 13:14
srovers11 Gebruiker

NL :
bewegingssensor van de Y-Cam EVO gedeactiveerd wanneer je thuiskomt en geactiveerd wanneer je vertrekt.
Is het ook mogelijk om bij thuiskomst de Y-cam actief te houden.
Dit om bijv. ’s nachts beelden van beneden te kunnen ontvangen.

Eng : motion sensor of the Y-Cam EVO deactivated when you come home and activated when you leave. Is it possible to keep operating the Y-cam at homecoming. This is e.g. at night pictures from bottom/down to be able to receive

Beantwoorden

8 maart 2017 om 14:20

Location Recording overrides any schedule. If you wish the camera to record when there is motion at night, you would need to turn Location Recording off.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 13:23
srovers11 Gebruiker

NL :is het ook mogelijk om een tijdsperiode in te stellen. Bijvoorbeeld opname alleen van 12.00 uuu ’s nachts tot 7.00 uur ’s morgens ?
dagelijkse opnameschema’s

Eng :

is it also possible to set a period of time. For example, recording only from 12:00 at night until 7:00 in the morning ?

Beantwoorden

8 maart 2017 om 14:19

Yes you can set a Motion Detection schedule through our Web Portal at https://monitor.y-cam.com

Beantwoorden

8 maart 2017 om 14:37
Gjac Gebruiker

Hi. I have already installed many magnetic reed-swiches on all windows and doors in my house, intended for an older wired analog alarm system,  but never finished the installation. Does this system also offer the option to connect these ‘wired switches’?

Thnx

Beantwoorden

8 maart 2017 om 14:39

Hi,

The Y-cam Protect System will only work with our Motion and Access Sensors. It is not possible to use sensors from other providers.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 15:24
srovers11 Gebruiker

Y-Cam EVO

NL :

Even voor mijn duidelijkheid :
Als Location Recording uit staat ben je binnenshuis in contact met de camera. Bewegende beelden worden opgeslagen en kunt de ruimte via de camera bekijken

Aanvullende vraag
Kan je met meerdere telefoons op de camera inloggen.

Eng:

Y-Cam EVO . Just for my clarification: If Location Recording is turn off you are only indoors in contact with the camera. Motion pictures are saved and the room can be viewd through the camera.

Additional question Can you log in to the camera with multiple phones.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 17:08

If Location Recording is turned on, and you return to the location of the camera, then motion recording will turn off. If you then turn off Location Recording then if you are where the camera is then it will record when motion is detected.

You can use Watch Live whether you are with the camera or not, as long as your phone is connected to a data network. The Y-cam app can be installed on multiple iPhones or Android smartphones.

Beantwoorden

8 maart 2017 om 17:43
chrismir Gebruiker

Jammer dat Y-cam deze weg is ingeslaan. Ze hadden beide opties moeten open laten. Voor mensen die een nas hebben zelf opnemen als ze willen of voor de anderen opnemen in de cloud. Ik ben heel tevreden van de vorige generatie HD bullet cameras maar moet nu op zoek naar een ander merk. :(

Christophe

Beantwoorden

8 maart 2017 om 20:01
RoOoYtJuH Gebruiker

Is it possible to use the alarmsystem in a place without power and internet?

Beantwoorden

9 maart 2017 om 10:47

You have a power source for the alarm. If there is a power cut the back up battery will power the unit and keep the system active for up to 8 hours. If there is no internet connection then you would need to purchase Y-cam Plus, which would then connect the alarm to our network via SIM card back up.

Beantwoorden

9 maart 2017 om 07:50
naru Gebruiker

kan je een outdoor combineren met een indoor?

Beantwoorden

9 maart 2017 om 07:51
naru Gebruiker

sorry, translation :).

Can you combine indoor and outdoor cams with the same single connection and app?

Beantwoorden

9 maart 2017 om 10:49

You can have cameras on the same account, even if they are in different locations. The cameras need to connect to an active internet connection. You then login to the Y-cam app, and add the cameras to your account.

Beantwoorden

9 maart 2017 om 10:32
Geitenbreier Gebruiker

Few questions for the expert:

- Is the online cloud service a free service or are there costs involved.

- Also would like to know what to costs are to use the sim included in the package.

- To how many devices can a alarm be send when it’s triggered

Beantwoorden

9 maart 2017 om 10:34
Geitenbreier Gebruiker

Additional question: disarming or arming the alarm from the app, is this done via SMS or ethernet or can it be done both?

Beantwoorden

9 maart 2017 om 10:54

With our current Cloud Based cameras, you receive continuous 7 days storage of your video clips. There is no additional cost for this, if you want the videos stored for longer, then you can purchase Y-cam Plus which provides continuous 30 days storage of your video clips.

With Y-cam Protect, if you want full protection to ensure your Alarm stays online all the time even if the internet service is not available, then you will need Y-cam Plus which starts at €8.99 per month, or €89.99 for 12 months.

If the Y-cam app is installed, and logged in then each device would receive a Push Notification.

Beantwoorden

9 maart 2017 om 11:19
Geitenbreier Gebruiker

Additional question:

- disarming or arming the alarm from the app, is this done via SMS or ethernet or can it be done both?

- Is sim usage always combined with the plus service or can I buy my own sim and use it?

Beantwoorden

10 maart 2017 om 11:05
frederikstijnen Gebruiker

Also interested in this answer.

I want to buy the protect alarm system (as I already have 5 y-cam cameras (4 outside, 1 inside)), but I want to know if it’s only possible to arm/disarm the alarm with the included small remote or can I also do this with the y-cam app when I’m not home? (as the description on the y-cam website mentions: Access from anywhere on your smartphone) *EDIT: just read on another post/answer on the forum here that it’s indeed possible to disarm/arm the alarm with the app, please correct me if I’m wrong*

Secondly, we have a cat at home. Is it possible to reduce the sensitivity of the motion sensors so the alarm does not go off every time our cat walks by? I know the sensitivity of the motion detection/area can be adjusted for the cameras, but is this also possible for the motion sensor of the alarm system?

Thanks in advance!

Frederik

ps. as far as I can see on the protect alarm system is offered, not the home bundle or family bundle? :-)

Beantwoorden

10 maart 2017 om 11:41

In addition I would also like to know the following:

For example the battery of one of the motion sensors or access sensors is low/empty… does the alarm go off or do I get a warning in advance that one of my sensors has a low battery? (as the sensors battery needs to be replaced every year if I read correctly).

Thanks!

Beantwoorden

11 maart 2017 om 07:14

Well, I guess no answer to my questions then… thanks a lot guys! :-|

Beantwoorden

14 maart 2017 om 09:44

Arming/Disarming the Protect System can be done via the remote or Y-cam app.

You need to use the SIM card already installed as it is programmed to work with our service, and Y-cam Plus will be needed for SIM card back up and Plus functions.

Beantwoorden

14 maart 2017 om 09:46

It is not possible to adjust the sensitivity of the Motion Sensors. If you have pets, then the Motion Sensors will need to be placed where pets are not able to get to when the alarm system is armed.

Beantwoorden

9 maart 2017 om 10:51
3s009 Gebruiker

Is it possible to download small parts of the recordings, lets say a half an our, or only a day or week?

Beantwoorden

9 maart 2017 om 18:07

The video clips maximum length is 5 minutes. So if there was motion for 20 minutes there will be 4 x 5 minute videos stored in your account. You can download the video clips that you wish to keep.

Beantwoorden

9 maart 2017 om 13:37
RoOoYtJuH Gebruiker

If I want to expand where can I buy extra camera’s?

Beantwoorden

9 maart 2017 om 18:40

You can purchase cameras directly from http://www.y-cam.com

Beantwoorden

9 maart 2017 om 13:41
Geitenbreier Gebruiker

Have yet to receive an answer on the following questions:

- disarming or arming the alarm from the app, is this done via SMS or ethernet or can it be done both?

- Is sim usage always combined with the plus service or can I buy my own sim and use it?

Beantwoorden

9 maart 2017 om 18:42

You can use the Y-cam app or remote to arm or disarm the alarm. The app will work as long as the phone is connected to a data network, and the Hub has network connectivity via internet or SIM. SIM card back up will work as long as you have Y-cam Plus.

You are not able to put your own SIM card in, the SIM card installed is set to work with our service.

Beantwoorden

9 maart 2017 om 16:21
johngova Gebruiker

Is it possible to download the movies from the cloud to a PC?

Beantwoorden

9 maart 2017 om 18:42

Yes you can download video clips to your PC via the web portal at https://monitor.y-cam.com

Beantwoorden

9 maart 2017 om 18:20
Diot1987 Gebruiker

Hello,

Can the motion sensor and entrence sensor be used separately? ( so without whole set) And when they detect send a push notification to my phone?

Beantwoorden

9 maart 2017 om 18:43

You will need to buy the Protect System, as the Motion and Access Sensors communicate with the Hub.

Beantwoorden

9 maart 2017 om 23:34
esther_h Gebruiker

Een vraag aan de product expert die niets te maken heeft met deze aanbieding maar over 1 van zijn producten.

Ik heb sinds 2 jaar een Cube 720hd… sinds 3 weken knippert er een rood lampje en kan ik geen verbinding meer maken met de camera en geeft dan ook geen beeld… Als ik vervolgens de stekker erin en eruit haal dan gaat het weer enige tijd (dag) goed.

Kunt u mij vertellen wat er niet goed is? De camera is net 2 jaar oud en gekocht via ibood.

Edited by: Paul vertaling voor de Product Expert:
A question for the product expert about a product from your brand that’s not offered in this sale.
I have a Cube 720hd for 2 years.. since 3 weeks a red light is blinking and I can’t connect with the camera anymore and no view either. When I unplug and plug back in it works again for a while (a day).
Can you tell me what the problem could be? The camera is barely 2 years old and bought at iBOOD.

Beantwoorden

10 maart 2017 om 09:52

If you require technical support for your Y-cam Cube camera, then please email homehelp@y-cam.com and a member of the technical support team will respond.

Beantwoorden

10 maart 2017 om 11:34
dboudry Gebruiker

Is it possible to just use the Y-cam as a streaming video so people can view live video all the time?

Beantwoorden

10 maart 2017 om 12:20

Our cameras do have a Watch Live feature, however this does time out after 15 minutes. To continue the feed would need to be refreshed.

Beantwoorden

10 maart 2017 om 12:01
Geitenbreier Gebruiker

Can you use any sim of choice and be able to arm the device with this sim without using ethernet?

Beantwoorden

10 maart 2017 om 12:26

You are not able to change the SIM card. The SIM card installed is set to work with our platform, and if you want to use the Protect System in SIM mode then you will need to purchase Y-cam Plus.

Beantwoorden

10 maart 2017 om 13:10
smuttio Gebruiker

Is it possible to set the length of the alarm (sirene going off) with the Protect Alarm System?

Is it possible to set how much time you have when entering the house before the alarm goes off?

TIA for your answers :)

Beantwoorden

10 maart 2017 om 17:57

If the alarm is triggered, it will 5 minutes. It is not possible to set this timer.

There is an interval setting that that can be set in 10 second intervals from immediate to 60 seconds.

Beantwoorden

14 maart 2017 om 07:58

Ik veronderstel dat ik sowieso geen antwoord ga krijgen op mijn vragen?

Beantwoorden

14 maart 2017 om 09:31
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Frederik,

Ik heb onze Product Expert benaderd met de vraag jouw vragen nog even te beantwoorden. Waarschijnlijk heeft hij ze tijdens de deal over het hoofd gezien.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

24 maart 2017 om 08:51
spykes22 Gebruiker

net eentje binnen gekregen DOA

paarse streep en wil wifi instellingen niet onthouden daardoor gaar die elke keer terug naar fabieks instelling

wachtende op een nieuwe via service

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.