23 maart 2017 om 00:00
iBOOD

Synology NAS-servers

Product expert aanwezig

Synology NAS-servers
Gebruiksvriendelijk en veilig!

Laat daarom de opslag, beveiliging en toegankelijkheid van je bestanden voortaan over aan een van deze diskstations van Synology, dan heb je weer een zorg minder. We hebben er een speciaal voor kleine tot middelgrote bedrijven, voor groeiende bedrijven en een voor kleine bedrijven en thuisgebruikers. De NAS-servers worden met of zonder harde schijven geleverd. De NAS-servers inclusief HDD's hebben betrouwbare schijven die er alvast voor jou ingezet zijn.

23 maart 2017 om 00:25
RiGHT Gebruiker

Voor mensen onbekend met Synology: top product. Ideaal voor MKB, maar ook voor enthousiast thuisgebruik. Geweldig voor opslag en backup, maar multi-inzetbaar voor extreem uiteenlopend gebruik. Makkelijk om te configureren, geen gedoe met moeilijk zoeken in unix configuratiebestandjes of zoiets, alles is grafisch.

Het modelnummer van klein-zakelijk en consumenten gebruik is opgebouwd uit 3 cijfers en een toevoeging. Bijvoorbeeld de DS414j is een DS(DiskStation met 4 schijven en uitgebracht in 2014 – 4 + 14 = 414. De toevoeging is een j of een + of “niets” of nog weer wat anders. Dit kan uiteenlopende dingen betekenen, maar is niet echt heel erg relevant eigenlijk. Let gewoon vooral op de hoeveelheid geheugen en welke soort CPU gebruikt wordt. Alle normale apps van Synology werken sowieso wel, maar vooral de “third party” apps, die door bedrijfjes of enthousiastelingen gemaakt worden, werken niet op alle CPU-architecturen en die vragen vaak net iets meer aan geheugen.

Mijn advies is om een ARM of Intel architectuur CPU te kiezen en absoluut minimaal 512mb geheugen, maar liever 1GB. Het is geen Windows computer, dus meer dan 1GB is niet echt noodzakelijk voor een NAS.

Beantwoorden

23 maart 2017 om 00:32
scorpion31176 Gebruiker

TJa.. Aan de ene kant heel goed om hier Synology NAS-sen aan te bieden, maar, waarom altijd weer die “maar” bij iBood.. :(

De ene keer is het een refurbished product, de andere een verouderd model, helaas geldt dat laatste voor deze machines.
Synology heeft als naamcodering “DS-disks-jaartal” (uitzonderingen daar gelaten) Maar er worden hier terwijl er een aantal modellen van 2017 zijn alleen 2014 en 2012 modellen verkocht… Waarom toch altijd die oude meuk en dan weer die discussies aanvechten over huidige prijs en adviesprijs 5 jaar geleden.. zucht..

Zoals ik al op “Tip IBOOD” had geschreven, is het ook belangrijk in het vraag-en-aanbod idee te denken en niet zoals jullie nu doen dat wij maar allemaal blij moeten zijn met jullie aanbod (of vergis ik me en hebben er mensen in 2017 al gevraagd om 2014 en 2012 modellen?)

In een ver verleden waren jullie de gaafste site waar je de NIEUWSTE gadgets kon krijgen voor altijd de goedkoopste prijs, tegenwoordig is het regelmatig de afdank-gadgets voor een discutabele prijs (die vaak verwijderd wordt om dat deze in jullie ogen niet vergelijkbaar is)

Nogmaals, het merk wat jullie aanbieden is écht top en vele mensen willen een Synology NAS, maar wees nou eens de blitskikker en kom met een 2016 of 2017 model..
(Deze tekst geldt uiteraard ook voor de telefoons (iPhones), tablets en alle electronica). Ga met je tijd mee! De support voor deze apparaten houdt veel eerder op, de laatste snufjes zitten er niet op en het zou dan puur een verleiding zijn voor iemand die een bekende merknaam hoort…

Beantwoorden

23 maart 2017 om 00:46
kikke002 Gebruiker

Beter had ik het niet kunnen verwoorden!

Wat ik ook jammer vind is dat er geen 2-bay model tussen zit. Hoef geen linkje voor het tippen van de inkopers. ;-)

Beantwoorden

23 maart 2017 om 01:25
golfje Gebruiker

Wat zoekje dan?

Beantwoorden

23 maart 2017 om 08:05
Rick_nac Gebruiker

Helemaal mee eens!

Beantwoorden

23 maart 2017 om 08:13
DirkV1971 Gebruiker

Helemaal mee eens ????

Beantwoorden

23 maart 2017 om 08:14
DirkV1971 Gebruiker

Helemaal mee eens.  (Een smiley werd 3 vraagtekens)

Beantwoorden

23 maart 2017 om 09:23
uedoi Gebruiker

Helemaal niet mee eens. Sinds de tijd dat iBood nog maar echt 1 aanbieding per dag had (dat had ook wel wat) zaten er  iets oudere modellen bij. Soms ook latest gratest maar zeker niet altijd. Voor een NAS is het echt geen probleem dat het een iets gedateerde model is.

Ik ben erg blij met deze goede aanbieding en dat zou mij op het voor mij gewenste model 80,- besparen. Helaas ff teveel aan IT uitgegeven de laatste tijd dus ik laat het even schieten.

NB 2-bay is regelmatig in de hunt voorbij gekomen.

Beantwoorden

23 maart 2017 om 09:25
whatever001 Gebruiker

@scorpion31176

De spijker op zijn kop.

Hier zal IBood wel geen (inhoudelijke) reply op geven!

Maar ik laat mij verrassen.

Beantwoorden

23 maart 2017 om 10:37
Botero Gebruiker

Welk type zou je dan aanraden voor simpel thuisgebruik?

Beantwoorden

23 maart 2017 om 11:41
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Scorpion,

Jammer om te horen dat deze Synology NAS niet de NAS is die jij graag voorbij had zien komen. Gelukkig zien we dat er genoeg anderen zijn die deze NAS wél zien zitten.

Onze inkopers proberen altijd de beste en nieuwste producten voor jullie te regelen. Helaas is het niet altijd mogelijk het nieuwste model in te kopen voor een iBOOD-waardige prijs.

Er wordt zeker gekeken naar het TIP-Forum, maar het is niet altijd mogelijk om aan al deze wensen te voldoen, onze inkopers kijken dan of het lukt een gelijkaardig product te scoren.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

23 maart 2017 om 13:22
moredruid Gebruiker

ik zeur niet graag met de meute mee, maar ik kan Scorpion hier alleen maar gelijk geven.

Volgens tweakers heeft nog maar 1 webshop de verouderde DS414j op voorraad, en die heb je voor 249 euro morgen in huis.

Ik weet dat de kortingen op de adviesprijzen worden afgegeven, maar om nou te zeggen dat dit een dikke deal is, nee.

Overigens heb ik in 2015 voor diezelfde 249 euro een Seagate Business Storage NAS met 4×1TB disk bij iBood gekocht. Dat vond ik dus wel een hele goeie deal!

Beantwoorden

23 maart 2017 om 20:11
mvankekem Gebruiker

Vroeger is niet meer. Toen was iBood baanbrekend. Tegenwoordig is het meer een online opruiming van restpartijen.

Beantwoorden

24 maart 2017 om 03:59
dgkartodimedjo Gebruiker

Ik weet niet wat je bedoelt met het ophouden van support of het niet aanwezig zijn van de laatste snufjes, ik heb de 412+ en draai nog steeds met de laatste dm updates mee, dus ook de laatste snufjes.

Beantwoorden

25 maart 2017 om 00:24
MikeWes Gebruiker

“Voor een NAS is het echt geen probleem dat het een iets gedateerde model is.”

Ehhh, de support voor een Synolgy NAS is niet eindig. Om die reden is een courant model gewenst zodat langer support te verwachten is.

Beantwoorden

25 maart 2017 om 06:57
Froggies Gebruiker

Scorpion je hebt mogelijk wel een punt.

Ik wil een NAS hebben voor een redelijke prijs. Als ik op tweakers kijk is de 414J voor 249 uit te halen incl 6TB €493.

Dat is altijd duurder dan warvoor Ibood hem aanbied. Is de nieuwe 416J zoveel beter als de 414J? Nee dus, als je beide types vergelijkt is 416J een klein beetje maar dan ook een klein beetje beter maar met de prijs die hier geboden wordt stuk duurder.

Dan denk ik boeie of die 2 jaar oud is, ik wil opslag voor mijn foto’s en back-up kunnen maken van mijn mac.Dat doen dus beide apparaten!

Beantwoorden

25 maart 2017 om 19:06
hgoor Gebruiker

Ja en mijn 411 uit 2011 zit dus nog steeds op de laatste versie van Synology! Dus top ondersteuning!

Beantwoorden

25 maart 2017 om 23:40
scorpion31176 Gebruiker

Het punt wat ik hier wil maken over de NAS is dat ik het vreemd vind dat ik er hier altijd de oude modellen worden aangeboden. De prijs van ibood is de laagste, simpel, omdat deze bijna nergens meer wordt aangeboden, slechts 1 winkel…
Natuurlijk doen de 2011, 2012 modellen vandaag de dag nog mee qua softwareondersteuning, maar ik zie wel dat ze aan de onderkant van de lijst staan. Een NAS is, zoals anderen ook schrijven, een apparaat wat gemaakt is voor langere tijd. Technisch gezien kan deze NAS mogelijk nog wel 20 jaar mee, maar economisch gezien, kijkend naar de mogelijke DSM7 zou het wel eens afgelopen kunnen zijn met de ondersteuning van deze NAS en ook daarbij de risico’s op lekken die er in zitten.
Een simpel vergelijk, als je nog ergens op zolder je Pentium 200 hebt staan met Windows 98. Zeer waarschijnlijk start het nog op en mogelijk kan je met Internet Explorer 4 nog wat webpagina’s bekijken, maar qua snelheid, qua veiligheid en ondersteuning als je toch alle pagina’s wilt zien gaat dit niet meer werken.
Bedenk dus goed waar je je geld in stopt en kijk in dit geval niet alleen naar de schijnbaar aanlokkelijke prijs, maar ook naar de toekomst. Kan ik over 2 jaar nog met mijn “net aangeschafte” NAS veilig werken en ben ik er zeker van dat een bitlocker mijn bestanden niet versleuteld?

Het grotere punt, dat ik aangeef dat ik het vervelend begin te vinden dat als er een merknaam staat, dat het een refurbished versie en een oude versie is, dat is iets waar ik IBOOD geen verandering in zie maken. Natuurlijk kan het zijn dat je als inkoper niet altijd het nieuwste van het nieuwste voor de scherpste prijs kan leveren, maar er is, zeker kijkend naar het Tip IBOOD forum vraag naar, die dus nooit beantwoordt lijkt te worden.
“Er wordt zeker gekeken naar het TIP-Forum, maar het is niet altijd mogelijk om aan al deze wensen te voldoen, onze inkopers kijken dan of het lukt een gelijkaardig product te scoren.”
Als ik een iPhone 6s wil, dan zie ik een Samsung Galaxy of een iPhone 5s niet als gelijkwaardig (en zeker niet met het refurbished verhaal er ook nog eens bij) Er wordt zoveel op de dagdeals genoemd wat men wel wil en ook is dat terug te zien in het Tip mij, maar er lijkt geen gehoor aan gegeven te worden. Ik wil hier niet alleen komen om te klagen en geef al meerdere keren aan dat de er meer gedaan kan en mag worden met ons, de klanten. 
Als jullie de deal vinden die wij vragen, zijn wij blij, stijgt jullie omzet en zijn jullie neem ik aan blij… Klant is koning toch?

Beantwoorden

23 maart 2017 om 01:14
Dyna18 Gebruiker

Bij de DS412+ staat dat hij maximum 4x 4TB aan kan, maar even verder op wordt dit model door ibood met disk geleverd van 6TB?

Wat is nou de werkelijke maximum diskgrootte die deze modellen aan kunnen?

Beantwoorden

23 maart 2017 om 01:40
scorpion31176 Gebruiker

Het komt door de luiheid van de plaatser om de informatie niet na te kijken, maar gewoon te kopiëren van de informatie uit 2012…

Onderstaande informatie is namelijk ook hopeloos ouderwets, IE 10 en 11 zijn al uit, Safari zit al op versie 10…

Ondersteunde browsersInternet Explorer® 7, 8 en 9Safari® 4 en 5 (Mac)

Op https://www.synology.com/nl-nl/compatibility?search_by=products&category=hdds&p=1&product_bays=4&product_name=DS412%2B&not_recommend_mode=false kan je alle disks zien en zelfs zien dat er 10TB disks in kunnen! 

LET WEL OP! dat het een diskstation is die voor 4 disks gemaakt is en IBOOD levert er erg onhandig maar 2. Hierdoor kan je geen RAID 5, RAID 5+Spare, RAID 6, RAID 10 oplossingen gebruiken, tot dat je zelf ergens nog twee disks vandaan tovert..

Beantwoorden

23 maart 2017 om 02:27
golfje Gebruiker

Maar wel verder uitbreiden

Beantwoorden

23 maart 2017 om 07:03
Zuma_NL Gebruiker

24 TB maar het model waar je naar verwijst is gevuld met 2 keer 3TB

Beantwoorden

23 maart 2017 om 09:39
texke Gebruiker

Ik kan er naast zitten, maar ik ben in het bezit van een 414 model.

Elke schijf die je er in steekt (zelfs 10 TB zoals scorpion31176 zegt) zal werken.

Er is wel een maar ;-)

Mijn 4 x 6 TB staan bij mij in RAID 5, maar een Volume (te vergelijken met een partitie in windows of linux) kan max 16 TB (waarschijnlijk vandaar de oude 4 x 4 TB info van “in de tijd”) zijn wegens 32 bit CPU & OS.

Beantwoorden

23 maart 2017 om 12:17
Dyna18 Gebruiker

Dank je Texke.
Dus 4x 10 TB gaat dus helaas niet werken :(

Of kun je ook meerdere volume’s aanmaken?

Beantwoorden

23 maart 2017 om 21:27
cgvm Gebruiker

Je kunt zeker meerdere volumes/disk groups aan maken maar RAID 5 of hoger gaat dan niet meer lukken.
Ik heb ook een DS414 en ben ook tegen de 16TB limiet aangelopen toen de vierde 6TB disk erin ging (SHR). :(

Volgens mij kun je met de nieuwste DSM wel boven de 16TB komen op een DS414 maar dat weet ik niet zeker.

Beantwoorden

24 maart 2017 om 08:04
lvdgoor Gebruiker

Hoi Texke,

Dan moet je het volume herformateren naar EXT4, waarschijnlijk draai je nu nog op het oudere EXT3. Converteren kan helaas niet, dus alles eraf en je nas weer inrichten alsof deze nieuw is, dan alles weer terug zetten. Een backup / restore van de config scheelt wel een hoop configureer werk.

Beantwoorden

23 maart 2017 om 07:00
timblup Gebruiker

Vraagje:

Geld voor webshops ook niet het volgende:?

Aanbiedingen moeten echte aanbiedingen zijn

08-12-2016

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft in aanloop naar de feestdagen enkele grote speelgoedketens gewezen op de regels rondom het aanprijzen van producten. Zij prezen een aantal speelgoedproducten aan met een mooie korting, terwijl het product in het afgelopen jaar niet voor de gepresenteerde ‘normale’ prijs te koop is geweest bij deze aanbieders. Het effect hiervan is dat de consument verleid wordt snel zijn slag te slaan, terwijl de voorgespiegelde korting geen echte korting is. De ACM heeft de regels rondom kortingen nog eens duidelijk uitgelegd. Als de ‘normale’ prijs een adviesprijs is, moet de winkel dit duidelijk bij de prijs vermelden. Als de winkel korting geeft op een eerder gehanteerde prijs, dan moet het product ook echt kort geleden te koop zijn geweest voor die prijs. Kort geleden betekent concreet:  niet langer dan drie maanden geleden. Dit geldt overigens voor alle producten én  voor alle verkoopkanalen. De aangesproken speelgoedketens hebben de ACM laten weten hun prijzen voortaan zo te vermelden.

Beantwoorden

23 maart 2017 om 07:50
Bleats Gebruiker

Het probleem zit het in:

terwijl het product in het afgelopen jaar niet voor de gepresenteerde ‘normale’ prijs te koop is geweest bij deze aanbieders

Omdat iBOOD het product niet standaard in het assortiment heeft, en dus niet “normaal” verkoopt is dit niet mogelijk en valt dus hier buiten. In dit geval mogen winkels enkel de adviesprijs hanteren omdat dit de enige prijs is die vast staat. Het gaat hier dus niet om een eerder gehanteerde prijs zoals het ACM in dit geval wil hebben, maar om de enige vaste prijs wat ze ook willen hebben aangezien vanaf prijzen mogen niet verzonnen worden.

Vraagtekens bij adviesprijzen zijn natuurlijk altijd goed, maar voor je iets online koopt heb je als koper ook onderzoeksplicht, ik zou zeggen, de prijs is gewoon deel van je onderzoek. Ikzelf kijk er al tijden niet meer naar, en kijk gewoon wat de korting is als ik via internet zou bestellen (of kon bestellen en hoeveel jaar geleden) in zoverre dat voor deze dingen nog mogelijk is.

Beantwoorden

24 maart 2017 om 04:05
dgkartodimedjo Gebruiker

helemaal met je eens.

Beantwoorden

23 maart 2017 om 07:15
lemke Gebruiker

Ben toevallig ook op zoek om mijn oude QNAP NAS te vervangen door … een Stnology. En lieftst met een Intel processor voor oa de trancoding van media. Wachten op het nieuwste model koop je nooit iets, zoals de QNAP TS-253B. Maar had ibood nu de synology 716+ II in ‘t lijstje geplaatst, dan was de deal al rond.

Beantwoorden

23 maart 2017 om 08:25
Teazy Gebruiker

Zo te zien ben ik niet de enige die helemaal klaar is met die afgedankte troep die hier aangeboden wordt. En dan doen alsof het nieuw spul is, zodat onwetende er in trappen. Er is meermaals gevraagd om de 2-bay-serie van Synology. Nu komen jullie aan met NAS die totaal niet gericht zijn op de particulier voor thuis gebruik. Dan geef ik liever wat meer geld uit voor een nieuwe. Overigens kost een 216play nog minder dan de zooi die hier aangeboden wordt. Voor elektrische apparaten hoef je echt niet meer bij ibood te zijn, op internet zijn genoeg aanbieders te vinden (gaat er meestal ook nog wat van de prijs af als je er om vraagt).

Beantwoorden

23 maart 2017 om 08:35
Kartelschaar Gebruiker

OK doei

Beantwoorden

23 maart 2017 om 12:14
Dyna18 Gebruiker

Zit niet zo te zeuren.
Zelf heb ik juist geen behoefte aan een kleine NAS met slechts 2 schijven.

Als ik dan een NAS koop, is deze het liefst zo groot mogelijk zodat ik lang vooruit kan. Ook is RAID 5 vele malen gunstiger met 4 schijven, dan dat je een RAID 1 moet gebruiken.

Doe mij maar een leuke NAS met 8 schijven, dan kan ik weer even vooruit!

Beantwoorden

23 maart 2017 om 13:57
jurgen323 Gebruiker

Ik wil juist een 4bay inplaats van een 2bay. Dus wat zeur jij nou? Praat alleen voor jezelf en als je het niet aanstaat, klik dan een pagina door.

Beantwoorden

23 maart 2017 om 21:29
cgvm Gebruiker

Hoe meer bays hoe beter! :P

Beantwoorden

24 maart 2017 om 01:54
Susantigoon Gebruiker

Nee joh, helemaal niks hier voor jou. Bye!

Beantwoorden

23 maart 2017 om 15:45
Zuma_NL Gebruiker

Het is jammer dat de 415+ er niet tussen staat die had ik dan wel aangeschaft. De 412+ die er tussen staat is hopeloos verouderd en wordt binnenkort wellicht niet meer ondersteund. ik vind een + versie enorm belangrijk omdat deze versies het mogelijk maakt om films te transcoderen en PLex te gebruiken. Dat scheelt me weer meer apparaten in huis slepen voor het gezin. De 412+ kan dat ook maar komt niet ver qua veel. HD (1080) transcoderen is niet mogelijk met de 412+. De 415+ is de eerste die dat wel haalt bij DLNA apparaten.

Beantwoorden

24 maart 2017 om 04:22
dgkartodimedjo Gebruiker

Met alle respect, geen enkele nas vind ik geschikt voor het draaien van plex. En wie transcodeert nou tegenwoordig media terwijl de huidige smart tv’s deze out of de box afspelen. Het is leuk als je onderweg misschien  op je mobiele telefoon een filmpje wil kijken die je recentelijk heb gedownload, maar zeg eens eerlijk wie doet dat zonder zich zorgen hoeven te maken om verspilling van je databundel.

Plex presenteert zijn media leuk, maar vergt uiterst veel rekenkracht. Hiervoor kan je het best een barebone pc voor nemen.

Beantwoorden

23 maart 2017 om 19:12
Mordegai Gebruiker

Ik zou er best eentje willen aanschaffen, maar welke model is nou een juiste keus? Iemand ervaring met Synology NAS en gebruiksvriendelijkheid met Apple (ios) apparaten?

Na het lezen van dit bericht op nl.hardware.info misschien wat terughoudender geworden…

https://nl.hardware.info/nieuws/51029/netgear-en-synology-reageren-op-defecten-door-fout-in-intel-atom.

Beantwoorden

23 maart 2017 om 21:52
Basjuh84 Gebruiker

Synology is een topmerk, werkt gewoon prima. Ik weet niet waar je precies op doelt met het gebruik op Apple devices, maar het managen van je NAS op afstand is geen enkel probleem. Overigens zou ik geen van de genoemde apparaten van deze ‘aanbieding’ aanschaffen. Te oud, te duur, en wellicht meer geschikt voor het MKB.

Ik ben het dan ook met Scorpion en de anderen eens; dit zijn geen serieuze aanbiedingen (meer).

Beantwoorden

24 maart 2017 om 01:23
Zuma_NL Gebruiker

In geen van de aangeboden NASsen zit een Intel Atom C2000. Kortom het artikel waar je naar linkt is niet relevant voor dit aanbod. Zo eerlijk ben ik dan ook weer. Persoonlijk qua specs is de 412+ het meest interessant als je iets met transcoding en Plex wil. Zo niet dan is de 414 couranter. Maar lees maar wat ik er eerder over schreef. En samenwerken met Apple? Geen idee Apple komt mijn huis niet in…..

En voor de mensen die zeuren dat er geen 2-bays beschikbaar zijn en dat deze aanbiedingen meer voor het MKB zijn. Tsja een 4-bay is niet per definitie alleen voor MKB…  Het idee van Raid 5 (waar je dus meer dan 2 schijven voor nodig hebt) is gewoon logisch ook voor Proconsumenten.

Beantwoorden

24 maart 2017 om 04:12
evb1971 Gebruiker

Heb momenteel geen nas, gewoon externe harde schijf voor foto’s en documenten. Maar als ik de investering doe wil ik het onmiddelijk goed doen. Kan je hier bvb een mediaserver op zetten (KODI) . En dan je films ,muziek afspelen ? Of heb je dan nog een aparte mediaplayer nodig zoals Nvidia Nshield ? Is dit snel genoeg om 4K films door tegeven ?  En maak dit ding veel lawaai ? Kan deze in gesloten tvmeubel of moet ie in de garage ?

Bedank voor de info :)

Beantwoorden

24 maart 2017 om 04:50
dgkartodimedjo Gebruiker

Kodi is volgens mij een mediaspeler en geen server, maar ik kan me vergissen. Een alternatieve media Server is plex die synology wel ondersteunt, maar wordt afgeraden. Anders is de 412+ hiervoor de meest geschikte kandidaat. Hoe dan ook, je hebt op je end-point (het apparaat waar je je media op afspeelt) altijd een cliënt nodig. Heb je geen smart tv dan is de shield inderdaad een goede keus (of je PlayStation).

4k films doorgeven mag geen probleem zijn. Bekabeld 4k media afspelen is beter dan over Wi-Fi.

Maakt absoluut geen lawaai (weinig) en kan gerust in gesloten meubel.

Beantwoorden

24 maart 2017 om 09:45
GlasArt Gebruiker

De NAS zelf maakt heel weinig lawaai. Het zal afhangen van de schijven die je plaatst. Ik had in mijn DS414 in eerste instantie (2×4TB) WD Red. Mooi stil was dat. Nu zitten er (4×6TB) HGST Ultrastars in. Die hoor je door het hele huis heen!

Beantwoorden

25 maart 2017 om 00:31
MikeWes Gebruiker

Synology is een top merk. Let wel dat je een courante NAS koopt (niet die rommel hier). Reden is dat de support van Synology na een aantal jaar word beëindigd. Kun je een model kopen dat twee jaar nieuwer is, dan is de kans op updates in ieder geval twee jaar langer.

Beantwoorden

25 maart 2017 om 19:08
hgoor Gebruiker

Mijn DS411 uit 2011 wordt nog steeds gesupport en draait de laatste firmware (6.1)

Beantwoorden

25 maart 2017 om 19:14
hgoor Gebruiker

Even lezen ZUMA_NL:

CPU: Intel Atom Dualcore 2,13GHz, met floating point

Da’s de 412+

Dussss…

Beantwoorden

24 maart 2017 om 12:09
gert.deroock Gebruiker

Waarom kan deze alleen maar in Nederland afgeleverd worden?

Beantwoorden

24 maart 2017 om 12:48
Moderator Bas iBOOD Moderator

Waarschijnlijk ben je per ongeluk op de Nederlandse website terecht gekomen. Afleveren in België kan via deze link.

Beantwoorden

24 maart 2017 om 21:42
Hemels Gebruiker

Hey Ibood, ik zat te wachten op een nieuwe NAS-Sale, van Qnap of Synology… en nu komt ‘ie eindelijk, maar dan blijkt het allemaal “verouderde” elektronica te zijn.
Jaren zat ik iedere avond te popelen om te zien wat jullie te bieden hadden. Helaas is dat behoorlijk afgenomen. spijtig.
Zou mooi zijn als jullie weer nieuwer spul in huis kunnen halen. ik heb gelezen waar jullie van afhankelijk zijn, maar wilde toch even kwijt dat ik het “oude” ibood enorm mis.

Beantwoorden

25 maart 2017 om 06:39
mybox Gebruiker

Let wel op dat de eerste batch Seagate Ironwolf een enorm slechte hdd is. Zeer hoge uitval percentage. Succes voor degenen die met de hdd hebben besteld.

Beantwoorden

25 maart 2017 om 06:55
vokern Gebruiker

Op dit moment zitten de Synology systemen van 2010 op DSM 5.2 en die van 2011 op DSM 6.1 (nieuwste versie). In 2021 hebben de systemen van 2014 dan niet meer de laatste versie van het besturingssysteem? Deze meuk is van 2014….

Beantwoorden

25 maart 2017 om 07:49
Mark.casteels Gebruiker

DSM 6.1 zou ook op deze toestellen moeten werken.

https://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS412+

https://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS414

De reden dat ik twijfel is dat ik deze ook als een “mediahub” wil kunnen gebruiken voor alle mogelijke apparaten en dus ook transcoding wil.  Verder wil ik het laten werken als dowloadstation (Sabnzbd+) en ik wil de surveillance station functie eveneens gebruiken.  Verder gaat het gewoon een fileserver zijn met een printer aan.  Toch grote twijfels of deze alles aankan (transcoding al niet)

Vooral wat ik hierboven lees over de schijfcapaciteit.  Ik dacht aan minstens 4*4TB in de veronderstel dat ik minstens 12TB aan capaciteit had en niet 10TB.

Beantwoorden

25 maart 2017 om 08:45
Basjuh84 Gebruiker

EEA hangt natuurlijk af van de grootte en kwaliteit van de streams, maar ik zou in dit geval aanraden om ook eens naar een zelfbouw NAS te kijken. Kun je het zo gek maken als je wilt. De hoeveelheid schijfruimte hangt helemaal af van hoe je het filesysteem (en dan met name de redundancy) configureerd (Raid, file-system etc).

Beantwoorden

25 maart 2017 om 11:38
RiGHT Gebruiker

Koop iig die 412 niet. Die is 5 jaar oud.

Synology geeft normaal gesproken tenminste 3 jaar garantie en hun major releases zullen tot ten minste 3 jaar lang ook voor die NAS beschikbaar zijn. Ik heb een DS213+ en de nieuwe DSM 6 werkt nog op mijn DS. Ik geloof dat DSM6 ook nog voor de meeste x12 modellen is uitgebracht, maar 6.1 zal vrij zeker niet meer op alle x12 modellen beschikbaar  zijn, alleen een paar van de meest populaire modellen zullen niet zijn overgeslagen.

Jammerjammer dat iBood zich verschuilt achter  ’het verkoopt dus het is goed genoeg’. De Jan met de pet die geen zier verstand heeft van wat ze kopen denken dat ze hier een pracht van een deal hebben en kopen het.

Zelf zou ik de x14 eventueel nog overwegen. Maar al niet meer voor deze prijzen, dan liever een courant x16 model. De x12 is al zo enorm oud, no way.

Over 2 of 4 schijven : let ook op stroomverbruik. Een NAS staat permanent aan. Nieuwere modellen verbruiken sowieso minder stroom.

En ja, helaas zijn de partijen die iBood aanbied steeds weer van die refurbished 2e hands zooi of andere extreem overjarige modellen. Een elektronischapparaat van 5 jaar oud voor nieuw verkopen is echt tragisch. Jammer dat mensen er in trappen.

Beantwoorden

25 maart 2017 om 19:10
hgoor Gebruiker

M’n DS411 uit 2011 draait gewoon 6.1 en heeft alle support die ik wil…

Beantwoorden

25 maart 2017 om 20:14
dgkartodimedjo Gebruiker

mijn 412+ draait ook op dsm 6.1.. vorige week zelfs de nieuwe update binnengehaald… en dat voor een 5 jaar oude NAS… ik vind het alleen maar knap hoor.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.