29 maart 2017 om 00:00
iBOOD

Caliber Autoradio's

Caliber Autoradio's
Zei iemand carpool karaoke? ;-)

Luidkeels meezingen als je naar het werk rijdt, je favoriete roadtripmuziek streamen of bellen met het thuisfront als je in de file staat? Met deze autoradio's van Caliber is het allemaal mogelijk!

29 maart 2017 om 00:16
nikonman Gebruiker

Zijn er nog autos op de baan waar zulke radios in passen ? Sinds Jaren hebben alle autos toch allemaal een grote (touch) screen met gps, bluetooth, parkingsmodules die de lijnen weergeven bij inparkeren, smsen aflezen, voicecommand, dvds die op achterschermen (headrests) afspelen, etc.. dit lijkt mij toch heel 1990 hoor.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 00:23
sanderdeweert9 Gebruiker

Er zijn er zat (waaronder ik als student) die een auto rijden waar dergelijke audioapparatuur in kan. Ik heb al een goede radio anders zou dit een prima deal zijn geweest voor mij.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 00:24
mrdummy Gebruiker

Ja dit is normale enkele hoogte. Je kijkt teveel naar nieuwste modellen die vaste radio’s hebben. Er rijden nog genoeg oudere modellen rond waar deze radio nog in past. Volgens mij vandaag nog wel paar merken / nieuwe modellen waar je eigen radio in kan bouwen.

De bluetooth functie is handig, die heb je nodig voor handfree bellen. Dan komt geluid gewoon uit speakers en muziek wordt uitgezet. Er wordt lange microfoon meegeleverd.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 18:22
MantaErwin Gebruiker

Zelfs in die van mij past het, bouwjaar 1971, maar goed, voor de rest 0% innovatie, 100% fun.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 00:30
nikonman Gebruiker

Indien student kan ik best inkomen,… zijn we allemaal geweest. Trouwens success ermee. Maar ik rij al jaren en heb deze type radios al héél lang niet meer gezien.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 05:26
thomasblub Gebruiker

Ik werk al meer dan 10 jaar. Mijn auto was vorige maand 10 jaar oud en heeft nu 68000km.
Tijd voor een nieuwe radio. goeie deal !

Beantwoorden

29 maart 2017 om 06:59
penguin242 Gebruiker

Ik rij met een wagen van 2015, en deze heeft nog steeds een din1 slot voor een autoradio.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 11:25
spiderpig3 Gebruiker

Tien jaar oud? 68.000 km? Das niets!

Beantwoorden

29 maart 2017 om 06:49
Frankvd1989 Gebruiker

Hoe werkt het aansluiten van een DAB+ radio? Word er een handleiding bij gestuurd?

Beantwoorden

29 maart 2017 om 07:01
penguin242 Gebruiker

om DAB+ te gebruiken is enkel een extra antenne nodig (bij een dab+ radio). Deze is meestal te kleven op de voorruit en moet bijgeleverd worden

Beantwoorden

29 maart 2017 om 08:08
Frankvd1989 Gebruiker

Is het een bluetooth antenne of bedraad en komt de draad dan uit het frontje?

Dus is het makkelijk te bevestigen

Beantwoorden

29 maart 2017 om 10:46
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dit is een bedrade antenne die je achterin jouw auto kunt bevestigen.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 10:51
Nightline-Inc Gebruiker

Weet iemand wat er getoond wordt op het display als het apparaat MP3’s moet afspelen waar geen ID3tag in zit?
Laat ie dan de volledige foldernaam en/of lange bestandsnaam zien, of zie je (zoals vaak bij dit soort radio’s) een verschrikkelijke 8.3 bestand en foldernaam zien (zoals vroeger bij DOS computers)?

RDS staat er bij, maar wordt deze ook getoond op het display?

Beantwoorden

30 maart 2017 om 14:33

Als er geen ID3-tag bij zit, dan geeft hij enkel het track nummer aan.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 12:09
hobbix Gebruiker

Dus je kunt voor deze radio’s niet de gewone antenne gebruiken? Bij mijn onlangs aangeschafte dab+ “transistor” werkt het wel met de “gewone” spriet die er ook is voor de fm. Als die spriet wordt ingedrukt dan verslechterd de ontvangst aanzienlijk dus die is wel degelijk relevant.

Beantwoorden

30 maart 2017 om 14:32

Voor FM-gebruik kun je de huidige antenne gebruiken. Voor de DAB+-mogelijkheid dien je de meegeleverde raamantenne te gebruiken.

RDS wordt ook getoond op het display.

Beantwoorden

29 maart 2017 om 17:48
Sixus Gebruiker

Die DAB+ radio ziet er op het eerste oog erg interessant uit maar na wat verder kijken laat ik het maar lekker voor wat het is.

USB en SD: tot 32 GB – Een 32GB USB stick / SD kaart is zo langzamerhand wel achterhaald: 64Gb koop je al voor een habbekrats en 128GB is ook zeer goed betaalbaar.

Daarnaast zijn de reviews die ik tegenkomt bij het zoeken op dit artikelnummer verre van positief: bijna iedereen klaagt dat de radio erg snel van zijn zender springt door de AF functie en dat dit niet is uit te zetten (zou volgens handleiding wel mogelijk moeten zijn). Persoonlijk zou ik daar horendol van worden. De kwaliteit van de ingebouwde carkit schijnt ook beroerd te zijn maar dat zou voor mij geen issue zijn aangezien ik al een losse carkit heb.

De radio heeft 2 antennebussen: 1 voor FM/AM en een aparte voor DAB+

Beantwoorden

30 maart 2017 om 01:00
nossie01 Gebruiker

Caliber had zich moeten houden bij het maken van speakers en subwoofers voor in de auto, daar waren/zijn ze goed in.

Ook geen high end materiaal, maar voor de beginnende car audio freak een leuke instap apparatuur.

Beantwoorden

30 maart 2017 om 11:29
IPadawan Gebruiker

Dat max 32GB USB vind ik het minste probleem.

Is er ergens al wel een fatsoenlijke handleiding aanwezig en een pin layout beschrijving van de stekker/connector?

Iemand die weet hoe je de AF functie kan uitzetten?

Kan je je iPhone via bluetooth verbinden voor muziek en/of handsfree bellen?

Beantwoorden

30 maart 2017 om 14:35

Op pagina 9 van deze handleiding vind je de pin bezetting iso stekker. Informatie over de AF functie vind je op pagina 13.

Je kunt je iPhone via Bluetooth verbinden. De bediening gaat dan via de iPhone, maar muziek en bellen gaat via de radio.

Beantwoorden

31 maart 2017 om 16:20
IPadawan Gebruiker

Dat van pagina 13 is toch voor am/fm en niet voor DAB+, of zie ik dat verkeerd?

Heeft de radio ook de mogelijkheid om DAB zenders onder een preset toets te zetten?

Beantwoorden

30 maart 2017 om 23:00
xsatx Gebruiker

Hallo Bas iBood  Moderator,

Ik wil nog een paar schoenen bestellen.

Maar ik heb net hiervoor een Auto-Radio Caliber besteld en al betaald + verzendkosten.

Moet ik nu weer opnieuw verzend kosten betalen ?

Of hoe doe ik dat ? Graag voor 12 H bericht ! MVG.

Beantwoorden

30 maart 2017 om 23:24
Moderator Paul Moderator

Hallo xsatx,

Als de gewenste schoenen nog niet uitverkocht zijn, kun je het volgende doen:
- een nieuwe bestelling plaatsen voor schoenen + autoradio
- vervolgens kun je de vorige bestelling annuleren (Mijn iBOOD > Service Verzoek > Annulering)

Zo betaal je maar 1x verzendkosten voor beide producten. 
Het bedrag van de geannuleerde bestelling wordt binnen 5-10 werkdagen teruggestort.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.