7 mei 2017 om 00:00
iBOOD

Solis Vacuümaccessoires

Solis Vacuümaccessoires
Langer vers én lekkerder

De Solis vacuümmachine: wat kun je ermee? Iets vacuüm verpakken. Waarom zou je dat doen? Omdat het dan langer meegaat of omdat het dan beter marineert! In restaurants wordt al jarenlang gebruik gemaakt van de vacuümtechniek. Koks verdelen vlees bijvoorbeeld alvast onder in porties en stoppen het soms met marinade en al in een vacuümzakje, zodat het langer houdbaar is en de smaken extra goed kunnen intrekken. In deze sale vind je de vershoudfolie en -zakken die je nodig hebt voor de Solis vacuümmachine. 

7 mei 2017 om 00:12
CountDis Gebruiker

Heb een solis uit een vorige actie dus maar even wat rollen besteld.

Blijven verse kruiden ook langer goed in zo’n vacuumzakje (peterselie/koriander/tijm enz)? Iemand ervaring mee?

Beantwoorden

7 mei 2017 om 01:42
epafroditus Gebruiker

Ha, ik weet geen antwoord op je vraag; maar daar jij zo’n apparaat hebt… Je kunt dus ook chipszakken opnieuw sealen?
rare vraag misschien, maar kun je zo’n zak dan ook gebruiken om iets vacuüm te sealen (wat bij chips natuurlijk niet handig is;))?

Beantwoorden

7 mei 2017 om 01:47
vjweirnogeenn Gebruiker

Chipszakken kan je opnieuw sealen hiermee ja. Vacuüm werkt vaak niet (goed) omdat er geen kanaaltjes structuur in een chipszak zit, waardoor de lucht er moeilijk uit getrokken kan worden.

En ja, kruiden blijven langer goed in een zakje. Maar daarvoor gebruik je net zo goed een ziplock zakje. Vacuümeren

Beantwoorden

7 mei 2017 om 01:49
vjweirnogeenn Gebruiker

Vacumeren drukt je verse kruiden kapot waardoor ze sneller bederven. Vacumeren werkt waar wel erg goed bij gedroogde kruiden (absoluut vochtvrij)

Beantwoorden

8 mei 2017 om 10:29
gerhardknol Gebruiker

Verse kruiden (itt droge) “ademen” nog (respiratie). Opslaan in vacuum werkt daardoor niet optimaal / slecht. Kruiden ademen restje zuurstof op totdat dit op is, en maken daarbij CO2.  en water. Veel CO2 zorgt voor verlepping. Daarna gaan ze over op zuurstofloze verbranding, geeft smerige geur. Als je het doet, bewaar ze dan tegen vriespunt gaat dit “ademen” zo langzaam mogelijk.  Doet dit in een ademende, vochtdichte verpakking, blijven ze het langste houdbaar.

Het is niet voor niets dat verse kruiden in de winkel in een voor gas zeer doorlaatbare verpakking worden verpakt, waarbij alleen de vochtverdamping word tegengegaan. Zie ook https://rirdc.infoservices.com.au/downloads/97-005

Beantwoorden

9 mei 2017 om 00:21
artnaz Gebruiker

Wow, goede uitleg en mooi document Gerhard! Netjes!

Beantwoorden

7 mei 2017 om 09:36
dries77 Gebruiker

Zijn dit betere zakken dan de standaard marmelot zakken*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met ene directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

8 mei 2017 om 08:03
Valith Gebruiker

Beste iBood, jammer dat de vacuüm dozen niet worden aangeboden als assecoire. Dit zijn toch ook originele assecoires, die jullie tevens noemen in de hoofdactie. Iets om toe te voegen (de volgende keer)? Die zijn erg handig voor marineren en voorkomen dat delicate producten kapot worden gedrukt. Dankjewel

Beantwoorden

8 mei 2017 om 09:29
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dat is zeker een goede suggestie! Ik raad je aan om onze inkopers te tippen in dit topic.

Beantwoorden

8 mei 2017 om 13:19
koenardinho Gebruiker

Daar kijk ik ook telkens naar uit!

Beantwoorden

8 mei 2017 om 16:41
forelje Gebruiker

is het mogelijk om een product die vacuum getrokken is te verwarmen in de vacuum getrokken zak?

Beantwoorden

9 mei 2017 om 09:13
LBelangrijk Gebruiker

De Solis zakken zijn daar in principe geschikt voor tot 80 graden. Mijn eigen ervaring is dat dit niet altijd goed gaat. Ga je sous vide bereidingen doen op lagere temperaturen dan houden de zakken het wel, maar tegen de 80 graden lieten bij mij een aantal keer de seals los.

Beantwoorden

9 mei 2017 om 10:41
matverp Gebruiker

Ik wil graag weten uit welk materiaal zijn de folies gemaakt? En welke recyclagecode staat er op vermeld? Mag het folie verwarmd worden?

Beantwoorden

9 mei 2017 om 11:18

Ik heb je vragen even doorgestuurd en kom hier z.s.m. over bij je terug.

Beantwoorden

10 mei 2017 om 09:02

Beter laat dan nooit, de antwoorden:

De folie is gemaakt van BPA vrije kunststof. Er wordt geen recycling code op de verpakking geprint door Solis. De folie kan tot 4 uur met 100 graden celcius verwarmd worden.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.