13 juni 2017 om 00:00
iBOOD

Audiolab Versterkers

Audiolab Versterkers
Topversterkers!

Muziek- en audioliefhebbers moeten altijd het beste hebben. Alles moet van de beste kwaliteit zijn. Dat betekent dus een goed klinkende versterker, goed klinkende speakers en kwalitatief sterke kabels. Simpelweg omdat alles gewoon op z’n best moet klinken. Het startpunt blijft echter een kwalitatief goede versterker en daar kunnen we je vandaag mee helpen. Met deze Audiolab Flash Sale.

13 juni 2017 om 00:03
blufner Gebruiker

Heb geen oren naar deze prijzen

13 juni 2017 om 07:09
jbrunde Gebruiker

De prijzen zijn goed, de apparaten zijn top maar als je ook genoegen neemt met een alles-in-1 setje van een paar honderd euro is dit geen aanbieding voor jou.

13 juni 2017 om 09:17
batenovski Gebruiker

Echt…. Dit soort commentaar… Het zet mij gewoon aan om er op te reageren; “als je geen interesse hebt, zeg dan niets.”

15 juni 2017 om 01:10
blufner Gebruiker

Sorry hoor, maar ik heb thuis een goede 24 bit versterker. Als je weet waar je om moet zoeken, hoef je niet te denken dat duur ook altijd beter is.

15 juni 2017 om 09:32
wexxel99 Gebruiker

Een 24 bit versterker? Dit is een geweldige aanbieding. Klassespul. Combineer dit met een goede streamer en je bent spekkoper

15 juni 2017 om 11:50
Erikkie7 Gebruiker

Ik zou zeggen, deel het met ons:
Waar moeten we op zoeken zodat we zo veel geld kunnen besparen op iets dat toch betere kwaliteit weet te bieden?

13 juni 2017 om 00:20
Bombadil1977 Gebruiker

Mooi ding en hele mooie prijs. Alleen niet mijn stijl meer dit soort high end muziek.

13 juni 2017 om 09:27
scorpion31176 Gebruiker

Wat zijn dit voor versterkers? Als je naar de “gewone” kijkt van een Sony, Yamaha, Harman Kardon, dan zitten er tig features op voor vaak een lagere prijs.

Wat mis ik al audioleek aan deze in mijn ogen ook erg dure apparaten?

13 juni 2017 om 09:57
fmvankershaver Gebruiker

Dat is het dus, voor deze prijs krijg je bij de bekende massaproducenten een “gewone” versterker. Sony c.s. zijn doorgaans plastic bakken met massa-geproduceerde onderdelen. En al die features? Dat zijn schakelingen die met z’n allen in een paar chips gebakken zitten en die weinig tot niets bijdragen aan de geluidskwaliteit, integendeel vaak. Bij deze Audiolabs is dat niet het geval. Dit zijn hoogwaardige en duurzame producten, die onvergelijkbaar veel beter presteren dan de massaproducten. Je zult hier jaren plezier van hebben. Ben je een knoppenfreak, laat deze aanbieding dan voorbijgaan. Ben je een echte muziekliefhebber, neem ze dan in overweging. Dit zegt een muziekliefhebber, die overigens zweert bij Marantz.

14 juni 2017 om 07:15
markri Gebruiker

Dit is eigenlijk alleen bedoelt voor muziek, en al die andere merken met 7.1+ meuk zijn leuk zijn als je film geluid wilt maar vaak echt waardeloos zijn voor gewoon muziek afspelen, veel mensen kopen daarom ook dit soort versterkers naast hun 7.1+ surround versterker, je kan je speakers op beiden apparaten aansluiten.

En als je veel naar klassieke muziek/rock/jazz/ luistert en gewoon een simpel prima product wilt zonder al het gezeik van de 1001 features, met gewoon draai knoppen er op en standaard analoge ingangen dan zijn dit soort dingen ook voor jouw. (Heb eens iets vergelijkbaars gekocht voor mijn oudere buurvrouw, die was naar de mediamarkt gegaan en kocht zo’n alles in 1 receiver en alle ging mis met alle knoppen in drukken “speaker a/b geen geluid etc”)

14 juni 2017 om 17:51
Erikkie7 Gebruiker

“…je kan je speakers op beide apparaten aansluiten”. Bedoel je dat op deze versterker een bypass functie zit voor een koppeling met een eventuele surround versterker?

13 juni 2017 om 10:18
RDDR Gebruiker

Laat ik als echter liefhebber (met verstand van zaken) toch een poging wagen.

Je kan een BMW afdoen als een onzinnig product. Immers een Dacia komt ook van a naar b, vaak nog zuiniger ook en heeft meer laadruimte dan een 3 serie. Natuurlijk kan je dan reageren zoals Blufner en een auto van 50.000 Euro als iets absurds bestempelen. Immers je kan nieuw rijden voor 15.000 Euro en dat doet het ook. Je kan ook kijken naar een auto met zoveel mogelijk gadgets voor een lage prijs en dan zal je zien dat een Renault Clio van 25.000 Euro beter is uitgerust dan de BMW 1 serie van 35.000 Euro. Zo is het bij audio ook. En als je een auto wil die lekker rijdt komt BMW weer in beeld.

Je kan ‘geluid in je kamer’ hebben voor een paar tientjes. Je audio kopen die zo hard mogelijk kan voor gebruik in een cafe. Is alweer wat duurder. Je kan ook voor zo mooi mogelijk gaan. Oftewel: een opname van een live-concert klinkt thuis (bijna) net zo goed als in de concert zaal zelf. Als je dat laatste wil kom je in heel andere prijsklasse terecht. En is het hier aangeboden spul eigenlijk maar instap. Google voor de gein eens op de prijs van een Mark Levinson versterker, een Wadia cd-speler of kabels van NordOst.

Wel is het lastige aan dit soort spul dat er ook een stukje persoonlijke voorkeur is. De ene vind een BMW fijner dan een Mercedes en andersom. Zo is het ook bij audio: de ene houdt van iets meer laag, de andere van wat scherper hoog. Daarom zou je eigenlijk moeten luisteren voordat je koopt.

13 juni 2017 om 11:08
harolds Gebruiker

Voordat je een versterker aanschaft is verstandig om eerst je speakers uit te zoeken.

Hiermee valt of staat je hele geluidskwaliteit. Als je je keus hebt gemaakt qua speakers kan je daar het beste je versterker op aanpassen.

Er is geen speaker gelijk.

13 juni 2017 om 13:11
sleggui Gebruiker

Klopt perfect wat je zegt, maar ook onder de audiofielen is er evenzeer snobisme aanwezig als onder de autofanaten. Het is maar hoe ver men wil gaan voor een aanvaardbaar geluid.

13 juni 2017 om 13:40
RDDR Gebruiker

I know: en ook dat is net zoals bij auto’s.

Beter dan een Dacia is een Renault => 5.000 Euro extra

Beter dan een Mercedes S klasse is een Rolls Royce => 150.000 Euro extra

Er komt ergens een punt waar een klein beetje beter heel veel geld gaat kosten. Doordat de aantallen kleiner worden en doordat het moeilijk is om iets wat heel goed is beter te maken.

En ja: status, merken, enzovoorts gaan ook meetellen.

13 juni 2017 om 15:35
bigchemist Gebruiker

Of andersom : je gaat met je versterker naar een winkel en probeer daar verschillende speakers ! Je zal het verschil horen en kies jou voorkeur.

14 juni 2017 om 07:45
markri Gebruiker

Dit werkt prima met bijna alle mid-range boekenplank speakers zoals de B&W 685 S2 of de goedkoper wharfedale diamond 10.1/10.2, je gaat hier geen grote dure zuilspeakers aan hangen. (dan krijg je een heel dun schriel geluid)

Als je echt zuil luidsprekers wilt dan moet je een veel zwaardere versterker aanschaffen, die zijn er ook wel in deze prijs categorie. (Ik vind die zuil dingen echt gewoon nutteloze ruimtevullers en ook niet altijd geschikt voor lagere volumes)

14 juni 2017 om 11:29
RDDR Gebruiker

markri: het tegenovergestelde is waar. Wil je weten of je een zware versterker nodig hebt dan kan je kijken naar het rendement (dB/w) van een luidspreker en zal je zien dat zuilen juist veel makkelijker aan te sturen zijn. Zuilen halen veel geluid uit de grote klankkast. Uitzonderingen zijn de zuilen met zeer grote woofers (b.v. B&W 801) die weer zorgen voor veel feedback de versterker in wat een versterker in deze prijsklasse niet zo leuk vindt.

Juist kleine speakers (kijk eens naar een Totem Mani-2) zijn vaak erg zwaar voor de versterker.

Grote luidsprekers klinken inderdaad vaak minder lekker op lage volumes.

14 juni 2017 om 12:03
blackfin Gebruiker

De prijsklasse heeft weinig van doen met hoe een versterker reageert op een reactieve belasting, dat is puur een functie van hoe de versterker is geconstrueerd. Dempingsfactor noemt men dat en de impedantie tussen versterker en luidspreker is daar ook van invloed op. Een tegengekoppelde versterker heeft over het algemeen een zeer goede dempingsfactor waardoor de uitgangsimpendantie lekker laag blijft, deze factor is met name in het lage frequentiebereik heel goed en neemt af naarmate de frequentie stijgt (als gevolg van GBW). De duurdere ‘audiofiele’ vermogensversterkers maken vaak gebruik van transistoren met een hoge transistiefrequentie en locale tegenkoppeling voor een betere dempingsfactor in de hogere frequentieregionen. Meestal kom je dan uit bij discrete ontwerpen met Japanse transistoren of MOSFET’s. Is dat heel erg relevant? Nee 99% van de mensheid zal het worst wezen want die horen het verschil toch niet, die 1% die het wel menen te horen willen dus veel geld uitgeven aan producten die een iets betere dempingsfactor hebben. Maakt u zich dan helemaal geen zorgen over THD en IMD? Jawel maar goede THD en IMD cijfers gaan meestal gepaard met een uitstekende dempingsfactor.

14 juni 2017 om 12:28
RDDR Gebruiker

balckfin: correct en ik weet hoe het werkt. Wilde het hier echter behapbaar houden. Dempingsfactor en prijsklasse gaan vaak (niet altijd) wel samen. Er zijn uitzonderingen, zoals altijd.

13 juni 2017 om 12:41
Crefac Gebruiker

Ik heb deze gekocht bij een vorige aanbieding. Inmiddels is het toestel stuk na enkele luisterbeurten. Reactie serviceverzoek: noppes!

13 juni 2017 om 12:45
Moderator Bas iBOOD Moderator

Vervelend om te horen dat je geen reactie van ons hebt ontvangen. Ik ga mijn collega vragen dit z.s.m. voor je op te pakken!

13 juni 2017 om 13:56
Crefac Gebruiker

Dat zou fijn zijn. Ik was namelijk erg tevreden over het toestel voor ie het begaf. Maar ik vind het niet leuk om weken of zelfs maanden zonder muziek te zitten.

13 juni 2017 om 21:46
megarijknogniet Gebruiker

Ik ben fan van Ibood, echt waar. Maar om zonder te luisteren een aanbieding te kopen van een kwetsbaar product als een high-end versterker, is in mijn ogen best vreemd en zeker risicovol.

14 juni 2017 om 09:52
blackfin Gebruiker

“van een kwetsbaar product als een high-end versterker” Een kwetsbaar product? Zo’n versterker hoort juist bullet proof te zijn. Behuizing is veel steviger dan van een gemiddelde versterker en de versterker moet zware mismatch van de load probleemloos kunnen verdragen. We praten hier niet over een boeket bloemen maar over een vermogensversterker, food for the woofers!

13 juni 2017 om 13:04
Bigpapa146 Gebruiker

Ik wil even inhaken op sommige posters.

Dit is een High end versterker die voor de meeste mensen niet is weg gelegd.
Mensen die kartonnen boxjes thuis hebben staan moeten hier ook niet naar kijken. Sterker nog NIET AANDENKEN.
Als je dit wilt kopen dan ben je er nog niet. Met een versterker alleen ben je er nog niet. Je krijgt er nog boxen bij, snoer, platenspeler, etc.
Dus wil je een 5.1 of 7.1 dan is dit niets voor jou.
Zelf vind ik dit ook niet zo`n goed merk. Maar dat is smaken verschillend. Maar voor deze prijsklasse is dit wel 1 van de betere.

14 juni 2017 om 01:44
thijs.adriaans Gebruiker

Platenspeler hahaha!

14 juni 2017 om 07:21
razor911 Gebruiker

In dit apparaat zit een CD speler. Je weet dat er inmiddels weer meer platen dan cd’s verkocht worden?

Een knappe platenspeler erbij is dus niet zo vreemd.

14 juni 2017 om 08:07
blackfin Gebruiker

In verhouding tot andere volume producten is deze versterker iets beter geconstrueerd. Glasvezel Printplaat t.o.v. geperst karton, hier en daar wat merkcondensatoren en Linear Technology opamps aan in ingang van de Phone versterker. Voor de rest gewoon een discreet ontwerp van de eindtrappen, maar…. de voeding is een beetje iel gedimensioneerd, kennelijk lost men dat op door een soort van voorregulatie om het clippen te verzachten. Kijk voor de huidige prijs vind ik de constructie redelijk, bij de retailprijs zeer matig. Dit soort producten is ten slotte nog altijd wat de geluidsgek ervoor geeft en er lopen rare snuiters bij kan ik u vertellen xD.

Constructie krijg een 7 want het is namelijk niet zo dat deze van dusdanige kwaliteit is dat er niks beters en duurzamers te verkrijgen valt. Wilt u graag een discreet ontwerp en heeft u net als de meeste Nederlanders een kleine beurs kijk dan eens naar een Denon PMA-520AE.

15 juni 2017 om 10:58
bgt Gebruiker

Ik hou het bij Hypex Klasse D versterkers. Deze aanbieding is van een behoorlijke kwaliteit maar analoog(klasse AB).

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.