19 juni 2017 om 00:00
iBOOD

Cherry Toetsenborden

Cherry Toetsenborden
Bewezen merk

Ben je een gamer, dan ben je bekend met Cherry. Hun mechanische switches zorgen voor de meest accurate en comfortabele toetsenborden die je je voor kan stellen.

Maar naast hun heavy duty mechanische apparatuur, brengen ze ook andere toetsenborden en muizen uit die aantonen waarom het zo'n gerenommeerd merk is.

Let op: alle toetsenborden in deze Flash Sale beschikken over een QWERTY-layout.

19 juni 2017 om 00:05
blufner Gebruiker

Wanneer komt de eerste Belg die hier niet gaat klagen over qwerty.

Beantwoorden

19 juni 2017 om 00:09
Be-art1 Gebruiker

Heeft niet lang geduurd ;)

Beantwoorden

19 juni 2017 om 00:10
jeroendk Gebruiker

Die zal present tekenen van zodra IBOOD een serie toetsenborden of laptops aanbiedt met uitsluitend azerty-lay-out.

Beantwoorden

19 juni 2017 om 08:33
lemke Gebruiker

Wat een kortzichtige pietpraat is me dat Stijn/iBood. Stel je voor dat ik je een azerty toetsenbord probeer te verkopen met dezelfde uitleg. En je krijgt nog gratis een linkje naar een forum … en nog een setje plakkertjes om met een pen alle toetsen met speciale tekens te voorzien. En jij gaat hier 25+6€ voor neerleggen.

Als je dat zelf gelooft, ben je een slechte verkoper.

Beantwoorden

19 juni 2017 om 09:11
DaveVdE Gebruiker

Deze Belg heeft besteld.

Beantwoorden

19 juni 2017 om 19:22
lemke Gebruiker

Fijn te horen Dave. En veel plezier er mee. Toen ik bij mijn vorige werkgever enkel met QUERTY werkte, vond ik het ook handig om thuis met QWERTY. Maar de meeste Belgen gebruiken een AZERTY toetsenbord.

Beantwoorden

19 juni 2017 om 21:34
egi1965 Gebruiker

Ik zal mogelijk niet de eerste zijn, maar wat mij betreft: prachtig dat dit US-QWERTY is. Exact de toetsenlayout die ik gewoon ben; ik zal mijn toetsenbordje dus wel bestellen. Ik werk al 35j computers (dus uit een tijd dat Azerty op computers nauwelijks te vinden was en ben toen overgeschakeld). Vele programmeertalen lijken me trouwens ge-ent op Qwerty want op Azerty sukkel ik me dood met die ALT-GR. Kijk maar naar C++ met z’n [] en {}: veel sneller op Qwerty als je het gewoon bent.

Beantwoorden

20 juni 2017 om 09:11
klinton Gebruiker

Belg, en heb zo’n Cherry Straight (in QWERTY!), en super tevreden van.

Zelfs de Fransen  – de uitvinders van Azerty – beginnen er hun buik vol van te hebben. Hopelijk is dit het begin van het einde, want eens je qwerty begint te gebruiken vraag je je af waarom we ooit aan de azerty zijn begonnen :-/ Ik probeer ook mijn kinderen op de qwerty te leren werken, ipv azerty.

Meeste werkgevers in België (die zichzelf een beetje respecteren) vragen beginners tegenwoordig trouwens of ze azerty of qwerty toestel willen

Beantwoorden

21 juni 2017 om 07:35
lemke Gebruiker

No discussion, QUERTY is veeeel handiger. Hetzelfde geldt voor het OS, moi liefst in ‘t Engels maar kids, school, werk, de speciale (lees Franse) tekens … uiteindelijk toch moeten kiezen voor AZERTY en NL.

Ik blijf er wel bij, in België biedt je AZERTy, en optioneel QUERTY voor een heel kleine groep geïnteresseerden.

Beantwoorden

21 juni 2017 om 13:27
Moderator Paul Moderator

Beste lemke,

Deze flashsale wordt zowel in NL als in BE aangeboden om Vlamingen die geïnteresseerd zijn in QWERTY ook mee te laten profiteren. Een groep die overigens groter is dan je denkt. :)

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

19 juni 2017 om 00:08
David_Vdb Gebruiker

Ahh weer geen azerty? Jammer..

Beantwoorden

19 juni 2017 om 00:22
Moderator Stijn Moderator

Dag David

Hier heb ik een zeer eenvoudige tip voor: iBOOD Tip Forum

Je kan ook wat creatief doen en de toetsen van plek verwisselen.
Moet je wel blind leren typen om het verschil tussen de symbolen op te lossen ;-)

Mvg
Stijn, mede-azerty-typer ;)

Beantwoorden

19 juni 2017 om 00:32
thecreater Gebruiker

In de uitleg praat je over de mechanische switches van cherry, en deze zijn zeker goed, maar ik denk dat er slechts 1 keyboard is in deze line-up die effectief deze bezit.

De cherry mx-board 3.0.  Dit vind ik wel een beetje misleidend, zeker ook omdat er bij de setjes en keyboards zelf dan geen uitleg over staat de toetsen staat. Moest ik verkeerd zijn mag je mij gerust verbeteren. Ik vond dat dit toch even mocht opgemerkt worden.

mvg,

Steven.

Beantwoorden

19 juni 2017 om 07:25
VyboR Gebruiker

Ik heb de Cherry MX-Board 3.0. Zeker een aanrader als je een keer met een mechanisch toetsenbord wil beginnen, omdat die relatief goedkoop is in vergelijking met andere mechanische toetsenborden.

En inderdaad, de andere toetsenborden, gezien de hoogte max. 15mm is, en voor die prijs (zelfs met korting), kan ik me niet voorstellen dat deze mechanisch zijn.

Beantwoorden

19 juni 2017 om 09:04
Moderator Bas iBOOD Moderator

Het klopt dat enkel de Cherry MX-Board 3.0 mechanisch is. Vandaar ook de volgende tekst:

Maar naast hun heavy duty mechanische apparatuur, brengen ze ook andere toetsenborden en muizen uit die aantonen waarom het zo’n gerenommeerd merk is.

Beantwoorden

19 juni 2017 om 00:44
charlesraam Gebruiker

Toch jammer dat ‘t niemand opvalt dat op de plaatjes geen QWERTY toetsen worden afgebeeld.

Beantwoorden

19 juni 2017 om 01:04
Moderator Stijn Moderator

Dag Charlesraam

Dank voor je scherpzinnigheid!
Nog een geluk dat er iemand nog wakker is op dit uur van de dag.

Ik geef het intern door zodat ze ev. betere foto’s kunnen uitzoeken.

Deze deal heeft trouwens wel een foto van een QWERTY toetsenbord: http://www.ibood.com/be/nl/product-specs/25053/64650/cherry-mx-board-30-rode-switches.html

Mvg
Stijn

Beantwoorden

19 juni 2017 om 09:07

Hi Charles,

Kleine aanvulling op Stijn: Wij hebben geen QWERTY afbeeldingen van deze toetsenborden, vandaar de grote blauwe bollen met “QWERTY” erin.

Cherry is een Duits bedrijf, waardoor zij voornamelijk (of alleen?) afbeeldingen hebben van de Duitse toetsenborden, QWERTZ dus.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

19 juni 2017 om 08:47
wisqo Gebruiker

Goedemorgen,

Ik heb een half jaar geleden via ibood een Cherry MX 6.0 gekocht, met een adviesprijs van bijna 300 euro, echter zijn sommige toetsen al op mijn toetsenbord versleten en niet meer zichtbaar.. Hoe kan ik aan nieuwe toetsen komen?

Beantwoorden

19 juni 2017 om 10:03
thecreater Gebruiker

Deze heten keycaps, kan je zo wel overal vinden in alle kleuren en materialen. Aangezien  cherry switches het meest gebruikt worden, zal het wel niet moeilijk zijn om je smaak te vinden.

Beantwoorden

20 juni 2017 om 08:25
wisqo Gebruiker

Ja, maar lijkt mij niet de bedoeling dat ik deze zelf moet betalen? Ik verwacht wel een langere levensduur van de knoppen, daar mijn vorige toetsenbord van 15 euro 0.0 key slijtage heeft, en bij deze zijn al ongeveer 10 toetsen onleesbaar.

Beantwoorden

20 juni 2017 om 09:54

Hoi wisqo,

In dat geval raad ik je aan om via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek in te dienen, zodat mijn collega’s naar jouw case kunnen kijken.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

19 juni 2017 om 10:16
Benraad Gebruiker

Jammer van de 6 euro verzendskosten. Als ik nog een gratis verzending code had had ik de MX-3.0 gekocht. Met verzendkosten scheelt het een tientje, de moeite niet waard. Dan wacht ik nog wel even op een andere aanbieding voor ik overstap op mechanisch :-(.

Beantwoorden

19 juni 2017 om 12:56
dennis-8 Gebruiker

*knip*

Beste Dennis-8,

Ik snap dat het vervelend is, maar samen met jou hopen we snel op duidelijkheid. Het spijt me, dat het nog even tijd kost en je nog even geduld moet hebben. Maar voor nu graag on-topic blijven.

Edited by: Berlinda

Beantwoorden

19 juni 2017 om 20:02
gelus Gebruiker

Verzending 30 juni? kan dat niet eerder? :)

Beantwoorden

19 juni 2017 om 20:34
Moderator Jim Moderator

Helaas Gelus!
De verzending kan helaas niet voor 30 juni plaatsvinden.

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

19 juni 2017 om 20:44
gelus Gebruiker

Waarom is dat dan? goedkoper zeker in één keer verzenden. 
heb wel besteld hoor ;)

Beantwoorden

19 juni 2017 om 20:56
Moderator Jim Moderator

Gelukkig maar… ;-).
Meestal heeft dit te maken met de leverdatum vanuit de leverancier. 

Veel plezier met je aankoop!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

19 juni 2017 om 22:56
zespak Gebruiker

Over welke QWERTY gaat het?

Beantwoorden

20 juni 2017 om 09:58

Dit betreffen US-QWERTY toetsenborden.

Beantwoorden

20 juni 2017 om 10:03
Natju Gebruiker
20 juni 2017 om 10:43

Graag wijs ik je op de omschrijving en de EAN die daar worden aangeboden.

De omschrijving en de EAN verwijzen namelijk naar een snellader, die ook te vinden is tussen de afbeeldingen. Vermoedelijk ontvang je dus geen toetsenbord, maar een snellader voor in de auto.

Beantwoorden

20 juni 2017 om 11:17
Natju Gebruiker

Inderdaad, de prijs lijkt ook erg onwaarschijnlijk.

Even voor de volledigheid, is dit ook een cherry toetsenbord van Eminent?

Beantwoorden

20 juni 2017 om 10:11
joostbeeftink Gebruiker

Welk communicatieprotocol gebruiken de toetsenborden? Bluetooth?

Beantwoorden

20 juni 2017 om 10:51

De draadloze toetsenborden zijn radiogestuurd (RF).

Beantwoorden

20 juni 2017 om 10:14
doekus Gebruiker

Heb net de Cherry MX-Board 3.0 | Rode Switches besteld. Mijn oude trouwe Microsoft digital 3000 heeft een bak koffie niet weg kunnen werken :-p

Heb altijd al een “gamers” toetsenbord willen hebben. Ik hoop dat deze een betere keuze zal zijn dan mijn ms digital 3000 toetsenbordje. …

Beantwoorden

21 juni 2017 om 10:12
The_Van Gebruiker

Op de Straight zie ik duitstalige opschriften – hopenlijk worden ze met het engelse (of desnoods: nederlandse) opschriften verstuurd? Graag opheldering

Beantwoorden

21 juni 2017 om 10:15
The_Van Gebruiker

Even op mezelf antwoorden ;)

met uitzondering van de MX-Board 3.0 hebben ze allemaal duitse opschriften, zoals Rollen (dat zal wel Scroll-Lock zijn?)

Beantwoorden

21 juni 2017 om 10:26
Murphy88 Gebruiker

Dat komt doordat er QWERTZ afbeeldingen staan (Duitse variant). Maar je ontvangt gewoon de QWERTY-US versie (dat staat hierboven bevestigd). Daar zijn de opschriften gewoon Engels.

Beantwoorden

21 juni 2017 om 10:32
The_Van Gebruiker

Totally missed the QWERTZ thingy. Bedankt, en besteld

Beantwoorden

21 juni 2017 om 12:21
sleezball Gebruiker

Van de Cherry Strait zou ik wel willen weten of het ook de qwerty in de US-International indeling is of zoals op de afbeelding de qwerty EU-indeling met de hoge enter toets en de kleine linker shift.

Dus als het de US – International indeling heeft heel graag, als de Strait de EU – International indeling heeft laat ik hem zeker gaan…

Beantwoorden

21 juni 2017 om 12:23
sleezball Gebruiker

Als antwoord op mezelf:

Hetzelfde zou ik ook graag willen weten van de MX-Board 3.0 eigenlijk…

Beantwoorden

21 juni 2017 om 12:44

Zoals hierboven al aangegeven, zijn alle aangeboden toetsenborden US-QWERTY toetsenborden.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.