23 juni 2017 om 00:00
iBOOD

Sitecom Netwerk

Sitecom Netwerk
Van router tot IP camera

Heb je een netwerk dat te langzaam is, een dode plek in je netwerk die weggewerkt moet worden of een ruimte die 24/7 in de gaten gehouden moet worden met een camera? Niet gevreesd want we hebben de goede mensen van Sitecom die te hulp schieten. Met hun assortiment vol netwerkproducten zoals routers, IP camera’s en extenders is er vast en zeker een oplossing voor jouw netwerkprobleem te vinden.

23 juni 2017 om 00:04
filipvt Gebruiker

Beeld is prima van deze camera, maar de software is waardeloos !

vorige aanbieding had ik er 4 stuks besteld, na verschillende pogingen….return to sender.

Jammer, @Sitecom WERK AAN JULLIE SOFTWARE !!

:-(

Beantwoorden

23 juni 2017 om 00:09
Apexis Gebruiker

Was ant twijfelen of ik zou bestellen…. thanx

Beantwoorden

23 juni 2017 om 00:36
rzwaaf Gebruiker

Inderdaad @Sitecom, ik heb er een week of twee geleden ook 2 gekocht en moet zeggen dat beeld en geluid super zijn, maar jullie software is fucking waardeloos. Alleen via mobiele telefoon of tablet toegang tot je camera’s maar als je een computer of laptop met windows 10 erop hebt, vergeet het dan maar. En ook zou je op de extra micro SD kaart moeten kunnen opnemen, maar hoe dat moet dat is nergens terug te vinden. HELE slechte servive Sitecome.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 07:58
yohoketje Gebruiker

Ik heb zelf 3 camara’s en dat werkt toch zeer goed bij mij…ga er nu nog een paar bijbestellen. Opnamefuncties kan je in de app regelen, gevoeligheid en zo, en een backup zet je in google drive (als inbrekers je sd kaart meenemen..). Ik heb enkel en alleen voor dit een nieuw google account gemaakt zodat daar enkel camerabeelden worden opgeslagen.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 08:36
aberg Gebruiker

Bedankt voor de reactie

Ook ik twijfelde maar dit zegt mij meer dan genoeg om deze camera niet te kopen

Beantwoorden

23 juni 2017 om 10:14
yohoketje Gebruiker

Als je firefox installeert zou dat normaal gezien moeten lukken..

Beantwoorden

23 juni 2017 om 10:44
Schredder Gebruiker

Heb er vorige keer 2 besteld. Kan me aansluiten bij @yohoketje dat het prima werkt. Op Windows niet getest, maar via de app loopt alles vlekkeloos.

Beantwoorden

24 juni 2017 om 00:39
lang25 Gebruiker

Ik heb er vorige keer 3 besteld, en ben net aan tevreden.. het werkt inderdaad niet echt ideaal..

Je kan wel zeker via windows kijken, installeer vlc player, kies “netwerkstream openen”, en vul het volgende in:

rtsp://IPVANCAM/live0 en tada je hebt je camera in beeld :)

een aantal nadelen:

- als je pushberichtgeving aanzet bij beweging of geluid detectie blijft hij iedere minuut een pushbericht sturen (1x per 5 minuten zou voldoende moeten zijn)
- hij neemt alleen op als er een bewegingsmelding of geluidsmedling is en als je dat ook ingeschakeld hebt (dus niet continue)
- hij is verbonden met de cloud, had liever een optie gezien om dat uit te zetten..
- je kunt nachtmodus niet handmatig uitzetten

De lage prijs maakt een hoop goed, en voorlopig ben ik geholpen, hiervoor had ik een philips b120n en daar was ik meer over te spreken, maar die kostte dan ook een drievoud.

Beantwoorden

24 juni 2017 om 00:42
lang25 Gebruiker

Je kan trouwens ook een screenshot bekijken via volgende url (in m’n openhab heb ik een dashboard met de screenshots van de camerastreams die iedere x seconden worden refreshed):

http://IPVANCAM/img/snapshot.jpg

Beantwoorden

23 juni 2017 om 00:22
Hansiepansie87 Gebruiker

Ik vind de MyCam app op zich prima werken, alleen jammer dat de app je inloggegevens niet bewaart en automatisch invult (iPhone app althans)

Beantwoorden

23 juni 2017 om 00:27
filipvt Gebruiker

lukt het bij jou om via 4G de beelden of de stream te bekijken ? ik kon dit enkel via de lokale wifi verbinding. Hetgene niet de bedoeling kan zijn, als je thuis bent, heb je geen cams nodig ;-)

Beantwoorden

23 juni 2017 om 00:33
Hansiepansie87 Gebruiker

Ik heb nu 4G van Tele-2, als Mn ontvangst goed is kan ik real time kijken en werkt het goed. Bij minder ontvangst dan duurt het laden langer (heb beeldkwaliteit ook op het hoogst staan).

Via WiFi doet hij het altijd prima.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 10:45
Schredder Gebruiker

Ja, dat geen probleem (bij mij). Alleen getest via de mycam app

Beantwoorden

23 juni 2017 om 07:42
Darkchief Gebruiker

Vraagje over de sitecom wlx-7000, is dit nou puur een access point en geen router? En wat zijn eigenlijk de verschillen?

Beantwoorden

23 juni 2017 om 10:14
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dit is inderdaad puur een access point. De Product Expert omschreef dit eerder als volgt:

Je moet een Access Point zien als een apparaat dat van een bekabelde aansluiting een draadloze aansluiting maakt. Het is puur een doorgeefluik. Er zit geen router functionaliteit in, dus je zult al een router of modem/router in gebruik moeten hebben. Dit hoeft overigens niet perse een WiFi router of modem/router te zijn.

Meestal worden Access Points ingezet om het bereik van een bestaand WiFi netwerk uit te breiden. Je sluit het Access Point middels een kabel aan op de bestaande router of modem/router en creëert zo een extra zender op een andere locatie.

Daarnaast gebruikt dit Access Point Dual Band AC technologie waarmee je inderdaad mogelijk een snellere WiFi verbinding kunt opzetten. Dit hangt natuurlijk wel af van hoe snel je bestaande WiFi netwerk reeds is.

Er zit een 5 poorts Gigabit Ethernet switch op het Access Point waarmee je extra bekabelde aansluitingen kunt aanleggen. Een bekabelde verbinding is normaal gesproken sneller en betrouwbaarder dan een WiFi verbinding.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 15:12
wvanhooren Gebruiker

Met de laatste zin van de voorlaatste alinea van de Product Expert verwart die volgens mij met een extender.

Een access point hangt niet af van de snelheid van je bestaande WiFi netwerk aangezien je het access point moet verbinden via een kabel met een router of modem/router zoals de Product Expert zelf aangaf in de tweede alinea en dus NIET via WiFi een verbinding maakt met de router of modem/router.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 15:34
wvanhooren Gebruiker

En eigenlijk is dit Access Point niet puur een Access Point aangezien je deze kan gebruiken als DHCP server. Dit is natuurlijk niet hetzelfde als een router, maar een toch een onderdeel ervan wat wil zeggen dat alle verkeer sowieso over de router moet, maar je de IP-adressen kan laten uitdelen (of een gedeelte ervan) door het Access Point.

Zie: https://www.gebruikershandleiding.com/Sitecom-WLX-7000—AC1200-Wi-Fi-Dual-band-Access-Point/preview-handleiding-781862.html

Beantwoorden

23 juni 2017 om 17:47
Darkchief Gebruiker

Ja precies, want als dit geen router is, dan vroeg ik mij af hoe je meerdere apparaten aan 1 “access point” hangen? Als dit alleen maar “extend” dan zou je ip conflicten krijgen op het moment dat je meerdere apparaten erop aansluit en heeft het natuurlijk geen nut om meerder gigabit poorten te hebben. Maar wat is dan het verschil met een router als het wel als een dhcp server gebruikt kan worden?

Beantwoorden

23 juni 2017 om 18:18
wvanhooren Gebruiker

Een router leidt het verkeer naar de juiste bestemmingen en deze bestemmingen kunnen lokaal (LAN) naar pc, laptop, printer, … zijn of andere netwerken via andere routers (inclusief internet) zijn. Op een router kun je veel meer configureren. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Router voor meer info.

IP conflicten zullen niet dikwijls voorkomen. Daar zorgt de DHCP server voor. Je kan wel een conflict hebben wanneer je een apparaat ( bvb een printer ) aansluit die voorzien is van een statisch IP-adres (een ip-adres dat je manueel hebt toegekend)  en dit ip-adres heeft de DHCP server reeds toegekend aan een ander apparaat. Dit is te vermijden door de DHCP server juist te configureren.

Dus de Range Extenden zal niet leiden tot conflicten.

Je kan evenveel apparaten aan een access point “hangen” als er ip-adressen te verdelen zijn. Normaal gezien 254 bij een normaal LAN netwerk.

Ik heb nu wel gezien dat dit access point ook kan gebruikt worden als WiFi-extender (dus heeft de Product Expert ergens wel gelijk), maar hou er dan rekening mee dat de snelheid waarmee je zal surfen lager zal liggen dan de traagste WiFi verbinding. Dit is logisch te verklaren. Het verkeer gaat via de extender naar de router en dan naar internet bvb. Je moet dan ook nog het antwoord krijgen weer langs de router en langs de extender. Door die omleiding zal het dus verkeer vertragen. En als er dan nog eens verschillende apparaten zijn aangesloten… Meer uitleg hoeft hierbij niet meer vermoed ik.

de gigabit-poorten zijn wel van nut als je het access point gebruikt als access point, d.w.z. via een kabel aangesloten aan de router.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 07:47
banaandigitaal Gebruiker

Niet geschikt icm Synology? (surveillance station)

Beantwoorden

23 juni 2017 om 10:16
hepheitos Gebruiker

Welk product bedoel je precies´¿

Beantwoorden

23 juni 2017 om 08:25
pippe31 Gebruiker

Vorige keer die cameraatjes besteld: beeld is uitstekend, nachtzicht is goed, opslaan in googledrive werkt ook goed. Software is bijzonder beperkt, zo kan je bijvoorbeeld geen tijdschema opgeven voor opnames, met als gevolg dat je ook je dagelijkse bezigheden opslaat en dus je geheugenruimte in no-time vol hebt…NIET HANDIG SITE-COM

Beantwoorden

23 juni 2017 om 09:07
Yuri1984 Gebruiker

Hallo,

Ik wil graag mijn Wifi in de tuin versterken. Kan ik daar ook een van de routers voor gebruiken (als extender / Bridge)? Dit eventueel wanneer deze het signaal niet verder weet te krijgen dan de modem/router van mijn provider Vodafone/T-Mobile?

Beantwoorden

23 juni 2017 om 10:16
Dubbele-muismat Gebruiker

Ik raad het access point aan om het signaal ook in je tuin sterker te krijgen.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 10:20
deschyv Gebruiker

Hallo,

Een kleine vraag… Is het een voeding mee geleverd of is het alleen maar meet PoE ? Groetjes… Y

Beantwoorden

23 juni 2017 om 10:39
Moderator Bas iBOOD Moderator

Over welk van de aangeboden producten gaat je vraag, deschyv? :-)

Beantwoorden

23 juni 2017 om 10:51
deschyv Gebruiker

Oooh ja :o … De kamera Sitecom WLC-3000 :p THX

Beantwoorden

23 juni 2017 om 11:30
Rudolphus Gebruiker

Je moet hem aansluiten op het lichtnet. Benodigde accessoires worden meegeleverd.

Beantwoorden

24 juni 2017 om 14:04
liesem Gebruiker

Dus kan rechtstreeks op het lichtnet of via adapter? Anders gezegd zou ik hem kunnen aansluiten op een lichtpunt in het plafond rechtstreeks op het lichtnet?

Beantwoorden

23 juni 2017 om 13:50
dennis-8 Gebruiker

*knip*

Edited by: Dees
Hallo Dennis-8,
Mijn verzoek aan jou is om nu op te houden de forums vol te gooien met berichten, zeker als zowel wij, als moderators, alsmede de mensen bij iBOOD, je ten alle tijden correct te woord hebben gestaan.
Wij modereren vrijwillig en hebben geen invloed op hoe snel zaken worden afgehandeld.
Als dit voor jou niet afdoende was adviseer ik je om nogmaals contact op te nemen met iBOOD.
Het nummer staat meerdere malen vermeld op de website.
Anders voelen wij ons genoodzaakt je de toegang tot het forum voor een bepaalde tijd te ontzeggen.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 21:07
rzwaaf Gebruiker

Inderdaad @Sitecom, ik heb er een week of twee geleden ook 2 gekocht en moet zeggen dat beeld en geluid super zijn, maar jullie software is zwaae waardeloos. Alleen via mobiele telefoon of tablet toegang tot je camera’s maar als je een computer of laptop met windows 10 erop hebt, vergeet het dan maar. En ook zou je op de extra micro SD kaart moeten kunnen opnemen, maar hoe dat moet dat is nergens terug te vinden. HELE slechte servive Sitecom.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 23:20
Kartelschaar Gebruiker

Was je vergeten dat je dit vannacht ook al had geplaatst?

Beantwoorden

24 juni 2017 om 08:33
sybje Gebruiker

@moderator is het mogelijk om de camera’s te gebruiken middels onvif? Of via Synology?

Vraag is al gesteld, dat weet ik, maar er is nog geen antwoord. Mijn huidige set-up is via Synology (onvif) dus voor mij is het belangrijk dat het mogelijk is.

Beantwoorden

24 juni 2017 om 17:12
oper Gebruiker

Hi!

Yes, it works with Synology Surveillance Station, you need to create custom config with IP of your camera, port 554 and path /live0 (low res) or /live1 for high-res video. HTH.

Beantwoorden

24 juni 2017 om 17:14
oper Gebruiker

Tested with WLC-1000 Home

Beantwoorden

24 juni 2017 om 12:23
chay1992 Gebruiker

Ik heb de greyhound router besteld, puur omdat er een flinke korting op zit waarvan ik denk: hey dit zal vast enigszins beter zijn dan de standaard kpn/ziggo modem zijn die ik over paar maanden bij mijn nieuwe huis installeer. Heeft iemand ervaringen of advies? Ik heb ook de wifi usb adapter besteld…. Vage omschrijving, haal tot 900mbps en opeens is het tot 5gbps

Beantwoorden

24 juni 2017 om 12:29
chay1992 Gebruiker

De adapter ondersteunt draadloze snelheden tot 300 Mbps op de 2,4 GHz frequentie en tot 900 Mbps op de 5 GHz frequentie,

In tegenstelling tot USB 2.0-interfaces waarbij de doorvoer beperkt is tot 480 Mbps, zijn bij de USB 3.0-interface van deze wifi-adapter doorvoersnelheden tot 5 Gbps mogelijk.

Kan iemand dit verklaren?

Beantwoorden

24 juni 2017 om 21:09
liesem Gebruiker

Dus kan de 3000 naast PoE rechtstreeks op het lichtnet of zit ereen adapter bij?

Anders gezegd zou ik hem kunnen aansluiten op een lichtpunt in het plafond rechtstreeks op het lichtnet?

Beantwoorden

24 juni 2017 om 21:34
Geyzes Gebruiker

Ik las net op een review site dat de wlc-3000 altijd met zowel stroomkabel en ethernetkabel moet worden aangesloten om te kunnen streamen.

Kan iemand dit ontkennen. Wil hem graag installeren enkel met de stroomadapter en connecteren via WiFi.

De wlc-4000 ook 2 maal besteld, deze komen vast te staan met een poe aansluiting.

Alvast bedankt!

Beantwoorden

25 juni 2017 om 08:47
martijnalderden Gebruiker

Hallo is de wel 9000 ook te gebruiken als vervanging van mijn standärt telfort alles in 1  router. Ik merk dat regelmatig mijn download snelheden omlaag gaan en als ik dan reset weer normaal zijn. Dus wil hem graag vervangen door de router.

Alvast bedankt

Beantwoorden

25 juni 2017 om 13:02
SSTMF Gebruiker

Kan iemand me helpen om de cam te verbinden met de app ?

Lukt niet…

Beantwoorden

29 juni 2017 om 22:23
robnisters Gebruiker

Sitecom is echt een heel sucky bedrijf.

Als je naar de servicelijn belt, krijg je geen contact.

Als je via hun website per e-mail contact probeert op te nemen, werkt de link naar het contactformulier niet eens.

Via het forum van het TV programma Radar ben ik er achter gekomen dat dit al minstens 8 jaren aan de gang is.

En wanneer je op via https://mycamera.sitecom.com/  op je account probeert in te loggen, lukt het inloggen nooit

Koop niets van Sitecom als je denkt ooit service nodig te hebben!

Beantwoorden

30 juli 2017 om 23:52
JarnoD Gebruiker

@SSTMF is het inmiddels gelukt?

Als je hem bedraad aansluit: camera—poe—router en dus heb je een extra netwerkkabel nodig icm de bijgeleverde kabel.

Wil je draadloos verbinden installeer de app en verbindt je telefoon met my home cam Wi-Fi netwerk dat de camera uitzendt daarna spreekt de rest voor zich. Lukt het niet laat het hier even weten dan maak ik een uitleg. Ik typ dit nu via mijn telefoon dus neem het me niet kwalijk als er typfouten in zitten..

Beantwoorden

4 augustus 2017 om 20:09
JarnoD Gebruiker

Heeft iemand de RTSP al werkend met een Synology?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.