11 augustus 2017 om 00:00
iBOOD

Maglite Zaklampen

Maglite Zaklampen
Het icoon onder de zaklampen

Als er een bedrijf is dat synoniem staat met kwalitatief sterke zaklampen, dan is dat Maglite wel. We hebben een selectie van hun producten in de aanbieding en geloof ons: zo een Maglite kan altijd van pas komen: in huis, in de auto …. Noem maar op!

11 augustus 2017 om 07:32
blackfin Gebruiker

Maglite? Nee bedankt, matige tot slechte kwaliteit. Vergaande glorie. Koop liever Oligth of Fenix. Heb hier nog een drietal defecte Maglite lampen liggen welke door Ibood geleverd waren, amper gebruikt en allemaal binnen een half jaar defect. ROTZOOI is het.

Beantwoorden

11 augustus 2017 om 17:17
Moderator Paul Moderator

Beste blackfin,

Als een product binnen een half jaar al defect is, kun je via Mijn iBOOD een service verzoek indienen. Heb je dit ook gedaan? Daar heb je gewoon recht op en dan zou het zonde zijn om daar geen gebruik van te maken.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

11 augustus 2017 om 18:52
pinohermsen Gebruiker

Beetje bizarre reactie. Of je besteld 3 lampen tegelijk of je stoot je drie keer tegen dezelfde steen… bovendien wel heel bijzonder dat ze allemaal tegelijk kapot gaan.

Nog gekker dat het niet in je op is gekomen om gebruik te maken van garantie.

Ik ben zelf een beetje fan van Fenix lampen, doet echter niets af aan degelijkheid van maglite. Als je wil trollen doe het dan beter beste blackfin

Beantwoorden

11 augustus 2017 om 10:09
wikje44 Gebruiker

Mijn Maglite is nu zeker 30 jaar oud. Volgens mij gaat hij nooit stuk. Zie dat veel bedrijven er eentje hebben. Ik ben zeer tevreden. Vind hem alleen een beetje zwaar want ik heb een grote.

Beantwoorden

11 augustus 2017 om 13:20
blackfin Gebruiker

Die oude lampen waren ook nog van een degelijke kwaliteit, maar die nieuwe met LED’s erin… vergaande glorie.

Beantwoorden

11 augustus 2017 om 11:15
hobbix Gebruiker

De info over de Maglite XL200 LED is nogal mager.

Beantwoorden

11 augustus 2017 om 11:17
Moderator Jim Moderator

Hi Hobbix!

Ben je op zoek naar een specifiek stukje informatie?

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 00:29
hobbix Gebruiker

Nou, ik stoor me de laatste tijd aan de luiheid van ibood wat betreft het geven van info over producten. De xl serie is een aparte tak lampen die duidelijk afwijkt van de meeste andere maglites. Dus geen zware knol waar je iemand mee dood kunt slaan maar een mooi lampje dat je makkelijk meedraagt en met diverse mogelijkheden. Daar mag best wel wat over vermeld worden. Jazeker, je kunt het ook allemaal zelf zoeken op internet ed. Maar als ibood veel tijd besteed aan hersenloos geleuter kan er ook wel wat echte info bij.  vr gr en prtg wknd

Beantwoorden

11 augustus 2017 om 15:02
dwaze Gebruiker

Vroeger altijd MagLite gehad, was toen niets beter te vinden. Alleen jammer dat ze nog altijd op hun verleden teren en niet meer innoveren. Momenteel zweer ik bij Nitecore.

Beantwoorden

11 augustus 2017 om 20:24
bertdewaard Gebruiker

Ik heb nu 28 jaar een grote oplaadbare  MagLite aan de charger in de bijkeuken, iedere avond als de honden buiten zijn gebruik ik hem even. Nu na 28 jaar met dezelfde batterij ben ik toe aan een nieuwe, maar 28 jaar met een batterij vind ik een wonder. Nooit heb ik iets gekocht wat zo lang zo goed meeging en ik hoop met een nieuwe batterij nog eens heel lang. Het is natuurlijk geen led maar het lampje is ook nog nooit vervangen.

Beantwoorden

11 augustus 2017 om 20:59
sied76 Gebruiker

hartstikke leuk dat er wordt gezegd dat andere merken beter zijn maar is natuurlijk niet waar. Andere merken bieden wellicht meer lumen output maar in de praktijk heb je er weinig aan. Het zorgt er alleen voor dat je batterij sneller leeg is. Daarnaast worden bij andere merken veelvuldig batterijen gebruikt van het type 18650 of CR123. Deze batterijen gaan bij een kampeer trip niet lang mee.

De staafcel batterijen kan je bij wijze van spreken op iedere hoek van de straat kopen en dat is een erg groot voordeel als je geen stopcontact in de buurt hebt of een doos batterijen.

De Nitecore, Fenic en Olight lampen zien er hartstikke tof uit maar zijn in vergelijking met de aanbieding hier, ook 2 tot 3 keer zo duur. Prijs/kwaliteit van deze aanbieding is naar mijn mening dan ook niets op aan te merken.

Als je gewoon een goede zaklamp gebruikt met een lange brandtijd op een set batterijen moet je niet twijfelen en de aanbieding kopen.

Ik heb bij een vorige sale op 1 november 2016 de Maglite ML300LX 3-D cell en de Mini Pro + gekocht en ben er meer dan tevreden over. Ook heb ik de op 27 oktober de mini maglite LED AAA gekocht. Alle lampen hebben hun eigen doel. De kleinste in de armsteun van mijn auto, de mini pro + voor bij het klussen en de grote voor het kamperen.

De MagLite LED 131 lumen heb ik ook een keer gekocht bij de Lidl voor 30 euro. Toen ook een wow-effect vergeleken met mijn MagLite 3D met krypton lampje. Met de ML300LX had ik wederom die wow-factor.

Voor de aankoop heb ik nog zitten twijfelen om de krypton lampjes van de oude 3D en mini maglite AA te vervangen door led lampjes. Maar voor minimaal 15 tot 20 euro per stuk, vond ik dat toch duur en toen de aanbieding voorbij kwam was ik snel overstag. Wat bouwkwaliteit betreft, mijn eerste maglite heb ik gekocht in 1997 en daarvan zijn nog steeds alle onderdelen los van te bestellen. Ik verwacht echter niet dat dit snel nodig is maar je weet het nooit.

Succes met de keuze!

Beantwoorden

11 augustus 2017 om 21:30
Nikeness Gebruiker

643 of 680 lumen voor de charger?

Beantwoorden

11 augustus 2017 om 22:00
sied76 Gebruiker

Volgens de website van maglite is er maar één variant en dat is met 643 lumen

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 13:46
Nikeness Gebruiker

Volgens de site wel,Maar dat klopt niet.Er bestaat een 680lumen ook.dat staat op sommige dozen.Google maar eens.

Beantwoorden

13 augustus 2017 om 08:28
wbree Gebruiker

Ik moet zeggen ik raak ook een beetje in de was als ik zoek op LMAGRL4019L en Maglite Charger. Kom zeer uiteenlopende prijzen tegen en ook beschrijvingen. Bij sommigen staat dat er vier standen zijn (Power, Eco, Stobe, SOS). En inderdaad 680 of 643 lumen. Ook de houder ziet er bij sommige net even anders uit.  Kan IBood iets meer zeggen over de door hun aangeboden lamp? Met name of die ook 4 standen heeft? Lijkt me toch wel essentiële informatie.

Beantwoorden

11 augustus 2017 om 22:02
sied76 Gebruiker

Bij knives&tools is de magcharger momenteel maar 2 euro duurder maar wel direct geleverd.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 00:26
joesoef Gebruiker

Deze week twee mini’s weggegooid. De Duracell batterijen waren gaan lekken.

Voor mij geen duur spul meer, gewoon DX spul.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 00:40
DornoD Gebruiker

Dat klinkt alsof je zelf de batterijen veel te lang ongebruikt in de zaklampen hebt laten zitten. 
Of je hebt een slechte serie Duracelletjes gehad.
Daar kan geen enkele zaklamp goed tegen, of dat nu een duur of goedkoop ding is.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 01:25
M1keMan Gebruiker

Brandduur in uren: 79

dit staat bij het 2D model.

weet u zeker dat dit correct is ?

volgens de maglite website heeft alleen de 3D versie zoveel branduren kom ik net achter.

ik heb hem al besteld, maar twijfel nu op ik niet beter de 2c versie had kunnen nemen, ivm met branduren ?

iemand advies welke meer branduren heeft ?

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 02:14
M1keMan Gebruiker

ik heb de ML100 3C versie ook besteld, kan er altijd nog 1 annuleren zo te zien.

iemand meer info over verschillen tussen de ML100 modellen en de ‘ledbox’ serie ST ?

heeft deze 2D ‘ledbox’ ST versie ook verschillende standen (low, high) ?

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 14:03
DJTychoconijn Gebruiker

Klopt het dat er van de maglite ledbox 2D geen enkel van op internet te vinden zijn?

Ik zit te twijfelen tussen de maglite ledbox en de ‘nieuwe’ maglite led 3D.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 14:18
M1keMan Gebruiker

ibood heeft nu helaas geen 3D zo te zien.

deze 2 heb ik besteld en kreeg deze EAN codes op email:

3C Maglite ML100 Zaklamp EAN: 0038739800189

2D Maglite LedBox Zaklamp EAN: 0038739510071

google even de EAN code en ze zijn te vinden.

maar over ledbox vind ik dus ook niks, beetje verwarrend.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 14:28
sied76 Gebruiker

ledbox is een verwarrende naam. Het is gewoon de maglite 3D LED van de tweede generatie met 131 lumen. Derde generatie is het huidige model met 168 lumen.

Beide generaties hebben een simpele aan/uit schakelaar. Wil je meerdere standen, kies dan voor de ML100 of ML300

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 14:52
M1keMan Gebruiker

de specificaties en dus ook branduren (79 branduren) zijn zo te zien van een 3D tweede generatie.

de ledbox word hier verkocht in 2D uitvoering. (volgens mij maar 8 uur). EAN: 0038739510071

daarom ben ik ook gaan twijfelen of de aangeboden 3C Maglite ML100 beter voor mij is. (meer branduren ?)

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 14:46
M1keMan Gebruiker

oops.. ibood heeft nu wel 3D ook. met ‘nieuwe’ model waar ik niet naar op zoek ben.

Maglite ML300LSX3 LED 3Cell D zaklamp

maar deze kost ook bijna dubbele gelijk, en persoonlijk vind ik de 3D erg groot/zwaar.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.