20 februari 2018 om 00:00
iBOOD

Nest Smart Home

Nest Smart Home
Nest is hier voor jouw huis

Nest is hier om jouw huishouden te dienen. De beste plek ter wereld! Maar niet alles thuis is even fijn. Er zijn dingen die eindeloos piepen; er zomaar mee ophouden en ons laten zitten. Nee, dan Nest: Nest helpt je stroom te besparen, houdt je huis veilig en helpt om nare dingen te voorkomen. Dit alles terwijl je nog geld kunt besparen ook. 

20 februari 2018 om 00:04
Unick Gebruiker

Werkt deze ook als thermostaat op de stadsverwarming?

Beantwoorden

20 februari 2018 om 09:34
laurensdriessen Gebruiker

Ja dat werkt, bij deze een link van iemand die uitlegt hoe hij het heeft aangesloten:

https://pimvanderzwet.wordpress.com/2014/11/06/nest-installeren-met-nuon-stadsverwarming/

Beantwoorden

20 februari 2018 om 10:31
Unick Gebruiker

Top dank je wel!

Beantwoorden

20 februari 2018 om 00:13
motormuis001 Gebruiker

Ik heb dat Nest een tijdje in huis gehad. Geen idee hoe dat kreng aan zijn info kwam, maar het leerde al heel snel dingen waar ik niet op gesteld was. Na een paar maanden heb ik de oude thermostaat weer terug laten zetten, want ik kon me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat midden in de nacht stoken tot een temperatuur, die ik met de hand nog nooit heb ingesteld, tot enige besparing zou kunnen leiden. En ja, de installateur is een paar maal langs geweest om het ding te testen, te resetten, en opnieuw de basisinstellingen te doen. Zonder positief effect.

In de beschrijving gaat het trouwens over besparing van stroom. Hoe werkt dat? Volgens mij verstookt nog bijna elk Nederlands gezin gas, geen stroom.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 04:58
MleeuwC Gebruiker

@Motormuis heeft u huisdieren? Zo ja denkt de nest dat je telkens rondloopt in huis en stookt hij.

Eelke generatie had u? V1 en v2 hadden inderdaad klrine kinderziektes ivm Amerikaanse instellingen waarmee onze EU ketels niet overweg konden.

Door een agenda in te stellen gaat hij stoken op gewenste tijdstippen en uit op de gewenste tijdstippen.

Neemt hij geen gekoppelde mobiel waar thuis gaat hij netjes uit desondanks ingestelde agenda. Tot je weer nabij huis komt gaat hij aan, of hij moet thuis beweging waarnemen.

Ik heb hem op open therm staan op awb ketel, werkt super!

Ibood: lees uw jaartallen eens door, anno 2016…..????

Beantwoorden

20 februari 2018 om 08:32
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen MleeuwC,

Klinkt wel lekker nostalgisch toch? ;-) Bedankt voor het melden ik heb het doorgegeven zodat het aangepast kan worden.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 12:48
motormuis001 Gebruiker

Geen huisdieren, V3. Aan- of afwezigheid detecteren via smartphone werkte ook niet. Later bleek vaak dat het niet lekker warm was vanwege mijn thuiskomst, maar dat de CV alweer ingeschakeld was terwijl ik nog 150 km verderop zat.

Ik kreeg hem van de huisbaas in bruikleen. Maar was dus blij toen ik weer mijn eerdere (programmeerbare) thermostaat terugkreeg.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 05:25
Zenge Gebruiker

Ik heb er ook 1. Ziet er goed uit en werkt prima. Ook ik heb openterm op een Intergas CW5 ketel. Zelflerend heb ik uitgezet gezien ik de ene dag later thuis kom dan de andere. Hierdoor een inefficiënt schema. Prima op afstand te bedienen via de app. Zelf installeren (met behulp van Google) lijkt spannender dan het is. Ook is er een Apple Watch app, maar deze werkt niet altijd naar behoren. Maandelijks ontvang je via email je verbruik van de betreffende maand. Al met al een top thermostaat!

Beantwoorden

20 februari 2018 om 06:37
Robuuust Gebruiker

Ik heb een schema idd en zelf leren staat uit. Top productje

Beantwoorden

21 februari 2018 om 12:12
razor911 Gebruiker

Dat kan dan met elk ander soort thermostaat ook. oa honeywell. Voor veel lagere prijs.

Als je dat zelflerend uitzet, waarom dan een nest?

Beantwoorden

20 februari 2018 om 06:36
Robuuust Gebruiker

Installatie door een monteur is te adviseren?? Wauw, het zijn twee kabeltjes!

Beantwoorden

20 februari 2018 om 06:41
wlam Gebruiker

Zal te maken hebben mocht CV ketel niet op open therm staat ingesteld maar op aan/uit. Dat zal even veranderd moeten worden. Niet iedereen kan dat.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 10:19
Martuska Gebruiker

Niet als je stadsverwarming hebt. Er moet 220v aangesloten worden en tussen de bedrading bij de stadsverwarming geplaatst worden. De 2 kabels zijn alleen om de thermostaat aan te sluiten.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 07:15
Under_World Gebruiker

Gaat het om een nieuw product ?

De Thermostaat. Goede prijs vergeleken met andere aanbieders .

Beantwoorden

20 februari 2018 om 08:33
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Under-World,

Het gaat om een nieuw product :-)

Beantwoorden

20 februari 2018 om 07:17
Sjeltur Gebruiker

Zo’n aanbieding vlak na bekendmaking dat Nest nu echt een Google onderdeel gaat worden (was al jaren geleden gekocht door hun, maar bleef onafhankelijk).

In kader van je privacy; bezint eer ge begint

Het oplettend oog van Google zo toelaten in je huis?

Door deze actie wordt Marktplaats nu ook overspoeld….

https://www.iculture.nl/nieuws/nest-onderdeel-google-geen-zelfstandig-bedrijf/

Beantwoorden

20 februari 2018 om 08:10
hbode Gebruiker

Heb deze nu een paar maanden. Zeer tevreden over werkt erg simpel en zeer goed op afstand te bedienen.

Dat gelul altijd over privacy van google begin ik onderhand aardig zat te worden. Ja nest heeft inzage in je verbuik nou en

en nest is al een hele tijd van Google. Zou het niet zo zijn dat de oprichter opgestapt is omdat hij eindelijk wil genieten van het enorme bedrag dat hij bij verkoop heeft ontvangen.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 13:02
Tsjaap Gebruiker

Gelul? Als jij je privacy niet belangrijk vindt, wil toch niet zeggen dat anderen het kunnen blijven koesteren? Nest heeft inzage in je verbruik, wanneer je thuis ben, wanneer je niet thuis bent, wanneer je lange tijd niet thuis bent, vanaf welke locatie je je Nest op afstand benadert, of je huis goed is geisoleerd, of je huisdieren hebt, wanneer je naar bed gaat en ook weer wakker wordt, of je ‘s nachts nog even door je woonkamer loopt.

En dan nog los van de camera met microfoon…..

Beantwoorden

22 februari 2018 om 00:17
cormans Gebruiker

Koop snel veel rollen aluminiumfolie voor het te laat is.

Manmanman way een geblaat.

Beantwoorden

26 februari 2018 om 11:50
klwinkel Gebruiker

Die informatie heeft Google al lang over je, en nog veel meer.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 08:28
Haff86 Gebruiker

@Sjeltur

Als bronvermelding Iculture, een paar Apple fanboys met te veel vrije tijd die iets over een Alphabet product mogen schrijven ? Serieus ?

Beantwoorden

21 februari 2018 om 07:35
Sjeltur Gebruiker

Raar, dat dat dan je ‘probleem’ is. Het is gewoon een feit dat dit recent is gebeurd; de overname was er altijd al, met de verzekering dat alleen Nest inzage in de gegevens zou hebben. Dat gaat helemaal overboord door deze beslissing van Google.

Alle nieuwssites hebben hier gewoon melding van gemaakt. En ja – sommige mensen zeggen dan ‘ach wat maakt het uit’, maar dat maakt het geen (nieuw populair woord) fakenews.

Het is meer wat je ervan vind, niet of je Apple – Android – Windows – Linux etc fan bent!

Beantwoorden

20 februari 2018 om 08:31
hcbooman Gebruiker

Ziet er uit als goede deal!

Beantwoorden

20 februari 2018 om 09:11
rimave Gebruiker

Goede deal, maar een waardeloos product. Een normale thermostaat gebruikt de draadjes naar de CV om te communiceren. Dat doet de Nest deels ook. De Openterm aansturing gaat draadloos. Nu heb ik mijn CV geeneens op zolder hangen, maar in de bijkeuken. Dus die afstand tussen thermostat en CV zal ongeveer 5 meter zijn. Om de haverklap was de Nest het contact met de Heatlink kwijt, waardoor je hem dus niet kunt bedienen. De Nest 2 was beter, omdat die wel gewoon met de ketel communiceerde via de draadjes, maar ja, die ondersteund weer geen opentherm. Ik heb mooi de Nefit Easy thermostaat teruggeplaatst die niet via een vage, zwakke wifi connectie met de CV hoeft te communiceren.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 09:25
rimave Gebruiker

Google maar eens op de errormelding N80. Dat zegt genoeg.

OpenTherm vereist een draadloze verbinding, maar deze wordt niet gedetecteerd. De Nest Thermostat kan je verwarming en warme water daardoor mogelijk niet nauwkeurig bedienen. Plaats de thermostaat dichter bij de Heat Link en kies vervolgens OPNIEUW CONTROLEREN.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 10:08
Nielgr Gebruiker

Bij mij staat de Heatlink op zolder en de nest 2 verdiepen lager en heb nooit problemen?

Beantwoorden

20 februari 2018 om 16:31
kikke002 Gebruiker

Houten vloer?

Beantwoorden

20 februari 2018 om 16:53
Zenge Gebruiker

Bij mij ook geen probleem. Nieuwbouw woning, betonnen geïsoleerde vloeren. Niks aan het handje.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 20:23
Mansell Gebruiker

Je kan de thermostaat toch ook via de oude kabels van de vorige thermostaat verbinden met de heatlink.

Of is dit geen optie voor jou?

Beantwoorden

20 februari 2018 om 09:23
DUSHIWORLD Gebruiker

Wow hele goeie deal wel beetje te laat voor mij maarja ik wil ook wel nog een extra camera dus komt goed uit :-)

Ik heb mijne gekocht vorig jaar gekocht bij de mediamarkt voor 249 euro.

De thermostat werkt prima op stadverwarming.

Ik heb stadsverwarming en mijn benedenwoning is volledig met vloerverwarming. Dit vergt wel het een en ander uitzoek werk.

uiteindelijk zelf geinstalleerd en geconfigureerd. werkt heel mooi en de vrouw vond het eerst overbodig luxe, maar ze is er blijer mee dan ik.

Ze kan nu voor ze naar huis vertrekt van haar werk de thermostat aanzetten en komt thuis en het is lekker opgewarmd.
Dat zelflerend hebben wij uitgezet hebben wij niet nodig. Staat automatisch aan geloof ik want op een gegeven moment zei mijn vrouw dat de thermostat in de nacht was aangegaan volgens de log op de app. nou dan ligt het hele huis te slapen dus onnodig stoken. niet veel tijd aanbesteed en zelflerend gelijk uitgezet.

TOP PRODUCT als je het aan mij vraagt!

Beantwoorden

20 februari 2018 om 09:32
sanook.nl Gebruiker

Kan de thermostaat ook verschillende telefoons herkennen en de temperatuur daar op aanpassen ? Dus als ik thuis ben op 20 graden en als mijn vrouw thuis is (of allebei) op 22 ?

Beantwoorden

20 februari 2018 om 10:37
springvlinder Gebruiker

Kan ik de Nest Smart Home ook vanaf afstand bedienen? (Als er andere mensen in mijn huis zitten?)

Beantwoorden

20 februari 2018 om 11:13
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dat is mogelijk, zie onderstaande tekst uit de omschrijving van de app:

Nest Learning Thermostat en Nest Thermostat E
- Wijzig de temperatuur vanuit de trein of vanaf de bank met je mobiel of Android Wear-horloge. 
- Zie hoeveel energie je hebt verbruikt en waarom. Hoe meer je weet, hoe meer je kunt besparen.
- Bekijk en bewerk het schema van je thermostaat en warm het water in huis even extra op.
- Ontvang bij extreem lage temperaturen een melding voordat het in huis te koud wordt.
- Verdien Blaadjes wanneer je een temperatuur instelt die energiezuinig is.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 11:01
Zenge Gebruiker

Let op: Wil je beelden tot 10 dagen terug kunnen kijken dan heb je voor de camera’s een (te duur) abonnement nodig. De prijzen variëren tussen de €10,- per maand tot €30,- per maand. Oftewel, €100,- tot €300,= per jaar bij een jaar abonnement. Jaja, je krijgt in dat geval een korting van €20,- tot €60,-.

Zie ook:
https://nest.com/nl/cameras/nest-aware/

Ik heb zelf een camersyteem van Netatmo. Werkt prima en gratis opslag. De Nest camera’s zien er wel beter uit, maar toch…

Beantwoorden

20 februari 2018 om 11:39
Peter_K Gebruiker

Ik werk in de meet- en regeltechniek, en ik heb onlangs gezocht naar een vervanger voor mijn weersafhankelijke regeling thuis. Ik heb mij toen eens verdiept in dit soort dingen en ik vindt het erg teleurstellend dat zij, zelfs al in de derde generatie, niet in staat zijn kamers separaat te verwarmen.

En dan blijken er temperatuurvoelers te zijn die je in andere kamers kunt hangen, en daar wordt vervolgens niet mee geregeld!

Dit ding is leuk als je via het internet met apps wil spelen. Als je het lekker warm wil hebben dan hebben ze nog een tijdje te gaan.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 16:32
partypooper81 Gebruiker

Ligt dit niet eerder aan hoe de CV werkt en niet aan de thermostaat zelf? CV gaat volgens mij gewoon aan in alle kamers, niet kamer per kamer..

Beantwoorden

20 februari 2018 om 20:19
Mansell Gebruiker

Een thermostaat alleen gaat dit nooit kunnen regelen. Je hebt dan al een temperatuurvoeler nodig op elke kamer en een zoneventiel op elke radiator kring die appart te sturen is.

Honeywell Evohome kan dit wel zonder zoneventielen, is dan ook een pak duurder en enkel voor radiatoren.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 11:40
Mazze13 Gebruiker

Ik ben zeer geinteresseerd, goeie prijs trouwens. Zou wel zeker moeten weten als deze zal werken op mijn cv (Vaillant EcoTec plus VCW346)

Beantwoorden

20 februari 2018 om 20:10
Mansell Gebruiker

Deze gaat werken als je hem op het aan/uit contact aansluit.

Wil je dat je vaillant ketel moduleert (wat aan te raden is) dan heb je een E-bus convertor nodig.

Info:

https://nest.com/nl/support/article/Does-the-Nest-Learning-Thermostat-support-OpenTherm-adapters

Beantwoorden

21 februari 2018 om 10:10
Mazze13 Gebruiker

Ja, die V33 module had ik al tegengekomen op de diverse fora.

Aangezien deze er nu niet op zit en mijn verwarming eigenlijk wel goed verloopt zal ik het eerst zonder deze module testen (is toch ook €100)

Beantwoorden

20 februari 2018 om 12:00
dittner_12 Gebruiker

Is het ook mogelijk om de Nest Thermostaat in een andere kleur dan RVS te bestellen? Wit bijvoorbeeld?

Beantwoorden

20 februari 2018 om 12:03
Moderator Bas iBOOD Moderator

Wij bieden hem vandaag enkel in de getoonde kleur aan. Dus dit is helaas niet mogelijk.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 19:30
Mdeboe Gebruiker

Is deze ook 2 draads aan te sluiten op 12v?

Werkt deze met buderus logamax?

Beantwoorden

20 februari 2018 om 20:14
Mansell Gebruiker

Deze gaat werken als je hem op het aan/uit contact aansluit. Dit is bij een buderus normaal contact nr33 hier zit een brugje op als je nu een thermostaat van buderus zelf hebt.

Wil je dat je buderus ketel moduleert (wat aan te raden is) dan heb je een EMS convertor nodig. En dus via het EMS contact werken en niet het aan/uit contact.

Info:

https://nest.com/nl/support/article/Does-the-Nest-Learning-Thermostat-support-OpenTherm-adapters

Beantwoorden

Beantwoorden

20 februari 2018 om 21:32
Under_World Gebruiker

Ik heb een Nefit Proline NxT HRC24/CW4 ketel. Past de thermostaat hier 1 op 1 op. Heeft OT aansluiting. Maar is hier nog de aparte Nefit EMS-OT Converter voor nodig?

Beantwoorden

21 februari 2018 om 06:42
Under_World Gebruiker

Kan iemand me hier a.u.b. antwoord op geven?

Thanks

Beantwoorden

20 februari 2018 om 21:57
frorider Gebruiker

Voor de stadsverwamers onder ons: Hoe hebben jullie dit aangesloten ? Ik heb alleen thermostaatknoppen op de radiatoren om zo de verwarming te regelen. Hoe hebben jullie dat met de Nest gedaan ?

Beantwoorden

21 februari 2018 om 01:11
kikke002 Gebruiker

Die vraag is hierboven al beantwoord.

Beantwoorden

21 februari 2018 om 08:58
Frisbee Gebruiker

Shit, uitverkocht. Had hem toch gisteren snel moeten bestellen :(

Beantwoorden

21 februari 2018 om 11:11
sebastiaanvd Gebruiker

Is er nog een kans dat er nog meer voorraad komt?

Beantwoorden

21 februari 2018 om 11:30
Ace_of_Race Gebruiker

Denk het niet, je had gewoon eerder je Nest uit moeten komen joh! ;)

Beantwoorden

21 februari 2018 om 11:35
sebastiaanvd Gebruiker
21 februari 2018 om 11:47
Moderator Paul Moderator

De inkopers hebben geprobeerd om nog extra Nest Thermostats voor jullie te regelen, maar dat is helaas niet gelukt.

Beantwoorden

21 februari 2018 om 12:09
Alexander75 Gebruiker

Blijf het nog altijd vaag vinden dat dit energie besparend werkt. Het gaat al verwarmen zonder dat je het nodig hebt. Je stookt al een behoorlijke tijd te vroeg alleen om behaaglijk thuis te komen. En wie zegt dat als je thuiskomt zonder voor te verwarmen dat het in huis onbehaaglijk is. Gewoon lekker thuis komen en als je het dan te koud vindt zet je de verwarming wat hoger. Dan moet je maar even wachten totdat het behaaglijk is. Dit is volgens mij energiezuiniger dan op voorhand al te gaan verwarmen.

Beantwoorden

21 februari 2018 om 19:29
Markus10 Gebruiker

Besparen ga je inderdaad niet doen, het is meer gemak en er behaaglijk bijzitten.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.