8 november 2014 om 00:04
iBOOD

Canton

Canton

Dat klinkt goed!

Geluid maakt elke ervaring compleet. Goed geluid maakt die ervaring beter. Maar Canton geluid maakt elke ervaring on-vergetelijk. Of het nu een film of TV programma is of je favoriete muziek!

8 november 2014 om 00:10
TyzzyT Gebruiker

Niet geheel onbelangrijk: Welke inputs heeft dit setje?

8 november 2014 om 00:11
TyzzyT Gebruiker

Oh, 1 forum voor alle producten samen. Dan even iets specifieker: welke inputs hebben de 5.1 setjes?

8 november 2014 om 01:48
michiel2010 Gebruiker

Als je de aansluitingen voor de speakers bedoeld. Gewoon 2 speakerdraadjes van bijv 1,5mm. De subwoofer sluit je aan met een speciale subwoofer kabel.

Als je echt inputs bedoeld zoals analoog, hdmi, optisch. Dat zit allemaal op een receiver of versterker. Deze aanbieding betreft alleen speakers. Heb overigens zelf de MX125, gekocht op iBood samen met een Pioneer VSX923 receiver.

8 november 2014 om 08:59
jeroen7358 Gebruiker

Canton Movie 125 MX

Haalt hele hoge scores in de reviews. Wilde deze bijna kopen, totdat ik de prijs van de speakerstands zag !!!!

Meer dan €120 per paar !!!!!  Laat maar……

8 november 2014 om 10:05
BulletGoof Gebruiker

er zitten toch muurbeugels bij? Trouwens speakerstanden zijn meestal duur als je goede wilt.

8 november 2014 om 09:17
Yuri8319 Gebruiker

Welke kiezen de movie 125mx of de 260? Gaat meer gebruikt worden om naar muziek te luisteren. Iemand ervaring of een goede mening, let me know!

8 november 2014 om 09:17
paulmartens Gebruiker

Movie 85 CX, als ik ga zoeken vind ik bij Movie 80 CX het zelfde setje. Is dit het zelfde alleen zonder de standaarden? Zitten er wel wall-brackets bij?

En watvoor aansluiting hebben de speakers achterop, tulp neem ik aan?

En inderdaad welke input? Component, hdmi, aux etc.

Is het verschil met de 125 mx kwa kwaliteit groot?

8 november 2014 om 09:19
paulmartens Gebruiker

Excuses, muurbeugels zitten erbij zie ik al!

8 november 2014 om 10:07
DAVID-V1980 Gebruiker

Ik heb de 85CX thuis en de muurbeugels zijn inderdaad bijgeleverd… Een vergelijking met de 125MX heb ik niet kunnen maken, maar ik ben al een 3tal jaar zéér tevreden van mijn 85CX setje in combinatie met mijn Onkyo TX-NR609 receiver. Prachtig kamervullend geluid en ik ben nog steeds verbaasd wat voor een mooi geluid uit die kleine speakertjes kan komen voor zowel muziek, film- en gamingsurround. De bijgeleverde actieve subwoofer doet ook zijn werk naar behoren, zeer complete en kwalitatieve set waarmee je te midden de actie zit (wel in combinatie met een goede receiver).

8 november 2014 om 10:14
Kozzz Gebruiker

David zitten er op de onderkant of achterkant van de 85cx schroefdraad om eventueel andere beugels te kunnen monteren? Ik zie dat de 125 enkel de orginele beugels passen aangezien daar geen schroefdraad in zit.

8 november 2014 om 11:08
DAVID-V1980 Gebruiker

Onderaan de speakers zit er een gat (opening) waar een bijgeleverd kunststof stukje in past, in de midden van dit stukje zit een soort messing stukje met schroefdraad. Door middel van een vijs onderaan in de beugel vast te draaien zet dat kunststof stukje in het gat van de speaker zich open waardoor je de speaker op de beugel vastklemt. Onderaan de speaker zit dus geen vaste schroefdraad, maar mits wat handigheid kan je met dat bijgeleverde stukje dat zich openzet waarschijnlijk wel andere beugels op monteren al blijkt dat in het eerste geval niet de bedoeling. Ik heb in ieder geval de originele bijgeleverde muurbeugels gebruikt  die discreet zijn en bij het geheel passen, je kan met deze beugels de speaker naar links of rechts draaien, maar niet naar beneden kantelen mocht dat de bedoeling zijn.

8 november 2014 om 11:19
DAVID-V1980 Gebruiker

Op onderstaande Iboodpagina van een eerdere aanbieding staat een foto van de beugels met die conische stukjes erop, om een beter idee te hebben van mijn eerdere beschrijving.

http://www.ibood.com/nl/nl/product_specs/34358/Canton_Movie_85_CX_51_Surround_Speaker_Set/

8 november 2014 om 12:11
Kozzz Gebruiker

Ok thanks, ik moet de 2 achterste speakers aan het plafond vast maken met andere beugels. Dus als ik de speaker onderste boven monteer met die schroefdraad zal dit we lukken. Anders moet ik de inwendige schroefdraad plakken als ie niet stevig gaat zijn. Komt wel goed denk ik ;-)

8 november 2014 om 10:11
jvm4 Gebruiker

Ik hoopte bij de Canton aanbieding de DM75 soundplate aan te treffen. Kunnen jullie deze ook met zo’n korting regelen?

8 november 2014 om 10:56
Moderator Vincent Moderator

Goedemorgen,

Op dit moment kunnen we alleen deze producten aanbieden. In het Tip iBOOD forum kun je wel je tips kwijt aan onze inkopers. Uiteraard is dat geen garantie dat het product ook daadwerkelijk langskomt.

8 november 2014 om 15:15
gerrit60 Gebruiker

Hallo Vincent,

Ik zou graag willen weten of de buitenkant glans of mat is, kan het niet goed waarnemen op het plaatje.

Gerrit

8 november 2014 om 12:40
cybie13 Gebruiker

Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van de Canton Speakers 125mx of 85cx en dit in combinatie met Sonos Connect Amp.

Ben aan het twijfelen om zo’n setje aan te kopen. Alleen zou ik willen weten als dit gaat werken vooral de sub kan deze ook worden aangesloten.

8 november 2014 om 12:51
Tommd Gebruiker

Beste Moderator; Ik wil zo,n Canton your world DUO setje van 229,= bestellen in het zwart. Maar tijdens de bestel procedure weet ik niet welke kleur ik bestel. Hoe kan ik dit beinvloeden??

8 november 2014 om 16:48
Moderator Tom Moderator

Dag Tommd,

ik ga het even doorzetten naar onze inkoper. Ik koppel het zo vlug als mogelijk terug wanneer ik antwoord heb gekregen ;)!

Mvg,

Tom

8 november 2014 om 16:53
Nawien Gebruiker

Vincent & Tom,

Waarom krijg ik mijn bestelling niet op jullie aangegeven datum????? Ik begin zoal te irriteren aan jullie verzending. Als je een bestelling niet op tijd de deur uit kan, hoi tenminste je klanten op de hoogte!!!! Die er wat aan jo!!!!!!

8 november 2014 om 16:56
Moderator Dees Moderator

Hallo Nawien,

Allereerst, excuses voor de vertraging!

Sinds de lancering van de nieuwe website gaan er wat dingen in het systeem met betrekking tot verzenden niet goed.
Ibood doet haar best om het zo snel mogelijk op te lossen, alleen neemt dat momenteel wat tijd in beslag.

Je krijgt je bestelling echt binnen, alleen hebben wij Moderators er helaas geen zicht op hoe snel de ontstane achterstand ingehaald is.

Groetjes,
Dees

8 november 2014 om 16:59
Tommd Gebruiker

Super!!  Tom Reserveer er vast een in het zwart voor mij??  En vraag gelijk aan de inkoper of de iphone docingstation ook leverbaar is voor een ibood prijs!

8 november 2014 om 17:02
Tommd Gebruiker

PS Tom; volgens de omschrijving is een keuze in wit en zwart mogelijk echter in het bestelproces komt dat niet als mogelijkheid terug!

8 november 2014 om 18:39
Nawien Gebruiker

Hoi Dees,

Sorry voor m’n bericht wat niet helemaal goed is overgekomen.

Ik vind het niet erg als de bestelling/verzending uitloopt maar, hou de klanten op z’n minst op de hoogte. Ik heb speciaal verlof genomen omdat, anders niemand thuis zou zijn. Maar goed! Ik zie wel wanneer ze ermee komen.

Fijne avond

Nawien

9 november 2014 om 12:47
Moderator Tom Moderator

Hey Tommd,

je kan alleen de producten kopen die wij aanbieden aan iboodprijs. Wat je wel kan doen , is dat docingstation op het Tip-forum posten. Daar kijken inkopers vaak naar en misschien wordt je docingstation na verloop van tijd wel aangeboden.

Reserveren kan ik jammer genoeg niet doen. Het is immers zondag en moeilijk om het kantoor te bereiken (deze hebben immers ook vrij). Maar ik doe mijn best!

Mvg,

Tom

9 november 2014 om 12:50
Moderator Tom Moderator

Dag Nawien,

wij begrijpen je heus wel. Het is heus niet zo leuk als het product niet aankomt op de ‘verwachte verzenddatum’.
Maar het is inderdaad ‘verwacht’. Soms komen de producten vlugger aan , soms later. Jammer om te horen dat je speciaal daarvoor verlof had genomen. Probeer in vervolg altijd te wachten op het bericht dat je bestelling is verzonden. Alleen weet ik niet als het zo gemakkelijk is om de dag op voorhand nog vrijaf te nemen.
Nu er wat problemen zijn met de nieuwe lancering komen meer producten iets later aan maar we doen ons best!

Mvg,
Tom

8 november 2014 om 13:17
rogergouders Gebruiker

Lekker dan, 3 weken geleden op ibood de gle 490 zuilen besteld. En nu worden de sl 580’s aangeboden. Deze had ik liever gehad. Kan ik ze nog omruilen?

8 november 2014 om 16:53
Moderator Tom Moderator

RogerGouders ,

heb je je bestelling al ontvangen? Is het al verzonden?
Het best kan je ibood even bellen hierover om te kijken als er een oplossing voor is. (Zie gegevens hieronder aan).
Maar ik kan je niets verzekeren. Ik denk persoonlijk niet dat het kan maar dat hangt af van de aantal dagen dat je het product reeds hebt enz.

Mvg,

Tom

9 november 2014 om 14:23
feeenyule Gebruiker

Wat is de hoogte van de musicbox air 3 met pootjes? 18cm of komt er dan nog een centimeter bij?

8 november 2014 om 13:45
Jewbear Gebruiker

Zijn de aangeboden zuilen van het type SL 580 of SL 580.2?
De eerste afbeelding is van type SL 580, de tweede SL 580.2 want de covers kunnen via magneetjes verwijderd worden.
Graag bevestiging hierover

8 november 2014 om 16:54
Moderator Tom Moderator

Dag Jewbear,

ik heb hieronder de linkjes gepost over desbetreffende artikels. Ook over het product waar jij een vraag over hebt.
Ik hoop dat we je hiermee verder hebben kunnen helpen. Zoniet , dan horen we het wel ;)!

Mvg,
Tom

8 november 2014 om 14:38
CINDY2 Gebruiker

Bart v wakeren

Ik zoek candy 3 in een En een koelvries kast.Ik weet niet of dat langs deze weg kan.

Ik vind jullie site leuk en meest betaalbaar.

Groetjes bart

8 november 2014 om 16:57
Moderator Tom Moderator

Hey Cindy,

leuk om te horen dat je onze website leuk vindt!
Momenteel hebben we deze spullen niet in aanbieding. Best kan je je tips / voorstellen van aanbiedingen hier posten
Op het tipforum kijken onze inkopers vaak om creativiteit op te doen ;)!

Mvg,

Tom

8 november 2014 om 16:46
Moderator Tom Moderator

Beste ibood’ers,

ik heb dit doorgekregen van onze inkoper. Alle links met alle specificaties van deze producten. Zo kan je makkelijker bekijken over welke het nu juist gaat ;)!

Full specs movie 85

http://www.canton.de/en/produkte/movie-85-cx

full specs movie 125 mx

http://www.canton.de/en/produkte/movie-125-mx

full specs movie 260

http://www.canton.de/en/produkte/movie-260

full specs chrono sl580 (duopack)

http://www.canton.de/en/produkte/chrono-sl-580-dc

full specs moviebox air 3

http://www.canton.de/en/produkte/musicbox-air-3

full specs your world starterpack duo en stick

your duo:

http://www.canton.de/en/produkte/your_duo

your stick:

http://www.canton.de/en/produkte/your_stick

Met vriendelijke groeten,

Tom

8 november 2014 om 17:54
9343gunther Gebruiker

Hoi , ik heb interesse in een set SL 580 …. , ik vraag mij af welke set er deze week nog is langsgekomen ? Het betreft toch niet dezelfde set zuilspeakers ? Die waren net geen 500 euro de set?

8 november 2014 om 19:11
mvdhoorn Gebruiker

Nee, dat was een ander type.

Deze Chrono SL580 DC wil ik zelf ook wel aanschaffen. Nette prijs.

Nieuwe type is natuurlijk nog net wat mooier echter ook zo’n €850 euro per stuk…

@ IBood, komt ook een center speaker beschikbaar uit deze serie, de SL555 ???

8 november 2014 om 19:06
itsreal Gebruiker

Heeft iemand ervaring met de sl 580 zuilspeakers? Zijn deze nog beter dan de vorige die van canton voorbij zijn gekomen? Deze hebben toch een meerprijs van 100 euro

11 november 2014 om 18:41
MisterMagoo Gebruiker

Dat waren de Chrono 509 DC speakers. De 509´s zijn iets groter en hebben ook iets grotere speakers voor het laaggebied (kunnen daarom ook nog wat lager). De Chrono SL serie is wat verfijnder volgens Canton zelf (bron: audio.de). Kan alleen zeggen dat deze aanbieding zeer goed is: goedkoopste wat ik heb kunnen vinden in Duitsland is ongeveer 375 euro per stuk. Heb ook alleen maar goede reviews gelezen.

8 november 2014 om 19:35
Ad2010 Gebruiker

Heeft iemand nog een goede review kunnen vinden over Canton Movie 260 MX?

8 november 2014 om 19:36
Ad2010 Gebruiker

Of zelf ervaringen mee?

9 november 2014 om 01:01
buckert Gebruiker

Ik wil grrraaagggg een Duopack Canton Chrono SL 580 DC 3-weg speakerzuilen maar dan WEL in het wit!
Hierboven is deze vraag al gesteld nog niet beantwoord: Zijn deze ook in het wit leverbaar?

9 november 2014 om 08:04
ronmors Gebruiker

Waarom worden deze producten alleen in België bezorgd? Bizar!

9 november 2014 om 11:25
Flitzer Gebruiker

Lijkt me meer bizar dat je op de verkeerde site zit, ofwel de site van onze zuiderburen. Aan gebruikersfouten kan iBOOD natuurlijk weinig aan doen.

9 november 2014 om 16:35
Moderator Tom Moderator

Dag Ronmors,

kan je eens kijken als je op de juiste site zit? (Ibood.be or ibood.nl).
Want normaal gezien worden ze in beide landen bezorgt ;)!

Mvg,

Tom

9 november 2014 om 09:08
randertjes Gebruiker

Beste,

ik zou voor de 260 gaan, maar ik zou een wireless sub nodig hebben. Kan je deze Sub draadloos aansluiten op één of andere manier.
Ik zou hem aansluiten op mijn receiver.

Ronny

9 november 2014 om 09:26
edepals Gebruiker

Is het verstandig om mijn huidige 5.1 set uit te breiden naar 7.1.      met de Chrono SL 580 DC?

9 november 2014 om 10:44
MisterMagoo Gebruiker

Canton is een geweldig speakermerk in vele prijsklassen en vaak goedkoper in Duitsland te krijgen. De prijs voor deze twee Chrono SL 580 luidsprekers is echt heel goed; beduidend goedkoper dan wat ik op Duitse sites heb kunnen vinden. Aangezien Ibood de laatste tijd vaker Canton in de aanbieding heeft: misschien een idee om nog mooiere vloerstaande luidsprekers, bijvoorbeeld de Vento 870 DC of 880 DC per paar aan te bieden binnenkort?

11 november 2014 om 10:47
LupkaGirl Gebruiker

Sluit ik me helemaal bij aan!

11 november 2014 om 18:48
MisterMagoo Gebruiker

Toch besloten deze set te kopen. De Vento 880 DC scoort maar iets hoger bij het Duitse blad Audio, maar is beduidend duurder. Vraag me dan af of de Vento 870 beter is dan de Chrono SL 580 DC. Voor mijn woonkamer zijn deze denk ik perfect en ook goed aan te sturen.

9 november 2014 om 14:22
fsingend Gebruiker

Ik heb een vraag over de musicbox air 3.
Ik wil deze gebruiken om via mijn iphone 4S naar SPOTIFY of internet radio te luisteren.
Ik begrijp dat je via WI-FI een connectie maakt met de musicbox. Het lijkt me dan niet meer mogelijk om óók een WI-FI cnnectie te maken met de netwerkrouter om SPOTIFY te streamen.  Ik begrijp dat je eventueel gebruik kan maken van de line-in tussen iphone en musicbox echter dat was niet mijn bedoeling. Ik wil de Musicbox WI-FI gebruiken.
Klopt het dat wat ik wil niet kan?
Hartelijk dank voor uw reactie

9 november 2014 om 14:25
feeenyule Gebruiker

Dat wil ik ook weten eigenlijk…

9 november 2014 om 18:47
michiel2010 Gebruiker

Wat jij wilt is nu precies wat AirPlay of DLNA doet. Dit apparaat maakt verbinding met hetzelfde netwerk als je telefoon. Binnen zo’n netwerk kunnen de apparaten elkaar benaderen. AirPlay gaat dus ook over je eigen netwerk.

En ja, je kunt ook gewoon blijven internetten e.d.

9 november 2014 om 20:26
fsingend Gebruiker

Oke, dank voor de informatie.  BESTELD

9 november 2014 om 17:49
feeenyule Gebruiker

Wat is de hoogte van de musicbox air 3 met pootjes? 18cm of komt er dan nog een centimeter bij?

11 november 2014 om 16:58
Moderator Arthur iBOOD Moderator

Van de leverancier:

The Musicbox Air itself: 50 x 18 x 24 cm

The LS 750: 45 x 58 x 30 cm

So, together something like 76 cm height

Excuus voor het late antwoord!

9 november 2014 om 18:02
feeenyule Gebruiker

Nog een vraag: hoe kun je de Air 3 het beste aansluiten op je TV zodat je hem kunt gebruiken als soundbar voor het kijken van films?

9 november 2014 om 19:01
michiel2010 Gebruiker

De Musicbox Air 3 heeft maar een manier om je TV aan te sluiten, de analoge line-in. Als je TV geen analoge uitgang heeft, maar bijvoorbeeld wel een optische uitgang, kun je een omvormer kopen die het digitale signaal omzet naar analoog. Dit kost je ongeveer 30 euro.

10 november 2014 om 00:39
ajpsingh Gebruiker

ik had een verzoekje…. zou ik de witte versie van de duo kunnen krijgen? ga ze aan mijn plafond bevestigen (met muurbevestigingsset) en mijn plafond is (zoals bijna ieders plafond denk ik :p)…. wit

10 november 2014 om 11:34
buckert Gebruiker

Beste Moderator,

Ikzelf had gistermorgen al een soortgelijke vraag gesteld ( of er een witte versie van de Chrono SL 580  leverbaar is) aangezien in de specs die door Tom gemaild zijn wel witte speakers staan.

Voordat deze aanbieding afloopt nogmaals: Is de witte versie ook te bestellen? indien ja, dan wil ik deze bestellen.

Thx!

10 november 2014 om 13:35
Moderator Dees Moderator

Hallo Buckert,

Helaas zijn deze speakers alleen leverbaar in het zwart.
Je kunt natuurlijk een verzoek bij Tip Ibood neerzetten :)

Groetjes, 
Dees

10 november 2014 om 12:47
Tim6 Gebruiker

Naar aanleiding van het bericht van de heer Jewbear:

Zijn de aangeboden zuilen van het type SL 580 of SL 580.2?

De link die vervolgens gepost is, suggereert de SL 580.

Is het enigste verschil dat de covers via magneetjes te verwijderen? Of zijn er nog meer verschillen?

Hoe kunnen de covers bij de SL 580 verwijderd worden?

Alvast bedankt.

10 november 2014 om 13:58
Moderator Dees Moderator

Hallo Tim6,

Het is Type SL 580.
Voor de rest van je vragen koppel ik het even terug!

Groetjes,
Dees

10 november 2014 om 15:26
Moderator Rita iBOOD Moderator

Dag Tim6,

De covers kunnen makkelijk verwijderd worden, je kunt ze er gewoon van afhalen.

De SL 580.2 covers hebben magneetjes en de SL 580 covers zijn stick-on.

10 november 2014 om 12:51
DrBig Gebruiker

Beste ibooders/mode

voor mijn homecinema ben ik op zoek naar een actieve subwoofer om mijn huidige opstelling(5 kleine speakers) te vervoledigen

nu vraag ik mij af of ik met een set chrono sl580 mijn set kan vervolledigen, zelfs naar 7.1 maar dan zonder extra sub (volgens mij krijg je al een mooie bass zonder extra subwoofer). Ik heb hier geen ervaring mee, hopelijk hier iemand wel.

Alvast bedankt!

10 november 2014 om 13:04
Nick.D Gebruiker

Voor een home cinema opstelling is een subwoofer eigenlijk wel een vereiste..

Als je 5 kleine speakers hebt dan denk ik die je hier niet veel bas uit hoort? 2 van deze canton als fronts gebruiken zal zeker een goede aanvulling zijn maar een subwoofer zal je altijd wel missen in een home cinema opstelling

de .1 achter 5.1/7.1 is een LFE kanaal (low frequency effect) die je niet hoort over je speakers. Dit signaal wordt alleen doorgestuurd naar je subwoofer die net even dat extra stukje laag geeft.

10 november 2014 om 14:31
DrBig Gebruiker

Merci Nick!

Ik dacht er eventjes goedkoop vanaf te komen :-) dan toch maar wachten tot er een sub op ibood komt. Of ze toch nemen. .. en vervolgens de sub.  Kiezen is verliezen. .. k vraag me toch af of het niet goedkoper kan.  Tenslotte vond ik het ook leuke films met de speakers van de tv…

11 november 2014 om 09:41

Dag DrBig,

Leuke suggestie voor op ons Tip iBOOD Forum. Daar kijken onze inkopers regelmatig om inspiratie op te doen voor nieuwe deals!

10 november 2014 om 14:20
feeenyule Gebruiker

@moderator,

Kunt u antwoord geven op mijn eerder gestelde vraag:Wat is de hoogte van de musicbox air 3 met pootjes? 18cm of komt er dan nog een centimeter bij?

Dat bepaald of ik ‘m bestel of niet.

Bvd

10 november 2014 om 15:25
michiel2010 Gebruiker

Als je even op de website van de producent had gekeken, was je er achter gekomen dat de speakerbox ook zonder voetjes/pootjes kan worden gebruikt.

Ga even van het minst gunstige uit waarbij de speaker zelf (zonder voetjes) dus 18 centimeter hoog is. Met voetjes komt daar nog een halve centimeter bij.

11 november 2014 om 16:59

Van de leverancier zelf:

The Musicbox Air itself: 50 x 18 x 24 cm

The LS 750: 45 x 58 x 30 cm

So, together something like 76 cm height

Excuus voor de late reactie!

10 november 2014 om 15:31
damonnk Gebruiker

Ik heb de 260 gekocht maar ben nog op zoek naar goede speakerkabel.
Na wat lezen lijkt met 1.5mm voldoende omdat maximaal op 15 meter afstand word aangesloten.
Totaal heb ik dan wel een metertje of 40 nodig.

Nou dacht ik aan zoiets : http://www.allekabels.nl/speaker-kabel/1280/1075914/speaker-kabel-op-rol.html

Iemand anders ervaring met speakkabels ?

10 november 2014 om 16:24
larodefender Gebruiker

Hallo,

Een vraag over de SL580 speakers. Zitten de afgebeelde grondplaten er ook bij?

10 november 2014 om 16:32
Moderator Rita iBOOD Moderator

Dag larodefender,

Het is een vloerstaander model, dus de grondplaten zijn onderdeel van de speakers.

10 november 2014 om 21:01
arnaud120271 Gebruiker

goedenavond,

ik had graag 2 paar SL580 speakers gekocht maar kan er slechts 1 aanklikken. Is dit een fout of wordt er slechts één paar per bestelling aangenomen.

Kan ik er eventueel een tweede paar nabestellen ?

11 november 2014 om 13:12

Dag Arnaud,

Het gaat om 1 per bestelling. Dus ik zou proberen om een tweede bestelling te plaatsen. ;-)

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.