16 november 2014 om 00:03
iBOOD

Sabatier International

Sabatier International

Kies het juiste keukengereedschap voor de job

Messen, messenblokken en snijplanken heb je in elke keuken nodig en als je een set aanschaft moet je er zeker van zijn dat je de juiste gereedschappen in huis haalt die (als je een stijlfreak bent) ook goed in het interieur van de keuken passen. En wat denk je? Deze flash sale biedt verschillende messen, messenblokken en snijplanken, zodat jij de beste keuze kunt maken!

16 november 2014 om 00:07
fluffy82 Gebruiker

Ik heb een reeks vragen over de weegschaal…

- welk materiaal is de snijplank? Bamboe of hout of kunststof? Behandeld hout of onbehandeld?
- is de weegschaal digitaal of met een wijzertje?
- hoe nauwkeurig is ze? Per gram? Per 0,1g? Per 0,01g?
- wat is het minimale en maximale gewicht?
- kan de weegschaal ook zonder de snijplank gebruikt worden, om bijvoorbeeld bloem of suiker te wegen?

16 november 2014 om 00:08
fluffy82 Gebruiker

Oei sorry, ik zag net de kleine lettertjes…

Material: Bamboo and plastic
LCD display
Tare functie
Capaciteit: 0 – 10 kg
Precisie: 0-5 kg per 1 gram en 5 – 10 kg per 2 grams

16 november 2014 om 00:47
motormuis001 Gebruiker

Kan ik dat ding afspoelen onder de heetwaterkraan?

Waar zit dat display eigenlijk?

Dat het ding ‘… meteen het netto gewicht …’ meet is natuurlijk onzin, want wat dacht je van het aanhangende water van het schoonmaken?

16 november 2014 om 02:35
Chiosluvver Gebruiker

Afwegen en dan spoelen!

16 november 2014 om 09:20
illsabio Gebruiker

Zijn de messen eigenlijk vaatwasser bestendig?

16 november 2014 om 09:40
moredruid Gebruiker

Bijna alle messen zijn vaatwasserbestendig, maar daar worden ze wel heel snel bot van! Gewoon afspoelen na gebruik of even met een sopje afwassen als je met vlees of vis hebt gewerkt. Messen met een houten handvat nooit in de vaatwasser doen.

16 november 2014 om 09:44
moredruid Gebruiker

ik heb nog wat vragen over de weegschaal.

wat zijn de afmetingen? en inderdaad, wat meer afbeeldingen zou fijn zijn, ik kan nl. niets terugvinden op internet (hmmm).

19 november 2014 om 12:18
Moderator Arthur iBOOD Moderator

Dag moredruid, de afmetingen zijn 23cm x 13cm x 2.5cm. :-)

16 november 2014 om 11:23
caeyers Gebruiker

Als je alleen de messen kan kopen in Nederland, waarom staat het dan tussen de deals?

Weer zo 1 of andere *knip* van Ibood

Edited by: Arthur iBOOD
Hou het een beetje netjes ajb. En weet je zeker dat je op de juiste site zit? Als je op de Nederlandse site zit, staat er nl-nl in de url, op de Belgische site be-nl.

16 november 2014 om 11:58
cobrawnl Gebruiker

Hmm ik zou ook graag wat meer afbeeldingen willen zien van de keukenweegschaal. Dubieus dat ik hem niet heb kunnen vinden op ons www.

16 november 2014 om 13:00
wildemaarten Gebruiker

Ik mag voor het vlees en het eindresultaat hopen dat de steakmessen geen kartels hebben. Was wellicht handig geweest om dat er bij te zetten

18 november 2014 om 03:07
RoboBE Gebruiker
16 november 2014 om 13:24
nkolste Gebruiker

Bij de stemkaarten staat (2x) een afbeelding van geheel staalkleurige messen. Volgens de omschrijving is het zwart met staal. Wat wordt er geleverd?

16 november 2014 om 13:32
nkolste Gebruiker

Bedoelde uiteraard, bij de specificaties staat

16 november 2014 om 15:27
UNIT05 Gebruiker

Goh, dit is zéér handig, iBood… één topic voor alle Sabatier flash sales, waardoor iedereen het over “die messen” heeft zonder te specifiëren of het om de Laguiole steakmessen gaat, of de fijngekartelde messen, of de blok met Sevilla messen, of…. :-/

16 november 2014 om 20:48
Pinheadtje Gebruiker

niet te hard roepen straks bij ibood hunt nog goedkoper

16 november 2014 om 16:06
nkolste Gebruiker

Ik bedoelde in dit geval de Sabatier st-germain steakmessen

19 november 2014 om 14:43

Die zijn zilver.

17 november 2014 om 09:47
erik888 Gebruiker

Als ik op google zoek naar Sabatier Yaoude vind ik niets. Is Sabatier International iets anders dan Sabatier? Of is dit een nieuwe set?

17 november 2014 om 13:04
Vorkie Gebruiker

Sabatier is een naam die door veel verschillende fabrikanten gevoerd wordt. Van uitstekende messen tot troep. Deze naam was al in gebruik voordat merknamen werden geregistreerd en kan dus door iedereen gebruikt worden. Dus de naam Sabatier zegt dus niets.

17 november 2014 om 16:48
dangerousp Gebruiker

Bedankt voor de info! Ik heb ook even gegoogled en kwam ook tot die conclusie. Denk wel dat het nette sets zijn, maar ik was vooralsnog in de veronderstelling dat ’sabatier’ ook ’sabatier’ is en kan niet zoveel vinden over ’sabatier international’

17 november 2014 om 11:52
Susantigoon Gebruiker

Mijn biefstukjes, rollades, bavette, speklappen enz. zijn van een uitstekende consistentie en dus in geen enkel opzicht te vergelijken met een lap polyester.

Misschien dat lieden, bij wie dit wel het geval is, nog enig baat zullen hebben bij deze Chinese houthakkerssets, ik sla maar weer even over …

Veel plezier ermee!

17 november 2014 om 22:31
Koppiekoppie Gebruiker

Ik ben ook erg benieuwd naar de weegschaal/snijplank alleen is de informatie erg summier..

Waar zit de display?
Heeft het een aparte start/stopknop?
Zijn er meerdere foto’s te vinden?
Mogelijke link naar de productpagina van de fabrikant?

Kom op iBood, een betere productomschrijving zou wel gewenst zijn!

19 november 2014 om 12:22

Dag Koppiekoppie, de weegschaal heeft 1 start/stop knop. De andere vragen probeer ik voor je na te gaan.

18 november 2014 om 00:07
Rofocale777 Gebruiker

Ik heb even gezocht en er blijken veel messenfabrikanten Sabatier te heten (http://en.wikipedia.org/wiki/Sabatier). De fabrikant van deze messen is Lion Sabatier (onderdeel van Rousselon Frères).

De pagina van de fabrikant is: http://en.rousselon.fr/Lion%20Sabatier/ welke weer doorlinkt naar hun webshop: http://www.couteau-sabatier.fr/

Veel succes ermee.

18 november 2014 om 00:08
Rofocale777 Gebruiker

De link van de webshop ging niet helemaal goed. Dit moet zijn: http://www.couteau-sabatier.fr/

18 november 2014 om 09:40
Arjandg Gebruiker

Even een stukje over de staalsoort die wordt gebruikt:X45CrMoV15

X45CrMoV15 - Duits staal. vergelijkbaar met X50CrMoV15 staal. Staal bevat 0,45% koolstof. Geen bijzonder staal, relatief goedkoop en wordt gebruikt door een aantal westerse makers waaronder F. Dick. X45CrMoV15 staal samenstelling .

X50CrMoV15 – Duits staal. Zeer vlekbestendig maar niets bijzonders X50CrMoV15 staat voor 0,5% koolstof en het andere deel van de 15% is samengesteld uit Cr, Mo en soms Vanadium (V). In dit staal staat X voor koolstof, dit is wat vreemd omdat koolstof normaal gesproken als C bekend staat. 0,5% koolstof gehalte is niet hoog, desondanks maken messenmakers soms andere claims over dit staal. In feite heeft het staal zelfs minder koolstof in vergelijking met 440C staal!. Echter, het is wel een stuk taaier en goed bestand tegen corrosie. Het is een staal met een erg lage scherpterententie, je moet het dus zeer vaak slijpen om hem goed op scherpte te houden. Erg slechte keuze voor keukenmessen. Het staal wordt gebruikt door Wusthof, Victorinox en anderen in hun high-end messen. X50CrMoV15 staal Samenstelling .

http://www.japansemessen.nl/c-1843909/staalsoorten/

4 december 2014 om 16:44
Demaki Gebruiker

Het is maar net wat je wilt hebben. Tussen X45CrNoV15 en X50CrMoV15 zit nauwelijks verschil, maar er zijn inderdaad Japanse messen van harder staal.

Het voordeel van een hogere hardheid is dat de messen langer scherp blijven. Het nadeel is dat ze veel moeilijker te slijpen zijn. Niks mis met X45CrMoV15 staal dus, ook dure Europese merken als Wusthof gebruiken het. Maar een slijpstaal zou je er eigenlijk bij moeten kopen. Had iBood die ook aangeboden dan was dat wel een mooie aanvulling geweest. Misschien voor een later moment :)

19 november 2014 om 09:11
kampensteijn Gebruiker

Zo’n messenblok is toch wel heel verleidelijk… bij mij ligt nu alles los in de bestekla, en dat is ook niet alles. :)

28 november 2014 om 12:53
NLatuny Gebruiker

Beste Ibood,

Ik weet dat er wat distributie problemen zijn (zie forum Yamaha Dolby DTS Soundbar). Ik vroeg me dan ook af of ik ook een vertraging van deze bestelling mag verwachten? Ik heb in dit geval de volgende 2 sets gekocht: Bamboo Yaounde Set & 6 Steakmessen

Alvast bedankt voor de reactie.

28 november 2014 om 13:29
Moderator Dees Moderator

Hallo NLatuny, 

De verwachte verzenddatum is 30 november, die datum ligt nog in de toekomst.
Ga er redelijkerwijs vanuit dat er wel vertraging is, maar dat de duur van de vertraging met de dag slinkt doordat men de achterstand aan het inlopen is.

Groetjes,
Dees

1 december 2014 om 22:56
Vandahoorn Gebruiker

Dag iBood,

Is hier al meer over bekend?

1 december 2014 om 22:59
Moderator Dees Moderator

Hallo Vandahoorn,

Helaas hebben alle producten vertraging opgelopen bij de verzending.
Gemiddeld komt dit neer op 1 tot 2 weken.
Ik ga navraag doen of dit in het geval van de Sabatier producten ook het geval is.
Je hoort zo snel mogelijk meer.

Groetjes,
Dees

2 december 2014 om 13:31
Jeroen79 Gebruiker

Dat meen je niet! Ik heb dit als Sinterklaas cadeau besteld. Er van uitgaande dat als ik op 19 november wat bestel en het 30 november verstuurd wordt ik het 4 december toch wel in huis moet hebben. Zou dit echt heel vervelend vinden.

2 december 2014 om 15:40

Dag allemaal, ik hoor net dat we alle Flash deals op 9/12 verwachten te verzenden.

@Jeroen79: excuses voor de vertraging, je kunt voor sinterklaas beter iets anders bedenken.

2 december 2014 om 19:47
nkolste Gebruiker

Lekker dan….

Verzending bij ibood is echte een puinhoop de laatste tijd….

2 december 2014 om 20:05
Tarin Gebruiker

Beste Arthur,

Geldt deze datum ook voor de flash deals van de iBOOD.de? Ik begreep aldaar dat verzending vanuit Nederland gebeurt.

Mijn Surface2 zou een ruime 2,5 week geleden al verzonden worden… alle omliggende hardware is inmiddels al binnen (waaronder een sleeve vanuit Amerika die met de langzame post besteld is).

3 december 2014 om 11:47
GiTarin Gebruiker

Ik krijg zojuist een verzendbevestiging, dus het lijkt erop dat ik morgen m’n bestelling kan verwachten :).

3 december 2014 om 16:18

Dag Tarin, dat denk ik wel ja. Over je Surface2: ik ga je vraag doorzetten naar onze Customer Service.

4 december 2014 om 07:26
GiTarin Gebruiker

Sorry, ik ben Tarin. iets met verschillende accounts nodig voor de NL/DE website (ben onlangs naar DE verhuisd, vandaar). Normaal gesproken verschijnt er een foutmelding als ik op de DE site ingelogd ben en op het NL forum wil posten.

Volgens de UPS is m’n Surface 2 momenteel in Frankfurt, dus het gaat allemaal goed komen.

Dank voor de moeite, het is mij duidelijk dat er hard aan de situatie gewerkt wordt, en ik vind het vervelend dat jullie als forum-moderators het meeste contact met klanten hebben, maar tegelijkertijd ook de minste informatie, waardoor ergernis op jullie afgereageert lijkt te worden. Keep up the good work :).

5 december 2014 om 18:26
Dirk1324 Gebruiker

Beste moderator,

kan u eens kijken naar mijn bestelling so34875?

De verzenddatum staat nog steeds op 30 november dit is natuurlijk wat raar, en zou graag de juiste leverdatum doorkrijgen aangezien dit voorzien is als kerstcadeau

Met vriendelijke groeten

8 december 2014 om 13:41
jfk104 Gebruiker

Idem hier maar was bedoelt als Sinterklaascadeau….. Dat gaat helaas niet meer lukken.

Moet helaas mijn enthousiasme over Ibood gaan bijstellen. Na jaren regelmatig met veel plezier aankopen te hebben gedaan en ook van service gebruik te hebben gemaakt worden zaken de laatste tijd erg slecht geleverd en afgehandeld. Leuk de extra winkels en de flash en extra aanbiedingen maar zorg eerst eens dat jullie de boel weer op orde krijgen.

Deze bestelling staat nog dus nog open maar had al geleverd moeten zijn.

Verder loopt er een garantiemelding op een Foscam FI9821W (via een ander Ibood account). Ik heb 2 x een mail gestuurd en 2 x een mail terug gehad dat jullie druk zijn en niet binnen 2 dagen reageren maar nu met 5. Inmiddels zijn we een maand verder en ik heb nog niets gehoord.

8 december 2014 om 22:46
geniux Gebruiker

Is er al wat meer duidelijkheid over de leverdatum? Gaat de kerst nog gehaald worden?

9 december 2014 om 16:02
jfk104 Gebruiker

mijne vandaag binnen….

10 december 2014 om 20:37
geniux Gebruiker

@moderators:

Mijn bestelling is vandaag voor de 2e maal aangeboden op mijn werkadres. Helaas was ik op dat moment al naar huis en nu zie ik op de site van postNL dat de zending retour afzender is. Wat nu te doen?

10 december 2014 om 20:50
Moderator Dees Moderator

Hallo geniux, 
Bij mijn weten zou de kans moeten worden geboden het pakket ergens af te halen.
Wellicht zou je even contact met Post.nl kunnen opnemen?

Groetjes,
Dees

11 december 2014 om 13:25
geniux Gebruiker

Dag Dees,

bedankt voor je reactie. Maar zoals ik al aangaf heeft postNL het pakketje retour afzender gezonden. Ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice van postNL en zij zeggen dat het pakketje vanochtend weer bij jullie is afgeleverd..

14 december 2014 om 23:25
spelg01 Gebruiker

Ook ik heb tot heden geen messen (2 sets) mogen ontvangen.

IK begin er nu wel een beetje stevig vasn te balen, ook heb ik 27nov twee jassen besteld en die ik nu ook nog steeds niet heb.

De winter is al bijna weervoorbij.

een zeer teleurgestelde klant

15 december 2014 om 00:04
FFA76 Gebruiker

Ook mijn bestelling staat nog op leverdatum 30 november maar tot op heden nog niks mogen ontvangen. Kan hierover wat duidelijkheid worden verschaft?

15 december 2014 om 17:43
sietze1 Gebruiker

Ook hier nog steeds niets gehoord. 7 december heb ik er een mailtje aan gewaagd met de vraag of ik het voor kerst kan verwachten omdat het een kerstcadeau moet zijn, maar nog steedsniks vernomen! Je krijgt wel een automatisch antwoord dat het vanwege de drukte wat langer dan 2 dagen kan duren. Inmiddels ruim een week verder en nog niks! Eerlijk gezegd een teleurstellende gang van zaken! :(

16 december 2014 om 09:56
geniux Gebruiker

@Dees / andere iboodmedewerker:

Krijg ik nog antwoord op mijn mails en telefoontjes? Vorige week zou de order zijn verzonden, maar zonder dat ik ook maar 1 postbode heb gezien is diezelfde order weer retour gegaan naar jullie. Nu lees ik hierboven dat anderen niet eens iets verstuurd hebben gekregen..

Wat is er nou aan de hand iBood? Ik zou vorige week al een mailtje van jullie ontvangen met de bevestiging dat ik m’n geld zou terugkrijgen, maar tot op heden via geen enkel kanaal een reactie mogen ontvangen.

Overigens lees ik ook verontrustende berichten op andere fora: mensen die juridische maatregelen tegen jullie aan het voorbereiden zijn (vanwege niet geleverde artikelen en het uitblijven van terugbetallingen) krijgen de waarschuwing dat dit de eerste signalen zijn van een bedrijf dat op het staat om failliet te gaan…

16 december 2014 om 10:37
RK88 Gebruiker

Ook hier twee producten uit deze sale besteld, maar nog steeds niets ontvangen. Een erg kwalijke gang van zaken!

17 december 2014 om 10:27
Voodoo077 Gebruiker

Bij mij ook idem.

AUB iBOOD kan je over deze maar ook andere naar de klant een mail sturen met een status update.

Bedankt!

17 december 2014 om 12:08
Moderator Dees Moderator

Hallo allemaal,

Vraagje voor mij, hebben jullie de Sabatier producten in combinatie met andere producten gekocht?
Op 8 december is namelijk een heleboel van Sabatier verzonden.

Groetjes,
Dees

17 december 2014 om 13:08
sietze1 Gebruiker

Ja! Ik heb in ieder geval het messenblok en de ‘fijngekartelde’ messen besteld.

17 december 2014 om 14:10
Voodoo077 Gebruiker

Ik samen met de Joseph Joseph aanbieding van die dag.

In die topic heb je gemeld dat die vertrokken zijn en nu meld je hier dat de Sabatier ook vertrokken zijn.

Maar bij mijn bestellingen staan beiden nog niet als zijnde verzonden en 8/12 is al 9 dagen geleden …

17 december 2014 om 21:59
Moderator Dees Moderator

Hallo Voodoo077,

Gisteren zijn de Joseph Joseph snijplanken verzonden. (dus zijn ze binnen bij het distributiecentrum net zoals de sabatier messen)
Ik ga er vanuit dat het dan niet meer lang zal duren voordat je je bestelling ontvangt.

Groetjes,
Dees

18 december 2014 om 00:33
FFA76 Gebruiker

Ik heb een messenblok en de gekartelde messen besteld.

Allemaal Sabatier dus.

Verder geen andere producten!

18 december 2014 om 14:53
illsabio Gebruiker

Heb zelf de gekartelde messen besteld van Sabatier, ook hier nog helemaal niks ontvangen.

18 december 2014 om 18:20
Voodoo077 Gebruiker

bedankt beste Dees maar kan je dat opzoeken voor mij of bevestigen dat mijn order inderdaad is vertrokken anders dien ik toch nog een extra kerstcadeau te bestellen.

19 december 2014 om 09:33
RK88 Gebruiker

Ik heb een Lassa messenblok besteld en een set fijngekartelde officemessen. Beiden van Sabatier dus geen gecombineerde bestelling met andere producten.

23 december 2014 om 12:37
RK88 Gebruiker

Dees,

Gaan jij en de overige medewerkers van iBood nog wat doen met mijn klachten omtrent mijn bestelling (SO37526)?

Ik ben het inmiddels beu dat jullie niet leveren en met allerlei smoesjes komen waarom dit niet gebeurt. Dit was in ieder

geval mijn laatste bestelling bij jullie en wat mij betreft gaan jullie aan de publiekelijke schandpaal.

Hoe jullie al jaren op rij “website van het jaar” worden is mij een raadsel.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.