4 juni 2018 om 00:01
iBOOD

Linksys Velop Wifi Mesh Systeem | 3 Nodes

Ook verkrijgbaar in Linksys Velop 2-pack

Product expert aanwezig

Linksys Velop Wifi Mesh Systeem | 3 Nodes Linksys Velop Wifi Mesh Systeem | 2 Nodes

Linksys Velop is een alles-in-1 wifi-systeem waarmee je een naadloos werkend mesh-netwerk met een groot bereik creëert.

4 juni 2018 om 17:39
whaecker Gebruiker

dank, helaas geen kasteel!

Beantwoorden

4 juni 2018 om 18:29
Moderator Kris Moderator

Beste whaecker, morgen op iBOOD misschien ;-)

Fijne dag,

Mod Kris

Beantwoorden

4 juni 2018 om 17:51
Hastyace Gebruiker

Beste @Xpert, ik heb een VDSL-modem van XS4ALL (FritzBox 7360 uit m’n hoofd) waaraan via switches een aantal bekabelde apparaten hangen. Ik gebruik de wifi-mogelijkheid van het modem maar op een bepaalde plek in het huis is de ontvangst aan de lage kant. Wat ik even niet zie, is hoe ik de Velops kan gebruiken met behoud van de functionaliteit van het bekabelde gedeelte. Ik ben heel tevreden over de snelheden die daarover worden bereikt. Ik heb ook maar twee 1000mbit-poorten op het modem dus ik heb niet het gevoel dat ik zonder problemen kan uitbreiden. In het kort gevraagd, wat kunnen de Velops voor mij doen? Ik word namelijk een beetje bang als ik lees dat ik mijn NAS niet meer zou kunnen bereiken.
Overigens, als een deskundige, anders dan de @Xpert – mede – wil antwoorden, ga gerust jullie gang. Beter mee verlegen dan om verlegen.

Beantwoorden

4 juni 2018 om 18:26
Moderator Kris Moderator

Beste Hastyace, bedankt voor je berichtje. Geen product expert hier, maar vanuit netwerk technisch standpunt gezien hoef je niets te veranderen aan het bedrade gedeelte, enkel het punt daar waar het bedrade gedeelte nu aansluit bij jouw VDSL modem.

Wat ik hierboven uit het voorbeeld van de product expert haal als mogelijke setup van jou:

—– [ VDSL-modem ] —– [ MESH NODE ] ——-$bestaande switch + bedraad netwerk$ ——- pc

____________________________________________________________\———————– NAS

Dus al jouw wifi devices gaan hun weg naar NAS/PC/mediaplayer zo vinden, want ze zitten geschakeld achter die mesh node (iedere mesh node heeft een fysische ethernet poort voor door te lussen naar een netwerk switch).

Hopelijk helpt dit jou verder?

Mod Kris

Beantwoorden

4 juni 2018 om 18:32
Official Product Expert Linksys Expert Official Product Expert

Beste Hastyace, Ik begrijp de angst, maar het is niet nodig, er zitten 2 netwerkpoorten op een Velop node. Als dit niet genoeg is zijn deze uit te breiden met een losse switch van Linksys bv de lgs105 of lgs108 (5prt 8prt). Je behoudt je volledige snelheid. Zoals je al wellicht hebt kunnen lezen sluit je de velop node aan op het modem van de provider. De Velop node zal alle functionaliteiten overnemen van je huidige router, deze wordt enkel en alleen het internet doorgeefluik. Linksys Velop heeft alleen maar gigabit netwerkpoorten, dus qua snelheid ook geen zorgen.

Beantwoorden

4 juni 2018 om 18:32
Official Product Expert Linksys Expert Official Product Expert

Lekker bezig Kris!

Beantwoorden

4 juni 2018 om 19:57
Moderator Kris Moderator

Haha, mijn excuses Linksys Expert voor de ninjapost, ik dacht, die brave jongen is aan het tafelen en heeft ook een paar posts pauze verdiend ;-)

Wel een pak van mijn hart dat ik de bal niet (compleet) misgeslagen heb :-)

Tot later!

Mod Kris

Beantwoorden

4 juni 2018 om 22:51
Yansyl Gebruiker

Beste,

Wij installeerden onlags in onze tuin (op ongeveer 6meter van ons huis) een lounge. Het WiFi bereik is hier behoorlijk zwak, laat staan bijna nietig te noemen. Kunnen we dit met dit systeem oplossen? Ook een TV plaatsen we in deze lounge, om hier digitaal te kijken dienen we telkens van binnen uit een lange data kabel te leggen naar een UTP-poort in het huis. Ook heel vervelend trouwens. Kunnen we dan ook gewoon vanaf dit systeem een kleine data kabel trekken naar de digicorder van telenet?

Alvast bedankt voor je reactie!

Beantwoorden

4 juni 2018 om 23:23
Hastyace Gebruiker

Bedankt voor het meedenken, @Kris en Xpert, ik heb het setje van twee besteld. Ik heb nog eens naar de voorbeelden gekeken en wat in mijn situatie het meest voor de hand ligt is Setup 1 (van @matn), waarbij ik de units aan twee “eilanden” met switches ga aansluiten, en die meteen de beide etages hier in huis van dekking voorzien.
Overigens was het inderdaad een smakelijke maaltijd, met jus en spekjes en zo.

Beantwoorden

5 juni 2018 om 14:53
M.Gerritse Gebruiker

Beste iBood,

Toch nog even een verlate vraag. Gaat het hier om de Linksys Velop AC3900 of de AC6600?

Hopelijk kunnen jullie deze vraag alsnog beantwoorden (ik heb dit gisteren niet goed gezien tijdens het bestellen)

Alvast dank!

M.

Beantwoorden

5 juni 2018 om 15:17
Moderator Dees Moderator

Hallo M.
Zover wij hebben kunnen achterhalen, gaat het om de AC6600

Groetjes,
Dees

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.