14 oktober 2018 om 00:00
iBOOD

deBuyer Plaatstalen Braadpan | Ø 28 cm

Ook verkrijgbaar in Frying Pan 30CM

deBuyer Plaatstalen Braadpan | Ø 28 cm deBuyer Plaatstalen Braadpan | Ø 30 cm

"La perfection n'existe pas! On peut toujours faire mieux." Met deze plaatstalen braadpan streef je bij elk gerecht weer naar perfectie!

14 oktober 2018 om 00:19
rempet1977 Gebruiker

Ik laat deze aan me voorbij gaan, niet vanwege de prijs , want die is prima.. Maar omdat ik er al 3 in gebruik heb. De Buyer plaatstalen pannen zijn werkelijk fantastisch en gaan een leven lang mee. Grootste 2 voordelen: kunnen tegen zeer hoge temperaturen (dus zonder probleem in de oven) en geen kunstmatige anti aanbaklaag, maar een natuurlijke platinalaag. De pannen vragen wel wat liefde aan aandacht. Vooral de eerste keer inbranden (er verschillende inbrandmethodes met tutorials vindbaar)

Voor wat extra info:

https://www.meesterslijpers.nl/alles-over-de-buyer-pannen?gclid=EAIaIQobChMIwPCV5raE3gIVS7XtCh15UAjAEAAYASAAEgKyQfD_BwE

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 00:21
dwilten Gebruiker

Ik neem aan dat je patinalaag in plaats van platinalaag bedoelt ;)

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 00:39
rempet1977 Gebruiker

Correct!

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 06:51
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen rempet1977,

Bedankt voor het delen van je ervaringen en de aanvullende informatie :-)

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 00:22
wakapinky Gebruiker

Hahaha op een van de plaatjes is een sticker te zien 9,50euro, weten we gelijk wat ie bij de groothandel heeft gekost. Nieuwe poging van Ibood voor transparantheid? :D

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 04:08
WoLpH Gebruiker

Dat is meer de dumpprijs gok ik, niet de standaard groothandelprijs. Maar goede kans dat ibood ergens in die richting betaald heeft ;)

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 10:55
Susantigoon Gebruiker

Voor €9,50/st. koop ik met dichte ogen de gehele voorraad op…

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 11:07
Moderator Jelle Moderator

Goedemorgen wakapinky,

Jij hebt wel goede ogen zeg. Ik moest even zoeken naar het plaatje wat je bedoelde. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik weet ook niet waar deze prijs vandaan komt. Het is doorgegeven aan iBOOD met het verzoek hier beter op te letten.

Dank voor je scherpheid.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 00:45
corzwaan Gebruiker

Deze pannen zijn top, je kunt er lekker in snijden en hakken

DEZE PANNEN ZIJN UITERMATE GESCHIKT VOOR INDUCTIE

Hoe zwarter , hoe beter , bakt nooit aan

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 03:50
Dav1nc1 Gebruiker

Op het label van deze staat toch echt ‘”No Induction”.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 05:36
clouddognl Gebruiker

Sterker, deze pannen zijn de enige die het doen op mijn siemens inductie.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 06:17
grun Gebruiker

Inderdaad. Ik heb deze pannen ook, een 28 en een 24 cm koekenpan, en gebruik ze alleen op inductie. Als er één pan geschikt is voor inductie, dan is het deze wel.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 06:51
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen,

Bedankt voor de aanvullende informatie :-)

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 09:58
skndd Gebruiker

Let op: DeBuyer acht alleen pannen met een staaldikte van minstens 2,5mm geschikt voor inductie. Niet elke DeBuyer-pan is hetzelfde. De aangeboden pannen lijken op pannen uit de “Force Blue” serie, met het dunste staal dat DeBuyer levert, 2mm. Deze serie wordt als niet geschikt geacht voor inductie.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 01:22
Gerlof-e Gebruiker

Heb ze ook – perfect echte aanrader en voor deze prijs helemaal.

Gaan een leven mee, onverwoestbaar en omdat de aanbaklaag natuurlijk is kun je in de pan je gerechten snijden.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 06:52
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Gerlof-e,

Bedankt voor het delen van je ervaringen met deze pannen :-)

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 08:01
Globetrotter1 Gebruiker

Gerechten snijden in de pan zal je geen enkele kok zien doen, ook de kok in opleiding niet. Is niet goed voor de pan, simpel omdat er krassen ontstaan in de patina laag en daardoor zal het gerecht alsnog aan de pan gaan kleven.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 08:18
Gerlof-e Gebruiker

Eens – het heurt niet maarja… soms breekt de nood wetten..

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 04:06
WoLpH Gebruiker

“Alle warmtebronnen, geen inductie”

Misschien is het jullie niet geheel duidelijk wat “alle” betekent? Bedoelen jullie niet: “Alle warmtebronnen behalve inductie”?

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 06:52
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen WoLpH,

Bedankt voor je alertheid, ik ga het even doorgeven :-)

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 08:53
stinoo Gebruiker

Technisch gezien is een inductieplaat geen warmtebron

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 19:13
Moderator Paul Moderator

Inductie wordt officieel niet als warmtebron aangemerkt, omdat het geen warmte onder de pan creëert. Vandaar dat fabrikanten en verkopers de geschiktheid voor inductie altijd apart vermelden.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 08:08
uedoi Gebruiker

Ik ben het een beetje kwijt, wel of niet inductie? 2mm is wel heel dun voor inductie nl.

Daarbij, ik lees niets terug over platina (puur plaatstaal) dus ik ga er vanuit dat het voor deze pannen nvt is.

Houd er ook rekening mee dat wanneer de zwarte ‘natuurlijk’ aanbaklaag loslaat het ook niet heel best is voor je. Voor het inbranden WEL met zeep schoonmaken zodat je de productie olie en andere troep er af wast. Dan eerst loeiheet maken en dan pas de olie er op/in.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 08:33
grun Gebruiker

Patina, geen platina. Patina is een dun laagje wat ontstaat op metalen tijdens het gebruik. Ook door weersinvloeden en chemische reakties. Denk bijvoorbeeld aan een dun groen laagje op een beeld.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 09:54
skndd Gebruiker

Klopt, geen inductie. DeBuyer heeft meerdere lijnen van pannen. Dit is de goedkoopste lijn met het dunste staal. Hierdoor is de pan niet geschikt voor inductie.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 13:56

Goedemiddag uedoi,

Deze pan is inderdaad niet geschikt voor inductie.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 09:26
JBStenger Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een directe link naar een identiek product

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 09:49
HerjanT Gebruiker

Bij Kookpunt is het ook nog eens de Carbone Plus, die heeft volgens mij een dikkere bodem dan die van iBood.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 09:53
grun Gebruiker

Echt niet. Bij Kookpunt staat maar één De Buyer koekenpan van 28 cm in deze prijsklasse voor 24 euro, maar die is van aluminium. De 28 cm stalen pan kost daar 39 euro.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 11:36
JBStenger Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Dit is een ander type pan. Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een directe link naar een identiek product

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 09:44
Wody Gebruiker

Ik heb een poffertjepan van dit merk en er staat een logo op van inductie. Volgens mij als het staal is werk deze toch wel op inductie?

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 09:56
skndd Gebruiker

Deze DeBuyer-pannen zijn van de dunste soort (2mm). Vandaar dat de pannen niet geschikt zijn voor inductie. Misschien werkt het in de praktijk wel enigzins, maar DeBuyer raadt het duidelijk af. De pan die jij hebt is waarschijnlijk 2,5mm of 3mm dik.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 14:30

Precies wat skndd zegt,

Waarschijnlijk is je poffertjespan dikker vandaar dat hij wel tegen inductie kan.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 09:55
chrisborst Gebruiker

Een klein jaartje terug waren deze pannen bij de blokker in de aanbieding. Toen betaalde je inderdaad die 9.50 euro die op de sticker te zien is. Dus ik heb direct alle versies gekocht. Zijn echt super pannen, kan deze aan iedereen aanraden. Koop daarnaast ook nog een pan van RVS want deze kunnen niet tegen zure gerechten. 
Wel is de prijs hier iets te hoog, want voor bijna hetzelfde bedrag koop je de iets duurdere versie ( Carbone Plus) met een dikkere bodem. Deze is officieel te dun voor inductie omdat hij dan krom kan trekken. Maar als je rustig de temperatuur opbouwt kan het prima.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 10:59
kikke002 Gebruiker

Gaan deze pannen ook roesten? Heb ooit eens een soortgelijke pan geprobeerd (merk weet ik niet meer), waarbij er ook een natuurlijke antiaanbaklaag zou ontstaan, maar dat was een drama.

Kunnen deze ook in de vaatwasser?

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 12:35
stinoo Gebruiker

Nee hij kan niet in de vaatwasser, dat staat ook bij de specificaties. Geen enkele pan kan echt in de vaatwasser trouwens. Dit is een pan die onderhoud vereist, dit lijkt me geen goede keuze voor je.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 14:32

Goedemiddag kikke002,

Zoals stinoo al zei, deze pannen kunnen niet in de vaatwasser. En als je ze gewoon netjes schoon maakt met heet water dan kunnen ze heel lang mee.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 14:57
JBStenger Gebruiker

Wat je ook doet, absoluut geen afwasmiddel gebruiken op deze pannen. Hiermee beschadig je de natuurlijke antiaanbaklaag die door gebruik ontstaat.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 15:02

Thanks for the tip. Ik dacht dat dit wel kon.

Heb m’n bericht aangepast.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 21:02
tang Gebruiker

Afwasmiddel kan je zonder problemen gebruiken. Ik daag jou uit om met afwasmiddel de patinalaag te verwijderen. Ik doe het al mijn hele leven zo.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 12:35
mrbasm Gebruiker

@ ibood, welke type is dit de Carbon Steel of Mineral B element of andere type van de Buyer, daarnaast wil ik weten of deze nou wel of niet op inductie kunnen.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 12:37
stinoo Gebruiker

De bodemdikte is 2 mm dus dat zou je vraag moeten beantwoorden. Niet gebruiken op inductie dus.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 14:49

Inderdaad niet gebruiken op inductie. Daar zijn deze pannen niet geschikt voor.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 14:54
NadiaH Gebruiker

@stinoo : jij lijkt hier ervaring mee te hebben.  Welke serie zou jij aanraden ? Carbon Steel of Mineral B ?

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 15:12
Bompie0 Gebruiker
14 oktober 2018 om 17:22
NadiaH Gebruiker

Dank je !

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 13:12
NadiaH Gebruiker

En welke serie raden jullie aan : de Carbon Steel of de Mineral B pannen ?  Of nog een andere lijn ?  Ikzelf kook met een AGA, dus de dikte van de bodem is voor mij minder belangrijk dan voor diegenen die op inductie koken.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 14:33

Helaas kan ik daar geen antwoord op geven NadiaH, dat zou een beetje partijdig zijn.

Ik weet ook niet of er gebruikers zijn die hier ervaring mee hebben.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 14:49
NadiaH Gebruiker

Dank je Jelle, maar de vraag was idd eerder gesteld aan de andere gebruikers dan aan iBood… ????

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 14:52

Dan zeg ik niets meer behalve dat je voor emoticons de oudere versies moet gebruiken ;-)

Groet,

Jelle

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 20:46
Wout2b Gebruiker

Nadiah, geen ervaring met de dunnere pannen. De Mineral-B is in ieder geval fantastisch om meet e werken; alleen zwaar… Misschien is om die reden de dunnere bodem een betere keuze…

Beantwoorden

15 oktober 2018 om 10:50
NadiaH Gebruiker

Dank je wel !

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 18:19
Mezzman Gebruiker

Goeie prijs, maar fop korting. Ik kocht deze pan 2 jaar terug voor slechts een beetje meer bij knives & Tools. Werkt prima op inductie, licht zijn deze pannen zeker niet. Minieral B coating is volgens mij van weinig meerwaarde. Je moet beiden series ‘inbranden’ om aan een functionele antiaanbaklaag te geraken. Ze zijn onverwoestbaar maar vragen wel zorg omdat ze kunnen roesten als je ze nat wegzet en een zuur gerecht de antiaanbaklaag teniet doet. Als ze met afwasmiddel worden gewassen of in de vaatwasser worden gedaan, is er op zich geen definitieve schade, maar moet je het inbranden weer van voor af aan doen.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 20:42
Wout2b Gebruiker

Leuk dat ibood dergelijk materiaal aanbiedt.

Heb zelf twee pannen van de Mineral-B serie van DeBuyer en ze zijn werkelijk fantastisch; zeker gezien hun prijs. Tefal en aanverwanten komt er bij ons niet meer in. Voor inductie zou ik inderdaad naar de dikkere varianten gaan.

Wat heel belangrijk is, is het onderhoud: voor eerste gebruik afwassen met heet water (hier mag je nog wel afwasmiddel gebruiken) goed inbranden (tot de olie rookt; genoeg info op het internet over te vinden). Nadien enkel met heet water schoonmaken en dan een beetje invetten. Nooit zure ingrediënten gebruiken: tomaten, citroen, azijn,… (dus enkel bakken en braden met olie/vet). En zoals eerder al gemeld: hoe zwarter ze wordt, des te beter ze bakt.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 21:47
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Wout2b,

Bedankt voor het delen van je ervaringen en de aanvullende informatie :-)

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 21:09
hobbix Gebruiker

Als dat inbranden zo belangrijk is dan zal er toch wel een goede handleiding hierover bij de pan zijn zitten.

Beantwoorden

14 oktober 2018 om 22:21
Koos.O Gebruiker

Inbranden. Ik gebruik zelf Crisco maar met Zonnebloemolie kan t ook.

https://www.kookwinkelblog.nl/brand-je-pan-in/

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.