3 februari 2019 om 00:02
iBOOD

Aarke Carbonator II + 2 Flessen | Steel

Ook verkrijgbaar in Black, Copper, Brass

Aarke Carbonator II + 2 Flessen | Steel Aarke Carbonator II + 2 Flessen | Black Aarke Carbonator II + 2 Flessen | Copper Aarke Carbonator II + 2 Flessen | Brass

Nooit meer zeulen met flessen, altijd bubbels in huis én zorg dragen voor het milieu: what's not to like?

Extra fles erbij? Dat kan! NL | BE

3 februari 2019 om 00:19
clownteun Gebruiker

Zijn de sodastream spirit flessen ook compatible met dit apparaat?

Beantwoorden

3 februari 2019 om 07:54
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen clownteun,

Dit heb ik niet kunnen achterhalen, dus ga ik navragen.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 08:41
Nicole36 Gebruiker

Dit zou ik ook graag vernemen voor ik een aankoop!

Beantwoorden

3 februari 2019 om 12:02
Susantigoon Gebruiker

De gebruiksvoorwaarden schrijven het gebruik van alleen Aarke flessen voor.

Alleen al hierom zou ik ‘m laten staan (om over de rest nog maar even te zwijgen).

Beantwoorden

3 februari 2019 om 13:44
Moderator Bas iBOOD Moderator

Sodastream flessen zijn niet compatibel met deze Carbonator II. De CO2 cilinders van Sodastream zijn overigens wél compatibel met de Aarke Carbonator II.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 00:24
antons Gebruiker

Ik ben al langere tijd naar dit apparaat aan het kijken. Ik vind het vreemd dat de beschikbaarheid in verschillende winkels is verwijderen/ niet meer leverbaar is. geen idee waarom. Iemand enige ervaring/ inzichten?

Beantwoorden

3 februari 2019 om 00:59
blufner Gebruiker

Soms loopt een product niet goed en/of heeft het een andere lancering nodig. Geloof het of niet, via iBood wordt een product wel heel even in de schijnwerpers gezet en kan de behoefte van het product gemeten worden. Zelfs dit forum geeft een leverancier een indruk (evaluatie) van wat de consument over het product denk en welke waarde er aan gegeven kan worden.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 00:29
stevenvh Gebruiker

Ik vermoed dat deze flessen ook een vervaldatum hebben zoals de sodastream flessen? Tot wanneer zijn ze te gebruiken en waar kan je nieuwe kopen? Of zijn andere merken compatibel?

Beantwoorden

3 februari 2019 om 00:52
clownteun Gebruiker

Wat bedoel je precies? De petflessen kunnen toch geen vervaldatum hebben?

Beantwoorden

3 februari 2019 om 01:32
dgmr Gebruiker

Dat hebben ze wel…bij bijv Sodastream wordt aangeraden de flessen na max 5 jaar te vervangen. Dit heeft te maken met het feit dat de ‘rekbaarheid’ van de fles na verloop van tijd afneemt door de druk waar hij onder komt te staan bij het carboneren. Je kunt ze daarna wel voor bijv gewoon water gebruiken, maar niet meer voor de Sodastream.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 08:19
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen,

De gebruiksdatum van deze flessen is minimaal 01/01/2021.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 07:01
Rob261 Gebruiker

Wordt er ook een CO2 patroon meegeleverd? Dat ise niet helemaal duidelijk.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 07:53
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Rob261,

Er wordt geen CO2 patroon meegeleverd.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 11:55
Susantigoon Gebruiker

1 cilinder voor 60 liter water kost 25 euro dus ga maar na…

Beantwoorden

3 februari 2019 om 12:33
Toemke Gebruiker

Een vulling kost 12,99€…

Beantwoorden

3 februari 2019 om 12:38
Susantigoon Gebruiker

De vraag betrof een patroon en niet enkel de vulling (want waar laat je die zonder patroon/cilinder?)

Beantwoorden

3 februari 2019 om 12:49
wexxel99 Gebruiker

Kost inderdaad 12.99€. Wel de feiten blijven vermelden graag

Beantwoorden

3 februari 2019 om 14:18
Toemke Gebruiker

Hieronder schrijf je weer 25€..

Leeggoed betaal je éénmalig bij mijn weten. Verdeel die kost over x-aantal hervullingen aan 12,99€ en je zal zien dat het voordelig is.

Bovendien geen gesleur meer met die sixpack 1,5liter flessen en een PMD zak waar een pak minder afval inzit. Die zakken zijn ook niet gratis maar daar ga ik niet over neuten.

Gezin van 4 waar 2 sixpack’s à 1,5l Chaudfontaine per week doorgingen. In de zomer tot 3.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 08:12
jhgbon Gebruiker

129 euro voor een apparaat met plastic flessen en zonder cilinder…

Dan toch maar liever een Sodastream met glazen flessen én cilinder voor hetzelfde bedrag.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 10:09
kijkenkijkenkopen Gebruiker

Dat kan, er zijn ook mensen die liever een aangekleden Suzuki rijden ipv een Audi voor het zelfde geld.

Persoonlijk vind ik deze 100x mooier dan welke soda stream dan ook, daar hecht ik veel meer waarde aan. Zelfs de flessen zien er goed uit. Ik koop ‘m!

Beantwoorden

3 februari 2019 om 13:07
Susantigoon Gebruiker

Voor een fors kantoor zal het misschien wel werken,

maar hoeveel flessen prikwater moet je als huishouden per jaar wegslurpen voordat je over ‘kostenbesparend’ kunt spreken?

Naast de kostprijs van het apparaat zelf, ben je alleen al voor 1 cilinder van 425gr CO2 voor 60 liter prikwater ca 25 euro kwijt = 40 cent per liter water.

De i.m.o. prijzige flessen en de voorgestelde(…) milieubesparing (die is immers over de gehele leeftijd van het apparaat berekend en gaat dus volkomen teloor als je het al na een paar maanden voor gezien houdt) geven mijn kooplust geen stimulans.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 14:18

CO2 cilinders (Sodastream) ongeveer 13 euro, niet 25. Als je uitgaat van 50 liter bruis per cilinder zit je op ong 25 cent per liter.

Zelf drink ik graag dagelijks bruiswater. Zodoende hoef ik niet langer met grote flessen te slepen. Scheelt ook weer transport van gebottelde flessen terwijl we zelf fantastisch water uit de kraan krijgen. Ik koop het niet om kostenbesparend te zijn, wel vanwege het design en het gemak. Een esthetische, praktische én duurzame aanwinst voor mn keuken.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 08:54
huskarl Gebruiker

Niet bedoeld om dit product af te kraken maar voordat je het aanschaft wel eens een Grohe blue kraan overwogen? Tuurlijk niet dezelfde prijs als dit product wat vandaag aangeboden word, maar ik denk dat een grohe kraan een langere levensduur heeft en er onderdelen voor te krijgen zijn. Grohe blue is: koud water, licht bruisend en bruisend (soda water)

Beantwoorden

3 februari 2019 om 12:50
Susantigoon Gebruiker

Niks afkraken, dat is gewoon het naast elkaar zetten van alternatieven, daar is een forum ook voor.

Ondanks de hogere prijs lijkt mij de Grohe Blue, mede vanwege de gewone mengkraanfunctie, meer dan het overwegen waard als je dan toch je zinnen op iets dergelijks hebt gezet. Bespaart ruimte en kun (mag…) je ook de ècht duurzame en meer hygiënische glazen flessen gebruiken.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 12:51
wexxel99 Gebruiker

Heb je wel eens gekeken hoeveel de cilinders van grohe kosten. Dat gaat helemaal nergens meer over

Beantwoorden

3 februari 2019 om 13:02
Susantigoon Gebruiker

Op de Grohe Blue passen gewoon de standaard cilinders, gaat idd nergens over.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 09:45
motormuis001 Gebruiker

Geinig: “Een cilinder wordt niet meegeleverd; je kunt ze echter gemakkelijk scoren bij winkels als de Blokker, Sodastream zelf en allerlei andere verkopers.” Hebben jullie dit verhaaltje gekopieerd uit een Sodastream-aanbieding? :-)

Beantwoorden

3 februari 2019 om 10:43
Susantigoon Gebruiker

Dat zal zijn omdat Sodastream onderhand al een gigantisch wereldwijd netwerk (ik meen iets van 70K of 80K punten) heeft en gebruik maakt van hetzelfde systeem zoals dat ook door vele andere producenten als Linde en AGA etc. wordt gehanteerd. Proberen je eigen standaard neer te zetten in deze produktfase is veel te kostbaar en kan funest zijn, dus dan maar beter aansluiten bij de rest. Zie bijv. maar wat bij de diverse videosystemen (Betamax, VHS en VCC/2000) is gebeurd.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 13:23
motormuis001 Gebruiker

Jaja, zal wel. Goed, dan vraag ik het anders: waar slaat dat ‘zelf‘ op?

Beantwoorden

3 februari 2019 om 13:40
Susantigoon Gebruiker

Zeg het maar,  SodaStream is bij mijn weten een Israelische firma en Aarke is Zweeds en hebben geen onderlinge band (of het zou via AGA moeten zijn die ook heeft geparticipeerd in de ontwikkeling hiervan).

Beantwoorden

3 februari 2019 om 13:48

De CO2 cilinders van Sodastream zijn compatibel met de Aarke Carbonator II. Ik denk dat de tekstschrijver even met zijn hoofd bij deze informatie zat tijdens het schrijven van de zin waar je naar refereert, motormuis001.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 09:52
yoshiwa Gebruiker

Kan je de grote 6 of 10l co2 flesssen van bij de brouwer ook aansluiten standaard? Hoe gaat het aansluiten van de fles eigenlijk? Want op de fotos staat er een zeer gelikt plaatje, maar zie nergens een slangetje of aansluiting om naar je fles te gaan?

Beantwoorden

3 februari 2019 om 10:20

Officieel kan dit uiteraard niet maar op internet staan er verhalen van mensen die ook hun soda stream ombouwen. Aangezien deze de zelfde aansluiting heeft, lijkt me dat ook bij deze mogelijk. Let wel dat je dan geen garantie meer hebt.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 14:29
Moderator Jim Moderator

Hi Yoshiwa,

Officieel gezien is dit niet mogelijk onder de huidige garantie! :-)

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

3 februari 2019 om 10:40
dvankampen Gebruiker

zou ook graag weten of flessen van sodastream passen

Beantwoorden

3 februari 2019 om 13:42
Timpie.w Gebruiker

Hier dezelfde vraag. Zeer lang een sodastream gehad maar werden na lang gebruik telkens vies van de PET flessen. Ondertussen hebben zij glazen karaffen en ik zou die dan graag gebruiken in combinatie met dit leuke toestel.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 13:47

Sodastream flessen zijn niet compatibel met deze Carbonator II. De CO2 cilinders van Sodastream zijn overigens wél compatibel met de Aarke Carbonator II.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 13:00
Susantigoon Gebruiker

Waarom zou je geen “…platgeslagen prosecco…” of simpele witte wijn mogen/kunnen (her-)carboneren?

Beantwoorden

3 februari 2019 om 16:53
tang Gebruiker

Dat is op zich wel mogelijk. Het probleem is dat het tuitje dan vies wordt en die zou je dan na elke keer moeten schoonmaken (wat erg lastig is, want je kan er niet goed bij).

Beantwoorden

3 februari 2019 om 13:44
Cybereppie Gebruiker

Bestelling geplaatst maar blijft precies ‘hangen’… Bestel ik opnieuw?

Beantwoorden

3 februari 2019 om 14:17
Moderator Paul Moderator

Heb je inmiddels wel een aankoopbevestiging ontvangen per email en/of staat de bestelling in het overzicht onder Mijn iBOOD? Dan kun je de winkelmand handmatig leeg maken.

Indien er geen bestelling zichtbaar is en er wel een betaling is gedaan, raad ik je aan om een email te sturen naar de klantenservice met een schermprint van de afschrijving van het bedrag.

Bij twijfel zou je opnieuw kunnen bestellen en als morgen blijkt dat je 2 bestellingen hebt geplaatst, dan kun je 1 bestelling annuleren.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 16:58
straalvogel Gebruiker

Ik heb uren geleden de Carbonator besteld, op dat moment waren de extra flessen uitverkocht.

Nu zijn ze er weer. Het kan toch niet zo zijn dat als ik ze nu bestel ik WEER verzendkosten moet betalen.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 17:24
Nicole36 Gebruiker

Dit zou ik ook graag vernemen!

Beantwoorden

3 februari 2019 om 17:31
Moderator Paul Moderator

Doordat de extra flessen sneller uitverkocht raakten dan verwacht, hebben de inkopers een extra partij kunnen regelen.

Om niet extra verzendkosten te betalen om alsnog de extra flessen aan te schaffen, kun je het beste een nieuwe bestelling plaatsen voor apparaat + flessen en daarna de eerdere bestelling annuleren.

Beantwoorden

3 februari 2019 om 18:25
duxbxl Gebruiker

Beste prijs voor de co2 flessen 13 euro. waar?

Beantwoorden

3 februari 2019 om 20:56
cioskoen Gebruiker

Zijn de pet flessen vaatwasser bestendig?

Beantwoorden

4 februari 2019 om 13:11

Nee, deze zijn niet geschikt voor in de vaatwasser.

Beantwoorden

13 februari 2019 om 22:42
Aahnita Gebruiker

Vandaag is de Carbonator gekomen. Direct een gascilinder gehaald en sodastream ginger ale. Het is fantastisch! Het werkt zo makkelijk; het apparaat ziet er fantastisch mooi uit. En mijn dochter is ook helemaal in haar nopjes want de ginger ale smaakt helemaal goed. Wij zijn heel tevreden hier.

Beantwoorden

13 februari 2019 om 22:55
Moderator Paul Moderator

Dat lezen we graag! Veel plezier van het apparaat.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.