31 januari 2018 om 00:00
iBOOD

Seiko Chronograaf Herenhorloge

Seiko Chronograaf Herenhorloge

De mooiste dingen zijn vaak ook de simpelste dingen. Geen poespas, maar een object dat precies weet wát het moet doen en dit perfect doet. Zoals dit prachtige Seiko herenhorloge.

Specificaties

Merk: Seiko
Type: SNDG55P1
Garantie: 2 jaar

• Quartz uurwerk
  • 100 m waterdicht
  • Van edelstaal & mineraalglas

Bandbreedte: 20 mm
Bandlengte: 22.5 cm
Diameter: 44.8 mm
Dikte kast: 12.5 mm

Extra Functies: Chronograaf
Kastvorm: Rond
Kleur band: Zilver
Kleur kast: Blauw, zilver
Kleur wijzerplaat: Blauw

Materiaal band: (Edel)staal
Materiaal kast: (Edel)staal
Soort glas: Mineraalglas

Soort uurwerk: Quartz
Waterdichtheid: 100 M / 10 ATM

31 januari 2018 om 06:25
lpd1964 Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een geheel identiek én leverbaar product. Daarom heb ik deze discussie weggehaald. Voor vragen/opmerkingen kun je mailen naar community@ibood.com

Beantwoorden

31 januari 2018 om 18:08
lpd1964 Gebruiker

Maakt niet uit iedereen kijkt toch verder voordat ze bestellen

Beantwoorden

31 januari 2018 om 09:16
Rosales Gebruiker

Onwijs mooi horloge. Wat zijn jullie ervaringen met Seiko horloges? Volgens mij is dat een goed merk, klopt dat?

Beantwoorden

31 januari 2018 om 09:37
Bervamo Gebruiker

Seiko is een gerenommeerd merk natuurlijk en zal heel zeker wel deugen.  Natuurlijk verschillen smaken. Komt mij toch wel beetje zwaar en lomp over

Beantwoorden

31 januari 2018 om 09:40
d.e.r Gebruiker

Ik draag al z’n 40 jaar af en aan Seiko horloges en ik ben altijd tevreden geweest.. heb vorig jaar een van de duurdere modellen aangeschaft als een kerstkado aan mijzelf, ik ben er superblij mee, kortom om jou vraag te beantwoorden… kopen!

Beantwoorden

31 januari 2018 om 09:42
jellestalpaert Gebruiker

Dat is zeker een heldere waarheid! Ik heb ondertussen de Astron en enkele horloges van de premier collectie.

1 voor 1 toppers!

Beantwoorden

31 januari 2018 om 09:49
Rosales Gebruiker

Is toch altijd fijn om het nog even bevestigd te hebben voor het kopen. Bedankt allemaal!

Beantwoorden

31 januari 2018 om 10:56
asterduc Gebruiker

ik ken de nieuwe series niet maar in de oudere zitten onverwoestbare Miyota precisie uurwerken. Ik ga ervan uit dat dit nu nog steeds zo is.

De zware kast en band zijn typisch Seiko, klassiek, stoer en alles is uit dik edelstaal. De kwaliteit moet zeker niet onderdoen voor bvb een zoveel keer duurdere Breitling (ook die gebruiken in sommige types dezelfde Miyota uurwerken)

Let wel, de diepe kast is met 44mm niet echt klein.

Als je van dit type horloge houdt is dit zeker een goede koop waar je tientallen jaren plezier van gaat hebben. Dit donkerblauw vind ik persoonlijk de mooiste uitvoering.

Beantwoorden

31 januari 2018 om 09:39
jellestalpaert Gebruiker

Heb ondertussen een 6 – tal horloges van Seiko, en voor mij hét merk bij uitstek. Mooie prijs/kwaliteit!

Wel iets lastiger om onderdelen te vinden indien deze een onderhoud moeten krijgen. Onderhoud is enkel van toepassing bij de Automaten van Seiko.

Ik kocht mijn eerste Seiko ook bij Ibood, voor een lekkere prijs. Het enige dat jammer is, is dat het garantiebewijs niet afgestempeld is. Dit heb je steeds nodig om aanspraak op de garantie van Seiko te maken, zonder via Ibood te werken.

Beantwoorden

31 januari 2018 om 11:06
asterduc Gebruiker

het is inderdaad zo dat Seiko onderdelen uitsluitend via Seiko dealers kan aangekocht worden, maar het voordeel is dan wel dat ze betaalbaar zijn en dat je zelden een onderdeel nodig hebt.

Handopwinders en Automaten zijn beide mechanische uurwerken en kunnen na een tiental jaar non-stop werken onderhoud (smering) gebruiken. Gelukkig valt die onderhoud prijs bij Seiko wel mee, dat doet elke horlogemaker en kost je ongeveer een kleine 100 euro.  Bij een Omega of Breitling of dergelijke wordt het horloge niet zelden naar de fabriek gestuurd en dan ben meerdere honderden euros kwijt.  Op dat vlak ben je met Een Seiko veel beter af.

Ook de naverkoopwaarde van een Seiko blijft hoog.  Ik bezit een collectie Seiko Chrono’s uit de jaren 80 en 90, die zijn niet in waarde gedaald, sommigen zijn nu zelfs duurder dan wat ze toen gekost hebben. 

Beantwoorden

31 januari 2018 om 11:29
Hermankie Gebruiker

Bij de omschrijving staat:”Het horloge beschikt verder over een datumaanduiding…” Ik zie op de foto’s geen datumaanduiding.. verkeerde foto of tekst?

Beantwoorden

31 januari 2018 om 11:37
Hermankie Gebruiker

heb m gevonden inmiddels…

Beantwoorden

31 januari 2018 om 16:34
edwinteems Gebruiker

Ehh, waar dan? Ik zoek me scheel..

Beantwoorden

31 januari 2018 om 16:57
androids Gebruiker

Onderste klokje staat onderin “2″ op de hoofdafbeelding. Dat is de datumaanduiding. Volgende afbeelding staat daar een “6″. En in de derde afbeelding staat de “2″ er weer, daar zie je goed dat er diepte in dat getal zit.

Beantwoorden

31 januari 2018 om 20:29
edwinteems Gebruiker

Verrek.. Ik twijfel, wie trekt me over de streep?

Beantwoorden

31 januari 2018 om 20:52
Moderator Niek Moderator

Goedenavond edwinteems,

Wat zeggen ze ook altijd? Bij twijfel gewoon doen? ;-)

Beantwoorden

31 januari 2018 om 22:03
edwinteems Gebruiker

Huh, de Bijenkorf had – met de nadruk op had – hem online in de aanbieding voor € 59?!

Beantwoorden

31 januari 2018 om 22:07
Didihammer Gebruiker

Ik heb even een vraag, waarom zou je niet met dit horloge kunnen duiken? Er staat toch 100M waterdichtheid of wat betekend dit dan precies?

Beantwoorden

31 januari 2018 om 22:40
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Didihammer,

De 10 ATM / 100M betekent dat hij water resistant is bij de meeste vormen van watersport, zoals bijvoorbeeld zwemmen, maar hij is niet geschikt voor duiken. Voor recreatie duiken heb je 200m nodig en voor diepzee duiken zelfs 1000m.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.