1 februari 2018 om 00:00
iBOOD

Parrot Disco FPV Drone | Incl. Controller & VR Bril

Parrot FPV Drone Incl. VR-Bril

Met de Parrot Disco FPV-drone vlieg je sneller dan ooit en lijkt het dankzij de VR-bril alsof je je tussen de wolken bevindt!

Specificaties

Merk: Parrot
Type: Disco FPV
Garantie: 2 jaar

Klik hier voor de Nederlandse drone-wetgeving
Klik hier voor de Belgische drone-wetgeving

• 1080p Full HD-camera
  • Gaat tot 80 km/h
  • Inclusief VR-bril

Parrot Disco FPV Drone

Prestatie

• 1280 kv motor
  • 5 V servomotor

Hardware

• CPU: Dual core Cortex A9
  • Interne opslag: 32 GB

Sensors

• GPS: Ingebouwde GPS + GLONASS
  • RF-ontvanger: SBUS, SUMD, CPPM
  • Sensors: Ultrasound, hoogtemeter, optische flow-camera, luchtsnelheidsensor (Pitot tube)

Navigatie

• 3-assige gyroscoop
  • 3-assige accelerometer
  • 3-assige magnetometer

Wifi & verbindingen

• Access point network
  • WiFi AC-type, 2 bi-band antennes (2.4 en 5 GHz)
  • Tot 2 km met de Parrot Skycontroller of Skycontroller 2

Camera & video

• 1080p Full HD-camera
  • Video streamen: 360p / 720p

Software

• Linux & Open source SDK voor app-ontwikkeling

Verwijderbare batterij

• 2700 mAh / 25 A 3-cell LiPo Batterij
  • Batterijduur: 45 min

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen: 1150 x 580 x 120 mm
  • Spanwijdte: 1150 mm
  • Gewicht: 750 gr

Parrot Skycontroller 2

Algemeen

• 2 joysticks
  • 8 actieknoppen
  • Li-Po batterij: 2700 mAh
  • Batterijduur: 240 min
  • USB-ingang
  • WiFi MIMO antennas

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen: 200 x 180 x 110 mm
  • Gewicht: 500 gr

Parrot Cockpitbril

Algemeen

• Compatibel met smartphones met een schermgrootte tussen de 4.7" en 5.7" en een dikte tussen de 6 mm en 9.5 mm.

Fysieke eigenschappen

• Gewicht: 390 gr
  • Field of vision: 90°

Verpakkingsinhoud

• 1x Parrot Disco Drone
  • 1x Hoge-capaciteitsbatterij: 2700 mAh
  • 1x Oplader + kabel (voor de drone)
  • 1x USB-kabel (voor de drone)
  • 1x Handleiding
  • 2x Extra propellerblad
  • 1x Parrot Skycontroller 2
  • 1x Verwijderbare standaard voor smartphone of tablet
  • 1x USB-kabel (voor de Skycontroller)
  • 1x Oplader + kabel (voor de Skycontroller)
  • 1x Parrot Cockpitbril
  • 1x Smartphone-lade
1 februari 2018 om 00:04
Burger Prince Gebruiker
1 februari 2018 om 00:26
Lieke03Mark Gebruiker
1 februari 2018 om 05:38
hornet24 Gebruiker

Bij die goedkope winkel moet je maar afwachten of je m daadwerkelijk krijgt voor die prijs. Eglobalcentre is echt een rukbedrijf, lokkertjes etc. en vervolgens roepen dat ze m niet op voorraad hebben. Bedrijven daarna zijn betrouwbaarder. Dit is echt een goede aanbieding.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 19:25
keuzeskeuzes Gebruiker

Ja daag. 499,- bij het onbetrouwbare E Global Central. Nou veel succes! Is gewoon een superdeal inderdaad

Beantwoorden

1 februari 2018 om 00:06
vofc Gebruiker

Is dit geen prijsfout? Normaal echt veel duurder. Anders wel een goede Ibooddeal, zoals we iBood kennen van vroegâh.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 07:28
Moderator Jim Moderator

Hi Vofc!

Zojuist even nagevraagd; de prijs is correct! :-)

Groetjes!

Beantwoorden

1 februari 2018 om 00:07
oneeyedsnake Gebruiker

Als je deze wilt hebben, dan moet je hem nu kopen, zo goedkoop zal hij niet snel nog eens voorbij komen (denk ik?).

Beantwoorden

1 februari 2018 om 00:07
Balr Gebruiker

Klapper van een deal als dit klopt. Kan iemand bevestigen dat het echt dit model is?

Beantwoorden

1 februari 2018 om 00:22
Susantigoon Gebruiker

Waarom bevestigen? Wat is dat voor kolder? Als het zo wordt aangeboden is het zo.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 09:07
Moderator Bas iBOOD Moderator

We bieden hier inderdaad de Parrot Disco FPV drone inclusief VR-bril aan :-)

Beantwoorden

1 februari 2018 om 00:09
iamfreaky Gebruiker

Is hier ook mee te vliegen zonder enige ervaring?

Beantwoorden

1 februari 2018 om 12:24
puurpindakaas Gebruiker

In diverse reviews op internet en YouTube beweren ze van wel. Ik zou die zelf even gaan kijken want een ander kan niet inschatten wat je wel of niet kunt. Overigens lijkt mij wel verstandig om eerst een paar keer rustig te vliegen zodat je het apparaat leert kernen.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 00:14
lucatje Gebruiker
1 februari 2018 om 00:14
kvdvelde1 Gebruiker

Wel jammer dat je nergens in Nederland met een fpv bril mag vliegen.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 00:21
Lieke03Mark Gebruiker

Waar staat dat?

Beantwoorden

1 februari 2018 om 00:29
bw_van_manen Gebruiker

Volgens de wet moet je je drone kunnen zien. Zie ook de link in de omschrijving

Beantwoorden

1 februari 2018 om 00:30
Pim_Fischer Gebruiker

Ik begreep dat de regel is dat je altijd zicht moet hebben op je drone/vliegtuig, waardoor een fpv bril in eerste instantie niet zou mogen. Volgens mij is het zo dat de VR bril van Parrot een klein gaatje overhoudt zodat je altijd naar de omgeving kan kijken, dus ook wanneer de bril wordt gebruikt.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 00:31
bw_van_manen Gebruiker

Gaaf apparaat! Jammer dat de no-fly zones in NL zo groot zijn.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 00:33
Ozzy Gebruiker

Op ebay zelfs maar 250. Zit er verschil in de uitvoeringen?

https://m.ebay.nl/itm/Parrot-Disco-FPV-pack-Blanc-sans-moteur-camera/152882174949?hash=item23987cdbe5:g:aIUAAOSwU91aXQg-

Edited by: Paul
dat is zonder motor en zonder camera (bij Ebay)

Beantwoorden

1 februari 2018 om 00:35
egb007 Gebruiker

399 excl ntw inkoop op het moment

Beantwoorden

1 februari 2018 om 00:35
egb007 Gebruiker

Excl btw^^

Beantwoorden

1 februari 2018 om 00:39
mrdummy Gebruiker

Gezien hoge snelheid kan je beter niet als onervaren gebruiker in druk gebied doen, moet echt op grasveld zonder bomen. Anders wordt het beetje duur grap zodra die ergens tegenaan knalt. Gebruik FPV alleen als je weet hoe je moet sturen en omgeving voldoende veilig is.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 01:11
erocs Gebruiker

Leuk speelgoed maar ook voor de onervaren gebruiker niet geschikt, buiten dat mag je nergens vliegen met een fpv bril en ben je niet verzekerd mocht je een ongeluk maken.

Als je wil gaan vliegen, ga dan bij een club.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 02:12
bart123spam Gebruiker

https://www.youtube.com/watch?v=AZQ9nnJvVUg vergis je niet, vliegen hiermee is lastiger dan je denkt….

Beantwoorden

1 februari 2018 om 03:41
renevandermeer Gebruiker

Het lijkt een aantrekkelijke deal, 200 Euro goedkoper dan elders.

Ik ben ervaren drone vlieger. Dit lijkt me ook gaaf, maar hoe praktisch is het vliegen met zo’n vliegtuig-drone? 
Wie heeft ervaring hiermee? 
Hoe moeilijk is het en wat is de minimale snelheid?
Hoeveel vrije ruimte is nodig? Wat is het reële bereik van deze setup?
Hoe zit het met de support en reserve onderdelen (extra accu)?

Beantwoorden

1 februari 2018 om 07:31
Koos.O Gebruiker

Google en Youtube zijn je vrienden.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 08:51
joeriboeri Gebruiker

Ik vlieg paramotor. D’r zal er maar eentje aan 80km/h in mijn lijnen vliegen…. game-over(voor mij dan)! ik verneem dat er een vertraging van enkele seconden tot langer zit tss wat je ziet door de bril en je navigatie. Opletten hiermee! Volgens mij is deze drone ook onderhavig aan een brevet en strikte regelementering in België, dus bezin eer ge dit koopt !

Beantwoorden

1 februari 2018 om 09:30
Mdeboe Gebruiker

Ik heb nog nooit met een drone gevlogen, is dit een geschikt instapmodel?

Welke stappen moet ik verder ondernemen om deze drone correct  en volgens de juiste wetgeving te kunnen gebruiken: brevet, verzekering, registratie van de drone,…

Dat is me nu niet echt duidelijk. Kan iemand dit verduidelijken?

Maarten

Beantwoorden

1 februari 2018 om 10:03
svenM Gebruiker

Gezien dit een vliegtuigmodel is lijkt het mij lastiger om hier mee te beginnen dan met een meer klassieke drone. Lijkt me niet dat je hier bv stil mee kan hangen. Veiligste is een klein goedkoop dronetje kopen (ik ben begonnen met de JJRC H20 voor ik een mavic gekocht heb). Als die crasht bent je geen honderden euros kwijt.

Qua wetgeving (in België) valt deze onder speelgoed, gezien die geen kg weegt. Dus dat betekent geen registratie verplicht of verzekering maar maximum 10 meter hoog vliegen, niet boven publiek terrein, ver van mensen of gebouwen …

https://mobilit.belgium.be/nl/luchtvaart/drones/vlieg_veilig_met_je_drone_privegebruik

Hopelijk worden er europese regels in gebruik genomen die een beetje minder strict zijn.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 11:57
frankadons Gebruiker

Ik heb deze drone (gebruik hem in de club, dus niet wildvliegen) en dit toestel is zoals een andere drone, startknop indrukken, loslaten en hij gaat 40m boven je cirkelen tot jij begint te sturen. lukt het even niet, dan zeg je gewoon, kom terug en hij keert terug naar boven je. Wil je landen, dan kan je kiezen landen in cirkelvorm of recht naar waar jij stuurt, alles automatisch .. de filmbeelden zijn heel stabiel .. ik ga gewoon eentje kopen als reserve (mocht ik ooit toch crashen) .. voor die prijs is het echt een leuk ding..

En ivm regelgeving… in België mag niks … meer regels dan iets anders … ik heb gelukkig een modelvliegclub op 5min van mijn deur… anders zou ik er nooit voor gaan .. Wildvliegers maken de hobby kapot.. zie maar naar de gewone drones, hoe negatief deze nu worden weggezet… :(

Beantwoorden

1 februari 2018 om 12:46
Euros Gebruiker

Kan je iets zeggen over de bestuurbaarheid van deze drone?
Daarmee bedoel ik, als je stuurt, kan je dan (te) “eenvoudig” oversturen of moet je echt al wat doen
om de drone uit balans te brengen.

Hoe is het gesteld met het reële bereik?
Lijkt mij een van de vervelendste zaken die je kan voorhebben dat dat ding vertrekt op een vlucht tot de batterij leeg is.

Is deze drone luidruchtig op 40m hoogte?

Beantwoorden

1 februari 2018 om 10:32
Euros Gebruiker

Graag ervaring van een gebruiker die hem tijdens de vorige ronde heeft aangekocht !

Beantwoorden

1 februari 2018 om 10:33
Hippievogel Gebruiker

Zorgelijk dat ibood dit verkoopt, een drone ok. Maar dit ding is levensgevaarlijk en zal denk iedere koper hier die nog nooit met modelvliegtuigen heeft gevlogen zwaar in de problemen zorgen.  Dit is een drone vliegtuig en geen quad of hexacopter drone. Dat wil zeggen dit ding moet blijven gaan je kan niet stil hooveren. Landen kan dit ding niet aangezien je een soort van crash moet maken sliding over de grond. Ik waarschuw de mensen koop dit niet als je niet een weiland tot je beschikking hebt.  Aub doe gericht onderzoek!!! Op google!!!

Beantwoorden

1 februari 2018 om 15:39
dopert3 Gebruiker

Doe jij dat dan ook voor je een reactie plaatst.
Deze drone kan op autopiloot landen en kan weliswaar niet stil hooveren, maar wel automatisch rondjes vliegen zonder input. Hoe meer ervaring je opdoet hoe meer je kan proberen zelf de functies over te nemen.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 10:33
ewjmulder Gebruiker

Op de site van Parrot zelf: https://www.parrot.com/us/drones/parrot-disco-fpv#in-the-box
Lees ik: “THIS PRODUCT IS NO LONGER SOLD”

Ben benieuwd of dat is omdat er (na langer gebruik) is mis mee is of omdat ze weer nieuwe modellen op de markt hebben.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 10:43
Euros Gebruiker

Komt er ook een productexpert? vorige keer wel als ik mij niet vergis.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 11:06
Moderator Bas iBOOD Moderator

Er is bij deze deal vandaag geen Product Expert beschikbaar.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 10:55
Thieutje Gebruiker

Besteld :) Voor dat geld kun je niet missen.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 11:03
Euros Gebruiker

Kan je mij, op basis van jouw toekomstige ervaringen, een goede locatie door te geven waar je (veilig) kan vliegen.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 17:59
Thieutje Gebruiker

Daar kan ik nog niet op antwoorden :)
Even moeten zoeken :)

Beantwoorden

1 februari 2018 om 19:25
Jan_Glassee Gebruiker

Dat dacht ik ook toen ik ging googelen op Parrot Disco lost. Het ene probleem na het andere met drones die niet terugkeren. Stond snel terug met beide voeten op de grond.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 20:13
keuzeskeuzes Gebruiker

Gewoon gaan met die banaan! Zoek een weiland op, vlieg op max 120mtr en geniet.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 13:02
Thieutje Gebruiker

Dit zijn gewoon bugs die er reeds uit zijn door firmware updates.
Als je hem hebt doe je gewoon alles updates eerst en dan heb je een betrouwbaar toestel en eerlijk waar, voor deze prijs kun je echt niet janken :)

Beantwoorden

1 februari 2018 om 12:55
lennyboy1993 Gebruiker

Als lid van de luchtvaartgemeenschap wil ik toch wel een kanttekening maken bij de aanbieding van deze drone.

Het eerste punt dat ik wil maken is in verband met wetgeving:
Ik kan enkel over de Belgische wetgeving spreken aangezien ik met de Nederlandse niet bekend ben. (Een Nederlandse Ibood’er mag hierop natuurlijk reageren!)

In België mag men recreatief (zonder vergunning) met een drone vliegen als men zich aan de volgende voorwaarden voldoet:
-De drone kan enkel gebruikt worden voor recreatieve doeleinden.
-De drone is beperkt tot een maximale opstijgmassa van minder dan 1 kg.
-De drone mag niet hoger vliegen dan een hoogte van 10 m boven de grond.
-De vlucht mag enkel boven privéterrein plaats vinden. Indien het niet uw eigen privéterrein is, hebt u toestemming nodig van de eigenaar.
-De drone moet steeds binnen het visueel zichtbereik van de piloot blijven.

Dit is in theorie mogelijk maar denk dat het toch moeilijk is om tegen 80km/h met deze drone onder de 10m hoogte en binnen het visueel zichtbereik te blijven.

Het is wel toegestaan wanneer u bezit over een vliegbrevet voor drones klasse 2 (theorie-opleiding en praktijkexamen vereist) maar voor zover ik weet beschikken de meeste mensen die deze drones kopen niet over deze vergunning…
Meer info hierover op de website van de federeale overheid mobiliteit: https://mobilit.belgium.be/nl/luchtvaart/drones

Het tweede en belangrijkste punt dat ik wil maken is het volgende en komt uit mijn werkervaring:
Sinds enkele jaren zien we meer en meer bijna botsingen tussen deze drones en andere luchtvaarttuigen.
Het gaat hier vooral om mensen die zich niet bewust zijn van de gevolgen dat een kleine drone kan hebben op een ander vliegtuig.
Een vliegtuig mag dan wel van sterke metalen gemaakt zijn maar is nog steeds niet opgewassen tegen een drone van minder dan 1kg als deze tegen meer dan 250km/h botsen.

Ik weet dat deze drones heel toffe gadgets kunnen zijn maar spring er aub voorzichtig en correct mee om.
Geef ze niet zomaar aan kinderen zonder uitleg of begeleiding en doe op voorhand onderzoek naar wat je allemaal kan en mag doen.
En als je dit allemaal al gedaan hebt: Enjoy! :)

Beantwoorden

1 februari 2018 om 14:38
Woconomi Gebruiker

Als je in Nederland een modelluchtvaartuig gebruikt voor recreatie, luchtvaartvertoning en/of sport, val je onder de regels van de Regeling Modelvliegen.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0019147/2015-11-07

Hier staat onder andere:

Onverminderd paragraaf SERA.3201 van verordening (EU) nr. 923/2012 en het Besluit luchtverkeer 2014 gelden voor een vlucht met een modelluchtvaartuig de volgende regels:

a. de vlucht wordt slechts uitgevoerd onder omstandigheden en op locaties waarbij er vanaf de grond tijdens de gehele vlucht goed zicht is op het modelluchtvaartuig en het luchtruim daaromheen;

b. de bestuurder houdt tijdens de gehele vlucht goed zicht op het modelluchtvaartuig;

c. een hoogtemeter hoeft niet te worden gebruikt;

d. de vlucht wordt niet uitgevoerd buiten de daglichtperiode, zoals gepubliceerd in de luchtvaartgids;

e. de vlucht wordt niet uitgevoerd boven gebieden met aaneengesloten bebouwing of kunstwerken, industrie- en havengebieden daaronder begrepen dan wel boven mensenmenigten of boven spoorlijnen of voor motorrijtuigen toegankelijke verharde openbare wegen, met uitzondering van wegen in 30 km-zones binnen de bebouwde kom en wegen in 60 km-gebieden buiten de bebouwde kom;

f. voor een vlucht wordt geen vliegplan ingediend;

g. gecontroleerde vluchten zijn niet toegestaan;

h. vluchten zijn toegestaan tot een hoogte van maximaal 120 meter boven de grond of het water in luchtruim met klasse G, mits

1° voor vluchten binnen een afstand van 3 km van een ongecontroleerde luchthaven of een terrein dat geschikt is om tijdelijk en uitzonderlijk te worden gebruikt, waarvoor krachtens artikel 8a.51 van de Wet luchtvaart ontheffing is verleend, geen bezwaar bestaat bij de exploitant van de luchthaven respectievelijk de houder van de ontheffing;

2° voor vluchten binnen een gebied waarin laag mag worden gevlogen door civiele of militaire luchtvaartuigen iemand met de bestuurder van het modelluchtvaartuig meekijkt om deze te kunnen waarschuwen voor luchtvaartuigen;

Duidelijk is dat je buiten dus niet met een bril mag vliegen. Daarnaast zijn er veel plaatsen waar je niet mag vliegen, ook niet zover bril. Ivm veiligheids issues treedt de politie steeds vaker op tegen overtredingen.  Een drone, speelgoed of niet, wordt door de wet gezien als luchtvaartuig, met alle bijbehorende verantwoordelijkheden voor de gezagvoerder.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 15:34
dopert3 Gebruiker

De software is opensource. Je zou een camera op je bril kunnen zetten en in de de software aanpassen dat in de hoek dat beeld gezet wordt. Heb je een bril en  je voldoet aan de regels. Zo duidelijk is het niet dat je niet met een bril mag vliegen.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 14:42
Koos.O Gebruiker

In NL: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drone/veiligheid-drones

En ik ben flink in de verleiding…….

Er zien hier veel mensen een boel beren in de lucht. Ik heb de gebruiksaanwijzing doorgelezen en dit lijkt me voor beginners toch over voldoende mogelijkheden te beschikken om er veilig mee te (leren) vliegen.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 20:16
keuzeskeuzes Gebruiker

Ach natuurlijk. Niet te bang zijn. Je mag ook niet boven de 120 km/h in de auto. Mag zoveel niet. Zolang je geen ramkraak pleegt….

Beantwoorden

1 februari 2018 om 17:04
yellowpoint Gebruiker

Verleiding te groot dus toch gekocht. gelukkig woonachtig in gebied met weinig vliegrestricties en  mijn eigen wei voor take off en touch down. Hoe gaaf met mijn kopje koffie in de hand voor mijn huis. Ben benieuwd.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 20:17
keuzeskeuzes Gebruiker

Super cool, gelijk heb je! En mocht je toch twijfelen dan annuleer je hem voor levering ????

Beantwoorden

1 februari 2018 om 21:26
puurpindakaas Gebruiker

Goed bezig. Ik ben jaloers. Uit ervaring weet ik dat dit soort dingen bij mij te vaakl in de kast komen te liggen. Dus ik denk dat ik pas.

Complimenten aan iBood voor zo’n mooie deal

Beantwoorden

1 februari 2018 om 21:20
TMDH Gebruiker

Ibood, verkopen is 1, maar klantenservice is 2 en minstens zo belangrijk. Graag een reactie op mijn 4 mails van afgelopen week.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 21:21
TMDH Gebruiker

Doe het maar even in een ander thread maar weet ook anders niet hoe ik een reactie krijg.

Beantwoorden

1 februari 2018 om 21:22
Moderator Paul Moderator

Hallo TMDH, ik snap de reden en zal de klantenservice attenderen op jouw emails.
Just to be sure: is er geen reactie van iBOOD in het spamfilter terecht gekomen?

Naast email en forum is het ook mogelijk om telefonisch contact te leggen, of een bericht te sturen via Facebook (privé bericht) of Twitter (Direct Message). Net wat je het beste uitkomt. Buiten kantooruren heb je de meeste kans via het forum om een reactie te krijgen. :)

Beantwoorden

2 februari 2018 om 13:15
p-e-t-e-r Gebruiker

heb dit ding gekocht op amazon voor 900. 300 is/was echt een spotprijs. Is echt een fantastisch leuk speelding. Supersimpel, en makkelijk te vliegen. Je gooit m in de lucht en hij gaat op 60 meter boven je hoofd rondjes draaien tot je ervoor klaar bent om stukje te vliegen. Ook landing is een koekie

Beantwoorden

4 februari 2018 om 12:50
patflight Gebruiker

Kan je er ook hoge resolutie foto’s mee maken?

Beantwoorden

17 februari 2018 om 11:51
erikwesterkamp Gebruiker

Pakket is binnen, maar helaas zit er hier weinig leven in de Skycontroller. De app startte al niet automatisch op via de USB kabel en ook het pairen lukt niet. Het lampje brandt constant rood en gaat vervolgens weer uit, zonder te knipperen. Iemand dezelfde ervaring? Vrees dat het een retourtje wordt :-(

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.