4 februari 2018 om 00:01
iBOOD

Lion Sabatier International Messenset | 5-delig

Lion Sabatier Int. Messen | 5-delig

Met deze messenset, bestaande uit vijf verschillende messen, heb je altijd het juiste mes bij de hand voor vrijwel alle toepassingen waarmee een hobby-kok te maken krijgt.

Specificaties

Merk: Lion Sabatier International
Type: Messenset | 5-delig
Garantie: 2 jaar op materiaal- en fabricagefouten

• 150 jaar vakkennis
  • Voor elke toepassing een mes
  • Stevig: lemmet loopt door in handvat

Materiaal: RVS
Soort RVS: X40Cr13 (hoog koolstofgehalte)

Gebruikstips

• Gebruik het mes alleen waarvoor het bedoeld is.
  • Messen kunnen in de vaatwasser, maar handwas heeft duidelijk de voorkeur.
  • Direct na afwassen drogen met een zachte doek om vlekken te voorkomen.

Afmetingen

• Paring knife: 20 cm
  • Utillity knife: 25 cm
  • Carving knife: 33 cm
  • Bread knife: 33 cm
  • Santoku knife: 31 cm
4 februari 2018 om 00:04
Omber Gebruiker

Voor deze prijs een prima setje waar je geen buil aan kunt vallen. 

Beantwoorden

4 februari 2018 om 10:28
Susantigoon Gebruiker

Je hebt Sabatier en Sabatier en Sabatier…. ik ga het ook niet meer uitleggen; deze tentharingen komen i.e.g. uit China en hebben niets met de goede Sabatier te maken, maar voor die paar centen val je je geen buil.

Leuk om mee te oefenen voor het ‘echie’ …

Beantwoorden

4 februari 2018 om 00:08
ppjoyce Gebruiker

Zou ze indd niet in de vaatwasser doen, dan ga je het geld er zeker weer uithalen.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 00:23
tang Gebruiker

Waarom zouden ze niet in de vaatwasser mogen? Ik heb een Sabatier 2 Lions (uitbeen)mes en die doe ik altijd in de vaatwasser.

Ik merk er niks van. Hij ziet er na jaren nog steeds uit als toen.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 00:46
motormuis001 Gebruiker

Misschien een andere Sabatier?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 01:20
blufner Gebruiker

@joyce,

Neem het mij niet kwalijk dat ik zo nieuwsgierig ben. Leg eens uit, want ik begrijp jouw wisseltruck niet helemaal goed.

Je legt een mes in de vaatwasser… en daarna ga je het geld er weer uithalen?

Ik zo verschrikkelijk benieuwd naar hoe je dat dan doet.

Of ben je gewoon een Belg?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 01:26
blufner Gebruiker

@tang

Wat slim en handig van jou om jouw messen altijd in de vaatwasser te doen, dan kun je ze tenminste altijd weer terugvinden

Beantwoorden

4 februari 2018 om 02:51
Jupser Gebruiker

“Scherpe”  opmerkingen.

In het vervolg misschien liever iets nuttigs posten.

Ik denk dat mevrouws opmerking voor iedereen die ouder is dan 12 jaar meer dan duidelijk was.

Als je de messen op een aparte plaats legt waar ze tijdens de was niet over elkaar komen, zullen ze hun scherpte niet verliezen. Wel of niet in de vaatwasser hangt dus volledig af van je eigen voorkeur.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 07:06
pinohermsen Gebruiker

Een vaatwasser heeft een warme vochtige en zoute omgeving. Die combinatie is dodelijk voor metaal. Dit bevestigd ook elke fabrikant van goede messen.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 08:20
dvanhauwaert Gebruiker

Sabatier 2 Lions is dan ook van een heel andere kwaliteit als wat hier aangeboden wordt. 2 Lions is één van de absolute topmerken wereldwijd en puur professioneel materiaal. 1 mes kost daar evenveel als de originele waarde van deze volledige set. ‘Lion Sabatier’ is in verhouding een minderwaardig huishoudmerk dat probeert mee te surfen op de naamsbekendheid van de topmerken.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 08:21
Diablo70 Gebruiker

Bij 1 van de 5 messen die ik heb zit een barst in het zwarte gedeelte van het hefft.

Dus maar niet meer in de vaatwasser.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 01:33
elianmars Gebruiker

Hoog koolstofgehalte wil zeggen dat ze wat langer scherp blijven, maar wel kunnen gaan roesten. Vandaar liever niet in de vaatwasser, of direct nadat de vaatwasser klaar is, afdrogen.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 02:08
elianmars Gebruiker

Dit lijkt te versie Lyrae te zijn (gevonden op de officiële site van Lion Sabatier/Sabatier international), echter daar wordt gesproken over een andere rvs soort (X45CrMoV15).

Bovendien is het logo op de hier aangeboden messen anders dan het officiële Sabatier international logo. Vreemd genoeg staat dit officiële logo wel bovenaan op de eerste foto.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 02:21
elianmars Gebruiker

Wat betreft het logo, ik kom het in allerlei smaken tegen op Google.

Die Aziaten kijken niet zo nauw, blijkbaar :-)

Beantwoorden

4 februari 2018 om 08:22
dvanhauwaert Gebruiker

Toevallig gekeken bij 2 Lions? Dat is iets helemaal anders en een topmerk uit de branche. Ivgl daarmee is deze set speelgoed

Beantwoorden

4 februari 2018 om 05:44
JPtjee Gebruiker

Waarom is iBOOD niet gewoon open en eerlijk over de artikelnummers? Is het wel zo’n messcherpe aanbieding als het lijkt?!

Beantwoorden

4 februari 2018 om 07:07
fluxz Gebruiker

Ook ik had graag het typenummer gezien.

De messen lijken op deze

https://www.couteau-sabatier.fr/offre-noel/5-couteaux-aries-lion-sabatier-international.html

Maar daar is sprake van ander staal.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 07:46
Frankmunneke Gebruiker

Ik heb deze messen al een aantal jaar. Pot op spaarpunten uit een Franse supermarkt. Zijn fijne messen, blijven lang scherp en gaan niet roesten oid in de vaatwasser. Liggen erg fijn in de hand en voelen niet als messen van een paar euro. Ik denk dat ik een set bijkoop want voor deze prijs kan ik ze niet laten slijpen.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 08:25
Diablo70 Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een directe link naar een identiek product

Beantwoorden

4 februari 2018 om 08:40
mamaivanka Gebruiker

Ik zat ze idd ook te bekijken, heb toen het hele zwikkie gekocht voor een vriendelijkere prijs. Helaas zijn ze daar nu op.

Ik vind het wel fijne messen, ze liggen zwaar in de hand en zijn erg scherp, had wel mijn eigen oude messen als referentiekader ????

Beantwoorden

4 februari 2018 om 09:23
Diablo70 Gebruiker

Had nog even gekeken en zijn de zelfde messen.Ik wilde ook een aanhanger vol van scoren maar jij was mij al voor er waren er nog 5  ;-)

Actie komt wel weer.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 08:42
Jopie9 Gebruiker

Ze komen uit deze actie van carefour en kostten destijds een paar euro per stuk.

https://youtu.be/ENul6c1Jees

Made in PRC = Public Republic of China

Vraag me sterk af of dit vergelijkbaar is met de hogere kwaliteit messen.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 10:52
Susantigoon Gebruiker

Zeker vergelijkbaar met de duurdere (en ook betere, maar dat merk je na een week ofzo wel) Diamant Sabatier en Lion Sabatier, zo is een Porsche Cayenne ook te vergelijken met een Lada Niva, ‘t is maar net wat je wilt.

I/h begin wel scherp dus altijd oppassen geblazen.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 09:42
peterderooij Gebruiker

Sabatier is geen beschermde naam. Sabatier is een soortnaam, vergelijkbaar met Solingen, en niet beschermd, jij mag ook een leeuwtje op je mes tekenen en er sabatier opzetten en dan verkopen.

Het koksmes is te koop geweest bij Blokker en Kruidvat voor 4 euro

Beantwoorden

4 februari 2018 om 10:54
Susantigoon Gebruiker

2,50 en dan kreeg je er ook nog gratis een doosje pleisters (made in PRC) bij…

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:11
Greenpumpkin Gebruiker

Ook nog een paar maanden geleden gezien bij de Marskramer. Heb er toen 1 meegenomen en zoals de prijs al deed vermoeden speelgoed.

Ik blijf mijn Herder messen dus gewoon trouw.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:35
helix0 Gebruiker

1) Sabatier is inderdaad een naam die iedereen op zijn mes mag zetten en dus geenszins een indicatie voor kwaliteit

2) Dat is wel de prijs voor deze set. Voor een dergelijke prijs kan en mag je geen topmessen verwachten

3) Afwasmachine en topmessen: Nooit doen. Reden is dat machineafwasmiddel een buitengewoon agressief goedje is, dat het staal van je mes (op den duur) zal aantasten. Het staal is gemaakt om zijn doel (duurzaam goed snijden) zo goed mogelijk te bewerkstelligen, niet om dat chemisch agressieve spul te weerstaan, en dat doel zal je minder bereiken als je je messen id afwasmachine plaatst. Goede messen dus liever niet id afwasmachine maar met een sopje (direct na gebruik) en even afdrogen. Veel fabrikanten van dit soort messen zeggen ook expliciet dat ze niet id machine mogen (bv Global) of dat ze beter niet id machine kunnen. Ook indien gezegd wordt dat het wel kan…..niet doen als het een duur topmes betreft

Beantwoorden

4 februari 2018 om 11:56
stinoo Gebruiker

Ben altijd wat huiverig voor dit soort aanbiedingen. 28 euro voor 5 goede messen is natuurlijk onmogelijk, een instap mes kost al 30 euro voor 1.

Beantwoorden

4 februari 2018 om 13:19
renesprong Gebruiker

huiverig voor 28 euro?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 19:05
RoelRoel Gebruiker

Waarom hebben messen tegenwoordig Engelse namen?

Beantwoorden

4 februari 2018 om 22:08
Moderator Niek Moderator

Goedenavond RoelRoel,

Dat kom waarschijnlijk omdat dit een internationaal merk is.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.