7 februari 2018 om 00:00
iBOOD

HTC 10 Smartphone | 4 GB | 32 GB

HTC 10 Smartphone | 4 GB | 32 GB

De HTC 10 is dé telefoon voor mensen die net dat ene beetje meer willen. En vandaag hebben wij ‘m voor net dat ene beetje minder.

Specificaties

Merk: HTC
Type: 10 Smartphone (32 GB)
Garantie: 2 jaar

• 4 GB RAM & Android 8.0
  • 5.2” Quad HD-display
  • Met NFC & vingerafdruksensor

Algemeen

• Besturingssysteem: Android 7.0 (upgrade naar 8.0)
  • CPU: Quad-core (2x2.15 GHz Kryo & 2x1.6 GHz Kryo)
  • Chipset: Qualcomm MSM8996 Snapdragon 820
  • GPU: Adreno 530
  • Werkgeheugen: 4 GB RAM
  • Opslag: 32 GB
  • SIM: Nano-SIM

Display

• Grootte: 5.2” (13.2 cm)
  • Type: Super LCD5 capacitief touchscreen (16 miljoen kleuren)
  • Resolutie: 1440 x 2560 pixels (565 ppi)
  • Beeldverhouding: 16:9
  • Bescherming: Corning Gorilla Glass 3

Camera’s

• Achterzijde: 12 MP (f/1.8, 26 mm, ½.3”, 1.55 µm), OIS, laser autofocus, dubbele LED flitser
  • Video achterzijde : 2160p @ 30fps, 720p @ 120 fps, HDR, stereo-geluid
  • Voorzijde: 5 MP (f/1.8, 23 mm, 1.34 µm), OIS, autofocus
  • Video voorzijde: 1080p, HDR

Aansluitingen & verbindingen

• WLAN: wifi 802.11a/b/g/n/ac (dual-band), Wi-Fi Direct, DLNA, hotspot
  • Bluetooth: v4.2, A2DP, aptX
  • GPS: A-GPS, GLONASS/BDS
  • NFC: Ja

• USB: Type-C (3.1)
  • Geluid: 3.5 mm koptelefooningang

Overige functionaliteit

• Vingerafdruksensor
  • Accelerometer
  • Gyroscoop
  • Kompas

Voeding

• Type: 3000 mAh Li-ion batterij (niet-verwijderbaar)
  • Quick Charge: v3.0 (50% binnen 30 minuten)
  • Standby-tijd: tot 456 uur
  • Spreektijd: tot 27 uur

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen: 145.9 x 71.9 x 9 mm
  • Gewicht: 161 gr
7 februari 2018 om 00:09
Frits spits Gebruiker

Voor dit geld is dit een prima toestel.

Hij scoort niet voor niks 4,5 ster op Tweakers: https://tweakers.net/product/482545/htc-10/reviews/

Beantwoorden

7 februari 2018 om 07:52
Moderator Jim Moderator

Goed om te horen Frits!

Beantwoorden

7 februari 2018 om 11:55
foxathome Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product (ook qua kleur).

Beantwoorden

7 februari 2018 om 00:23
ibebebebood Gebruiker

Had hem bijna besteld maar er staat nog een service verzoek open van 17 Januari.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 00:27
Moderator Paul Moderator

Voor zover ik kan zien heb je daar op 19 januari een antwoord op verkregen. Is het nog niet opgelost?

Beantwoorden

7 februari 2018 om 13:57
ibebebebood Gebruiker

Dit is er gemaild (19 februari) verder niets meer vernomen ja nieuwsbrieven met nieuwe dagaanbiedingen:

Bedankt voor het aanmaken van je serviceverzoek.

Momenteel wordt er intern navraag gedaan en is onze Quality afdeling hier druk mee bezig. Zodra er meer over bekend is, zullen we je via deze weg of per separate mail op de hoogte stellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld

Beantwoorden

7 februari 2018 om 00:29
franssie01 Gebruiker

/Dit is wel een 2016 model – komt er oreo of blijft ie hangen op de oudere versie van Android?

Beantwoorden

7 februari 2018 om 00:35
jopp13 Gebruiker

Ik heb inmiddels een paar maanden een HTC 10 en die bevalt me goed.
Oreo is inmiddels ook beschikbaar sinds vorige maand.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 00:37
JoopieHendriks Gebruiker
7 februari 2018 om 00:40
Sundisco Gebruiker

Ik heb nu android 8.0 erop zitten

Beantwoorden

7 februari 2018 om 00:37
Sundisco Gebruiker

Ik heb de HTC 10 al bijna 2 jaar in gebruik, toestel is erg sterk gaat niet zomaar stuk.. Alhoewel ik vind dat mijn toestel ten opzichte van het begin wel heel erg langzaam geworden is. Laatst toch maar fabrieksinstellingen gedaan, het heeft maar een beetje geholpen. Voor de rest is het een goede telefoon. Maakt prima foto’s, GPS is nauwkeurig, bluetooth kon misschien iets beter (kan ook aan mijn headset liggen, heb er wel meerdere geprobeerd). Al om al prima toestel!

Beantwoorden

7 februari 2018 om 07:53
Moderator Jim Moderator

Hi Sundnisco!

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om jouw mening achter te laten!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

7 februari 2018 om 04:50
deeg Gebruiker

Heb een jaar veel plezier van de HTC Disire 830 gehad. Toen liet de accu het afweten. Dan ga je de garantie molen in dat wil zeggen Ibood verwijst je door naar het HTC service centrum en deze laten het toestel dan vervolgens naar Dynafix repair sturen. Na een maand van bellen en mailen met alle drie de partijen nog geen zicht waneer ik mijn toestel terug kan verwachten. Dus als je een toestel voor je werk nodig hebt en in geval van een defect weer snel over je toestel wil beschikken is dit geen goede keuze.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 06:42
Plomp1977 Gebruiker

@deeg wat heeft dit verhaal direct te met de HTC 10? Sowieso is Dynafix een verschrikkelijk slecht servicebedrijf en heeft de markt in handen. Een goede verzekering zou jouw probleem opgelost kunnen hebben. Niet de schuld van HTC OF ibood.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 07:14
deeg Gebruiker

Plomp1977 je koop niet alleen een model maar ook een merk. Ongeacht welk model Jaguar je koopt bij een goede autodealer. Als de wielen er na een half jaar onderuit vallen verwacht je toch dat je bij de dealer cq leverancier op goede service mag rekenen. Als deze je laten zitten en je kan voor maanden met het openbaar vervoer naar je werk rijden kijken of je dan ook nog zo’n antwoord geeft. Een goede verzekering heeft hier niets mee te maken er zit 2 jaar garantie op HTC. Dus waarom je dat aanhaalt is me niet duidelijk.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 07:56
blackfin Gebruiker

In Nederland ligt de verantwoording voor de garantieafhandeling bij de verkopende partij, in dit geval Ibood. Iedereen die daarmee te maken heeft gehad weet dat de service van Ibood matig tot slecht is. Je kan het niet vaak genoeg melden op het forum want misschien dat ze er dan eens werk van gaan maken.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 08:00
g.t.sabiran Gebruiker

Eens. de service van iBood is erg slecht. Als consument is de verantwoordelijkheid van garantie afhandeling voor de verkopende partij maar iBood verwijst je steeds naar anderen. Echt een puntje van aandacht voor ibood.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 08:01
HetGezegde Gebruiker

Maar om deze nu niet te kopen, omdat Dynafix niet deugt… Ja, dan heb je weinig andere keuze in NL. Dr. Mobile a.k.a. Dynafixrepareert alles (Samsung, HTC, Huawei, etc.) behalve Apple.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 08:04
Moderator Jim Moderator

Hi Deeg!

(&Plomp/Blackfin)
In de meeste gevallen zal iBOOD proberen om je direct in contact te brengen met de leverancier van het product. Zoals jullie weten probeert iBOOD de beste prijzen te hanteren en door iBOOD zelf als communicatiekanaal er tussenuit te halen, kan het wellicht net iets goedkoper. Echter betekent dat niet dat iBOOD niet verantwoordelijk is; als je liever hebt dat iBOOD de communicatie regelt met de achterban, dan kan dat natuurlijk ook.

@Blackfin
De support is (zeker het afgelopen halfjaar) een stuk beter geworden. Zo zijn er weinig wachttijden meer en probeert iBOOD iedereen zo goed mogelijk te helpen. Als je specifiek een probleem hebt waar iBOOD op kan verbeteren; stuur dan even een mailtje naar community@ibood.nl, worden we alleen maar beter van!

Groetjes, Jim

Beantwoorden

7 februari 2018 om 08:13
Diablo70 Gebruiker

Dat de garantie afhandeling bij de verkopende partij ligt klopt maar wat schiet je daar mee op?

Enigste wat je er mee zou kunnen opschieten is bemiddeling bij problemen met de garantie afhandeling en ik heb de ervaring dat toen ik het nodig had ibood mij uitstekend heeft geholpen.

Ik regel altijd rechtstreeks met de fabricant, via iBood kost meer tijd en hun sturen het ook alleen maar door.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 08:20
ivo Gebruiker

Mee eens. Volgems mij probeert ibood mij nu voor de problemen met de moto g5s plus (de bewoording van de RMA is nogal vaag). Da’s natuurlijk makkelijk stunten met prijzen als je de helft van je verantwoordelijkheden van je afschuift.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 08:52
bbmedia Gebruiker

De service van iBood is net zo belabberd als in het verleden. In het verleden hoofdpijn gehad van de service, momenteel weer. Medewerkers die langs elkaar heen kletsen, serviceverzoeken waar je maar niets van hoort totdat je weer eens belt, er is helemaal niets veranderd.

Iets kopen bij iBood blijft een gok: krijg je überhaupt geleverd of is het opeens ‘niet meer leverbaar’, krijg je het product geleverd wat je hebt besteld of krijg je het verkeerde product en als er iets kapot is of niet klopt wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en moet je maar hopen dat je geholpen wordt.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 09:06
sanook.nl Gebruiker

Zeer slechte ervaring met Dynafix/HTC bij een toestel van 5 dagen oud wat waterschade zou hebben. Los van het feit of dit wel/niet terecht zou zijn was er van beide partijen geen enkele mogelijkheid voor coulance. 500 euro down the drain. Nooit meer een HTC.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 09:10
aittahra Gebruiker

Ik heb louter positieve ervaringen met de service van Ibood. Ze reageren altijd snel en kundig. Heb bij een garantie geval ook een keer een doorverwijzing gekregen naar een reparatiecentrum maar met het bericht erbij dat als het niet lukt ik Ibood moet inschakelen.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 10:04
henkieroe Gebruiker

Ook ik heb geen enkel probleem gehad met de service van ibood. Annuleren en geld terug zonder probleem en een keer een reparatie. Die duurde wel even 3wkn, maar was meer het probleem dat de fabrikant veroorzaakte. Prima ervaring mee!

Beantwoorden

7 februari 2018 om 11:01
Moderator Bas iBOOD Moderator

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen met onze klantenservice. Ik heb deze doorgestuurd naar onze Customer Service, zodat we onze service verder kunnen verbeteren.

Voor nu wil ik jullie vragen om weer over te gaan op het bespreken van deze deal, de HTC 10. :-)

Beantwoorden

7 februari 2018 om 22:24
Maarhuis Gebruiker

HTC Disire 830  is ook geen top model .. totaal niet vergelijkbaar met de HTC 10 wat dat wel is.

En ook over de support van HTC nooit klachten gehad. ooit 1 keer iets gehad . telefoon werdt thuis opgehaald en was binnen 10 dagen gefixed terug.(en ja dat was ook Dynafix)  Bij komt er niets anders dan HTC meer in huis.

Vanaf dag 1 dat hij verkrijgbaar was deze telefoon . Net  een week geleden Android OREO update gehad.

Toestel is snel stabiel en robust.

Enige waar je op moet letten dat je minimaal een gb of 3 a 4 vrij houd op de interne opslag anders wordt hij traag.

Maar ja dat doen alle android telefoons.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 07:26
wbree Gebruiker

Is het opslaggeheugen uit te breiden en de accu makkelijk vervangbaar?

Beantwoorden

7 februari 2018 om 07:31
Tha Masternoop Gebruiker

Dat staat letterlijk in de omschrijving. Beetje lezen en je weet het.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 07:59
Moderator Jim Moderator

Goedemorgen WBree!

Opslag:
Voor het opslaan van al je foto’s, video’s en meer is er 32 GB aan ruimte beschikbaar – uiteraard uit te breiden via microSD.

Accu:
Als ik op Google kijk lijkt het vervangen van de accu wel wat lastiger bij deze telefoon. Let op dat problemen met de accu natuurlijk gewoon onder de reguliere garantie vallen :-)

Als er meer vragen zijn, horen we het graag!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

7 februari 2018 om 08:02
Diablo70 Gebruiker

Beetje lezen en je snapt de complete vraag.

Dat de opslag uitbreidbaar is hadden ze ook beter bij de specs kunnen zetten.

Met de vraag van wbree over het makkelijk vervangen van de accu bedoelt hij of je de vaste accu ook makkelijk zelf kan vervangen met bijvoorbeeld speciaal gereedschap.

Dat er geen afschuifbare Nokia 3310 klep achterop zit snap hij zelf ook.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 11:33
Sundisco Gebruiker

De accu van dit toestel is heel erg goed, dat kan ik zeggen omdat ik het toestel al bijna 2 jaar in bezit heb, maar net zoals ieder ander toestel gaat de levensduur van zo een accu achteruit. Gelukkig zit er wel qualcom qc3.0 dus met een qc3.0 lader is die zo weer opgeladen! Volgens mij wordt dat er niet bij geleverd dus zal je zelf voor zo een lader moeten zorgen. Ik heb inmiddels ook een powerbank met qc3.0 uitgang zodat ik altijd toch wat extra bij me heb voor de langere dagen.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 08:27
goranthief Gebruiker

Mijn vorige Ibood-telefoon bleek een (Duitse) import te zijn… Is dat met deze HTC 10 ook het geval?

Beantwoorden

7 februari 2018 om 17:59
goranthief Gebruiker

Kan een van de moderators mijn vraag beantwoorden? Ik ben serieus geïnteresseerd in dit toestel, maar heb geen zin om straks weer met Duitse meuk opgescheept te zitten…

Beantwoorden

7 februari 2018 om 18:45
Moderator Niek Moderator

Goedenavond goranthief,

Voor zover ik weet is het een Europees toestel. Meestal als dat niet het geval is staat dat er wel bij vermeld. Wat is het verschil tussen een Duits toestel en een Nederlands toestel?

Beantwoorden

7 februari 2018 om 19:09
goranthief Gebruiker

Mijn vorige Ibood-telefoon had o.a. allerlei voorgeïnstalleerde Duitstalige apps en een opstartscherm met Duitse tekst.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 19:26
Moderator Niek Moderator

Oke dat heb ik nog niet eerder gehoord, ik kan me inderdaad voorstellen dat dat vervelend is.. Veel toestellen stel je bij eerste in gebruik name gewoon in op je voorkeurs land en taal en dan moet alles in die taal opstarten. Misschien dat het eigen software was van HTC? Of was alles van Android ook in het Duits?

Beantwoorden

7 februari 2018 om 20:36
goranthief Gebruiker

Volgens mij lag het aan de software van HTC, in samenwerking met Vodafone. In het Android menu kon ik de taal wel instellen op “Nederlands (Deutsch)”, maar desondanks bleven veel apps Duitstalig. Bijvoorbeeld imdb die bij alle films de Duitse variant weergaf…

Beantwoorden

7 februari 2018 om 20:39
tazman998 Gebruiker

Deutsch = Duits

Dutch = Nederlands

Beantwoorden

7 februari 2018 om 21:12
goranthief Gebruiker

Weet ik tazman998, maar dutch was helaas geen optie. De enige Nederlandstalige optie had dus Deutsch er tussen haakjes achter staan waardoor het Android menu wel Nederlandstalig was, maar allerlei apps reageerden alsof ik een Duitser was…

Beantwoorden

7 februari 2018 om 21:51
goranthief Gebruiker

Misschien maakt dit het iets duidelijker:

Beantwoorden

7 februari 2018 om 21:53
goranthief Gebruiker
7 februari 2018 om 21:57
Moderator Niek Moderator

Dat is inderdaad heel vreemd, normaal gesproken zou je gewoon moeten kunnen omschakelen naar Nederlands. Het kan ook een software matige fout zijn geweest. Heb je hier destijds ook contact met iBOOD over gehad?
Ik verwacht niet dat je dit probleem ook met dit toestel weer zal krijgen. Het lijkt erop dat er toch iets softwarematig mis was met je telefoon.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 09:07
Haff86 Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

Je verwijst naar een mindere versie (de Evo) met mindere specs, bijv. een mindere processor (810 vs 820) en een interne ram van 3 GB (i.p.v. 4 GB).

Beantwoorden

7 februari 2018 om 09:42
justj78 Gebruiker

Ik had m gelijk gekocht toen hij net uit kwam. Van samsung over gestapt naar HTC, wat een verademing. Helpdesk is super, toestel is geweldig.

HTC doet netjes updates, ook van android. Nieuwste versie (8.0) vorige week erop gekregen.

Alles is te programmeren en aan te passen, dus bijna geen bloatware, zoals bij samsung.

Voor dit geld echt een topper (heb m zelf voor 699 gekocht)

Beantwoorden

7 februari 2018 om 09:51
nemelex Gebruiker

Hoe ervaren mensen de batterij? Probleemloos de dag doorkomen met gematigd gebruik?

Beantwoorden

7 februari 2018 om 17:31
Stijntanghe Gebruiker

in mijn geval zeer goed.. Heb hem nu een groot jaar en batterij nog steeds zeer goed..

Als ik hem normaal gebruik heb ik s’avonds makkelijk nog 35-40% over ..

En meestal laad ik hem snachts zelfs niet op maar gewoon tijdens de dag tussendoor .. lader werkt zeer snel

Beantwoorden

7 februari 2018 om 22:26
nemelex Gebruiker

Top. Thanks.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 11:01
chrisreinders Gebruiker

Als ik de prijs bekijk wat hij normaal is vind ik het gek dat hij al rond de 300/350 euro te koop is.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 13:01
blackfin Gebruiker

Het is een verouderd toestel, dus dat hij rond €350,- te koop is is niet heel raar. HTC heeft reeds een model 11 en 11+ op de markt.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 11:58
PaulLubbers Gebruiker

Helaas niet waterdicht, dus toch maar een Samsung voor mij… Maar verder in beelden altijd super tevreden over htc geweest

Beantwoorden

7 februari 2018 om 14:55
netmeester Gebruiker

Bij specificaties staat dat er een koptelefooningang op zit. Da’s knap, zal wel een uitgang zijn :)
Zonder flauwekul: niks dan goede ervaringen met HTC. Mijn oude M7 doet het nog steeds (gedegradeerd als afstandsbediening voor Kodi) – ik gebruik momenteel een M9 en zit te twijfelen om deze aan te schaffen. Prijs lijkt me best scherp.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 17:21
tony72 Gebruiker

Zit er een oplader e.d. bij

Met andere woorden ,wat is er in de doos aanwezig

Beantwoorden

7 februari 2018 om 18:49
Moderator Niek Moderator

Goedenavond tony72,

Het gaat om een nieuw toestel in de originele doos inclusief de bijbehorende accessoires. De inhoud van de doos is naast de telefoon, oordopjes, een oplader met USB-C kabel, een pinnetje om de simkaart te plaatsen en de gebruikelijke handleidingen.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 20:07
pafoni Gebruiker

Hoe komt men bij ibood toch altijd aan die fenomenale prijzen en kortingen.

Volgens ibood is de korting 57% en zou het toestel normaal 699 euro kosten, dit is toch te gek.

Ga je even googelen dan vind je het toestel in gold kleur voor 359 euro inclusief verzending.

https://www.mcompany.be/htc-10-gold?gclid=CjwKCAiA5OrTBRBlEiwAXXhT6JPVPQeZvYekUuRNDhMDLaqkZf_bguLbnUIookE4dJLFuK0IKNXURhoCokoQAvD_BwE

Beantwoorden

7 februari 2018 om 21:03
oinkoink12 Gebruiker
7 februari 2018 om 22:45
Jurjen_B Gebruiker

Zoals altijd overdrijft iBood de adviesprijs gigantisch. Vergelijk altijd met bol.com en daar is hij €450. Scheelt dus toch nog wel €150 euri! Moeite waard lijkt mij…

Beantwoorden

7 februari 2018 om 22:48
Moderator Paul Moderator

De verkoopprijs bij bol.com is niet hetzelfde als de adviesprijs. Appels, peren en ander fruit..

Beantwoorden

14 februari 2018 om 18:08
Jurjen73l Gebruiker

Heb dit toestel besteld op 7 februari. Hij zou geleverd worden op 14 februari. Dat is vandaag dus! Vandaag helaas niets ontvangen. Omdat ik wel gewend ben dat iBood de beloofde leverdatum niet nakomt heb ik met Track & Trace gekeken op de website van DHL. Daar zie ik dat hij alleen nog maar is aangemeld bij DHL, voor de rest is er nog NIETS mee gebeurd?!?! Beetje vervelend wordt dit. Slechte beurt van iBood. Weer.

Beantwoorden

14 februari 2018 om 18:26
mfap Gebruiker

14 februari is en was de verwachte verzenddatum.

Beantwoorden

14 februari 2018 om 21:57
Moderator Paul Moderator

De verwachting was (en is) dat het toestel vandaag verzonden gaat worden. De bezorging kan niet dezelfde dag plaatsvinden. Aangezien je wel een mail met Track & Trace hebt gekregen is de bestelling daadwerkelijk verzendklaar gemaakt en wordt aan DHL meegegeven. Het kan zijn dat DHL nog bezig is met de planning en je weldra een update krijgt.

Dit komt overeen met wat eerder werd gecommuniceerd, dus lijkt me geen slechte beurt van iBOOD.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.