17 februari 2018 om 00:00
iBOOD

Dyson V8 Absolute + Accessoirekit

Product expert aanwezig

Dyson V8 Absolute

Met de Dyson V8 maak je je huis grondig schoon. Daar kan een robotstofzuiger nog niet tegenop.

Specificaties

Merk: Dyson
Type: V8
Garantie: 2 jaar

• Krachtig en flexibel
  • 40 minuten draadloos zuigen
  • Ook geschikt als kruimeldief

Handleiding

Accuspanning: 22,8 Volt
Geluidsniveau: 82 dB
Geschikt voor Dierenharen, Allergieën

Gebruiksgemak
Stroomvoorziening: Accu
Parkeermodus: Nee
Handvat: Ja
Bediening op handgreep: Ja
Telescopische steel: Nee
Geïntegreerde kruimeldief: Ja

Weergave batterijstatus: Ja

Stopopvang
Stofopvang: onder zak
HEPA-filter
HEPA 13: 99.95% filtering
Uitblaasfilter: Ja
Motorfilter: Ja
Water opzuigend: Nee
Opvang steelstofzuigers
Gemiddeld: 0, 3- tot 0, 6 liter

Prestaties
Speciaal voor ondergrond: Houten vloeren, Harde vloeren, Hoogpolig tapijt, Laagpolig tapijt
Turbostand: Ja
Eco stand: Nee

Fysieke eigenschappen
Gewicht: 2,63 kg
Kleur: Geel
Breedte: 25 cm
Diepte: 21 cm
Hoogte: 124,3 cm

Batterij
Batterijtechnologie: Lithium-ion
Accuduur: 40 minuten
Oplaadtijd: 5 uur

Meegeleverde accessoires
Kierenzuigmond

Standaard meegeleverd
Turboborstel
Parketborstel
Gemotoriseerde miniborstel
Kierenzuigmond
Meubelborstel
Zachte afstofborstel
Laadstation
Handleiding

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Dyson-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

17 februari 2018 om 01:05
zaplin Gebruiker

Welke idioot koopt zo éen belachelijk dure stofzuiger!!

Beantwoorden

17 februari 2018 om 01:15
filipvt Gebruiker

net toevallig gisteren gekocht…. en neen, ik ben géén idioot! Ik wil gewoon het beste in huis, ook als het over huishoudtoestellen gaat.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 01:24
janpiet25 Gebruiker

Moet je eens op YouTube kijken , daar doen ze alles uit de doeken !!! En ook dat er een 5 dollar geperst motortje in zit .

Buiten goedkope ingrediënten heeft deze weinig te bieden , maar veel plezier met u zeer goede keuze . . . Over idioot gesproken !!!

Alles komt uit China , zeer goedkoop gemaakt , en hier duur verkocht !!! Over idioot gesproken .

Beantwoorden

17 februari 2018 om 01:36
filipvt Gebruiker

Dan heb je het waarschijnlijk over Chinese namaak, volgens mijn informatie ligt Maleisië nog net niet in China. Maar ja, wat weet een idioot hiervan? Alles dat ginder ligt is China waarschijnlijk, niet ?

Beantwoorden

17 februari 2018 om 09:55
janpiet25 Gebruiker

De meeste onder ons doen eerst wat opzoek werk , en kopen zeker niet blind , prijs kwaliteit heeft met dit product niet veel te maken .

Veel misleidende reclame hier rond , het is maar hoe je het verkoopt . En hoe men dan hier in trapt .

Er zijn voldoende andere stofzuigers op onze markt  aan betaalbare prijzen , en waar de kwaliteit beter van is , Buiten dyson !

Beantwoorden

17 februari 2018 om 15:59
mdrongelen Gebruiker

Hebben jullie idioten ook iets toe te voegen aan dit forum of…?

Beantwoorden

17 februari 2018 om 01:18
janpiet25 Gebruiker

Jammer dat deze prijsklasse zo weinig te bieden heeft , buiten een hoop lawaai !!! 82DB is nu niet bepaald stil te noemen .

Dan liever Rowenta , deze zit onder de 62 DB en dat kan men stil noemen , maar misschien geeft Dyson er gratis oordopjes bij .

Beantwoorden

17 februari 2018 om 07:28
razor911 Gebruiker

Dit zal oude voorraad zijn. Nieuwere stofzuigers mogen geen 82dB meer maken.

https://www.kieskeurig.nl/stofzuiger_wetgeving

Beantwoorden

17 februari 2018 om 07:32
razor911 Gebruiker
17 februari 2018 om 07:41
eribos Gebruiker

Uit jouw artikel bij tweakers: “Boenmachines, kruimelzuigers, steelstofzuigers, robotstofzuigers en waterstofzuigers hoeven niet te voldoen aan de nieuwe regels.”

Deze valt volgend mij onder steelstofzuigers…

Beantwoorden

17 februari 2018 om 09:24
Official Product Expert Dyson-Expert Official Product Expert

Goedemorgen Eribos,

De energielabels gelden niet op stofzuigers zonder snoer. Daarnaast is dit in de max stand in de normale stand (welke je in 95% van de tijd zal gebruiken) is dit veel lager en valt dit wel mee zoals je verderop in het forum kunt lezen.

Dyson kiest voor constante hoge zuigkracht wat mogelijk is door de Dyson Digitale Motor, de krachtige accu en cycloontechnologie. Alles is door Dyson ontwikkeld in Engeland en geproduceerd in Maleisië. In de Benelux is dit dan ook de best verkochte stofzuiger in waarde van alle stofzuiger (met zak, zonder zak, robot, kruimelzuiger).

Succes met je keuze (zolang de voorraad strekt).

Groet, Product Expert

Beantwoorden

17 februari 2018 om 11:15
Koidream Gebruiker

@janpiet25: Staat de afkorting DB voor debiel? Bedoel je de geluidssterkte, dan is het dB.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 16:02
mdrongelen Gebruiker

Een motor is zo analoog als wat anders zou het niet draaien. Een digitale aansturen is wat anders. Of is dit mega-uniek?

Beantwoorden

17 februari 2018 om 05:45
andypeeters Gebruiker

Goedkoopste op het web incl verzending voor V8 absolute is 479 euro dus bij Ibood een extra 24 euro korting.  Overigens bijna overal elders staat deze aan 499.

De Dyson V8 Absolute Pro echter staat op dyson.be aan 499 euro en kan je een andere kleur stang kiezen (niet duidelijk of het een extra Stang is of enkel de kleur keuze)

Mijn vraag is wat is het “echte” verschil tussen de V8 absolute en V8 absolute Pro.

Zie link hier: http://shop.dyson.be/nl-BE/stofzuigers/snoerloze-stofzuiger/dyson-v8-absolutepro-227312-01?istCompanyId=8c4b82ac-30ff-41b4-971c-8922ec6aeb2d&istItemId=xmalaxpxqm&istBid=tztx&gclid=CjwKCAiAn5rUBRA3EiwAUCWb2_s2XBvRjPQ2gbVtNKBDyaoQD7XSaU1Cy3Ch5HxgvMBI3JZ1MoWj4xoCj7UQAvD_BwE

Beantwoorden

17 februari 2018 om 07:41
isenne Gebruiker

Het verschil is volgens mij de kleur :-)

Beantwoorden

17 februari 2018 om 09:08

Goedemorgen,

Het verschil tussen de V8 Absolute en de V8 Absolute Pro zit hem in een aantal extra accessoires bij de Absolute Pro, namelijk:

* Up-top verloopstuk

* Flexibele kierenzuiger

* Opbergtas

Beantwoorden

17 februari 2018 om 09:17
dntvo Gebruiker

Idd ook de kleur. Absolute heeft een goud/oranje kleurig stang en de Pro een neon gay Roze stang. Allebei prima kleuren haha.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 16:04
mdrongelen Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een link naar een identiek product

Beantwoorden

17 februari 2018 om 07:49
Bobantwerp Gebruiker

In de omschrijving staat: “Stopopvang: ONDERZAK..”

Zal wel Zonder zak moeten zijn zeker…. ????

Beste koop die wij de laatste jaren deden !!!

Beantwoorden

17 februari 2018 om 10:38
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Bobantwerp,

Daar is inderdaad een z verdwenen! Bedankt voor het melden ik ga het even doorgeven.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 08:05
Mr_Alex Gebruiker

Oké toegegeven. Hij is erg duur. Maar daarbij moet ook gezegd worden, dat ik nog nooit zo vaak de stofzuiger gepakt. Het is een erg fijn apparaat, werkt prima ook langs de randen als je maar juiste hoek aanhoudt om te zuigen. Met andere woorden hij is duur, ja idioot duur, maar het is een erg fijn apparaat. Ik zelf was ook zeer sceptisch in het begin maar nu, prima ding.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 08:35
janvandenheuvel54 Gebruiker

Wat is de levensduur van de Li accu en is deze vervangbaar.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 08:49
Sn00ky-g Gebruiker

De accu van de V6 (het vorig model) ging 1,5 jaar mee bij dagelijks gebruik gemiddeld 10minuten per dag.

Accu werd probleemloos vervangen (2 jaar garantie)

Eens over de absurde aanschaf prijs. Het vorig model gebruiken wij dagelijks en is onmisbaar geworden. De trap of even snel de bank en of waar de kids hebben gegeten!

Beantwoorden

17 februari 2018 om 09:13

Levensduur van de accu is afhankelijk van de temperatuur, gebruik en onderhoud. Echter is het wel zo dat de accu gemaakt is met de beste technologie die op het moment beschikbaar is op de markt. De accu is vervangbaar en valt onder de 2 jaar garantie.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 08:55
vu-du Gebruiker

De accu is vervangbaar, deze kost iets van € 50 by Dyson. Wij hebben de pro, het verschil is dat je iets meer accessoires erbij hebt. Het is zeker duur, maar de kwaliteit is er ook naar. Het geluid valt ook reuze mee, het is maar wat je gewent bent. Verder een fijn apparaat, de borstelkoppen zijn heel efficiënt en elektrisch aangedreven. Minder tijd nodig en meer opzuigen.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 09:01
Riccardo1988 Gebruiker

Die adviesprijzen hier zijn altijd zo misleidend… Het is echt belachelijk. Je denkt: ik koop op iBood want daar is het vandaag 219euro goedkoper als in de andere winkel. Juist ja… En dan nog niet te spreken over de levertijden.

iBood was vroeger een topsite waar je echt een deal kon scoren en veel uit kon sparen. Nu niets meer dan een standaard op de tuin leidend site zoals de andere websites… Ik heb op tijden nog niets  voorbij zien komen waar mijn mond van open bleef staan… Ja buiten de adviesprijzen dan…

Beantwoorden

17 februari 2018 om 14:14
stinoo Gebruiker

Adviesprijzen worden al gehanteerd sinds de oprichting, geen idee waarom dit nog steeds een issue is. Zoek gewoon elders de huidige goedkoopste verkoopprijs en je weet je eigen voordeel.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 16:37
mdrongelen Gebruiker

Mensen die denken dat die prijs belangrijk is vallen er t meest over.

Als een iPhone nog maar 1 daguit is en in de winkel ligt staat er al een prijs bij wat die hiervoor was. Gaat negens over.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 09:10
Pedr007 Gebruiker

Volledig eens met Riccardo1988. Niets aan toe te voegen.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 09:13
dntvo Gebruiker

Ik heb de V8 tijdens de BtW actie van de Media Markt gekocht. Ja het is duur, maar er is geen goede alternatief met een lagere prijs. Je betaalt natuurlijk voor een stukje techniek.

Maar goed, ik ben zeer blij met dit ding. Ik heb mijn zware stofzuiger, swiffer en kruimelzuiger de deur uit gedaan. Het bespaart me ruimte en dat had ik nodig. Ik vind het zelfs beter zuigen dan mijn oude stofzuiger van Bosch model Roxx. De techniek achter de Dyson is slim. Met name de turboborstel. Je pakt hem vaker en makkelijker. Geen gedoe met de trap.

Onthoudt een goede kruimelzuiger en stofzuiger ben je ook ongeveer 500 kwijt. Persoonlijk zou ik voor de v8 gaan ipv de v7. Je krijgt dan de fluffyborstel en turboborstel erbij. Deze zijn onmisbaar. Ook de accu is een stuk beter. De turbostand gebruik ik niet. Is ook niet nodig. Met de normale stand doe ik er 30 min over.

450 is iets goedkoper dan de prijs van 500 euro. Het is wikken en wegen wat voor jullie belangrijker is. Ik heb het bij Coolblue gehaald. Je krijgt daar de 30 dagen zicht garantie. Ben je niet tevreden dan stuur je het gebruikt terug. Dit kan Ibood/Mediamarkt absoluut niet? Alleen ongebruikt?

Beantwoorden

17 februari 2018 om 09:44
janpiet25 Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Je mening over een product plaatsen is natuurlijk prima, maar één keer is voldoende.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 09:57
midazzz Gebruiker

Je hebt je punt hierboven al gemaakt. Wat zeur je nu. Welke frustratie moet je kwijt?

Beantwoorden

17 februari 2018 om 10:15
Dwaalspoor98 Gebruiker

Inderdaad, wat is je frustratie?

Ik schroom niet om ‘te dure’ dingen te kopen mits ik er de kwaliteit voor krijg. Ben al een tijdje aan het kijken naar een steelstofsuiger zonder snoer omdat mijn nieuwe huis 4 trappen heeft en deze het meest gezogen worden, vrij onhandig met een conventionele stofzuiger. Heb al aardig wat onderzoek gedaan en er is volgens mij niets wat in de buurt komt van de Dyson, dat is ook omdat je deze ook zonder stang kan gebruiken met een zuigkracht dat je er ook wat aan hebt. En ja je betaald ook wat voor het design, marketing, etc..

Dus mijn vraag aan jou, noem 1 waardig alternatief? En dan niet een of andere clone. Ik kan hem iig niet vinden.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 10:40
v.d.aa Gebruiker

Janpiet25 zit vol met frustratie, google er maar eens op.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 10:43
v.d.aa Gebruiker

Chagrijnig naar bed en er ook weer uitkomen;-)

Beantwoorden

17 februari 2018 om 11:45
Binnenmars Gebruiker

Ja op Youtuvbe bla bla bla maar geen linkeje(s), beetje pietluttig hoor.

Die kleurtjes zijn wel erg zeg, geluid is belangrijk, maar dit doet echt zeer aan mijn ogen.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 09:58
smaaske Gebruiker

Wij hebben al 12 jaar éen en dezelfde stofzuiger van Dyson,sinds kort werkt de oprolsnoer niet meer,dat is het enigste, voor de verdere rest werkt hij nog naar de volste tevredenheid!

Wat is dan DUUR!!!

Puur stukje techniek

Beantwoorden

17 februari 2018 om 10:26
vu-du Gebruiker

Janpiet25 = off topic

Get a life en spreek er niet over als je er geen ervaring mee hebt.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 10:30
xbluedarknessx Gebruiker

@janpiet . Dan zijn er toch veel dommerikken zenne op de wereld . Al de mensen die met bvb audi en bmw rijden ook . Of denk je dat je daar niet te veel voor betaald? Belangrijkste is wel dat die meestal tevreden zijn . En ik denk ook niet janpiet dat jij een ander zn rekening moet maken .

Beantwoorden

17 februari 2018 om 12:13
Heuvel69 Gebruiker

Beste mensen, laten we vooral niet al te veel over dit soort mensen schrijven want zij zijn hier namelijk op uit.

Voor je het weet gaat deze topic niet meer over het product, maar over degene die toevallig uit is op het uitlokken van negatieve reactie’s en je hiermee de hele topic vervuild.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 13:51
DUSHIWORLD Gebruiker

We hebben al ruim 6 jaar een Dyson DC werkt nog steeds prima, maar de vrouw klaagt af en toe wat een gedoe om de stofzuiger de trap op te krijgen.
We hebben beide de reclame spotjes gezien van de V8 maar ik wilde wachten totdat deze goedkoper zou worden helaas niet, maar eind vorig jaar had de Mediamarkt een actie en konden we de V8 kopen voor 450 euro wat nog steeds een behoorlijk bedrag is, maar ja we hebben goede ervaring met Dyson dus gekocht en de vrouw heeft de halve maantjes op de trap getest. De halve maantjes waren eerder op de dag met de bedraad dyson stofzuiger gedaan, maar wat de V8 nog erna heeft opgezogen was echt onvoorstelbaar.

Maar ja na deze actie was de batterij alweer leeg. Ik heb vervolgens de V8 de hela avond opgeladen en na ontbijt met drie koters dan weet je wel hoe de vloer eruit kan zien.
Ik dus heel trots de V8 erbij gehaald maar na 10 minuten was de V8 alweer leeg. Dus jammer genoeg heb ik deze weer netjes ingepakt en terug gebracht naar de mediamarkt.
In het boekje staat namelijk als kruimeldief werkt de V8 40 minuten, op turbo 7 minuten en als stofzuigen 20 minuten. Nou ik ga geen 450 euro betalen voor een kruimeldief.
behoorlijk misleidend info op de verpakking als je het aan mij vraagt. iets anders wat wij ook irritant vonden is dat je continue op het knopje moet indrukken ipv ON of OFF.
Turbo zuigkracht was wel heel goed, maarja als je die max 7 minuten maar kan gebruiken……. Wat ook stom is dat je niet bijvoorbeeld zelf de accu kan verwisselen. Ik blijf voorlopig wel wachten totdat de techniek van de accu wat beter wordt.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 14:11
stinoo Gebruiker

Dan mag je nog wel een jaar of 5 á 10 jaar wachten voordat er accu’s zijn waarmee je ‘bedrade’ stofzuiger kracht hebt voor lange tijd. Heb zelf ook de V8 (refurbished gekocht, 350 euro) en gebruik bijna alleen maar de normale zuigstand. Alleen op de trap en vloerkleden gebruik ik de maximale stand. Werkt perfect hier, zuigt ook alle kattenharen perfect op en doe gemakkelijk het hele huis op 1 lading (100m²). Doe dit 1x per week, maar m’n huis is ook nooit echt vies.. puur stof/haren opzuigen.  De ‘extended’ of turbostand is wat overkill, behalve voor echt hardnekkig vuil of vastzittende haren. De roterende borstels doen hun werk echt zeer goed, maar je kan gewoon geen bedrade zuigkracht verwachten. Niks misleidend, je verwachtingen zijn niet reëel. 10+ minuten stofzuigen na 3 ontbijtende koters lijkt me ook wat lang, niet?

Kan me overigens wel voorstellen dat je aan/uit knop inhouden vervelend vindt; stoor me er zelf gelukkig niet aan. De accu is overigens wel te vervangen, maar niet binnen 10 seconden on-the-fly.. alleen interessant na bijv. 2 jaar om de accu eens te vervangen. Hoop dat Dyson in toekomstige versies wel een hotswappable accu erin zet. Maargoed de V8 is zeker niet voor iedereen weggelegd. Ik heb m’n andere dyson in ieder geval sindsdien niet meer aangeraakt, voor mij geen bedrade stofzuiger meer :)

Beantwoorden

17 februari 2018 om 15:24
Binnenmars Gebruiker

Moraal: Heb je een gezin koop dan een stofzuiger met een touwtje

Beantwoorden

17 februari 2018 om 16:39

Goedemiddag Allen,

Bedankt voor het delen van jullie persoonlijke ervaringen met de V8 en ik vind dit veel waardevoller dan enkel mijn persoonlijke mening.

Ter uitbreiding van het moraal en antwoorden op de openstaande vragen:

- Wat we zien is dat mensen de V8 gebruiken als vervanging (2 persoonshuishhouden) of aanvulling (gezinnen en/of groter huis) naast hun stofzuiger met snoer. De gebruikstijd en zuigkracht zijn de voornaamste reden.

- Omdat Dyson voor constante hoge zuigkracht kiest hebben deze een beperkte (tot 40 minuten in de normale stand) gebruikstijd. Daarnaast is er voor gekozen om geen aan-uit knop te hebben zodat je efficiënter met de accu omgaat.

- De accu was in de eerste 2 varianten (DC35 en DC45) wel gemakkelijk te vervangen, maar dit zorgt voor een mindere aansluiting tussen accu en motor. Daarom hebben de ingenieurs van Dyson besloten dat deze alleen te vervangen is met 2 schroefjes.

Uiteindelijk zal de snoerloze stofzuiger net als de boormachine markt hoofdzakelijk snoerloos zijn, maar dit is afhankelijk van prestaties.

Succes met de beslissing en hopelijk aankoop.

Groet, Product Expert

Beantwoorden

17 februari 2018 om 17:19
HerrLinKinG Gebruiker

@Dyson-Expert:

Zou je eens duidelijk kunnen vermelde wat er in de uitgebreide accessoirekit mee geleverd is?

Beantwoorden

17 februari 2018 om 18:16

Het verschil tussen de V8 Absolute en de V8 Absolute Pro zit hem in de kleur en een aantal extra accessoires bij de Absolute Pro, namelijk:

* Up-top verloopstuk

* Flexibele kierenzuiger

* Opbergtas

Beantwoorden

17 februari 2018 om 20:02
chrisje6969 Gebruiker

Kan je antwoorden op de vraag? Dank

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.