20 februari 2018 om 00:00
iBOOD

Apple Mac Pro | Xeon E5 | 12 GB | 256 GB SSD | 2x AMD FirePro D300 (2 GB)

Mac Pro (ME253B/A)

Zoek je een krachtige computer voor professionele applicaties? Zoek dan niet verder dan deze Mac Pro van Apple.

Specificaties

Merk: Apple
Type: Mac Pro | Xeon E5 QuadCore | 12 GB | 256 GB SSD | 2x AMD FirePro D300 (2 GB) (ME253B/A)
Kleur: zwart
Garantie: 2 jaar

• Zeer sterke hardware
  • Voor professionele applicaties
  • Ideaal voor architecten, producenten, filmeditors en meer

Processor: Intel Xeon E5 QuadCore tot 3.7 GHz - Turbo tot 3.9 GHz
RAM: 12 GB, 1866 MHz
RAM-configuratie: 3x 4 GB
Aantal sleuven: 4
Max. ondersteund geheugen: 64 GB
Grafische kaart: 2x AMD FirePro D300 2 GB GDDR5
Opslag: 256 GB SSD

Aansluitingen: HDMI , 2x LAN (RJ-45, Gigabit Ethernet, 1000 Mbps) , 6x Thunderbolt 2 , 4x USB 3.0 , hoofdtelefoon/microfoon combo
Wifi (standaarden): 802.11ac
Ingebouwde luidsprekers
Besturingssysteem: OS X 10.10 Yosemite
Afmetingen: 16.7 (B) x 25.1 (H) x 16.7 (D) cm
Gewicht: 5 kg

Dit is een UK product, een EU opzetstekker wordt meegeleverd
20 februari 2018 om 00:10
adnanticus Gebruiker

Een smart-prullenbak. Wow!

Beantwoorden

20 februari 2018 om 00:10
robert-1976 Gebruiker

Netjes????al was hij nog een keer de helft kocht ik hem nog niet dat heeft Apple Inc serieus in mijn geval verkloot helaas, voor de liefhebbers nice

Beantwoorden

20 februari 2018 om 00:21
tang Gebruiker

Die laatste foto, ik dacht dat het R2D2 uit Star Wars was.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 00:27
joesoef Gebruiker

Cool. Helaas net mn job kwijt anders gekocht. Alleen die U.K. opzetstekker is natuurlijk wel kul bij zo een half in dit geval eurosnoer.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 00:39
mrdummy Gebruiker

Dure prullenbak. In deze tijd kun je al snelle Intel PC maken voor 1800 Euro. Dus wie echt prijs-snelheid verhouding wil maken, zou dus niet meer deze ding, dat alweer paar jaar oud is en dus eigenlijk wat verjaard is en we hebben alweer nieuwere CPU’s en GPU’s uit. (release datum is namelijk 19 december 2013) Hoewel 4K ook kan, welke met HDMI 1.4 minimum is, hebben we alweer HDMI 2.0/2.2 vandaag mee te maken.

Dus ja, ook al kun je nu nog kopen, het blijft een duur ding waar je niet veel kunt uitbreiden en dus weinig keuze vrijheid. En beetje oudere generatie hardware.
Tenzij je echte Apple liefhebber bent en voor minder geld wil kopen, ga je gang. De Mac winkels verkopen het voor rond 3000 Euro, blijkbaar.

Ik kijk zelf liever vooruit dan achteruit.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 06:19
eldeejee Gebruiker

Ik heb nooit gesnapt dat ze in deze machines een E5 hebben gelegd.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 07:05
Ephram Gebruiker

hey

jongens al mocht het niet over de apple ding gaan

klopt het dat de site er uit ligt ?

en dat er net een rush / hunt was?

Beantwoorden

20 februari 2018 om 07:16
Moderator Jim Moderator

Goedemorgen Ephram!

Er werd kort onderhoud uitgevoerd op de site van 06:45 tot 07:00. Wees niet bang, er was geen hunt ;-)

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

20 februari 2018 om 07:14
PierreO Gebruiker

Het is een Apple, dan is het goed. Verder niet zeuren, Apple bepaald en de consument betaald, blijkbaar

Beantwoorden

20 februari 2018 om 11:36
robert-1976 Gebruiker

De ervaringen hier zijn heel anders en zonder applecare kan het idd al snel een hele dure prullenbak worden.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 07:44
HetGezegde Gebruiker

Wat een geklaag weer. Herinner je: je hoeft het niet te kopen.

Hardware verouderd? Ja. Is dat erg? Nee, want hij is nog steeds super snel.

App developers en andere users die graag gebruik maken van Apple-only software kunnen hier anders prima mee uit de voeten.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 07:46
thijsos Gebruiker

Gaat om de 6 Core denk ik(?)

De kaarten in dit model zijn de oude kaarten AMD FirePro D300 tegen de AMD FirePro D500 die nu in de winkel ligt.

Staat tegenover dat ie een klap goedkoper is. Mocht je niet het nieuwste willen blijft dit een mooie aanbieding.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 07:47
ChrisL1972 Gebruiker

Hallo iBOOD,

Dit is echt weer een ouderwetse iBOOD uitloop aanbieding alleen de prijs is veel te hoog. Max 600 euro was een koopje voor dit museum stuk. Dit (quadcore) model verkoopt Apple al 3 jaar nietmeer. Graag de eerste “1” van de prijs weg poetsen en dan koop ik hem direct.

Jullie moeten voor ons wel goede aanbiedingen afdwingen bij de fabriekanten, en niet al hun rommel voor een te hogeprijs aanbieden. Dus recente spullen met leuke korting of uitloop modellen met heel veel korting (ten opzichte van laatste prijs en niet de introductie prijs van 5 jaar geleden)

Beantwoorden

20 februari 2018 om 07:55
starfox76 Gebruiker

Uk stekker dus grijze import? Hoe zit dit met support?

Beantwoorden

20 februari 2018 om 09:27
Moderator Bas iBOOD Moderator

Je ontvangt gewoon 2 jaar garantie op deze Mac Pro! :-)

Beantwoorden

20 februari 2018 om 08:39
jerre muesli Gebruiker

Bijna alle electro-producten bij iBood hebben UK stekkers. Ik heb daar écht mijn buik vol van…

Beantwoorden

20 februari 2018 om 08:51
Zplus Gebruiker

Idem hier adapter is nu groter dan hele scheerapparaat…. Stond niet bij omschrijving en klantenservice is helaas overleden aangezien ik geen reactie krijg.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 09:29

Vervelend om te horen dat je geen reactie hebt ontvangen, Zplus. Ik heb mijn collega’s hier direct op geattendeerd, zodat je melding z.s.m. kan worden opgepakt.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 10:11
Moderator iBOOD Webcare Moderator

Hallo Zplus,

Jouw mailbericht is niet of niet goed bij ons binnengekomen. Heb je misschien op een automatische mailing gereageerd? Graag ontvangen we (nogmaals) jouw melding via webcare@ibood.nl zodat we je een reactie kunnen geven. Alvast dank voor de moeite!

Met vriendelijke groeten, 
iBOOD Webcare Team

Beantwoorden

20 februari 2018 om 10:47
WiCo Gebruiker

Wel een beetje flauwe-kul opmerkingen van jerre muesli en Zplus. Ieder huishouden heeft in de loop der jaren tientallen apparaten met snoeren voorzien van geschikte stekkers gekocht. Alleen een idioot gooit OOK het snoer weg als een oud apparaat wordt opgeruimd. Gebruik dus gewoon een van die snoeren!

Beantwoorden

20 februari 2018 om 12:41
jerre muesli Gebruiker

” Alleen een idioot gooit OOK het snoer weg als een oud apparaat wordt opgeruimd”.

Klasse opmerking.. Maar ik denk anders wél dat zowat elk huishouden de snoeren van defecte apparaten weggooit. Een mens heeft immers al ongebruikte rommel genoeg in huis.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 20:36
SuperKris Gebruiker

Het meest geniale dat ik ooit van ibood heb ontvangen was een een philips wakeup light met een engelse stekker waarin een normale EU stekker zat. Ook deze werd keurig geleverd met UK naar EU adapter. #plugception

Maar dat was in de tijd dat ik nog regelmatig bij ibood kocht omdat er nog echt goede deals waren. Tegenwordig zijn die zelfs tijdens de hunt zeldzaam. Of het is oud, of elders gewoon gelijk geprijsd.

Beantwoorden

21 februari 2018 om 07:37
Zplus Gebruiker

Wat een domme opmerking… Aansluiting op de trimmer is een speciale en uniek voor dit model

Beantwoorden

21 februari 2018 om 12:11
WiCo Gebruiker

@Zplus:  Inderdaad een domme opmerking, maar WEL VAN JOUW KANT!! De 230 volt aansluiting is EXACT dezelfde als op PC’s, Electrische ovens en TIENTALLEN andere apparaten! Dus lul niet over een speciale en unieke aansluiting.

@jerre muesli: Dat kun jij wel DENKEN, maar in ieder huishouden, dat IK ken (EN DAT ZIJN ER VEEL) is minimaal één, maar vaak wel meer van dit soort snoeren te vinden!

Beantwoorden

21 februari 2018 om 15:50
Zplus Gebruiker

@Wico – je weet totaal niet waar je het over heb denk je dat een baardtrimmer dezelfde aansluiting heeft als op een pc of oven. Ik denk dat je eens moet kijken of er niet een bril voorbij komt via IBOOD dan kan je beter lezen waarover het gaat. Kneus.

Beantwoorden

21 februari 2018 om 16:17
Moderator Paul Moderator

Graag op een vriendelijke(re) manier met elkaar communiceren.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 08:49
funmen Gebruiker

Is het mogelijk om Apple Care via Apple aan te schaffen?

Beantwoorden

20 februari 2018 om 09:00
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen funmen,

Ja dat is mogelijk, je moet dat dan wel binnen 60 dagen na aanschaf doen.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 09:16
warchucky Gebruiker

1800 euro voor totaal achterhaalde hardware, TY but NO TY  -.-

Beantwoorden

20 februari 2018 om 09:34
hermankolkman Gebruiker

Komt de mac met een btw factuur?

Beantwoorden

20 februari 2018 om 10:04

Als je hem via een zakelijk account aanschaft wel. Een zakelijk account aanmaken kan hier (selecteer “Zakelijk”).

Beantwoorden

20 februari 2018 om 10:11
fallen2109 Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 11:29
PBehaeghel Gebruiker

Snel even een pc samengesteld online… Voor 100 EUR meer (lees 1.901,49 EUR) heb je een beest van een computer met volgende specs:

-Intel® Core i7-8700K  3,7 GHZ (4,7 GHz Turbo) 6 Cores

-GIGABYTE Z370 AORUS Gaming 5

-Corsair Hydro Series H105

-Corsair 32 GB DDR4-3000 Kit

-ASUS GeForce GTX 1060 DUAL 6G

-Samsung 850 EVO, 500 GB SSD

-Corsair Obsidian 450D

-Cooler Master G750M

Goed zot als je je geld nog zou uitgeven aan zo’n verouderde hardware. Apple of niet, dit is je geld gewoon verkwisten. My 2 cents.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 17:51
Koidream Gebruiker

Moest het je nog niet opgevallen zijn, het gaat hier NIET over een PC.

Hadden jullie vandaag ook zoveel repliek op de aangeboden “Curver box set”, of speelt hier toch een tikkeltje jaloezie mee.

Een goede tip, klik niet op een link als er “Apple” bijstaat als je er toch niet wil mee kennismaken…

Beantwoorden

20 februari 2018 om 18:40
Froggies Gebruiker

Koidream, mijn idee.

Ik was mij vanmorgen al aan het ergeren dat mensen s nachts tijd hebben om te zoeken naar een prullebak.

Vind jammer dat de moderators zinloze teksten niet weghalen.

Voor fotobewerking een beest van een computer en dat voor die prijs.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 19:16
PBehaeghel Gebruiker

Alsof dat foto- en videobewerking miraculeus beter gaat op een Mac dan op een Windows… komaan zeg! De applicaties uit de Adobe suite werken op beide OS’en even goed. Bij foto- en videobewerking draait alles om processorkracht en hoeveelheid geheugen, hier geldt: hoe meer hoe beter. Wat heb je dan het liefst, verouderde hardware dat de het werk misschien nog net aankan of – voor dezlfde prijs – high-end specs die komende 5 jaar niet moeten vervangen worden?

Beantwoorden

20 februari 2018 om 19:45
Froggies Gebruiker

Klopt helemaal, daarom heb ik die windows zooi eruit gegooit.

Lekker een stabiele computer zonder gezeur.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 12:25
Kleuter Gebruiker

Apple blijft een lekker bedrijf om te bashen, dat blijkt maar weer.

Een mooi apparaatje dat qua ontwerp al even oud is, maar daarom ook een stuk goedkoper.

Het blijft Apple dus behoorlijk wat duurder dan andere merken. Als je dat verschil voor de naam (en ook best wel voor het design) niet wilt uitgeven, gewoon verder kijken en een grijzere muis kopen die voor jou het geld wel waard is. Je zal mij daar dan heus niet over horen hoor, ik respecteer ieders redenen/besluiten. Als de rest dat nou ook eens ging doen……..

Beantwoorden

20 februari 2018 om 12:33
plmvg Gebruiker

“Snel even een pc samengesteld”, het is geen Windows PC het is een MAC! Je zou dan al naar specifieke onderdelen voor een ‘Hackingtosh’ moeten kijken, voor wat dat waard is. Overigens is alle hardware van tegenwoordig al snel “achterhaald”, gezien de refresh cycli.

Apple hardware kost altijd een premium, en dit is links of rechtsom gewoon een nette aanbieding. tweedehands krijg je ‘m er niet eens voor. Ja de hardware is inmiddels ‘verouderd’ maar hij kan nog prima mee t.o.v. de laatste iMac Pro als het aankomt op computing power. Deze Mac Pro is fluisterstil, ook onder extreme heavy load. Verder valt er nog genoeg aan te upgraden, CPU kun je zo nodig vervangen door een 8 of 12 core en ook een Samsung 960 NVME SSD kun je erin stoppen als je dat zou willen.

Het enige negatieve aspect aan deze Mac Pro is de video kaart die niet echt geschikt is voor zware toepassingen.

Ik had zelf al jaren een prullenbak Mac Pro, tussendoor geüpgrade naar een 8-core met 96 GB ram. Ik heb deze erbij besteld, prima aanbieding voor een hele mooie machine.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 13:48
ilse82 Gebruiker

Ik twijfel; stond nl net op het punt een nieuwe iMac 27″ te bestellen en up te graden met ssd etc. dan kom ik ongeveer op 3300,-. Bij deze MacPro is het nog een 4K scherm erbij en klaar.

Natuurlijk is deze MacPro een juweeltje van weleer maar wel met Thunderbolt 2 ipv 3. Ik wil een externe LaCie schijf er bij gebruiken, merk je echt zoveel qua snelheid met wegschrijven? Ik gebruik de mac dagelijks voor grafische vormgeving en hier en daar wat animaties.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 14:31
plmvg Gebruiker

Als je een fatsoenlijke TB2 externe schijf eraan hangt ga je dat niet merken. Veelal al omdat de externe schijven vaak via een SATA interface op de Tb2/3 bus zitten en dus lang niet de volledige bus gebruiken. Met een interne NVME schijf van Samsung haal je overigens op deze Mac Pro een read/write van ongeveer 1300-1400 MB/s.

Ik maak overigens gebruik van de BlackMagic Disk Dock, via TB2. 4 externe schrijven toegankelijk tegelijk en werkt uitstekend.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 17:08
ilse82 Gebruiker

Bedankt voor je reactie. Dit was het laatste zetje.. besteld :-)

Beantwoorden

20 februari 2018 om 15:49
pascalmichiels Gebruiker

Veel geld voor iets dat na een paar vintage verklaard word en als je problemen hebt na 5 jaar van aanmaak ze niet meer willen maken zelfs geven ze het probleem toe. Maar dan zetten ze wel dat je die appel moet binnen doen tussen die datum en die. Heb je enkele maanden later het probleem dan gooi je maar de Macpro van 3500 euro op de vuilnis… Mee gemaakt dus nu no Apple for me where done.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 18:15
Ruudje88 Gebruiker

Deze is nog gebaseerd op een Sandy Bridge quadcore (weliswaar met HT), trage SSD en videokaart.

Een nieuwe iMac 27 5K (instapper) kost misschien €200 meer, maar bevat wel zaken een recente Kaby lake quadcore, DDR4 geheugen, een goed 5K scherm (Wat los al zeker €1200 kost), mogelijkheid tot een snelle M2 ssd, een recente videokaart en zaken zoals USB-C.

De iMac is wat mij betreft op bijna alle vlakken de betere keus (ook voor foto/videobewerking)

Beantwoorden

20 februari 2018 om 21:03
ilse82 Gebruiker

Mmm ja, ik twijfel toch nog steeds… Ok even over de instapper 27″: dan nog zit je met geheugenuitbreiding en vooral de ssd die vereist is.

Er zit 4 gb meer videogeheugen in, een zwaardere processor. Maar ik klik dankzij de fijne vormgeving toch telkens naar de duurdere versie, dat doen ze goed… :)

Hamkaasvraag; Wat is nu echt het mérkbare verschil in de praktijk tussen de instapper en duurste iMac?

Beantwoorden

20 februari 2018 om 22:50
plmvg Gebruiker

Die iMac gaat bij een beetje fatsoenlijke belasting blazen en vervolgens al rap in snelheid terugschakelen, er is niets voor niets een iMac pro met een heel andere koel oplossing dan de reguliere iMac. Overigens kan in deze Mac pro dus ook een m2 ssd.

Beantwoorden

12 maart 2018 om 03:06
plmvg Gebruiker

Voor diegenen die wellicht dit nog lezen. Ik heb bij Apple een verzoek ingediend met als bijlage de ibood factuur om de aankoop datum juist vast te stellen voor de standaard apple garantie (kan via de persoonlijke support pagina). Apple weigert dit want de Mac pro heeft een aankoop datum die ligt in 2014, aldus Apple. Iets klopt hier niet.

Beantwoorden

14 maart 2018 om 09:00
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen plmvg,

Heb je hierover al contact gehad met iBOOD?

Beantwoorden

15 maart 2018 om 18:42
ITibood Gebruiker

Ik heb hier vandaag contact met Apple Support omdat Apple Support de serienummer niet erkend.

Apple raadt een swap van het product bij de verkoper aan.

@plmvg eerder las ik hier dat hij voor jou kwam met Sierra, mijne kwam met Yosemite, die comments zijn hier blijkbaar verwijderd?

In de aanbieding stond dat het splinternieuwe toestellen waren, dit leek me ook zo bij uitpakken van het toestel.

Hopelijk snel duidelijkheid hier, ik heb een defect gelogged bij iBood.

Beantwoorden

15 maart 2018 om 22:50
Moderator Paul Moderator

De comments zijn niet verwijderd, maar werden in een ander topic geplaatst. :) 
http://electronics-nl-nl.forum.ibood.com/flash-sales/03151-180312/apple/

Beantwoorden

16 maart 2018 om 11:37
ITibood Gebruiker

OK bedankt, gevonden! Gelet op de registratie die niet lukt bij Apple van het serienummer lijkt het me niet zo dat deze eind 2016/2017 uit de fabriek zijn gerold zoals plmvg eerder schreef.

@Paul, enig idee waarom sommigen dan met Yosemite komen en anderen met Sierra?

Beantwoorden

16 maart 2018 om 12:17
Moderator Paul Moderator

Helaas kan ik die vraag niet beantwoorden. Misschien zijn er vanuit de leverancier nog enkele stuks meegeleverd met een eerdere versie.

Beantwoorden

20 maart 2018 om 09:07
ITibood Gebruiker

@plmvg … Wat ga jij doen met dit toestel? Heb het in gebruik en alles werkt perfect. Voor de serienr stelt iBood nu het terugsturen voor van de mac pro. Dit kan 6 weken duren, ik kan het toestel eigelijk niet zo lang missen. Voor hetzelfde geld blijft dit ding draaien zonder een probleem de komende 2 jaar en heb ik die serienr nooit nodig.

@iBood … Vraag me af of dit serienr niet gewoon kan opgevoerd worden in de Apple database en klaar is toch kees?! Kan dit bv niet in een Apple servicepunt terwijl ik daar wacht.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.