14 december 2011 om 00:00
iBOOD

Toekomstbestendige NETGEAR ReadyNAS NV+ v1 met 4-bays, X-RAID2 en veel meer! (zonder schijven)

Kijk nou eens naar deze NETGEAR ReadyNAS NV +, en je ziet een klein, elegant, maar simplistisch chassis dat met trots in je huiskamer mag worden gezien. Til de chromen handgreep aan de achterkant op, en je zult zien hoe stevig dit doosje gebouwd is. Zwaai het verborgen deurtje open en je ziet vier drive trays, die elk naar voren schuiven om je harddisk te onthullen. Sluit het deurtje weer, en je voelt hoe stevig hij aansluit. Een druk op de power knop en de box komt tot leven met de LCD-verlichting achter de spiegel, om je te verwelkomen in de ReadyNAS World. En dat, is alleen nog maar de buitenkant. Met de explosie in digitale content groeit ook je noodzaak voor meer opslag, en dat niet alleen, vooral de behoefte aan beveiligde opslag is steeds belangrijker. Een eenvoudige schijf defect kan zo maar even 1TB aan dataverlies betekenen. De ReadyNAS NV + biedt gelukkig tot 3 terabyte beschermde opslag door middel van RAID (‘Redundant Array of Independent Disks “), simpelweg betekent dit dat als een schijf uitvalt, je gegevens nog steeds intact zijn. De NV + gaat eigenlijk een stap verder dan alleen RAID. De NAS maakt namelijk gebruik van een ingenieuze gepatenteerde technologie ontwikkeld door NETGEAR genaamd X-RAID. Met X-RAID, kun je je datavolume uit breiden van 1 schijf naar maximaal 4 schijven, gewoon terwijl de ReadyNAS bestanden aan het ‘serveren’ is. Niet alleen dat, zodra je in de buurt van de maximum capaciteit met 4 schijven komt, kun je elke schijf vervangen door grotere schijven, en je volume capaciteit groeit verticaal, ook dit weer terwijl je gegevens intact blijven. En het beste van alles is natuurlijk dat je totale volume kan blijven groeien als grotere schijven beschikbaar komen. Geen enkele andere NAS in deze klasse heeft dit type van toekomstbestendigheid, punt. Niet alleen biedt de NV + voldoende beveiligde opslag voor alle digitale media-inhoud, je kunt hem ook prima gebruiken voor het streamen naar alle populaire media-streaming-apparaten, vaak aangeduid als DMA’s (“Digital Media Adapters”) zonder de noodzaak om je PC of Mac te starten. Dit betekent dat apparaten zoals PS3, XBOX 360, Logitech Squeezebox, Sonos Digital Music System, of vrijwel elk DLNA-compatibel apparaat alle mediabestanden rechtstreeks van de NV + kunnen afspelen. Met de ingebouwde BitTorrent-client kun je ‘s nachts of wanneer je op of aan het werk bent een rij downloads ’s doen, want de ReadyNAS NV + kan de media-inhoud downloaden, terwijl beschikbaar blijft voor andere functies. In aanvulling op de diverse beveiligings- en back-up opties, heeft de NV+ ‘snapshot’ ondersteuning. Zeg maar, een momentopname van je gegevens, ongeveer zoals een foto, genomen met een camera. Ongeacht het aantal bestanden of het volume duurt het maken van een snapshot slechts een paar seconden en je kunt de ReadyNAS gewoon blijven gebruiken. Mocht je nou per ongeluk bestanden of mappen wijzigen of verwijderen nadat je een snapshot hebt genomen, kun je altijd terugkeren naar de versie van het snapshot! Met zoveel gegevens op je ReadyNAS wil je daar natuurlijk ook van een afstandje toegang toe hebben en de ReadyNAS laat dit via FTP en HTTP, en de veiligere, SSL versleutelde vorm, via FTPS en HTTPS, met de juiste port forwarding op je router. Gebruik gewoon je favoriete FTP / S-client om verbinding te maken met de ReadyNAS FTP-server, of gebruik je browser met de ingebouwde Web File Manager via HTTP / S. Hoeveel bruikbare functionaliteit kun je willen? Want dit allemaal en verbazingwekkend veel meer zit er allemaal aan de binnenkant van deze Netgear ReadyNAS NV+!
  • Merk: NETGEAR
  • Type: RND4000 ReadyNAS NV + v1
  • ReadyNAS ™ NV + Network Attached Storage Device
  • SPARC single-core Processor
  • Vier (4) Serial ATA-kanalen
  • Compatible met SATA en SATA II HDD
  • Hardware-versnelde RAID
  • NETGEAR Auto-Expandable X-RAID ™
  • Hot-swappable en afsluitbare laden
  • 10/100/1000 Ethernet (Gigabit)
  • LCD-scherm
  • Drie (3) USB 2.0-poorten
  • 256 MB PC2700 DDR-SDRAM SO-DIMM
  • Embedded 64 MB flash-geheugen voor OS
  • Ondersteunt Windows, Mac, Linux / UNIX-clients
  • DHCP-server en print server
  • Setup Wizard en eenvoudige browser-gebaseerde interface
  • Power-on schema
  • Journaled bestandssysteem
  • Gebruiker, groep en deel quota
  • Network File Services: CIFS / SMB voor Microsoft ® Windows ®, AFP 3.1 voor Macintosh ® OS 9 en OS X, NFS v2/v3 voor Linux ® en UNIX ®, HTTP en HTTPS voor de webbrowser, FTP en FTPS ondersteuning, RSYNC
  • Media Streaming: DLNA compatibele UPnP AV, Logitech Squeezebox, Sonos Digital Music Center, Netwerk DVD-speler compatibel, Windows MCE compatible, Sony Playstation 3, Microsoft Xbox 360
  • Network Security: Selecteerbaar Share, User of Domain / ADS modes, Windows ACL, gecodeerde netwerk logins, Secure Socket Layer (SSL)
  • Netwerk Opties: DHCP of statisch IP, WINS, NTP
  • Systeem Management: Prestatie-opties, Apparaat status, E-mail alerts en event logs, SNMP, Optioneel shell toegang, Add-on uitbreidbaarheid
  • Backup: Geïntegreerde Backup Manager, Programmeerbare backup knop, Back-up van / naar CIFS / NFS / FTP / HTTP / RSYNC, Back-up van / naar USB-schijven
  • USB Device Ondersteuning: USB HDD en flash drives, Printers, UPS monitoring en automatische uitschakeling
  • Talen: Management UI: Engels, Chinees, Frans, Duits, Japans en Koreaans
  • Bestandsnamen: Unicode
  • Elektrisch: Ventilatorloze server-rated AC-voeding, Input: 100-240 VAC, 50/60Hz
  • Stroomverbruik: 54W met 4 x 500GB disks, Energiebesparende modus
  • Inhoud van de verpakking: ReadyNAS ™ NV +, vier (4) harde schijf laden, Snel installatiegids, garantie kaart, netsnoer, Ethernet kabel, ReadyNAS ™ installatie-cd, ReadyNAS ™ Discovery Utility, 3-Client Memeo Backup Premium voor Windows, 3-Client Memeo Backup voor Mac OS X
  • Kensington ® Lock gat
  • Gemakkelijk handvat
  • Levertijd: 7 – 10 werkdagen
  • Afmetingen: 200 x 132 x 222 mm
  • Gewicht: 4,6 kg, zonder harde schijven
  • Garantie: 3 jaar

Vandaag is er op het iBOOD Forum een Official Product Expert aanwezig!
De Official Product Expert is een vertegenwoordiger van de fabrikant en zal

09:0017:00

aanwezig zijn om al jullie vragen te beantwoorden.

Begin je vraag aan de Official Product Expert met:

@Netgear-Expert

Wil je een uitleg over de specificaties van het product of wil je weten of de iBOOD van de dag compatibel is met een product dat je al in huis hebt? Dan kun je deze vragen direct aan de Official Product Expert stellen zodat je in no-time een duidelijk en goed antwoord hebt!
Let wel; Je kunt gedurende de Product Expertsessie vragen stellen die gerelateerd zijn aan het aangeboden product. Om de productdiscussie overzichtelijk en on topic te houden, worden alleen vragen behandeld over het product zelf. Als vanzelfsprekend dien je je aan de forumregels te houden om het voor iedereen leuk te houden. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan gesprekken met Product Experts of informatie die uit vragen voortkomt.

Footer

14 december 2011 om 00:01
harrydeboei Gebruiker

Kijk dat komt mooi uit zo voor de kerst! Goeie prijs voor een netgear nas met 4 bays..

14 december 2011 om 00:02
Thirry Gebruiker

jammer alleen dat je extreem veel geld kwijt raakt aan harde schijven op dit moment

1TB schijf rond de honderd euro zeker?

2tb 180-200…

14 december 2011 om 00:08
SROstuff Gebruiker

De prijzen van harde schijven zijn nu inderdaad een probleem.
Ze zijn al aan het zakken maar het schiet niet op 1tb rond €100 en 2tb rond €130

14 december 2011 om 10:37
Official Product Expert Netgear-Benelux Official Product Expert

Je kan natuurlijk ook schijven plaatsen die je al hebt, de meest voorkomende schijven komen ook voor op de compatibility list:

http://www.readynas.com/?page_id=82

14 december 2011 om 00:03
ignace85 Gebruiker

scherpe prijs. Persoonlijke voorkeur voor Synology, maar dit is een weggevertje voor de starter.

14 december 2011 om 00:05
xanadunl Gebruiker

Redelijk apparaat voor een mooie prijs.

Let wel op, dit is het oude model, van januari 2008.

14 december 2011 om 00:11
govaertdidier Gebruiker
14 december 2011 om 00:13

Nee, dit is de V1. Een V2 zou op een hele andere prijs uitkomen.

14 december 2011 om 00:18
MetalfanBlackness Gebruiker

Misschien kun je dit dan laten aanpassen, want ik heb hem net besteld met de gedachte dat het een v2 is (dit staat zelfs in de “titel”)

14 december 2011 om 00:29
govaertdidier Gebruiker

Merk: Netgear
Type: RND4000 ReadyNAS NV + v2

15 december 2011 om 17:03
Peper59 Gebruiker

Ook ik heb m besteld in de veronderstelling dat het de V2 betrof zoals in de aanbieding staat :( !?

Toekomstbestendige Netgear ReadyNAS NV+ v2 met 4-bays, X-RAID2 en veel meer! (zonder schijven)
Zeker de term “toekomstbestendig” doet dit vermoeden.

15 december 2011 om 19:05
Moderator Renate Moderator

Uiteraard bestaat er de mogelijkheid om je bestelling op grond van de foutive info tw annuleren. Je kunt dit nu doen tot 7 dagen na levering. Je kunt dan eerst proberen of je het artikel wenst te houden of niet. Probeer wel de verpakking zo netjes mogelijk te houden. In de FAQ lees je meer hierover.

20 december 2011 om 13:25
Moderator Renate Moderator

Omdat dit niet thuishoort op het iBOOD forum.

14 december 2011 om 00:05
1GONG Gebruiker

Leuke aanbieding, maar ik heb deze al een jaar.. Voor een
hele andere prijs helaas..

Bevalt wel goed als mediaserver handig met
nieuwsgroepen downloaden. :-)

Een link naar de FAQ’s:

http://support.netgear.com/app/products/model/a_id/7149

De site voor alles over ReadyNAS:

http://www.readynas.com/

Alles over de ReadyNAS NV+:

http://www.readynas.com/?p=331

frolow Gebruiker

Geen USB3, Geen SATA3. Dat noem ik nog eens toekomstbestendig…

14 december 2011 om 00:15
Komerad Gebruiker

Netgear ReadyNAS NV+ v2 zou 2xusb3 hebben.

Ergens klopt er iets niet in de beschrijving.

http://www.readynas.com/wp-content/uploads/2009/03/ReadyNAS_Comparison_Home.pdf

Wel jammer van de sata3. Ik ga er nog een paar uurtjes over slapen ;)

14 december 2011 om 00:17
SROstuff Gebruiker

Lijkt me beide niet echt belangrijk in een NAS en SATA-II is snel genoeg in een NAS.
En voor dit model en deze prijs is het een aardige aanbieding vergeleken met de huidige prijs.

14 december 2011 om 00:50
hobbix Gebruiker

toekomstbestendig is dat hij nog werkt als je hem krijgt. Verder houdt dat niets in. Alles is enigszins toekomstbestendig.

Froggle Gebruiker

Mooie prijs. Maar ik ben wel gek als ik dan nog HDD’s moet aanschaffen. Kijk over een half jaar wel weer.

krimsonite Gebruiker

Hoe oud is dit model?

14 december 2011 om 00:19

Dit is de ReadyNas NV+ v1 op de nederlandse markt sinds maart 2009, nu 2,5 jaar dus. Vandaag wel voor een kwart van de prijs dat het apparaat toen koste.

krimsonite Gebruiker

Welke versie is dit nu. Lijkt onduidelijk die v2. Is dit dan de Netgear ReadyNAS NV+ RND4000-200 v2? zoals deze: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16822122095

14 december 2011 om 00:22

Het is echt de V1, ik zie zelf nu ook dat er V2 in de tekst staat. Dit zal spoedig worden aangepast.

sdeschamphelaere Gebruiker

Lijkt wel of je d’er een gitaar op kan inpluggen. ;-)

Serieus: op goede en betaalbare schijven is het wel nog maanden wachten.

godol Gebruiker

Is it ReadyNAS NV+ v2 or v1? Description is about V1 but it seems that it’s V2 in the title???

14 december 2011 om 00:21

It’s the V1..

Russchema Gebruiker

Edited by: Renate
Prijsvergelijk alleen met link.

14 december 2011 om 00:21
Komerad Gebruiker

Vraag het mij ook af.

In de titel staat V2

In het forum zegt product expert dat het v1 is…

14 december 2011 om 01:00

V2 is de nieuwe versie, het verschil zit in de firmware.

14 december 2011 om 01:18
Donaldini Gebruiker

Het enige verschil is de firmware? Dan is deze versie dus updatebaar naar V2 en dan zijn ze hetzelfde?

14 december 2011 om 03:20
sakoho Gebruiker

Je mist de hardware voor UBS3.0 en SATAIII

14 december 2011 om 10:38

Excuus, het voornaamste verschil zit in de firmware maar inderdaad ook de aansluitingen.

De Hardware bij de v2 is ook aangepast om de nieuwe firmware en toekomstige add-ons ook beter te kunnen draaien.

s.vanbeest Gebruiker

Echt een topaanbieding! Perfect apparaat voor weinig geld!! Kopen dus!

14 december 2011 om 00:19
godol Gebruiker

If it’s V2 I but it definitely.

14 december 2011 om 00:20
krimsonite Gebruiker

@ANYONE

is dit nu deze (de V2, zoja klopt uw afbeelding niet): http://www.zdnet.com/reviews/product/network-storage/netgear-readynas-nv-v2-diskless/35061081

want die heeft usb 3.0 en betere specs en de prijs lijkt dan ook te kloppen.

14 december 2011 om 00:31

Het betreft de V1, er staat helaas een fout in de tekst.

14 december 2011 om 00:34
MetalfanBlackness Gebruiker

@Netgear-Benelux omdat ik nog geen prijzen heb gezien van nederlandse webshops kan ik moeilijk inzien of deze prijs erg gaat afwijken. Ik vond de prijs hierdoor dus wel aannemlijk voor een v2, aangezien wel vaker een product dan een ander product gaat vervangen rond dezelfde prijs wordt ingezet. http://tweakers.net/pricewatch/compare/685/170696;295507

14 december 2011 om 00:46

Het gaat om de V1. De V2 zal op een hogere prijs in de markt komen.

14 december 2011 om 00:50
sebak Gebruiker

@Netgear-Benelux

Ik heb momenteel een windows home server (v1).

Deze kan op een heel makkelijke manier pc’s backupen en het presenteert alle externe schijven als 1 remote folder.

Heeft deze nas gelijkaardige features om pc’s te backuppen en kunnen schijven worden samengevoegd tot 1 virtuele opslagruimte?

Alvast bedankt

14 december 2011 om 00:52

Ja het is inderdaad zeer vergelijkbaar. Je kan van alle schijven 1 share (map) maken, deze ziet jouw computer dan als 1 netwerk schijf.

14 december 2011 om 01:02
darkdead56 Gebruiker

Toekomstbestendige Netgear ReadyNAS NV+ v2 met 4-bays, X-RAID2 en veel meer! (zonder schijven)
Lol heeft niet eens USB 3.0 of Sata 3.0 (weet dat er nu nog geen sata 3.0 schijven zijn ),maar hoezo
Toekomstbestendige?
voor het netwerk?
lol elke nieuwe pc heeft al 1Gb internet onboard,
dut wat is hier zo speciaal aan
voor de rest goede prijs maar dit is gelijk die pc van een paar dagen terug (als je de tekst las zou er een i7 sandy moeten inzitten en er zat een pentium processor in natuurlijk is dat ok voor een media-pc maar zet dan niet in de tekst ” een hongerige panter die alle taken verslind als een stuk vlees” want dan verwacht ik toch echt iets anders.

14 december 2011 om 16:39
mark-k Gebruiker

1GB internet onboard??? Internet bestaat uit een heleboel met elkaar communicerende netwerken, om het maar even simpel te zeggen. Dat kun je niet op je pc hebben staan… Ik gok dat je intern geheugen bedoeld (RAM).

Verder heb je denk ik niet heel veel verstand van computers/NAS systemen, aangezien een NAS het absoluut niet van zijn rekenkracht moet hebben. Hij hoeft alleen maar simpele taken zoals downloaden uit te veoren, en verder zorven voor netwerkacces van je schijven. Als je een i7 en 8GB RAM in je NAS gaat duwen gebruik je daar maar een paar procent van, en het slurpt ook nog eens energie.

14 december 2011 om 01:40
T1986F Gebruiker

@Productexpert:

Ik Heb nu een Stora MS 2110 met 2×1TB in raid-0. De schrijfsnelheid hiervan bedraagt via bedraadnetwerk zo’n 25 MB’s, en leesnelheid zo’n 40MB/s.

Wat is de verwachtte lees/schrijfsnelheid met 4×1.5TB in raid-0?

14 december 2011 om 02:35
j.impens Gebruiker
14 december 2011 om 02:41
j.impens Gebruiker

Het desbetreffende plaatje.

14 december 2011 om 10:39

Meer informatie over de snelheid vind je hier:

http://www.readynas.com/?page_id=193#Performance

14 december 2011 om 01:56
NMe Gebruiker

Dus het is een V1 in plaats van een V2? En het enige verschil is de firmware? Dat betekent dus dat ik zelf mijn firmware ga kunnen upgraden om hetzelfde apparaat te maken? Klinkt redelijk sterk eigenlijk, voor een product dat drie jaar ouder is dan de V2.

14 december 2011 om 03:18
sakoho Gebruiker

En hoe wou je de USB3 en/of SATAIII oplossen? Dit zijn Hardware specs !

14 december 2011 om 03:28
j.impens Gebruiker

Niet te vergeten dat:

- De V1 een processor aan boord heeft met een kloksnelheid van 280 MHz

- De V2 een processor aan boord heeft met een kloksnelheid van 1600 MHz (=1.6GHz)

14 december 2011 om 02:15
D2Dchris Gebruiker

beetje jammer dat het om een v1 gaat, v2 was pas toekomstgericht geweest. of wordt met toekomstgericht soms bedoeld dat je over een jaar pas hdd’s voor dit ding gaat aanschaffen? want momenteel zijn de hdd’s nog schreeuwend duur.

14 december 2011 om 02:30
linuxbe Gebruiker

OPPASSEN!

Voor zover ik begrijp, laat deze sparc versie geen GPT partitions toe en kan – in mensentaal – die dus 3Tb disks niet correct aanspreken.

Toekomstgericht dus alleszins…

14 december 2011 om 02:46
j.impens Gebruiker

Aan een “snelheid” van goed 2 megabyte per seconde zou het ook erg lang duren om zulke grote schijven vol te schrijven ….

14 december 2011 om 07:01
snoepy16 Gebruiker

Nu dat de feestdagen voor de deur zijn , waarom geen leuke geschenktoestellen plaatsen , lijk een 3 D blu-rayspeler…TV toestel met alles erop en eraan…..

14 december 2011 om 07:40
chris_am4 Gebruiker

Heb deze V1 nu ongeveer een half jaar en ben zeer tevreden. Na het geheugen uitgebereid te hebben werkt ook squeezebox uitstekend en vlot. Helaas is er geen upgrade naar 3TB disks gepland, maar met 4 x 2TB X-raid ben ik voorlopig geholpen. Maar ik heb er een half jaar geleden minder voor betaald, bij de Wehkamp nog wel… Ik kan me de verwarring rond V1 vs V2 en de gehanteerde prijs dus wel voorstellen.

14 december 2011 om 07:42
Petert22 Gebruiker

Heel veel tekst, jammer dat nergens in niet-nerden taal staat wat je met dit apparaat kunt. Net zoiets als in het Ijslands uitleggen wat een sogskál is aan iemand die geen Ijslands spreekt.

14 december 2011 om 10:42

Alle bestanden die je hebt opslaan op 1 plek. Bereikbaar voor alle computers in je netwerk maar ook voor alle apparaten met mediaspeler functionaliteit. Zo kan je dus een film streamen naar een met netwerk verbonden tv. Daarnaast kan je met dit apparaat alles veilig back-uppen omdat alles niet op 1 maar op meerdere schijven wordt opgeslagen.

14 december 2011 om 13:36
hgoor Gebruiker

Da’s toch gewoon een zuignap?

14 december 2011 om 07:56
arnienfw Gebruiker

De vergissing zal wel zitten in het feit dat er ook een NV is geweest (zonder de + erachter).
Ik bezit de NV+ met 4x 2TB. Een fantastisch stabiel beestje. Het is inderdaad niet de snelste, echter haal ik regelmatig ook >30mb/s. Het probleem zit een beetje in wanneer wel/niet, dat heb ik nooit kunnen vinden.
SATA III, USB3…tja. Als je dat nodig denkt te hebben, moet je wachten. Kan je ook nog wel even op SATA IV of USB4 wachten.
Het interne geheugen is redelijk eenvoudig te upgraden naar 1GB, waardoor hij nog wat sneller wordt.

14 december 2011 om 07:56
philos31 Gebruiker

Als het de V1 is vind ik de netgear aanbieding dit keer niet zo spectaculair, toen ik een half jaar geleden een NAS wilde aanschaffen koste deze in de webwinkels hetzelfde als hij nu hier kost.

Uiteindelijk voor een Ultra2 gegaan. Ben groot fan van de Readynas maar had wel een betere aanbieding verwacht.

14 december 2011 om 08:10
arieheini.verhoeven Gebruiker

Vraagje:

-Kun je 3TB schijven plaatsen in deze NAS?

-Is deze NAS snel genoeg om Full HD content vanaf te streamen?

Als dat zo is heb ik hier namelijk voldoende aan en hoef ik volgens mij geen V2. Wacht ik wel wat langer bij het vullen van de schijven..

14 december 2011 om 14:28

- Nee, schijven tot 2TB

-Ja, deze NAS is zeker snel genoeg om Full HD vanf te streamen, hou er wel rekening mee dat dit ook afhankelijk is van de rest van je thuisnetwerk.

14 december 2011 om 08:12
MindfluX Gebruiker

@-Expert:

1. kunnen hier op de een of andere manier 2.5″ schijven in?

2. wat maakt dit apparaat zo toekomstbestendig?

14 december 2011 om 09:41
Official Product Expert netgear-benelux Official Product Expert

1. Nee, dit is niet iets wat wij ondersteunen

2. Toekomstbestendig betekent voor ons dat je met de ReadyNAS nog jaren vooruit kunt. O.a. capaciteit tot 8TB uitbreidbaar (laten we wel wezen, niet iedereen is een grootverbruiker), continue updates van de firmware indien nodig, uitgebreid actief forum met ondersteuning voor de diverse add ons en basale installatie vragen e.d. (www.readynas.com).

14 december 2011 om 16:41
mark-k Gebruiker

8TB kom ik nu in elk geval niet mee uit, heb nu 11 aan schijven liggen, waarvan 8 toch wel al redelijk vol zit.

Verder niet echt een geweldige aanbieding, scheelt iets meer dan 10% http://tweakers.net/pricewatch/170696/netgear-readynas-nv+-rnd4000.html#tab:prices

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.