2 maart 2018 om 00:00
iBOOD

Apple MacBook 2017 | 12" | 8 GB | 256 GB SSD

Apple MacBook 2017

Wat kunnen we je híer nog over vertellen? Want laten we eerlijk zijn: dit prachtproduct spreekt voor zich.

Specificaties

Merk: Apple
Type: MacBook 2017 (12") (MNYK2B/A)
Kleur: Goud
Garantie: 2 jaar

Deze MacBook is afkomstig uit het Verenigd Koninkrijk en wordt dan ook geleverd met een EU-verloopstekker.

• 12" Retina IPS-display
  • 8 GB RAM & 256 GB SSD
  • Weegt minder dan 1 kg

Display

• Retina-display
  • 12‑inch (diagonaal) beeldscherm met led-achtergrond­verlichting en IPS-technologie
  • Resolutie: 2304 x 1440 bij 226 pixels per inch met ondersteuning voor miljoenen kleuren
  • Beeldverhouding: 16:10
  • Ondersteunde geschaalde resoluties: 1440 x 900; 1280 x 800; 1024 x 640

Processor

• 1,2‑GHz dual‑core Intel Core m3, Turbo Boost tot 3,0 GHz, met 4 MB L3‑cache

Geheugen

• 8 GB 1866‑MHz LPDDR3-geheugen (ingebouwd)

Opslag

• PCIe‑SSD van 256 GB ingebouwd

Grafische ondersteuning en weergave­­voorzieningen

• Intel HD Graphics 615
  • Twee displays en synchrone weergave: gelijktijdige ondersteuning voor volledige native resolutie op het ingebouwde display en tot 4096 x 2304 pixels bij 60 Hz op een extern display, beide met miljoenen kleuren.

Draadloos

• Wifi: Draadloze 802.11ac wifivoorzieningen; compatibel met IEEE 802.11a/b/g/n
  • Bluetooth: Draadloze Bluetooth 4.2-technologie

Opladen en uitbreiding (USB-C)

• USB 3.1 (1e gen., tot 5 Gbps)
  • Native DisplayPort 1.2‑video-uitvoer
  • VGA-uitvoer met USB‑C-naar-VGA-multipoort-adapter (afzonderlijk verkrijgbaar)
  • HDMI-video-uitvoer met USB‑C-naar-digitale-AV-multipoort-adapter (afzonderlijk verkrijgbaar)

Camera

• 480p FaceTime-camera

Audio

• Stereospeakers
  • Twee microfoons
  • Mini‑jack-aansluiting

Toetsenbord en trackpad

• Toetsenbord van volledig formaat (UK-QWERTY)
  • 78 (VS) of 79 (ISO) toetsen met achtergrond­verlichting, waaronder 12 functietoetsen en 4 pijltoetsen
  • Omgevingslicht­sensor
  • Force Touch-trackpad voor zeer nauwkeurige aanwijzer­verplaatsing en drukgevoelige besturing; ondersteunt force-klikken, versnellen, drukgevoelig tekenen en Multi‑Touch-bewegingen

Batterij en stroom­­voorziening

• Tot 10 uur draadloos internetten
  • Tot 12 uur iTunes-films kijken
  • Tot 30 dagen stand-bytijd
  • Inge­bouwde lithium-polymeerbatterij van 41,4 wattuur
  • USB‑C-lichtnet­adapter van 29 W; USB‑C-voedingspoort

Voeding en omgeving

• Netspanning: 100-240 V wisselstroom
  • Frequentie: 50-60 Hz
  • Temperatuur bij gebruik: 10 tot 35 °C
  • Temperatuur bij opslag: -25 tot 45 °C
  • Relatieve luchtvochtigheid: 0‑90%, niet‑condenserend
  • Hoogte bij gebruik: getest tot 3000 m
  • Maximale hoogte bij opslag: 4500 m
  • Maximale hoogte bij transport: 10.500 m

Besturings­­systeem

• macOS High Sierra

Inhoud verpakking

• MacBook
  • USB‑C-lichtnet­adapter van 29 W
  • USB‑C-oplaadkabel (2 m)

Afmetingen en gewicht

• Hoogte: 0,35 - 1,31 cm
  • Breedte: 28,05 cm
  • Diepte: 19,65 cm
  • Gewicht: 0,92 kg
2 maart 2018 om 00:53
Roob82 Gebruiker

Heeft deze notebook ook een O umlaut?

Beantwoorden

2 maart 2018 om 01:27
rabuto Gebruiker

Ja, als je de ‘o’ toets ingedrukt houdt krijg een keuze menu, nummer 2 is de umlaut.

Beantwoorden

2 maart 2018 om 16:15
Levertraan Gebruiker

My god, 10 jaar Mac gebruiker, en dat leer ik nu pas! Thx bro!

Beantwoorden

2 maart 2018 om 06:26
gergn Gebruiker

De zin “Deze MacBook is afkomstig uit het Verenigd Koninkrijk en wordt dan ook geleverd met een EU-verloopstekker” is Brexit-proof. Ofwel bewijst dat het VK nooit helemaal lid van de EU is geworden. En een EU-oplader kon er kennelijk niet af.

Beantwoorden

2 maart 2018 om 06:42
Lemondial Gebruiker

UK stekker…

Zeker weren dat deze een VS toetsenbord heeft, en geen UK toetsenbord? (Dus met het Pond teken erop)

Beantwoorden

2 maart 2018 om 10:48
Moderator Bas iBOOD Moderator

Deze MacBook heeft een UK toetsenbord. We hebben dit direct aan de specificaties toegevoegd.

Beantwoorden

2 maart 2018 om 07:30
Johnvh Gebruiker

Ben inderdaad benieuwd naar het toetsenbord.

En in de tekst staan een aantal verwijzingen naar keuzes die je niet meer kunt maken. Zo is het geheugen niet te upgraden.

Beantwoorden

2 maart 2018 om 07:45
Moderator Jim Moderator

Goedemorgen Johnvh,

De vragen m.b.t. het toetsenbord heb ik doorgezet richting iBOOD! Het geheugen zelf durf ik niets over te zeggen; dus ook die vraag heb ik doorgezet!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

2 maart 2018 om 10:49

Deze MacBook heeft een UK toetsenbord. We hebben dit direct aan de specificaties toegevoegd.

Het geheugen is 8 GB en niet uitbreidbaar

Edited by: Bas iBOOD

Beantwoorden

2 maart 2018 om 11:05
meesje Gebruiker

Het geheugen is NIET achteraf uit te breiden. Als je een exemplaar configureert in de online Apple store, dan kun je wel kiezen voor meer geheugen. Maar dat betreft dus een af-fabriek upgrade. Achteraf kan echt niet.

Beantwoorden

2 maart 2018 om 12:28

Je hebt gelijk, meesje. We passen het direct aan.

Excuus voor de foutieve informatie.

Beantwoorden

2 maart 2018 om 15:02
Bussloo Gebruiker

Hoe zit het dan hiermee? VS of ISO is dat iets anders dan UK?

78 (VS) of 79 (ISO) toetsen met achtergrond­verlichting, waaronder 12 functietoetsen en 4 pijltoetsen

Beantwoorden

2 maart 2018 om 07:41
JohnnydeVries Gebruiker

Het is dat ik al een Macbook (Air) heb, anders was dit een goeie deal voor me geweest! Full HD, 8GB, 256 GB (ipv de vaak standaard 128GB) opslag.

Veel plezier voor de mensen die wel op zoek waren naar een nieuwe Mac, echt top deal!

Beantwoorden

2 maart 2018 om 12:27
Gekkenugter Gebruiker

Precies en de MBA is ook sneller want als ik het me goed herinner, de core m3 is langzamer dan de A10x die in de iPad Pro enz. zit.

Beantwoorden

2 maart 2018 om 08:08
Justin339 Gebruiker

Mooie deal, wel jammer van de kleur. Als mijn klacht goed wordt afgehandeld dan koop ik hem misschien wel.

Beantwoorden

2 maart 2018 om 10:51

Hi Justin,

Vervelend om te horen dat er kennelijk nog een klacht van je openstaat.

Ik ga mijn collega vragen de klacht er z.s.m. bij te zoeken en hierover bij je terug te komen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

2 maart 2018 om 08:59
dntvo Gebruiker

Ik twijfel over het formaat scherm. Wat zijn jullie ervaringen met de 12 inch. Ik ga de laptop alleen voor thuis gebruiken. Dus ik hoef niet de Macbook op pad.

Beantwoorden

2 maart 2018 om 13:34
whr63 Gebruiker

Zelf heb ik een 12″ MacBook (early 2015) en ik gebruik deze voor school. Vooral het lichte gewicht gaf de doorslag. Verder is het een ideale laptop voor op schoot, vanwege het lage gewicht. Alles is goed te zien, ondanks het kleine scherm. Voor mensen van +/- 50 (leesbrildragers) is de laptop misschien minder geschikt.

Beantwoorden

2 maart 2018 om 10:16
Bleats Gebruiker

Bij de goedkoopste kan ik niet bestellen. Moet je student voor zijn:

Studentenbewijs

Als student profiteer je bij CampusShop van hoge studentenkorting op Macbooks en iPads. Om hiervoor in aanmerking te komen hebben we een bewijs nodig waaruit blijkt dat je student bent. Dit kan zijn: een bewijs van inschrijving van de onderwijsinstelling, een bevestiging van plaatsing op de onderwijsinstelling, een geldige collegekaart of schoolpas, of een printscreen van Studielink. Binnen 1 werkdag na je bestelling sturen we je een email met daarin het verzoek om je studentenbewijs naar ons op te sturen.

Dus prijsverschil is alweer wat groter. En dat is toch een leuk bedrag op zo’n laptop waar vaak weinig korting mogelijk is.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.