4 maart 2018 om 00:00
iBOOD

LG Hom-Bot Robotstofzuiger VR8601 | Zelflerend | HEPA 11 Filter

LG Hom-Bot Robotstofzuiger

Maak je nooit meer zorgen over het schoonhouden van je huis met de LG VR8601RR robotstofzuiger.

Specificaties

Merk: LG
Type: VR8601RR
Garantie: 2 jaar (10 jaar op de motor via LG)

• 10 jaar motorgarantie
  • Brengt je hele huis in kaart
  • Perfect voor mensen met allergieën

Technische kenmerken

• Operationele capaciteit: 100 minuten
  • Laadtijd: 3 uur
  • Dual Eye Camera systeem: Ja
  • Accu type: Lithium-ion
  • Accu capaciteit: 14.4 V / 2330 mAh
  • Oplader vermogen: 17.1 V / 1.1 A/23 W
  • Automatisch opladen na schoonmaken: Ja
  • Smart Resume: Ja
  • Schematisch schoonmaken: Ja
  • Ultrasonische sensoren: 4
  • Lokalisatie sensoren: Vision/Gyro/Ofs
  • Afmetingen stofinlaat (inclusief zijborstels): 380 mm
  • Schoonmaakcapaciteit in hoeken (10x10cm): 96%
  • Schoonmaakcapaciteit bij randen (1x1m): 93%
  • Schoonmaakcapaciteit bij harde vloeren: 95%
  • Schoonmaakcapaciteit op tapijt (zonder Smart Turbo)    45%
  • Filter: HEPA 11
  • Geluidsniveau: 60dB/69dB Turbo

Algemene kenmerken

• Aantal schoonmaak-mogelijkheden: 7
  • ZigZag-modus: Ja
  • Cell by Cell-modus: Ja
  • Spiraal-modus: Ja
  • My Space (virtual wall overbodig): Ja
  • Turbo: Ja
  • Smart Turbo: Ja
  • Herhaling: Ja
  • Schoonmaken van tapijten: Tot 1,5 cm
  • Aantal borstels: 3
  • Smart Diagnosis: Ja
  • Auto-Off: Ja

Smart Function

• Smart Upgrade: Ja, via USB

Fysieke kenmerken

• Kleur: Ruby Red
  • Afmetingen: 340 x 340 x 89 mm (BxDxH)
  • Gewicht: 3 kg
  • Display: LED Module/Touch
  • Tijdweergave: Ja
  • Taal (gesproken): Nederlands

Inbegrepen

• Extra filter
  • Extra zijborstels
  • Reinigingsgereedschap
4 maart 2018 om 00:01
LoaLoa Gebruiker

Helaa geen neato…

Beantwoorden

4 maart 2018 om 03:34
Shog Gebruiker

Helaas niet nee! Heb nu ruin anderhalf haar een Neato Botvac D75. En zou niet meer anders willen dan een Neato!

Beantwoorden

4 maart 2018 om 07:28
cheeckhout Gebruiker

Wat is de meerwaarde van een Neato tov van deze robotstofzuiger?

Beantwoorden

4 maart 2018 om 12:16
Shog Gebruiker

Zuigkracht en goede/slimme navigatie door de ruimte.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 14:43
fgeer Gebruiker

Veel hoekjes worden overgeslagen zie ik! Ik vind het nutteloze apparaten. En zo’n laadstation ziet ook niet uit in de kamer! Je wilt toch niet altijd een stofzuiger zien lijkt me!

Beantwoorden

4 maart 2018 om 18:33
Shog Gebruiker

Geen enkele robot komt goed in de hoekjes. Ze zijn meer een aanvulling op het stofzuigen.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 00:10
Eduard Teach Gebruiker

Hi Fellow Ibooders. Ik overweeg een stofzuigrobot aan te schaffen.
1) Hoe verhoudt deze robot zich ten opzichte van soortgelijke Roomba’s?
2) Hoe verhoudt deze zich ten opzichte van de Roomba 980
3) Ik heb een huis met 3 verdiepingen. De trappen zijn niet af te sluiten. Kan deze alle 3 de verdiepingen in kaart brengen en zuigen> Met bijvoorbeeld een virtual wall.

Ik ben geen expert op dit gebied en dit zou helpen voor mij om een keuze te maken.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 03:35
Shog Gebruiker

Het is helaas geen Neato. Maar voor €300,- heb je er een knappe robotstofzuiger voor denk ik!

Beantwoorden

4 maart 2018 om 06:00
pp1973 Gebruiker

Hoe dikwijls moet de Hepa filter vervangen worden bij dagelijks gebruik?

Weet hij ook de weg te vinden in het donker, of heeft de camera altijd licht nodig om te weten waar hij is?

Beantwoorden

4 maart 2018 om 10:00
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen pp1973,

Wanneer je het filter regelmatig schoonmaakt gaat hij ongeveer een jaar mee. Deze LG beschikt volgens LG over een nieuwe sensor techniek waardoor hij niet altijd licht nodig heeft om te weten waar hij is.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 07:46
cheeckhout Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Gaat inderdaad om een ander product

Beantwoorden

4 maart 2018 om 07:52
cheeckhout Gebruiker

Sorry, misverstand. Is niet hetzelfde product. Kan mijn post blijkbaar niet meer verwijderen.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 07:53
K_G_B Gebruiker

Inderdaad.  Ik heb deze 2 jaar geleden bij coolblue voor 350€ gekocht.  Ik ben met twee langharige honden erg blij met het apparaat. Hij doet dagelijks meer dan een rondje.  Eentje geprogrammeerd.   De filter zuig ik regelmatig schoon met de gewone stofzuiger. Dagelijks opvangbakje leegmaken,  borstels schoonmaken.  De batterij doet het nog prima.  Hij vindt goed zelf zijn laadstation terug.  Soms verslikt hij zich eens in een hondenspeeltje of raakt vast onder een stiel met lage spijlen of onder de hometrainer.  Goed opruimen en stoelen opzetten dus.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 07:54
K_G_B Gebruiker

*stoel

Beantwoorden

4 maart 2018 om 08:45
Aficior Gebruiker

Bedankt voor het delen van je ervaring.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 10:31
famoort Gebruiker

Hoi K_G_B,

Wij hebben een bearded collie, dus ook een hond met erg lang haar. Lopen de borstels niet snel vol en daardoor vast? We twijfelen al erg lang om een dergelijke robotstofzuiger te kopen maar telkens blijven we hangen op die lange haren. Wat voor soort honden heb jij om te kijken of het vergelijkbaar is met onze situatie?

Beantwoorden

4 maart 2018 om 08:38
s.huijgens Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een directe link naar een identiek product

Beantwoorden

4 maart 2018 om 09:03
mlf Gebruiker

Kom eens met voorbeelden dan, want ik vind alleen de oudere 8600 voor die prijs. Deze 8601 is nieuwer model.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 09:08
gfk807 Gebruiker

Hier dezelfde vraag want zie hem zelfs bij mediamarkt aan de opgegeven 599€ staan hoor.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 09:44
Chiel187 Gebruiker

Ik ook!

Beantwoorden

4 maart 2018 om 09:44
Chiel187 Gebruiker

Jongens let is op: die van CoolBlue is gewoon NIET het zelfde. Die van Mediamarkt wel. De 50% korting klopt dus gewoon

Beantwoorden

4 maart 2018 om 10:00
speedybe Gebruiker

Hallo,

Kan deze robotstofzuiger bij de voegen als de voegen 0,7 mm lager liggen dan de stenen tegels in de woning?

Mvg

Beantwoorden

4 maart 2018 om 10:01
speedybe Gebruiker

0,4 mm*

Beantwoorden

4 maart 2018 om 10:42
cheeckhout Gebruiker

Ik heb ondertss wat gegoogeld, mr kan geen antwoord vinden voor het volgende; kan deze robot meerdere verdiepingen in kaart brengen? Ik weet wel dat je best de laadstation op hetzelfde verdiep plaatst, mr als ik dat verhuis van de gelijksvloer nr het eerste, betekent dit dat hij het plan van de gelijksvloer wist?

Beantwoorden

4 maart 2018 om 10:57
Robingriffith Gebruiker

Wij hebben deze vorig jaar met een andere aanbieding voor 350 gekocht. Als we boven willen stofzuigen zet je ‘m daar gewoon meer en gaat hij z’n gang. Hij valt niet van de trap af, dat herkent hij gelijk. Als ie de hele boven verdieping heeft gehad rijdt hij terug naar het punt waar ie gestart is en krijg je een geluidje te horen. We hebben een kat en afvalbakje zit toch elke keer weer vol. Soms even de borstels schoon maken met bijgeleverde tool. Werkt prima. Heel tevreden over.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 11:15
cheeckhout Gebruiker

Hey Robingriffith,

Bedankt voor je antwoord. Is de jouwe effectief het model 8601? Want er is ook een vrij gelijkaardig oudere model, nl. 8600. 8601 is nieuw van begin vorig jaar, dus wel straf als je het vorig jaar al voor 350 euro kon kopen.

Ik weet dat je het op een ander verdiep kunt plaatsen, mr zoals ik gelezen heb, leert de robot de eerste keren telkens bij en na een tiental keren doet ie het veel beter dan bij de eerste keer. Vandaar mijn vraag of ie het ander verdiep blijft onthouden of vergeet als je het verplaatst qua verdiep. Want als de robot ieder keer opnieuw moet “leren”, werkt dat niet efficiënt.

Ik heb het alvast besteld voor de gelijksvloer, mr zou mooi mee genomen zijn als ie van meerdere verdiepingen kan leren.

Bedankt!

Beantwoorden

4 maart 2018 om 10:57
xrjan Gebruiker

Hoi.

Al googlend kwam ik op het NL forum uit waar ze deze vorig jaar hebben aangeboden. Daar werden er ook heel wat gelijkaardige vragen beantwoord door LG Expert.

http://nl-nl.forum.ibood.com/products/58628-170413/lg-robotstofzuiger-zelflerend/

De prijs lijkt me scherp, gezien vele sites hem nog verkopen aan 599 euro (mediamarkt, expert, …). Hij wordt quasi ‘full option’ geleverd, maar er zijn nog accesoires die je apart kan aanschaffen, zoals bv. de mopfunctie (dweil gelijk we hier zeggen:).

Ik denk hem aan te schaffen. Voor 300 euro heb je volgens mij geen robot met deze functionaliteiten/capaciteiten lijkt me…

Beantwoorden

4 maart 2018 om 12:45
pzijlstra Gebruiker

Had vorige keer iets ander model aangeschaft maar indien van toepassing, houdt er rekening mee dat de lg zuigers niet bij trappen mogen zuigen….

Daarnaast vind ik de my space optie onhandig. Je moet de zuiger met afstandsbediening besturen om de buitenkant van het te zuigen gebied te markeren. Als je bijvoorbeeld een lange keuken met veel hoeken hebt, is dat een tijdrovend klusje. Mijn inziens ook erg overbodig aangezien de software de ruimte goed heeft ingescand en je deze ook via de app kan inzien. Snap daarom ook niet goed dat ik via de ingescand tekening geen ruimte om te stofzuigen kan markeren. Kost dan maar een paar seconden werk en de zuiger kan dat volgens mij heel goed verwerken in zijn aanwezige scan.

Goed, ik had tijdelijk een iets ander model (vr9627pr) maar ik vond de normale zuigkracht matig. Zodra deze op een tapijt komt, dan zuigt de stofzuiger automatisch in turbo stand en dat moet je eigenlijk altijd doen. Was zeker een slim apparaat maar bij te weinig ligt duurt het wel langer aangezien hij zijn positie mede bepaalt dmv plafond!

Tip: lees voor bestellen vast een online handleiding. Lg is zeker niet coulant bij schade etc als zij dit in handleiding hebben vermeld, hoe klein dan ook!

Beantwoorden

4 maart 2018 om 15:54
pzijlstra Gebruiker

oja, bij trappengat zuigen houdt dus in dat hij naar beneden valt…..

Beantwoorden

4 maart 2018 om 16:49
Damaim Gebruiker

Ik heb deze de vorige keer aangeschaft via Ibood voor 350 euro.

Ik moet eerlijk zeggen dat deze robot mijn verwachtingen heeft overtroffen.

Elke dag maakt hij zijn rondje door het huis en ik ben elke keer weer verrast hoeveel er in het stofbakje zit.

Ik heb een kortharige hond en deze robot is echt een must.

Zeer tevreden, hier heb je absoluut geen miskoop aan!

Beantwoorden

4 maart 2018 om 20:22
p.heuvel Gebruiker

Weet iemand hoe het zit met het nemen van drempels. Vind daar niets over terug in de specificaties.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.