7 maart 2018 om 09:04
iBOOD

Linksys WRT32X Gaming Router

Linksys WRT32X Gaming Router

De WRT32X tilt gamen naar een hoger niveau. De router is puur gemaakt om te gamen en biedt een snelheid van 3200 Mbps (Wireless-AC) en de Killer Prioritization Engine.

Specificaties

Merk: Linksys
Type: WRT32X
Garantie: 2 jaar

• Herkent gameverkeer
  • 1,8 GHz dual-core processor
  • Superieure game-ervaring

Processor
1,8 GHz dual-core ARM-processor

Systeemvereisten

Voor routerinstallatie:
De nieuwste versies van Google Chrome™, Firefox®, Safari® (voor Mac®of iPad®), Microsoft Edge, of Internet Explorer® versie 8 of hoger

Voor gebruikersdocumentatie:
Pc: Wi-Fi-ondersteuning en een cd- of dvd-station, Windows® XP SP3, Windows Vista® SP1 of hoger, Windows 7, Windows 8/8.1 of Windows 10

Mac: Wi-Fi-ondersteuning en een cd- of dvd-station, Mac OS® X Leopard v10.5.8 of hoger, Snow Leopard v10.6.1 of hoger, Lion v10.7, Mountain Lion v10.8, Mavericks v10.9 of Yosemite v10.10

Gebruikersdocumentatie is ook te vinden op www.linksys.com/support

Gegevenssnelheden
802.11a/g: tot 54 Mbps
802.11n (2,4 GHz): tot 600 Mbps
802.11ac (5 GHz): tot 2,6 Gbps

Frequentie
Gelijktijdig gebruik van twee frequentiebanden (dual-band): 2,4 GHz en 5 GHz
Wireless-AC-technologie voor een krachtig netwerk

Draadloze versleuteling
WPA2-Personal

VPN-ondersteuning
PPTP
IPSec-doorvoer

Geheugen
256 MB Flash-geheugen
512 MB DDR3 RAM

Statuslampjes
Voeding, internet, 2,4 GHz, 5 GHz
eSATA, USB1 (USB 2.0), USB2 (USB 3.0)
LAN 1–4 (activiteit/10/100 Mbps),
LAN 1–4 (1 Gbps), WPS

Ondersteunde bestandssystemen voor opslag
FAT, NTFS, HFS+ en ext4

Voedingsadapter
Ingangswaarden: 100-240 V ~ 50-60 Hz
Uitgangswaarden: 12 V/3 A

Draadloze specificaties
Standaarden voor draadloze technologie met bijbehorende verbindingssnelheid
IEEE 802.11ac: tot 2600 Mbps voor 5 GHz‡
IEEE 802.11n: tot 600 Mbps voor 2,4 GHz / tot 450 Mbps voor 5 GHz‡
IEEE 802.11g: tot 54 Mbps‡
IEEE 802.11a: tot 54 Mbps‡

Werkfrequenties
2412-2472 MHz,
5180-5240, 5260-5320, 5500-5700 MHz

Zendvermogen
2412-2472 MHz: 19,97dBm
5180-5240 MHz: 22,96 dBm
5260-5320 MHz: 22,97 dBm
5500-5700 MHz: 29,96 dBm

Antenneversterking
2,4 GHz: 2,52 dBi
5 GHz: 3,81 dBi
Bluetooth: 3,6 dBi

Type antenne
Wi-Fi: Dipool
Bluetooth: PIFA

Poorten
1x Gigabit WAN-poort
4 Gigabit LAN-poorten
1x combo USB 2.0/eSATA§
1x USB3.0

Voedingsaansluiting
USB/eSATA-poorten voor het delen van foto's, video's, muziek en bestanden op een aangesloten opslagapparaat via SAMBA of FTP, of voor het delen van een printer.

In de verpakking
Linksys WRT32X Wi-Fi-gaming-router
Snelstartgids
4 antennes
Ethernet-kabel
Voedingsadapter

7 maart 2018 om 09:18
Moderator Jim Moderator

Goedemorgen all!

Door een technisch foutje was het forum tot nu toe niet beschikbaar. Goed nieuws; nu wel! Mocht je vragen hebben, brand los!

Groet,

Jim

Beantwoorden

7 maart 2018 om 09:21
Ma023 Gebruiker

Is deze alleen geschikt voor gaming?

Specs zijn wel top en een mooie prijs:

https://tweakers.net/pricewatch/700485/linksys-wrt32x-ac3200-dual-band-gaming-router.html

Beantwoorden

7 maart 2018 om 11:47
Official Product Expert Linksys-Expert Official Product Expert

Hij is speciaal voor gaming ontwikkeld. Hij werkt natuurlijk heel goed voor andere toepassingen zoals Video Streamen, web surfen, Skype enzovoort, maar daarnaast weet je dat spelletjes altijd de hoogste prioriteit krijgen zodat het spel niet negatief wordt beinvloed door de andere verkeer in het netwerk.

Groeten,

Dan

Beantwoorden

7 maart 2018 om 09:24
away1 Gebruiker

Deze is echt alleen maar interessant als je ook een Killer-pc hebt. Heb je die niet, dan is de toegevoegde waarde van deze router precies nul en dus zonde van je centen.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 09:30
genkli Gebruiker

Natuurlijk heeft de wrt3200acm meer features dan deze als je de gaming prioritization niet meetelt. Maar vergeet niet dat je zelfs de wrt3200acm moeilijk voor deze prijs kan terugvinden.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 09:56
w.moolenaar Gebruiker

@ away1.  Je tekst lijkt wel een letterlijke citaat uit een review die ik las.  Echter voor deze prijs gaat die vlieger niet meer op.  Top router voor een geweldige prijs.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 09:26
genkli Gebruiker

Aantrekkelijk prijsje.
Heb een tijdje gelede de linksys EA7500 gekocht omdat ik een MU-MIMO router nodig had. Werkt zeer goed, de app is ook zeer handig en werkt naar horen, ben wel benieuwd of dit effectief voor mij een upgrade zou zijn.

Ik stream af en toe mijn PS4 naar mijn PC, Beide geconnecteerd via 5GHz via MU-MIMO, maar toch is de qualiteit van de beelden niet zo goed als ik het instel op 1080p.
Deze router hier heeft dan (theoretisch) dubbel de snelheid voor 5GHz internet dan wat ik heb, maar weet niet of dat gaat helpen. Naargelang ik denk dat mijn probleem misschien veroorzaakt wordt door de wifi kaart in de ps4 in plaats van de router.

Iemand enige idee?

Beantwoorden

7 maart 2018 om 09:36
reaalcestmoi Gebruiker

wat voor wifi kaart zit er in uw ps4?

Beantwoorden

7 maart 2018 om 09:44
genkli Gebruiker

zou het niet weten, het is de wifi kaart van de ps4 pro. Heb een tijd geleden zitten zoeken, maar veel info heb ik erover niet kunnen vinden. Vermoed ook dat die wifi kaart zelf geen MU-MIMO ondersteund

Beantwoorden

7 maart 2018 om 12:39

De Linksys App werkt helaas niet met deze router. Reden daarvoor is dat het hier niet om een standard product gaat waar wij gewoon ‘Gaming’ op hebben gezet,  echter een complete nieuwe firmware die voor de behoeften van gamers is ontwikkeld, met Killer prioritisatie ingebouwd VPN client ondersteuning en andere handige features.

Wat de 160MHz bandbreedte op 5GHz betreft, is het wel nodig dat ook de client 160MHz ondersteunt om daar gebruik van te kunnen maken. Als de client alleen maar 80MHz ondersteunt dan kan alleen maar 80MHz gebruikt worden. Ik neem aan dat de PS4 Wi-Fi Adapter wel tot 80MHz is beperkt.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 12:47
woutertju Gebruiker

geconnect via mu-mimo? hoe kan je dit zien geeft de router dit aan bij de clients? mu-mimo werkt niet meer als er 1 client op zit die dit niet heeft.

het bereik van 5ghz is ook een stuk minder dan de 2.4ghz dus mischien dat een van de twee apparaten het signaal zwak is?

Beantwoorden

7 maart 2018 om 13:10

Even ter informatie: Het klopt trouwens niet 100% dat MU-MIMO niet werkt als een apparaat in het netwerk zit die geen MU-MIMO ondersteuning heeft. Het is wel waar dat het de prestaties niet tengoede komt, maar de router zou nog in staat zijn om gelijktijdig met de MU-MIMO clients te communiceren, maar moet dan de communicatie met hen onderbreken om 1 op 1 met de niet MU-MIMO clients te communiceren. Dus je hebt nog wat aan de MU-MIMO in die situatie, maar de prestaties zouden minder goed zijn dan een netwerk waarin alleen maar MU-MIMO clients gebruikt worden.

Ook als het netwerk 100% uit MU-MIMO apparatuur bestaat, kan het gebeuren dat de communicatie met sommige clients even onderbroken moet worden als meer clients verbonden zijn dan de router op een bepaalde moment kan aanspreken. Normaal gesproken kan de router met 2, 3, of 4 MU-MIMO clients op hetzelfde moment communiceren, afhankelijk van hoeveel antennas hij heeft. Waneer meer MU-MIMO clients verbonden zijn, dan worden ze in groepen behandeld, dus eerst is èèn groep van 2/3/4 aan de buurt, dan de volgende enzovoort. Dus de communicatie moet nog regelmatig onderbroeken worden, maar het is nog steeds veel sneller en efficiënter dan communiceren met dezelfde aantal clients zonder MU-MIMO.

De gemengde MU-MIMO/niet MU-MIMO situatue is dus principieel niet zo heel veel anders dan met meerdere groepen MU-MIMO clients; de router spreekt bijvoorbeeld eerst een groep MU-MIMO clients aan, dan niet MU-MIMO clients 1 op 1, dan weer MU-MIMO.

Hoop dat dit informatie nuttig is.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 17:15
reaalcestmoi Gebruiker

Staat de PS4 op een andere verdieping dan de router?

Ik vraag dit omdat het penetrerend vermogen van een 5 GHz signaal een stuk minder is dan van een 2,4 GHz signaal.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 17:19
reaalcestmoi Gebruiker

Ik zie overigens dat de PS4 een van deze beide wifi kaarten kan hebben:

Marvell Wireless Avastar 88W8797 Wireless communication: IEEE 802.11 b/g/n, Bluetooth 2.1 (EDR).

Skyworks 2614B 315BB

Beantwoorden

7 maart 2018 om 09:34
reaalcestmoi Gebruiker

Beste Jim,

Begrijp ik goed dat voor optimaal draadloos gamen een BigfootNetworks Killer Wireless-AC 1535 wifi card nodig is?

Beantwoorden

7 maart 2018 om 09:41
Moderator Jim Moderator

Goedemorgen ReaalCestMoi!

Ga ik direct even voor je navragen. Voor zover ik kan inschatten maakt het de samenwerking met de router nóg beter, maar is het geen vereiste. Als ik antwoord terug heb, hoor je het direct! :-)

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

7 maart 2018 om 11:46
Moderator Jim Moderator

Hi Reaalcestmoi,

Als antwoord vanuit Linksys:
“Ja, de beste prioritisatie krijg je met een Killer netwerkadapter, omdat alleen een Killer adapter de nodige informatie naar de router kan sturen om de prioritisatie te laten werken. Zonder Killer werkt het nog heel goed, maar je krijgt niet dezelfde niveau van prioritisatie.”

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

7 maart 2018 om 12:48

Om hier wat meer details over te geven: Als je een Killer netwerkadapter op je PC hebt (draadloos of bedraad) dan draait er op de PC ook een stuk software die herkent alle toepassingen die de netwerkverbinding gebruiken en ze een prioriteit geeft. Spelletjes krijgen altijd prioriteit 1 (hoogste), video/audio krijgt 2, en downloads, updates enzovoort krijgen een zeer lage prioriteit, 5 of 6. De software op de PC zet een tag op iedere pakket om de prioriteit aan te geven. De router kan deze tags lezen en de pakketten met de juiste prioriteit behandelen (iets wat helemaal geen andere router überhaupt kan). De prioritisatie wordt dus op pakketbasis gedaan.

Zonder een Killer adapter krijgt de router deze informatie niet. Het is wel nog mogelijk een apparaat een hoge prioriteit te geven in het menu van de WRT32X, maar de prioritisatie wordt dan op apparaat basis gedaan: alle pakketten die van een bepaalde apparaat komen worden met dezelfde prioriteit behandeld. In dat geval is het wel mogelijk dat applicaties op die PC/apparaat die niks met het spel te maken hebben, zoals updates en downloads, het spel kunnen beinvloeden. Dat is de redden waarom het zoveel beter presteert wanneer je ook Killer op je PC hebt; ook al is het nog een prima router voor gaming met apparaten zonder Killer.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 17:07
reaalcestmoi Gebruiker

Beste  Jim en Linksys Expert,

Bedankt voor het bevestigen van mijn vermoeden en de uitgebreide verschafte informatie.

Model: Killer 1535

Interface: NGFF

Frequency :Dual band,2.4G,5GHz

Network Standard:802.11ac

Max Speed: 867Mbps

Bluetooth: 4.1

Board Form Factor:M.2 2230

Driver Support: Windows 7/8/8.1 /Windows 10

Beantwoorden

7 maart 2018 om 10:08
Remco1202 Gebruiker

Hallo,

Ik wil deze misschien aanschaffen voor gewoon wifi gebruik… 2 telefoons, 2 tablets, pc en tv…

De standaard modemrouter van ziggo geeft een  te trage wifi.

Dit lijkt mij een goede prijs voor betere snelheid.

Ik neem aan dat ie ook hier voor geschikt is…

Beantwoorden

7 maart 2018 om 10:14
HammieH Gebruiker

Ja dat is hij zeker, en het verschil met de ziggo modem is echt bizar.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 12:30

Ja, daar is hij uiteraard geschikt voor

Beantwoorden

7 maart 2018 om 10:51
RobbieKonijn Gebruiker

Hallo,

Ik heb nu een DrayTek Vigor 2925Vac. Als router perfect (zeker voor VPN naar m’n werk en in combinatie met Ziggo) maar de WiFi is matig.

Is de WiFi van deze router zodanig goed dat het het geld waard is om ‘m als access point te configureren? Ik heb voor dit doel nu momenteel een Tenda AC10 router als AP geconfigureerd die op papier een veel betere WiFi zou moeten hebben, maar dat valt in de praktijk toch tegen. Of heeft iemand hier een beter voorstel?

Groeten,

Wim

Beantwoorden

7 maart 2018 om 10:55
sanook.nl Gebruiker

Ik zou lekker dat Ziggo modem laten hangen en gewoon een (of meerdere) Ubiquity Access Points installeren in je huis. Daar heb je voor altijd plezier van, onafhankelijk van de router die je van je provider krijgt.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 11:38
RobbieKonijn Gebruiker

Ok, heb je nog een type dat je kan aanbevelen?

Beantwoorden

7 maart 2018 om 11:40
paul45 Gebruiker

Is de LINKSYS WRT1900ACS niet beter? hij is wel wat duurder, of vergis ik mij? kan ik mijn Ziggo modem de technicoplor zonder problemen door de WRT32X vervangen? oja deze heeft USB 3.0 en de andere 3.1.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 11:47
RobbieKonijn Gebruiker

Het modem zelf kan je niet vervangen, maar je kan de Technicolor wel in bridged modus (laten) zetten en daarachter dan deze Linksys zetten.

Ikzelf heb momenteel de Connect Box van Ziggo in gebruik om snelheden hoger dan 120Mb/s te kunnen halen. Hiervoor had ik de Technicolor, die ik direct na installatie in bridged modus heb gezet om een andere router te kunnen gebruiken.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 11:57
paul45 Gebruiker

Kan ik dat zelf? kan jij mij dit uitleggen?

Beantwoorden

7 maart 2018 om 12:06
RobbieKonijn Gebruiker

Dat kan je zelf doen. Kijk hiervoor op:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/

Let wel op dat de DHCP functie uit je Technicolor komt te vervallen, dan dat je dat moet inregelen op je Linksys.

Heb je helemaal geen verstand van dit soort zaken, dat zou ik er zonder hulp niet aan beginnen.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 16:16

Deze router heeft geen access point modus. Hij moet als router werken. Hij zou wel de Draytek kunnen vervangen maar heeft waarschijnlijk minder configuratiemogelijkheden dan de Draytek. De draytek heeft natuurlijk geen Killer prioritisatie voor gaming, de WRT32X wel.

Waneer u alleen maar het bereik van uw Wi-Fi signaal wilt vergroten, kunt u beter een access point of een range extender/repeater nemen. Deze router is voornamleijk voor gaming bedoeld (waarvoor de prioritisatie belagnrijk is) en daarom ontbreekt de Access Point optie.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 12:06
Spookje_01 Gebruiker

Heeft er iemand weet of je op de Linksys WRT32X ook een guest account kan configureren zodanig dat gasten niet je paswoord van je versleutelde verbinding moeten hebben en op die manier enkel internet maar geen toegang tot alle andere toestellen van je netwerk hebben ?

Beantwoorden

7 maart 2018 om 15:27
w.moolenaar Gebruiker

Dit vroeg ik mij ook af.  Heb het even opgezocht en het kan dus. Hieronder uitgelegd hoe dit te doen:

https://www.linksys.com/us/support-article?articleNum=270546

Beantwoorden

7 maart 2018 om 12:12
12boerie Gebruiker

Goedemiddag,

ik heb een nieuwbouwwoning en wil graag weten of deze router geschikt is om het hele huis van wifi te voorzien. Hij komt in de woonkamer te staan en mijn dochter wil op zolder ook graag wifi.

Of is het dan raadzamer om een (duur) Mesh systeem aan te schaffen? Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als deze router via Mesh kan communiceren met andere routers zoals ASUS ook onlangs heeft geïntroduceerd. Als Linksys dat ook gaat oppakken bestel ik meteen twee van deze wrt32x routers…

Beantwoorden

7 maart 2018 om 17:55

De rijkwijdte van een Wi-Fi router is zeer sterk afhankelijk van de omgeveing. Het is dus niet mogelijk om definitief te zeggen of deze router uw hele huis zou dekken, alhoewel deze router wel goede dekking heeft.

Het is niet mogelijk een mesh op te bouwen met meerdere stuks van deze router. Daarvoor zou u beter de WRT32X samen met onze RE700 Range extender kunnen gebruiken, of onze Velop Mesh systeem (maar die heeft de killer prioritisatie voor gaming niet).

Beantwoorden

7 maart 2018 om 12:13
Wartexx Gebruiker

Goedenmiddag,

Bied deze router standaard de mogelijkheid om via OpenVPN een vpn verbinding op de router in te stellen? Of moet ik hiervoor custom firmware flashen waarmee de garantie vervalt?

Mvg

Harm Jansen

Beantwoorden

7 maart 2018 om 12:33
Wartexx Gebruiker

Verder nog iets wat mij niet helemaal duidelijk is, is dit nu wel of geen MU-MIMO router?

Beantwoorden

7 maart 2018 om 12:47
w.moolenaar Gebruiker

Ja.  Google doet wonderen, maar ik doe het wel even voor je.  Mogelijk werkt je internet even niet. ;-)

https://www.linksys.com/us/p/P-WRT32X/

MU-MIMO PROVIDES STUNNING MULTI-DEVICE PERFORMANCE

Thanks to MU-MIMO technology, the WRT32X Gaming Router can handle even the most bandwidth-intensive environments. MU-MIMO builds upon longtime broadcasting cornerstones–such as spatial multiplexing, beamforming, and scheduling algorithms–to boost overall throughput and distribute bandwidth fairly between devices. Each connected client device receives its own dedicated data stream, so users won’t have to compete with one another for bandwidth. Multiple users can simultaneously engage in 4K video streaming, play online games, and perform other data-intensive tasks without latency or buffering.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 14:02

Hallo,

Ja, OpenVPN client ondersteuning (om de router een VPN Verbinding naar een VPN server elders te laten opbouwen) zit er standaard in.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 15:05
dhstork Gebruiker

Om misverstanden te voorkomen: ik vermoed zomaar dat &wartexx bedoeld of hij met een OpenVPN cliënt een VPN naar deze router kan opzetten. Met andere woorden: of de router als OpenVPN server kan dienen.

En dat kan volgens de bovenstaande uitleg van de expert dus niet. Of vergis ik me?

Overigens jammer, want dan had ik deze router overwogen te kopen. PPTP en L2TP zijn niet de meest veilige VPN’s. IPSec weer wel, maar dan heb je een hoop overhead. OpenVPN gaat veel efficiënter om met bandbreedte, maar is nog steeds zo veilig mogelijk.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 16:55
Wartexx Gebruiker

Het is mijn bedoeling om open VPN als client op de router te laten draaien daar ik in het buitenland woon en graag via een server in NL verbinding maak met i-net. Dat kan dus blijkbaar wel, bedankt!

Beantwoorden

7 maart 2018 om 17:49

De WRT32X ondersteunt alleen OpenVPN client, omdat deze meer van interesse is voor online gamen (om het eigen IP adres te kunnen beschermen tegen aanvallen).

Waneer men OpenVPN server functie nodig heeft; deze zit in de WRT3200ACM

Beantwoorden

7 maart 2018 om 17:50

Ja, dat kan zeker!

Beantwoorden

7 maart 2018 om 18:00
danidani Gebruiker

VPN is niet veilig omdat IP6 niet uitgezet kan worden (Google).

Beantwoorden

7 maart 2018 om 23:13
reaalcestmoi Gebruiker

Denkelijk bedoeld u IPv6

Beantwoorden

7 maart 2018 om 13:01
mistyca Gebruiker

Zijn de problemen met wifi uitvallen al eens opgelost met deze router ( WRT32X ) google deze maar eens en zie de vele problemen (WI-FI) Droppings.

Mijn andere vraag is: is dit inhoudelijk exact dezelfde router als de linksys wrt3200acm er wordt in vele forums aangegeven dat deze identiek is qua Hardware alleen ander kleurtje

je kan zelfs de firmware van de routers over en weer kunnen gebruiken er word aangegeven dat de firmware van de linksys wrt3200acm gebruiksvriendelijker is en dat deze firmware op de WRT32X word gezet  overigens ook hier veel wifi uitval?

Kan hier duidelijkheid verschaft worden omtrent deze wifi uitval voor deze router.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 13:57

Het probleem met het uitvallen van Wi-Fi is inmiddels opgelost. De oorzaak daarvan was eigenlijk een update die Google voor bepaalde Android apparaten had gepubliceerd, waardoor ze een hoop overbodige verkeer stuurden als ze uit het slaap toestand kwamen. Een aantal routers van verschillende merken (niet alleen Linksys) hadden daar moeite mee, maar inmiddels is dat opgelost. Het heeft bij de WRT32X even wat langer geduurd om de update daarvoor te testen en publiceren dan voor de WRT3200ACM, vandaar denk ik de indruk dat de WRT32X nog dat probleem had terwijl het op de WRT3200ACM al opgelost was.

De WRT32X heeft dezelfde hardware als de WRT3200ACM inderdaad. De firmware is echter compleet anders, en is gericht op de behoeften van gamers. Welke de beste keus voor uw zou zijn, is afhankelijk van hoeveel u spellen spelt en hoe serieus u dat neemt. Als u niet zo geinteresseerd bent in gamen dan is de WRT3200ACM de betere keus omdat u onze app daarmee kunt gebruiken en het (meestal) ietsje goedkoper is dan de WRT32X.

Maar als u veel online spelt en de beste prestaties daarvoor wilt hebben (en zeker als uw gaming PC over een “Killer” netwerk adapter beschikt) dan is de WRT32X een beter keus, en sterker nog de enige router überhaupt op de markt met Killer prioritisatie ingebouwd.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 14:17
w.moolenaar Gebruiker

Hoi Mistyca,

Toen ik ben gaan googlen naar het probleem was het eerste resultaat dat het opgelost was.  Vreemd dat jij die niet bent tegen gekomen in je zoek resultaten.  Ik heb volledige link in een onderstaande bericht geplaatst.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 14:34
Meessen89 Gebruiker

En ik kom tegen dat het nog niet opgelost is: http://community.linksys.com/t5/Wireless-Routers/WRT3200ACM-and-WRT32X-Firmware-update-available-1-11-2018/td-p/1260723/page/39 (verder door lezen)

Wilde deze router bestellen, tot ik die thread tegen kwam.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 14:59
w.moolenaar Gebruiker

Hoi Meessen90,

Eentje zegt dat hij nog steeds Wifi Uitval heeft, maar een ander zegt weer dat hij daar geen last meer van heeft nadat z’n Router is omgeruild voor een nieuwe  Ik lees wel dat enkele mensen wel klagen over throttling en trage downloads van Google Play.  Ik vind het allemaal niet zo schokkend.  Ga nog wat verder lezen maar denk dat dit een perfecte Router is voor mij.  Zat eerst te denken aan de Synology 2600AC maar die is heel groot en ook aan de prijs.  Maar deze Linksys voor 150 kan ik niet laten staan.  Echt mooie aanbieding.

Verder denk ik dat als je voor welk merk / model dan ook gaat googlen je altijd mensen gaat vinden die zeggen dat iets niet (goed) werkt.  Zo zit het internet nu eenmaal in elkaar.

En, ja… iBood heeft mij deze Router gratis toegezegd omdat ik zo positief ben.  Of niet, ibood?  Ja toch?  Alsjeblieft?  :-D

Beantwoorden

7 maart 2018 om 13:33
Roverwijn Gebruiker

Ik lees veel over performance issues met betrekking tot Wifi drops sinds de laatste firmware is dit al opgelost?

Beantwoorden

7 maart 2018 om 13:59

Ja, het is inmiddels al opgelost.

Zie vorige antwoord boven voor meer details.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 14:15
w.moolenaar Gebruiker

Volgens mij wel.  Ik heb deze router niet dus kan het niet bevestigen.  Update van 11 Jan 2018:

Solved: WRT32x and WRT3200ACM WiFi Issues – Linksys Community
https://community.linksys.com/t5/Wireless-Routers/WRT32x-and-WRT3200ACM-WiFi-Issues/m-p/1260725#M346085

Beantwoorden

7 maart 2018 om 17:55
zorrosnor Gebruiker

Ik geloof helemaal dat dit een strakke router is. 
Mij gaat het puur om één feature die cruciaal is, namelijk Wake On Lan. Ik gebruik nog steeds een oude Linksys E4200. Deze is in staat om het mac adres van mijn computer te koppelen aan een IP adres PLUS hij vergeet het niet na een kwartiertje. Iets met ARP cache of zoiets. Veel andere routers zijn na een kwartiertje blijkbaar niet meer in staat om die gegevens vast te houden. Een DHCP reservering is leuk, maar dat alleen is niet genoeg. De router moet altijd weten waar hij mijn wake up pakketje naartoe moet sturen. Draytek routers (zakelijk) hebben nog steeds deze feature. De routers voor de consumentenmarkt volgens mij niet meer. Tenzij je inlogt op afstand in admin panel, en vanuit daar een Wake button indrukt. En dat kan dan alleen naar met port 9, en dus niet naar meerdere computers. Mijn vraag: onthoudt deze router (langer dan een kwartier dus) waar hij een pakketje naartoe moet sturen via portforwarding, ook als de doelbestemming niet aan staat. Dus, dat de arp-entry niet wordt geflusht.

Beantwoorden

7 maart 2018 om 19:17
dvrmahabier Gebruiker

Kan deze router als vervanger (of i.c.m.) een Experia Box V8 worden gebruikt en zo ja is er merkbaar verschil in snelheid (bedraad en/of wireless) te merken.

Indien als vervanger Experia Box mogelijk is configuratie (internet provider Telfort) hiervan dan lastig of niet.

M.a.w. kan ik probleemloos mijn huidige Experiabox switchen met deze?

Ben verder nog niet zo ervaren met verschillende routers dus elk advies welkom.

Alvast bedankt..

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.