9 maart 2018 om 00:00
iBOOD

HP 15.6" Full HD Notebook | 4 GB | 128 GB SSD

Product expert aanwezig

HP 15.6" Full HD Notebook

Met deze 15" notebook van HP haal je een snelle, betrouwbare en ook nog eens mooie laptop in huis.

Specificaties

Merk: HP
Type: 15-bs169nd
Garantie: 2 jaar

• Razendsnelle 128 GB SSD
  • Inclusief Windows 10 Home
  • Met HP Fast Charge

Prestaties

• Besturingssysteem: Windows 10 Home (64-bit)
  • Processor: Intel Core i3-5005U (2 GHz, 3 MB cache, 2 cores)
  • Processorfamilie: 5e generatie Intel Core i3-processor
  • Geheugen: 4 GB DDR3L-1600 SDRAM (1x 4 GB)
  • Overdrachtssnelheden tot 1600 MT/sec.
  • Gegevensopslag 128-GB M.2 SSD
  • Video: Geïntegreerde Intel HD Graphics 5500

Display

• Grootte: 15,6" (39,6-cm) diagonaal
  • Resolutie: Full HD (1920 x 1080)
  • Type: SVA ontspiegeld, WLED-backlit

Randapparatuur

• Audio: Twee luidsprekers
  • Webcam: HP webcam met geïntegreerde digitale microfoon
  • Toetsenbord: Full-size eilandstijl toetsenbord met numerieke toetsen
  • TouchPad met multi-touch bewegingsondersteuning

Voeding

• 45-Watt netvoedingsadapter
  • Type batterij: 4-cels, 41-WHr lithium-ion (te vervangen)
  • Ondersteunt snel opladen van de batterij: circa 90% in 90 minuten
  • Geschatte batterijlevensduur tot 11 uur en 45 minuten
  • Maximum batterijlevensduur bij afspelen van video tot 9 uur en 30 minuten

Connectiviteit

• Netwerk: Geïntegreerd 10/100/1000 GbE LAN
  • Draadloos: 802.11b/g/n (1x1) wifi en Bluetooth 4.0 combo (Miracast-ondersteuning)
  • USB: 2x USB 3.1 Gen 1 (alleen dataoverdracht); 1x USB 2.0
  • Overige poorten: 1x HDMI; 1x RJ-45; 1x hoofdtelefoon/microfoon combo
  • Kaartlezer: SD

Software

• HP apps: HP audioschakelaar; HP CoolSense; HP JumpStart
  • Netflix; Testversie voor 1 maand voor nieuwe Microsoft Office 365-klanten
  • McAfee LiveSafe 2

Zuinig energieverbruik

• ENERGY STAR-gecertificeerd
  • EPEAT Silver-geregistreerd

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen 38 x 25,38 x 2,38 cm
  • Gewicht: 1,91 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @HP-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

9 maart 2018 om 01:35
lucrouvroyeb Gebruiker

Is er ruimte voor een tweede HD/SSD? Of kan het moederbord een m.2 ssd aan?

Beantwoorden

9 maart 2018 om 09:00
Official Product Expert HP-Expert Official Product Expert

Beste,

Doordat wij de laptops steeds dunner maken en de kans op interne schade bij eventuele aanpassing groter is geworden, ondersteunen we het uitbreiden van zowel het opslag als het werk geheugen op de model helaas niet.

Mvg

Beantwoorden

9 maart 2018 om 09:43
Binnenmars Gebruiker

@HP-Expert

lucrouvroyeb vraagt of het kan, niet of HP het ondersteunt en of de garantie dan wel of niet vervalt.

De vraag snap ik wel, met name de 128 GB SSD is aan de kleine kant.

Als deze niet gesoldeerd op het moederbord kun je hem best wel vervangen door een andere M.2 SSD

Dus is het M.2 in een insteekslot of is hij gesoldeerd, idem voor het geheugen?

Beantwoorden

9 maart 2018 om 11:34
Susantigoon Gebruiker

Ik word altijd zo moe van die antwoorden waar niemand om gevraagd heeft of dat er om de kwestie heen wordt gedraaid…

Daarbij is de garantie toch meestal een wassen neus, want gaat het kapot binnen de termijn dan was het apparaat van zichzelf al niet happy, de reparatie duurt vaak eeuwen en je zit alsnog met een opgelapte kneus.

Beantwoorden

9 maart 2018 om 13:25
damluc Gebruiker

Ben het helemaal met je eens, van die politieke antwoorden. Zeg gewoon of het kan, ja of nee.

Beantwoorden

9 maart 2018 om 13:36
Rujar Gebruiker

Mensen het is een instapmodel laptop die je alleen gebruikt voor louter licht werk. Waarom wil je  er een grotere SSD in zetten? Vind het echt geneuzel om niks.

Beantwoorden

9 maart 2018 om 15:29
Binnenmars Gebruiker

Licht werk heeft niets te maken met de grootte van een SSD. Eerdere instappertjes hadden een SSD van 64GB, die lopen nu allemaal vast op Windows update, met 128 GB gaat het ook al snel die kant op.

Beantwoorden

9 maart 2018 om 07:12
pjkroes Gebruiker

Mooi aanbieding. De korting is wel overdreven van 499 voor 339. De aankoopprijs ligt bij Mediamarkt op 399 euro.

Beantwoorden

9 maart 2018 om 08:56
konijn44 Gebruiker

zeker mooie aanbieding, gekocht !

Beantwoorden

9 maart 2018 om 08:10
Kale_karel Gebruiker

In de omschrijving staat ….Het verlichte toetsenbord van deze notebook zorgt ervoor dat je ook in het donker probleemloos door kunt werken… Klopt dit. Op Tweakers lees ik hier niet over.

Beantwoorden

9 maart 2018 om 09:03

Beste Karel,

Dank voor je bericht, in de tekst staat het inderdaad fout weergegeven, deze laptop beschikt helaas niet over toetsenbord verlichting. Ibood zal zsm de tekst aanpassen.

Mvg

Beantwoorden

9 maart 2018 om 08:11
xeentje Gebruiker

Is het geheugen uitbreidbaar?

Beantwoorden

9 maart 2018 om 09:01

Doordat wij de laptops steeds dunner maken en de kans op interne schade bij eventuele aanpassing groter is geworden, ondersteunen we het uitbreiden van zowel het opslag als het werk geheugen op de model helaas niet.

Mvg

Beantwoorden

9 maart 2018 om 08:34
PrintXprt Gebruiker

@HP-Expert, zit er data encrypty op deze HDD?

Beantwoorden

9 maart 2018 om 09:11

Beste PrintXprt,

Dit wordt niet standaard met de laptop geleverd, maar dit kun je zover bij mij bekend software matig oplossen?

Mvg

Beantwoorden

9 maart 2018 om 09:50
Gman83 Gebruiker

Deze laptop heeft geen TPM chip. Dus dan kun je niet makkelijk hdd encryptie gebruiken. Ook heeft Windows 10 home geen bitlocker volgens mij.

Software matig kan maar neemt altijd extra stappen met zich mee zoals wachtwoorden bij booten of unlock usb keys als je ook de windows installatie wilt encrypten. Wat wel software matig kan is een tweede partitie of usb schijf encrypten en daar de belangrijke data neer zetten.

Beantwoorden

9 maart 2018 om 14:36
Bleats Gebruiker

Geweldig antwoord G, inderdaad, als een device niet hardwarematig kan encrypten is zijn het vaak mindere oplossingen. Een tweede partitie/schijf encrypten is dan eigenlijk het enige wat dan nog probleemloos zal werken, maar niet altijd afdoende. Wil je Windows encrypten en is het ook echt nodig, dan is een hardwarematige encryptie altijd beter (en vaak een stuk sneller), maar dan zit je vaak ook direct in een andere prijscategorie dan deze laptop voor bedoeld is.

Beantwoorden

9 maart 2018 om 10:18
SamGres Gebruiker

Oei, geen AC Wifi, da’s wel héél ouderwets ……

Beantwoorden

9 maart 2018 om 10:25
me_too Gebruiker

….want 150Mbit/s is te langzaam voor je?

Ik heb besteld!

Beantwoorden

9 maart 2018 om 13:20
Rujar Gebruiker

Ik neem aan dat hij het ook sarcastisch bedoelt

Beantwoorden

9 maart 2018 om 10:30
Binary01 Gebruiker

Dit vind ik toch wel jammer. Voor mij is HP altijd een kwaliteitsmerk geweest, maar als HP niet eens meer toestaat dat geheugen of hdd vervangen wordt, dan wordt het een lastig verhaal. Stel je voor dat je geheugen of opslag defect is. Jammer dan? Wordt niet door HP ondersteund volgens de HP-Expert!

Beantwoorden

9 maart 2018 om 10:34
me_too Gebruiker

Gebeurt het binnen de garantie termijn dan is het geen probleem lijkt mij, dan wordt je adequaat geholpen door HP. En daarna, tja dan is deze toch al afgeschreven en is er vast weer een mooie iBood aanbieding

Beantwoorden

9 maart 2018 om 10:45
Binary01 Gebruiker

Kletspraatjes heb ik niks aan. Dat jij je laptop na 2 jaar al hebt afgeschreven is jouw probleem. Dat was ik eigenlijk niet van plan, dus zou ik graag duidelijkheid willen hebben de HP-Expert.

Beantwoorden

9 maart 2018 om 11:22

Beste Binary,

Ik heb het misschien iets te onduidelijk omschreven maar qua garantie ondersteunen we deze aanpassingen op dit model niet. Er zijn inderdaad handige mensen die een eventuele upgrade zeer makkelijk kunnen uitvoeren. (er zijn andere modellen beschikbaar waarop we zelfs specifiek een service deur voor een eventuele upgrade inbouwen). Wanneer de laptop binnen de garantie termijn defect raakt kun je uiteraard voor de defecten die je aangeeft altijd bij onze service terecht.

Mvg

Beantwoorden

9 maart 2018 om 11:23

HI Binary01,

Zoals boven aangegeven is het bij dit model niet mogelijk om uit te breiden/vervangen.

Is hier wel behoefte aan dan adviseer ik een ander product line van HP te bekijken Pavilion / Envy

Garantie is 2 jaar waarvan 1 jaar onderdelen, arbeid en haal- en brengservice; De garantie van het product kan worden verlengd tot totaal 3 jaar; voor meer informatie: http://www.hp.nl/garantie-uitbreiding

Beantwoorden

9 maart 2018 om 11:42
Susantigoon Gebruiker

Dit schiet dus niet op, ik laat ‘m voorbij gaan. De groeten!

Beantwoorden

9 maart 2018 om 10:34
givemebeer Gebruiker

Hoelang gaat de accu mee ?

Beantwoorden

9 maart 2018 om 10:36
givemebeer Gebruiker

Excuses, staat in de text.

Beantwoorden

9 maart 2018 om 11:06
leenvr Gebruiker

@HP-Expert

Draadloos: 802.11b/g/n (1×1) wifi

Is (1×1) dat 2.4 Ghz en 5 Ghz of is dat 2.4 Ghz of 5 Ghz

Bij voorbaat dank

Beantwoorden

9 maart 2018 om 13:53
woutertju Gebruiker

deze laptop kan alleen op de 2.4ghz

Beantwoorden

9 maart 2018 om 14:37
leenvr Gebruiker

Jammer, Ik zie daar al 40 netwerken en op de 5 Ghz maar 5

Dank

Beantwoorden

9 maart 2018 om 13:53
csmcsm Gebruiker

Ik wil ook wel weten of de Sata onboard is of niet. Het herstellen of data terughalen van een harde schijf gaat nu eenmaal gemakkelijker als de harde schijf, in dit geval een SSD ook eruit kan of vervangen kan worden door een grotere.

Een laptop met een vaste SSD erin, gesoldeerd zal ik maar zeggen… is gewoon K*T. Zeker als je Windows weer eens moet herstellen.

Back-ups maken was al belangrijk maar met een onboard harddisk nog meer…

En is er geen slot meer vrij om er nog eens 4GB RAM bij te prikken?

Beantwoorden

9 maart 2018 om 14:40
Bleats Gebruiker

Het is een M.2 SSD, dus of de SATA controller (als het dit al is en niet over een PCI-e lane gaat) heb je hier toch weinig wil je data terug kunnen halen van een kapotte laptop. Wat je nodig hebt zou of een moederbord met M.2 slot moeten zijn in je dekstop, of een aparte M.2 aansluiting naar bijvoorbeeld PCI-e (voor alsnog in een vaste computer met een vrij slot) of USB.

Beantwoorden

9 maart 2018 om 15:30
Moderator Bas iBOOD Moderator

Onze Product Expert is er weer vandoor. Onze moderators helpen je de rest van de deal uiteraard graag verder met het beantwoorden van al jullie vragen :-)

Beantwoorden

9 maart 2018 om 17:34
ErwinHeukels Gebruiker

twijfel, twijfel… ik heb nu meerdere keren gelezen dat het geheugen niet is uit te breiden, maar is het wel een los SO-DIMM geheugen welke ik zou kunnen vervangen door 8Gb of meer als blijkt dat toch meer memory nodig is? of zit het geheugen hard op het moederbord gesoldeerd…

Beantwoorden

9 maart 2018 om 17:55
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag ErwinHeukels,

Ik heb dit niet kunnen achterhalen. Ook tijdens een eerdere deal van deze laptop gaf de expert aan dat het RAM geheugen niet uit te breiden is. Op de website van hardware info wordt hetzelfde aangegeven, dus ga er maar van uit dat het niet mogelijk is.

Beantwoorden

9 maart 2018 om 18:10
motormuis001 Gebruiker

“Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.”

Waarom zou je dan geloven wat hij schrijft?

Beantwoorden

9 maart 2018 om 18:37
floris heinen Gebruiker

Ja, ik zit ook met deze vragen, is het RAM gesoldeerd of is er een RAM-slot waar een 8GB in kan?

Zelfde voor de SSD, is dat een PCI slot(dus dan uitwisselbaar voor een exemplaar met meer GB’s) of niet? Is toch belachelijk en arrogant te noemen dat we hier geen normaal antwoord van HP op krijgen? Volgens mij weet de zogenaamde “expert” het niet eens, zo proef ik aan zijn antwoorden.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.