28 maart 2018 om 00:00
iBOOD

Lenovo Legion Y520 Gaming Laptop | i7 | 16 GB | GTX 1060

Product expert aanwezig

Lenovo Legion Gaming Laptop

Versla elke tegenstander in Fortnite of PUBG, waar je ook bent. Maar, buyer beware! Je kan voortaan niet meer zeggen dat die nederlaag aan je hardware ligt. ;)

Specificaties

Merk: Lenovo
Type: Legion Y520-15IKBM
Garantie: 2 jaar

• GeForce GTX 1060 (6 GB)
  • 16 GB RAM en i7-processor
  • 15.6" Full HD IPS display

Display

• Type: IPS Anti-glare (Slim)
  • Grootte: 15.6"
  • Resolutie: Full HD (1920 x 1080)
  • Touchscreen: Nee

Prestaties

• Besturingssysteem: Windows 10 Home (64 bit)
  • Processor: Intel i7-7700HQ Quad Core (2.8 GHz, max. 3.8 GHz)
  • Werkgeheugen: 16 GB RAM (DDR4, 2400 MHz) (Max. 16 GB)
  • Geïntegreerde graphics: Intel HD 630
  • Videokaart: Nvidia GeForce GTX 1060 (6 GB GDDR5)

Opslag

• HDD: 1 TB 7mm 5400 rpm (SATA 3)
  • SSD: 128 GB (M.2 PCIE)

Connectiviteit

• Wifi: AC
  • WLAN: 100/1000M ethernetpoort
  • Bluetooth: versie 4.1
  • USB: 1x 2.0, 2x 3.0, 1x USB-C
  • HDMI: Ja
  • VGA: Nee
  • Audio: 3.5 mm koptelefoon/mic combo
  • Optische drive: Nee
  • Kaartlezer: Nee

Randapparatuur

• Geluid: 2x 2 Watt Harman speaker (Dolby)
  • Webcam: 720p HD-camera met array mic
  • Toetsenbord: International QWERTY, verlicht

Voeding

• Type: Interne Li-Polymer, 3-cell, 45 WH
  • Batterijduur: Tot 6 uur
  • Adapter: 135 W, 3-pin

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen: 380 x 265 x 27.8 mm
  • Gewicht: 2.4 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 09:00 tot 17:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Lenovo-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

28 maart 2018 om 17:16
Sjamone Gebruiker

Hey jongens,

Heb m net besteld! Was nog in need of een nieuwe laptop.
Ik heb ooit een eerdere versie van deze gehad. Ik heb deze toen uiteindelijk verkocht vanwege de batterijduur. Hoelang gaat deze in praktijk mee?
Max 6 uur valt altijd wel tegen

Beantwoorden

28 maart 2018 om 18:13
Official Product Expert Lenovo-Expert Official Product Expert

hoi Sjamone, dat hangt altijd af van wat je er precies mee doet. Als fabrikant moeten wij de batterijduur als benchmark vermelden, hiervoor gebruiken we Mobilemark. Je zult Battlefield 1 niet 6 uur lang op Ultra zullen spelen zonder netsnoer, maar dat geldt ook voor andere gaming laptops.

Beantwoorden

28 maart 2018 om 17:41
campy Gebruiker

Ook besloten om hem te kopen. Het is een mooie deal.

Beantwoorden

28 maart 2018 om 18:20
Matushki Gebruiker

Ook gekocht. Is deze laptop op orde met koeling /hitteontwikkeling bij film kijken, gaming etc?

Beantwoorden

28 maart 2018 om 18:52

hi Matuski, om dit goed te regelen wordt er in deze laptop gebruik wordt gemaakt van een Max Q videokaart (zie mijn allereerste post).

Veel plezier ermee!

Beantwoorden

28 maart 2018 om 19:01
StevenvToorn Gebruiker

Zou iemand voor mij kunnen vertellen waarvoor ik de SSD kan vervangen.

Ben persoonlijk niet zon computer techneut dus vandaar.

Zou ik bijvoorbeeld de SSD kunnen vervangen door een  Samsung 960 EVO 500GB?

Waar zou ik op moeten letten?

Beantwoorden

29 maart 2018 om 13:53
ohnoname Gebruiker

Hallo Steven,

Dit is mogelijk!

Beantwoorden

28 maart 2018 om 20:01
xLuckyLuuk Gebruiker

Is het mogelijk om het product ergens eerder op te halen dan de verzenddatum? Ik kan niet wachten totdat ik hem heb!

Beantwoorden

28 maart 2018 om 22:49
Moderator Paul Moderator

Dat gaat helaas niet, maar het is goed om te lezen dat je het product zo graag in handen wil hebben. :)

Beantwoorden

28 maart 2018 om 23:34
54321 Gebruiker

kan de accu los en dat deze alleen op de voeding draait

Beantwoorden

29 maart 2018 om 13:32
ohnoname Gebruiker

Weten jullie zeker dat het een 1060 GTX QMax kaart heeft, want 80YY006NMH heeft deze niet.

En bovengenoemd staat dat het dit model is (stiekem hoop ik dat hij geen QMax kaart heeft).

Beantwoorden

29 maart 2018 om 15:52
Ozzzy Gebruiker

Ben ook opzoek gegaan maar kan nergens de Q max in de 80YY006NMH vinden, ik hoopdan ook dat deze er niet inzit.Tevens zie ikook sommige configuraties met max 16 Gig ram.

Beantwoorden

29 maart 2018 om 17:02

Goedemiddag, ik begreep dat er nog wat vragen waren. De Y520-15IKBM wordt altijd geleverd met de GTX1060 Max Q variant.

Dit model is inderdaad de 80YY006NMH en heeft ook 16gb ram.

Waarom hebben jullie deze kaart liever niet? Hij zorgt dat de PC niet te warm wordt en dat de Fan niet teveel herrie maakt.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 08:43
ohnoname Gebruiker

Toch vind ik nergens op sites met dat typenummer dat hij een Max Q kaart heeft.

Natuurlijk wordt de laptop minder warm en minder lawaai, echter gaat dit gedeeltelijk te kostte van de performance (circa 10-12% van de normale 1060GTX)

Beantwoorden

30 maart 2018 om 23:39
a.roffel Gebruiker

ik zie inderdaad ook geen Max-Q staan bij de 80YY006NMH. op tweakers wordt dit ook zo specifiek in de specs neer gezet.

terwijl bij bijvoorbeeld de 80YY000UMH wel de Max-Q staat. dat zou verklaren waarom (zie onderstaand) de 80YY000UMH wellicht goedkoper te koop is in de orginele adviesprijs.

zou dit alsnog bevestigd kunnen worden welke kaart er nou precies in zit? tot zover is het volgens het internet geen Max-Q uitvoering.

Beantwoorden

31 maart 2018 om 18:28

Aangezien ik beide modellen zelf geconfigureerd heb, mag je er toch echt vanuit gaan dat het om de Max-Q versie gaat. Het is niet eens mogelijk om dit platform (Y520-15IKBM) uit te voeren met een ‘normale’ GTX1050.

Binnen Lenovo hebben we (nog) geen centrale plek waar alle productinformatie beschikbaar is voor de winkelketens.

Hierdoor kan je niet blind varen op de productinformatie van Icecat, Tweakers, Mediamarkt of Coolblue.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 10:34
Kroon22 Gebruiker

Als er iemand is die zijn laptop wilt retourneren, dan zou ik deze graag willen overnemen!

Beantwoorden

31 maart 2018 om 18:30

Hoi Kroon22, ze zijn net niet uitverkocht op de 28e (maar wel heel veel verkocht), mogelijk zie je hem nog in de eerstvolgende Hunt voorbijkomen.

Beantwoorden

18 april 2018 om 11:25
basvandendungen Gebruiker

Nog steeds interesse?

Beantwoorden

30 maart 2018 om 11:37
Ozzzy Gebruiker

Vreemd dat de 80YY000UMH goedkoper wordt verkocht dan de 80YY006NMH. Op de eerstgenoemde zit wel een kaartlezer en grotere harddisk.

Beantwoorden

31 maart 2018 om 18:29

De adviesprijs van de 80YY000UMH ligt wel 50 euro hoger, maar Coolblue kiest er zelf voor om wat korting te geven.

Ook hier zal geen kaartlezer in zitten (zie mijn vorige opmerking).

Beantwoorden

1 april 2018 om 01:09
54321 Gebruiker

Nog een keer de vraag.

kan de accu los en dat deze alleen op de voeding draait ?

Beantwoorden

1 april 2018 om 01:45
Moderator Paul Moderator

Het antwoord op jouw vraag is helaas niet bekend.

Beantwoorden

4 april 2018 om 12:53
Stef Kersten Gebruiker

Even een vraag over de verzending. De laptop wordt vanaf 11 april verzonden. Hoe lang zal deze verzending onderweg zijn? Ik neem aan dat deze niet langer dan 3 dagen onderweg is of moet de laptop vanuit het buitenland opgestuurd worden? Hebben jullie hier informatie over? Ik lees er nergens iets over terug.

Beantwoorden

4 april 2018 om 13:20
Moderator Bas iBOOD Moderator

Ik heb geen inzicht in de planning van de vervoerders, dus ik kan het niet garanderen. Maar normaliter heb je jouw bestelling een dag na verzending in huis. Onze deals worden gewoon vanuit Nederland verzonden :-)

Beantwoorden

10 april 2018 om 17:08
nastynick Gebruiker

Nou de levering is vertraagd helaas volgens de email.

Beantwoorden

10 april 2018 om 17:59
campy Gebruiker

Die mail heb ik ook gehad. Maar is het nu een paar dagen vertraagd? Of een week? Of 2 weken? Mogen ze wel wat duudelijker over zijn.

Beantwoorden

10 april 2018 om 18:00
icaruswaxwing Gebruiker

Ga er maar vanuit dat ie helemaal niet meer komt. Geintje heb ik vorig jaar ook gehad met iBood product, eindeloos uitstellen en daarna niet leveren.

Beantwoorden

10 april 2018 om 18:18
ErwinFallaux Gebruiker

Ik lees zelfs het volgende:

“Onze logistieke afdeling doet er op dit moment alles aan om er voor te zorgen dat de producten alsnog worden geleverd, maar op dit moment hebben we daar nog geen duidelijkheid over.”

Dat klinkt alsof het helemaal nog niet zo zeker is dat ze de laptops kunnen leveren…..

Beantwoorden

10 april 2018 om 18:26
Orbeatle Gebruiker

Als iets te goed lijkt om waar te zijn dan is het dat vaak ook hè ;).

Meer dan afwachten kunnen we niet doen.. Ik hoop dat ze alsnog gewoon kunnen leveren, kijk best wel uit naar het ontvangstmomentje!

Beantwoorden

10 april 2018 om 18:33
campy Gebruiker

Die lenovo expert had toch die laptops zelf speciaal geconfigureerd? Wel gek als ze niet zouden leveren dan.

Beantwoorden

10 april 2018 om 18:35
icaruswaxwing Gebruiker

Vergissing zit in een klein hoekje… Waarschijnlijk ergens nummertje verkeert gezet. Ik ga er vanuit dat we hem niet zien komen… Dan kan het alleen maar meevallen.

Beantwoorden

10 april 2018 om 20:05
jpv91 Gebruiker

Die mail heb ik ook gehad inderdaad.

Erg jammer, had de laptop dit weekend juist nodig gehad, ik hoop maar dat de laptop alsnog gaat komen want als dit inderdaad een te mooi om waard te zijn geval gaat worden dan wordt ik echt even heel pissig :P

Beantwoorden

10 april 2018 om 19:29
Aloke Gebruiker

Heeft volgens mij usb-c en geen thunderbolt.

Beantwoorden

10 april 2018 om 19:32
Aloke Gebruiker

Hoop dat er maar niet tijdelijk gespeculeerd wordt met al die duizenden euros.

Beantwoorden

10 april 2018 om 20:22
Naesoong Gebruiker

Ik probeer echt te begrijpen hoe in 2 weken tijd levering nog steeds vertraagd kan zijn, in mijn ogen is dat meer dan genoeg tijd om alles door te nemen van planning tot levering. Kan iemand me dit uitleggen? Ik had gehoopt dat de reviews op internet niet al te accuraat waren over de levering maar ik begin nu toch echt te twijfelen..

Hopelijk komt de levering z.s.m. want ik had dom genoeg een leuk weekend ingepland maar dat mag dan wel weer wachten.

Beantwoorden

10 april 2018 om 23:15
Moderator Paul Moderator

Na afloop van een deal worden de definitieve aantallen doorgegeven aan de leverancier en worden de producten verzonden richting het distributiecentrum van iBOOD.

De exacte details van deze verzending ken ik niet, maar het lijkt er op dat er vanuit de leverancier een vertraging is ontstaan en dat op dit moment nog niet geheel duidelijk is wanneer de laptops wel verzonden kunnen worden door de leverancier.

Om jullie tijdig te informeren dat de bestellingen morgen nog niet verzonden kunnen worden, hebben jullie die email ontvangen. Zodra er meer duidelijkheid is, zal er een update volgen. Ik kan me voorstellen dat die email ook extra vragen kan oproepen.

Beantwoorden

10 april 2018 om 20:46
rinievanderschoor Gebruiker

krijg de kriebels van die negatieve opmerkingen , “wordt niet geleverd”

heb al ssd uitbreiding aangeschaft op voorhand

heb nog nooit als trouwe klant enige negatieve ervaring gehad met Ibood

Dus heb er nu ook vertrouwen in , al duurt t wat langer

Beantwoorden

10 april 2018 om 21:42
Matushki Gebruiker

Ik heb ook al een Samsung 500gb EVO 960 gekocht om  de 128gb ssd te vervangen. Ik vindt het redelijk onbegrijpelijk dat ze nu vertraging melden zonder enige nadere info (reden? termijn?). Mijn  ervaringen met iBood zijn verder wel goed overigens.

Beantwoorden

10 april 2018 om 21:55
a.roffel Gebruiker

mag toch ook hopen dat ze nog gewoon leveren, zou mooi zijn als hier wat duidelijkheid over komt.

heb zelf mn voorgaande laptop al verkocht om het bedrag te compenseren. snap anders ook niet waarom ze zoiets aanbieden als niet zeker zou zijn dat het ook geleverd kan worden.

Beantwoorden

10 april 2018 om 22:30
Stef Kersten Gebruiker

Ik vind de mail die we kregen ook te vaag. Het zou fijn zijn als er meer helderheid wordt gegeven. Door mod of lenovo expert. We hebben al een behoorlijk lange tijd moeten wachten. Het kan niet zo zijn dat we een update krijgen zonder fatsoenlijke toelichting.

Overigens heb ik goede ervaringen met iBood.

Beantwoorden

11 april 2018 om 07:43
Maux Gebruiker

Ik zou ook graag wat meer duidelijkheid ontvangen. Tot die tijd wacht ik rustig af (ik zal wel moeten)…

Beantwoorden

11 april 2018 om 11:17
ohnoname Gebruiker

Erg vervelend als ze de laptop totaal niet gaan leveren.

Heb er mijn vorige laptop voor verkocht…

Beantwoorden

11 april 2018 om 11:25
Zerovision Gebruiker

Als ze niet kunnen leveren dan bestel ik voortaan niet meer ibood.

Beantwoorden

11 april 2018 om 11:29

Hoi allen,

Er is inderdaad een kleine vertraging ontstaan in de levering van deze Lenovo Legion. Ik zie dat de laptops aangekomen zijn in het magazijn van waaruit ze naar ons distributiecentrum gestuurd zullen worden. Zodra ze daar zijn aangekomen zullen wij ze zo snel mogelijk weer naar jullie doorsturen.

Ik reken er dus gewoon op dat jullie je laptop, met een kleine vertraging (waarvoor mijn excuses), gewoon zullen gaan ontvangen :-)

Groeten,
Bas

Beantwoorden

11 april 2018 om 11:30
ohnoname Gebruiker

Dat is al wat beter nieuws :)

Beantwoorden

11 april 2018 om 11:45
rinievanderschoor Gebruiker

Kijk dit is goed nieuws

Vind t super dat er snel duidelijkheid gegeven wordt

Dank je wel medewerkers iBOOD

Grtz

Beantwoorden

11 april 2018 om 12:43
icaruswaxwing Gebruiker

Dank voor de verduidelijking!

Beantwoorden

11 april 2018 om 13:28
nastynick Gebruiker

Dus? …. en ik wil je niet vast pinnen aan een vaste uitspraak maar het zou dus kunnen zijn dat we de laptop volgende week op de deurmat kunnen verwachten? en hij niet pas eind April binnenkomt?

Beantwoorden

11 april 2018 om 13:37

Hoi nastynick (en anderen),

Ik durf inderdaad geen belofte te doen. Maar het zou inderdaad goed kunnen dat de laptop volgende week bij je wordt aangeboden.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

11 april 2018 om 15:15
Naesoong Gebruiker

Bedankt voor de snelle verduidelijking!

Beantwoorden

11 april 2018 om 19:14
campy Gebruiker

fijn dat er hier meer duidelijkheid is, maar het zou nog beter zijn als we er een mail over hadden gekregen. Nu moet je eerst naar dit forumtopic toe om er achter te komen.

Beantwoorden

11 april 2018 om 14:35
Maux Gebruiker

Wij krijgen zo gauw er nieuws is een datum neem ik aan?

Zou de laptop namelijk pas in week 17 geleverd gaan worden dien ik het afleveradres van mijn order aan te passen

Beantwoorden

11 april 2018 om 16:38
tijnkanters Gebruiker

Deze kun je ook ieder moment wijzigen in order

Beantwoorden

12 april 2018 om 12:08
Andries1808 Gebruiker

Goede middag IBOOD is er al iets meer bekend over lever status ?

Beantwoorden

12 april 2018 om 13:17

Hoi Andries,

Ik kan nog geen zekerheid geven, maar reken er op dit moment op dat jullie bestelling volgende week verzonden zal worden.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

12 april 2018 om 22:39
sadennijs Gebruiker

Ik kreeg vandaag om 13.29 uur onderstaand antwoord op mijn vraag of het wel zeker is DAT ik het product geleverd krijg:

Bedankt voor je terugkoppeling.Helaas kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat je de laptop geleverd krijgt, omdat dit afhangt van de leverancier. Op het moment dat de leverancier de producten die wij bij hen hebben besteld niet kan leveren, dan zal onze logistieke afdeling proberen om het product ergens anders te bestellen. Mocht dit niet lukken, dan zal de order worden geannuleerd en krijg je jouw aankoopbedrag binnen 2 tot 5 werkdagen teruggestort. Uiteraard zullen we er alles aan doen om te zorgen dat we de laptop binnen redelijke termijn te kunnen versturen.We hopen dat we de situatie hiermee iets duidelijker hebben kunnen maken. Onze excuses voor het ontstane ongemak.

Mochten er nog onduidelijkheden of vragen zijn naar aanleiding van dit bericht, laat het ons dan gerust weten!

Met vriendelijke groet,

Dat is dus een ander bericht dan dat Moderator Bas gisteren hier heeft geplaatst. Ik vind deze tegenstrijdige berichtgeving knap waardeloos.

Beantwoorden

12 april 2018 om 22:50
campy Gebruiker

je hebt gewoon een standaard antwoord gehad op een vraag over levertijden. Zegt niks over deze bestelling

Beantwoorden

13 april 2018 om 08:40
dbm_ Gebruiker

Die twee berichten zijn niet perse tegenstrijdig. Ook bas zegt “ik reken er op dat”. Nergens geeft hij 100% garantie. Zolang ibood de laptops niet in hun eigen magazijn heeft gaan ze die garantie ook niet geven, want als de leverancier dan niet kan leveren heeft ibood een probleem.

Beantwoorden

13 april 2018 om 10:04

Hoi sadennijs,

Ik kan me enkel aansluiten bij de uitleg van dbm_. Pas als wij de producten zelf in handen hebben, kunnen we beloftes doen. Het zijn dus niet zozeer tegenstrijdige berichten, maar vooral nogal anders geformuleerde berichten :-)

Groeten,
Bas

Beantwoorden

13 april 2018 om 09:39
Stef Kersten Gebruiker

Wat Campy zegt hierboven. Betreft standaard bericht. Het lijkt me dat er gewoon geleverd gaat worden, alleen op een later moment. Dit haal ik uit de toelichting van mod Bas op 11 april: “Ik zie dat de laptops aangekomen zijn in het magazijn van waaruit ze naar ons distributiecentrum gestuurd zullen worden”.

Beantwoorden

13 april 2018 om 12:41
Andries1808 Gebruiker

Ik heb net beticht gehad dat de laptop met UPC mee is om afgeleverd te gaan worden ????????????

Beantwoorden

13 april 2018 om 12:51
Orbeatle Gebruiker

Met UPC nog wel! :D.

Beantwoorden

13 april 2018 om 14:07
Naesoong Gebruiker

Ik zie dat de laptop zal worden geleverd door UPS! Geweldig!

Alleen heb nog een vraag, ik ben namelijk van plan om van het weekend weg te zijn. Worden UPS pakketten ook afgeleverd in het weekend? Dan moet ik namelijk thuis blijven om de laptop op te vangen.

Beantwoorden

13 april 2018 om 15:08
tijnkanters Gebruiker

Volgensmij wel op zaterdag, hier kun je het checken aan de hand van je postcode https://www.dhlparcel.nl/nl/bezorgtijden

Beantwoorden

13 april 2018 om 14:20
Matushki Gebruiker

Hoi Mario,

Je bestelling van 28 maart 2018 is zojuist verzonden en wordt spoedig afgeleverd! Indien jouw bestelling meerdere producten bevat is het mogelijk dat je producten op verschillende momenten via verschillende vervoerders verstuurd worden.

Je bestelling wordt bezorgd door DHL.

Beantwoorden

13 april 2018 om 14:21
Matushki Gebruiker

DHL dus bij mij.

Excited!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.