30 maart 2018 om 00:00
iBOOD

Philips Series 5000 Super Automatic Espresso Machine

Product expert aanwezig

Philips Series 5000 Espresso Machine

Met de Philips EP5360/10 haal je een volautomatische espressomachine in huis die niet alleen heerlijke koffie zet, maar dit ook nog eens met één druk op de knop doet.

Specificaties

Merk: Philips
Type: EP5360/10 Super Automatic
Garantie: 2 jaar

Philips Nederland biedt momenteel een gratis koffiepakket t.w.v. €75,- aan bij de aankoop van deze espressomachine. Ben je woonachtig in Nederland, dan hoef je alleen maar op de officiële pagina je gegevens in te vullen; binnen 8 weken ontvang je je gratis cadeaupakket.

• Bereidt 6 koffievarianten
  • Met keramische molen
  • Instelbare maalgraad & koffiesterkte

Technisch

• Koffiesoort: Koffiebonen en gemalen koffie
  • Inhoud waterreservoir: 1.8 l
  • Inhoud melkreservoir: 0.5 l
  • Maximaal aantal kopjes: 2
  • Inhoud bonenreservoir: 250 gr
  • Brouwtechnologie: Espresso
  • Instelbare koffietemperatuur: ja

Eigenschappen

• Instelbare koffiesterkte
  • Instelbare koffiehoeveelheid
  • Programma's: Espresso, Cappuccino, Koffie, Latte macchiato, Café au lait, Americano, Heet water, Melkschuim
  • Geïntegreerde koffiemolen
  • Aantal maalgraden: 5
  • Melkopschuimmethode: Automatisch met melkreservoir
  • Heet water-functie
  • Waterfilter
  • Afneembaar waterreservoir
  • Afneembaar melkreservoir
  • Automatische uitschakeling
  • Reinigingsprogramma
  • Auto cappuccinosysteem
  • Keramische molen
  • Boiler warmt snel op
  • Geheugenfunctie om persoonlijke instellingen op te slaan
  • Snelle reinigingsfunctie melksysteem
  • Afneembare zetgroep

Bediening

• Niveau-aanduiding
  • Indicatielampje
  • Reinigings- en ontkalkingsalarm

Voeding

• Gebruiksmodus: Netsnoer
  • Ingangsspanning: 230 V
  • Frequentie: 50 Hz

Fysieke eigenschappen

• Lengte aansluitkabel: 1 m
  • Breedte: 22.1 cm
  • Hoogte: 43 cm
  • Diepte: 34 cm
  • Gewicht: 7.2 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar 09:00 tot 17:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Philips-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

30 maart 2018 om 01:34
Koos.O Gebruiker

Voorheen bekend als de Saeco incanto

Beantwoorden

30 maart 2018 om 02:34
Hectisch Gebruiker
30 maart 2018 om 06:36
fleur153 Gebruiker

Al jaren gun ik mezelf een mooie koffiemachine, is dit een goede keus?

Beantwoorden

30 maart 2018 om 07:21
marc.verlinde Gebruiker

ja, we hebben deze vorig jaar aangekocht en zijn super tevreden!

Beantwoorden

30 maart 2018 om 10:53
Official Product Expert Philips-Expert Official Product Expert

Hoi Fleur, wat leuk dat je dit koffiezetapparaat overweegt. Ik ben vandaag de expert, dus laat me alsjeblieft weten als je vragen hebt! Groeten, Joan.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 07:22
Blauwenel Gebruiker

De grote vraag is: makt hij veel geluid?

Wij hebben nu de magnifica X en die rommelt de oren van je kop

Beantwoorden

30 maart 2018 om 08:30
marc.verlinde Gebruiker

ja, koffie malen is stilte kan je niet. een gesprek aan tafel kan gewoon doorgaan tijdens het koffiezetten.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 10:56

Goedemorgen! Bedankt voor je vraag en ik zie dat Marc al je vraag hebt beantwoordt. Het koffiezetapparaat maakt een normaal geluid. Aangezien het apparaat koffiebonen moet vermalen, hoor je dit uiteraard wel. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het me weten. Ik ben vandaag de product-expert. Groeten, Joan.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 07:27
dr.koen Gebruiker

Mocht je aan eurosparen doen (optimel etc). Dit type is via daar ook te koop, Prijs is hetzelfde, met gratis verzending.

https://www.eurosparen.nl/spaarshop/product/Series-5000-Volautomatische-espressomachine/rzr8y78or71fbgvmop393voc3

Beantwoorden

30 maart 2018 om 10:38
henkieroe Gebruiker

Lekker even sparen. Paar jaar codes sparen en dan kan ik hem kopen. Griebels… Prijs is dus niet hetzelfde. Ik moet eerst 100 pakken chocomel kopen.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 21:25
ESP Gebruiker

Of een soortgelijke (dezeheb ik) via rentepunten van ING

https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6497564#95253

Prima apparaten overigens.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 07:48
Gijs2013 Gebruiker

Ik heb nog een originele geheel rvs machine in huis. En daarmee bedoel ik een machine die nog geproduceerd is toen Saeco nog Saeco was. Ik schat dat mijn zetgroep 4 tot 5 keer zo zwaar is dan de huidige machines. Voor mij hoort deze machine thuis in de rubriek goedkoop duurkoop.  Daarnaast zijn er vandaag zeer stille machines te koop. Merk Siemens , maar dan kom je wel terecht in een ander prijssegment.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 08:31
kloinkroob Gebruiker

Gijs, Ik heb een Siemens machine gehad:

Drama: Lekte aan alle kanten, koekejes koffie niet goed droog. En erger nog: geen service van Siemens.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 08:57
Koos.O Gebruiker

Deze philips is ook verkrijgbaar met chroom front. Verder is alleen de naam veranderd. Beide machines wegen 7,2 kg.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 10:49
mavical Gebruiker

Ik heb een Siemens in gebruik. Top ding en goede service.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 08:41
Kanaxai Gebruiker

@productexpert, hoeveel bar is deze?

Beantwoorden

30 maart 2018 om 08:57
Koos.O Gebruiker
30 maart 2018 om 10:59

Goedemorgen, excuses voor mijn late reactie. Ik zie dat Koos het al van mij heeft overgenomen. ;) Mocht je nog andere vragen hebben, voel je vrij om dan nog een berichtje te sturen. Groeten, Joan.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 09:30
fleur153 Gebruiker

Werkt deze machine ook met pompdruk? Zie niks staan over bars maar hij maakt wel espresso.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 11:17

Hoi Fleur, bedankt voor je vraag. Ja, dit apparaat werkt met pompdruk. De pompdruk is 15 bar. Als je nog andere vragen hebt, brand los! :) Groeten, Joan.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 10:31
sieb123 Gebruiker

hoeveel jaar garantie op de zetgroep? ik heb een solac staan, via bood gekocht, waarvan de zetgroep meerdere keren ontploft is en ondanks de lange garantie geen onderdelen meer te krijgen zijn. ou eigenlijk mijn geld terug moeten krijgen van bood maarja…

Beantwoorden

30 maart 2018 om 11:30

Hallo, goeie vraag! Op onze apparaten geven wij twee jaar garantie. Wat vervelend om te horen dat de zetgroep van je koffiezetapparaat een aantal keer is ontploft. Ik kan me voorstellen dat je hier teleurgesteld in bent. Mocht je nog andere vragen voor me hebben, stuur dan gerust nog een berichtje. Groeten, Joan.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 10:32
ahjdebrouwer Gebruiker

Ik heb deze, koekjes zijn mooi droog zoals ze horen te zijn. Het is inderdaad geen enorme zetgroep. Maar ik ben zeer tevreden met dit apparaat, heb eigenlijk geen minpunten. Hij maakt vrij veel geluid maar met de klepjes dicht valt het wel mee. Cappucino’s zijn ook van goede kwaliteit.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 11:40

Bedankt voor het delen van je ervaringen en leuk om te horen dat je zeer tevreden bent! Groeten, Joan.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 11:17
meulenhof Gebruiker

Ik heb al zo’n 8 jaar een volautomatische koffiezetmachine. Inmiddels ben ik aan mijn derde toe. Eerst een Siemens, toen een Philips, nu weer een Siemens. Zo’n twee en een half jaar doen ze het prima, daarna beginnen ze te lekken of raken ze verstopt. Reparatie na de garantie is peperduur. Heb ik één keer gedaan, kostte 200 euro, na een half jaar weer een defect.

Ik koop voortaan bij een defect na de garantie een nieuwe (kosten ongeveer 500 euro) en verkoop de defecte voor 125 op Marktplaats. Er zijn van die handige knutselaars die hem uit elkaar halen en ringen e.d. vernieuwen, het schijnt dat het apparaat dan weer als nieuw is.

Overigens niet zo vreemd dat het apparaat na verloop van tijd ermee ophoudt, ik maak hem elke twee weken van binnen schoon, als je ziet wat voor smurrie er dan inzit, dat kan niet bevorderlijk zijn. Ik sprak onlangs een kennis die een hele dure (2000 euro) had, een inbouw. Ook hij kreeg na twee jaar dezelfde apparaten.

Dus, koop zo’n apparaat, de koffie is heerlijk. Maar houdt er rekening mee dat je om de drie jaar een nieuwe moet aanschaffen !!

Beantwoorden

30 maart 2018 om 11:35
Koos.O Gebruiker

Koop je ook een nieuwe auto als het oliefilter vervangen moet worden? ;)

Op youtube staan hele handige filmpjes over het reinigen van de zetgroep. Onderdelen zijn gewoon te bestellen of neem je mee als hij een onderhoudsbeurt heeft gehad.

Waterfilters gebruik ik niet en ongeveer 1x per 2 jaar krijgt ie een onderhoudsbeurt van € 150,=  De machine wordt dan volledig nagekeken, slijtagedelen vervangen en volledig ontkalkt.

Mijn saeco talea van 8 jaar oud heeft intussen zo’n 18000 kopjes koffie gezet en is still brewing strong and tasty.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 12:16

Goedemiddag! Bedankt voor het delen van je ervaringen. Vervelend om te horen dat je zoveel pech hebt gehad met je koffiezetapparaten en ik vind het natuurlijk jammer dat één van deze koffiezetapparaten van Philips was. Mocht ik je met dit apparaat nog kunnen helpen, laat het me dan weten. Je kunt me ook bereiken via social media. Groeten, Joan.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 12:37
foxathome Gebruiker

@Koos.O, wat een vergelijk ook weer! Een auto van 10.000 of meer of een espressomachine van enkele 100den Euro’s. Ik snap het wel dat als hij kapot is en repareren is bijna de nieuwwaarde dat je daar dan niet in gaat investeren.
Maar blijf jij lekker repareren en zelf doen, de reparaties zijn dus al meerdere keren de prijs van jouw apparaat geweest :-P

Beantwoorden

30 maart 2018 om 12:37
foxathome Gebruiker

reparaties en onderhoud bedoelde ik…

Beantwoorden

30 maart 2018 om 13:03
Koos.O Gebruiker

Het vergelijk met je auto is heel simpel, als je geen onderhoud uitvoert gaat het stuk. Nu bespaar ik op waterfilters en ontkalker meer als wat de tweejaarlijkse onderhoudsbeurt kost. En de zetgroep demonteren, reinigen, invetten en weer monteren kost een uurtje. Fox, ik weet niet waar jouw rekenmachine vandaan komt maar ik heb een donkergrijs vermoeden dat ie stuk is. Reken de kosten per jaar maar uit. Dat heb ik ook gedaan.

Volautomaten hebben regelmatig onderhoud nodig. Het belangrijkste kan je zelf en voor wat je zelf niet kan zoek je een betrouwbare reparateur. Als je die moeite niet wil nemen koop je toch lekker een nieuwe.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 12:28
pipeline Gebruiker

Ik ben nu aan mijn derde Saeco (nu Philips) een Incanto.

Ik ben nog altijd zéér tevreden van de machine maar het is waar dat het na een tijd begint te lekken.

Het is waarschijnlijk een kwestie van enkele dichtingen te vervangen maar die moet je errst vinden en dan nog vervangen.

De laatste keer werd mijn Saeco gratis hersteld en nagekeken na de garantie, het koste mij wel twee ritten naar Hasselt.

Zoals reeds gemeld het is een smurie binnenin, regelmatig grondig reinigen is dus de boodschap.

Maar je krijgt een goede koffie, alle bezoekers zeggen het, niemand schijnt te proeven dat ik Deca gebruik.

Ik heb er hier genoeg hun Nespreso of Dolce Gusto zien vervangen door zo’n machine.

En als je ziet wat je spaart op de koffie tegenover die peperdure capsules dan kan de machine zich vrij snel terugbetalen.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 12:39
foxathome Gebruiker

Ik denk dat je de afschrijving vergeet en hij zichzelf dus zeker NOOIT terug zal betalen, MAAR, het gaat om de koffie, niet om wat hij bespaart :-)
Dat de prijs nu lekker scherp is is dan weer zeker wel meegenomen!

Beantwoorden

30 maart 2018 om 12:46

Wat fijn om te horen dat je nog altijd zeer tevreden bent met je Saeco Incanto, Pipeline. Als je vragen hebt, laat je het me weten, toch? Een fijne dag! Groeten, Joan.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 14:08
Franciacorta Gebruiker

@Expert. Een paar vraagjes:
- Zet dit apparaat ook echt Cappuchino en Latte Macchiato zoals dat bedoeld is. Dus bij Cappuchino eerst espresso en dan pas de melk erop. En bij Latte, eerst de melk en dan de koffie erop?
- Hoe is het malen in deze machine geregeld? De meeste volautomaten hebben nog een klein transport stukje tussen de maler en de zetgroep, waardoor er altijd gemalen koffie licht oud te worden, en dat gaat in gemalen toestand heel snel. Sommige automaten doen dit wel direct, wordt ook wel ‘bean to cup’ genoemd, de maler maalt zichzelf dan ook altijd echt leeg (dus geen halve bonen in de maler die oud worden)

Beantwoorden

30 maart 2018 om 15:39

Hoi, bedankt voor je interessante vragen. Ik moest hiervoor even op onderzoek uitgaan, maar ik kon het niet zo 1,2, 3 vinden. Daarom wil ik graag het product team een berichtje sturen via ons systeem. Alleen heb ik hiervoor wat persoonlijke gegevens nodig, zou je om deze reden naar me toe willen komen op Facebook of Twitter? Alvast heel erg bedankt en zie je reactie graag tegemoet. Groeten, Joan.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 16:57
Koos.O Gebruiker

Bijna alle  volautomaten geven eerst melk en dan koffie. Het verschil zit in de verhoudingen.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 17:31
Franciacorta Gebruiker

Uiteraard zijn de verhoudingen ook anders. Maar de volgorde is ook belangrijk. Die bepaalt smaal en hoe het in het glas zit.

Latte heeft van onder naar boven: melk, koffie schuim.
Cappuccino heeft : koffie, melk, schuim

Beantwoorden

30 maart 2018 om 17:35
Franciacorta Gebruiker

@Expert.
Vreemde vraag, wat maken mijn persoonlijke gegevens uit voor beantwoording van een paar technische vragen?
Maar ik heb me gemeld op de FB pagina van iBood.
Hoor het graag!

Beantwoorden

30 maart 2018 om 16:15
fleur153 Gebruiker

Ben zojuist ff bij de MediaMakt geweest om te zien wat ik nu besteld heb.. de verkoper zei dat ze de Philips lijn koffiemachines niet hebben staan want dat zou de goedkope lijn zijn van Saeco. En van Ibood had ie ook nog nooit gehoord..Iemand die weet hoe dit zit?

Beantwoorden

30 maart 2018 om 16:24
rob kooijmans Gebruiker

“Hij had nog nooit van IBOOD gehoord”. Grappig, IBOOD valt tegenwoordig onder MediaMarkt……..

Beantwoorden

30 maart 2018 om 16:52
Safko22 Gebruiker

Gewoon een verkoper die geen flauw idee heeft, die vind je overal.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 17:00
Koos.O Gebruiker

De productkennis van een doorsnee mediamarktmedewerker is net voldoende om de schappen bij te vullen. ;P

Beantwoorden

30 maart 2018 om 17:07
Obijno Gebruiker

Jajaja klagers (en terecht) de techniek is zoooooooo uitgemergeld zodat na de garantie + twee maanden, de garantie zeker is tgaat en isssss kapot!! gegarandeerd, sorry maar dat is de techniek vdd, en de afvalberg ook die > extra betalen. Ontwerp zo, dat het nooit open kan en/of stuk is, die euro van jouw moet rollen,>>>>> één kant op.

Vroeger jajaja vroeger kreeg je of kon je een reparatie setje erbij kopen, met soms een passend sleuteltje er zelfs bij!, ik deed dat zo vaak, dat dit vdd dus ook niet meer kan de Euro techniek schrijdt voortttttt.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 17:09
Marf Gebruiker

Hel44s is de interPunctie, net zo > uitgemergeld.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 17:46
Obijno Gebruiker

Een vergis moord is zo gebeurt vdd
Ik houd van je, lieve vriendin.  Ik houd van je lieve vriendin.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 17:13
Cristallx Gebruiker

Dit is de Seaco identiek maar hoger geprijst.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 17:30
Koos.O Gebruiker
30 maart 2018 om 18:22
jairo01 Gebruiker

Is hij al niet meer? Het lukt mij niet om er een te bestellen

Beantwoorden

30 maart 2018 om 20:36
datis Gebruiker

Wil je eens iets bestellen lukt het niet

Beantwoorden

30 maart 2018 om 21:12
Loetje202 Gebruiker

@datis, misschien zijn ze op? Er stond OP=OP. Ik denk dat het een prima koop is en heb er vanmiddag een besteld.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 21:42
mvsteen Gebruiker

@datis @jairo01 Kreeg ook de melding “Het product is bijna uitverkocht en daardoor overschrijdt de gekozen hoeveelheid de beschikbare hoeveelheid”, maar geen melding op=op. Dit was in een Chrome sessie/browser. Via edge browser geprobeerd: dat was wel mogelijk. Tip: probeer het via een andere browser? Succes!

Beantwoorden

30 maart 2018 om 22:44
datis Gebruiker

Ja met telefoon geen probleem

Met Pc lukte het niet. Dank

Beantwoorden

30 maart 2018 om 21:53
Shana66 Gebruiker

Er staat dat het enkel in Nederland geleverd kan worden?

Beantwoorden

30 maart 2018 om 23:07
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Shana66,

Dan zat je vast op de Nederlandse pagina. Voor de Belgische pagina klik hier. Laat maar even weten of het daar wel lukt.

Beantwoorden

30 maart 2018 om 22:09
HarmBebingh Gebruiker

Heb net kunnen bestellen zonder problemen.

https://www.youtube.com/watch?v=MvGxmxwSr0A voor een uitgebreide uitpak/eerste blik/gebruik van het apparaat. In het Duits.

Beantwoorden

9 april 2018 om 12:05
Sverb Gebruiker

Ik heb helaas de deal gemist, ik vroeg me af ik de Philips EP5360/10 nog kan bestellen aan de voorwaarden van deze deal? Want dit is voor ons echt een must have. Graag jullie feedback zodat ik eventueel direct kan bestellen (België).

bedankt

Beantwoorden

9 april 2018 om 13:04
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Sverb,

Helaas is het niet mogelijk om een deal nog te bestellen nadat deze is afgelopen. Ik kan je wel aanraden om onze website/nieuwsbrief in de gaten te houden. Wie weet komt hij nog eens voorbij in een dagdeal, Flash Sale of een opruimingssale!

Groeten,
Bas

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.