10 april 2018 om 00:00
iBOOD

Fitbit Blaze Smart Fitness Watch

Product expert aanwezig

Fitbit Blaze Smart Fitness Watch

Leid jij een actieve levensstijl en zoek je een activiteitstracker die er ook nog eens goed uitziet? Dan is de Fitbit Blaze perfect voor jou!

Specificaties

Merk: Fitbit
Type: Blaze (Zwart)
Garantie: 2 jaar

Zie het dropdown-menu voor de beschikbare maten. De Fitbit Blaze S is geschikt voor een polsomtrek van 14 - 17 cm, de Fitbit Blaze L voor een van 17 - 20.6 cm.

• Geïntegreerde hartslagmeter
  • Voor wandelen, fietsen & meer
  • Krachtige accu, spatwaterdicht

Algemeen

• Ondersteunde besturingssystemen: Android, iOS, Windows
  • Bluetooth: ja, v4.0
  • Wifi: nee
  • NFC: nee

Display & bediening

• Display: LCD touchscreen
  • Kleurenscherm: ja
  • Spraakbesturing: nee
  • Soort bediening: Muziekbediening, Touchscreen, Drukknop
  • Meldingen van smartphone: Inactiviteit, Kalender, Notificaties, Berichten ontvangen, Beller-id, WhatsApp
  • Te verbinden met app: ja
  • Meet: Hartslag, Hartslagzones, Stappen, Traptreden, Slaap, Slaapfasen/-kwaliteit, Afstand
  • Agenda: ja

Sensors & functionaliteit

• Omgevingslichtsensor: ja
  • Hartslagsensor: Ingebouwde polssensor
  • Thermometer: nee
  • Trilfunctie: ja
  • Barometrische hoogtemeter: ja
  • Acceleratiemeter: ja
  • Kompas: nee
  • Bewegingssensor: ja
  • Alarm: ja
  • Activiteiten: Fietsen, Fitness, Wandelen, Hardlopen
  • Compatibel met apps: Fitbit app
  • Geïntegreerde gps-module: nee
  • Zelfstandige muziekspeler: nee
  • Verwisselbare band: ja
  • Spatwaterbestendig: ja
  • Waterdicht: nee

Voeding

• Soort batterij: Lithium-polymer
  • Gebruiksmodus: Accu
  • Batterijduur: Tot 5 dagen
  • Oplaadtijd: 1-2 uur

Fysieke eigenschappen

• Materiaal buitenkant: Roestvast staal
  • Materiaal horlogeband: Elastomeer
  • Verpakkingsinhoud: Oplaadkabel, handleiding

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Fitbit-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

10 april 2018 om 00:27
kikke002 Gebruiker

Geen GPS aan boord helaas, dus als je gebruik wilt maken van Strava, RunKeeper etc. moet ook je smartphone mee tijdens de activiteit. Als dat geen bezwaar is: prima koop. Voor mij helaas niet.

Beantwoorden

10 april 2018 om 00:58
kikke002 Gebruiker

De Blaze heeft overigens al een opvolger: de Versa. Dit is dus een uitlopend model. Het is maar dat je het weet.

Beantwoorden

10 april 2018 om 00:31
Xaobotnik Gebruiker

Er staat dat er sprake is van een geïntegreerde GPS, maar dit lijkt niet te kloppen en te gaan om een ‘connected GPS’-functie waarbij je de horloge verbindt met een telefoon zodat deze de GPS van je toestel kan gebruiken…

Beantwoorden

10 april 2018 om 00:52
kikke002 Gebruiker

Precies! Deze heeft geen geïntegreerde gps. Tekst klopt dus niet!

Beantwoorden

10 april 2018 om 09:28
Moderator Bas iBOOD Moderator

Bedankt voor jullie alertheid, kikke002 en Xaobotnik! We hebben de tekst zojuist aangepast. Mijn excuses voor de verwarring.

Beantwoorden

10 april 2018 om 00:35
m_holman Gebruiker

Is deze ook geschikt om mee te zwemmen?

Beantwoorden

10 april 2018 om 00:39
m_holman Gebruiker

Oh spatwater zie ik net, dus zal wel niet…

Beantwoorden

10 april 2018 om 00:51
kikke002 Gebruiker

Daarvoor kun je beter de Ionic nemen.

Beantwoorden

10 april 2018 om 04:51
Masjoefel Gebruiker

Ik heb eens opgevangen dat deze heel moeilijk te installeren is op Huawei-toestellen. Klopt dit?

Beantwoorden

10 april 2018 om 07:07
Moderator Jim Moderator

Goedemorgen Masjoefel!

Ik zie dat er in het verleden problemen zijn geweest met compatibiliteit (met Huawei en Bluetooth Syncing in het algemeen). Fitbit heeft hier een lijst met Devices die compatible zijn! :-)
https://www.fitbit.com/devices

Groet,

Jim

Beantwoorden

10 april 2018 om 10:28
Masjoefel Gebruiker

Mijn toestel staat er niet tussen. Jammer. Volgende keer beter! :)

Beantwoorden

10 april 2018 om 05:00
Petermans Gebruiker

Band te kort, ook in XL formaat, net als bij de meeste smart watches. Wanneer wordt dat ‘s  tot 9 inches oftewel tot ruim 22 cm aangepast. Of ben ik de enige met die polsomvang?

Beantwoorden

10 april 2018 om 06:49
williamwhite Gebruiker

Kleine waarschuwing voor de net iets jongeren :) De getallen op deze horloge zijn dan te klein om te lezen zonder leesbril. Dit wordt al aangegeven op de fitbit site sinds het begin van dit horloge. In plaats van een software aanpassing hebben ze gekozen om het topic te sluiten omdat er te veel over geklaagd werd. Voor mij in ieder geval nooit een fitbit meer. Ik heb hem destijds genomen omdat ze pebble overnamen. Ze komen nog niet tot de helft helaas :(

Beantwoorden

10 april 2018 om 07:04
Moderator Jim Moderator

Goedemorgen William!

Bedankt voor het delen van jouw ervaring! :-)

Groet,

Jim

Beantwoorden

10 april 2018 om 06:54
marjolein1310 Gebruiker

Ik gebruik deze al bijna 1,5 jaar. Fijn horloge en de hartslagmeter is behoorlijk accuraat. Je moet inderdaad je mobiel meenemen om te hardlopen en te connecten met gps. Aangezien ik toch altijd muziek luister met hardlopen, is dat voor mij geen probleem. Er zitten nog wat extra mogelijkheden op zoals Fitstar en Relax. Dat is leuk maar uiteindelijk gebruik ik dit nooit. Ik gebruik hem vooral om de sportactiviteiten te tracker en dat doet ie goed. Het enige nadeel is dat ik nu ervaar dat de kwaliteit minder wordt: batterij gaat minder lang mee dan eerst en de hartslagmeter lijkt niet altijd goed te werken. Maar dat is pas sinds kort bij mij.

Beantwoorden

10 april 2018 om 07:04
Moderator Jim Moderator

Bedankt voor de uitgebreide uitleg Marjolein! De opmerking m.b.t. de GPS heb ik doorgegeven aan iBOOD! 

Groet,

Jim

Beantwoorden

10 april 2018 om 08:23
Kerstklaas Gebruiker

Hi Marjolein,

Niet lullig bedoelt, maar zou je mij uit kunnen leggen hoe je weet dat de hs meter accuraat is? Als hij hele afwijkende waarden toont snap ik dat je eventueel zou kunnen zeggen dat hij niet accuraat is, maar om te zeggen dat hij juist wel accuraat is is een heel ander ding.

Groet,

Beantwoorden

11 april 2018 om 07:11
marjolein1310 Gebruiker

Hoi Kerstklaas,

Ik vind hem behoorlijk accuraat nadat ik mijn hartslagwaardes heb gemeten met andere apparatuur. En doorgaans komt dit goed overeen met de fitbit. Mooi dingetje hoor!

Beantwoorden

10 april 2018 om 09:24
MBallo Gebruiker

Ik heb een paar jaar de Fitbit Charge HR gehad, tot volle tevredenheid. Als ik ga hardlopen neem ik toch altijd m’n telefoon mee. Je weet maar nooit. Voordeel van de Fitbit: de Fitbit app is echt mooi in vergelijking met anderen, hartslag meting is best goed (voor een optische HR meter), hierover zijn verschillende reviews geschreven. Toch heb ik vorig jaar na wikken en wegen voor een Polar M430 gekozen. Ik wilde nl perse een horloge die voldoet aan obstakel runs, dus waterdicht en gps. HR meting van de Polar is nog net iets beter, maar de app vind ik dus minder dan die van Fitbit.

Deze deal lijkt me prima als je niet de eisen hebt die ik had.

Beantwoorden

10 april 2018 om 10:41
Official Product Expert Fitbit-Expert Official Product Expert

Beste,

Bedankt voor je uitleg. Goed om je positieve ervaring te lezen. Tot op heden hadden we inderdaad niks in uw vereiste categorie. Echter bieden we daar nu ook oplossingen in. Hopelijk zien we je eens terug bij Fitbit!

Gr, Fitbit

Beantwoorden

10 april 2018 om 10:04
Hibbit Gebruiker

Hey,

Hebben jullie een kortingscode voor mij ?

Alvast bedankt !

Beantwoorden

10 april 2018 om 10:40

Beste,

De korting zit al in de prijs verwerkt.

Gr, Fitbit

Beantwoorden

10 april 2018 om 10:20
graziar1986 Gebruiker

mn pols is net 17 cm, kies ik een S of een L.

Beantwoorden

10 april 2018 om 10:39

Beste,

Ik zou in dit geval kiezen voor een Large variant. De Fitbit dient ook wat losser om de pols te zitten.

Gr, Fitbit

Beantwoorden

10 april 2018 om 12:00
Sunshine4ever Gebruiker

Hallo,

Heeft er misschien iemand een code voor gratis verzending ? ;-)

Alvast nen dikke mercie !!

Grtjes

Beantwoorden

10 april 2018 om 20:37
Fredskie Gebruiker

“ophalen”;-)

Beantwoorden

10 april 2018 om 22:58
Moderator Paul Moderator
21 april 2018 om 19:17
ArnoldS Gebruiker

Iemand al wat gehoord over de verzending?

Beantwoorden

21 april 2018 om 20:01
Moderator Paul Moderator

De verwachting was dat de Fitbit gisteren verzonden zou worden. Wat is de status van de bestelling als je in het overzicht van Mijn iBOOD kijkt?
Als daar Verzonden staat, dan is de verzendbevestiging misschien in het spamfilter terecht gekomen. 
Als daar een andere status staat, laat het dan even weten zodat ik na het weekend navraag voor je kan doen.

Beantwoorden

21 april 2018 om 23:27
ArnoldS Gebruiker

Hoi Paul,

De status staat nog op verwerken.

Beantwoorden

22 april 2018 om 00:23
Sunshine4ever Gebruiker

Bij mij staat status ook nog steeds op verwerken ????

Beantwoorden

22 april 2018 om 00:57
Moderator Paul Moderator

Ik zal de klantenservice vragen om het na te kijken.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.