11 april 2018 om 00:10
iBOOD

Wagner Flexio 995 Verfspuitsysteem

Product expert aanwezig

Wagner Verfspuitsysteem

Zie jij al tijden op tegen het verven van de muren in je woonkamer? Of wil je graag een gekleurde muur in de slaapkamer? Verven van grote oppervlakken is een makkie met dit Wagner verfspuitsysteem.

Specificaties

Merk: Wagner
Type: Flexio 995 Verfspuitsysteem
Garantie: 2 jaar

• Instelbare verfstraal
  • Directe aanzuiging uit de emmer
  • Incl. 70 cm lange spuitlans

• Directe aanzuiging van de verf uit de verfemmer, geen vullen/overgieten meer nodig
  • De krachtige X-Boost™ Turbine verwerkt bijna alle verven onverdund (toch wordt 10% verdunning van de verf aangeraden)
  • Instelbare luchthoeveelheidsregeling: stel het toestel in naar uw eigen werkritme
  • Met de 70 cm lange spuitlans verft je moeiteloos hoge muren en plafonds
  • Nauwkeurig en comfortabel werken met de instelbare verfstraal: verticaal, horizontaal of puntstraal
  • Click & Paint spuitopzetstukken voor verwisselen binnen enkele seconden
  • Zowel binnen als buiten perfecte resultaten
  • Automatische reiniging van het systeem in enkele minuten
  • Resterende verf gemakkelijk terug in de emmer laten lopen
  • Verwerkt alle muurverven op waterbasis
  • Ook voor lakken en beitsen op water- en solventbasis

Technische informatie

• Vermogen: 630 W
  • Max. verfhoeveelheid: Regelbaar, 0-525 ml/min
  • Lengte van de verlenglans: 70 cm
  • Werkradius / lengte slang: 8,5 m

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 08:30 tot 19:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Wagner-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

11 april 2018 om 00:19
lennartR Gebruiker

Expert, heeft u toevallig tips hoe ik dit systeem zo goed mogelijk kang aan gebruiken in mijn nieuwe woning die ik 1 mei kan betrekken?

Beantwoorden

11 april 2018 om 08:24
Official Product Expert Wagner-Expert Official Product Expert

Als u een hele woning in de verf moet zetten gaat deze machine een fantastische tijdsbesparing zijn voor u.   Met de rechtstreekse aanzuiging kan je blijven doorgaan (tot de emmer leeg is uiteraard).  Dan een nieuwe emmer (zonder tussendoor te reinigen) en doorwerken …

Als je nog specifieke vragen hebt hoor ik deze graag … ik kan nl. een hele encyclopedie schrijven over verfspuiten :)

Beantwoorden

11 april 2018 om 09:10
lennartR Gebruiker

Hahaha waar kan ik die encyclopedie kopen? ;)

Ben vooral benieuwd of het aan te raden is verf te verdunnen? En indien ja, moet dit met warm/koud water?

Beantwoorden

11 april 2018 om 09:16

Sommige verven kan je onverdund, maar persoonlijk zou ik je aanraden +/- 10% te verdunnen met warm (niet heet) water.  Dit gaat aan je verf niets verkeerd doen.   Het % is niet exact … 8% of 12% … maakt eigenlijk niets uit.  Op 10L liter verf voeg je 1L water toe en klaar.   Dit warm water gaat de verf sowieso een betere “vloei” geven en gaat zo beter verwerken met een beter resultaat als gevolg.  In de prof wereld hebben wij bv. tempspray … verf gaan we hier zelfs verwarmen tot 50 graden om een top resultaat te krijgen.  Bovendien ga je de nevelvorming zo ook verminderen.

Tip => goed doormixen met een boormachine en mixer.  De vaste stoffen zakken vaak naar de boden en deze moet je echt goed doormixen.  Doe dit een zeker een paar minuten … je zal zien dat de verf “anders” wordt.

Beantwoorden

11 april 2018 om 00:22
prinswim Gebruiker

Misschien een domme vraag. Maar geeft dit spuitend verven bij alle kleuren een mooi resultaat? Of werkt het met een ene kleur bijv. beter/sneller/minderlagen dan bij andere kleuren?

En is er iemand die gebruikservaring heeft met deze paintsprayer?

Beantwoorden

11 april 2018 om 08:28

Algemeen zijn “harde” kleuren iets moeilijker (rood, donkerblauw, purper, …).   Maar dat is niet anders met een rol … door het vele pigment is de verf anders dan een witte of beige verf en is de verwerking delicater.   Enorm voordeel met de verfspuit is dat je nooit aanzetten hebt … je raakt het oppervlak niet aan terwijl er met een rol constant contact is en er kans is op aanzetten en vegen.  Zeker met harde kleuren … iedereen heeft het ooit al gehad … muur mooi in de kleur en na droging een hoop aanzetten.  Zonder en ook niet te herstellen … alles opnieuw dan.  Dat heb je niet met een verfspuit.  Zelfs na droging en een stukje vergeten of minder goed … gewoon erover spuiten.  Nooit een aanzet of veeg …

Het aantal lagen hangt af van de kwaliteit van de verf … de OK verf van 10 euro voor 10 liter bij de Gamma gaat niet zo goed werken als een Sigma verf van 80 euro …

Beantwoorden

11 april 2018 om 00:23
sz1976 Gebruiker

Beste Expert,

Ik wil dit systeem gaan gebruiken om mijn trap te spuiten. Is dit systeem daar geschikt voor?

Bedankt.

Beantwoorden

11 april 2018 om 08:29

Dat kan zeker … je moet dan de lans (voor muurverf) afkoppelen en het lak/beits opzetstuk monteren.   Dit accessoire wordt aangeboden bij deze actie …

Verf dan 10% verdunnen.

Altijd vooraf eerst een testje op een stuk karton om alles in te stellen zoals jij het wil.   Iedereen werkt nl. anders … ook zo met een kwast.

Beantwoorden

11 april 2018 om 00:31
Pi-Air77-1 Gebruiker

Maak ik uit het filmpje goed op dat 2 lagen verf normaal voldoende zijn? 1x alles van boven naar beneden (of vice versa) spuiten en 1x horizontaal?

Beantwoorden

11 april 2018 om 08:30

Normaal is één laag voldoende … maar dat hangt echt af van de verfkwaliteit.    Bij een minder goede verf ga je soms toch 2 lagen moeten zetten …

Kruislings spuiten is in mijn eigen ervaring echt niet nodig … maar het mag uiteraard.

Beantwoorden

11 april 2018 om 11:22
Pi-Air77-1 Gebruiker

Dat scheelt weer een emmer verf. Dankjewel!

Beantwoorden

11 april 2018 om 00:41
snowleopard Gebruiker

Iemand tips hoe ik de vloer zo goed en snel mogelijk kan afdekken? Ik ga verven voor de vloer enzo erin gaan, dus enkel spettertje is geen probleem. Maar een geheel geverfde vloer lijkt me niet helemaal de bedoeling ;)

Beantwoorden

11 april 2018 om 07:14
Globetrotter1 Gebruiker

Google eens op stucloper en je vind je antwoord in elke prijsklasse, succes met je klus.

Beantwoorden

11 april 2018 om 08:31

Je kan in de bouwmarkt stuckloper kopen … vaak is deze grijs met vezels.  Werkt prima …

Beantwoorden

11 april 2018 om 06:54
Wolgast Gebruiker

Hi Expert. Welke verf kun je aanraden voor dit systeem? 

Of, als je geen merk of serie kan adviseren: Waar kan ik dan op lettenbij het uitzoeken van de verf?

Beantwoorden

11 april 2018 om 08:34

Het toestel is geschikt voor muurverven, lakken en beitsen … dit laatste enkel als je het accessoire dat wordt aangeboden mee koopt.   De machine los is enkel voor muur&plafond verven.

Merken noemen is niet zo makkelijk, maar ik heb bv. zeer goed ervaringen met de meister polar van Hornbach, Perfection van Praxis, … dit zijn eigen merken … iets goedkoper, maar met prima resultaat.

Er lopen nu zo goed als overal acties … bij Hornbach heb je sowieso de laagste prijs garantie.

Beantwoorden

11 april 2018 om 06:59
boukehj Gebruiker

Ik heb deze spuit enkele jaren geleden gebruikt om een hele woning RAL9010 te verven: plafond en muren. Het is een goed systeem. Het werkt snel, maar het is even een slag die je moet ontwikkelen om het netjes te kunnen. Voor je het weet spuit je er te veel op en dat blijf je zien. Helaas kan je niet zo maar ergens oefenen. Hou er ook rekening mee dat je, na gebruik, wel even bezig bent met het doorspoelen van het geheel.

Toen vorig jaar mijn woonkamer eindelijk ook klaar was om te verven, heb ik deze verfspuit laten staan en ben ik gewoon gaan rollen. Inclusief voorbereiding kostte me dat 5 uren (100 m2 muur). Prachtig resultaat; veel minder geklieder ook. Die spuit gebruik ik nooit meer…

Beantwoorden

11 april 2018 om 08:37

Vervelend dat je een minder goede ervaring hebt met de verfspuit …

Het is idd even gewoon worden om te werken met een verfspuit.  Het is totaal wat anders dan rollen, maar onmogelijk is het niet.   Wij hebben heel veel tevreden klanten … iets verder nog iemand die tevreden is en heel nuttige tips geeft.

Mocht ik nog wat je kunnen betekenen hoor ik dit graag van u.

Beantwoorden

11 april 2018 om 07:04
Alex32 Gebruiker

Beste expert, is het mogelijk om plasti dip ermee te verwerken ?

Beantwoorden

11 april 2018 om 08:35

Dat kan … maar dan moet je wel het lak/beits opzetstuk hiervoor aanschaffen.

Beantwoorden

11 april 2018 om 08:00
jkavandijk Gebruiker

Top apparaat; ook hier eerder besteld en in paasweekend 70 liter Flexa Clean gespoten. Afplakken met de rollen die je ook hier kunt bestellen en de vloer met camping plastic. Dat is wel even secuur werkje. Spuiten zelf heb je zo de slag van belangrijkste is overal dezelfde afstand aanhouden en niet te dicht erop. Flexa 10 liter potten met ongeveer 1 liter warm water verdund en ongeveer 5 min goed gemengd met verfmenger op boormachine. Dan is een laag horizontaal en een verticaal voldoende op stuc onderlaag. Resultaat net als de professional! Nooit meer rollen!

Beantwoorden

11 april 2018 om 08:42
fastrider Gebruiker

Beste expert,

Is de spuit nevel een beetje te doseren en dan bedoel ik echt van een klein beetje tot veel? En valt er een beetje mee te werken zonder dat je hele huis onder de nevel zit? Het apparaat lijkt me fantastisch voor bijvoorbeeld een hoog trapgat zonder dat je stellingen hoeft te bouwen en staan te kloten met rollers op stokken.

Beantwoorden

11 april 2018 om 09:11

Het systeem is nevelarm … niet nevelloos.   We hebben bij Wagner wel nevelloos, maar enkel nog maar in de prof range … dan spreek je over een paar duizend euro.

De nevelvorming kan idd beperken.  Bij deze tips:

1. De verf heel goed oproeren met een boormachine en mixer en verdunnen met warm water.  10% is meestal voldoende.

2. Niet “zwenken” tijdens het spuiten.    Hou de lans zoveel mogelijk loodrecht en op gelijke afstand van de muur.  Een 15 tot 20 cm afstand maximaal.   Dus meebewegen met je arm en lichaam zodat je de lans zoveel mogelijk op dezelfde afstand van de muur gaat houden.    Rond de verfstraal zit een luchttunnel en deze gaat de nevel beperken … maar deze tunnel heeft maar een bepaalde kracht.   Vanaf meer dan 20 cm van de muur verliest deze tunnel kracht en ga je wat meer nevel krijgen.

Beantwoorden

11 april 2018 om 08:48
bigjon Gebruiker

Hoi expert,

Werkt dit ook voor latex en is het een beetje praktisch om het plafond te spuiten?

Beantwoorden

11 april 2018 om 09:12

Deze unit is vooral geschikt voor latexen en de verlenglans is specifiek voor hoge muren en plafonds.    Bij heel hoge plafonds (oudere huizen) moet je soms wel op een stellen.  Al de afstand tussen het plafond en de lans een halve meter is, is dat teveel om een goed resultaat te bekomen.

Beantwoorden

11 april 2018 om 08:59
Icema Gebruiker

als er nu een bestel wat is de levertijd?

Beantwoorden

11 april 2018 om 09:00
Moderator Bas iBOOD Moderator

We verwachten dit verfspuitsysteem op 24 april te verzenden naar alle kopers.

Beantwoorden

11 april 2018 om 09:22
reza79 Gebruiker

hij is besteld, zou je als een expert in het kort belangerijke tips kunnen aan ons doorgeven?

Welke verf is de beste? verf eerst goed mengen? afstand van de muur? het manier van spuiten?  etc,…

Beantwoorden

11 april 2018 om 09:38

Beste verf:

=> Ik heb zelf goede ervaringen met de meister polar van Hornbach.  Kan je op de machine ook laten aankleuren in elke kleur.

=> de verf idd altijd goed doormixen met boormachine en mixer.   Als je de verf laat mengen komt deze kant en klaar uit de schudder … dan moet je uiteraard niet meer mixen … de schudder doet dan de klus voor je.

=> Verdunnen … max 10% en met warm water (niet heet).  Geeft een beter vloei.     Voor meister polar is 5% vaak al voldoende.

=> Spuittips:

* Hou altijd een gelijke afstand tov de muur.  15 tot 20 cm.

* Niet zwenken met de lans.    Beweeg mee met je lichaam (zie vide)

* Gebruik afplaktape met folie eraan vast.  Zie bijverkoop bij deze actie.

* De vloer afdekken met stukloper (zie video).  Kan je in de bouwmarkt of online vinden.  Kost niet zo enorm veel en kan je ook herbruiken.

Nog vragen … laat maar horen!

Beantwoorden

11 april 2018 om 14:57
reza79 Gebruiker

top,

bedankt voor je reactie,

raad je ons ook aan om voorstrijk te gebruiken? met een roller? of hoeft dat niet meer?

Beantwoorden

11 april 2018 om 16:33

Als je nieuw gestukte muren gaat verven altijd een primer of voorstrijk gebruiken.   Anders trekt je eindlaag zo de muur in en verlies je je centen.

Je kan primers en voorstrijk ook spuiten.  Een primer is vaak van dikte vergelijkbaar met een muurverf … een voorstrijk is erg waterachtig.  Merken als Alabastine hebben ook sprayers in hun range om voorstrijk te spuiten … ze raden spuiten dus ook aan.  Check even op hun site …

Beantwoorden

11 april 2018 om 09:51
Borknis Gebruiker

Ik heb de opvolger van deze verfspuit (W 950) in 2016 gekocht om alle plafonds en wanden in ons huis te spuiten. Wanden gaf een goed resultaat maar wel alles afplakken i.v.m. nevel. Plafonds, was teleurstellend, ook al werk je volgens de gebruiksaanwijzing is het niet te doen. Je moet continue apparaat en verfemmer verplaatsen omdat de slang te stug en te kort is. Hierover contact gehad met Wagner of er een cursus/workshop mogelijk is, niet voor DHZ-apparaten. Apparaat nooit meer gebruikt!

Beantwoorden

11 april 2018 om 11:02

Wij hebben in onze range ook toestellen met 15 meter slang … dit zou mogelijk een betere optie zijn geweest.

Cursussen en demo’s op maat doen we ook, maar idd enkel in de PROF range.

Beantwoorden

11 april 2018 om 10:24
dreden Gebruiker

Beste,

Ik heb deze een tijd geleden ook besteld, geprobeerd maar bleek onbruikbaar; de compressor sputtert, waardoor het resultaat navenant was, ook gaf het een ‘eggshel’ effect.

Is dit normaal? Ik hoop dat ik deze nog kan terugsturen?

Mvg Andreas

Beantwoorden

11 april 2018 om 11:02
foxathome Gebruiker

Onder non-conform, voldoet niet aan de verwachtingen, moet dat altijd kunnen.

Beantwoorden

11 april 2018 om 11:04

U kan altijd aanspraak maken op de garantie van 2 jaar … de afhandeling loopt via Ibood.   Als er een fout zit in de turbine krijgt u zonder meer meteen een nieuw toestel.

Beantwoorden

1 juli 2018 om 15:59
Zirk78 Gebruiker

Beste,

Ook wij hebben problemen met dit apparaat, deze gekocht en pas van het weekend in gebruik kunnen nemen.

De aanzuiging van de verf werkt niet,ook de fill/clean functie werkt niet, lijkt wel of de motor niet werkt die dat regelt niet werkt, erg jammer allemaal heeft een hoop geld gekost en een hoop dure latex..

Kan het geretourneerd worden, zodat wij ons geld terug krijgen?

Beantwoorden

1 juli 2018 om 20:29
Moderator Paul Moderator

Hallo Zirk,

Ik wil je vragen om via Mijn iBOOD een service verzoek (Defect) in te dienen, zodat de klantenservice je verder kan helpen bij dit probleem.

Beantwoorden

11 april 2018 om 10:31
suijkerwerk Gebruiker

Geachte heer/mevrouw,

Ik lees op bijvoorbeeld Amazon.com veel klachten over inconsistente bouwkwaliteit van dit product. Veel problemen met de compressor o.a. Dit verklaart wellicht ook het euvel van het apparaat van gebruiker dreden. Wat is uw reactie hierop?

Beantwoorden

11 april 2018 om 11:07

Vele jaren terug, bij de lancering, hebben wij idd een probleem gehad.  Wij hebben toen een EU recall gedaan en “alle” producten uit de markt gehaald.  Helaas zijn er tig apparaten in de markt gebleven en de reviews slepen we helaas nog altijd mee …

De W 995 en nieuw Flexio 950 hebben dit probleem niet meer.    De peristaltische pomp werd volledig aangepast … de turbine is ook een nieuwe ondertussen die krachtiger is.

Als markleider zullen we nooit dit soort zaken op zijn beloop laten … maar zonder meer heeft de slechte lancering ons geen goed gedaan.

Beantwoorden

11 april 2018 om 10:34
RijkdeJong Gebruiker

Beste Expert, bij goed gebruik, hoever kan de nevel komen? Met andere woorden tot hoeveel meter van bijvoorbeeld een muur moet je alles afdekken?

Beantwoorden

11 april 2018 om 11:09

Als je de tape en folie gebruikt die je bij Ibood kan kopen ben je safe.   Deze folie is heel breed en dekt ruim voldoende af.    Let op: de spuittechniek (hierboven een paar keer beschreven) is van belang.

Beantwoorden

11 april 2018 om 10:35
foxathome Gebruiker

Kennissen hebben deze en zeggen dat op de plekken waar je net een paar mm over de vorige baan komt, dat daar dan een verdikking zit en dus allemaal strepen blijvend zichtbaar zijn. Wat ze ook probeerde, het gebeurde steeds, bij een donkere verf, maar ook bij licht.
Ze hebben het apparaat zo snel mogelijk weer teruggestuurd omdat het niet aan de verwachtingen voldeed, non-conform.

Ze hebben alles opnieuw moeten doen.

Beantwoorden

11 april 2018 om 11:13

Op zich is dit onmogelijk met dit toestel … wij raden 15% overlap zelfs aan.

Dit kan wel gebeuren met een “airless” verfspuit, maar zeker niet met een HVLP machine.    Ik heb zelf duizenden meters met HVLP unit gespoten met overlap … op geen enkel moment is er streepvorming geweest … ik verzin dit niet!   HVLP is een fijnspuitsysteem en het grote voordeel is net het niet hebben van strepen, vegen en aanzetten.

Mogelijk hebben uw kennissen gesproken over spuiten, maar dan toch niet over HVLP spuiten …

Beantwoorden

11 april 2018 om 11:07
heerh00 Gebruiker

Is deze verfspuit ook geschikt om je dak(pannen) ermee te spuiten? Bijvoorbeeld vanuit een hoogwerker?

Beantwoorden

11 april 2018 om 11:14

Neen, dan zal je moeten kiezen voor een airless verfspuit met een lange hoge druk slang.   Zoek online even op “control pro” van Wagner … dat zijn onze nieuwste HEA apparaten.     Dit is nieuw.  Het is airless, maar met de helft van de druk van vroeger en dat heeft veel voordelen.

Beantwoorden

11 april 2018 om 11:22
Plaaggeestert Gebruiker

Wat zijn de voordelen t.o.v. de “ouderwetse” roller en dit apparaat? En zijn er ook nadelen (of situaties waarin een roller handiger is)?

Beantwoorden

11 april 2018 om 11:31

Wagner zal nooit de kwast of roller afbreken … deze blijven zeker nog zinvol.  Als je bv. een klein muurtje moet schilderen is het zinloos om een verfspuit op te starten.  Neem de rol …    Hetzelfde voor een manuele schroevendraaier en een dure bosch schroefmachine … beide dienen om een schroef vast te maken, maar de Bosch zal je nemen als je meer werk hebt of kracht nodig hebt.   Voor een schroefje in een TV afstandsbediening gebruik je toch nog een gewone schroevendraaier …

Verfspuiten is zinvol bij grotere klussen (alle muren en plafonds, heel tuinhuis, lang tuinhek, …) of bepaalde delicate klussen (binnendeur lakken, radiator spuiten, …)

Voordelen spuiten:

1. Geen aanzetten of vegen.

2. Snelheid

3. Hoeken kan je in één keer spuiten (al je in één kleur werkt).   Je kan met een rol nooit in een hoek … hier is het dan kwasten.  En verfspuit doet dit in één keer.

4. Beter resultaat (maar hangt samen met het soort verf … met rommel verf gaat de verfspuit ook geen wonderresultaat geven)

5. Vaak dekking in één laag.

Beantwoorden

11 april 2018 om 11:54
Next4 Gebruiker

Beste,

Zitten hier nog toebehoren bij? Of enkel de lans?

Of nog andere spuitstukken?

Alvast bedankt.

Beantwoorden

11 april 2018 om 16:22

Bij deze unit zit enkel de spuitlans voor muurverf  … wil je het lak/beits opzetstuk is dit apart bij te bestellen.

Uiteraard zijn er nog accessoires … maar deze worden niet in de actie aangeboden.  Kan je wel elders online of in de bouwmarkt vinden …

Beantwoorden

11 april 2018 om 14:09
Axtilamut Gebruiker

Ik wil mijn houten schuur spuiten met Natuleum van Diplotop (een teervervanger). Is dait apparaat daarvoor geschikt?

Beantwoorden

11 april 2018 om 16:24

Ik heb even op de website gekeken (lijkt een soort lak te zijn) … lijkt me geen probleem om dit product te gaan verwerken met de machine.

Beantwoorden

11 april 2018 om 14:32
jawadsayadi Gebruiker

ik ga binnenkort in een nieuw huis waarbij de muren zullen worden gestuct. Moet ik eerst een primer opbrengen alvorens te saucen? Kan de primer dan via deze spuit worden aangebracht?

Beantwoorden

11 april 2018 om 16:31

Ook bij spuiten altijd een primer of voorstrijk gebruiken … anders trekt je verf zo de muur in en dat is zonde van het geld.      Je kan primers en voorstrijk zeker verspuiten.    Bij nieuwe muren is een tweede laag primer soms ook nodig … afhankelijk uiteraard van hoe hard de muren nog gaan zuigen.

Beantwoorden

11 april 2018 om 14:45
jaccovh Gebruiker

In mijn huis wil ik een open trap gaan verven, gaat het lukken om met het wood & metal opzet stuk tussen de treden door te komen en de gehele trap te voorzien van een laag verf?

Beantwoorden

11 april 2018 om 15:07
jaccovh Gebruiker

En is het verfspuitsysteem eigenlijk ook geschikt (in combinatie met het wood & metal opzet stuk) voor Sigma S2U Nova traplak (met speciaal anti-slip middel)?

Beantwoorden

11 april 2018 om 16:27

Als de afstand tussen de treden “normaal” is zou dit mogelijk moeten zijn … je kan hier op youtube zelf video’s van vinden waarbij een trap wordt gespoten met een XVLP … dat is de profi variant van de HVLP.  Maar op zich vergelijkbaar … best even zoeken op google onder “trap spuiten met Wagner XVLP”.

Beantwoorden

11 april 2018 om 16:29

Dit product ken ik helaas niet … ik heb wel ooit een antislipt bankirai olie verwerkt en dat ging toen niet zo goed … de kleine deeltjes hoopten uiteindelijk op in de spuitmond en werden niet verspoten.  Dat ging dus niet lekker …

Ik weet niet hoe klein de deeltjes zijn in de sigma lak … misschien moet je eens bij PPG zelf navragen.  Ze testen ook zo goed als al onze producten.    Als het lukt met de prof XVLP kan het ook met deze machine.

Beantwoorden

11 april 2018 om 15:23
harmankardon Gebruiker

Is het ook mogelijk om structuurverf (saus) te spuiten?

Kan ik hier ook mee spack-spuiten?

Beantwoorden

11 april 2018 om 16:25

Neen, structuurverven kan je met dit apparaat niet verwerken.   Volledig afgeraden.

Beantwoorden

11 april 2018 om 16:35
harmankardon Gebruiker

Oké dankjewel

Beantwoorden

11 april 2018 om 17:40
Sarabundi Gebruiker

Beste Wagner expert, kan ik er onverdunde alphatex iq op spuiten?

Beantwoorden

11 april 2018 om 17:46

Ik weet niet 100% zeker of je dit Sikkens product “onverdund” kan verwerken … met 10% verdunning zou dit moeten lukken.

Beantwoorden

11 april 2018 om 17:42
Sarabundi Gebruiker

Sorry, nog een vraag: pakt een roller in de praktijk meestal voordeliger uit dan spuiten?

Beantwoorden

11 april 2018 om 17:49

In aanschaf zonder meer … 5 euro voor een roller in de bouwmarkt of zelfs 1,5 euro bij de Action versus een verfspuit. Als je het zo bekijkt is een verfspuit altijd duurder … je gaat betalen voor de voordelen die je hebt met een verfspuit. Net zoals je voor een schroevendraaier een paar euro gaat betalen en een schroefmachine van een merk bijna 100 euro.

Beantwoorden

11 april 2018 om 19:53
Lenoble Gebruiker

Wat is het verschil met de W 950 versie? Zie deze namelijk bij een concurrent voor 25,- euro extra en vraag me af of dit misschien een betere koop is.

Beantwoorden

11 april 2018 om 20:14
Sarabundi Gebruiker

Dag expert,

Gebruikt dit apparaat meer of minder verf om een wand te spuiten dan een roller? In de praktijk dan he..!

Dat een roller goedkoper is in aanschaf is nogal wiedes…

Beantwoorden

25 mei 2018 om 20:40
daas Gebruiker

Hallo ibood,

is er al enig nieuws over de verzenddatum?

Beantwoorden

25 mei 2018 om 23:41
Moderator Paul Moderator

Hoi daas,

De verzenddatum van het Wagner Flexio 995 verfspuitsysteem waar dit forumtopic over gaat was dinsdag 24 april en er was geen vertraging in de levering. Als je meerdere producten tegelijk hebt aangeschaft, zal het pakket pas verzonden worden wanneer voor alle producten de verzenddatum bereikt is.

Maar als jouw vraag gaat over een recentere flashsale met Wagner verfproducten (14 t/m 16 mei online) dan is de verwachte verzenddatum donderdag 31 mei. 

Als je voor mij het bestelnummer hebt, dan zal ik de klantenservice vragen om het na het weekend voor je na te kijken.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.