15 april 2018 om 00:00
iBOOD

Sekitobei Messenset | 5-delig

Sekitobei Messenset (5-delig)

Als er één land is waar ze verstand hebben van goede messen, is het wel Japan!

Liever een messenset met aanzetstaal en messenblok?
Klik dan even hier (NL) of hier (BE).

Specificaties

Merk: Sekitobei
Type: Messenset | 5-delig
Garantie: 2 jaar via iBOOD, 10 jaar via Sekitobei

• Vijf Japanse messen
  • 3Cr13 RVS Lemmeten
  • Ergonomische handvatten

Lemmet: 3Cr13 RVS
Handvat: 18/10 RVS

Certificaten
High Performance ICP – Initial Cutting Performance
High Performance CER – Cutting Edge Retention
BS EN ISO 8442 Test Compliant

Inhoud set
1x Koksmes: 20 cm
1x Broodmes: 19.4 cm
1x Vleesmes: 18.3 cm
1x Santokumes: 18 cm
1x Groentemes: 11 cm

De messen zijn vaatwasserbestendig, echter is het aan te raden deze met de hand te wassen. 

De messen zijn ontworpen in Japan en vervaardigd in China.

15 april 2018 om 00:09
erosramon Gebruiker

Zie het broodmes voor 18 dollar op Ebay. Dan is dit wel een nette prijs.

https://www.ebay.com/itm/Japanese-Serrated-Knife-Bread-Knives-SEKI-JAPAN-19-4cm-7-6/202262136291

Beantwoorden

15 april 2018 om 00:12
WoLpH Gebruiker

Echte Japanse messen uit China :P

Ter info, het gebruikte staal (3Cr13) heeft een hardheid van rond de 52HRC wat betekend dat je het regelmatig zal moeten slijpen. Japanse messen hebben vaak een hardheid van 60+.

Dat zegt niet dat het slechte messen zijn hoor, zolang je ze regelmatig slijpt zal het vast prima zijn.

Beantwoorden

15 april 2018 om 00:25
Moderator Jim Moderator

Hi WoLpH!

Onze collega Bas had deze opmerking al voorzien en ons een korte uitleg meegegeven. ;-)
“De messen van Seikitobei zijn gefabriceerd in China. De reden dat we ze Japanse messen noemen betekent dus dit niet dat ze uit Japan komen, maar dit is een type messen. Deze messen zijn wel ontworpen in Japan.”

Dan is hij bij deze ook voor toekomstige reacties beantwoord!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

15 april 2018 om 00:15
hvwittel Gebruiker

Ik sla deze over; gezocht op Google maar geen enkele respectabele site voor Japanse messen verkoopt dit merk.

Beantwoorden

15 april 2018 om 00:18
WoLpH Gebruiker

Tja… 18 euro voor 5 messen, wat verwacht je dan?

Beantwoorden

15 april 2018 om 00:38
hvwittel Gebruiker

Ze adverteren dat deze normaliter 219 euro moeten kosten voor 5 messen, dat is dus ruim 40 euro per stuk. Van een mes van 40-45 euro verwacht ik echt wel dat er reviews van te vinden zijn, of dat respectabele kookwinkels ze verkopen. Daaruit concludeer ik dat de messen dus waarschijnlijk niet zo goed én duur zijn als er hier wordt doen geloven.

Beantwoorden

15 april 2018 om 00:57
Susantigoon Gebruiker

@hvwittel – Wat wil je nou voor nog geen 18 euro?

Beantwoorden

15 april 2018 om 04:41
jinjo2art Gebruiker

Ik moet zeggen dat deze messen niet verkeerd zijn. En 40 voor een mes een redelijke prijs is. Heb een Santoku van zelfde prijsrange en die is prima, inderdaad wel vaker slijpen. Wil je echt japanse messen made in Japan kom je al gouw op minimaal 200 euro uit per mes!  XD

Beantwoorden

15 april 2018 om 13:00
Theborg123 Gebruiker

Dat is niet het geval, de prijs zou 218e moeten zijn. Helaas is dit een illusie die iBood oproept om aan te geven dat het om kwaliteit gaat. De realiteit is dat iedereen mag vragen wat hij wil en er regelmatig junkfabrikanten zijn die stellen dat iets 500e kost terwijl het nog geen kwartje waard is. De aanbieding is dan eigenlijk geen aanbieding maar gewoon rommel met de perceptie dat het kwaliteit is. Dit is een groeiende trend bij veel shops, altijd kop erbij dus! Geen reviews, geen bewezen trackrecord van de fabricant of het product zelf, dan kan je er op ibood vanuitgaan dat je rommel koopt.

Beantwoorden

15 april 2018 om 14:24
hvwittel Gebruiker

@ Susantigoon – je kunt ook lezen wat ik schrijf…

Beantwoorden

15 april 2018 om 00:20
Fidelis89 Gebruiker

Mensen opgelet! Dit is Japans ONTWERP maar zeker geen kwaliteit…

Made in China. M.a.w replica’s.

Vergelijk het met de Honda Dax onder de bromfietsen die ook (na) gemaakt worden door Yingchen en Skyteam…

Ieder z’n ding maar ik laat ze passeren.

Beantwoorden

15 april 2018 om 00:26
blackadder91 Gebruiker

Wat is de hardheid van deze messen?  Eerlijk is eerlijk: erg mooie set voor de prijs ook al is het een onbekend merk. Vaak zie je bij de goedkopere messen slechte designkeuzes: kartelranden op alle messen, een te dunne tang die doorloopt in plastic handvat etc. Dat lijkt bij deze messen goed te zitten en de staalsoort had ook slechter gekund. het is wel een staalsoort die je vaak moet slijpen en aanzetten en absoluut niet tegen ander staal moet laten botsen: daarom misschien beter voor de variant met blok en aanzetstaal kiezen.

Beantwoorden

15 april 2018 om 00:55
Susantigoon Gebruiker

Het materiaal is vrij zacht en daardoor bijzonder gemakkelijk erg scherp te krijgen. Regelmatig op de slijpstaaf (Flaksa van Ikea dus, ook zo’n belachelijk goedkoop hebbedingetje).

Voor deze prijs val je je hier nooit en te never een buil aan.

Beantwoorden

15 april 2018 om 05:13
JohanKorre Gebruiker

Heb deze messen via een spaaractie van Delhaize, en dan nog meer betaald hoor, 7 tot 15 per mes voor zover ik het me herinner.

Ik vind ze geweldig. Ze zijn heel scherp, zijn mooi en liggen goed in de hand. Ik dacht dat ik een goed broodmes had totdat ik dit gebruikte.. . Ik gebruik ze niet zo vaak omdat ik ze te mooi vind, daarom weet ik niet of ze lang scherp blijven. Maar zoals Susantigoon zegt, dan slijp je ze eens onder de juiste hoek.

Dadelijk kopen voor deze prijs zou ik zeggen! Ik ga het doen om een tweede set te hebben dan kan ik mijn eerste eindelijk gaan gebruiken, en er een kado geven aan een vriend.

Beantwoorden

15 april 2018 om 13:06
mytecmaster Gebruiker

Uh hier gaat iets verkeerd, goeie messen zijn toch echt om te gebruiken! Een mooie auto gebruik je toch ook ;-)?

Beantwoorden

15 april 2018 om 11:43
Martijn99 Gebruiker

Besteld incl. Het messenblok, oude set was aan vervanging toe en eerlijk is eerlijk voor dit geld kan je geen miskoop doen. Ben benieuwd naar de kwaliteit maar het staat in ieder geval mooi op het aanrecht.

Beantwoorden

15 april 2018 om 17:18
Ben_Reniers Gebruiker

Ik zit in hetzelfde schuitje als jou. Voor zo’n geld kon ik ze niet laten liggen, incl messenblok :) En de meeste reviews op amazon en andere websites waren zeker positief te noemen. Ik heb zo’n voorgeviel dat we er veel kookplezier mee ga beleven!

Beantwoorden

15 april 2018 om 16:14
peterderooij Gebruiker

wat is de slijphoek van deze messen?

Beantwoorden

15 april 2018 om 17:33
Ben_Reniers Gebruiker

Dit zou ik ook graag willen weten! Bij een review had ik gelezen 10-16 graden, en dat 15graden een goede rule of thumb zou zijn voor deze messen van sekitobei te slijpen. Echter heb ik deze specificaties nergens kunnen terugvinden.

Beantwoorden

15 april 2018 om 17:43
Q8472 Gebruiker

Ik had graag een set van deze messen gekocht doch ze waren uitverkocht. Ik heb wel al een douchekop gekocht vandaag.

Nu zie ik dat de messen echter opnieuw beschikbaar zijn… Ik had deze nog steeds graag willen kopen maar ben niet bereid om 2 keer verzendingskosten te betalen.

Kan dit geregeld worden iBood?

Mvg

Beantwoorden

15 april 2018 om 22:14
Moderator Paul Moderator

Zowel de 5-delige messenset als de 8-delige messenset zijn uitverkocht geraakt. Anders had je een nieuwe bestelling kunnen plaatsen voor de douchekop + messenset en daarna de vorige bestelling annuleren. Op die manier betaal je maar eenmaal verzendkosten.

Beantwoorden

2 juni 2018 om 18:31
Palolite Gebruiker

Beste,

Ik heb een extra set liggen. Nog interesse ?

Groet

Beantwoorden

5 juni 2018 om 16:40
open_ceiling Gebruiker

Je mag de mijne verkopen aan de iBoodprijs + verzending als je me vandaag nog contacteert op *knip*

Kris.

Edited by: Dees
Om begrijpelijke redenen kunnen wij mailadressen niet toestaan op het forum.

Beantwoorden

5 juni 2018 om 16:42
open_ceiling Gebruiker

CORR:  Je mag de mijne KOPEN aan de iBoodprijs

moet dat natuurlijk zijn.   ^_^

Beantwoorden

17 mei 2018 om 13:05
mich8 Gebruiker

De messen zijn redelijk aangezien het bedrag, maar niet vrij van fouten! In het achterste van de handvat van 1 op de 5 messen is een piepkleine gaatje waaruit water sijpelt na het wassen, ja met de hand!

RMA aangevraagd maar enkel dit als antwoord gekregen:

“Aanvullende instructies:

Het is niet mogelijk om dit type product op deze manier te melden.
Wij verzoeken u deze melding te doen door middel van een e-mail bericht aan : returns@ibood.be
Ik vroeg enkel om het om te ruilen maar dit is blijkbaar niet mogelijk!
Dus boodschap is: problemen?? terugsturen!! maar de retourkosten zijn voor eigen rekening wat ik niet normaal vind.
Ik koop heel veel op internet en dit is de enige plek waar retour niet door de verkoper wordt gedragen!

Beantwoorden

17 mei 2018 om 13:27
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi mich,

Heb je al gemaild naar returns@ibood.be? Dat je naar dit mailadres moet mailen betekent niet per definitie dat je hem terug moet sturen. Mijn collega’s zullen dit per individuele case beoordelen.

Retourkosten worden binnen de garantie bij defecten altijd door ons vergoed.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.