17 april 2018 om 00:00
iBOOD

Zolo Liberty+ Bluetooth In-Ears

Product expert aanwezig

Zolo Liberty+ Bluetooth In-Ears

De Liberty+ in-ears zijn nét op de markt en zitten vol met de laatste technologie. Maak kennis met een nieuwe generatie aan Bluetooth oordopjes.

Specificaties

Merk: Zolo by Anker
Type: Liberty+ In-Ears
Garantie: 2 jaar

• Ongekende batterijduur
  • Stijlvol en comfortabel design
  • IPX5 waterbestendig

Technisch

• Drivers: 2x 6 mm Graphene Dynamic
  • Frequentierespons: 20 Hz - 20 KHz
  • Audio codecs: AAC, SBC
  • Geluidsisolatie: Ja
  • Bluetooth: v5.0
  • Microfoon: MEMS met EC/NR-technologie
  • IP-certificatie: IPX5 + nano coating

Voeding

• Opladen via microUSB (5 V/1.5 A)
  • Eén lading: tot 3.5 uur aan muziek
  • I.c.m. charging case: 48 uur aan muziek

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Zolo-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

17 april 2018 om 00:04
Waterstraal Gebruiker

3,5 uur batterijduur is ongekend wat? Ongekend kort?

Beantwoorden

17 april 2018 om 00:10
blufner Gebruiker

Een werkgeheugen met een korte geheugenspanne heeft onherroepelijk invloed op het begrijpend lezen. Het is dan raadzaam de kernpunten, tijdens het lezen, voor jezelf op te schrijven. Dit voorkomt dat je domme dingen gaat zeggen over de tekst.

Beantwoorden

17 april 2018 om 01:07
Binnenmars Gebruiker

Gefeliciteerd blufner, je heb het inderdaad voorkomen.

Beantwoorden

17 april 2018 om 04:50
Official Product Expert Zolo-Expert Official Product Expert

3.5 uur voor de oortjes los en een extra 48 uur als je tussen de gebruiken door de case gebruikt om de oortjes opnieuw op te laden. Zodra je de oortjes in de case stopt klikken ze door een magneetje vast en beginnen ze weer op te laden. De case is op te laden via de Micro-USB ingang.

Of het ongekend lang of kort is laat ik aan u om te beoordelen, alles is relatief. Maar in vergelijking met andere oortjes is het een ongekend lange batterijduur.

Beantwoorden

17 april 2018 om 07:07
xBigGx Gebruiker

Vind de opmerking niet zo onterecht … de oortjes die ik nu heb gaan makkelijk 5 uur mee zonder op laden. Of je ze nu op laad in een case, of op een powerbank of whatever, je kan ze niet gebruiken …

Beantwoorden

17 april 2018 om 09:46
roedie72 Gebruiker

3.5 uur aan een stuk muziek luisteren is dan weer heel lang. En als je dat vaak doet heb je deze oortjes over een tijdje helemaal niet meer nodig…..Als je klaar bent met luisteren stop je ze gewoon in het doosje en zijn ze voor de volgende keer weer opgeladen.

Beantwoorden

17 april 2018 om 10:28

Het klopt natuurlijk als je ze met andere type headphones vergelijkt, dat er typen zijn met een langere batterijduur. Neem bijvoorbeeld de grote over-ear headphones, die kunnen wel soms wel 10 uur of langer meegaan op 1 accu.

Voor true wireless is 3.5 uur + 48 uur lang in vergelijking met andere modellen. De case is trouwens erg klein en past zo in je broekzak. Een dergelijke case zal je overigens altijd bij je hebben, of je nu Zolo Liberty+ of een ander merk/model true wireless headphones hebt.

Beantwoorden

17 april 2018 om 13:38
Binnenmars Gebruiker

Het begrijpend lezen gaat mij nog steeds slecht af:

Eén lading: tot 3.5 uur aan muziek
I.c.m. charging case: 48 uur aan muziek

Dus na 3,5 uur muziek, doe je ze in de charging case, die zet je dan op je hoofd?
dan luister je nog 48 uur muziek.
Daarna kun je de earbuds weggooien en de charging case?

Wat is het verschil dan met andere oplaadbare oordopjes?

Beantwoorden

17 april 2018 om 13:42
Binnenmars Gebruiker

Of zit er een klein powerbankje in de charging case, dan wordt het ineens duidelijk, maar dat heb ik dan weer nergens (begrijpend) gelezen.

Beantwoorden

17 april 2018 om 19:05
stinoo Gebruiker

De charging case bevat een accu die je oplaadt middels de micro-usb poort die erop zit. Zodra je de oordopjes in het doosje doet worden ze automatisch weer opgeladen tot 100% zodat je weer 3,5 uur muziek kan luisteren. Één accu lading van de opbergcase gaat dusdanig lang mee dat je deze in de praktijk bijna niet hoeft op te laden. Bij zeer veel gebruik misschien 1x per 14 dagen.

Beantwoorden

17 april 2018 om 19:06
stinoo Gebruiker

Mocht je echt 7u per dag luisteren dan kom je uit op 1x per week opladen.

Beantwoorden

17 april 2018 om 00:05
KpenneK Gebruiker

Beste

Heb mijne 2 weken geleden terug gestuurd en jullie hadden geen  vervangende produkt voor mij dus kreeg ik mijn geld terug maar wat blijkt nu bieden jullie terug dezelfde oortjes aan???

Beantwoorden

17 april 2018 om 00:14
blufner Gebruiker

1-1+1=1   Dus gewoon een nieuwe bestellen en je bent klaar. Beter kunnen ze het niet voor je maken, dit is toch wel gemakkelijker.

Beantwoorden

17 april 2018 om 00:29
Moderator Paul Moderator

Hoi KpenneK,

Op het moment dat jouw case werd behandeld, zal er inderdaad geen vervangend product meer op voorraad geweest zijn. Inmiddels hebben de inkopers weer een nieuwe partij kunnen regelen, maar dat was 2 weken geleden nog niet bekend.

Beantwoorden

17 april 2018 om 00:06
saintnicolaas Gebruiker

Neem aan dat er hier ook gewoon verschillende maten rubbertjes worden meegeleverd om ze goed passend te maken?

Beantwoorden

17 april 2018 om 04:43

Er zijn zowel een rubbertjes (“Gripfit jackets”) om de oordopjes zelf (die kan je ook niet kan gebruiken, sommige mensen vinden dat het fijnst), als verschillende oortjes hebt. In 4 en 3 verschillende maten respectievelijk.

Even uitproberen welke Gripfit jackets en oortjes het beste passen, maar dan zouden ze comfortabel moeten blijven zitten, ook al schud je je hoofd heen en weer.

Overigens zitten ze het beste als je ze in je oren stopt en dan een slag naar achteren draait (let op L-inks en R-echts aanduidingen)

Beantwoorden

17 april 2018 om 00:10
iBroeder Gebruiker

“Heb je de compacte charging case bij je, dan kun je ze tussentijds opladen en het totaal naar 48 uur oprekken”

^ is de charging case soms tegelijkertijd een powerbank voor de oortjes?

Beantwoorden

17 april 2018 om 04:54

Ja, elke keer als je ze even in de case doet laden ze weer op.

Met uitzondering van misschien een lange treinreis zullen de meeste mensen niet langer dan 3.5 uur aaneengesloten muziek luisteren, dus met deze 3,5 uur batterijduur en de extra 48 uur gaan ze behoorlijk lang mee voordat de muziek stopt.

Beantwoorden

17 april 2018 om 00:11
vergrooter Gebruiker

Weet neit of ik linkjes mag posten @Moderator? Haal maar weg als het neit mag. Maar hier is het forum van de vorige keer, zijn veel opmerkingen gepost en vragen beantwoord:

http://nl-nl.forum.ibood.com/products/92961-180107/zolo-liberty-bluetooth-in-ears/ Scheelt weer zoeken naar antwoorden.

Beantwoorden

17 april 2018 om 00:19
Moderator Niek Moderator

Hallo vergrooter,

Dat mag zeker en bedankt voor het plaatsen. Daar zijn inderdaad al veel vragen beantwoord :-)

Beantwoorden

17 april 2018 om 00:11
KpenneK Gebruiker

Ja zitten verschillende pas maatjes in e  de batterij van de oortjes ongeveer 3u maar je kan ze altijd opladen in het opbergtasje want er zit een batterij 1 ik kwam er ongeveer 7 werkdagen van 8 u op 1 lading van het doosje

Beantwoorden

17 april 2018 om 00:17
brutus82 Gebruiker

Nog niet allemaal gelezen maar staan wel wat reviews op tweakers. Klik hier. Lees ze morgen zelf pas, maar wilde het jullie niet onthouden. Lijken allemaal erg gedetailleerd. 

Beantwoorden

17 april 2018 om 08:53
stinoo Gebruiker

Ik ben een van de reviewers. Succes met lezen :-)

Beantwoorden

17 april 2018 om 00:50
techno2004 Gebruiker

volgens mij na opzoeken google eerste pagina nog maar…. niet boven de 6 op 10 score en allerlei minpuntjes… ok dan komt waarschijnlijk de vraag “voor die prijs” tja voor die prijs denk ik dat zelfs beter is de standaard oortjes bij mijn S8 (die zogezegd la getuned zijn) te gebruiken

Beantwoorden

17 april 2018 om 01:48
KpenneK Gebruiker

Gaat de app ook nog een update krijgen?

En transparency beter geregeld kan worden

Beantwoorden

17 april 2018 om 05:14

Hi Kpennek,

Ik verwacht weinig veranderingen aan de app, heb je een specifieke vraag voor welke functie? De equalizer zal blijven zoals die is (je kan kiezen tussen verschillende 5 verschillende modussen, balanced klinkt voor mij het beste). De transparency is wel verbeterd, maar niet iedereen vindt het even prettig werken, dus ik zou ze niet daarvoor kopen.

Ten opzichte van andere modellen true wireless headphones vinden veel mensen de bluetooth 5.0 verbinding, de geluidskwaliteit, de de fit in je oor en natuurlijk de batterijduur relatief goed, op die punten raad ik ze aan.

Beantwoorden

17 april 2018 om 13:56
KpenneK Gebruiker

Ik heb de oortjes gehad maar stuk na 1 maand was er tevreden over aleen gaan ze snel stuk zoals ik kan lezen op andere forums… bij mij was het rechter oortje dat op eens heel weinig geluid gaf

Beantwoorden

17 april 2018 om 05:45
aberg Gebruiker

Vorige keer gekocht en persoonlijk vind ik het geluid vrij schel klinken bij muziek, dus weinig bas.

Voor de telefoon werken ze prima

Beantwoorden

17 april 2018 om 06:50
Richarddekker65 Gebruiker

Heb ze en ik vind ze goed klinken. Geen spijt van mijn aankoop.

Beantwoorden

17 april 2018 om 07:05

Goed om te horen dat ze bevallen, bedankt voor je reactie!

Beantwoorden

17 april 2018 om 07:47
ptrbkr Gebruiker

Zijn ze te gebruiken met een Fitbit ?

Beantwoorden

17 april 2018 om 07:50
dopol Gebruiker

voirge keer gekocht en ik ben er tebreden over

Waarschuwinkje: Een beetje opletten met aanstoten van de oortjes (bv bij verwijderen rugtas) want dan ligt er zo een op de grond.

Beantwoorden

17 april 2018 om 08:12
klantibood Gebruiker

Ik zou willen weten of er praktijkervaringen zijn met het dragen van deze oortjes op de motor? Dan is vooral belangrijk dat ze geluid van buiten dempen, en er niet pijnlijk op gedrukt wordt door de helm.

Beantwoorden

17 april 2018 om 08:45
mvanderpot Gebruiker

Blijven deze oortjes goed zitten tijdens sporten?

Beantwoorden

17 april 2018 om 08:59

Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf welke sport. Als je de juiste pasvorm hebt gevonden moeten ze in veel gevallen blijven zitten. Bovendien hebben ze IPX5 dus kunnen ze tegen een beetje zweet. Ik zou er nog niet mee gaan surfen of wedstrijdzwemmen.

Beantwoorden

17 april 2018 om 08:59

Ja, door de verschillende rubbertjes kun je ze aanpassen aan je gewenste formaat, een slag draaien en ze zitten goed. Gaat goed met hardlopen, fitness en fietsen. Let op, niet mee gaan zwemmen, wel sweatproof niet waterproof. Andere sporten zelf niet geprobeerd met de Zolo Liberty+.

Beantwoorden

17 april 2018 om 10:27
Robbertramak001 Gebruiker

Zijn ze te gebruiken met de fitbit ionic?

Beantwoorden

17 april 2018 om 10:44

Ik heb intern nog even nagevraagd hoe het zit me de Fitbit:

De meeste Fitbit producten zijn “smart bracelets”, die niet op Android werken en dus ook niets samen zijn te gebruiken met de Zolo Liberty+. Echter de Apple en Fitbit “smart watches” zijn wel te gebruiken met de Zolo Liberty+ (Fitbit smart watch werkt met Android).

Beantwoorden

17 april 2018 om 10:27
hj.arends Gebruiker

Wat een ongelofelijk slecht product is dit. Als backer van het Kickstarter project kreeg ik als 1 van de eersten een exemplaar. De eerste dagen werkte het prima, maar toen viel de rechter earbud uit. Een nieuw exemplaar ontvangen en hetzelfde verhaal. Na een paar dagen niets meer uit de rechter earbud. Weer een nieuw exemplaar ontvangen en deze keer direct vanuit de doos de rechter kapot. Ik ben er volledig klaar mee. Niet kopen dus.

Beantwoorden

17 april 2018 om 10:56

Heel vervelend te horen. Er zijn problemen geweest met de eerste productiebatch, waaronder het probleem dat jij beschrijft (uitvallend rechter oordopje). Ik kan je niet direct helpen, maar als je nu contact opneemt met de klantenservice zal je een wel goed werkend exemplaar ontvangen. De productkwaliteit is enorm verbeterd en de problemen zijn inmiddels verholpen.

Beantwoorden

17 april 2018 om 11:48
hj.arends Gebruiker

Ik ontving gisteren (16 april 2018) een nieuw exemplaar. Die vlieger gaat dus niet helemaal op.

Beantwoorden

20 april 2018 om 13:47

Hallo HJ,

Ik vond het erg vervelend te lezen dat je 3 maal pech hebt gehad hiermee, dus ik heb intern gevraagd wat ik kan doen om te helpen. Als je de oortjes nog hebt: Vaak komt het probleem voor omdat ze niet in het begin volledig zijn opgeladen. Als je de oortjes volledig oplaadt dan moeten ze werken. Doen ze het niet meteen, druk dan de knop in op het oortje (links en of rechts) om ze te activeren en dan horen ze het doen.

Mocht je dat al geprobeerd hebben of mochten ze toch echt stuk blijken te zijn na dit geprobeerd te hebben, dan gewoon geld terug vragen via onze klantenservice.

True Wireless Headphones zijn relatief nieuwe technologie en helaas gaat dat niet altijd feilloos. Onze huidige batches krijgen over 4+/ 5 sterren waarderingen (niet de eerste batches, die waren inderdaad minder goed), wat beter is dan die van de concurrenten, dus de kwaliteit van het product, uitzonderingen daar gelaten, zou nu echt in orde moeten zijn. Maar nogmaals excuses namens Anker / Zolo, 3x hetzelfde probleem hoort niet voor te komen.

Beantwoorden

17 april 2018 om 13:03
golfken1man Gebruiker

Ik zou ze graag kopen, maar zowel op de app als op het web lukt dit helaas niet…sorry er ging iets mis…keer op keer… Ligt het probleem langs mijn kant?

Beantwoorden

17 april 2018 om 13:08
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi golfken1man,

Met welke betaalmethode probeer je af te rekenen? En waar in het bestelproces loop je tegen deze fout aan?

De volgende acties verhelpen 90% van dergelijke betaalproblemen:

- Bestellen via de iBOOD app
- Een andere betaalmethode gebruiken
- Je cookies verwijderen
- Een andere browser gebruiken
- Je winkelwagen leeg halen, uitloggen, opnieuw inloggen en je winkelwagen weer vullen
- Een eventuele VPN-verbinding afsluiten
- Gebruik maken van een andere internetverbinding

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 april 2018 om 13:39
Tozo Gebruiker

Zeer tevreden mee!

Beantwoorden

17 april 2018 om 19:47
Bawls Gebruiker

Zijn deze oortjes ook goed te gebruiken op de motor. Dus om navigatie en met name flitsmeldingen te ontvangen?

Beantwoorden

20 april 2018 om 13:38

Als het geluid via bluetooth van bijvoorbeeld je smartphone komt is dat mogelijk.

Beantwoorden

17 april 2018 om 20:18
Bies11 Gebruiker

Ik heb deze hier eerder gekocht (7 januari) en al redelijk snel werd het geluid van de linkerbud slecht. Teruggestuurd en geld terug gehad, dus dat was an sich wel prima. Ik was wel te spreken over de geluidskwaliteit en het comfort. Ik vraag mij af of sindsdien de kwaliteit verbeterd is of nog identiek is, aangezien het een veelvoorkomend probleem is.

PS. Enige nadeel vond ik dat het volume niet te bedienen is.

Beantwoorden

17 april 2018 om 21:11

Beste Bies11, zoals eerder vermeld zijn er problemen geweest met de eerste productiebatch, waaronder het probleem dat we hier tegenkomen. De productkwaliteit is enorm verbeterd en de problemen zijn inmiddels verholpen. Individuele gevallen zullen we zeker uitzoeken en bij defecten ruilen we om.

Beantwoorden

17 april 2018 om 20:29
pjotter13 Gebruiker

Er is nu twee keer gevraagd of ze op de motor te gebruiken zijn. Graag een duidelijk antwoord.

Beantwoorden

17 april 2018 om 21:15

Beste pjotter13 en Bawis, helaas moet ik het antwoord schuldig blijven, zelf geen motorrijder, dus kan het niet testen.

Beantwoorden

18 april 2018 om 06:02

Ik heb het intern nagevraagd, excuses voor de vertraging. De product manager raadt het af, vanwege verkeersveiligheid. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ik denk dat je ze mogelijk uit je oren tikt als je je helm opzet. Ik vermoed dat als je helm op je hoofd zit blijven ze wel zitten, want je helm zit volgens mij meestal niet enorm strak tegen je oren aan.

Ik ben erg benieuwd of er motor / scooter rijders op iBood zijn die al een paar hebben gekocht op Kickstarter of tijdens de vorige deal die hun ervaringen kunnen delen.

Beantwoorden

17 april 2018 om 23:43
tonnylunshof Gebruiker

Ik ben er heel tevreden mee, ze voldoen aan mijn verwachtingen . Ondanks dat ik veel koptelefoons bezit en oordopjes ,zowel gewone als high res ,ben ik bijzonder tevreden over dit product. Ze klinken goed en zijn mooi om te zien ,en niet te vergeten makkelijk in gebruik.

Alle negatieve reacties over dit product, zijn mijn menining dan ook overtrokken.!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.