12 april 2018 om 00:00
iBOOD

Microsoft Surface Book 2 | 13.5" | i7 | 256 GB SSD

Microsoft 13.5" Surface Book 2

Waarom kiezen tussen een professionele laptop en tablet als je met de Surface Book 2 beide in huis haalt?

Specificaties

Merk: Microsoft
Type: Surface Book 2 (i7, 8 GB)
Garantie: 2 jaar

Deze Microsoft Surface Book 2 is afkomstig uit de Verenigde Staten en wordt dan ook geleverd met een EU verloopstekker.

• 8ste generatie i7-processor
  • GeForce GTX 1050-videokaart
  • Accuduur van 17 uur

Prestaties

• Besturingssysteem: Windows 10 Pro
  • Werkgeheugen: 8 GB LPDDR3 RAM
  • Geheugensnelheid: 1866 MHz
  • Processor: 8e generatie Intel Core i7-8650U quad-core (tot 4,20 GHz Max Turbo)
  • Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 1050 (2 GB GDDR5)
  • Solid State Drive (SSD): 256 GB SSD
  • Optische drive: nee

Display

• Grootte: 13.5"
  • Resolutie: 3000 x 2000
  • Touchscreen: ja
  • Beeldverhouding: 3:2
  • Schermtype: TFT-LCD
  • Touchscreentype: Capacitive touchscreen

Connectiviteit

• Wifi: 802.11 a/b/g/n/ac
  • Bluetooth: versie 4.1
  • 2x USB 3.1
  • 1x USB-C
  • 2x Surface Connect-poort
  • 1x Hoofdtelefoonaansluiting (3,5 mm)

Randapparatuur

• Microfoon: Ja
  • Camera achterzijde: Ja (8 MP)
  • Camera voorzijde: Ja (5 MP)
  • Luidsprekers: 2
  • Vingerafdruksensor: Nee
  • Gezichtsherkenning: Ja
  • Toetsenbord: QWERTY

Voeding

• Batterijduur: Tot 17 uur
  • Aantal batterijen: 1

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen: 312,0 x 232,00 x 15,00–23,00 mm
  • Gewicht: 1.64 kg (incl. toetsenbord)
  • Kleur: Grijs
  • Behuizing: Magnesium
  • Meegeleverd: AC-adapter
12 april 2018 om 00:49
HarcOOD Gebruiker

Hmmm… ik heb net de vorige keer de Microsoft SB2 i5 aangeschaft. Is het verstandiger om deze te retourneren (kan nog) en voor EUR 500,- meer deze i7 te nemen? Ik denk dat die meer grafische power heeft, maar maakt ook meer lawaai en is zwaarder.Daarnaast ga ik niet gamen of designen. Iemand ervaring met de verschillende modellen? Dank alvast!

Beantwoorden

12 april 2018 om 01:21
Stadtionalist Gebruiker

Ik heb geen idee wat je er dan wel mee gaat doen, maar voor een beetje youtuben en powerpointjes maken heb je de upgrade niet nodig. Wel zal de quadcore CPU en de dedicated GPU beduidend meer performance leveren. Qua lawaai moeilijk te zeggen, ik ga uit van (grotendeels?) passieve koeling (dus geen mini ventilatoren die een kabaal maken), wat overigens ook zal betekenen dat die gtx1050 niet zo zal presteren als een ‘normale’ videokaart.

Beantwoorden

12 april 2018 om 10:37
HarcOOD Gebruiker

Dank Stadtionalist voor je verdieping. Dat helpt. Ik doe vooral kantooradministratie, dus ik blijft bij mijn i5. Heb een dedicated Game PC die het echte werk aankan.

Beantwoorden

12 april 2018 om 01:17
gio_vanni Gebruiker

Ik zoek een high end laptop, twijfel o.a. tussen een MacBook pro met touchbar, surface book 2, hp elitebook, azus zen en een dell. Budget is rond/boven €2.000,-.

Heb zelf altijd met Windows gewerkt en heb veel software daarop draaien. Mijn enige Apple producten zijn de iPhone X, watch series 3 en 2 iPads.

Daarentegen heb ik alleen met Windows gewerkt en ben daardoor wat huiverig over de MacBook.

Hopelijk kunnen jullie me hierin adviseren?

Beantwoorden

12 april 2018 om 01:22
Stadtionalist Gebruiker

Voor 2000 kun je mooie DELLs samenstellen

Beantwoorden

12 april 2018 om 07:04
okkingaj Gebruiker

Ik ben jaren geleden overgestapt naar mac. Bevalt prima. Voor werk moet ik nu windows gebruiken. Daarbij merk ik nu pas wat een onbetrouwbaar en raar systeem dat windows is. Snel mac kopen dus. Overigens kan je daar ook nog windows op draaien als je het echt mist

Beantwoorden

12 april 2018 om 07:29
fgeer Gebruiker

Ga voor een MacBook!! Sinds vorige week heb ik ook een macbook met touchbar. Die touchbar is echt geweldig. Ik verafschuw Windows, vooral hun update systeem. En op een MacBook installeer je probleemloos Windows hoor!

Beantwoorden

12 april 2018 om 07:31
fgeer Gebruiker

En niet te vergeten, volledige integratie met je iPad en iPhone.

Beantwoorden

12 april 2018 om 07:36
Roaringeagle Gebruiker

Dus jouw advies is, als ik goed begrijp…

“Koop een Mac, want ik verafschuw Windows OS… en zet er dan probleemloos Windows op”  ; is het dat??

Beantwoorden

12 april 2018 om 07:52
sigpro Gebruiker

Geen advies nemen van mensen die zeggen Windows is troep koop een mac! En als je Windows mist kun je het gewoon op je mac installeren. Je koopt een mac voor mac os toch? Als je echt bij Windows wilt blijven koop je geen mac om vervolgens Windows op te zetten. Het kan wel maar dan betaal je wel veels te veel voor oude hardware/specs! Andere merken of zelfs samenstellen ben je goedkoper uit voor de zelfde of betere hardware/specs. Plus de meeste apple producten kun je niet upgraden! Zou dan gewoon voor een Surface/alternatief gaan of zelf een samenstellen. Als je een Surface wilt raad ik je aan om je te registreren bij Microsoft. Die hebben om de paar maanden kortingen tot 20% op Surface producten.

Beantwoorden

12 april 2018 om 08:55
Mitchel11 Gebruiker

Voor dat geld zou ik voor de asus zenbook pro gaan! Ten opzichte van macbook. Heb je een zeer mooi vormgegeven laptop met alle nieuwste specs. I7 7700hq en geen u model processor. Ook 16gb ddr4 werkgeheugen,een 1050ti videokaart en 512gb ssd en dat alles voor €1599. Apple komt daar met zijn specs nog niet eens bij in de buurt.

Het overwegen waard zal ik maar zeggen!

Beantwoorden

12 april 2018 om 10:00
gio_vanni Gebruiker

Dank ibooders,

Het is niet omdat ik Windows mis, maar meer om een aantal software bestanden welke niet op de Mac draaien alsnog te kunnen gebruiken. Ik wist niet dat voor Mac een windows boot mogelijk was, is dit legaal en mag dit dan ook van Appl?

Beantwoorden

12 april 2018 om 10:17
dreamer12 Gebruiker

Ik gebruik zowel Windows als macOS, Linux voor thuis server. Als je Windows gewend bent is het werken met macOS wel even wennen. Ook sommige software denk bijv aan MS Visio draait niet op de Mac. Het grote voordeel van een Mac is starten en draaien, weinig tot geen problemen met OS updates zeer stabiel. Windows gebruik ik omdat het leuk is om af en toe een pc opnieuw te bouwen en voor de spelletjes (eenvoudig uit te breiden of de hardware te vervangen).

Beantwoorden

12 april 2018 om 10:19
heinhuiz Gebruiker

Windows 10 gebruiken op een Mac met Boot Camp

U kunt Boot Camp gebruiken om Windows 10 te installeren op ondersteunde Mac-modellen met OS X Yosemite of hoger.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204990

Beantwoorden

12 april 2018 om 10:45
RDDR Gebruiker

Ik begrijp werkeljik niet waarom je op een Mac Windows zou gaan draaien.

Een Mac is veel te duur als je naar de hardware kijkt. De enige goede reden om een Mac te kopen is het feit dat je OS-X wil. Overigens zijn de Surface producten gebouwd als een tank. Als je graag Windows wil gebruiken kan ik je deze van harte aanraden voor zakelijk gebruik.

Beantwoorden

12 april 2018 om 13:10
ITibood Gebruiker

MacBook Pro all the way voor dat geld. Ben sinds 2011 alles aan het overschakelen. Begonnen met een iMac 2011, MacBook Pro in 2015, dit jaar een Mac Pro en een 4K scherm aan toegevoegd. iMac was toen al voorzien van SSD en 2GB videokaart, hier 16GB aan toegevoegd en die machine kan vandaag nog mee voor heel veel zaken. Het kost mss wel wat meer, maar je doet er zo veel langer mee.

Beantwoorden

12 april 2018 om 13:40
Peterrr Gebruiker

@ gio_vanni:

Ik stond enkele jaren geleden voor hetzelfde dilemma. Uiteindelijk een high-end Asus laptop aangeschaft en daar geen moment spijt van gehad: probleemloos, snel en enorm stabiel. Heb er zelf een SSD aan toegevoegd en het geheugen uitgebreid naar 16 GB… alsnog vele honderden euro’s goedkoper dan een kwalitatief vergelijkbare MacBook met dezelfde specificaties. Mocht ik nu in de markt zijn voor een vervanger, dan staat de Surface Book 2 hoog op mijn lijstje, dat vind ik persoonlijk een schitterend apparaat. Maar de andere modellen die je noemt zijn ook niet verkeerd… Lastig, lastig ;-) Succes met je keuze!

Beantwoorden

12 april 2018 om 19:35
r4foxx Gebruiker

ik zou zeggen kijk naar een XPS van Dell, de duurste variant van de XPS 13 start rond de 1850$ op de Dell site. Ik heb verschillende variante vergeleken met de Surface pro 2 en voorgaande acties van Ibood (o.a. Macbook Pro en Airbook) maar het vergelijkbare XPS 13 model kwam er altijd beter uit. Als je erg naar MacOs hangt zou ik zeggen kies daarvoor maar indien je geen voorkeur hebt zou ik toch even op de XPS googlen.

Beantwoorden

12 april 2018 om 06:12
scanniexxl Gebruiker

Had gehoopt dat de i5 versie weer online kwam. Die had ïk net gemist. Deze gaat boven het budget uit.

Beantwoorden

12 april 2018 om 10:49
Moderator Bas iBOOD Moderator

Ik kan je dan zeker aanraden om onze inkopers ook een tipje te geven. Dat kun je hier doen: http://nl-nl.forum.ibood.com/tip-ibood/tip-ibood-2018-1/

Beantwoorden

12 april 2018 om 07:16
Balr Gebruiker

Deze vind ik interessanter dan de i5 aanbieding van laatst vanwege de grafische kaart die daar niet in zit.

Prijsafstand is 200 euro op een recent uitgebracht product dus geen verkeerde deal

https://tweakers.net/pricewatch/1114903/microsoft-surface-book-2-13-komma-5-inch-(core-i7-8650u-256gb).html

Beantwoorden

12 april 2018 om 07:37
gera20460 Gebruiker

Hoi iBOOD,

Zit er een gps in ik heb die nodig voor vaarkaarten van stentec , heb nu een losse gps en daar wil ik van af.

Groetjes ge

Beantwoorden

12 april 2018 om 10:55

In dit apparaat zit geen GPS.

Beantwoorden

12 april 2018 om 07:38
drpsgk Gebruiker

Da’s nou het beste argument om geen macbook te kopen….. vendor lock in

Beantwoorden

12 april 2018 om 09:17
Natju Gebruiker

Pfff verzenddatum is 2 mei!? Kan dat niet eerder Ibood. Moet je dus bijna een maand wachten op je bestelling. Niet echt anno 2018…

Beantwoorden

12 april 2018 om 09:58
Natju Gebruiker

Inmiddels aangepast naar 20 april zie ik… nog steeds erg lang, maar beter.

Beantwoorden

12 april 2018 om 10:06

De verwachte verzenddatum van 2 mei is correct. We kunnen onze deals zo goedkoop aanbieden omdat we geen eigen voorraad houden. Dit heeft wel een invloed op de verwachte verzenddatum, die ligt doorgaans wat later dan bij andere aanbieders.

Beantwoorden

12 april 2018 om 09:44
ronaldbons Gebruiker

Een collega die zijn hele leven in de ICT zit heeft nu een aantal jaren een MacBook. Hij is altijd weer blij als hij thuis achter zijn MacBook kan werken. Ik vind het te duur, maar werk eigenlijk alleen maar als het echt moet met de  pc. Wat een ondingen.

Beantwoorden

12 april 2018 om 11:06
iRob84 Gebruiker

Heerlijk zo’n iPad Pro 12.9″ met remote desktop app. Thuis een Mac die 24/7 aan staat en fungeert als pc en als server.
En als ik even wat dingen in Windhoos moet doen, log ik gewoon in op de server van mn werk

Ideaal, een iPad met het gemak van een pc of Mac

Beantwoorden

12 april 2018 om 12:28
Peterrr Gebruiker

Helaas draait mijn huidige laptop nog altijd probleemloos, enorm stabiel en supersnel… maar anders was dit een goede vervanger geweest! ;-)

Beantwoorden

12 april 2018 om 16:13
joydan Gebruiker

Leuk die strijd tussen Mac en Windows. Ieder zijn ding, toch? Die van mij is Windows :) Jammer dat ik al een Surface Pro 4 in gebruik heb, anders zeker aangeschaft. Ben zeer gecharmeerd van de Windows Surface producten. Erg fijne apparaten en wat werkt dat toch heerlijk samen met Windows 10. En voor de Mac gebruikers, ik heb een Imac thuis staan om stof te verzamelen.

Beantwoorden

12 april 2018 om 18:58
pjisonline Gebruiker

Hou toch eens op over die Macs. Blijf bij deze Surface Pro. Is het een goede deal of niet? Ervaringen met deze laptop?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.