20 mei 2018 om 00:00
iBOOD

Netgear Arlo PRO Beveiligingssysteem | Duopack

Product expert aanwezig

Netgear Arlo PRO (Duopack)

Deze set is ideaal ter beveiliging van huis, haard of bedrijf maar is ook inzetbaar als baby- of huisdierencam.

Specificaties

Merk: Netgear
Type: Arlo PRO Beveiligingssysteem | Duopack (VMS4230-100EUS)
Garantie: 2 jaar

• Twee draadloze camera’s
  • IP65: voor binnen en buiten
  • Systeem is aan te passen aan jouw doen en laten

Deze zet bevat, om het duidelijk te maken, twee camera's en een basisstation. :-)

Algemeen

• Geschikt voor: binnenshuis, in de tuin, meerdere locaties tegelijk
  • Aantal camera's 2
  • Flashgeheugen: 128 MB
  • Opslagmogelijkheden: Cloud en lokaal via USB
  • Geschikt voor IFTTT
  • Instellingsmogelijkheid: Plug & Play
  • Notificatie via: Pushberichten

Beeld

• IR-cut
  • Infraroodsensor
  • Waarschuwing via e-mail
  • Diameter lens: 100 mm
  • Kijkhoek: 130 graden

Netwerk

• Netwerkaansluiting
  • Ethernetsnelheid: Fast Ethernet (100 Mbps)
  • Ingebouwde wifi
  • Wifi-standaard: Wireless N, Wireless G
  • WLAN-beveiliging: WPA2, WPA, WEP
  • Geschikt voor: iOS, Linux, macOS, Android, Windows

Nachtzicht

• Infraroodverlichting (nachtzicht)
  • Aantal infrarood-LEDs: 1
  • Bereik infraroodlicht: 8,25 meter
  • Minimale verlichting (zonder IR): 0 lux
  • Digitale zoom: 8x
  • ePTZ

Pan, Tilt en Zoom

• Framesnelheid: 24 fps
  • Resolutie: 1280 x 720
  • Beeldsensortechnologie: CMOS
  • Audiocompressie: AAC-LC (Advanced Audio Coding)
  • Ingebouwde microfoon
  • Geintegreerde speakers
  • Gewicht: 0,136 kg

In de doos

• Oplaadbare accu (2x)
  • Magnetisch ophangsysteem (2x)
  • Netwerkkabel
  • Voedingskabel
  • Montagemateriaal
  • Raamsticker
  • Handleiding

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Netgear-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

20 mei 2018 om 00:04
ShuttleX Gebruiker

HomeKit?

Synology?

Beantwoorden

20 mei 2018 om 00:12
Shog Gebruiker
20 mei 2018 om 00:06
rcchopper Gebruiker

Kan ik via mijn app een foto maken met de camera's?

Beantwoorden

20 mei 2018 om 00:21
Official Product Expert Netgear-Expert Official Product Expert

Ja dat kan..

Beantwoorden

20 mei 2018 om 00:06
avanzuuk Gebruiker

Zet ? . . . .

Beantwoorden

20 mei 2018 om 01:35
Moderator Paul Moderator

Dat is een zetfout. Moet uiteraard “set” zijn.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 19:30
Neopikkie Gebruiker

Ja daarom is dit ook een zerieuse aanbieding

Beantwoorden

20 mei 2018 om 00:08
bmWv Gebruiker

Is het installeren echt zo makkelijk? Geen zin om uitgebreid vanalles te moeten doen, wil gewoon snel installeren en klaar is kees.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 00:23

Ja het gaat vrij eenvoudig via de app… daarnaast hoef je geen kabels te trekken enz.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 09:14
Jan_Steen Gebruiker

Heb de reguliere hier gekocht en is inderdaad opstarten en het werkt. Enige minpunt is batterijduur. Die haalt slechts een maand of 4. Heb een setje oplaadbare gekocht

Beantwoorden

20 mei 2018 om 09:18
jmeverts Gebruiker

Arlo pro kan op netsnoer worden aangesloten. Geeft meteen extra features vrij zoals dat hij begint met opnemen voordat er iets gebeurt.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 09:22
jmeverts Gebruiker

Oeps dat is de pro 2

Beantwoorden

20 mei 2018 om 12:45

Bedankt Jan_Steen voor je reactie, de versie op batterijen is de GEN3 en deze set is standaard voorzien van een oplaadbare accu.

Veel plezier van jouw set!

Beantwoorden

20 mei 2018 om 00:10
ScottCaan Gebruiker

Als het goed is kun je via je smartphone fragmenten opnemen. Kun je deze vervolgens bijvoorbeeldo ok op je telefoon downloaden?

Beantwoorden

20 mei 2018 om 00:23

Ja ScottCanan dat kan inderdaad en onbeperkt…

Beantwoorden

20 mei 2018 om 00:21
TropicalD Gebruiker
20 mei 2018 om 00:24

Bedankt voor het delen!

Beantwoorden

20 mei 2018 om 11:55
Jron667 Gebruiker

Lees ook de opmerkingen op de review eens…

Beantwoorden

20 mei 2018 om 00:42
R Rated Remco Gebruiker

https://www.coolblue.nl/product/759241/netgear-arlo-pro-duo-pack.html

Hier is hij €100 duurder, maar staan wel vele reviews, mss hebben jullie hier ook wat aan.

Groet,
Remco

Beantwoorden

20 mei 2018 om 02:37
Gerald_K Gebruiker

Zijn er kosten aan verbonden bij opslag in de cloud?

Beantwoorden

20 mei 2018 om 07:20

Beste Gerald_K,

De eerste 7 dagen zijn gratis als je meer wilt dan kan je een abonnement afsluiten.
Tijdens deze 7 dagen kun je 1Gb opslaan in de cloud en natuurlijk kun je de beelden voor permanente opslag downloaden naar je telefoon, computer of laptop.

MvG,

NETGEAR

Beantwoorden

20 mei 2018 om 02:54
Gerald_K Gebruiker

Wat is het verschil tussen de Arlo pro en pro2?

Beantwoorden

20 mei 2018 om 08:41
Shog Gebruiker

Prijs en 720p of 1080p

Bright heeft een leuk filmpje over de pro 2.

https://youtu.be/_OFvPZkYNUI

Beantwoorden

20 mei 2018 om 02:54
Gerald_K Gebruiker

Ik lees dat de accu’s’ bij 24/7 4 maanden meegaan. Klopt dit?

Beantwoorden

20 mei 2018 om 07:27

Bij normaal gebruik moet dat lukken, het zal natuurlijk wel afhangen hoeveel de camera getriggerd wordt door beweging en/of geluid om te gaan opnemen, de lengte van de opname en de kwaliteit.

Zelf neem ik een beeld of 15 op per dag, op de hoogste kwaliteit met een lengte van 15 sec en de accu tijd is een maand of 4-5.

Wil je niet meer op hoeven laden dan kun je er een solar panel op aansluiten.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 03:22
acquoy Gebruiker

Gerald_k… Dit was een van de eerste punten die ik via Google vond:

The Arlo Pro records in 720p while the Arlo Pro 2 records in 1080p resolution.
The Arlo Pro 2 offers continuous recording with a monthly subscription. The Arlo Pro records only when it detects motion and for up to 8 minutes.
The Arlo Pro may miss the first few seconds of recording after motion. The Arlo Pro 2 addresses this issue with “3-second look-back”.
The Arlo Pro 2 can record on motion or in specific zones. The Arlo Pro will only record on motion.
The Arlo Pro battery life is up to six months long. The Arlo Pro 2 battery life is shorter at only three months long.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 03:24
acquoy Gebruiker

Die 4 maanden accuduur zou zijn bij 5 minuten opname per dag

Beantwoorden

20 mei 2018 om 04:16
Rwinio Gebruiker

Ik heb hier onlangs een setje Arlo camera’s (geen pro) gekocht en  dat viel vlink tegen. Ze begonnen vaak te laat met opnemen of namen überhaupt helemaal niet op omdat de bewegingssensor niet feilloos werkt, bij 1 op de 3 opnames last van datamoshing waardoor mensen niet te herkennen waren en dat terwijl de internetverbinding goed was. Daar kwam nog bij dat ze beide hetzelfde defect hadden, het beeld werd helemaal rood. Garantie traject van Netgear was ontzettend omslagtig met lange mails van UPS met onduidelijke informatie, ook moest ik iedere camera apart laten ophalen want een hele set in één keer omruilen deden ze niet. Om deze reden besloten de boel te retourneren als DOA naar IBOOD, dit ging dan wel weer best soepel. Heb zelf besloten om voor de Nest IQ outdoor te gaan, dan weet je zeker dat je niks mist. Hier komt alleen wel een  abonnement bij a €5 p/m.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 07:31

Beste Rwinio,

Jammer van deze ervaring met onze Arlo Gen 3 (2 generaties terug)
De Arlo Pro 2 is qua specificaties etc niet te vergelijken met Arlo gen 3.

voor wat betreft de garantie begrijp ik dat we voor u niks meer hoeven te doen nu maar toch ontvang ik graag het case nummer zodat ik het intern kan laten uitzoeken.

Hartelijke groet,

NETGEAR

Beantwoorden

20 mei 2018 om 07:13
vandermanden Gebruiker

Kunnen er aan deze set ook losse pro 2 camera’s toegevoegd worden?

Beantwoorden

20 mei 2018 om 07:28

Ja dat kan vandermanden, geen enkel probleem.

MvG,

NETGEAR

Beantwoorden

20 mei 2018 om 07:48
johanhoogendijk Gebruiker

Kunnen de camera’s ook rechtstreeks aangesloten worden op netspanning? Zo ja zit daar de aansluitingskabels dan bij?

Beantwoorden

20 mei 2018 om 08:43
Shog Gebruiker

Dat kan alleen met de pro 2. Dus niet met die gemier wordt aangeboden.

Bright geeft je de verschillen.

https://youtu.be/_OFvPZkYNUI

Beantwoorden

20 mei 2018 om 08:46

Beste Johan,

Je kan de camera continue aan de lader laten zitten maar daar zit er 1 van bij in deze kit.
Wat een betere optie is, is het zonnepaneel (VMA4600)

MvG,

NETGEAR

Beantwoorden

20 mei 2018 om 08:39
gsfriend Gebruiker

Beste, betreft het hier Pro of Pro2 camera’s ? Is me niet echt duidelijk.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 08:44
Shog Gebruiker

Ik zie nergens in de titel een 2 staan. Dus het is de Arlo Pro.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 08:46

gsfriend het betreft de Arlo PRO variant.

MvG,

NETGEAR

Beantwoorden

20 mei 2018 om 08:59
reusje Gebruiker

Heel goede prijs. Ik heb 2 maand geleden na lang twijfelen de pro gekocht en niet de pro2. De beeld kwaliteit van de pro2 is iets beter maar er zijn veel mensen die problemen hebben met nachtzicht op de pro2. Geen idee of dit ondertussen al opgelost is..

Verder zijn al al de features die hier boven werden opgesomd enkel beschikbaar als je de pro2 aan de stroom hangt.

Ik heb de pro nu 2 maand hangen. De meest gebruikte staat op 60 procent batterij en de andere op 80 procent. In het begin ook wel veel mee zitten spelen om te testen

Zeer tevreden van!

Beantwoorden

20 mei 2018 om 10:32

Fijn om te horen!

Beantwoorden

20 mei 2018 om 09:08
erredobble Gebruiker

Werkt infrarood detectie ook goed door een raam heen (dubbelglas)?

Beantwoorden

20 mei 2018 om 09:18
Jan_Steen Gebruiker

Nee, werkt bij mij iig niet goed ivm reflectie

Beantwoorden

20 mei 2018 om 09:20
jmeverts Gebruiker
20 mei 2018 om 15:11
medivb Gebruiker

Waarom zou je dat willen? De camera’s zijn bestand tegen alle weersomstandigheden.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 11:15
empcars Gebruiker

Is er nog een andere versie van de Pro serie als het gaat om de basis station? Niet dat daar ook nog onderscheid in gemaakt wordt tussen Pro en niet Pro. Deze heeft toch een ingebouwde sirene?

Beantwoorden

20 mei 2018 om 11:58

Pro en pro 2 hebben hetzelfde basis station

Beantwoorden

20 mei 2018 om 12:10
empcars Gebruiker

Ok dus er is maar 1 type basisstation. En klopt het dat deze een ingebouwde sirene heeft die je indien nodig ook zelf kan laten afgaan op afstand?

Beantwoorden

20 mei 2018 om 14:59
empcars Gebruiker

Hoi is hier meer over bekend?

Beantwoorden

20 mei 2018 om 15:14
medivb Gebruiker

Ja, dat klopt. Je kan de sirene met de hand triggeren vanuit de app of laten afgaan bij bewegings- of geluidsdetectie.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 16:24

Ja klopt.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 11:47
ger.nij Gebruiker

Ik ben een sukkel op dit gebied. Werkt het alleen via internet? Ik woon in Spanje en heb internet via de satelliet met beperkt datagebruik dus dat wordt dan een dure aangelegenheid?

gerard

Beantwoorden

20 mei 2018 om 11:57
Jron667 Gebruiker

Dan kan je beter een systeem kopen dat de gegevens op een harde schijf opslaat.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 12:04
ger.nij Gebruiker

dus het klopt wat internet betreft? Welke systemen zijn er met een harde schijf? Ik woon nogal achteraf en geen buren dichtbij bij dus beveiliging is van belang en het moet simpel aan te sluiten zijn ( “ik ben een sukkel op dit gebied”)

Beantwoorden

20 mei 2018 om 12:38

Je kan een externe schijf aan het basisstation koppelen zodat de beelden worden opgeslagen.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 12:39

Kijk anders even naar Arlo Go…. https://www.smarthomemagazine.nl/2016/11/netgear-brengt-vernieuwde-ip-camera-arlo-go/

Hiervoor heb je alleen een 4g abonnement nodig

Beantwoorden

20 mei 2018 om 12:31
quiller Gebruiker

Beste Netgear expert,

Ik heb enkele vraagjes inzake de arlo pro…

1) Ik las dat de pro 2 cameras ook aan dit basis station kunnen gehangen worden… (reeds door U bevestigd)… Kan ik deze dan ‘mengen’ met de gewone pro cameras en krijgen de pro 2 cameras dan ook hun volle functionaliteit (is er een verschil tss het bijgeleverde basisstation en het station van de pro 2 sets?)

2) Kan ik bv ook via de smartphone zelf beslissen ‘om een kijkje te nemen’ (dus zonder dat de camera getriggerd wordt door beweging (bv om te kijken of ik een poort waar hij op gericht staat wel gesloten is…)?

3) Hoe ver kan de camera snachts (ongeveer) ‘goed kijken’?

Beantwoorden

20 mei 2018 om 12:40

1 Je kan inderdaad meerdere arlo camera’s door elkaar gebruiken. Tot 5 worden gratis ondersteund.

2 Ja dat kan. Ten alle tijde live kijken

3 afhankelijk van de omstandigheden 20 meter

Beantwoorden

20 mei 2018 om 12:43

Beste quiller,

op vraag 1 is het antwoord eenvoudig, er zit geen verschil in het basisstation wel in de camera’s. Je kan dus gewoon gebruik maken van de additionele functionaliteiten van een PRO2 camera mocht je die erop aansluiten.

om op je 2e vraag antwoord te geven het volgende: je kan altijd een live stream opvragen en dus altijd een oogje in het zeil houden ook al is er geen trigger vanuit de camera zelf.

’s nachts red ik thuis 7-8 meter bij alleen wat straatverlichting.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 12:46
quiller Gebruiker

Hartelijk dank … ik was nog één vraagje vergeten : Als ik het goed heb is een oplaadbare batterij bijgeleverd. Is dit één of zijn dit er twee (dus voor elke camera één) – en mag ik er dan vanuit gaan dat er ook een oplader bij is voor deze batterijen?

Beantwoorden

20 mei 2018 om 13:02
quiller Gebruiker

Antwoord op laatste vraag niet meer nodig. Toestel ondertussen besteld ;)

Beantwoorden

20 mei 2018 om 13:04

Ok veel plezier ermee!

Beantwoorden

20 mei 2018 om 14:23
Nichoo Gebruiker

Bij sommige systemen kan je ook praten door de camera’s (tegen de huisdieren bijvoorbeeld). Is dit mogelijk met dit systeem?

Beantwoorden

20 mei 2018 om 14:27

Ja dit systeem beschikt over een 2-weg audio systeem..

Beantwoorden

20 mei 2018 om 15:55
svenvantieghem Gebruiker

Wat is de benodigde bandbreedte van de internetverbinding? Ik zou deze namelijk willen gebruiken in combinatie met een 3g router. Is dit mogelijk?

Kan je eenvoudig via de app het beveiligingssysteem aan en uit zetten? Zodat hij overdag wanneer er veel passage is geen beelden opneemt en upload?

Alvast bedankt!

Mvg,

Sven

Beantwoorden

20 mei 2018 om 16:02

Het werkt al prima op een 3/4G verbinding, je kan de camera’s via de app in- en uitschakelen.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 16:05

Hi Sven,

De aanbevolen uploadsnelheid van de internetverbinding is 5Mbps. Via de app is het systeem gemakkelijk te activeren/deactiveren. Dit kan ook middels een tijdschema.

Mocht je twijfelen over je internetsnelheid, dan kan je via http://www.speedtest.net een test doen voor de upload en downloadsnelheid.

Groeten,

NETGEAR

Beantwoorden

20 mei 2018 om 16:14
Guerrilla Gebruiker

Paar maanden Terug de Alro HD hieraangeschaft. Deze is retour gegaan omdat de kwaliteit zowel overdag als ‘s avonds abominabel slecht was. Kentekens van auto’s niet leesbaar over een meter of 7.

Omdat deze set de Arlo “HD” heette stelde ik me er veel van voor. Maar het was niks. Hoe verhoudt deze set zich tot de Arlo HD die in februari op iBOOD stond?

Beantwoorden

20 mei 2018 om 16:52
Moderator Kris Moderator

Beste Guerrilla,

zonder afbreuk te willen doen aan enig merk van ip-camera (cfr enkele vragen hierboven), geef ik graag even wat achtergrond informatie dat jullie zal helpen een goede keuze te maken. Want jouw use case (nummerplaten herkennen) is wel een moeilijke, waar zelfs top-level camera’s het moeilijk mee kunnen hebben. Waarom? De hele uitleg staat hier op deze link, maar in het kort:

Iedere camera lens heeft een “vaste” configuratie (uitzondering zijn de zogenaamde varifocale lenzen – die kan je (gemotorizeerd) aanpassen) met een bepaalde focuslengte en beeldhoek. Deze netgears hebben bv een zeer brede kijkhoek, wat wijst op een kleinere lens.

Volg je dan de theorie in deze grafiek:

Dan leer je hieruit dat eigenlijk alles verder dan 3 meter minder interessant wordt. In de vakterminologie noemt men dit de DORI-afstand (detect – observe – recognize – identify). Wil je iemand identificieren met een kleine lens, dan moet die persoon al bijna met zijn neus op de camera hangen (heel goed voor een deurbel bv). Maar wil je, op het einde van je oprit (bv op 10 meter) de nummerplaat van een wagen oppikken, heb je minimaal een 8mm camera nodig, met de bijhorende “smalle” kijkhoek: een dief die over je haag kruipt en langs het inrit heensluipt heeft jouw (waarschijnlijk) dure camera niet opgepikt.

Dus vooralleer te roepen dat “deze of gene” camera is slecht of goed, moet je éérst heel goed nadenken (en uittekenen) wat je zeker moet kunnen doen met je camera (en wat nice-to-have is) versus een camera te kopen en er dan wat mee te experimenteren, met als resultaat dat je er niet tevreden van bent.

Als laatste tip kan ik jullie deze website niet onthouden: https://ipvm.com/reports/google-maps-camera-calculator (hier werkt hij het beste in IE): geef je adres in, kies in de lijst één (van de 100-en) camera modellen, en je ziet zelf, door aan te duiden wat je wil en moet kunnen filmen, of dat type camera voldoet.

Fijn weekend!

Mod Kris

Beantwoorden

20 mei 2018 om 17:02
Hans. Gebruiker

Je vergeet te melden dat de resolutie ook van belang is voor herkennen/detecteren. En 720p is niet echt een resolutie die meewerkt aan goede herkenning/detectie. 1080p (Full HD) is eigenlijk wel het minumum !

Beantwoorden

20 mei 2018 om 17:57
Guerrilla Gebruiker

Hartelijk dank voor je diepgaande uitleg Kris, nou snap ik er helemaal een arie meer van. Ik denk dat ik wat meer tijd nodig hen om deze materie eigen te maken.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 18:41
Moderator Kris Moderator

Dag Hans.

Je hebt gelijk, er zijn nog tig andere parameters die meespelen (maar ik wou het verhaal toch nog een beetje jip&janneke houden). Resolutie is belangrijk, maar ook bv lichtgevoeligheid (cfr ISO van camera), dag- en nachtprogramma’s etc – wil je overdag nummerplaten scoopen of ’s nachts, dat vergt een heel andere aanpak (cfr extra IR beams), maar dan zit je ook met de koplampen die de camera van nacht- naar dagzicht laat overschakelen, met alle gevolgen van dien.

Googlen op “LPR” en je komt heel veel theorieën over dit onderwerp terug.

Fijn weekend!

Mod Kris

Beantwoorden

20 mei 2018 om 18:42
Moderator Kris Moderator

Graag gedaan Guerrilla :-D

Beantwoorden

20 mei 2018 om 18:47
johnnysapporo Gebruiker

Zijn deze cameras vandaalbestendig? Ik zie nl dat niet vemeld staan. Meeste echte bewakingscamera sets zijn dat normaal wel. Ik neem aan van niet omdat de camera met magneetjes wordt opgehangen?

8 meter IR zicht is best weinig, is dit nog op te schroeven?  En is er nog achter een harde schijf voor lokale opname in te bouwen? Ik wil niet aan een betaald abonnement vast zitten.

Alvast bedankt

Beantwoorden

20 mei 2018 om 18:57

De magneet mount wordt er standaard bijgeleverd. Je kan uiteraard ook vandaalbestendige pole mount aanschaffen. Je kan een externe harde schijf aan het basisstation koppelen om zo alles lokaal op te slaan.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 22:44
johnnysapporo Gebruiker

Ja ik kan een harde schijf aansluiten op de usb maar dan neemt hij niet direct op toch?

En is de zwakke IR nog op te schroeven?

Beantwoorden

21 mei 2018 om 09:21
Moderator Kris Moderator

Beste Johnnysapporo,

persoonlijk hou ik meer van of extra ambient licht toe te voegen, ofwel met externe IR beams te werken. Dan kan je veel gerichter bijlichten – zeker in outdoor omgevingen (bv tuinhek).

Mod Kris

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.