22 mei 2018 om 00:02
iBOOD

iRobot Roomba 966 | App Gestuurde Robotstofzuiger

Product expert aanwezig

iRobot Roomba 966 Robotstofzuiger

Met een iRobot Roomba 966 app gestuurde robotstofzuiger in huis wordt stofzuigen gewoon leuk.

Specificaties

Merk: iRobot
Type: Roomba 966 - App Gestuurde Robotstofzuiger
Kleur: zwart / bruin
Garantie: 2 jaar

• Navigeert en reinigt moeiteloos
  • Werkt met de iRobot Home app
  • Meer reinigen, minder onderhoud

• iAdapt 2.0 navigatie met visuele lokalisatie voor moeiteloze en efficiënte reiniging van een complete etage in huis
  • Laadt tussentijds op tot de reiniging geheel voltooid is
  • Navigeert onder en rondom meubilair en losliggende spullen
  • Vermijdt trappen en andere afstapjes
  • Maak verbinding met de Roomba 966, waar je maar wilt vanaf je smartphone/tablet
  • Stel een automatisch reinigingsschema in, tot 7x in de week
  • Pas reinigingsvoorkeuren aan
  • Bekijk hoeveel Roomba al gereinigd heeft tijdens een cyclus
  • Ondersteuning via de app
  • AeroForce 3-staps reinigingssysteem
  • Verbeterde reinigingsprestaties en minder onderhoud (ten opzichte van zijn voorgangers)
  • Tot 5x meer zuigkracht (ten opzichte van zijn voorgangers)
  • Past zich automatisch aan om vloerbedekking en harde vloeren te reinigen
  • Reinigt langs randen en in hoeken

In de doos 

• iRobot Roomba 966
  • Home Base laadstation
  • Netvoeding
  • 1 Dual Mode Virtual Wall (2 AA-batterijen bijgesloten)
  • 1 extra AeroForce High-Efficiency filter
  • 1 extra zijborstel
  • Gebruikershandleiding
  • Documentatie

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @iRobot-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

22 mei 2018 om 00:43
shortman Gebruiker

Beste expert,

Ik wil al langer een robot aanschaffen. Maar heb gelezen en gehoord in winkels dat de robot het moeilijk heeft op vloeren met zwarte tegels / laminaat. Wat is hiervan waar?

Beantwoorden

22 mei 2018 om 06:23
scalle13 Gebruiker

op de site van irobot staat dat hij niet geschikt is voor zwarte vloeren

Beantwoorden

22 mei 2018 om 07:08
Shog Gebruiker

Neato Botvac’s zouden daar geen last moet moeten hebben.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 08:15
snoeffel Gebruiker

Dus met mijn zwart hoogpolig tapijt dat ik in de woonkamer heb liggen kan de irobot niet overweg?

Beantwoorden

22 mei 2018 om 09:11
Official Product Expert iRobot-Expert Official Product Expert

Het heeft te maken met de hoogtesensoren die voorkomen dat de iRobot Roomba van de trap valt. Op een in en in zwarte ondergrond kan het voorkomen dat deze sensoren de diepte niet zien en de Roomba alsnog van de trap zou kunnen vallen.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 09:11

Het heeft te maken met de hoogtesensoren die voorkomen dat de iRobot Roomba van de trap valt. Op een in en in zwarte ondergrond kan het voorkomen dat deze sensoren de diepte niet zien en de Roomba alsnog van de trap zou kunnen vallen.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 09:16

Is lastig te beoordelen van afstand, het zwart is niet altijd zwart genoeg. Het gaat erom dat het tapijt toch nog iets van licht kan weerkaatsen zodat de hoogtesensoren het kunnen detecteren. Je zou het eigenlijk moeten proberen om een sluitend antwoord te kunnen geven.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 02:22
goldenheart Gebruiker

Ik heb een roomba 555 en een antraciet vloer, en hij doet netjes wat ik van hem verlang.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 07:02
NoFate Gebruiker

Er is een cashback actie momenteel lopende, is deze hier ook op geldig?

Beantwoorden

22 mei 2018 om 09:17

Nee helaas.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 07:29
Vladimirke Gebruiker

Ik pas voor deze. https://www.hln.be/wetenschap-planeet/robotstofzuiger-scant-uw-huis-en-verkoopt-plattegrond-aan-google~a6c1e066/

Beantwoorden

22 mei 2018 om 09:18

Klopt niet en is bovendien bij wet verboden.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 07:36
Alverman59 Gebruiker

@iRobot Expert: Ik lees her en der dat de app van de robot beter functioneert met een iPhone dan met een Samsung Galaxy (android). Klopt dat inderdaad?

Beantwoorden

22 mei 2018 om 09:20

Die ervaring hebben wij niet, zou niet uit moeten maken. Ken de berichten ook niet waarnaar u refereert.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 07:41
Leon01 Gebruiker

@iRobot Expert: wat zijn de afmetingen van deze zuigrobot?

Beantwoorden

22 mei 2018 om 07:55
Boefus Gebruiker

@iRobot Expert: hier dezelfde vraag als Leo01. Gezien de hoogte van de kast / bank / bed, zijn op zoek naar een stofzuiger met een hoogte van maximaal 6 cm. Voldoet de Roomba 966 hier aan?

Beantwoorden

22 mei 2018 om 08:08
Alverman59 Gebruiker

Diameter: 35 cm. Hoogte: 91 mm. Breedte: 350 mm.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 09:22

De iRobot Roomba 966 is 9,2 cm. hoog.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 08:10
Alverman59 Gebruiker

Mijn dochter heeft recent via iBOOD de Samsung POWERbot robotstofzuiger gekocht (VR20K9350WK) en is er heel tevreden over. Is die robotstofzuiger van Samsung krachtiger/efficiënter dan de Roomba 966 of net niet? Hij is sowieso iets duurder qua adviesprijs. Iemand ervaringen? @Product-expert: vergelijkbare toestellen?

Beantwoorden

22 mei 2018 om 09:31

iRobot is wereldwijd, met afstand, marktleider op het gebied van robotstofzuigers en is die status uiteraard niet zomaar verkregen. De iRobot productlijn is vrij breed en is er een Roomba voor een zo breed mogelijk publiek en budget. Alle iRobot Roomba modellen doen hun taak zoals je mag verwachten en vergelijkbaar als een stofzuiger. De verschillen zitten hem bijvoorbeeld in het al dan niet kunnen aansturen via een smartphone, borstels of extractors, zuigkracht, programmeerbaar of juist niet.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 09:34
Alverman59 Gebruiker

@iRobot-expert: En waar bevindt de 966 dan in dat segment? Hoog op de ladder? De 980 is nog beter wellicht? Kan een 966 ook hoogpolige tapijten aan? Dank voor de snelle en adequate antwoorden! Top!

Beantwoorden

22 mei 2018 om 09:35
Alverman59 Gebruiker

En nog één vraagje: kun je via de app ook plaatsen aanduiden waar de 966 niet mag komen? B.v. speelgoed van kinderen op de grond? Veel dank!

Beantwoorden

22 mei 2018 om 09:37

De Roomba 980 is uitgerust met z.g. Carpet Boost wat inhoud dat deze wanneer hij tapijt detecteert harder gaat zuigen. De Roomba 980 is inderdaad het topmodel uit de iRobot lijn, de Roomba 966 net daaronder.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 09:42

De iRobot Roomba 966 wordt geleverd met een z.g. Virtuele muur en er voor zorgt dat de Roomba 966 niet op plekken kan komen waar je niet wilt dat hij komt. Deze Virtuele muren zijn ook los te verkrijgen mochten er meer nodig zijn.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 09:55
Alverman59 Gebruiker

@iRobot Expert: Dan twijfel ik natuurlijk om de duurdere 980 te kopen. Is blijkbaar 5x krachtiger en werkt ook langer. We hebben anderzijds maar één los tapijt liggen, een vlakke kelim. Al de rest is vloer en parket. Zal de 966 die kelim ook aankunnen? Het verschil in prijs is zo’n 200 euro, maar misschien de moeite waard om toch de 980 te overwegen? Graag eerlijk antwoord.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 10:27

Er is natuurlijk een prachtige iBood deal vandaag maar los daarvan denk ik, uw situatie inschattend, dat de Roomba 966 zal volstaan en volledig aan uw wensen voldoet.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 10:35
Alverman59 Gebruiker

@iRobert-expert: Dank. Voor onze zoon, die een langharig los tapijt heeft liggen, zou u dan wel de 980 aanraden, denk ik? Of is zo’n langharig tapijt met losse slierten sowieso voor elke robotstofzuiger een verschrikking?

Beantwoorden

22 mei 2018 om 08:39
drpsgk Gebruiker

@expert: Kan je deze bot op een andere verdieping neerzetten zonder dat hij in de war raakt?

Beantwoorden

22 mei 2018 om 09:35

Jazeker, de Roomba 966 raakt niet in de war wanneer hij in een andere ruimte wordt geplaatst, sterker daar is hij voor gemaakt. Ook al staat het laadstation niet in dezelfde ruimte, de Roomba 966 raakt de weg niet kwijt en zal de gehele vloer in de ruimte bestrijken en daar waar hij komt ook grondig reinigen, volledig automatisch.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 12:10
drpsgk Gebruiker

Maar wat gebeurt er vervolgens als hij zijn werk gedaan heeft? Gaat hij dan vergeefs op zoek naar het basis station?

Beantwoorden

22 mei 2018 om 10:03
Alverman59 Gebruiker

@iRobot Expert: Zie eerdere posts. Dan twijfel ik natuurlijk om de duurdere 980 te kopen. Is blijkbaar 5x krachtiger en werkt ook langer. We hebben anderzijds maar één los tapijt liggen, een vlakke kelim. Al de rest is vloer en parket. Zal de 966 die kelim ook aankunnen? Het verschil in prijs is zo’n 200 euro, maar misschien de moeite waard om toch de 980 te overwegen? Graag eerlijk antwoord.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 10:10
NoFate Gebruiker

Hoe komt dat de Belux cashback niet geldig is op deze iBood? Dan was het wel een mooie deal geweest

Beantwoorden

22 mei 2018 om 10:18
Gretelp Gebruiker

@expert: wij hebben reeds enkele jaren een Roomba, waar wij zeer tevreden over zijn, maar hij is stilaan wel aan vervanging toe. Het enige minpunt is dat hij vaak vast komt te zitten onder onze trap, waar hij net onder past. Zal de visuele lokalisatie van de 966 dit verhinderen? Of zullen we toch een virtuele muur moeten plaatsen?

Beantwoorden

22 mei 2018 om 10:32

Ik vermoed dat de virtuele muur ook met de Roomba 966 geplaatst zal moeten worden en wordt deze meegeleverd. Nu weet ik niet welke iRobot Roomba u nu heeft maar heeft de virtuele muur een meer eigentijds uiterlijk gekregen. Ook kan deze virtuele muur als “halo” ingezet worden waarbij hij een soort van cirkel creëert waarbinnen de Roomba niet zal komen.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 11:25
Oraan Gebruiker

Dit is een hogere model stofzuiger. Hoe hoog is je huidige robot? Misschien komt deze hierdoor al niet meer vast te zitten..

Beantwoorden

22 mei 2018 om 11:00
GreggieM Gebruiker

Beste,

Kan hij overweg met hondenharen?

Grtz,

Beantwoorden

22 mei 2018 om 12:35
bazzio Gebruiker

Dat zou ik ook wel willen weten!

Beantwoorden

22 mei 2018 om 13:07

Jazeker. De iRobot Roomba 966 maakt voor het borstelen gebruik van z.g. Extractors welke naast de zuigfunctie zorgen voor het optimale reinings resultaat. Deze Extractors lopen, in tegenstelling tot het gebruik van conventionele borstels in de 600-serie, minder snel vol met haar en is de Roomba 966 daardoor zeer geschikt voor het opruimen van ook huisdierenhaar en is de Roomba 966 daardoor nagenoeg onderhoudsvrij.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 11:22
antrophogus Gebruiker

Zeer goeie deal vandaag, de 966 enkele weken geleden zelf aangekocht via een andere winkel en met alle kortingen die ik kreeg kom ik nog niet aan deze prijs! Wel zeer tevreden van het toestel, en zeker geen problemen met de app op Android zoals hierboven wordt aangehaald.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 13:07

Dank voor uw input.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 13:54
s_jamlean Gebruiker

Ik vraag me af of deze geschikt voor zeer hoogpolig kleed…?

@ iRobot-Expert!

Beantwoorden

22 mei 2018 om 14:55

De iRobot Roomba 966 is geschikt te reinigen op verschillende ondergronden, de Roomba past zich automatisch aan. Wanneer u het echter heeft over een “zeer hoogpolig kleed” dan zou het mogelijk minder goed kunnen werken maar vermoed ik dat u met uw normale stofzuiger ook een uitdaging heeft.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 14:24
vero.dewit Gebruiker

Ik vraag me af of het alarm kan aangezet worden terwijl de stofzuiger zijn werk doet?

Beantwoorden

22 mei 2018 om 14:50

Dat is afhankelijk van het alarm. Er zijn bestaan alarm systemen welke geschikt zijn wanneer er huisdieren aanwezig zijn, u zou uw leverancier van het systeem kunnen vragen.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 19:17
sergoyne Gebruiker

Hallo allen,

Ik kwam gewoon even zeggen dat jullie beter geld stoppen in een xiaomi roborock S50.

Alle features van deze behalve vuilsensor maar is op alle vlakken beter… en goedkoper.

Bekijk zelf maar reviews.

Just my 2 cents…

Rik

Beantwoorden

23 mei 2018 om 09:36
NoFate Gebruiker

En hoe zit het met garantie en reserve onderdelen Enzo?

Beantwoorden

22 mei 2018 om 19:20
paul2all Gebruiker

Ik gebruik de roomba 966 stofzuiger nu een jaar naar tevredenheid, keert netjes terug naar het laadstation. Als we hem boven zetten stopt hij weer op de plek waar hij neergezet is als hij klaar is. Volgens het zelf ingestelde schema zuigt hij elke ochtend vroeg en in het weekeinde begint hij iets later :-)  we sturen de robot ook wel eens terug naar zijn laadstation (knop bovenop de stofzuiger) als hij begint terwijl ik net beneden bent. Het enige is zelf de afvalbak legen en af en toe schoon maken van de onderkant.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.