21 mei 2018 om 00:00
iBOOD

Whirlpool Mobiele Airconditioner

Product expert aanwezig

Whirlpool Mobiele Airconditioner

Geen gepuf en gezweet deze zomer. Met deze mobiele airco geniet je altijd van een aangename temperatuur in huis!

Specificaties

Merk: Whirlpool
Type: PACW12HP
Garantie: 2 jaar

• Koelen en verwarmen
  • Voor ruimtes tot max. 120 m³
  • Met HEPA-filter

Algemene eigenschappen:

• Ventilatiefunctie: ja
  • Verwarmingsfunctie: ja
  • Ontvochtigingsfunctie: ja (vanaf 21°C)
  • Ontvochtiging per uur: 1,7 liter/uur

Technische eigenschappen:

• Koelvermogen: 11942 BTU
  • Luchtverplaatsing: 380 m³/h
  • EER: 8,87
  • Energieklasse: A
  • Maximale ruimte: 120 m³
  • Geluidsniveau: 64 dB

Materialen & afmetingen:

• Materiaal: kunststof
  • Afmetingen (B x D x H): 44,8 x 40 x 74,4 cm
  • Gewicht: 34 kg (incl. verpakking: 40,5 kg)
  • Lengte afvoerslang: 1,5 m
  • Diameter afvoerslang: 150 mm.

Dit ontvang je:

• 1x mobiele airco PACW12HP
  • 1x HEPA-filter
  • 1x afvoerslang
  • 1x afstandsbediening
  • 1x handleiding

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 09:00 tot 10:00, van 14:00 tot 15:00 en van 19:00 tot 20:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Whirlpool-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

21 mei 2018 om 00:11
koper52 Gebruiker

heb deze vorig jaar gekocht, leek mij goeie koop maar bleek dat niet te zijn. maakt enorm veel lawaai. afvoerbuis is niet universeel. buis valt constant uit. moet soms paar keer uit en aangezet worden voordat koelfunctie werk. geen handleiding en geen idee hoe ‘6th sense’ werkt. zou hem nooit opnieuw kopen.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 08:54
johnnysapporo Gebruiker

@koper52   Waarom heeft u hem dan gehouden? U mag altijd binnen 2 weken retourneren.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 09:29
Official Product Expert Whirlpool-Expert Official Product Expert

Beste Koper52,

Vervelend om te horen, er zit 2 jaar garantie op dus indien het apparaat niet naar behoren werkt kunt u altijd onze service afdeling bellen voor een afspraak. Daarnaast zou de handleiding erbij moeten zitten, u kunt altijd een mail sturen naar nl_postkamer@whirlpool.com om deze opnieuw aan te vragen, hierin wordt de 6th sense knop ook uitgelegd.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 01:12
Wreckless64 Gebruiker

11942 BTU = 3500 W en niet 1480

En 64 db is inderdaad flink luid.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 09:57

Beste Wreckless,

Inderdaad 3500w, 64db is luid (al is dit wel het geluidsniveau als de airco vol aan het blazen is) we hanteren zelf 50-52-64db , daarnaast zit er een Silentmode knop op die het geluid reduceert met 30%, ideaal voor snachts.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 10:32

Toevoeging hierop:

Stroomverbruik

Standby modus: 1W

Cooling Max : 1480W

Heating Max : 2050W

Het werkelijke stroomverbruik is afhankelijk van het modus en de gevraagde capaciteit.

Energieklasse is A

Beantwoorden

21 mei 2018 om 08:51
KhunRichard Gebruiker

Altijd fijn voor in de zomer een goede mobiele airco, maar ik zoek helaas een goede aircooler met ionisator

Beantwoorden

21 mei 2018 om 08:52
clempy Gebruiker

Ik heb een vraagje, zit er een warmtepomp functie op voor de stand verwarmen ? (Inverter technologie)

Of verwarmt deze op basis van een gewoon verwarmingselement.

Alvast bedankt.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 09:12
johnnysapporo Gebruiker

Goede vraag

Wordt alleen gesproken over mono block. Verder wordt alleen het verbruik bij koelen vermeld en niet bij verwarmen.

Ik vermoed dat dit geen inverter is. Klopt dat Ibood?

Beantwoorden

21 mei 2018 om 10:22

Beste Clempy,

Deze airco heeft een verwarmingselement, vanaf volgend jaar zullen wij Airco’s met warmtepomp gaan voeren.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 09:18
Liejpen Gebruiker

Ik zoek een mobiele airco maar idd zoals gezegd maakt deze heel wat lawaai. Komt iBood met eentje onder de 50db bestel ik hem!

Beantwoorden

21 mei 2018 om 09:59

Hi Liejpen,

Zie mijn opmerking eerder vandaag, we hanteren min 50db – normal 52db – max 64db. Daarnaast hebben we een Silentmode knop waardoor het geluid met 30% gereduceerd wordt.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 10:02
elsvanmalcot Gebruiker

Ik heb ook 1gekocht vorig jaar. Maakt idd veel lawaai. Ergste is de buis die naar buiten moet. Die blijft niet ,past niet in de vensters, geen grote en geen kleine. Men zou er volgens whirlpool een afdichting kap moeten bij kopen. Vorig jaar nooit beschikbaar op hun site. Bovendien niet voor grote ramen tot op de vloer. Ik ben er ook niet tevreden van .vooral dat gedoe met die afvoerbuis trekt op niks . Koelen doet hij wel .

Beantwoorden

21 mei 2018 om 10:24

Beste Elsvanmalcot,

Vervelend om te horen, we hebben inderdaad een Raam en deur afdichtingskit beschikbaar voor deze airco, deze kunt u vinden op het internet onder de naam WPRO CAK002.

Hopelijk worden hierdoor de problemen opgelost.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 11:44
elsvanmalcot Gebruiker

Sorry, maar ik heb deze willen bestellen en die was maanden lang niet beschikbaar. Bovendien was het nog niet zeker dat hij op een kipraam grootte van raam tot op de vloer zou passen . Het afdekhoes was niet beschikbaar tijdens de zomermaanden , tot ik oktober keek om het dan alsnog te bestellen en toen was het er ”g niet. Kost ook nog is veel geld voor wat het is. En idd de buis valt er constant uit en is zeker niet makkelijk te bevestigen. Geen goede oplossing van Whirlpool

Beantwoorden

21 mei 2018 om 10:11
michael.l Gebruiker

Vraag aan expert: ee zitten dus 2 afvoer buizen op? Een voor waterafvoer en een luchtafvoer? Hoe dik is die laatste slang en hoe hang je die dan naar buiten? Als het raam openstaat koelt de kamer toch niet goed af?   Mvrgr michael

Beantwoorden

21 mei 2018 om 10:30

Beste Michael.l

Er zit 1 afvoerbuis op van 1,5 meter deze is 15cm doorsnede, geen voor de waterafvoer daarvoor hebben we een reservoir wat indien nodig geleegd moet worden.

Het probleem met mobiele airco’s en de afvoer door een open raam of deur kan opgelost worden door de WPRO CAK002 aan te schaffen.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 10:57
ChiminLam Gebruiker

@product-expert

Waar voert deze mobiele airconditioner de warmte af in de koel stand?

Beantwoorden

21 mei 2018 om 11:27
Koidream Gebruiker

Voor wat denk je dat die buis naar buiten dient???

Beantwoorden

21 mei 2018 om 13:11
ChiminLam Gebruiker

Lijkt mij vrij inefficiënt als enige warmteafvoer.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 16:14
Koidream Gebruiker

Ik beweer zeker niet dat mobiele airco’s efficiënt zijn. Eigenlijk is het een product dat de naam airco niet waardig is.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 18:07
ChiminLam Gebruiker

Mee eens.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 12:21
Maeseken Gebruiker

Heb deze vorig jaar ook gekocht, koelt wel goed. Probleem is inderdaad dat geklungel met die afvoer die telkens los komt. Ik dacht dat dit probleem aan ons raamwerk lag omdat die bijgeleverde mal net naast het raamwerk zat maar blijkt dat anderen dus ook dat probleem hebben. Ik heb ook zo’n afdichtingskit besteld via een andere leverancier maar wat een miserie: je dient eerst één helft met kleefstrip tegen je raamwerk te kleven en het andere gedeelte rond je openklikkend raam. Omdat er niet genoeg vrije ruimte tegen het handvat zit, kan je deze niet goed bevestigen. Bij het dichtklappen van het raam zat die stof ook steeds tussen raamwerk en klikraam, heb ze er dan ook na 1 x gebruik er opnieuw afgehaald. Nu werk ik met een houten plaat naast de mal, probleem hier is dat je de plastieken mal niet kan bevestigen aan die houten plaat want er zijn nergens bevestigingsmogelijkheden aan de mal. Ik raad dit systeem alleszins niet aan, enkel als je een voorgeboord gat in je muur hebt lijkt me dit een goede oplossing maar dan moet je al een goeie isolatiestop hebben om bij niet gebruik vd airco dit gat te dichten.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 12:26
elsvanmalcot Gebruiker

Dank je wel om dit ook te melden, ik moet dus geen hoes kopen want zoals ik al vermoede is dit weer geklungel. Ik vraag me toch af of Whirlpool goed nagedacht heeft over dit systeem . Dit lijkt alleen maar mooi op papier.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 12:30
damianvdbroeck Gebruiker

Worden service verzoeken in behandeling genomen vandaag (2e pinksterdag) en zo nee zijn jullie wel telefonisch bereikbaar vandaag?

Beantwoorden

21 mei 2018 om 12:33
Moderator Paul Moderator

Vandaag is het kantoor gesloten (ook telefonisch). Morgen is men weer aanwezig en bereikbaar. :)

Beantwoorden

21 mei 2018 om 13:52
verkeskop Gebruiker

Ik zou deze niet nemen want hij koelt denk ik met water en als het echt warm is dan kan de watertemperatuur wat iin het reservoire zit  dit niet meer koelen omdat dit water zelf te warm wordt.

Zou dit bedrag liever spenderen aan een echte airco en is toch veel geld voor zo een apperaat wat niet aan de behoefte voldoet en vooral niet met die ergenissen.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 14:17
Diablo70 Gebruiker

Ben je al bevangen door de warmte? Dit is niet zon peppi en kokkie ding met water erin.

Kabaal maken ze allemaal als je dat niet wil neem dan een split unit met de koeler buiten.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 16:56
johnnysapporo Gebruiker

Niet iets roepen als je weinig verstand van airco’s hebt aub.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 16:57
johnnysapporo Gebruiker

Bedoel Verkeskop.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 16:54
johnnysapporo Gebruiker

Eerlijk is eerlijk, voor dit bedrag heb je wel een merk 12000 BTU  airco in huis. Dus een mooie deal van Ibood.  Liever beetje geluid dan dat ik misselijk wordt van de klamme warmte.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 23:37
jif Gebruiker

Heb deze airco verleden jaar aangekocht, ben er best tevreden mee, het toestel werkt naar behoren en koelt perfect de kamer waarvoor het werd aangekocht.

Slaapkamer in het dak met groot veluxraam zuiden gericht ! temperatuur kan makkelijk oplopen tot +30° C, met airco op klein pitje ( minimum) temp volgens de instelling op 22 gr

Voor de luchtafdichtingsset ben ik ten rade geweest bij Conrad, het systeem is perfect te gebruiken ook bij slechte weersomstandigheden.

beet zoeken el alles toont zichzelf …..

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.