3 juni 2018 om 00:01
iBOOD

Eufy RoboVac 11 Robotstofzuiger

Product expert aanwezig

Eufy RoboVac 11 Robotstofzuiger

Een huis dat zó schoon is, dat zelfs de New York Times er over schreef en de Eufy RoboVac 11 tot winnaar uitriep. Als dát geen aanbeveling is!

Specificaties

Merk: Eufy
Type: RoboVac 11
Garantie: 2 jaar

• Laadt automatisch op
  • Incl. HEPA-stijl filter
  • Batterijduur van ruim 1.5 uur

Klik hier voor uitgebreide informatie en veelgestelde vragen

Verpakkingsinhoud 

• Eufy RoboVac 11
  • HEPA-stijl filter
  • 4 zijborstels
  • Laadstation
  • AC-adapter
  • Afstandsbediening (excl. 2 AAA-batterijen)
  • Schoonmaaktool
  • Handleiding

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen: 330 x 326 x 78 mm
  • Gewicht: 4.4 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Eufy Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

3 juni 2018 om 00:16
Thumbkin Gebruiker

Wat is het geluidsniveau?

Kan ik gemakkelijk reserve onderdelen krijgen?

Welke soort borstels heeft deze?

Beantwoorden

3 juni 2018 om 00:20
gtvprod Gebruiker

65 dB

Reserveonderdelen bij Amazon.de waar deze trouwens 4.4 sterren krijgt.

2 zijborstels en 1 rolborstel

Beantwoorden

3 juni 2018 om 00:25
Thumbkin Gebruiker

Bedankt

Maar met soort borstels bedoelde ik met “haren” of “plastiek” zoals op de 800/900 roomba series.

Iemand ervaring met dit model?

Beantwoorden

3 juni 2018 om 00:34
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Thumbkin,

Deze robotstofzuiger heb ik zelf ook en ik wou dat ik hem veel eerder gehad had. We hebben hem nu een half jaar in gebruik en kunnen hem niet meer missen. Qua lawaai viel het me heel erg mee. Het is totaal niet storend alleen je moet hem niet op je slaapkamer laten zuigen, wanneer je ligt te slapen. Wat ik ook een groot pluspunt vindt is dat hij niet heel hard tegen dingen opbotst die hij niet ziet. Ik heb bij vrienden al eens een andere gezien en die moesten bijna alles van de vloer halen om beschadigingen te voorkomen.

De borstels hebben haren, maar van welk materiaal durf ik zo niet te zeggen. Mocht je nog meer willen weten vraag gerust :-)

Beantwoorden

3 juni 2018 om 00:30
gokhan03 Gebruiker

Dit is een rebrand van de Chuwi Ilife A4

Beantwoorden

3 juni 2018 om 01:07
KarelDH Gebruiker

Niet helemaal, er zijn wat kleine aanpassingen. Bij de eufy ziten er BV rubberen strips tussen de haren bij de hoofdborstel.

;)

Beantwoorden

3 juni 2018 om 00:59
TerenceD Gebruiker

Leuk dat ze de New York Times aanhalen als referentie. Echter is deze alweer ingetrokken doordat er betere concurrentie op de markt is gekomen (met o.a Wifi ondersteuning).

Beantwoorden

3 juni 2018 om 01:35
Moderator Niek Moderator

Hallo TerenceD,

Deze referentie verwijst naar een artikel van vorig jaar inderdaad. In de tussentijd zijn er natuurlijk alweer meerdere nieuwe robotstofzuigers uitgekomen, maar dat maakt dit artikel niet minder waar. Zie het meer als een extra bron voor informatie en ervaringen met de Eufy robotstofzuiger :-)

Beantwoorden

3 juni 2018 om 22:49
puurpindakaas Gebruiker

Het is een simpel feit dat je in deze prijsklasse geen betere robotstofzuiger zult vinden. Toegegeven, je kunt het apparaat niet met je mobiel bedienen en ook voor tapijt is hij niet ideaal. Maar een kamer met harde vloerbedekking zuigt dit apparaat zeer schoon. Er is geen duurder apparaat die dat beter doet.

Ik heb deze zuiger zelf ook en was zeer sceptisch. Heb het eigenlijk alleen aangeschaft als gadget. Was geschokt toen ik zag hoeveel dit apparaat opzoog. Hij komt echter overal in de kamer en dat is knap omdat er geen moderne navigatie in het systeem zit. Hij gaat random door je kamer heen.

Beantwoorden

3 juni 2018 om 02:21
Karel_ Gebruiker

Ook ik heb hem thuis en ben bijzonder tevreden!

Ja, hij komt af en toe vast te staan en nee, hij is niet zo goed met hoekjes, maar het is een top apparaat!

Tweetal opmerkingen:

1. de onderdelen zijn wel eens waar makkelijk te krijgen maar wel behoorlijk aan de prijs. Bij mij ging al snel het rubbertje van het kapje bij de midden boestel stuk.

2. Het programmeren werkt niet goed. Om hem dagelijks zijn werk te laten doen en deze handmatig een keer te onderbreken zorgt ervoor dat je hem in zijn geheel opnieuw moet programmeren. Inclusief de tijd. Heel irritant!

Maar, TOP apparaat! Hij was van de winter zelfs mee naar en vakantie huisje :-)

Beantwoorden

3 juni 2018 om 02:29
MAdnan Gebruiker

Ik heb hem nu bijna een jaar en moet eerlijk bekennen was er sceptisch in het begin maarrrr

DING IS SUPER ! Komt overal en het is echt schoon, aanzetten en gaan met die banaan. Scoort overigens beter dan een roomba moet je youtube even bekijken.

Alleen het programeren werkt niet echt bij ons, gewoon aanzetten wanneer je er bent of weggaat en hij doet zijn ding. Ik zou zeggen kopen.

Beantwoorden

3 juni 2018 om 05:50
Pat237 Gebruiker

Hoe zit het met de garantie? Hoe lang? Hoe gaat dat als je via ibood koopt waar moet je zijn als deze het niet meer doet?

Beantwoorden

3 juni 2018 om 08:04
Official Product Expert Eufy Expert Official Product Expert

Hallo Pat,

iBood handelt de garantie af (2 jaar), zie hier hoe dat werkt.

http://www.ibood.com/nl/en/pages/cancellation-return/

Beantwoorden

3 juni 2018 om 06:01
peterke92 Gebruiker

Heb deze nu bijna 1 jaar , prima zuigrobot voor deze prijs en is behoorlijk stil . Kopen zou ik zeggen .

Beantwoorden

3 juni 2018 om 12:32
Moderator Jim Moderator

Goed om te horen Peterke!

Beantwoorden

3 juni 2018 om 07:31
danny.jongbloed Gebruiker

Hoe doet deze stofzuiger het met lange dieren haren? Wij hebben 2 grote main coone katten en momenteel een draadloze dyson stofzuiger maar daar moeten we elke dag de rolborstel ontharen (haren eruit knippen omdat deze compleet vast draaien in de borstel)

Beantwoorden

3 juni 2018 om 08:00

Hallo Danny,

Lange haren (van mens of dier) kunnen om de rolborstel gaan zitten, dat is helaas bijna niet te voorkomen. Er wordt wel een cleaning tool meegeleverd die je als een soort kan door de borstel heen kan halen om de haren te verwijderen. Uit eigen ervaring werkt dat prima.

Beantwoorden

3 juni 2018 om 16:42
Ben Benieuwd Gebruiker

De cats & dogs borstels van gewone stofzuigers moet je ook om de zoveel tijd met de hand reinigen. Vooral als je zoals ik veel vrouwen in huis hebt. Eerst met een schaar alles doorknippen en kun je het er zo uit trekken.

Beantwoorden

3 juni 2018 om 07:36
marklakeman Gebruiker

Ik heb een hoogpolig tapijt in de kamer liggen, stopt hij daar of probeert hij daar scoverheen te rijden en loopt dan vast?

Beantwoorden

3 juni 2018 om 08:07

Hallo Mark,

De Robovac is geschikt voor een laagpollig tapijt (12 mm; tot pollen van 10 mm). Een hoger tapijt zal die op proberen te rijden of vermijden, dat hangt ervanaf hoe hoog je tapijt is, dat kan ik moeilijk inschatten.

Snoeren zijn heel moeilijk te detecteren voor welke robotstofzuiger ook. Die zou ik dus even wegleggen op een kastje oid (dan haalt die de stof op de grond daar ook weg) of dat gedeelte van de kamer blokkeren.

Over het algemeen: Die sensoren werken echt niet gek, maar robotstofzuigers zijn wel door de war te brengen, dus ik kijk altijd even als ik hem zelf in een nieuwe kamer zet.

Beantwoorden

3 juni 2018 om 08:12

Voor iedereen die nu inschakelt en graag nog meer vragen en antwoorden leest voor de keuze maken: We hebben dit model eerder aangeboden, ik heb er even 2 voor je neergezet:

25 Oktober

27 December

Beantwoorden

3 juni 2018 om 08:31
Thumbkin Gebruiker

Iemand ervaring met heel donkere vloeren? Hij zou hier namelijk niet over rijden?

Hoe zit het met terugkeren naar station? Volgens veel reviews vindt hij zijn basistation niet terug.

Beantwoorden

3 juni 2018 om 11:01
Official Product Expert Eufy-Expert Official Product Expert

De Robovac 11 gebruikt infrarood sensoren. IR licht kan door hele donkere vloeren geabsorbeerd worden en dus problemen opleveren, zoals dat die bijvoorbeeld een trap niet ziet.

Beantwoorden

3 juni 2018 om 13:42

Dit is alleen bij echt zwart of donkerrood. Donkerbruin levert geen problemen op. Bij twijfel een foto van de vloer naar de klantenservice van Eufy opsturen voor de aankoop, die kunnen het naar aanleiding van de foto beoordelen.

Beantwoorden

3 juni 2018 om 22:52
puurpindakaas Gebruiker

Ik heb redelijk donkere vloeren (donkerbruin). Merk geen problemen.

De Robovac zoekt het laadstation als de batterijen opraken. Hij rijdt dan lukraak door de kamer in de hoop om een verbinding met het laadstation te maken. In mijn ervaring lukt dat (letterlijk) 9 van de 10 keer. Je moet het apparaat dus af en toe handmatig terugplaatsen. Meestal gaat het echter goed.

Beantwoorden

3 juni 2018 om 09:13
Markusschnizer Gebruiker

Herkent de robot stofzuiger in een overloop waar de trap begint, zodat drie niet eraf dondert? Of moet ik hiervoor weer alle kinderhekjes terug plaatsten.

Beantwoorden

3 juni 2018 om 10:25

Daar heeft die sensoren voor, dus je kan de kinderhekjes achterwege laten

Beantwoorden

3 juni 2018 om 09:20
edwinachterberg Gebruiker

Raakt de stofzuiger de muren of gaat deze er op gepaste afstand langs?

Beantwoorden

3 juni 2018 om 09:31
dannx1986 Gebruiker

Bij mij gaat hij op gepaste afstand er langs. Maar moet wel erbij zeggen dat ik witte plinten heb. Bij mij botst hij tegen alle meubels aan die donker of zwart zijn.

Beantwoorden

3 juni 2018 om 10:23
michielv87 Gebruiker

Bij mij ziet ie alle muren maar stoot heel zachtjes tegen meubels op. Zit een soort stoot sensor op

Beantwoorden

3 juni 2018 om 09:29
dannx1986 Gebruiker

Ik heb deze de vorige keer hier aangeschaft. Opzicht een fijn apparaat, botst inderdaad niet heel hard tegen meubels aan. Bij zwarte meubels botst hij er wel gegarandeed tegenaan. Gaat bij mij ook over een vloerkleed heen (laagpolig)

Ik heb alleen nu al een maand niet meer aanstaan, omdat hij steeds zn basis station niet terug vindt. Dus als ik thuis kom van het werk staat hij willekeurig ergens. Raar omdat hij dit in het begin nooit heeft gehad.

Beantwoorden

3 juni 2018 om 10:24

Heb je de sensoren stofvrij gemaakt? Dat zou het probleem op moeten lossen.

Beantwoorden

3 juni 2018 om 10:09
imp4ct_nl Gebruiker

Keert deze stofzuiger automatisch terug naar z’n laadstation?

Beantwoorden

3 juni 2018 om 10:18
michielv87 Gebruiker
3 juni 2018 om 12:41
Moderator Jim Moderator

Hi imp4ct_nl,

Zoals Michielv87 aangeeft, keert hij automatisch terug naar zijn laadstation.

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

3 juni 2018 om 10:51
GrenelleMeister Gebruiker

Beste

Kan deze ook gebruikt worden op parketvloeren, zonder schade na te laten?

Alvast dank

Beantwoorden

3 juni 2018 om 11:02

Uit eigen ervaring levert die geen schade aan parketvloeren op

Beantwoorden

3 juni 2018 om 10:59
iAMK Gebruiker

Werkt hij op een donkerbruine vloer? (Kun je na uitproberen retourneren?)

Beantwoorden

3 juni 2018 om 12:41
Moderator Jim Moderator

Hi iAMK,

Hij werkt uiteraard op een donkerbruine vloer! Na gebruik mag je hem helaas alleen retourneren als een defect optreedt :-)

Groet!

Jim

Beantwoorden

3 juni 2018 om 11:26
Dropjeslover Gebruiker

Heeft hij de optie voor virtual walls in te stellen zodat hij bijv. om het wat hogere vloerkleed heen gaat ?

Onze huidige DirtDevil komt daar geregeld vast op te zitten ..

Beantwoorden

3 juni 2018 om 14:53

Dit model heeft geen virtual wall

Beantwoorden

3 juni 2018 om 11:27
Vincent139 Gebruiker

onze living keuken is 1 geheel van 70m² kan deze dit stofzuigen in 1 run (met 1 opgeladen batterij)?

Heeft deze problemen met hondeharen? of wacht ik beter tot een andere betere robotstofzuiger in de aanbieding komt voor hondeharen?

Beantwoorden

3 juni 2018 om 12:36
Moderator Jim Moderator

Hi Vincent,

Hij heeft geen problemen met hondenharen. Check ook even het vorige topic waar Eufy antwoord gaf:

http://be-nl.forum.ibood.com/products/81329-171025/eufy-robovac-11-robotstofzuiger/#comment-794105

Groet!

Jim

Beantwoorden

3 juni 2018 om 11:39
kevinthe8 Gebruiker

Deze ging bij mij na 2 maanden kapot. Een bekend probleem, zodra die in het contact ging piepte die 5 keer rood. Teruggestuurd naar Ibood en het geld teruggekregen aangezien het niet te verhelpen was. Dit was vorige week, het verbaast me dan ook zeer dat dit product nu wel ineens beschikbaar is. Reactie van Ibood vorige week:
“De garantieafdeling heeft ons laten weten dat jouw product helaas niet meer te repareren is, sorry daarvoor. We hebben gekeken of er een voorraad is, zodat wij een nalevering konden doen. Helaas is er geen voorraad. We gaan het aankoopbedrag dan ook aan je terugstorten. “

Vreemd..

Beantwoorden

3 juni 2018 om 12:35
Moderator Jim Moderator

Hi Kevinthe8,

Ik kan me voorstellen dat dit raar lijkt, echter is het na mijn uitleg wellicht wat beter te begrijpen. iBOOD houdt zelf geen voorraad aan en heeft dus bijna nooit exemplaren op voorraad. Het kan zijn dat er een nieuwe deal wordt gesloten met (in dit geval) Eufy waardoor de deal nogmaals wordt aangeboden. Uiteraard worden de Eufy’s dan na de deal weer verstuurd. Als er echter een defect optreedt, is de kans groot dat iBOOD geen optie heeft om hem te vervangen voor je!

Hoop dat het zo wat duidelijker is. Laat het anders even weten!

Groet,

Jim

Beantwoorden

3 juni 2018 om 14:43
kevinthe8 Gebruiker

Duidelijk hoor, bedankt voor je reactie.

Beantwoorden

3 juni 2018 om 14:06
killahstyle Gebruiker

Ik vraag me af of iemand me kan helpen met de volgende vergelijking:

Eufy Robovac 11 (ibood) VERSUS iRobot Roomba 605.

Welke heeft de voorkeur?

Beantwoorden

3 juni 2018 om 15:13
Grondhoud Gebruiker

Exact! Ik heb dezelfde vraag! Deze is nu in de aanbieding van €279 voor €199. Scheelt dus maar €25 met de Eufy.

Beantwoorden

3 juni 2018 om 15:22

Ik kan daar als Expert geen onpartijdig antwoord opgeven, maar er staan veel Engelstalige vergelijkingen online.

Beantwoorden

3 juni 2018 om 23:05
puurpindakaas Gebruiker

Ze ontlopen elkaar niet veel.

De eufy is ideaal voor mensen met harde vloerbedekkingen. Uit de diverse tests blijkt dat eufy bij de beste robotstofzuigers hoort. Daarnaast kun je de eufy ook programmeren (dus bijv. elke dag om 8:00 stofzuigen en krijg je er een afstandsbediening bij. En de eufy is erg stil.

De roomba is een solide apparaat. De fabrikant was een van de eersten op de markt en heeft lange ervaring met dit soort productien. Op tapijten herkent het apparaat dat het om tapijt gaat en zal dan automatisch harder zuigen. Het apparaat is niet programmeerbaar. En alhoewel je een virtual wall kunt gebruiken moet je die los bijkopen (zit er niet standaard bij).

Beantwoorden

3 juni 2018 om 15:08
Robrecht5 Gebruiker

Tussen onze bureau en keuken is er een trapje van ongeveer 1cm hoog. Hoe gaat hij hier mee op?

Beantwoorden

3 juni 2018 om 16:04

Tot 12 millimeter klimt die er zo overheen, geen probleem dus

Beantwoorden

3 juni 2018 om 17:10
Ben Benieuwd Gebruiker

Haha, hij wint het van een topnotch dure stofzuiger.. https://www.youtube.com/watch?v=XFCoOKVlq9U

Kopen die hap!

Edited by: Dees
Typo gefixt :)

Beantwoorden

5 juni 2018 om 19:46
Ben Benieuwd Gebruiker

Huh? Wat? :-)

Beantwoorden

3 juni 2018 om 18:03
sanderenramona Gebruiker

De eerste die ik had aangeschaft via IBood was na 2 weken al stuk en de tweede keer was hij na 3 weken al stuk. Allebei de keren rond draaien en piepen. Was er heel tevreden over maar helaas omdat hij nu 2 keer zeer snel stuk is gegaan koop ik niet meer de Eufy

Beantwoorden

3 juni 2018 om 20:44
pjcroeleveld Gebruiker

Beste productexpert,

ik heb deze vorige keer gekocht. De eerste week stopte hij overal netjes. Maar nu bots hij overal tegenaan.

Hoe kan ik zorgen dat hij weer netje stopt ipv bots?

Beantwoorden

3 juni 2018 om 21:05
Moderator Jim Moderator

Hi PJCRoeleveld,
Wellicht dat deze comment ook voor jou uitkomst biedt:

http://nl-nl.forum.ibood.com/products/120884-180603/eufy-robovac-11-robotstofzuiger/#comment-832700

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

3 juni 2018 om 21:33
Pinocan Gebruiker

Ik heb antraciet kleur tegels. Werkt de eufy hierop? Mijn plinten zijn ook antraciet.

Beantwoorden

3 juni 2018 om 21:34
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Pinocan,

Zelf gebruik ik hem op zwarte plavuizen met donkere plinten en daar doet hij het prima op :-)

Beantwoorden

7 augustus 2018 om 21:16
nkuijper Gebruiker

Na drie dagen gebruik hebben we helaas moeten constateren dat de borstelharen (nu al) met elkaar in de knoop zitten. We hebben ze uit elkaar gehaald, maar nu functioneren de borstels niet meer optimaal. We hebben een laminaatvloer en geen hoogpolig tapijt. We hebben hier nu niet een heel goed gevoel over en willen ook niet elke week nieuwe borstels moeten aanschaffen. Wat moeten we nu?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.